SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het klopt dat "twee keer een patroon is en drie keer een gewoonte", ben ik bang dat het geen fase is....quote:Op zondag 1 januari 2017 15:38 schreef Kuukske het volgende:
Onze dreumes sliep overdag zelf prima in. Even kletsen of even mopperen en dan na een minuut of 10 slapen. Die tijd is voorbij. Tegenwoordig moeten we ook overdag met em aan de wandel om hem in slaap te krijgen. Minuut of 10 is genoeg maar ja.. handig is anders. Fase toch?
Misschien is de dreumes niet moe genoeg? Later op bed brengen of gewoon helemaal niet? Hoe slaapt hij 's nachts?quote:Op zondag 1 januari 2017 15:38 schreef Kuukske het volgende:
Onze dreumes sliep overdag zelf prima in. Even kletsen of even mopperen en dan na een minuut of 10 slapen. Die tijd is voorbij. Tegenwoordig moeten we ook overdag met em aan de wandel om hem in slaap te krijgen. Minuut of 10 is genoeg maar ja.. handig is anders. Fase toch?
Hij wrijft in z'n oogjes en gaapt. Hij legt ook z'n hoofdje neer als je hem pakt. Ik denk een combi van allerlei dingen.. en laten huilen kan ik niet. Om de zoveel minuten terug gaat ie nog harder huilen.quote:Op zondag 1 januari 2017 23:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Misschien is de dreumes niet moe genoeg? Later op bed brengen of gewoon helemaal niet? Hoe slaapt hij 's nachts?
De oudste sliep met anderhalf al niet meer overdag en ik denk dat Biebs die kant ook opgaat![]()
Ik vond het juist zo lekker die paar uur rust overdag terwijl z'n broers op school zaten
Knippen doe ik terwijl man hem afleidt. Dan gaat het zonder huilen.quote:Op maandag 2 januari 2017 08:52 schreef SaskiaR het volgende:
Succes met de niet-slapers
Hebben jullie tips voor nagels knippen? Hier is het altijd huilen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:46 schreef ingee het volgende:
Sillie, hoe oud is hij nou?
R deed dit rond 1 jaar 3 maanden, anderhalf zo ongeveer. Nooit alleen willen gaan slapen, elke avond erger. Uiteindelijk ruim 2 uur per avond bezig.
Wij hebben het opgelost metW. Is nu een jaar en 2 maanden. Slaaptrain-ervaring genoeg hier, ansich. Maar nu lijkt het vooral om mijn afwezigheid te gaan; hij valt in slaap zodra ik zn handje vasthou, maar zodra ik dan de kamer uit wil sneaken (en dus mn hand terug wil) begint het gebrul weer. Papa naar binnen sturen om handje vast te houden werkt nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Geen handje vast en zingen gaat dus ook, maarja! Hou dat maar is urenlang vol
.
En vroeger naar bed gaan? Hier betekent moeite met slapen negen van de tien keer dat ze eigenlijk te moe is.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:52 schreef silliegirl het volgende:
[..]
W. Is nu een jaar en 2 maanden. Slaaptrain-ervaring genoeg hier, ansich. Maar nu lijkt het vooral om mijn afwezigheid te gaan; hij valt in slaap zodra ik zn handje vasthou, maar zodra ik dan de kamer uit wil sneaken (en dus mn hand terug wil) begint het gebrul weer. Papa naar binnen sturen om handje vast te houden werkt niet. Geen handje vast en zingen gaat dus ook, maarja! Hou dat maar is urenlang vol
.
Werkt ook niet echt, tot dusver.. Bovendien doet W. over het algemeen zijn 2e dutje tot een uur of 17:30 en gaat dan om 19:30 weer naar bed. Het is dat 'ie dan overduidelijk weer moe is, anders zou ik denken dat 'ie juist nog te wakker is om te slapen...quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:54 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
En vroeger naar bed gaan? Hier betekent moeite met slapen negen van de tien keer dat ze eigenlijk te moe is.
Hier ook zo. Maar hier is het nooit neerleggen en meteen weg geweest, dus voor mij is het niet echt nieuw (ik weet het dan ook vooral aan mijn in bed leg tactiek van in slaap vallen op de arm, maar ik lees nu dat het ook met leeftijd te maken kan hebben. Dat zou wel verklaren waarom het hier ook lang duurt op het moment).quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:52 schreef silliegirl het volgende:
[..]
W. Is nu een jaar en 2 maanden. Slaaptrain-ervaring genoeg hier, ansich. Maar nu lijkt het vooral om mijn afwezigheid te gaan; hij valt in slaap zodra ik zn handje vasthou, maar zodra ik dan de kamer uit wil sneaken (en dus mn hand terug wil) begint het gebrul weer. Papa naar binnen sturen om handje vast te houden werkt niet. Geen handje vast en zingen gaat dus ook, maarja! Hou dat maar is urenlang vol
.
Is hij wellicht toe aan 1 slaapje overdag, zodat hij 's avonds ook makkelijker en wat eerder in slaap valt?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:07 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Werkt ook niet echt, tot dusver.. Bovendien doet W. over het algemeen zijn 2e dutje tot een uur of 17:30 en gaat dan om 19:30 weer naar bed. Het is dat 'ie dan overduidelijk weer moe is, anders zou ik denken dat 'ie juist nog te wakker is om te slapen...
Even eenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:16 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het zo stom van mezelf maar ik ga toch vergelijken met wat ik hier lees en wat dreumesjes in mijn omgeving irl allemaal kunnen met wat mijn dreumes allemaal doet en dan word ik toch onzeker. Gisteren op de nieuwjaarsborrel van het KDV is ie veruit de kleinste en degene die het minste kan (imo). Terwijl ik (relativerend) weet dat er helemaal niets mis is met die van mij. Verder is ie gewoon de liefste en hij vindt het zelf allemaal wel prima zo.
Ja dat schuiven wil ons nog niet zo lekker lukken. Toevallig deed 'ie vandaag 1 lange slaap (van 13:00 - 16:30), maar dat helpt dus ook niet voor de avond.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:15 schreef Mineola het volgende:
Een slaapje ipv twee is ook waar ik aan dacht ja, dat lijkt hier ook een beetje aan de orde te zijn. Overigens 'mag' mijne echt niet langer dan tot 16u slapen, anders is het tot 22u feest.
Hoe laat is z'n eerste slaapje sillie, als hij 's middags pas zo laat weer slaapt? Proberen of je kunt schuiven met die slaapjes is misschien nog een idee anders.
Dank voor dequote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:18 schreef Malteser het volgende:
[..]
Even een. Ik herken het wel een beetje. Twix ontwikkelt motorisch gezien prima, maar is echt klein. En ook al weten we nu de oorzaak, toch zie ik het als ik met hem bij andere dreumesen ben.
In onze directe omgeving hebben we veel kinderen van tussen 1 jaar en 1,5 jaar. En ze doen het allemaal op hun eigen manier, op hun eigen moment. Zo bijzonder want ze zijn allemaal zo hetzelfde maar bovenal zo uniek!
Ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed. Tot 11 uur rekken lukt niet, dus rek je het vandaag tot 13 uur?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:23 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja dat schuiven wil ons nog niet zo lekker lukken. Toevallig deed 'ie vandaag 1 lange slaap (van 13:00 - 16:30), maar dat helpt dus ook niet voor de avond.
Doorgaans is het iets als 10-12:30 slapen en dan weer van 16:00-17:00/17:30. Die 2e slaap weglaten lukt niet want dan is 'ie echt gesloopt. Die van 10 uur rekken levert ook problemen op tot dusver; dan is 'ie om 11:00 compleet over de rooie en komt 'ie ook niet meer echt in slaap. Of hij doet een hazeslaapje en moet dan alsnog weer om 16:00 naar bed.. Misschien moet ik dat rekken van het eerste slaapje toch een aantal dagen doorzetten, maar ik ben het meestal na 1 dag met zo'n faalpoging al weer zat..
Gisteren sliep W. uit tot 10:00. Vandaar dus. Dat is een unicum, meestal is 'ie tussen 7 en 8 uur wakker.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 23:49 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed. Tot 11 uur rekken lukt niet, dus rek je het vandaag tot 13 uur?
Wat als je de tweede slaap vervroegd naar 15 uur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd met je huis FF!
Klopt het dat ik Ludann al een tijdje mis hier? Hopelijk ben je een beetje uitgerust inmiddels!
Magwou! Zo grappig!
Gekregenquote:Op woensdag 4 januari 2017 12:50 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi!
Wie van jullie heeft de Tripp Trapp aangeschaft? Bevalt het nog steeds goed?
* Soof-87 duikt weer onder in Babytopic.
Hihi, dat ken ik. Waren kerstbomen daar ook een hit? Heel veel lampjes om aan te wijzen. En ballen.quote:Op woensdag 4 januari 2017 15:15 schreef pinquit het volgende:
Ik wacht ook met smart op de taalontwikkeling hier! Wat een verschil met m'n oudste, die al met 10mnd praatteHier dus nog helemaal niks. En dat terwijl ik zo'n 200× per dag 'lamp' moet zeggen van m, hij wijst naar elke mogelijke lamp (vooral buiten is dat heel leuk
).
Hier het broertje van de tripp trapp, de steps. Bevalt ook prima! Voordeel van deze tov de tripp trapp vond ik dat bij deze de babyset voorzien is van een tuigje.. Voor de tripp trapp kan je die los erbij kopen, dat wel. Maar ik vond zo "ingebouwd" in de stoel wel heel makkelijk.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:50 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi!
Normaalgesproken niet, maar ze heeft een periode gehad (kort gelukkig) dat ze steeds ging staan en er dan ook bijna uitkukelde. Toen hebben we haar even vastgezet, nu niet meer nodig gelukkig.quote:Op woensdag 4 januari 2017 16:16 schreef pinquit het volgende:
Zetten jullie je kindjes echt wel eens vast in de kinderstoel? Ik vrees dat als ik dat doe, ik mijn kind nooit meer in die stoel krijg. Als hij eruit wil, mag hij eruit. Maar eten moet wel aan tafel
Altijd, ze staat in een seconde rechtop als ze wil en dan eten we echt niet rustig.quote:Op woensdag 4 januari 2017 16:16 schreef pinquit het volgende:
Zetten jullie je kindjes echt wel eens vast in de kinderstoel? Ik vrees dat als ik dat doe, ik mijn kind nooit meer in die stoel krijg. Als hij eruit wil, mag hij eruit. Maar eten moet wel aan tafel
Ik doe het altijd, want W. maakt er een sport van om z'n benen uit het zitje te wurmen (dat lukt hem ook in een tripp trapp trouwens) en dan wil gaan staan (voetje op de zitting). Ik eet dus ook een stuk rustiger als 'ie vast zit.quote:Op woensdag 4 januari 2017 16:16 schreef pinquit het volgende:
Ik zag gisteren bij de Prenatal nog gewoon zwemkleding.quote:Op woensdag 4 januari 2017 17:31 schreef nightsleeper het volgende:
Even iets heel praktisch. Ik wil met mijn zoontje van 15 maanden naar het zwembad gaan morgen maar ik kan helemaal nergens zwemkleding vinden (die verkopen ze schijnbaar alleen in de zomer).
Ik heb wel zwemluiers gevonden (en dus ook maar gekocht). Is het heel raar om hem enkel een zwemluier aan te doen? Misschien verkopen ze bij het zwembad wel zwembroeken maar ik wil zo iets toch liever eerst wassen voordat ik het bij hem aantrek. Hoe doen jullie dat?
Ja! TrippTrapp met newbornset, babyset en kussenset met coating ivm schoonmaken. Overigens wel een standaard tuigje, niet die van Stokke.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:50 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi!
Ah, bij de Prenatal heb ik inderdaad niet gekeken - dan had ik ook bekende helemaal naar het centrum gemoeten. De HEMA en zeeman hadden het niet terwijl die wel e.e.a. hebben qua dreumeskleding.quote:Op woensdag 4 januari 2017 17:37 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ik zag gisteren bij de Prenatal nog gewoon zwemkleding.Maar in dit geval zou ik gewoon alleen een zwemluier aandoen en gaan met die banaan.
Welke maat heb je nodig? Er ligt hier een werkloos Hema zwembroekje (blauw met sterren) in mt 74/80.quote:Op woensdag 4 januari 2017 21:03 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Ah, bij de Prenatal heb ik inderdaad niet gekeken - dan had ik ook bekende helemaal naar het centrum gemoeten. De HEMA en zeeman hadden het niet terwijl die wel e.e.a. hebben qua dreumeskleding.
Gewoon maar alleen in een luier dan morgen.
Hij heeft nu maat 86 dus het zal net te klein zijn. Wel bedankt voor het aanbod!quote:Op woensdag 4 januari 2017 21:49 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Welke maat heb je nodig? Er ligt hier een werkloos Hema zwembroekje (blauw met sterren) in mt 74/80.
Dat was een voorbeeld van wat ze nog niet kan he.quote:Op woensdag 4 januari 2017 20:44 schreef Hupje het volgende:
Selvaria, een puzzel met 9 stukjes?!ik vond het al knap dat J een inlegpuzzel van de bieb kan leggen.
oh, dat zou ik ook willen. T kijkt ons aan, en gooit dan bewust een lepel, of z'n hele bord op de grond. Eten kan zo'n drama zijn op het moment!quote:Op donderdag 5 januari 2017 08:49 schreef SaskiaR het volgende:
Knap hoor, emoties herkennen!![]()
Ik ben wel blij dat ik niet zo'n smijter heb, ze legt het altijd netjes weg als ze iets niet wil. Ze wordt wel altijd heel erg afgeleid als er per ongeluk iets valt. Dan blijft ze 'ohoh' roepen, tot ik het opgeraapt heb. Anders wordt er niet verder gegeten.
Voor alle hoofddeksels, strikjes en knipjes gebruik ik tegenwoordig de ijdelheid van mijn dochter + een spiegel en veelvuldig het woord moooooi!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 03:36 schreef Sara82 het volgende:
Ff vragie he, als jullie je kind een muts opzetten, gebruiken jullie dan montagekit of veiligheidsspelden aan de muts en oortjes?
+1quote:Op vrijdag 6 januari 2017 03:58 schreef ingee het volgende:
[..]
Voor alle hoofddeksels, strikjes en knipjes gebruik ik tegenwoordig de ijdelheid van mijn dochter + een spiegel en veelvuldig het woord moooooi!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een strikmutsje gaat over de borst naar achteren, kan ook onder z'n shirtjequote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:35 schreef Sara82 het volgende:
Oooh, wat een toffe Selvaria!
Strikje onder de kin is niet mr.T. proof. Die trekt ie voor zijn gezicht langs naar beneden.
Maar een bivakmuts zit rondom net wat strakker denk ik. Goed idee Pinq..!
Ik liet het mijn moeder doen bij oudste. Nu ook denk ik. Knippen is niet mijn talent bij een bewegende dreumes. Bij kleuter zou ik het wel aandurven inmiddels. Stel dat ik model kon knippen danquote:Op vrijdag 6 januari 2017 19:01 schreef silliegirl het volgende:
Gaan jullie naar de kapper met jullie dreumessen ja? Ik knip W. zelf steeds maar beetje bij..
Haha, lief dat je het vraagt!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 20:20 schreef Mineola het volgende:
Haha ik zie nu pas de foto van N met vikingmuts, die is fantastisch! Haar hoofd er bij ookIs het een beetje te doen, hoogzwanger met dreumes! Gewoon al bijna grote zus
ik ben heel benieuwd naar jullie tweede! Heeft N er een beetje een idee van eigenlijk of gaat het concept baby nog langs haar heen?
Ja en nee. We hebben echt een ander kind. Veel minder onrust in zijn lijfje, minder kermen in zijn slaap. Heel langzaamaan gingen we erin geloven dat we op de goede weg zijn. Tot hij gisteren op controle moest. Niet gegroeid.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 20:16 schreef Mineola het volgende:
[..]
En Malteser, hoe gaat het met Twix en de nieuwe voeding, merk je (veel) verschil?
Hûh..? Hoewattes? Ik snap t niet...quote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:46 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Een strikmutsje gaat over de borst naar achteren, kan ook onder z'n shirtje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan een strikmutsje zitten lange touwtjes die je kruist op de borst, dan onder de oksels doorhaalt en op de rug vastknoopt. Geen irritante strikjes onder de kin en lastig om af te doenquote:Op zaterdag 7 januari 2017 00:36 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Hûh..? Hoewattes? Ik snap t niet...
Nee, dat kan niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 12:38 schreef Krisvc het volgende:
Kan het zijn dat dreumes van de een op de andere dag heeft besloten overdag niet meer te hoeven slapen?
Top! Ik geef het door aan L.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en, heeft het geholpen?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:00 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Top! Ik geef het door aan L.
"Wat jij doet is niet mogelijk. En nu slapen."
Jaquote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en, heeft het geholpen?
Geen tips voor Twix, Malteser...Wantjes gaan hier meestal wel aan, en anders heeft ons pak van die omslagmouwen die we over de handjes vouwen...
Fijn!quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:14 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Ja![]()
![]()
Normaal gaat ze rond half 11 (na vanaf 6:00 wakker). Nu dus 13:00.
Jep, voor de vriendjes! "T is momenteel heel hard aan het studeren, want in juli krijgt hij er een nieuwe, belangrijke taak bij!"quote:Op zaterdag 7 januari 2017 08:55 schreef Krisvc het volgende:
Sara,was de tweede jullie aankondigingsfoto? Onwijs leuk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schade na 1 dag sneeuw: een buil met schram op jukbeen, en een bijpassende voorhoofdversie in één soepele faceslide. Staat wel stoer.![]()
Nou Bloesem, een muts met een tuigje dus, ideaal! Ff googelen!
Dat klinkt nog wel als een mogelijk goede oplossing! Dankjewel.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 22:09 schreef NotTheSame het volgende:
Ik gebruik bij de wantjes altijd een stuk elastiek ipv een touwtje om ze door de mouwen te rijgen. Elastiek op maat knippen en de wantjes er aan naaien op het punt waar ze nèt uit de mouwen komen.
Door de elastiek heb je toch wat rek om ze aan te trekken/bewegingsvrijheid maar het maakt het uittrekken een stukje lastiger voor een dreumes.
Ik mag nog 7 dagen legaal posten hier.
Hier werkt "samen met bestek" eten goed. Dus met 2 lepels of 2 vorken: W. prikt en schept dan zelf lekker in zn eten. Daarmee eet 'ie zelf al wat en als ik een hap voorhou terwijl hij zelf lepelt/prikt eet 'ie die ook goed op. 'T geeft, vooral met papjes wel de nodige troep :p .quote:Op zondag 8 januari 2017 18:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heeft iemand nog inspiratie om een dreumes avondeten te laten eten, zonder er gedoe van te maken? M weigert al tijden vrijwel al het warme eten. Ik wil er zeker geen strijd van maken, maar zijn er nog 'positieve' trucs om er wat meer avondeten in te krijgen?
Ik zou er vooral geen groot ding van maken inderdaad, dat voelen ze haarfijn aan. Aanbieden, gezellig met haar kletsen tussendoor en als ze als jullie klaar zijn nog niks heeft gegeten gewoon weghalen.quote:Op zondag 8 januari 2017 18:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heeft iemand nog inspiratie om een dreumes avondeten te laten eten, zonder er gedoe van te maken? M weigert al tijden vrijwel al het warme eten. Ik wil er zeker geen strijd van maken, maar zijn er nog 'positieve' trucs om er wat meer avondeten in te krijgen?
Ja hij past nogquote:Op maandag 9 januari 2017 09:41 schreef LuDann het volgende:
Hallo, sorry voor de verwaarlozing.Deze winter vrij veel last van Seasonal Affective Disorder / winterdepressie en wat te laat begonnen met lichttherapie omdat ik er vorig jaar zo weinig last van had. Heb het mezelf dus onnodig moeilijk gemaakt. Ik heb de neiging me nogal terug te trekken dan, dus vandaar.
Verder gaat alles goed met Wolk. Ze past haar eenhoornmuts die SQ vorig jaar voor haar gemaakt heeft voor SS nog.
[ afbeelding ]
![]()
Ik weet niet of ik weer aanhaak nu, als ik me weer wat beter voel vast wel weer.
Boks!quote:Op maandag 9 januari 2017 09:51 schreef LuDann het volgende:
Oh Malteser: vervelend zeg, dat Twix niet gegroeid blijkt.Hier zit er ook weinig beweging in. Lidl skipak maat 68 boks?
![]()
Wantjes en mutsen blijven hier wel aan eigenlijk. Meestal heeft ze een balaclava op, die zijn niet zo makkelijk af te krijgen. Een fleecepak met ingebouwde wantjes ook een idee? Die kunnen niet af.
[ afbeelding ]
Hier fleecepak met daaroverheen een jas. In Sprookjeswonderland trouwens, echt een aanrader, niet duur en erg leuk voor dreumessen.
'T is vooral dat 'ie zichzelf steeds wakker hoest, al anderhalve week lang. Zonder slaap gaat 'ie ook niet uitzieken denk ik...quote:Op maandag 9 januari 2017 13:16 schreef pinquit het volgende:
Hoesten heeft natuurlijk een functie, maar een niet-productieve kriebelhoest kan wat minder worden in de mist, of in de badkamer met de douche aan -> stoom
Hier hetzelfde, er is nu geen interesse meer. Van de zomer lekker naakt rondrennenquote:Op woensdag 11 januari 2017 18:42 schreef ingee het volgende:
R is er even aan begonnen, maar toen de poep daadwerkelijk in de pot kwam was het paniek en sindsdien wil ze niet meer met haar blote billen op het potje zitten.
Van de zomer zien we wel weer.
Mogen wij dan ook op het potje?quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, er is nu geen interesse meer. Van de zomer lekker naakt rondrennen
En Sjaak ook dan
Ja, doen we een achtertuin-meet met Frits en Cholula erbij.quote:
quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:33 schreef mousemicky het volgende:
F vindt het potje vooral heel mooi om te gebruiken als verzamelbak voor auto's, of om op oma's hoofd te zetten.
Tijd voor onderbroek en hemd! Die van de Hema vallen groot en breed, maar de Zeeman heeft heel fijn smal ondergoedquote:Op woensdag 11 januari 2017 16:36 schreef silliegirl het volgende:
Praktische vraag; W. geeft het aan als 'ie moet poepen (ja sorry) (roept bah!). Ik heb dus maar een potje (gisteren) in huis gehaald en zet 'm erop als 'ie het aangeeft. Tot dusver heb ik dat 2x gedaan en had het 2x succes.
Alleen, tis nogal gedoe met romper los, pamper uit en dan op die pot.. makkelijker zou zijn broek naar beneden en zitten. Stap je normaal dan over op onderbroek en luierbroekje als je begint met een potje? Of hoe doen jullie dat?
Beterschap! (En bedankt nog, terug dm-en lukte niet)quote:Op woensdag 11 januari 2017 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:
T plast vaak tijdens het verschonen, en vindt dat dan hilarisch, verder is er niets dat op zindelijk zijn lijkt....
T arme jongetje wou vanavond niets eten. Geen hutspot, terwijl hij daar gisteren van smulde. Geen boeterham, geen yoghurt. Een beetje aan de borst, maar ook maar kort. tijdens het tandenpoetsen bleek waarom: alles kwam er weer uit. Zo sneu, en voor het eerst dat het ook zo zuur rook, ik ging ook bijna over m'n nek...
Is het misschien hand voet mond ziekte?quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:55 schreef Aerenia het volgende:
Sillie: wat knap van W! Zie ik A voorlopig nog niet doen..die ziet het krijgen van een schone luier als een seintje dat ze die onder mag poepen![]()
Gaat het beter met T Jagar? En veel sterkte met het slaapgebrek MM!
Welkom gehotseflots
Ik zit sinds dinsdag weer thuis met een zieke A. Heb haar met 40C koorts van het kdv gehaald. Dacht even dat het een reactie was op de BMR-prik vorige week, maar volgens de huisarts kon dat niet (althans: dan had de koorts niet zo hoog kunnen zijn). Hij wilde A even zien en zei dat het griep was (A is nu voor de verandering overigens niet eens verkouden). Nu 2 dagen later is de koorts nog 38-39C en heeft A rode bultjes op haar knieën, beentjes en polsen. Ze is in bed ook erg onrustig, veel woelen etc., maar slaapt wel prima. Als ze uit bed is, zit ze gewoon rustig te spelen, te dansen voor de tv als de Teletubbies erop zijn. Er gaan ook gewoon hele boterhammen, bami, koppen thee, flsssen pap in... Dus snap er niks van... Herkent iemand dit?
Nee, de vlekjes zitten op de bovenkant van haar handjes en in haar mondje was niks te zien. Net weer bij de HA geweest (een andere) en hij vermoedt toch een reactie op de BMR-prik. Hij zei dat het bijna nooit voorkomt en heeft gebeld met het JKZ en besloten een melding te doen bij het lareb. Voor nu kunnen we niet veel doen, want A oogt niet echt ziek. Mag doorgaan met pcm.quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:27 schreef faptist het volgende:
[..]
Is het misschien hand voet mond ziekte?
Dat heeft ro ook een keertje opgelopen op het kdv.
Beterschap!
Jep, tussen de 5-10 dagen kan er een bijwerking optreden (meestal lichte verhoging). A heeft gewoon pech dat het bij haar heftiger uitpaktquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik geloof dat een reactie op die prik tot 10 dagen later kan komen, maar tof is het niet! Beterschap!
Sjaak is ook sneu, hij is heel verkouden en heeft een loopoor. Hij is een halve dag op het kdv geweest en daarna naar oma gegaan, het was allemaal te druk voor hem.
Het is maar triest met al die zieke kindjes. Beterschap en vitamine C voor iedereen die het kan gebruiken!
Ik moest even twee keer lezen voor ik snapte dat je meisje/meisje bedoelde en niet het meer gangbare man/man.quote:Op donderdag 12 januari 2017 20:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Welkom gehotseflotst. Hier ook een m/m tweeling. (O wacht met Sjaak van mevrC eigenlijk een drieling)
+1quote:Op donderdag 12 januari 2017 20:23 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik moest even twee keer lezen voor ik snapte dat je meisje/meisje bedoelde en niet het meer gangbare man/man.
Hihi ze gedragen zich soms wel als mannenquote:Op donderdag 12 januari 2017 20:23 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik moest even twee keer lezen voor ik snapte dat je meisje/meisje bedoelde en niet het meer gangbare man/man.
Wij hebben beide directe buren een plantje gebracht met een kaart met onze telefoonnummers. Doordat we klussen kunnen we voor overlast zorgen. Als er iets is of het te veel herrie maakt, willen we dat ze dit kunnen melden. Ook als wij eventueel niet aanwezig zijn. In de kaart stond ook 'alvast sorry voor de overlast'. Dan heb je jezelf al een beetje ingedektquote:Op donderdag 12 januari 2017 22:03 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is schrikken Kazy! Hopelijk heeft ze er niet teveel last van.
Welkom gehotseflotst! Hoe oud zijn je meiden?
Beterschap maar weer Aerenia! Jullie blijven ook maar bezig met ziek zijn...
Wat leuk shop, leeftijdsgenootjes in de buurt! Mijn schoonzusje heeft ook mazzel met aan beide kanten buren die net bevallen zijn (haar drieling is net 1). Ik ben erg benieuwd wat wij voor buren krijgen straks, hopelijk ook met (leuke) jonge kinderen.... Zijn jullie je voor gaan stellen oid, of ze toevallig tegengekomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat knap van A, Aerenia! Wat superschattig ook dat ze je napraat. Kijkt ze jou altijd aan als ze praat (liplees jij alles?). Fijn dat de koorts gezakt is, dan zitten ze gelijk een stuk beter in hun vel he?
Met E gaat het wel goed, KDV denkt wel aan hoogsensitiviteit (ofzo) dus daar hebben we volgende week info avond over. Vriend en ik denken echter dat 't wel meevalt maar ok, we gaan wel even luisteren.
quote:Dank voor jullie reacties allen.![]()
Op vrijdag 13 januari 2017 23:40 schreef hetzusjevan het volgende:
Selvaria, omdat ik niet kort van stof ben (sorrie) en zelf lange lappen tekst op een forum irritant vind even in spoilertags.Dankje voor je uitgebreide reactie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik neem alles mee en als ik maandag bel om een nieuwe afspraak te maken hoop ik dat de roostermaker zegt dat ze dinsdag al terecht kan. Dan is man namelijk vrij en kan haar dan brengen en halen. Ik hoop gewoon dat de baby nog minstens 2 weken blijft zitten, hopelijk kan ze dan vaak genoeg kort wennen.
Vieve,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lu, wat ontzettend sneu weer voor Wolk.Geen ervaring, maar het klinkt echt vreselijk. Wat is de oorzaak en kan er niks anders aan gedaan worden dan pijnstilling / verdoving dmv lidocaine?
voor jullie en Wolk.
Pyralvex?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 07:58 schreef Kuukske het volgende:
Wat heftig Lu.
Mag ze dat spul niet van Kruidvat? Iets met een P. Geen idee of kleintjes dat ook mogen. Dat smeer je op de aft en dat verdooft.
Zoiets ja.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 08:25 schreef Malteser het volgende:
Lu: wat ontzettend naar!! Ik heb zelf heel regelmatig aften maar bij mij is het na een dag of 3 wel over. Zuur fruit eten (of verse jus) drinken doet veel zeer, dat zou ik even mijden. Verder geen tips.
[..]
Pyralvex?
Ik heb er ook regelmatig last van, maar Pyralvex werkt bij mij helaas niet/nauwelijks. Enige dat (enigszins preventief) wel werkt is tandpasta van Zendium. Zodra ik een dag of twee een andere tandpasta gebruik is het raak bij mij. Tomaat of paprika is trouwens ook superpijnlijk vind ik. Laatst had ik uit wanhoop de dentinox gepakt omdat dat verdooft en dat was zowaar zinvol. Haalde de scherpe randjes er vanaf. Arme Wolk, er doet echt weinig meer pijn dan een aft vind ik. Sterkte Lu!quote:Op zaterdag 14 januari 2017 08:25 schreef Malteser het volgende:
Lu: wat ontzettend naar!! Ik heb zelf heel regelmatig aften maar bij mij is het na een dag of 3 wel over. Zuur fruit eten (of verse jus) drinken doet veel zeer, dat zou ik even mijden. Verder geen tips.
[..]
Pyralvex?
Volledig eens! Dat van die tandpasta en Dentinox wist ik niet. Goede tip want Pyralvex doet hier ook niks. Maar mijn broertje zweert erbij als hij aften heeft.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:28 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik heb er ook regelmatig last van, maar Pyralvex werkt bij mij helaas niet/nauwelijks. Enige dat (enigszins preventief) wel werkt is tandpasta van Zendium. Zodra ik een dag of twee een andere tandpasta gebruik is het raak bij mij. Tomaat of paprika is trouwens ook superpijnlijk vind ik. Laatst had ik uit wanhoop de dentinox gepakt omdat dat verdooft en dat was zowaar zinvol. Haalde de scherpe randjes er vanaf. Arme Wolk, er doet echt weinig meer pijn dan een aft vind ik. Sterkte Lu!
Op zich slaapt ze best goed nu, maar dat is als ze niet ziek is. Ze wordt van 2 tot 3 keer per nacht wakker, dat vind ik te doen. Maar ja, ze is echt vaak ziek en als ze ziek is dan is slapen meteen weer een ramp. Daar valt niks aan te doen verder, er is niks mis met haar immuunsysteem en de KA zegt dat de meeste kindjes als ze 2 zijn het ergste gehad hebben qua allerhande infecties.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 07:51 schreef SaskiaR het volgende:
Jeetje Lu, dat is echt zielig! Sliep ze hiervoor wel beter?
Geen ervaring me gelukkig, maar hopelijk komt er snel verbetering in!
Pyralvex ja, maar dat doet nogal zeer las ik, zoals FF ook zegt. Ik denk niet dat dat al kan bij 1,5 jaar. We hebben lidocainezalf om te smeren, dat verdooft ook. Het is alleen erg moeilijk om op te brengen en werkt maar een kwartier.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 07:58 schreef Kuukske het volgende:
Wat heftig Lu.
Mag ze dat spul niet van Kruidvat? Iets met een P. Geen idee of kleintjes dat ook mogen. Dat smeer je op de aft en dat verdooft.
Nou, ik had geen idee! Ik heb wel eens een aft gehad, maar dat was er dan maar eentje en die deed niet zo'n zeer. Wolk's hele mond zit onder en haar tandvlees is helemaal ontstoken en gezwollen. Ik weet niet of Zendium al kan op haar leeftijd, maar ik heb die tip meer gelezen.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:28 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik heb er ook regelmatig last van, maar Pyralvex werkt bij mij helaas niet/nauwelijks. Enige dat (enigszins preventief) wel werkt is tandpasta van Zendium. Zodra ik een dag of twee een andere tandpasta gebruik is het raak bij mij. Tomaat of paprika is trouwens ook superpijnlijk vind ik. Laatst had ik uit wanhoop de dentinox gepakt omdat dat verdooft en dat was zowaar zinvol. Haalde de scherpe randjes er vanaf. Arme Wolk, er doet echt weinig meer pijn dan een aft vind ik. Sterkte Lu!
Ik hoop toch zo dat dat hier ook het geval is! En dat die 4x erop zitten voordat de baby er is.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 16:27 schreef Fannetje het volgende:
Selvaria, mijn dochter ging voor het eerst naar het kdv toen ze 20 maanden was en heeft de eerste vier keren voornamelijk gehuild om mama. Na vier keer ging echter de knop volledig om en is ze 2,5 jaar lang met zoveel plezier gegaan. Dus geef het even tijd.
https://www.voordeeldrogi(...)xZ4kODnPWhoCEhvw_wcBquote:Op zaterdag 14 januari 2017 15:39 schreef LuDann het volgende:
[..]
Op zich slaapt ze best goed nu, maar dat is als ze niet ziek is. Ze wordt van 2 tot 3 keer per nacht wakker, dat vind ik te doen. Maar ja, ze is echt vaak ziek en als ze ziek is dan is slapen meteen weer een ramp. Daar valt niks aan te doen verder, er is niks mis met haar immuunsysteem en de KA zegt dat de meeste kindjes als ze 2 zijn het ergste gehad hebben qua allerhande infecties.
[..]
Pyralvex ja, maar dat doet nogal zeer las ik, zoals FF ook zegt. Ik denk niet dat dat al kan bij 1,5 jaar. We hebben lidocainezalf om te smeren, dat verdooft ook. Het is alleen erg moeilijk om op te brengen en werkt maar een kwartier.
[..]
Nou, ik had geen idee! Ik heb wel eens een aft gehad, maar dat was er dan maar eentje en die deed niet zo'n zeer. Wolk's hele mond zit onder en haar tandvlees is helemaal ontstoken en gezwollen. Ik weet niet of Zendium al kan op haar leeftijd, maar ik heb die tip meer gelezen.
Selvaria: de oorzaak is onbekend. Geen virus of bacterie, het is niet besmettelijk. Het kan voorkomen na een beschadiging van het tandvlees en Wolk heeft 4 kiezen in 1 keer gehad, misschien heeft dat het uitgelokt. Als je het eenmaal gehad hebt kan het vaker voorkomen.
MvC: we zijn nogal moe.Maar gaat wel verder. Wat sneu van Sjaak zijn oortjes weer.
Dat heeft hij ook vaak he? Is daar niets meer aan te doen verder? Hier geen sneeuw trouwens, jammer!
Oh kijk, top! Ik ga dat meteen halen morgen. Bedankt!quote:Op zaterdag 14 januari 2017 21:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
https://www.voordeeldrogi(...)xZ4kODnPWhoCEhvw_wcB
Het concept van spoelen snapt ze echt nog niet, helaas. Ik mag verder helemaal niet bij haar mond in de buurt komen dus alles wat daarin moet is lastig. De vloeibare nurofen geven is al een hele strijd.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 21:32 schreef kwakz0r het volgende:
Lu, het enige wat bij mij helpt bij aften is spoelen met corsodyl, maar ik denk niet dat kindjes dat mogen/kunnen. Het is niet pijnlijk wel vies.
Vitamine c pilletje ertegenaan brandt maar kan ook helpen...
En de drogist heeft een soort aloegel met mintsmaak die de aft kan beschermen en helpen genezen.
Sterkte! Heeft ze er zoveel?
kun je gewoon bij de appie halen hoor; linkje was een voorbeeldquote:Op zaterdag 14 januari 2017 21:52 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh kijk, top! Ik ga dat meteen halen morgen. Bedankt!
[..]
Het concept van spoelen snapt ze echt nog niet, helaas. Ik mag verder helemaal niet bij haar mond in de buurt komen dus alles wat daarin moet is lastig. De vloeibare nurofen geven is al een hele strijd.
8 is wat ik kon zien zo ongeveer, ik vermoed dat ze er zelfs nog wel meer heeft. Bij de HAP keken ze daar niet van op trouwens, het kan kennelijk nog een stuk erger.
Yes, had ik zo begrepen.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 21:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
kun je gewoon bij de appie halen hoor; linkje was een voorbeeldstaat nijntje op de tube, (leuke marketing natuurlijk
)
T heeft snachts altijd een pampers aan. Overdag huismerk luiers, maar snachts pampers. Hij is ook een buikslaper, en al heel lang niet meer nat wakker geworden.quote:Op zondag 15 januari 2017 08:44 schreef hetzusjevan het volgende:
Hopelijk vind je snel iets tegen de pijn dat werkt voor Wolk, Lu, echt niet prettig die aften.
Heeft iemand tips? E slaapt op haar buik en nu hebben we haar al een paar keer nat uit bed gehaald. De voorkant vd luier kan zoveel vocht niet aan. Grotere maat luier nemen, helpt dat? Of nemen die pampers huppeldepup dry echt meer op dan kruidvat?
8quote:Op zondag 15 januari 2017 09:21 schreef silliegirl het volgende:
Ludann, wat naar voor Wolk! Hopelijk gaat 't snel beter.
Zusje: ik heb altijd pampers voor W, maar nog nooit een nat bed gehad...
Hier zitten we midden in de 4-kiezen-tegelijk-krijgen ellende. Er is er inmiddels 1 door, nog 3 te gaan!
Hoeveel kiezen krijgen ze in totaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |