abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167876217
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Jij en je collega-christenen zaaien haat, verdriet en onverdraagzaamheid door overal te moeten vermelden dat homoseksualiteit slecht is, terwijl het al lang bekend is dat het simpelweg een onveranderlijk onderdeel van een mens is. En in plaats van ook die mensen hun geluk te gunnen probeer je er actief voor te zorgen dat die mensen niet geaccepteerd zullen worden en dus geen geluk en liefde kunnen vinden. Afgelopen maand is er vlakbij m'n ouders zoals gezegd ook weer een jongen van 22 die uit de kast kwam uit huis gegooid door z'n christelijke haatouders, die de intense haat van die kutgod van je belangrijker vinden dan de liefde voor en het geluk van hun zoon.
Je haalt dus anderen erbij en oordeelt voor een hele groep, waarbij de kern van je gevoelens wordt gevormd door een incident dichtbij in jouw persoonlijke sfeer dat jij representatief acht?
pi_167876223
Tenzij bassie en Adriaan en poppetjes in ogen en dat soort..
pi_167876225
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:57 schreef Jaccoo het volgende:

[..]

Leuke trivia.

Ik wilde even weten of jij denkt dat ik hun naam ten schande breng?
Wat denk je zelf? Wat staat er in het Woord? Jij was toch christen volgen de OP?
pi_167876241
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:59 schreef vaduz het volgende:

[..]

Je haalt dus anderen erbij en oordeelt voor een hele groep, waarbij de kern van je gevoelens wordt gevormd door een incident dichtbij in jouw persoonlijke sfeer dat jij representatief acht?
Lees nou eens wat er werkelijk staat.
pi_167876252
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:58 schreef Lark het volgende:
Maar goed, we kunnen stellen dat homofobie iig nog bestaat omdat er gelovigen zijn die het tegennatuurlijk vinden.
Fobie=angst. Wat maakt angstig dan? Wat twee mensen in hun slaapkamer doen is niet boeiend. Dat twee mensen elkaars hand vasthouden of gearmd lopen is nauwelijks angstwekkend te noemen.
:') Ik ben niet bang voor mensen die homoseksuele gedragingen plegen. Ik sta daarboven. Snap niet dat je angst probeert aan te praten.
pi_167876258
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:59 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wacht, ga je nu iemand verwijten een hele groep te veroordelen, iets wat toevallig de enige boodschap is die jij mee wil geven in dit topic?
pi_167876265
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:00 schreef Lark het volgende:

[..]

Lees nou eens wat er werkelijk staat.
Wat staat er dan?
pi_167876275
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:01 schreef vaduz het volgende:

[..]

:') Ik ben niet bang voor mensen die homoseksuele gedragingen plegen. Ik sta daarboven. Snap niet dat je angst probeert aan te praten.
Waar praat ik angst aan?
pi_167876278
quote:
10s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:01 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wacht, ga je nu iemand verwijten een hele groep te veroordelen, iets wat toevallig de enige boodschap is die jij mee wil geven in dit topic?
Nee, ik veroordeel geen groep. Ik veroordeel een gedraging. Ik haat jou niet. Jij mij blijkbaar wel.
pi_167876284
quote:
10s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:02 schreef Lark het volgende:

[..]

Waar praat ik angst aan?
Jij begint over een fobie? Waarom zou ik/zouden wij bang zijn. Leg eens uit.
pi_167876289
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:02 schreef vaduz het volgende:

[..]
ik veroordeel geen groep. Ik veroordeel een gedraging. .
Bedankt, Geert Wilders, maar aan die infantiele woordenspelletjes om zo een beetje om de hete brij heen te draaien weiger ik deel te nemen.
pi_167876311
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:04 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Bedankt, Geert Wilders, maar aan die infantiele woordenspelletjes om zo een beetje om de hete brij heen te draaien weiger ik deel te nemen.
Snap niet wat Geert Wilders hiermee van doen heeft.
pi_167876321
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:03 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jij begint over een fobie? Waarom zou ik/zouden wij bang zijn. Leg eens uit.
Ik refereerde naar de TT en borduurde daarna voort op het fobiegedeelte.
Ik had beter kunnen stellen:
Maar goed, we kunnen stellen dat het niet accepteren van homo's iig nog bestaat omdat er gelovigen zijn die het tegennatuurlijk vinden.

maffe typfouten grr
pi_167876333
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:07 schreef Lark het volgende:
Maar goed, we kunnen stellen dat homoacceptatie iig nog bestaat omdat er gelovigen zijn die het tegennatuurlijk vinden.
Wut?
pi_167876353
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:07 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wut?
haha :D aangepast, dat was 'schrikken' he?
pi_167876359
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:00 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Wat staat er in het Woord? Jij was toch christen volgen de OP?
Ik weet niet wat je bedoelt met "het Woord" maar ik geloof in een god die iedereen accepteert hoe die is, zolang je zelf maar iedereen accepteerd.
De stem van de toekomst.
pi_167876384
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:08 schreef Lark het volgende:

[..]

haha :D aangepast, dat was 'schrikken' he?
Nee, schrikken is het als milities binnenstappen en je zonder eerlijk process vervolgen voor je overtuigingen.
pi_167876392
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:05 schreef vaduz het volgende:

[..]

Snap niet wat Geert Wilders hiermee van doen heeft.
Die doet aan dezelfde woordenspellejes als jij om maar om de hete brij heen te draaien. Zogenaamd geen problemen met moslims, maar wel met islam. Gelijk Geert Wilders heb jij zogenaamd geen problemen met homo's, maar wel met homoseksuele gedragingen.

Bedankt voor je mening, Geert.
pi_167876403
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:10 schreef vaduz het volgende:

[..]

Nee, schrikken is het als milities binnenstappen en je zonder eerlijk process vervolgen voor je overtuigingen.
Dat je denkt in extremen vind ik niet zo verwonderlijk.. zwart/wit goed/fout - niets ertussen..
pi_167876417
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:09 schreef Jaccoo het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je bedoelt met "het Woord" maar ik geloof in een god die iedereen accepteert hoe die is, zolang je zelf maar iedereen accepteerd.
Hé wacht eens. In de OP refereerde jij aan Christus, zei je dat je een christen was. Mij dunkt dat het evident is dat ik aan de Bijbel refereerde, je weet wel dat boek van dat geloof, waar jij van stelt te zijn.
pi_167876432
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:09 schreef Jaccoo het volgende:

[..]

Christenen willen jou niet (zoals je hier duidelijk leest en eigenlijk overal in de samenleving merkt). Waarom zou je er in de omgekeerde richting dan nog wel moeite in steken?
pi_167876434
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die doet aan dezelfde woordenspellejes als jij om maar om de hete brij heen te draaien. Zogenaamd geen problemen met moslims, maar wel met islam.
Dus jij stelt jouw homoseksuele gedragingen gelijk aan een levensovertuiging?
pi_167876463
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:13 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dus jij stelt jouw homoseksuele gedragingen gelijk aan een levensovertuiging?
Je gaat nu voor de tweede keer op rij woordenspelletjes spelen om de inhoud maar te mijden. Zoals gezegd doe ik daar dus mooi niet aan mee.
pi_167876471
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:11 schreef Lark het volgende:

[..]

Dat je denkt in extremen vind ik niet zo verwonderlijk.. zwart/wit goed/fout - niets ertussen..
Nee, dat was even express een tikkeltje overderven om mijn punt, rond fobie te verduidelijken. In een wereld, waar dagelijks mensen om hun geloof worden vermoord, zijn wij echt niet bang voor wat mensen die dergelijke gedragingen plegen. Ik bedoel, wat hebben wij te vrezen?
pi_167876535
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:15 schreef vaduz het volgende:

[..]

Nee, dat was even express een tikkeltje overderven om mijn punt, rond fobie te verduidelijken. In een wereld, waar dagelijks mensen om hun geloof worden vermoord, zijn wij echt niet bang voor wat mensen die dergelijke gedragingen plegen. Ik bedoel, wat hebben wij te vrezen?
"Dergelijke gedragingen".. Je opvattingen erover en de achtergrond ervan, zijn duidelijk hoor. Het maakt enkel triest omdat het onverdraagzaamheid inhoudt en daarmee de wereld, de relatie tussen mensen, zieker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')