abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167839341
Een aantal dagen geleden was ik in de stad met een jongen die ik leuk vind. We waren wat gaan eten en zouden daarna naar de bioscoop gaan.
Ik ben in het openbaar niet heel duidelijk homoseksueel, mijn date daarentegen wel maar niet overdreven erg.
Onderweg naar de bios hoorde ik een groepje gebrekkig Nederlands pratende jongeren achter ons naar roepen (in het zacht uitgedrukt) dat we vies waren en dat wat we deden niet hoorde. Ik draaide me niet om want het maakt me niet veel uit, al het was wel beschamend omdat er natuurlijk meerdere mensen op straat liepen.
Verder op de avond keken mensen ons alleen een beetje vies aan toen ik z'n hand vastpakte bij de bioscoop.

De klacht lijkt me wel duidelijk.

Wat ik me wel afvroeg is waarom homofobie nog bestaat?
Ik kan er immers niks aan doen dat ik op mannen val, want als ik dat kon veranderen had ik dat al lang gedaan. Het maakt mijn leven ook alleen maar moeilijker.
Mensen zeggen ook wel eens dat het onnatuurlijk is, maar mensen zijn niet de enige dieren die het doen en daarbij zijn 90% van de dingen die een modern mens doet op een dag onnatuurlijk.
Ik snap het wel als het vies wordt gevonden want dat vond ik vroeger ook (al was me dat eigenlijk alleen maar aangepraat), dit is echter een beetje raar want heel veel mannen vinden twee vrouwen die zoenen juist wel lekker. :')
Op religieus gebied snap ik de haat door mensen, maar god zelf haat niemand. Ik ben zelf ook christenlijk.

Ik wilde graag jullie meningen hierover weten, en als jullie er tegen zijn wil ik heel graag weten waarom.
De stem van de toekomst.
pi_167839889
ik groet homofielen op straat altijd wel vriendelijk maar ben wel geneigd om als het om erotiek gaat het snel weg te zappen op internet en tv
  maandag 2 januari 2017 @ 21:16:28 #3
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167840041
Ik had daar vroeger ook een andere, aangeprate, mening over maar laten we wel wezen. Het valt voor niemand mee om een beetje gelukkig het leven door te komen. Iedereen vindt genoeg ellende op z'n pad. Wie ben ik dan om commentaar te hebben op het geluk van anderen.
Wees wie je bent kerel. Het leven is te kort om jouw geluk door anderen te laten verstieren.
pi_167840203
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:12 schreef possetje het volgende:
ik groet homofielen op straat altijd wel vriendelijk maar ben wel geneigd om als het om erotiek gaat het snel weg te zappen op internet en tv
Homofoob
pi_167840220
Tja, heel cru gezegd. Ik denk dat het in de kern biologisch gedrag is. Het is haantjesgedrag zodat ze hun mannelijkheid bewijzen. Een vruchtbare mannelijke man geeft de beste genen door als je het gedrag puur biologisch ziet.

De meeste mensen zijn wat beschaafder en intelligenter en weten dat je geaardheid niet iets is waarvoor je hebt gekozen. En het is ook iets waarmee je iemand anders niet mee benadeelt, dus ze vinden en gunnen jou dat je net zoveel geluk verdient als heteroseksuele mensen. Maar als de beschaving, intellect en empathie er niet is, krijg je dat primitieve haantjesgedrag.

Ik zou er gewoon boven blijven staan.
pi_167840233
Ik had vroeger in mijn basisschoolklas een homofiele Jacco zitten.. Ben ik later nog een keer tegengekomen in een Skihutachtige toko, en een berichtje in de krant dat 'ie was neergestoken in West, of zo.. Boeiend..
pi_167840507
quote:
Ik begrijp je reactie volkomen. Dat is ook de reden dat ik in het openbaar over het algemeen geen andere mannen kus.
De stem van de toekomst.
  maandag 2 januari 2017 @ 21:37:08 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167841016
Geloof en opvoeding.
En de homofobie is flink toegenomen dankzij onze walgelijke cultuurverrijkers.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_167841481
"Waarom bestaat homofobie?"

Omdat er homo's zijn!
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_167841557
miss zelf onzeker over eigen identiteit of gedreven door haat of.. indoctrinatie..
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_167845297
Homofobie bestaat om een aantal redenen:

- Mensen zijn slecht geïnformeerd / beschikken niet over voldoende kennis. Hele volksstammen denken bijvoorbeeld nog steeds dat geaardheid een keuze is. Of ze vinden het volstrekt normaal dat homo's hun hele leven hun geaardheid gaan onderdrukken.
- Als je een onzeker jochie bent, is het gemakkelijker om je af te zetten tegen homo's dan om normaal te doen. Voor je het weet word je zelf voor homo aangezien. En dat moet je natuurlijk niet willen.
- Religie. Mensen krijgen van kinds af aan met de paplepel ingegoten dat homoseksualiteit een zonde is - of nog erger. In dergelijke milieus zie je homoseksuele jongeren regelmatig zelfmoord plegen, omdat ze geen kant op kunnen met hun gevoelens. Dankzij religie is hun leven een hel.
- Het is gemakkelijker om dat wat anders is te haten dan het te omarmen. Veel mensen benadrukken graag de verschillen tussen hetero- en homoseksualiteit of ze duwen het laatstgenoemde in hetzelfde rijtje als pedofilie. Dat terwijl de overeenkomsten tussen hetero- en homoseksualiteit veel groter zijn - en beiden hebben ze even veel met pedofilie te maken; namelijk niks.
- Homofobie is maatschappelijk gezien nog veel te geaccepteerd. Het barst nog van de vooroordelen (aids etc.) en "homo" is een scheldwoord. Er wordt veel te weinig op gecorrigeerd.
pi_167845884
Waarschijnlijk latente homoseksuele gevoelens waar men geen raad mee weet of een gebrek aan belangrijkere zaken om je druk over te maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_167846972
veel mensen zien homoseksualiteit nog altijd als iets dat ze 'accepteren', maar liever niet mee geconfronteerd worden
  maandag 2 januari 2017 @ 23:44:23 #14
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_167847124
quote:
Woon je buiten de Randstad? Anders kan ik het me niet voorstellen dat je überhaupt mensen op straat groet. 8)7
pi_167847504
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 23:38 schreef Trollscience het volgende:
veel mensen zien homoseksualiteit nog altijd als iets dat ze 'accepteren', maar liever niet mee geconfronteerd worden
Dit is wel zo. Is iemand homo, oh joh geen probleem. Is je zoon homo, holy shit.
pi_167847726
Mensen zijn gewoon onzeker. Ik word hier om de haverklap op mijn seksuele geaardheid benadrukt, meestal als het er niet toe doet. Vinden ze stoer of zo. Lekker negeren, betekent meestal dat ze geen poot meer hebben om op te staan. :O
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_167847914
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:17 schreef Rezania het volgende:
Mensen zijn gewoon onzeker. Ik word hier om de haverklap op mijn seksuele geaardheid benadrukt, meestal als het er niet toe doet. Vinden ze stoer of zo. Lekker negeren, betekent meestal dat ze geen poot meer hebben om op te staan. :O
Ga slapen, Lesbeau..
pi_167847932
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:31 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Ga slapen, Lesbeau..
Ga je moeder pesten, mafkees.
pi_167847988
quote:
Nou ja, het blijft toch een vreemd verschijnsel voor een 100% hetero.

Kijk jij moet natuurlijk zelf weten wat je in je kont stopt of waar je je piemel in stopt. Mits dat over wederzijds instemmende volwassenen gaat. En ik vind je er ook echt niet minder om maar...ff serieus :') Ik snap werkelijk niet dat je zo'n hard hoekig harig mannenlichaam prefereert boven een vrouwenlichaam.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_167848002
quote:
Als iemand dat benadrukken deed was het deze user, terwijl hij zelf ook homo is. Heel onsympathiek, zat iedereen te beledigen op het forum. Ik heb meerdere mensen gespot op FOK! die een beetje vreemd zijn, maar deze stak er met kop en schouders bovenuit.
pi_167848020
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kijk jij moet natuurlijk zelf weten wat je in je kont stopt of waar je je piemel in stopt. Mits dat over wederzijds instemmende volwassenen gaat. En ik vind je er ook echt niet minder om maar...ff serieus :') Ik snap werkelijk niet dat je zo'n hard hoekig harig mannenlichaam prefereert boven een vrouwenlichaam.
Je hoeft de seks ook niet te zien. Ik hoef ook geen naakte vrouwen te zien als het even kan. Ik heb het over mensen die gelijk reageren met 'Homo!' als ik zeg dat ik een vriend heb of met 'Maar jij bent gay.' aan komen zetten als ze een discussie aan het verliezen zijn. Gewoon onzeker gedrag, het beandrukken van iemand anders seksuele geaardheid.
pi_167848039
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het overgrote merendeel van de vrouwen prefereren een ''hard hoekig harig mannenlichaam'' boven een vrouwenlichaam. Dat sommige mannen dat ook doen is toch niet zo raar?
De stem van de toekomst.
pi_167848045
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:44 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je hoeft de seks ook niet te zien. Ik hoef ook geen naakte vrouwen te zien als het even kan. Ik heb het over mensen die gelijk reageren met 'Homo!' als ik zeg dat ik een vriend heb of met 'Maar jij bent gay.' aan komen zetten als ze een discussie aan het verliezen zijn. Gewoon onzeker gedrag, het beandrukken van iemand anders seksuele geaardheid.
Dat klopt.
pi_167848107
quote:
2s.gif

Wat ik me wel afvroeg is waarom homofobie nog bestaat?

Je zou de vraag ook om kunnen vragen: waarom zou het niet meer moeten bestaan?

quote:
Ik snap het wel als het vies wordt gevonden want dat vond ik vroeger ook (al was me dat eigenlijk alleen maar aangepraat)
Ik denk persoonlijk dat dit het grootste deel verklaart. Mensen praten die afkeer/haat elkaar grotendeels aan.

Het wordt er met de paplepel ingegoten zeg maar. Ouders leren het hun kinderen, kinderen leren het elkaar, pubers versterken dat onderling weer, en zo blijft zoiets in stand. Ouders hebben het ook weer van hun ouders etc. Het wordt van generatie op generatie doorgegeven, het houdt zichzelf op die manier in stand.

Homoseksualiteit is wat dat betreft een bijzonder kwetsbaar iets, omdat het de kern van mannelijkheid raakt; het vormt er als het ware de tegenpool van. Tegenover heel stoer en mannelijk zijn staat 'mietje' zijn, oftewel homo. Dat is het moeilijke van homoseksualiteit.
pi_167848118
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:45 schreef Jaccoo het volgende:

[..]

Het overgrote merendeel van de vrouwen prefereren een ''hard hoekig harig mannenlichaam'' boven een vrouwenlichaam. Dat sommige mannen dat ook doen is toch niet zo raar?
Ja maar dat zijn vrouwen. Het is ook niet raar want het bestaat al zo lang als de mensheid overal op de wereld. Maar begrijpen doe ik het niet. Dat een vrouw je gewoon niets doet en je liever seks hebt met een man. Sommige vrouwen vind ik zo ontzettend mooi, of ze lunnen zo sexy bewegen of zitten.

Kijk haar bijvoorbeeld. Haar blik, haar pose

Godver wat lekker. Ik kan me niet voorstellen dat je daar geen seks me wilt.
pi_167848141
Omdat overdreven nichterig zijn irritant is. Jij en je vriend misschien niet maar op tv zie je het genoeg.

Veder moet je lekker zelf weten wie je neukt enzo zolang je niemand lastig valt.
pi_167848162
Homohaat en geweld komt voornamelijk uit islamitische hoek.
pi_167848185
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn vrouwen. Het is ook niet raar want het bestaat al zo lang als de mensheid overal op de wereld. Maar begrijpen doe ik het niet. Dat een vrouw je gewoon niets doet en je liever seks hebt met een man. Sommige vrouwen vind ik zo ontzettend mooi, of ze lunnen zo sexy bewegen of zitten.

Kijk haar bijvoorbeeld. Haar blik, haar pose
[ afbeelding ]

Godver wat lekker. Ik kan me niet voorstellen dat je daar geen seks me wilt.
Ziet er leuk uit, maar ik krijg het er niet warm van.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:55 schreef 6star6lord6 het volgende:
Omdat overdreven nichterig zijn irritant is. Jij en je vriend misschien niet maar op tv zie je het genoeg.

Veder moet je lekker zelf weten wie je neukt enzo zolang je niemand lastig valt.
Ik snap wel wat je bedoelt.
Ik vind het ook niet aantrekkelijk en vaak zelfs irritant, maar iedereen moet zich gewoon zo gedragen dat ze zich er fijn bij voelen denk ik.
De stem van de toekomst.
pi_167848186
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ja, homo's zijn zo enorm welkom bij conservatieve christenen. :')
pi_167848212
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik denk eerder jongeren die stoer willen doen.
De stem van de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')