abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167775005
-knip: niet quoten uit Trouw en Volkskrant-
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-grootste-test.dhtml

[ Bericht 77% gewijzigd door Leandra op 31-12-2016 09:27:17 ]
  zaterdag 31 december 2016 @ 09:23:58 #2
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167775184
Ongecontroleerde immigratie is het probleem, islamitisch terrorisme is daarvan slechts een uitwas.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_167775212
welk terrorisme :')
pi_167775361
Merkel is het probleem.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 31 december 2016 @ 09:42:16 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167775491
En dan benoemt ze ook nog eens de financiële crisis die nog steeds doorwoekert met Griekenland en Italië en het risicovolle opkoop programma van de ECB.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_167775531
Merkel's terrorisme is de grootste test
  zaterdag 31 december 2016 @ 09:46:43 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167775572
Merkel :')

Die is na september 2017 klaar.
pi_167777273
In Engeland is het rustig sinds de Brexit. Daar lijkt nu alles onder controle. In tegenstelling tot de overkant van het kanaal.
pi_167777332
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:02 schreef Loekie1 het volgende:
In Engeland is het rustig sinds de Brexit. Daar lijkt nu alles onder controle. In tegenstelling tot de overkant van het kanaal.
inderdaad, de laatste politica die daar vermoord werd door een politieke terrorist was direkt voor de stemgang over de Brexit, daarna zijn er geen politieke moorden meer geweest.

merkel is de enige europese politica die werkelijk wat gedaan heeft om de vluchtelingencrisis onder controle te krijgen en bv ook de opvang en registratie veel beter te regelen...

De crisis ontstond juist omdat alle politici en bestuurders op de hele balkanroute helemaal geen zier gaven om een eventueel internationaal risico en gewoon de vlcuhtelingen die door hun land kwamen hooguit ofwel buiten wilden houden maar nog liever snel doorstuurden en deze geen enkele vorm van registratie of controle uitvoerden.

meer nationaal struisvogelbeleid zal eerder de veiligheid in europa verder in gevaar brengen... enkel meer europese samenwerking en ook europese politici met een duidelijk constructieve visie en de durf deze problemen gezamelijk en in europees verband aan te pakken kunnen het gevaar controleren en tegengaan...
denken dat problemen wegblijven als je je grenzen potdicht (of schijndicht) kunt houden is kortzichtig en dom wegkijkbeleid, maar helaas is de kans groot dat de mensen dat pas ontdekken als de schade allang gedaan is

[ Bericht 23% gewijzigd door RM-rf op 31-12-2016 11:11:40 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_167777361
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

inderdaad, de laatste politica die daar vermoord werd door een politieke terrorist was direkt voor de stemgang over de Brexit, daarna zijn er geen politieke moorden meer geweest
Ik hoor niets over de mobilisatie van miljoenen agenten tijdens oud en nieuw in Engeland.
pi_167777533
En zo kunnen er weer vrijheidsbeperkende maatregelen genomen worden. De vrijheid die we religie geven vreet de vrijheid van de rest op.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 31 december 2016 @ 11:12:41 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167777551
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:05 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik hoor niets over de mobilisatie van miljoenen agenten tijdens oud en nieuw in Engeland.
Ik hoor niets, ik zie niets. Dus het bestaat niet.

Was getekend,

Loekie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_167777593
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik hoor niets, ik zie niets. Dus het bestaat niet.

Was getekend,

Loekie.
Plaats jij dan de link waarin staat dat Engeland zich opmaakt voor grote rellen en aanrandingen tijdens oud en nieuw.
  zaterdag 31 december 2016 @ 11:14:47 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_167777604
Tja, ze kon er moeilijk niks over zeggen.
pi_167777651
quote:

[..]

en? wat zegt het verder over de wereld of jij bepaalde dingen niet hoort, of niet wilt horen?

Ook in engeland is de nacht rond new years eve de avond met het meeste geweld en criminaliteit op straat en de grootste politie-inzet..
dat was het ook vorig jaar toen er ook in engeland een record aan meldingen van diefstal, geweld en sexuele aanvallen waren in engelse steden

http://www.mirror.co.uk/n(...)2015-carnage-7101160
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_167777684
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Plaats jij dan de link waarin staat dat Engeland zich opmaakt voor grote rellen en aanrandingen tijdens oud en nieuw.
als je hem zelf niet kunt of wilt opzoeken... hier bv een telegraph article dat de engelse politie zich voorbereid voor een inzet met een record aantal krachten, en voorbereid is op mogelijk zwaar geweld.
http://www.telegraph.co.u(...)atrol-new-years-eve/

Overigens eventjes serieus... je meent toch niet werkelijk een eventuele stelling dat de uitslag van dat brexit-referendum een doorslaggegevende invloed heeft of er wel of geen geweld op nieuwjaarsavond zou optreden, ben je werkelijk zo dom?
  zaterdag 31 december 2016 @ 11:20:40 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167777735
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je hem zelf niet kunt of wilt opzoeken... hier bv een telegraph article dat de engelse politie zich voorbereid voor een inzet met een record aantal krachten, en voorbereid is op mogelijk zwaar geweld.
http://www.telegraph.co.u(...)atrol-new-years-eve/

Overigens eventjes serieus... je meent toch niet werkelijk een eventuele stelling dat de uitslag van dat brexit-referendum een doorslaggegevende invloed heeft of er wel of geen geweld op nieuwjaarsavond zou optreden, ben je werkelijk zo dom?
Jawel. En dat is ze. En ze wil het uiteraard ook als argument gebruiken om te stellen dat NL uit de EU moet _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 31 december 2016 @ 11:26:35 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_167777908
Heerlijk en vol van strijdvaardige retoriek.... het is maar een testje en dan komt het goed.

Wiki: „Deutschland ist ein starkes Land. Das Motiv, mit dem wir an diese Dinge herangehen, muss sein: Wir haben so vieles geschafft – wir schaffen das!“
..... auch....wiedermal, wiedermal..... und so weiter...
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_167777946
Ze refereert dus aan een probleem dat door haarzelf is gecreëerd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167778621
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 09:08 schreef Loekie1 het volgende:
-knip: niet quoten uit Trouw en Volkskrant-
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-grootste-test.dhtml
Dan quoten we toch gewoon even nu.nl voor de mensen die te lui zijn om op de link te klikken:

quote:
Merkel noemt islamitisch terrorisme grootste uitdaging voor Duitsland
Gepubliceerd: 31 december 2016 01:14 Laatste update: 31 december 2016 09:29

Angela Merkel zegt dat islamitisch terrorisme de grootste uitdaging is voor Duitsland. Dat zei de Duitse bondskanselier vrijdagavond tijdens haar nieuwjaarstoespraak.

Merkel pleit voor nieuwe wetten die de veiligheid verbeteren. Volgens haar staat Duitsland al een aantal jaar op de kaart als doelwit. "We doen er alles aan om de veiligheid en vrijheid van onze burgers te beschermen."

Ruim een week geleden reed een Tunesische asielzoeker met een vrachtwagen in op een kerstmarkt in Berlijn. Daarbij kwamen twaalf mensen om het leven. Terreurgroep Islamitische Staat (IS) eiste de aanslag op.

'Op z'n kop'
Volgens Merkel hebben veel Duitsers na de brexit, de winst van Trump in de VS en de opgelopen spanningen tussen Rusland en Amerika, de indruk gekregen dat de wereld "op z'n kop staat". Ze verzoekt haar volk om niet de oplossing te zoeken in populisme.

In reactie op de aanslag in Berlijn wil Duitsland sneller uitgeprocedeerde asielzoekers het land uitzetten.

Populariteit
De populariteit van Merkel is de laatste tijd aanzienlijk gedaald. De toestroom van een recordaantal migranten in Duitsland heeft ervoor gezorgd dat de eurosceptische en rechtse partij Alternatief voor Duitsland (AfD) het goed doet in de peilingen. AfD pleit voor het sluiten van de grenzen en het verlaten van de EU.

Volgend jaar zijn er in Duitsland weer verkiezingen. Merkel wil gaan voor haar vierde termijn bij haar CDU-partij. Veiligheid is het speerpunt tijdens haar campagne.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167778947
De Italiaanse autoriteiten willen niets aan het toeval overlaten tijdens de viering van oudejaar. Om een mogelijke terroristische aanslag te vermijden worden in Rome onder meer scherpschutters ingezet. In Milaan zijn undercoveragenten op post met speciale mobiele telefoons die bestand zijn tegen een overbelast systeem door nieuwjaarswensen. En in Bologna vliegen drones rond.

"We staan op scherp en laten niets aan het toeval over", zegt minister van Binnenlandse Zaken Marco Minniti. "Ons veiligheidssysteem heeft met het vatten van de dader van de aanslag in Berlijn al bewezen dat het goed werkt."

In een hele reeks Italiaanse steden zijn bijzondere maatregelen van kracht, in de eerste plaats in Rome. Daar zijn de vele bedreigingen van terreurorganisatie IS aan het adres van het Vaticaan niet vreemd aan. Op verscheidene plaatsen worden scherpschutters opgesteld en er zijn extra politiemensen te voet, op de fiets en te paard paraat. Ook op de Tiber zal er verhoogde waakzaamheid zijn, van de rivierpolitie. Hotspots zijn het Colosseum en het Circus Maximus, waar heel wat feestvierders worden verwacht. Daar worden aan de toegangen extra controles uitgevoerd. En ook de bruggen in de stad worden extra in de gaten gehouden en beveiligd met onder meer metaaldetectors.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)iering-in-Rome.dhtml

Gezellig nieuwjaarsfeest met scherpschutters op de daken. Wie had dat kunnen denken een aantal jaren geleden.
pi_167781424
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jawel. En dat is ze. En ze wil het uiteraard ook als argument gebruiken om te stellen dat NL uit de EU moet _O-
Alsof we daar argumenten voor nodig hebben, kijk naar de euro, kijk naar Draghi, I rest my case
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_167781487
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:55 schreef Loekie1 het volgende:
De Italiaanse autoriteiten willen niets aan het toeval overlaten tijdens de viering van oudejaar. Om een mogelijke terroristische aanslag te vermijden worden in Rome onder meer scherpschutters ingezet. In Milaan zijn undercoveragenten op post met speciale mobiele telefoons die bestand zijn tegen een overbelast systeem door nieuwjaarswensen. En in Bologna vliegen drones rond.

"We staan op scherp en laten niets aan het toeval over", zegt minister van Binnenlandse Zaken Marco Minniti. "Ons veiligheidssysteem heeft met het vatten van de dader van de aanslag in Berlijn al bewezen dat het goed werkt."

In een hele reeks Italiaanse steden zijn bijzondere maatregelen van kracht, in de eerste plaats in Rome. Daar zijn de vele bedreigingen van terreurorganisatie IS aan het adres van het Vaticaan niet vreemd aan. Op verscheidene plaatsen worden scherpschutters opgesteld en er zijn extra politiemensen te voet, op de fiets en te paard paraat. Ook op de Tiber zal er verhoogde waakzaamheid zijn, van de rivierpolitie. Hotspots zijn het Colosseum en het Circus Maximus, waar heel wat feestvierders worden verwacht. Daar worden aan de toegangen extra controles uitgevoerd. En ook de bruggen in de stad worden extra in de gaten gehouden en beveiligd met onder meer metaaldetectors.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)iering-in-Rome.dhtml

Gezellig nieuwjaarsfeest met scherpschutters op de daken. Wie had dat kunnen denken een aantal jaren geleden.
Zo gezellig die multi-culti, meer, meer, meer!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 31 december 2016 @ 13:25:17 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167781669
Wie achterlijkheid en onverdraagzaamheid zaait, zal achterlijkheid en onverdraagzaamheid oogsten.
pi_167782687
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:55 schreef Loekie1 het volgende:
Iedereen die niet achterlijk is.

Als je de sluizen finaal open zet en jan en alleman volkomen ongecontroleerd binnen laat stromen in de EU (sterker nog, we halen ze gewoon zelf op met een veerdienst (Frontex) die eigenlijk de grenzen van de EU moet bewaken) dan kan je dit soort ongein verwachten.

Als je dat op voorhand niet inziet ben je geen knip voor de neus waard. Of volslagen debiel en achterlijk. Of een willekeurige combinatie van die drie.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167784293
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:02 schreef Loekie1 het volgende:
Toch raar, de linkse rakkers waren er toch zeker van dat Engeland aan de rand van de afgrond zou komen te staan, mensen moesten massaal naar de voedselbank en WW3 zou uitbreken, eigenlijk hetzelfde wat we hoorden bij Trump.

Als islamitisch terrorisme het probleem is moet ze de kraan sluiten om dan eerst de puinhopen op te ruimen, maar Merkel laat de kraan liever lopen en gooit wat emmertjes water naar buiten in de hoop dat het minder word.
pi_167788124
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:37 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Toch raar, de linkse rakkers waren er toch zeker van dat Engeland aan de rand van de afgrond zou komen te staan, mensen moesten massaal naar de voedselbank en WW3 zou uitbreken, eigenlijk hetzelfde wat we hoorden bij Trump.

Als islamitisch terrorisme het probleem is moet ze de kraan sluiten om dan eerst de puinhopen op te ruimen, maar Merkel laat de kraan liever lopen en gooit wat emmertjes water naar buiten in de hoop dat het minder word.
Kijken even op de wereldkaart. Dan kun je zien waarom in GB en de VS isolationisme eventueel goed zou kunnen werken.
pi_167788303
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 december 2016 13:53 schreef Geralt het volgende:

[..]

Iedereen die niet achterlijk is.

Als je de sluizen finaal open zet en jan en alleman volkomen ongecontroleerd binnen laat stromen in de EU (sterker nog, we halen ze gewoon zelf op met een veerdienst (Frontex) die eigenlijk de grenzen van de EU moet bewaken) dan kan je dit soort ongein verwachten.

Als je dat op voorhand niet inziet ben je geen knip voor de neus waard. Of volslagen debiel en achterlijk. Of een willekeurige combinatie van die drie.
Vooral het middenstuk ben ik het mee eens!
pi_167788837
Oh heeft ze het toch wel gezegd wat het probleem is.
pi_167790434
Een "test"? Een fucking "TEST"? Vuile kutchristen... :{
pi_167790544
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

Merkels partij is alleen maar gestegen in de peilingen na aanslag in Berlijn.
  zaterdag 31 december 2016 @ 17:54:37 #32
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_167791390
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 17:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Merkels partij is alleen maar gestegen in de peilingen na aanslag in Berlijn.
Zwakke volkeren gaan te onder in de loop van de geschiedenis.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_167792178
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:37 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Dit.

Britse beurs sluit op recordhoogte
pi_167796472
Komt A.Merkel nu pas mee. :')
pi_167811357
quote:

[..]

zo best gaat het in engeland ook niet hoor, met hun paki human traffic rings http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-south-yorkshire-28939089
pi_167813865
Kijk eens hoeveel politie er op de been was rond de jaarwisseling, lekker veilig gevoel... ik noem het symptoom bestrijding.
De oorzaak moet worden aangepakt, met alle middelen:
1 Voorbeeld:
Alle extreme islamietjes bij hun nekvelletje pakken en boven de Noordzee droppen zonder zwemvest welteverstaan.
De EU/Nederland moet weer veilig worden.
pi_167820991
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 19:53 schreef Shaken63 het volgende:
Kijk eens hoeveel politie er op de been was rond de jaarwisseling, lekker veilig gevoel... ik noem het symptoom bestrijding.
1 Voorbeeld:
Alle extreme islamietjes bij hun nekvelletje pakken en boven de Noordzee droppen zonder zwemvest welteverstaan.
:Y
pi_167821063
Wacht even, Merkel gooit 10 bloedhonden in m'n kamer en vervolgens verteld zij mij rustig te blijven en degene die een oplossing aanbied als populist te zien?
pi_167821766
Knettergek mens
pi_167821864
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 19:53 schreef Shaken63 het volgende:
1 Voorbeeld:
Jij hebt een lijstje met de namen van extremistische moslims?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_167822330
10x Liever een Angela Merkel met haar visie waar zijzelf ook wel aan durft te tornen, dan een Mark Rutte die uit opportunisme met de ene leugen na de andere leugen ons meent te moeien paaien.

Wat ik het grootste minpunt van Angela Merkel vind, is haar kritische houding ten aanzien van Poetin, terwijl ik meer gehoopt had, dat zij Poetin meer in een harmonieuzer overleg met de rest van Europa zou betrekken. Maar toch heb ik hier ook meer vertrouwen in haar, dan in onze premier, die nu plotseling Poetin onnodig vaak staat te bashen, puur om ons een Oekraïne-standpunt door de neus te laten drukken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Idisrom op 02-01-2017 01:02:30 ]
pi_167822623
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 00:55 schreef Idisrom het volgende:

Wat ik het grootste minpunt van Angela Merkel vind, is haar kritische houding ten aanzien van Poetin
Zou de hond van Putin daar nog een aandeel in hebben gehad? Wat een pracht actie was dat _O-
  maandag 2 januari 2017 @ 02:33:08 #43
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_167822631
Totaal insane dat mens.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_167822678
Die Duitsers zoeken de uitdagingen wel op zeg, eerst 1914, toen 1940 en nu importeren ze barbaren. Het importeren van barbaren komt op mij over als jezelf met gif injecteren.
pi_167822683
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:44 schreef LelijKnap het volgende:
Wacht even, Merkel gooit 10 bloedhonden in m'n kamer en vervolgens verteld zij mij rustig te blijven en degene die een oplossing aanbied als populist te zien?
Je bent geen dierenvriend?
  maandag 2 januari 2017 @ 03:25:02 #46
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167822702
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 02:29 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Zou de hond van Putin daar nog een aandeel in hebben gehad? Wat een pracht actie was dat _O-
Zijn daar bewegende beelden van?
pi_167822759
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 02:33 schreef Villas__Rubin het volgende:
Totaal insane dat mens.
Merkel toch? Totaal mee eens!

Laten we ook eens korter bij huis kijken ... Rutte lijkt een schoothondje van Merkel, ja toch?
pi_167822859
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 00:14 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Jij hebt een lijstje met de namen van extremistische moslims?
Er bestaan al lijsten van, volg je het nieuws niet!
pi_167824763
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:44 schreef LelijKnap het volgende:
Wacht even, Merkel gooit 10 kansloze en ranzige wezens in m'n kamer en vervolgens verteld zij mij rustig te blijven en degene die een oplossing aanbied als populist te zien?
Eens , met aanpassing.
  maandag 2 januari 2017 @ 13:30:56 #50
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_167827599
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

Mag het hopen.
Fade to Black
pi_167828566
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 00:55 schreef Idisrom het volgende:
10x Liever een Angela Merkel met haar visie waar zijzelf ook wel aan durft te tornen, dan een Mark Rutte die uit opportunisme met de ene leugen na de andere leugen ons meent te moeien paaien.

Wat ik het grootste minpunt van Angela Merkel vind, is haar kritische houding ten aanzien van Poetin, terwijl ik meer gehoopt had, dat zij Poetin meer in een harmonieuzer overleg met de rest van Europa zou betrekken. Maar toch heb ik hier ook meer vertrouwen in haar, dan in onze premier, die nu plotseling Poetin onnodig vaak staat te bashen, puur om ons een Oekraïne-standpunt door de neus te laten drukken.
Merkel heeft gewoon al 10 jaar een solide en zinnige politiek gevoert en dat Duitsland nu een sterk aanlokkende functie heeft komt gewoon omdat het een goede economie heeft en een stabiel geregeerd land is.... (waarbij ook het beleid van Schröder een op de lange termijn zeer goede uitwerking gehad heeft, Schröder heeft het sociale stelsel hervormd en bv de uitkeringen sterk laten dalen en regels daarvoor verscherpt, heel bewust wetende dat anders nog meer mensen door aangelokt konden worden).

wat betreft Rusland-politiek heeft Duitsland al een lange traditie (sinds Egon Bahr, Walter Scheel en Genscher, Ost-politik) van een internationale politiek gericht op overleg met de Russen.

Putin is echter degenen die zelf ook provoceert en uiteindelijk een confrontatiepolitiek voert op basis van zn weinige sterke punten tov een economisch véél machtiger Europa.
Aangezien Rusland econmisch veruit de minder broeder vab Europa is en op dat gebied snel overschaduwt wordt zet Putin sterk in op zn militaire macht en het uit elkaar spelen van de verschillende nationale staten in europa.

Duitsland is altijd zeer toeschietelijk naar Rusland geweest, de huidige buitenlandminister Steinmeier (die begin dit jaar voor 5 jaar benoemd zal worden als de nieuwe Bundespresident, als opvolger van de meer Rusland-kritische Gauck) geld als een 'Putin-versteher'... al sinds de tijd van Schröder die zelfs een persoonlijke vriend van Putin is en was.
begin dit jaar stelde Steinmeier zich bv tegen de grootschalige NATO-oefening aan de russische grens (Anakonda16)

Maar voorlopig heeft Putin niks te winnen aan een sterke vriendschaps-politiek met duitsland.
Daarvoor gaat het Rusland economisch te slecht (sinds 2013 is het GDP van rusland gehalveerd en bv nog maar 20% van de russen hebben een spaarvermogen, tov 73% toen).
Polarisatie en destabilisering van het Westen is momenteel de beste taktiek van de russen om interne problemen te pogen af te wenden.

Overigens al die jankers die hier lopen te huilen dat "Merkel vluchtelingen binnenhaalt" begrijpen geen flikker van lange termijns politiek en waarom bv Merkel ervoor koos bv sterk in te zetten in europees beleid en samenwerking tussen lidstaten om de vluchtelingencrisis te controleren..
Een politiek die juist erg slim en ook succesvol is.

Alle mensen die klagen over hoe slecht het europa gaat en dat europese politici zo zwak zijn en die geilen op de 'sterke' politicus die ze in Putin zien...
stel je eens voor dat je in Rusland zou wonen en bv zou merken hoe het met rusland momenteel economisch gaat.

De russische economie in een zware recessie, de staatschuld stijgt snel, de waarde van de ruble daalt met 12% per jaar en de meeste russen hebben geen enkel spaarvermogen over, en momenteel geeft de gemiddelde rus meer dan de helft van zn inkomen uit aan dagelijkse levensmidelen.

het gemiddelde loon van de doorsnee rus is afgelopen jaar met 10% gedaald en is momenteel lager dan in china, servie of roemenie
http://www.cnbc.com/2016/(...)russias-economy.html

zelfs militair gezien blijken de russen zeker niet zo imposant, in Syrie leiden ze relatief hoge materiele verliezen, ondanks weinig serieuze tegenstand, maar vermoedelijk vooral veroorzaakt door slechte techniek en slechte hardware..
Westerse analysten is al opgevallen dat het russiche leger eigenlijk sterk lijkt te onder-presteren in Syrie en relatief kwetsbaar zou zijn (bv het vliegdekschip de Kuznetsov is erg kwestbaar)

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 02-01-2017 14:30:55 ]
  maandag 2 januari 2017 @ 16:50:41 #52
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_167831800
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 14:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Merkel heeft gewoon al 10 jaar een solide en zinnige politiek gevoert en dat Duitsland nu een sterk aanlokkende functie heeft komt gewoon omdat het een goede economie heeft en een stabiel geregeerd land is.... (waarbij ook het beleid van Schröder een op de lange termijn zeer goede uitwerking gehad heeft, Schröder heeft het sociale stelsel hervormd en bv de uitkeringen sterk laten dalen en regels daarvoor verscherpt, heel bewust wetende dat anders nog meer mensen door aangelokt konden worden).

wat betreft Rusland-politiek heeft Duitsland al een lange traditie (sinds Egon Bahr, Walter Scheel en Genscher, Ost-politik) van een internationale politiek gericht op overleg met de Russen.

Putin is echter degenen die zelf ook provoceert en uiteindelijk een confrontatiepolitiek voert op basis van zn weinige sterke punten tov een economisch véél machtiger Europa.
Aangezien Rusland econmisch veruit de minder broeder vab Europa is en op dat gebied snel overschaduwt wordt zet Putin sterk in op zn militaire macht en het uit elkaar spelen van de verschillende nationale staten in europa.

Duitsland is altijd zeer toeschietelijk naar Rusland geweest, de huidige buitenlandminister Steinmeier (die begin dit jaar voor 5 jaar benoemd zal worden als de nieuwe Bundespresident, als opvolger van de meer Rusland-kritische Gauck) geld als een 'Putin-versteher'... al sinds de tijd van Schröder die zelfs een persoonlijke vriend van Putin is en was.
begin dit jaar stelde Steinmeier zich bv tegen de grootschalige NATO-oefening aan de russische grens (Anakonda16)

Maar voorlopig heeft Putin niks te winnen aan een sterke vriendschaps-politiek met duitsland.
Daarvoor gaat het Rusland economisch te slecht (sinds 2013 is het GDP van rusland gehalveerd en bv nog maar 20% van de russen hebben een spaarvermogen, tov 73% toen).
Polarisatie en destabilisering van het Westen is momenteel de beste taktiek van de russen om interne problemen te pogen af te wenden.

Overigens al die jankers die hier lopen te huilen dat "Merkel vluchtelingen binnenhaalt" begrijpen geen flikker van lange termijns politiek en waarom bv Merkel ervoor koos bv sterk in te zetten in europees beleid en samenwerking tussen lidstaten om de vluchtelingencrisis te controleren..

Alle mensen die klagen over hoe slecht het europa gaat en dat europese politici zo zwak zijn en die geilen op de 'sterke' politicus die ze in Putin zien...
stel je eens voor dat je in Rusland zou wonen en bv zou merken hoe het met rusland momenteel economisch gaat.

De russische economie in een zware recessie, de staatschuld stijgt snel, de waarde van de ruble daalt met 12% per jaar en de meeste russen hebben geen enkel spaarvermogen over, en momenteel geeft de gemiddelde rus meer dan de helft van zn inkomen uit aan dagelijkse levensmidelen.

het gemiddelde loon van de doorsnee rus is afgelopen jaar met 10% gedaald en is momenteel lager dan in china, servie of roemenie
http://www.cnbc.com/2016/(...)russias-economy.html

zelfs militair gezien blijken de russen zeker niet zo imposant, in Syrie leiden ze relatief hoge materiele verliezen, ondanks weinig serieuze tegenstand, maar vermoedelijk vooral veroorzaakt door slechte techniek en slechte hardware..
Westerse analysten is al opgevallen dat het russiche leger eigenlijk sterk lijkt te onder-presteren in Syrie en relatief kwetsbaar zou zijn (bv het vliegdekschip de Kuznetsov is erg kwestbaar)
Goeie post. Paarlen voor de zwijnen vrees ik, maar een mooi stuk proza.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_167832507
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 14:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Politiek gezien slim en ook succesvol?

Merkel heeft zowat de halve wereld hier uitgenodigd met haar 'wir schaffen das'.

Van de Europese herverdeling komt geen drol terecht, om de stroom asielzoekers nog enigszins in te dammen is er de hulp ingeroepen van Erdogan. Waardoor hij nu een sterk wapen in handen heeft om de EU te chanteren (voor meer geld, en een voor Turken visumvrij Europa).

Overigens heb je het steeds over Rusland en Poetin, dat het daar economisch slecht gaat, mag natuurlijk niet verhullen dat Merkel er wat betreft immigratie een zooitje van gemaakt.
  maandag 2 januari 2017 @ 17:25:24 #54
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_167832662
Ik denk toch echt dat een extreem naïeve bondskanselier met een slachtoffer complex en zelfhaat een grotere bedreiging is.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_167833840
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 17:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Politiek gezien slim en ook succesvol?

Merkel heeft zowat de halve wereld hier uitgenodigd met haar 'wir schaffen das'.
wat een gigantische onzin...

Merkel heeft terecht vastgesteld dat er eind zomer 2015 grote problemen waren bij de opvang en regsistratie van de vluchtelingen in duitsland en dat gezien de grote problemen daar de Bund moest ingrijpen in een gebied dat voorheen de Bondslanden apart geregeld hadden...

met succes, aangezien in relatief korte tijd ook veel verbeterd is daar, de achterstanden ine en half jaar weggewerkt waren en dankzij een verdrag met turkije de aanvoer via Turkije tot stoppen gebracht is en de regels vor asielaanvragen verscherpt

Wat had jijd an willen doen in haar positie, als je het zoveel beter weet?

Als bv Merkel had gedaan wat veel kortzichtoge populisten als de hosanna-pülossing lijken voor te stellen, gewoon eenzijdig de grenzen sluiten waren hooguit de problemen verschoven op andere landen en via-via die alsnog op een duits bord terecht gekomen...

Merkel heeft heel terecht gerealiseerd dat je de vluchtelingenstroom aan de europese buitengrenzen moet stopppen en dat kan enkel via amenwerking...
Populisme en wat roeptoeteren dat je gewoon nationalist de grenzen dicht moet gooien, is domme en kortzichtige struisvogelpolitiek, die eerder de problemen verergert ...

De duiste politiek vand e laatste 15 jaar is juist een voorbeeld van goed economisch lange termijnsbeleid dat zich ook uitbetaald in een sterke positie voor duitsland.
Dat zowel economisch er heel gezond voor staat, wat betreft overheidsfinancieen super-gezond is (al meerdere jaren een begrotingsoverschot) en overall juist heel goed geregeerd wordt en een stabiel en veilig land is

Het is hooguit zorgwekkend dat we in europa erg afhankelijk zijn van politici die hooguit op nationaal beleid verkozen worden en dat snel leidt tot kortzichtig populisme, ...
Juist ook waar de probelmen veelal het nationale niveau ver overstijgen, en het heus daarvoor geen oplossing is te roepen dat 'de grenzen dicht' zouden moeten

Bv een grote winst van de AfD bij de komende Bundestag zal niet bepaald een 'bevrijding' zijn, eerder gewoon en hoop nieuwe problemen gaan veroorzaken, zelfs als de AfD absoluut niet in staat is te regeren omdat het een verzameling domme en incapabele idioten is (mensen als Beatrix von Storch, Frauke Petry en Gauland zijn hooguit kortzichtige roeptoeter-profiteurs die hard roepen het beter te weten, maar werkelijk geen enkele realistisch plan hebben wat ze dan hopen te verbeteren of bereiken) ...

De duitse politiek en het werk van Bundeskanzler als Schröder en Merkel 'dom' of 'naief' noemen is eerder een teken van 'meehuilen met de wolven' door mensen die zelf niet weten waarover ze praten
pi_167834140
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat een gigantische onzin...

Merkel heeft terecht vastgesteld dat er eind zomer 2015 grote problemen waren bij de opvang en regsistratie van de vluchtelingen in duitsland en dat gezien de grote problemen daar de Bund moest ingrijpen in een gebied dat voorheen de Bondslanden apart geregeld hadden...

met succes, aangezien in relatief korte tijd ook veel verbeterd is daar, de achterstanden ine en half jaar weggewerkt waren en dankzij een verdrag met turkije de aanvoer via Turkije tot stoppen gebracht is en de regels vor asielaanvragen verscherpt

Wat had jijd an willen doen in haar positie, als je het zoveel beter weet?

Als bv Merkel had gedaan wat veel kortzichtoge populisten als de hosanna-pülossing lijken voor te stellen, gewoon eenzijdig de grenzen sluiten waren hooguit de problemen verschoven op andere landen en via-via die alsnog op een duits bord terecht gekomen...

Merkel heeft heel terecht gerealiseerd dat je de vluchtelingenstroom aan de europese buitengrenzen moet stopppen en dat kan enkel via amenwerking...
Populisme en wat roeptoeteren dat je gewoon nationalist de grenzen dicht moet gooien, is domme en kortzichtige struisvogelpolitiek, die eerder de problemen verergert ...

De duiste politiek vand e laatste 15 jaar is juist een voorbeeld van goed economisch lange termijnsbeleid dat zich ook uitbetaald in een sterke positie voor duitsland.
Dat zowel economisch er heel gezond voor staat, wat betreft overheidsfinancieen super-gezond is (al meerdere jaren een begrotingsoverschot) en overall juist heel goed geregeerd wordt en een stabiel en veilig land is

Het is hooguit zorgwekkend dat we in europa erg afhankelijk zijn van politici die hooguit op nationaal beleid verkozen worden en dat snel leidt tot kortzichtig populisme, ...
Juist ook waar de probelmen veelal het nationale niveau ver overstijgen, en het heus daarvoor geen oplossing is te roepen dat 'de grenzen dicht' zouden moeten

Bv een grote winst van de AfD bij de komende Bundestag zal niet bepaald een 'bevrijding' zijn, eerder gewoon en hoop nieuwe problemen gaan veroorzaken, zelfs als de AfD absoluut niet in staat is te regeren omdat het een verzameling domme en incapabele idioten is (mensen als Beatrix von Storch, Frauke Petry en Gauland zijn hooguit kortzichtige roeptoeter-profiteurs die hard roepen het beter te weten, maar werkelijk geen enkele realistisch plan hebben wat ze dan hopen te verbeteren of bereiken) ...

De duitse politiek en het werk van Bundeskanzler als Schröder en Merkel 'dom' of 'naief' noemen is eerder een teken van 'meehuilen met de wolven' door mensen die zelf niet weten waarover ze praten
Wat heb jij een berg woorden nodig om te laten zien dat Merkel prima gehandeld heeft.

Zo gaat het van registreren van 'vluchtelingen' naar populisten, de buitengrenzen, de economie en de AfD.

Laten we het nu over de kern houden, niet de economie, niet wijzen naar populisten.

Merkel heeft duidelijk gemaakt dat Duitsland klaar is op de komst van grote groepen migranten uit het Midden-Oosten. Ze zei 'wir schaffen das', en verweest naar de grote steun onder de Duitse bevolking voor de opvang van migranten.

Hierna hebben zo'n miljoen migranten zich in Duitsland gemeld. Migranten waar Duitsland nu de zorg voor draagt en die serieuze criminaliteit met zich mee hebben genomen (talloze incidenten en een aanrandingsgolf een jaar geleden).

Wat Merkel wel had moeten doen? Ze had kenbaar moeten maken dat deze mensen niet welkom zijn, dat mensen geholpen moeten worden in de regio. Niet in West-Europa.

Los van het 'wir schaffen das', is het gezamenlijke beleid een gigantische zooi. Frontex die migranten oppikt en aan land brengt en talloze open grenzen in Europa waardoor migranten zo door kunnen naar West-Europa.

Als oplossing is het lot van de migratiepolitiek in handen gelegd van Erdogan.

Het is dat ze in Oost-Europa en op de Balkan hekken hebben gebouwd (iets waar Merkel tegen was). Dat maskeert het falen nog enigszins.

Het is niet gek dat een groot deel van de gematigde en behoudende Duitse bevolking nu op de AfD gaat stemmen.
pi_167834174
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat heb jij een berg woorden nodig om te laten zien dat Merkel prima gehandeld heeft.
ik ben niet van wat doms roepen, maar onderbouw graag en geef voorbeelden, heb je verder daarop iets tegen?

Ik neem aan dat ik duidelijk gemaakt heb waarom merkel een bepaald beleid gekozen heeft, om orde te creeren in de opvang en registratie van vluchtelingen en het duitse beleid aan te scherpen en via verdragen met andere landen de toestroom aan de europese buitengrenzen te stoppen.

Dat _is_ gewoon erg succesvol geweest en heeft ook het bedoelde effect gehad, de toestroom _is_ tot stand gebracht:

kun je aangeven waar ik ongelijk zou zitten... wat zou jij dan wel eventjes beter gedaan hebben dan wat Merkel gedaan heeft?
pi_167834181
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik ben niet van wat doms roepen, maar onderbouw graag en geef voorbeelden, heb je darop iets tegen?

kun je aangeven waar ik ongelijk zou zitten... wat zou jij dan wel eventjes beter gedaan hebben dan wat Merkel gedaan heeft?
Van het lezen ben je ook niet.
pi_167834264
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Van het lezen ben je ook niet.
nee, jij lult er een beetje slapjes omheen ..

het is erg goedkoop te roepen dat Merkel alles zo fout gedaan heeft...
of dat ze geroepen zou hebben dat die opvang geen probleem was of dat duitsland er 'klaar voor was'... de betreffende 'wir schaffen das'-quote was juist een aangave dat het een grote aanstrenging zou geven dit beleid aan te passen en door te voeren, maar dat merkel van mening was dat dit uiteindelijk zou lukken ..
De letterlijke totale zin was: "„Deutschland ist ein starkes Land. Das Motiv, mit dem wir an diese Dinge herangehen, muss sein: Wir haben so vieles geschafft – wir schaffen das!“"

enkel, feit is gewoon dat de toestroom wel degelijk vrijwel geheel tot stand gebracht is en de chaos in de opvang onder controle gebracht is en er nu verder gewerkt wordt aan het beleid, zowel in regels qua verwerking vana anvragen alswel in europese verband een succesvol beleid opbouwen, dat tot nu toe niet bestaat omdat europese instanties helemaal geen rechten hebben (bv Frontex geeneens grenscontrole's _mag_ uitvoeren)

Nogmaals, wat zou jij wel eventjes beter doen?
pi_167834417
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, jij lult er een beetje slapjes omheen ..
Eikel, leer lezen.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat Merkel wel had moeten doen? Ze had kenbaar moeten maken dat deze mensen niet welkom zijn, dat mensen geholpen moeten worden in de regio. Niet in West-Europa.

Los van het 'wir schaffen das', is het gezamenlijke beleid een gigantische zooi. Frontex die migranten oppikt en aan land brengt en talloze open grenzen in Europa waardoor migranten zo door kunnen naar West-Europa.
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

enkel, feit is gewoon dat de toestroom wel degelijk vrijwel geheel tot stand gebracht is en de chaos in de opvang onder controle gebracht is en er nu verder gewerkt wordt aan het beleid, zowel in regels qua verwerking vana anvragen alswel in europese verband een succesvol beleid opbouwen, dat tot nu toe niet bestaat omdat europese instanties helemaal geen rechten hebben (bv Frontex geeneens grenscontrole's _mag_ uitvoeren)

Nogmaals, wat zou jij wel eventjes beter doen?
Merkel moest de toestroom wel stoppen. Ze moest wel proberen om haar fout recht te zetten. Anders zou het politieke zelfmoord zijn geweest.

Merkel had het heft in eigen hand moeten nemen, immigratie tegengaan. Niet eerst de halve wereld welkom heten om daarna een schimmige deal met Erdogan te sluiten.

Europese grenzen sluiten, vluchtelingen terugbrengen zoals ze in Australië ook doen en de aanzuigende werking van opvang, uitkeringen en huurhuizen stoppen.
pi_167834579
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eikel, leer lezen.

[..]

[..]

Merkel moest de toestroom wel stoppen. Ze moest wel proberen om haar fout recht te zetten. Anders zou het politieke zelfmoord zijn geweest.

Merkel had het heft in eigen hand moeten nemen, immigratie tegengaan. Niet eerst de halve wereld welkom heten om daarna een schimmige deal met Erdogan te sluiten.

Europese grenzen sluiten, vluchtelingen terugbrengen zoals ze in Australië ook doen en de aanzuigende werking van opvang, uitkeringen en huurhuizen stoppen.
Een deal die pas kwam na het handelen van Orban en consorten overigens. Alles wat Merkel heeft gedaan wijst er op dat ze zoveel mogelijk jonge arabieren en afrikanen heeft willen binnenhalen.
pi_167835556
quote:

[..]

Eikel, leer lezen.

[..]

[..]

wat is het nu?

eerst heeft ze alles fout gedaan en vervolgens heeft ze de toestroom inderdaad gestopt omdat dat nodig was...

hallo? waar heb je het nog ver...

of denk je dat politiek een sort van hans Klok goochektruc is waarbij politici gewoon een bepaalde ontwikkeling in ene breiken door met een toverstokje te zwaaien of een tweet de wereld in te sturen?

De enige juiste politiek is gewoon uitvloeisel van beleidspolitiek en Merkel is daarin een sterke en iemand die dingen op de lange termijn weet te bereiken.
Zij kan niet zomaar 'europese grenzen' sluiten, als ze bv wil bereiken dat griekenland en Italie effectiever grenscontroles toepassen moet ze dat uiteindelijk via europes overleg bereiken en dat heeft ze gedaan, verder kan een nationale politicus hooguit nationale grenzen sluiten (zoals Orban die inderdaad enkel uit nationalistische belangen handelt en verder geen zier geeft of daardoor buurlanden verder in de problemen komen).

merkel weet gewoon dat het geen zin heeft een duitse grens te sluiten (en dat de economische gevolgen nog negatiever zijn) maar wel dat vluchtelingenpolitiek uiteindelijk europese politiek is die lidstaten samen moeten bereiken en waar geen alleengang of nationliatsisch populisme veel successen brengt

Overigens, woordjes als 'eikel' kun je voor je vriendjes bewaren
pi_167836094
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 19:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat is het nu?

eerst heeft ze alles fout gedaan en vervolgens heeft ze de toestroom inderdaad gestopt omdat dat nodig was...

of denk je dat politiek een sort van hans Klok goochektruc is waarbij politici gewoon een bepaalde ontwikkeling in ene breiken door met een toverstokje te zwaaien of een tweet de wereld in te sturen?

De enige juiste politiek is gewoon uitvloeisel van beleidspolitiek en Merkel is daarin een sterke en iemand die dingen op de lange termijn weet te bereiken.
Zij kan niet zomaar 'europese grenzen' sluiten, als ze bv wil bereiken dat griekenland en Italie effectiever grenscontroles toepassen moet ze dat uiteindelijk via europes overleg bereiken en dat heeft ze gedaan, verder kan een nationale politicus hooguit nationale grenzen sluiten (zoals Orban die inderdaad enkel uit nationalistische belangen handelt en verder geen zier geeft of daardoor buurlanden verder in de problemen komen).

merkel weet gewoon dat het geen zin heeft een duitse grens te sluiten (en dat de economische gevolgen nog negatiever zijn) maar wel dat vluchtelingenpolitiek uiteindelijk europese politiek is die lidstaten samen moeten bereiken en waar geen alleengang of nationliatsisch populisme veel successen brengt

Overigens, woordjes als 'eikel' kun je voor je vriendjes bewaren
Ik denk niet dat het allemaal zozeer een vooropgezet plan is als jij het nu weergeeft.

In het begin wou Merkel vooral herverdelen. Het was politiek niet haalbaar om te zeggen dat de Dublin-regels strikt gehandhaafd moesten worden en Griekenland en Italië alles maar moesten oplossen - want die werkten ook niet mee aan de registratie zodat het Dublin-mechanisme de-facto niet meer werkte. Door herverdeling zou de last moeten worden verdeeld. En dan zou Duitsland het ook "schaffen". Ze heeft daarbij toch zelfs ook op het Christelijke geloof gewezen? Misschien dacht ze wel dat de immigratie van veel moslims zou kunnen leiden tot meer interesse in de christelijke kerken.

Afijn, geen enkel land had zin in herverdeling. Maar als politicus kun je je eigen falen natuurlijk niet toegeven. Dus vandaar de Erdogan-deal. Een uitweg waardoor Merkel geen bakzeil hoefde te halen.

Logisch, en het is op zich wel te waarderen dat Merkel tenminste eigen ideeën heeft en iets probeert, daadwerkelijk het beleid aanpast en ook flexibel reageert.

Maar daarmee is Merkels aanvankelijke aanpak niet gelijk goedgepraat. Ze heeft de situatie onderschat, een onhandig signaal gegeven dat verkeerd uitgelegd werd en de geest wil nu maar heel moeilijk terug in de fles.

Ik snap ook niet waarom zij zich nog steeds zo verzet tegen de "transitzonen". Het is toch eigenlijk volstrekt logisch dat de Hongaarse aanpak de juiste is - dat mensen zonder geldige papieren niet moet worden toegelaten om vrij door het Schengengebied rond te lopen zolang niet is vastgesteld wie ze zijn en of ze iets op hun kerfstok hebben. We hebben nu toch gezien waar dat toe leidt.

En spreken van een (Christelijke?) "test" terwijl preventieve maatregelen worden geblokkeerd is niet waar ik van houd.
pi_167843649
quote:

[..]

wat is het nu?

Merkel heeft eerst een grote groep immigranten uitgenodigd. Daarna heeft ze de stroom ingedampt door Erdogan in te schakelen.

Negatief gevolg van dit laatste is dat je Erdogan een groot pressiemiddel gegeven hebt. Hij hoeft maar te dreigen vluchtelingen naar Europa te sturen en we luisteren weer naar hem...

Maar goed, Merkel heeft het goed gedaan (vooral op de langere termijn, alsof de problemen met deze immigratiestroom niet op de langere termijn door zullen werken), en ik snap er niets van.
pi_167843732
quote:

[..]

Toch was Duitsland eind 2015 de eerste met het uitvoeren van extra controles bij de grenzen, vooral bij de grens met Oostenrijk. Iets meer dan een maand geleden is door de EU wederom toestemming verleend aan Duitsland (en vier andere landen) voor het verlengen van de grenscontroles op bepaalde locaties tot februari 2017. Als het aan de Duitse minister van binnenlandse zaken ligt worden die grenscontroles ook na februari 2017 nog uitgevoerd, desnoods zonder toestemming van de EU.
pi_167844041
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toch was Duitsland eind 2015 de eerste met het uitvoeren van extra controles bij de grenzen, vooral bij de grens met Oostenrijk. Iets meer dan een maand geleden is door de EU wederom toestemming verleend aan Duitsland (en vier andere landen) voor het verlengen van de grenscontroles op bepaalde locaties tot februari 2017. Als het aan de Duitse minister van binnenlandse zaken ligt worden die grenscontroles ook na februari 2017 nog uitgevoerd, desnoods zonder toestemming van de EU.
Controleren? Wat een slappe hap! Allemaal terugsturen!

pi_167856481
quote:
Dat kan kloppen, zoveel hebben ze er namelijk ook niet :')
pi_167856986
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:30 schreef Physsic het volgende:
Iets meer dan een maand geleden is door de EU wederom toestemming verleend aan Duitsland (en vier andere landen) voor het verlengen van de grenscontroles op bepaalde locaties tot februari 2017. Als het aan de Duitse minister van binnenlandse zaken ligt worden die grenscontroles ook na februari 2017 nog uitgevoerd, desnoods zonder toestemming van de EU.
Alleen al het feit dat je toestemming van de EU nodig hebt om je eigen landsgrenzen te controleren maakt de EU al een faalinstituut. 8)7
quote:

Emigranten krijgen nog steeds geld en opvang in Duitsland, dat is gewoon een uitnodiging.
Dat is altijd meer dan zelf voor je onderdak en eten moeten zorgen in je thuisland.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 15:22:48 #69
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167857115
Een tweederangs status voor asielzoekenden.. zou dat een mogelijkheid zijn? Minder rechten op van alles, voorzieningen beperken tot onderdak, voedsel, geen eindeloze gangen meer naar de rechter, 1 beroep en dan is het klaar.

Zou wel een hele berg verdrags en grondwet wijzigingen vereisen he... gaat de politiek vast niet aan willen.
pi_167857215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:17 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat je toestemming van de EU nodig hebt om je eigen landsgrenzen te controleren maakt de EU al een faalinstituut. 8)7

[..]

http://m.telegraaf.nl/art(...)strenger-controleren
_O-
pi_167857303
quote:
quote:
België gaat per 2018 reizigers die per bus, trein of boot het land in willen komen strenger controleren. Iedereen moet geregistreerd staan. Het land wil voorkomen dat terroristen ongehinderd naar België kunnen komen, zo laat minister Jambon van Binnenlandse Zaken weten aan de Süddeutsche Zeitung.
Bus, trein of boot.
Over de gewone landsgrenzen hebben ze het dan weer niet, een beetje slimme mosselman gaat dan natuurlijk gewoon via de weg de grens over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')