Een paar die ik niet zo mooi vond zijn naar de kippen gegaan, de rest zit in de vriezer.quote:Op woensdag 1 januari 2020 20:00 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb niet geteld hoeveel ik heb gebakken, allicht zo'n 200/250?
Nog wel een paar over, maar nee, opgewarmd in de oven vind ik ze ook niet zo. Dus die paar die ik nog heb gooi ik weg.
Dat heb ik dus ook altijd, ik baseer me dit keer op een recept uit een heel oud kookboek. Ik heb de verse biologische gist ook al gehaald, het worden weer topbollenquote:Op woensdag 30 december 2020 10:45 schreef fietsie het volgende:
Zoals gewoonlijk ben ik mijn boekje met m'n oude recepten weer kwijt; het is "ergens opgeruimd in de boekenkast".
Dus nog even... zoeken straks.
Ik maak dit jaar exact dezelfde mix, maar ik ga hem verder neerslaan, en vaker neerslaan. Kijken of ik de bollen wat zwaarder per stuk kan krijgen.quote:
soezendeeg?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:08 schreef BakkieDoen het volgende:
Maak anders altijd bollen met soezendeeg erdoor, maar wil dit jaar ook eens wat anders proberen. Zijn die van Holtkamp wat?
En anders heb ik deze nog gevonden:
400 gr bloem
4 dl lauwe melk
2 eieren
40 gr verse bakkersgist of 7 gr (1 zakje) instantgist
1 tl zout
Vulling
150 gr rozijnen
100 gr krenten
75 gr gesnipperde sukade
2 Granny Smith-appels
1 citroen
Rumrozijnenquote:
Oeh, zien er goed uitquote:Op woensdag 30 december 2020 13:36 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
Over de appelbeignets ben ik zeer tevreden!
Het oliebollenbeslag staat nu te rijzen en dan zijn die aan de beurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |