Die had beter kunnen blijven zitten ja.quote:Op vrijdag 30 december 2016 12:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dit is op geen enkele wijze een reactie op wat ik schreef.
Jij bent zo te lezen dus ook een voorstander van de dictator, oorlogsmisdadiger en massaslachter Assad?
Jij beweert toch iets? Ik niet. We weten allemaal hoe de Yanks vieze campagnes kunnen fabriceren met gore vedachtmakerij. (zie Pres. verkiezingen)quote:Op vrijdag 30 december 2016 13:03 schreef Re het volgende:
[..]
Joh, je kwam klaar toen Corney zijn Hillary statement de ether in gooide vlak voor de verkiezingen, je begint een beetje zielig te worden zo hoor
jij krijgt de bewijzen vooralsnog niet te zien, misschien weet je handler er meer van
Eens hoor, maar die hitserij is geen éénrichtingsverkeer.quote:Op vrijdag 30 december 2016 13:54 schreef Ronaldsen het volgende:
Het zou mooi zijn als in 2017 de betrekkingen met Rusland weer normaliseren, de huidige oorloghitserij van de Amerikanen brengt alleen maar economische schade.
je bent best schattig, ik heb ineens trek in een pizza in mijn jacuzziquote:Op vrijdag 30 december 2016 13:18 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jij beweert toch iets? Ik niet. We weten allemaal hoe de Yanks vieze campagnes kunnen fabriceren met gore vedachtmakerij. (zie Pres. verkiezingen)
Kom dan met bewijzen flapdrol!
Zeker, het blijft Rusland, maar de laatste paar jaar is de VS wel erg aan het stoken om het koude oorlog vuurtje weer aan te wakkeren.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:00 schreef 2dope het volgende:
[..]
Eens hoor, maar die hitserij is geen éénrichtingsverkeer.
Na het lezen van de laatste alinea moest ik even lachen, hij deed precies hetzelfde met Brexit.quote:Poetin: Rusland onderneemt geen actie tegen Amerikaanse sancties
De Russische president Vladimir Poetin heeft vandaag gezegd dat hij geen enkele Amerikaanse diplomaat het land zal uitzetten als vergelding voor de uitwijzing van 35 Russen uit de Verenigde Staten. Dat melden verschillende media.
Poetin zegt in een persbericht dat hij het betreurt dat de huidige president Barack Obama op deze manier zijn regeerperiode afsluit. De Russische leider wil eerst bekijken hoe de nieuwe president Donald Trump zich straks opstelt tegenover Rusland. Trump wordt 20 januari president van de VS.
Reactie
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov stelde vandaag nog voor om 35 Amerikaanse diplomaten het land uit te zetten in reactie op het wegsturen van evenveel Russische diplomaten door de VS. Lavrov zei dat de Amerikaanse sancties tegen Rusland vanwege vermeende inmenging in de verkiezingen niet onbeantwoord zullen blijven. Volgens de Amerikanen wilde de entourage van Poetin met de publicatie van soms pijnlijke e-mails de campagne van Hillary Clinton schaden.
Stuiptrekkingen
De Amerikaanse president Obama kondigde daarom gisteren sancties aan. Hij liet 35 Russische diplomaten uitzetten en sloot twee door Rusland gebruikte gebouwen in New York en Maryland. De Russen, volgens de Amerikanen inlichtingenmedewerkers, kregen 72 uur om het land te verlaten. De Russische premier Medvedev noemde de sancties 'anti-Russische stuiptrekkingen'.
De Russische regering reageerde dan ook meteen op het nieuws met de aankondiging dat het vakantiehuis van de Amerikaanse ambassade in Serebryany Bor gesloten wordt. Ook meldden verschillende media gisteren dat Rusland een Engels-Amerikaanse school in Moskou wilde sluiten, waar kinderen van Amerikaans, Brits en Canadees ambassadepersoneel les kregen. Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken ontkende dat echter vandaag.
Verkiezingsproces
Obama herhaalde gisteren dat Rusland 'acties heeft ondernomen die bedoeld waren om het Amerikaanse verkiezingsproces te beïnvloeden'. Waar hij tot nog toe nog een kleine slag om de arm hield, zei hij ditmaal stellig dat 'de diefstal en publicatie van gegevens alleen kan zijn aangestuurd door de hoogste niveaus van de Russische regering.' Lavrov noemde deze beschuldigingen ongefundeerd.
Want de annexatie van de Krim en het meestrijden in Oost-Oekraine is lekker normaal, bedoel je?quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:10 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Zeker, het blijft Rusland, maar de laatste paar jaar is de VS wel erg aan het stoken om het koude oorlog vuurtje weer aan te wakkeren.
Jazeker.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want de annexatie van de Krim en het meestrijden in Oost-Oekraine is lekker normaal, bedoel je?
Aldus de immer kritische Dutchko.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jazeker.
1ste was legale aansluiting.
2de is vrijwilligerswerk.
Jij komt altijd weer met het Krim verhaal op de proppen, zo kun je ook wel steeds Guantánamo Bay er bij gaan halen als geannexeerd gebied. Daar wordt de discussie niet beter van.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want de annexatie van de Krim en het meestrijden in Oost-Oekraine is lekker normaal, bedoel je?
Je het ene kwaad niet met het andere kwaad rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:18 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Jij komt altijd weer met het Krim verhaal op de proppen, zo kun je ook wel steeds Guantánamo Bay er bij gaan halen als geannexeerd gebied. Daar wordt de discussie niet beter van.
Rusland kan amper iets uitrichten tegen de usa. De huidige sancties wegen al zwaar op Rusland. De enige reden waarom de Russen die Poetin nog pruimen is omdat ie een oud Sovjet-gevoel oproept. Dat het land voor de rest in puin ligt tsja.....quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:11 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Na het lezen van de laatste alinea moest ik even lachen, hij deed precies hetzelfde met Brexit.
twitter:mashant twitterde op vrijdag 30-12-2016 om 13:40:48Putin says Russia won't expel anyone and invites children of US diplomats to a Christmas party in the Kremlin. reageer retweet
En juist daarom bekijk ik de zaak het liefst zo neutraal mogelijk.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je het ene kwaad niet met het andere kwaad rechtvaardigen.
Wat een gentleman, hèquote:Op vrijdag 30 december 2016 14:23 schreef Nintex het volgende:
Putin trolled Obama
twitter:mashant twitterde op vrijdag 30-12-2016 om 13:40:48Putin says Russia won't expel anyone and invites children of US diplomats to a Christmas party in the Kremlin. reageer retweet
Je hebt het over provocaties. Een gebied annexeren kun je prima een provocatie noemen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:23 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
En juist daarom bekijk ik de zaak het liefst zo neutraal mogelijk.
Voor de schermen wel ja. En jullie trappen er met open ogen in.quote:
Maar het klopt wel.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aldus de immer kritische Dutchko.
Dat ligt er aan door welke bril je het bekijkt, Rusland vindt het een vrijwillige beslissing van de Krim bevolking.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt het over provocaties. Een gebied annexeren kun je prima een provocatie noemen.
Tsja, vanuit het perspectief van de Amerikanen zijn deze sancties slechts een reactie op provocaties van de Russen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:30 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat ligt er aan door welke bril je het bekijkt
quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:23 schreef Nintex het volgende:
Putin trolled Obama
Het is allemaal zo hypocriet. Ik kan me nog herinneren dat uit de Snowden leaks naar voren kwam dat de NSA alles en iedereen zijn moeder aftapt en zelfs de telefoon van Merkel heeft gehackt.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, vanuit het perspectief van de Amerikanen zijn deze sancties slechts een reactie op provocaties van de Russen.
Alles is afhankelijk van de bril door wat je iets bekijkt.
Nederlandse kassenbouwers bouwen volop in Rusland. Die sancties vallen volgens mij gewoon mee.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:22 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Rusland kan amper iets uitrichten tegen de usa. De huidige sancties wegen al zwaar op Rusland. De enige reden waarom de Russen die Poetin nog pruimen is omdat ie een oud Sovjet-gevoel oproept. Dat het land voor de rest in puin ligt tsja.....
Laat de EU en de usa maar lekker doorgaan met die sancties. Eens houdt die Poetin wel op. Daar kan geen sportief succes met doping of illegale annexatie tegenop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |