Jammer dat die jongen van #DeCoolsteBaanVanNederland hier het commentaar niet doet.quote:Op donderdag 29 december 2016 19:36 schreef Pino112 het volgende:
Die speakster is wel echt kut zeg, wat een stem.
Kooiman ook in rit 5, Kramer moet dus gewoon een strakke rit neerzetten.quote:Op donderdag 29 december 2016 21:46 schreef franklop het volgende:
Kramer morgen in rit 4, Bergsma rit 5
Zou tegen allebei geen Nee zeggenquote:
Ze is al bijna 50 johquote:Op vrijdag 30 december 2016 15:46 schreef franklop het volgende:
kleibeuker ziet er wel opeens 10 jaar ouder uit zeg
Nu drama op kortste afstandquote:Op vrijdag 30 december 2016 15:50 schreef Montov het volgende:
[..]
10-15 (?) jaar geleden was het nog drama op de langste afstanden.
Maar de 500m dames is ook de enige afstand die nu drama is. Rest is allemaal primaquote:Op vrijdag 30 december 2016 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nu drama op kortste afstand
Blijft de max 10 limiet nu er een onderdeel (Mass Start) is bijgekomen?quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:02 schreef franklop het volgende:
Goed. Ik dacht ik ga eens kijken hoe we zitten met de startplekken voor de Spelen met de resultaten die tot dusver bekend zijn. Kijken hoeveel moeite we met de 10 man limiet krijgen. Uiteraard nog koffiedik kijken, maar we kunnen het maar vast zien toch?
De score tot dusver;
Mannen (maximaal 10);
500 (3); Dai Dai Ntab (1), Ronald Mulder (2), Jan Smeekens (3)
1000 (3);
1500 (3); Sven Kramer (4), Kjeld Nuis (5), Patrick Roest (6)
5000 (3); Kramer, Bergsma (7), Douwe de Vries (8)
10000 (2);
Mass-start (2);
Ploegenachtervolging* (4); Kramer, De Vries, Roest, Bergsma
Kramer en Bergsma zullen (mogelijk) de 10k wel vullen en Bergsma kan daarnaast ook bij de mass-start. De 1000 zal in ieder geval Nuis worden en dan kunnen er nog twee nieuwe naast. Echter is de mass-start een spreekpunt voor de KNSB en dus moet daar nog plekje voor vrijgehouden worden. Een extra dubbeling is nog nodig dan om geen problemen te krijgen.
Er staan nog wel wat mensen te wachten om weer in de top te komen; een Verweij en Blokhuijsen. Die kunnen dan ook weer ingezet worden bij de ploegenachtervolging.
Vrouwen (maximaal 10);
500 (3); Jorien ter Mors (1), Floor van den Brandt (2), Anice Das (3)
1000 (3);
1500 (3); Ireen Wüst (4), Ter Mors, Marrit Leenstra (5)
3000 (3); Wust, Antoinette de Jong (6), Yvonne Nauta (7)
5000 (2); Carien Kleibeuker (8), De Jong
Mass-start (2);
Ploegenachtervolging* (4); Wüst, De Jong, Leenstra, Ter Mors.
Mass-start is ook hier een speerpunt, daarvoor zal Schouten wel worden aangewezen. Dan is er nog 1 plek over die kan worden ingevuld op de 1000 of mass start. Kleibeuker heeft wel eens mass-starts gedaan, dus misschien zij? Op de 1000 kunnen overigens Wust, Ter Mors en Leenstra ook dubbelen en dan zou nog iemand van buiten de andere namen worden aangewezen.
Ja. Daarentegen zijn er minder startplekken op de andere afstanden.quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:27 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Blijft de max 10 limiet nu er een onderdeel (Mass Start) is bijgekomen?
Ja, en de KNSB kiest dus voor het OKT al 1 iemand voor die Mass start. Dus zijn er nog maar 9 plekken overquote:Op vrijdag 30 december 2016 16:27 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Blijft de max 10 limiet nu er een onderdeel (Mass Start) is bijgekomen?
Niet helemaal. Er wordt iemand aangewezen voor de massastart, maar die komt wel op een positie in de prestatiematrix. Dus als Nederland slecht gaat presteren op de massastart het komende seizoen, dan komt die laag op de lijst.quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:28 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ja, en de KNSB kiest dus voor het OKT al 1 iemand voor die Mass start. Dus zijn er nog maar 9 plekken over
Ah okequote:Op vrijdag 30 december 2016 16:30 schreef Montov het volgende:
[..]
Niet helemaal. Er wordt iemand aangewezen voor de massastart, maar die komt wel op een positie in de prestatiematrix. Dus als Nederland slecht gaat presteren op de massastart het komende seizoen, dan komt die laag op de lijst.
Maar op de andere afstanden is dubbelen makkelijker. Het is maar een heel beperkt groepje wat Mass Start doet. Want bijv bij de mannen, betekent dit dat bijvoorbeeld Stroetinga voor de Mass Start moet worden aangewezen en daardoor iemand anders de pineut zal zijn?quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja. Daarentegen zijn er minder startplekken op de andere afstanden.
500m, 1000m en 1500m hadden 4 startplekken per land. Nu is dat nog 3.
3km/5km blijft op 3.
5km/10km gaat van 3 naar 2.
Zat er toch gewoon naast of niet?quote:
Dan mag die wel eens iets gaan zeggen. Alleen Herbert trek ik nietquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Zat er toch gewoon naast of niet?
1034 hPaquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:26 schreef franklop het volgende:
luchtdruk nog steeds zo hoog trouwens?
Mwa, luchtdruk is hoog. Kooiman was matig bij 5km, Bergsma zou het kunnen. Ik denk dat het voldoende isquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:28 schreef Van_Poppel het volgende:
Deze tijd is haalbaar voor de concurrentie. Kwalificatie voor WK zal lastig worden voor Kramer.
Klopt, maar omstandigheden lijken vandaag wel beter dan woensdag.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:29 schreef Montov het volgende:
12:53 is van dezelfde kwaliteit als 6:14.
# naam tijd datum plaatsquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:28 schreef Van_Poppel het volgende:
Deze tijd is haalbaar voor de concurrentie. Kwalificatie voor WK zal lastig worden voor Kramer.
Denk dat de echte wedstrijd op het WK komt.quote:
Het liefst rijden ze dan tegen elkaarquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Denk dat de echte wedstrijd op het WK komt.
Yep, tenzij Bob nu gekke dingen gaat doen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Denk dat de echte wedstrijd op het WK komt.
Kunnen landgenoten elkaar loten op het WK? Bij de OS niet.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het liefst rijden ze dan tegen elkaar
Meestal ervoorquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:43 schreef Snowbomb het volgende:
Zit de 1500 meter op het WK afstanden/Olympische spelen voor of na 10km?
Voor, maar zit wel 2 dagen tussen meestalquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:43 schreef Snowbomb het volgende:
Zit de 1500 meter op het WK afstanden/Olympische spelen voor of na 10km?
Jillert was ook een beetje aan het overacten.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:44 schreef MiLalaa het volgende:
Tsjongejonge.. hij wint ook weer eens. De commentator doet alsof het een wereldwonder is
Nederlandse dominatie begon te groot wordenquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:46 schreef Remzz het volgende:
Belachelijk trouwens dat er maar 2 startplekken zijn.
Een dag na elkaar 1500 en 10? Dan gaat Kramer die 1500 meter helemaal niet rijden. Wordt het nog interessanter met die prestatiematrix.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:45 schreef franklop het volgende:
Vorig jaar begon het WK afstanden met de 10k. Op de OS is het 5k-500-1000-1500-10k
Op de spelen zit er minstens 1 dag tussen... overigens reed hij hem in 2010 wel gewoon. In 2014 skipte hij hemquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:48 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Een dag na elkaar 1500 en 10? Dan gaat Kramer die 1500 meter helemaal niet rijden. Wordt het nog interessanter met die prestatiematrix.
In Sochi was het 15 febr 1500m 18 febr 10000mquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:48 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Een dag na elkaar 1500 en 10? Dan gaat Kramer die 1500 meter helemaal niet rijden. Wordt het nog interessanter met die prestatiematrix.
Maar bij het kwalificatietoernooi niet, als hij daar niet in topvorm is zie ik hem de 1500 wel skippen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:49 schreef franklop het volgende:
[..]
Op de spelen zit er minstens 1 dag tussen...
Maar nu met de massastart zal er wel wat verschuiven, of in elkaar worden geschoven.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In Sochi was het 15 febr 1500m 18 febr 10000m
Dat valt wel mee
quote:Maar volgend jaar tijdens de Spelen staat de 10.000 meter net als drie jaar geleden in Sotsji als laatste op het programma. Destijds liet Kramer de 1500 meter schieten. Het kwam niet uit in zijn voorbereiding op de andere afstand. ,,Terugtrekken doe ik deze keer zo weer hoor."
Als de volgorde net als 4 jaar terug is, dan eindigen ze met de 1500 (jouw lievelingsschaatser Tuitert plaatste zich toenquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar bij het kwalificatietoernooi niet, als hij daar niet in topvorm is zie ik hem de 1500 wel skippen.
Is inderdaad de vraag waar die in schema komt, ertussen zou dan weer wellicht voor terugtrekking van Bergsma zorgenquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:51 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar nu met de massastart zal er wel wat verschuiven, of in elkaar worden geschoven.
Hm nou het gaat in ieder geval interessant worden welke keuze hij gaat maken en dat zal indirect ook invloed kunnen hebben op die hele prestatiematrix.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In Sochi was het 15 febr 1500m 18 febr 10000m
Dat valt wel mee
Die keuze maakt hij waarschijnlijk pas achteraf. In 2014 deed ie het ook pas vlak ervoor, waardoor Blokhuijsen mocht rijden.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:53 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Hm nou het gaat in ieder geval interessant worden welke keuze hij gaat maken en dat zal indirect ook invloed kunnen hebben op die hele prestatiematrix.
Ziekquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jouke Hoogeveen valt wel erg tegen
quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:54 schreef Remzz het volgende:
Na aanleiding van die NK voorzie ik niet al te veel problemen met de matrix, lijkt me dat er niet echt dat er 10 man voor in aanmerking komt.
Kramer en Bergsma houden het dus op acht. 2 of 3 nieuwe namen op de 1000 geeft al een probleem voor mass-start.quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:02 schreef franklop het volgende:
Goed. Ik dacht ik ga eens kijken hoe we zitten met de startplekken voor de Spelen met de resultaten die tot dusver bekend zijn. Kijken hoeveel moeite we met de 10 man limiet krijgen. Uiteraard nog koffiedik kijken, maar we kunnen het maar vast zien toch?
De score tot dusver;
Mannen (maximaal 10);
500 (3); Dai Dai Ntab (1), Ronald Mulder (2), Jan Smeekens (3)
1000 (3);
1500 (3); Sven Kramer (4), Kjeld Nuis (5), Patrick Roest (6)
5000 (3); Kramer, Bergsma (7), Douwe de Vries (8)
10000 (2); Kramer, Bergsma
Mass-start (2);
Ploegenachtervolging* (4); Kramer, De Vries, Roest, Bergsma
Kramer en Bergsma zullen (mogelijk) de 10k wel vullen en Bergsma kan daarnaast ook bij de mass-start. De 1000 zal in ieder geval Nuis worden en dan kunnen er nog twee nieuwe naast. Echter is de mass-start een spreekpunt voor de KNSB en dus moet daar nog plekje voor vrijgehouden worden. Een extra dubbeling is nog nodig dan om geen problemen te krijgen.
Er staan nog wel wat mensen te wachten om weer in de top te komen; een Verweij en Blokhuijsen. Die kunnen dan ook weer ingezet worden bij de ploegenachtervolging.
Vrouwen (maximaal 10);
500 (3); Jorien ter Mors (1), Floor van den Brandt (2), Anice Das (3)
1000 (3);
1500 (3); Ireen Wüst (4), Ter Mors, Marrit Leenstra (5)
3000 (3); Wust, Antoinette de Jong (6), Yvonne Nauta (7)
5000 (2); Carien Kleibeuker (8), De Jong
Mass-start (2);
Ploegenachtervolging* (4); Wüst, De Jong, Leenstra, Ter Mors.
Mass-start is ook hier een speerpunt, daarvoor zal Schouten wel worden aangewezen. Dan is er nog 1 plek over die kan worden ingevuld op de 1000 of mass start. Kleibeuker heeft wel eens mass-starts gedaan, dus misschien zij? Op de 1000 kunnen overigens Wust, Ter Mors en Leenstra ook dubbelen en dan zou nog iemand van buiten de andere namen worden aangewezen.
Inderdaad, nu met 4 startbewijzen minder, zal dit denk ik niet echt meer een issue worden.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:54 schreef Remzz het volgende:
Na aanleiding van die NK voorzie ik niet al te veel problemen met de matrix, lijkt me dat er niet echt dat er 10 man voor in aanmerking komt.
begint pas om 18.24quote:Op vrijdag 30 december 2016 18:15 schreef Max23 het volgende:
De 1000m vrouwen missen ze voor driekwart zo en op de stream laten ze ook NPO 1 zien en geen schaatsen
Wel zonde; zoveel bijzonders wordt er momenteel niet op NPO2 en NPO3 uitgezonden.quote:Op vrijdag 30 december 2016 18:18 schreef franklop het volgende:
[..]
begint pas om 18.24
Zullen wel de helft missen ongeveer inderdaad.
Die lijken nochtans wel veel op elkaar.quote:Op vrijdag 30 december 2016 18:39 schreef Max23 het volgende:
En dan Van den Brandt en Das door elkaar halen
beetje zoals Ntabquote:Op vrijdag 30 december 2016 18:39 schreef Montov het volgende:
Das? Die lijkt ook zo op alle andere schaatsters.
ik mis die 3k heren bij de OWS ook zoquote:Op vrijdag 30 december 2016 18:46 schreef MiLalaa het volgende:
Zag net een 'uitrij' beeld en dat deed me denken aan een toernooi waarbij Uytdehaage z'n hoofd in de rug van Verheijen boorde.
Zulk soort fratsen komen tegenwoordig niet meer zo vaak voor he? Saai..
Nee.Niet voor WKquote:
NK shorttrack dusquote:Op vrijdag 30 december 2016 18:42 schreef Max23 het volgende:
Schulting kan zich voor de EK sprint nog weleens plaatsen.
Maar is er dan geen shorttrackwedstrijd?
Net zoiets als 'de streep' toen in Vancouverquote:Op vrijdag 30 december 2016 18:51 schreef wimderon het volgende:
Het commentaar dat gegeven wordt is allemaal vrij zinloos als je de snelheid al ziet aflopen waardoor allang duidelijk is wat de uitkomst wordt
HIJ BLIJFT VER VOOR DE STREEPquote:Op vrijdag 30 december 2016 18:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Net zoiets als 'de streep' toen in Vancouver
die wedstrijd kun je wel schriftelijk afdoenquote:Op vrijdag 30 december 2016 19:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Heel veel tegenstand zal Ter Mors volgende week niet hebben.
Misschien dat Fatkulina nog wat kan, als ze knalt op de 500m.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:05 schreef komrad het volgende:
[..]
die wedstrijd kun je wel schriftelijk afdoen
quote:Op vrijdag 30 december 2016 18:47 schreef komrad het volgende:
ik mis die 3k heren bij de OWS ook zohoi trouwens
ja das wel weer jammerquote:
quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:39 schreef franklop het volgende:
Lijkt zo toch wel redelijk ok voor de Matrix.
Maar goed, volgend jaar is alles weer anders
ben een beetje darts-moequote:
Ja, ze zijn nu 2 weken aan het darten en vandaag worden pas de kwartfinales gespeeld. Het schiet niet heel erg op.quote:
Dat schaatsen is inderdaad gewoon na drie dagen weer klaarquote:Op vrijdag 30 december 2016 19:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ja, ze zijn nu 2 weken aan het darten en vandaag worden pas de kwartfinales gespeeld. Het schiet niet heel erg op.
Goed om mee in slaap te vallenquote:
Weer 3 dagen schaatsgenot in Thialf.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:54 schreef Sunshineboy het volgende:
[..]
Dat schaatsen is inderdaad gewoon na drie dagen weer klaar![]()
Al is het volgende week alweer raak natuurlijk...
je hebt een screenshot neem ik aan?quote:
Ik was te laatquote:Op vrijdag 30 december 2016 20:39 schreef franklop het volgende:
[..]
je hebt een screenshot neem ik aan?
Jammerlijk gefaald wim. Was je maar even trefzeker als de slimme HR-Radiatorfolie van TONZON.quote:
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 30-12-2016 om 20:46:21Die Mass Start (bij het schaatsen) is vet tof. Net wielrennen. reageer retweet
Alleen het format is eigenlijk net te kort.quote:Op vrijdag 30 december 2016 20:50 schreef hhh38 het volgende:
Ik blijf het zeggen, de Mass Start is een geweldig onderdeel
Ja, ruimte voor meer tussensprints.quote:Op vrijdag 30 december 2016 20:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Alleen het format is eigenlijk net te kort.
Naja of meer ruimte om het verschil te maken.quote:Op vrijdag 30 december 2016 20:53 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, ruimte voor meer tussensprints.
Als je het langer maakt haken denk ik veel middenlange afstand schaatsers en shorttrackers af. Dit lijkt me een goede mix.quote:Op vrijdag 30 december 2016 20:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Alleen het format is eigenlijk net te kort.
Denk dat ze dat doen om aan te geven dat ze aftellen.quote:Op zondag 1 januari 2017 16:19 schreef Pino112 het volgende:
Sinds wanneer gebruiken ze een backslash ipv gewone slash?
76\100, ziet er niet uit man
Vind het wel mooi dat ze er een soort traditie van willen maken (beetje zoals het veldrijden in Baal en schansspringen in Garmisch-Partenkirchen)quote:Op zondag 1 januari 2017 17:46 schreef danos het volgende:
Wel grappig hoor dat NOS allout gaat voor dit marathongeweld, terwijl de tribunes leeg zijn en het verder ook een kleine sport is.
Ik vind het mooi hoor daarniet van, maar wel opvallend.
WK Darts is het enige wat telt.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vind het wel mooi dat ze er een soort traditie van willen maken (beetje zoals het veldrijden in Baal en schansspringen in Garmisch-Partenkirchen)
Ik ben mad en Hekman met mij.quote:Op zondag 1 januari 2017 17:58 schreef heywoodu het volgende:
Speciaal voor wimderon even een interviewtje met Jillert tussendoor.
twitter:arnovermeulen twitterde op zondag 01-01-2017 om 18:20:53Zit naar het failliet van het marathonschaatsen te kijken. #nkmarathon reageer retweet
Ik heb meeste tijd zonder geluid zitten kijken.quote:Op zondag 1 januari 2017 18:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Hekman heeft daar zeker een punt. Hier begrijpt niemand meer wat van. Vraag me ook af hoe de jury dit allemaal bijhoudt.
Klopt, bepaalde schaatsers lieten zich afzakken zodat ze daarna vol op kop konden rammen voor hun kopman.quote:Op zondag 1 januari 2017 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb meeste tijd zonder geluid zitten kijken.
Schaatsers hebben zich meerdere ronden op achterstand laten zetten?
Nadat ze eerst een ronde voorsprong namen, toch?quote:Op zondag 1 januari 2017 18:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, bepaalde schaatsers lieten zich afzakken zodat ze daarna vol op kop konden rammen voor hun kopman.
Maar dat zal in het verleden toch wel vaker voor zijn gekomen?quote:Op zondag 1 januari 2017 18:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, bepaalde schaatsers lieten zich afzakken zodat ze daarna vol op kop konden rammen voor hun kopman.
Sommigen hebben blijkbaar nog een extra ronde genomen en dan is het de vraag welke groep het peloton is. Ik begreep van Herbert dat je uit koers moet worden genomen als je je door het peloton laat dubbelen.quote:Op zondag 1 januari 2017 18:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nadat ze eerst een ronde voorsprong namen, toch?
Maar als je twee ronden voorsprong pakt op het peloton kun je dus drie keer door het peloton ingehaald worden en is die derde keer pas de keer dat je gedubbeld wordtquote:Op zondag 1 januari 2017 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Sommigen hebben blijkbaar nog een extra ronde genomen en dan is het de vraag welke groep het peloton is. Ik begreep van Herbert dat je uit koers moet worden genomen als je je door het peloton laat dubbelen.
Remco Schoutenquote:Op zondag 1 januari 2017 18:38 schreef heywoodu het volgende:
Ik snap er echt geen kut meer van naar wie ik nou moet kijken als ik hoop dat Schouten/niet-Anemaschaatser gaat winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |