Vind je dat logisch? Het is zo'n kleine schade dat je het niets snel ziet, vandaar de verdere foto ook. Betekend niet dat het niet de schuld van de bezorgers is?quote:Op woensdag 28 december 2016 15:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Logisch dat ze hier niks mee doen, als jij eerst tekent voor schadeloze ontvangst.
En na ruim een week aangeeft dat je een mini-krasje hebt ontdekt op de zijkant van een afdekkap.
De vraag is andersom, het betekent niet dat het WEL de schuld van de bezorgers is.quote:Op woensdag 28 december 2016 15:42 schreef delano.888 het volgende:
Vind je dat logisch? Het is zo'n kleine schade dat je het niets snel ziet, vandaar de verdere foto ook. Betekend niet dat het niet de schuld van de bezorgers is?
Zulke krasjes komen er toch vanzelf op, kan net zo goed gebruiksschade zijn.quote:Op woensdag 28 december 2016 15:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vind je dat logisch? Het is zo'n kleine schade dat je het niets snel ziet, vandaar de verdere foto ook. Betekend niet dat het niet de schuld van de bezorgers is?
Hoe ga je dat bewijzen? Je hebt getekend voor een onbeschadigd apparaat!quote:Op woensdag 28 december 2016 15:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jawel had je maar beter moeten kijken!quote:Op woensdag 28 december 2016 15:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En de wasmachine zal er ook niet minder om wassen!quote:Op woensdag 28 december 2016 15:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zulke krasjes komen er toch vanzelf op, kan net zo goed gebruiksschade zijn.
Je hebt geen poot om op te staan als je getekend hebt voor schadeloze ontvangst.
Zou me totaal niet druk maken om deze 'schade', want dat is onvermijdelijk op gespoten plastic.
Je gaat er vast nog meer krijgen.
Had ik ook, kreeg wel korting en ik hoefde er niet eens om te vragenquote:Op woensdag 28 december 2016 17:06 schreef karr-1 het volgende:
Het kan aan mijn ogen liggen, maar ik zie geen beschadiging op die foto. Los daarvan, functioneert het apparaat minder door die kras?
Ik heb een kras op de zijkant van mijn koelkast, de bezorger wilde hem al terug nemen maar ik zei dat ze niet zo raar moesten doen en lekker laten staan. Blijkbaar was ik daarmee een uitzondering.
ja maar dat zal wel maar jij was waarschijnlijk zo slim om de kras te bespreken voordat je tekende voor ontvangst.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:13 schreef Juup� het volgende:
Had ik ook, kreeg wel korting en ik hoefde er niet eens om te vragen
Nee, voordat ik de koel/vriescombinatie wilde gaan controleren op schade kwam de bezorger er zelf al mee dat hij de beschadiging had aangebrachtquote:Op woensdag 28 december 2016 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ja maar dat zal wel maar jij was waarschijnlijk zo slim om de kras te bespreken voordat je tekende voor ontvangst.
Dat dan weer wel inderdaadquote:Op woensdag 28 december 2016 17:13 schreef Juup© het volgende:
[..]
Had ik ook, kreeg wel korting en ik hoefde er niet eens om te vragen
Ik had hem niet eens gezien, het is dat de bezorger er zelf over begon. Blijkbaar was het heel normaal dat mensen compleet flippen als ze ontdekken dat er een kras op een apparaat staat.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ja maar dat zal wel maar jij was waarschijnlijk zo slim om de kras te bespreken voordat je tekende voor ontvangst.
quote:Op woensdag 28 december 2016 16:34 schreef jitzzzze het volgende:
Tsja, toch beter moeten kijken bij levering. Je laat je zelf onder druk zetten.
Je moet niet in de spiegel kijken man.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:33 schreef frietenstamp het volgende:
Ik zie een hele lelijke schade.
Tweede foto in de eerste link.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zie ook niks aan krassen op je foto...
Ik zit mobiel; ik zie t echt niet...quote:Op woensdag 28 december 2016 17:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tweede foto in de eerste link.
Excuses deze gaat wat ver.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je moet niet in de spiegel kijken man.
Ik zit ook mobiel. Gewoon naar beneden scrollen en goed kijken.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik zit mobiel; ik zie t echt niet...
Uiteraard, helpt niks.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:03 schreef Lienekien het volgende:
Lijkt een domme vraag, maar heb je er al eens een nat doekje overheen gehaald?
Helaas niet.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dank je Paper.
Ik dacht dat dat een vlek was.
Ik heb ze vandaag gemaild dat ik wil retourneren ivm zichttermijn, omdat ik een apparaat met schade heb ontvangen en dat heb gemeld binnen de zichttermijn van 2 weken.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik snap je frustratie wel TS. De bezorgers moeten dit geweten hebben. Als je er niet bovenop zit word je inderdaad getild.
Als de machine het onverhoopt niet goed doet moet ie misschien retour en dan heb je kans op een nieuw exemplaar. Dat is het enige denk ik....
maar je hebt geen apparaat met schade ontvangen, want je had getekend dat je hem in goede staat ontvangen had. Die zichttermijn wil niet zeggen dat je het apparaat terug mag sturen nadat je schade hebt "aangebracht".quote:Op woensdag 28 december 2016 18:27 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb ze vandaag gemaild dat ik wil retourneren ivm zichttermijn, omdat ik een apparaat met schade heb ontvangen en dat heb gemeld binnen de zichttermijn van 2 weken.
Mocht dat niet helpen ga ik maar met mijn creditcard maatschappij bellen, waar ik gelukkig mee heb betaald (hij is dus verzekerd).
De schade zit op een plek die ik onmogelijk zelf heb kunnen aanbrengen, de vaatwasser is geplaatst door de bezorgers en daarna uiteraard niet meer verplaatst. En zo'n schaafplek krijg je niet door er langs te lopen of hem open te doen.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar je hebt geen apparaat met schade ontvangen, want je had getekend dat je hem in goede staat ontvangen had. Die zichttermijn wil niet zeggen dat je het apparaat terug mag sturen nadat je schade hebt "aangebracht".
daarom ook tussen aanhalingstekens. Feit bljift dat je getekend hebt dat je hem in goede staat ontvangen hebt, dus dan kun je hem niet ineens met schade retour doen onder het mom van "zichttermijn"quote:Op woensdag 28 december 2016 18:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
De schade zit op een plek die ik onmogelijk zelf heb kunnen aanbrengen, de vaatwasser is geplaatst door de bezorgers en daarna uiteraard niet meer verplaatst. En zo'n schaafplek krijg je niet door er langs te lopen of hem open te doen.
Daarom, als ze niet meewerken dan maar via de creditcard. Daar is die tenslotte voor.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
daarom ook tussen aanhalingstekens. Feit bljift dat je getekend hebt dat je hem in goede staat ontvangen hebt, dus dan kun je hem niet ineens met schade retour doen onder het mom van "zichttermijn"
Klopt maar dan krijg je dus gewoon een rekening met alle gevolgen van dien. Je hebt er voor getekend dat het apparaat goed is, dus daar kun je nu niet meer op terug komen.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:51 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daarom, als ze niet meewerken dan maar via de creditcard. Daar is die tenslotte voor.
En wat wil je de creditcard maatschappij vertellen?quote:Op woensdag 28 december 2016 18:51 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daarom, als ze niet meewerken dan maar via de creditcard. Daar is die tenslotte voor.
Heel strict genomen is het de fout van TS. Door zijn handtekening.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
En wat wil je de creditcard maatschappij vertellen?
Dit is een schade die je zelf gemakkelijk had kunnen zien als je even 5 seconden de tijd had genomen om de machine te controleren, nu heb je getekend en als je er een zaak van maakt zorgt diezelfde handtekening er hopelijk voor dat jouw geld blijft waar het hoort, en dat is bij de leverancier van deze machine.
Jij zit de hele dag voor je vaatwasser te kijken naar dat minuscule streepje? TS heeft gewoon pech gehad, meer niet.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:47 schreef Boca_Raton het volgende:
TS mag er nog jaren tegenaankijken en dat vind ik idioot. Dan maar kijken of je alsnog van dit exemplaar af kan komen mits je melding maakt van wat er is voorgevallen en hier geen misbruik van maakt.
De machine had niet beschadigd mogen worden afgeleverd. Daar begint het mee. Het ding is beschadigd. Als in: rijp voor korting/nieuw exemplaar. Men accepteert normaliter geen gehavende dingen. Omdat je betaalt voor een nieuw exemplaar. Nieuw, als in: etc. etc.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij zit de hele dag voor je vaatwasser te kijken naar dat minuscule streepje? TS heeft gewoon pech gehad, meer niet.
TS heeft getekend voor acceptatie, met andere woorden was tevreden over het apparaat en de manier waarop het afgeleverd is. Achteraf vind TS een miniem krasje ergens en denkt nu een nieuw apparaat of korting te krijgen. Sorry, maar dat gaat hem echt niet worden.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De machine had niet beschadigd mogen worden afgeleverd. Daar begint het mee. Het ding is beschadigd. Als in: rijp voor korting/nieuw exemplaar. Men accepteert normaliter geen gehavende dingen. Omdat je betaalt voor een nieuw exemplaar. Nieuw, als in: etc. etc.
Dat had TS niet moeten tekenen. Hij tekent dat hij het zonder beschadiging heeft ontvangen.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De machine had niet beschadigd mogen worden afgeleverd. Daar begint het mee. Het ding is beschadigd. Als in: rijp voor korting/nieuw exemplaar. Men accepteert normaliter geen gehavende dingen. Omdat je betaalt voor een nieuw exemplaar. Nieuw, als in: etc. etc.
Dat hoop je, begrijp ik.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat gaat hem echt niet worden.
Gelukkig en thxxxquote:Op woensdag 28 december 2016 20:19 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Welnee joh, ik moest bijna lachen.
I second that. Ervan uitgaande dat de vaat blinkend schoon wordt. Want daar is dat ding voor bedoeld. En dat boterzachte plastic wat overal voor wordt gebruikt, zelfs voor de bumper van een autoquote:Op woensdag 28 december 2016 20:17 schreef Aventura het volgende:
Ik vind dat je zeurt. Je hebt misschien gelijk maar Jezus, relativeer dit even. Sla een krant open ofzo. En geniet van wat je allemaal hebt.
Met je vaatwasser.
Strikt genomen is het apparaat ook niet beschadigd afgeleverd, althans niet volgens TS.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoezo hopen? Ze hebben een handtekening van TS dat deze beschadiging er direct na plaatsing nog niet was. En meer dan een week later meld Ts dat er toch een beschadiging op zit, tja daar is Ts nu te laat mee, het is ook geen beschadiging die destijds niet gelijk gezien had kunnen worden als deze er toen al op zat. TS mag blij zijn als ze coulant zijn, maar ik zie niet waarom zij dit zouden gaan doen.quote:
Dit is niet waar het om gaat. Of jij vindt dat het acceptabel is. Niet iedereen hecht aan dezelfde spullen. Jij zult vast bij iets anders beteuterd kijken als dat beschadigd in je maag wordt gesplitst. En met kwaliteit heeft het al helemaal niks te maken.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
I second that. Ervan uitgaande dat de vaat blinkend schoon wordt. Want daar is dat ding voor bedoeld. En dat boterzachte plastic wat overal voor wordt gebruikt, zelfs voor de bumper van een autois gewoon een slecht idee. Koop dan iets degelijks.
Edit: foto's bekeken van de webshop. Het ziet er allemaal bijzonder robuust uit. Maar het is dus gewoon nep. Wat stevig metaal lijkt is gewoon plastic. Je maakt denk ik wel een kans als je dwaling of misleiding aanvoert.
De bezorgers douwen het formulier onder je neus en willen verder. Dus kijk je even, en deze schaafplek valt niet met elk licht op, dus dat zag ik later.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:16 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat had TS niet moeten tekenen. Hij tekent dat hij het zonder beschadiging heeft ontvangen.
Dan blijf jij toch lekker op die handtekening hameren. Ik zeg: ondanks deze fout, verdient TS dit niet. En ik vind het jammer dat je hem daarin niet gaat steunen. Kijken of het nog op te lossen valt.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Strikt genomen is het apparaat ook niet beschadigd afgeleverd, althans niet volgens TS.
[..]
Hoezo hopen? Ze hebben een handtekening van TS dat deze beschadiging er direct na plaatsing nog niet was. En meer dan een week later meld Ts dat er toch een beschadiging op zit, tja daar is Ts nu te laat mee, het is ook geen beschadiging die destijds niet gelijk gezien had kunnen worden als deze er toen al op zat. TS mag blij zijn als ze coulant zijn, maar ik zie niet waarom zij dit zouden gaan doen.
Zeker wel. Kijk, we vinden het normaal dat alles van plastic is met een zeer dun laagje kleur daarop. Daar betalen wij ook voor. Maar dat gaat bij het minste of geringste kapot of raakt beschadigd. We vinden het zelfs niet vreemd dat onze autobumpers wat vroeger stevige rubberen dingen waren bedoeld om schokken op te vangen van hetzelfde materiaal gemaakt worden als de vaatwasser van de TS. Zo'n "bumper" raakt al beschadigt als er een blaadje van de boom op valt bij wijze van spreken. Dat is waar je voor betaalt en daar zul je mee moeten leren leven. En anders betere kwaliteit aanschaffen.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is niet waar het om gaat. Of jij vindt dat het acceptabel is. Niet iedereen hecht aan dezelfde spullen. Jij zult vast bij iets anders beteuterd kijken als dat beschadigd in je maag wordt gesplitst. En met kwaliteit heeft het al helemaal niks te maken.
Bart: als ze een Mercedes naar boven hadden gesjouwd had die ook een kras kunnen oplopen bij lomp, met nadruk op lomp, gedrag van twee uiterst ongeinteresseerde figuren.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker wel. Kijk, we vinden het normaal dat alles van plastic is met een zeer dun laagje kleur daarop. Daar betalen wij ook voor. Maar dat gaat bij het minste of geringste kapot of raakt beschadigd. We vinden het zelfs niet vreemd dat onze autobumpers wat vroeger stevige rubberen dingen waren bedoeld om schokken op te vangen van hetzelfde materiaal gemaakt worden als de vaatwasser van de TS. Zo'n "bumper" raakt al beschadigt als er een blaadje van de boom op valt bij wijze van spreken. Dat is waar je voor betaalt en daar zul je mee moeten leren leven. En anders betere kwaliteit aanschaffen.
Het probleem wat jij hebt is dat jij zelf verklaard hebt dat die kap prima was bij ontvangst. Dat jij te vluchtig hebt gekeken is niet de fout van de verkoper.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
De bezorgers douwen het formulier onder je neus en willen verder. Dus kijk je even, en deze schaafplek valt niet met elk licht op, dus dat zag ik later.
Dus heb ik nu maar pech? Het enige wat ik verwacht is een nieuwe plastic kap, niet eens een nieuwe vaatwasser.
We zitten in WGR, voor compassie is er R&P/KLB of noem maar op.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dan blijf jij toch lekker op die handtekening hameren. Ik zeg: ondanks deze fout, verdient TS dit niet. En ik vind het jammer dat je hem daarin niet gaat steunen. Kijken of het nog op te lossen valt.
Je was erbij?quote:Op woensdag 28 december 2016 20:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Bart: als ze een Mercedes naar boven hadden gesjouwd had die ook een kras kunnen oplopen bij lomp, met nadruk op lomp, gedrag van twee uiterst ongeinteresseerde figuren.
Toevallig klopt het wel. Het moest allemaal snel snel en bepaald voorzichtig waren ze niet.quote:
Ik snap het best hoor. Het is lullig. Maar ik wil altijd graag de andere kant van het verhaal, en hoe het is gekomen dat we accepteren dat alles tegenwoordig slap en voos is met een levensduur van hooguit 4 jaar ook even belichten.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bart: als ze een Mercedes naar boven hadden gesjouwd had die ook een kras kunnen oplopen bij lomp, met nadruk op lomp, gedrag van twee uiterst ongeinteresseerde figuren.
En dit ik verder niet uitleggen Bart want dit is heel simpel.
Onzin natuurlijk, je kunt ook gewoon meer betalen voor producten met minder plastic.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik snap het best hoor. Het is lullig. Maar ik wil altijd graag de andere kant van het verhaal, en hoe het is gekomen dat we accepteren dat alles tegenwoordig slap en voos is met een levensduur van hooguit 4 jaar ook even belichten.
Is wel hoe het gaat natuurlijk. Die mannen krijgen 5 euro per afgeleverd stuk witgoed. Dus het moet snel en slordig.quote:
Ik vind het nog best een prestatie om een hagelnieuwe machine binnen 1 etage te bekrassen. Moet je nagaan, die bezorgers doen de hele dag niets anders. Ik vind 't knap.quote:
Het is helemaal niet gezegd dat die beschadiging bij het sjouwen is gebeurd. TS denkt dat, maar waar is dan de andere beschadiging in het huis? Want de lak is eraf, dit moet dan ergens anders in het huis aan een muur of kozijn kleven. Of lost verf in het niets op?quote:Op woensdag 28 december 2016 20:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het nog best een prestatie om een hagelnieuwe machine binnen 1 etage te bekrassen. Moet je nagaan, die bezorgers doen de hele dag niets anders. Ik vind 't knap.
Wat ons laat afvragen: zat dat ding niet in een stevige doos? Met schuimpiep daarin enzo. Of is dat al genoemd?quote:Op woensdag 28 december 2016 20:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het nog best een prestatie om een hagelnieuwe machine binnen 1 etage te bekrassen. Moet je nagaan, die bezorgers doen de hele dag niets anders. Ik vind 't knap.
Siemens mag je toch wel een beetje kwaliteit van verwachten? Kijk, als het nou whirlpool was oid.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, je kunt ook gewoon meer betalen voor producten met minder plastic.
Tuurlijk.. 5,- ...quote:Op woensdag 28 december 2016 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is wel hoe het gaat natuurlijk. Die mannen krijgen 5 euro per afgeleverd stuk witgoed. Dus het moet snel en slordig.
Ze hebben hem buiten de voordeur uitgepakt.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat ons laat afvragen: zat dat ding niet in een stevige doos? Met schuimpiep daarin enzo. Of is dat al genoemd?
Ja oke, dat is ook wel weer zo.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het probleem wat jij hebt is dat jij zelf verklaard hebt dat die kap prima was bij ontvangst. Dat jij te vluchtig hebt gekeken is niet de fout van de verkoper.
[..]
We zitten in WGR, voor compassie is er R&P/KLB of noem maar op.
Natuurlijk vind ik het rot voor TS maar het gaat er niet om wat ik wel of niet rot vind voor TS, TS komt hier om te vragen wat de rechten zijn, en daar kunnen we in dit geval heel kort over zijn. Die zijn er niet, ik kan tenminste geen grond bedenken om de koop te ontbinden of genoegdoening/reparatie te eisen.
Of vind jij dat ondanks dat de ontvanger voor goede ontvangst heeft getekend een leverancier elke schade maar op zich moet nemen? Hoe kan er dan nog geleverd worden als die handtekening niets meer voor zou stellen? Hoe zie jij dat voor je? Daar ben ik dan wel zeer benieuwd naar. Feitelijk zeg jij dat een leverancier maar moet leveren en plaatsen en daarna alsnog aansprakelijk zou moeten zijn voor beschadigingen welke net zo goed door de klant kunnen zijn aangebracht.
Ik heb inderdaad een kras gevonden in het trappenhuis, maar omdat ik net verhuisd ben, zaten daar nog meer krassen die nog over geverfd moeten worden. Dus ik ben er niet 100% zeker van dat dat van de vaatwasser is.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is helemaal niet gezegd dat die beschadiging bij het sjouwen is gebeurd. TS denkt dat, maar waar is dan de andere beschadiging in het huis? Want de lak is eraf, dit moet dan ergens anders in het huis aan een muur of kozijn kleven. Of lost verf in het niets op?
Bij wijze van zuurpruim. Maar wat dat betreft gaat het net als met de pakketbezorgers van PostNL. Dacht je dat dat anders was?quote:Op woensdag 28 december 2016 21:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tuurlijk.. 5,- ...
Kun je weer lekker ventileren over het bedrijfsleven knul.
Maar waarom dan?quote:Op woensdag 28 december 2016 21:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ze hebben hem buiten de voordeur uitgepakt.
Ze pakken die dingen buiten uit. Moet je ook nog naar kijken anders krijg je een tweedehandsje bezorgd.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat ons laat afvragen: zat dat ding niet in een stevige doos? Met schuimpiep daarin enzo. Of is dat al genoemd?
Edit: ze hebben hem buiten uitgepakt... zeer onverstandig. Waarom eigenlijk?
Heb ik ook gevraagd, zodat ze meer grip hadden.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Edit: ze hebben hem buiten uitgepakt... zeer onverstandig. Waarom eigenlijk?
irrelevant is het in elk geval.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Bij wijze van zuurpruim. Maar wat dat betreft gaat het net als met de pakketbezorgers van PostNL. Dacht je dat dat anders was?
Je start de irrelevantie zelf in #70.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
irrelevant is het in elk geval.
Dit slaat nergens op. Meer grip hebben... Die doos is juist bedoeld tegen beschadiging bij vervoer. En de trap op is ook vervoer. Hier heb je wel iets in handen denk ik. Buiten uitpakken is zeer apart gedrag vind ik. Als je als bedrijf voor kiest om dat te doen dan is de schade daarna ook voor hen. Of je nou getekend hebt of niet. Ze kiezen zelf voor dat risico lijkt me.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:04 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb ik ook gevraagd, zodat ze meer grip hadden.
In mijn ervaring doen al die witgoedbezorgers dat (wanneer ze ook moeten plaatsen).quote:Op woensdag 28 december 2016 21:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Meer grip hebben... Die doos is juist bedoeld tegen beschadiging bij vervoer. En de trap op is ook vervoer. Hier heb je wel iets in handen denk ik. Buiten uitpakken is zeer apart gedrag vind ik.
Waarom in godesnaam.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:09 schreef Sometimes het volgende:
[..]
In mijn ervaring doen al die witgoedbezorgers dat (wanneer ze ook moeten plaatsen).
Doe niet zo wereldvreemd man.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Meer grip hebben... Die doos is juist bedoeld tegen beschadiging bij vervoer. En de trap op is ook vervoer. Hier heb je wel iets in handen denk ik. Buiten uitpakken is zeer apart gedrag vind ik. Als je als bedrijf voor kiest om dat te doen dan is de schade daarna ook voor hen. Of je nou getekend hebt of niet. Ze kiezen zelf voor dat risico lijkt me.
Zo'n doos heeft vaak gaten bedoeld om de handen in te doen. Handgrepen zeg maar. Dat heeft die blote machine niet. Het is niet wereldvreemd zuurpruim.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Doe niet zo wereldvreemd man.
Of ga zelf zo'n ding in doos omhoog tillen.
Echt....quote:Op woensdag 28 december 2016 21:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo'n doos heeft vaak gaten bedoeld om de handen in te doen. Handgrepen zeg maar. Dat heeft die blote machine niet. Het is niet wereldvreemd zuurpruim.
Ik heb al een paar keer gevraagd: waarom? Waarom is dit de standaard? Niet voor meer "grip" i.i.g. en waarom vinden we iets wat verder niet verklaard wordt en waardoor het apparaat schade op kan lopen blijkbaar normaal en acceptabel?quote:Op woensdag 28 december 2016 21:16 schreef hottentot het volgende:
En aangezien beneden of voor de deur uitpakken de standaard is
quote:Op woensdag 28 december 2016 21:16 schreef hottentot het volgende:
Die doos is bedoeld als bescherming, niet als transportmiddel.
Beschadigd aangekomen.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:20 schreef jitzzzze het volgende:
Maar beste TS, op welke grond ga je hem nu retourneren?
Ondanks mijn behoefte om kanttekeningen te maken heb je gelijk en ik hoop dat het lukt. Ik zou van dat buiten uitpakken een issue maken. Want daar klopt natuurlijk niets van. Dat is een foute procedure.quote:
maar je hebt getekend dat het onbeschadigd was... Hoe ga je nu bewijzen dat dat niet zo was??quote:
Aha! Ondanks dat dat volgens Hottentot niet "de standaard" is zijn er ook nog leveranciers die wel nadenken.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:27 schreef bijdehand het volgende:
Mijn vaatwasser werd geleverd in de doos, in de keuken pas uitgepakt. Maar dan wel even gekeken of er schade zat voordat ik ondertekende.
Ja. Maar controle is ook standaard. Niet tekenen als je niet gecontroleerd hebtquote:Op woensdag 28 december 2016 21:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Aha! Ondanks dat dat volgens Hottentot niet "de standaard" is zijn er ook nog leveranciers die wel nadenken.
Het gaat mij er meer om dat de kans op beschadiging levensgroot is als je hem onbeschermd trappen op gaat sjouwen. En omdat dat "de standaard" is is dat een risico voor de klant als je dat niet direct ziet. Wat onacceptabel is. En vreemd.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja. Maar controle is ook standaard. Niet tekenen als je niet gecontroleerd hebtzit je in een lastige bewijspositie.
De schade is op een plek die ik zelf niet gemaakt kan hebben zonder hem ergens langs te halen (zo'n kras komt niet van er langs lopen). En aangezien hun hem geplaatst hebben..quote:Op woensdag 28 december 2016 21:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
maar je hebt getekend dat het onbeschadigd was... Hoe ga je nu bewijzen dat dat niet zo was??
Het is al vaker gezegd, maar je hebt getekend voor een goede ontvangst, 2 weken geleden, èn de winkel heeft al aangegeven geen coulance te verlenen (wat het enige is waar je op kunt hopen, want rechten heb je niet).quote:Op woensdag 28 december 2016 21:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
De schade is op een plek die ik zelf niet gemaakt kan hebben zonder hem ergens langs te halen (zo'n kras komt niet van er langs lopen). En aangezien hun hem geplaatst hebben..
Je kan ook iets laten vallen en dat er op die manier een kras ontstaat. Door het tekenen van de verklaring dat het onbeschadigd aan is gekomen, mag jij degene zijn die moet bewijzen dat de beschadiging er al zat. En aangezien die zo in het oog springt moet je wel een goed verhaal hebben lijkt me.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
De schade is op een plek die ik zelf niet gemaakt kan hebben zonder hem ergens langs te halen (zo'n kras komt niet van er langs lopen). En aangezien hun hem geplaatst hebben..
Sowieso was het 1 week na levering dat ik de kras zag.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het is al vaker gezegd, maar je hebt getekend voor een goede ontvangst, 2 weken geleden, èn de winkel heeft al aangegeven geen coulance te verlenen (wat het enige is waar je op kunt hopen, want rechten heb je niet).
Dat het niet anders gemaakt kan zijn is natuurlijk onzin. Misschien ben je wel aan het verhuizen, heb je nog een koelkast gekocht en erlangs geschaafd daarmee, heb je nog met het apparaat door het huis gerold om te kijken of het ergens anders netter stond, blablabla er zijn 100 manieren hoe zo'n kras er in 2 weken tijd op kan komen.
Leuk dat je het probeert, maar nogmaals: reken op coulance of reken op niets. Als je alle antwoorden in het topic negeert en toch probeert: prima, maar dan is het niet echt de moeite om een topic te openen, je wist volgens mij prima wat hier gezegd ging worden en wat je volgende actie ging zijn.
Dan had je toch juíst moeten kijken of er geen schade is?quote:Op woensdag 28 december 2016 20:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Toevallig klopt het wel. Het moest allemaal snel snel en bepaald voorzichtig waren ze niet.
Leuk verhaal, maar je gaat eerst proberen met mailen iets te bereiken. En nu de winkel daar niet in mee gaat (want ja, hij was tenslotte onbeschadigd aangekomen & geïnstalleerd) ga je hem na de zichttermijn retourneren? Nadat je hem ook al gebruikt hebt?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |