Vind je dat logisch? Het is zo'n kleine schade dat je het niets snel ziet, vandaar de verdere foto ook. Betekend niet dat het niet de schuld van de bezorgers is?quote:Op woensdag 28 december 2016 15:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Logisch dat ze hier niks mee doen, als jij eerst tekent voor schadeloze ontvangst.
En na ruim een week aangeeft dat je een mini-krasje hebt ontdekt op de zijkant van een afdekkap.
De vraag is andersom, het betekent niet dat het WEL de schuld van de bezorgers is.quote:Op woensdag 28 december 2016 15:42 schreef delano.888 het volgende:
Vind je dat logisch? Het is zo'n kleine schade dat je het niets snel ziet, vandaar de verdere foto ook. Betekend niet dat het niet de schuld van de bezorgers is?
Zulke krasjes komen er toch vanzelf op, kan net zo goed gebruiksschade zijn.quote:Op woensdag 28 december 2016 15:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vind je dat logisch? Het is zo'n kleine schade dat je het niets snel ziet, vandaar de verdere foto ook. Betekend niet dat het niet de schuld van de bezorgers is?
Hoe ga je dat bewijzen? Je hebt getekend voor een onbeschadigd apparaat!quote:Op woensdag 28 december 2016 15:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vind je dat logisch? Het is zo'n kleine schade dat je het niets snel ziet, vandaar de verdere foto ook. Betekend niet dat het niet de schuld van de bezorgers is?
Jawel had je maar beter moeten kijken!quote:Op woensdag 28 december 2016 15:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vind je dat logisch? Het is zo'n kleine schade dat je het niets snel ziet, vandaar de verdere foto ook. Betekend niet dat het niet de schuld van de bezorgers is?
En de wasmachine zal er ook niet minder om wassen!quote:Op woensdag 28 december 2016 15:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zulke krasjes komen er toch vanzelf op, kan net zo goed gebruiksschade zijn.
Je hebt geen poot om op te staan als je getekend hebt voor schadeloze ontvangst.
Zou me totaal niet druk maken om deze 'schade', want dat is onvermijdelijk op gespoten plastic.
Je gaat er vast nog meer krijgen.
Had ik ook, kreeg wel korting en ik hoefde er niet eens om te vragenquote:Op woensdag 28 december 2016 17:06 schreef karr-1 het volgende:
Het kan aan mijn ogen liggen, maar ik zie geen beschadiging op die foto. Los daarvan, functioneert het apparaat minder door die kras?
Ik heb een kras op de zijkant van mijn koelkast, de bezorger wilde hem al terug nemen maar ik zei dat ze niet zo raar moesten doen en lekker laten staan. Blijkbaar was ik daarmee een uitzondering.
ja maar dat zal wel maar jij was waarschijnlijk zo slim om de kras te bespreken voordat je tekende voor ontvangst.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:13 schreef Juup� het volgende:
Had ik ook, kreeg wel korting en ik hoefde er niet eens om te vragen
Nee, voordat ik de koel/vriescombinatie wilde gaan controleren op schade kwam de bezorger er zelf al mee dat hij de beschadiging had aangebrachtquote:Op woensdag 28 december 2016 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ja maar dat zal wel maar jij was waarschijnlijk zo slim om de kras te bespreken voordat je tekende voor ontvangst.
Dat dan weer wel inderdaadquote:Op woensdag 28 december 2016 17:13 schreef Juup© het volgende:
[..]
Had ik ook, kreeg wel korting en ik hoefde er niet eens om te vragen
Ik had hem niet eens gezien, het is dat de bezorger er zelf over begon. Blijkbaar was het heel normaal dat mensen compleet flippen als ze ontdekken dat er een kras op een apparaat staat.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ja maar dat zal wel maar jij was waarschijnlijk zo slim om de kras te bespreken voordat je tekende voor ontvangst.
quote:Op woensdag 28 december 2016 16:34 schreef jitzzzze het volgende:
Tsja, toch beter moeten kijken bij levering. Je laat je zelf onder druk zetten.
Je moet niet in de spiegel kijken man.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:33 schreef frietenstamp het volgende:
Ik zie een hele lelijke schade.
Tweede foto in de eerste link.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zie ook niks aan krassen op je foto...
Ik zit mobiel; ik zie t echt niet...quote:Op woensdag 28 december 2016 17:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tweede foto in de eerste link.
Excuses deze gaat wat ver.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je moet niet in de spiegel kijken man.
Ik zit ook mobiel. Gewoon naar beneden scrollen en goed kijken.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik zit mobiel; ik zie t echt niet...
Uiteraard, helpt niks.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:03 schreef Lienekien het volgende:
Lijkt een domme vraag, maar heb je er al eens een nat doekje overheen gehaald?
Helaas niet.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dank je Paper.
Ik dacht dat dat een vlek was.
Ik heb ze vandaag gemaild dat ik wil retourneren ivm zichttermijn, omdat ik een apparaat met schade heb ontvangen en dat heb gemeld binnen de zichttermijn van 2 weken.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik snap je frustratie wel TS. De bezorgers moeten dit geweten hebben. Als je er niet bovenop zit word je inderdaad getild.
Als de machine het onverhoopt niet goed doet moet ie misschien retour en dan heb je kans op een nieuw exemplaar. Dat is het enige denk ik....
maar je hebt geen apparaat met schade ontvangen, want je had getekend dat je hem in goede staat ontvangen had. Die zichttermijn wil niet zeggen dat je het apparaat terug mag sturen nadat je schade hebt "aangebracht".quote:Op woensdag 28 december 2016 18:27 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb ze vandaag gemaild dat ik wil retourneren ivm zichttermijn, omdat ik een apparaat met schade heb ontvangen en dat heb gemeld binnen de zichttermijn van 2 weken.
Mocht dat niet helpen ga ik maar met mijn creditcard maatschappij bellen, waar ik gelukkig mee heb betaald (hij is dus verzekerd).
De schade zit op een plek die ik onmogelijk zelf heb kunnen aanbrengen, de vaatwasser is geplaatst door de bezorgers en daarna uiteraard niet meer verplaatst. En zo'n schaafplek krijg je niet door er langs te lopen of hem open te doen.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar je hebt geen apparaat met schade ontvangen, want je had getekend dat je hem in goede staat ontvangen had. Die zichttermijn wil niet zeggen dat je het apparaat terug mag sturen nadat je schade hebt "aangebracht".
daarom ook tussen aanhalingstekens. Feit bljift dat je getekend hebt dat je hem in goede staat ontvangen hebt, dus dan kun je hem niet ineens met schade retour doen onder het mom van "zichttermijn"quote:Op woensdag 28 december 2016 18:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
De schade zit op een plek die ik onmogelijk zelf heb kunnen aanbrengen, de vaatwasser is geplaatst door de bezorgers en daarna uiteraard niet meer verplaatst. En zo'n schaafplek krijg je niet door er langs te lopen of hem open te doen.
Daarom, als ze niet meewerken dan maar via de creditcard. Daar is die tenslotte voor.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
daarom ook tussen aanhalingstekens. Feit bljift dat je getekend hebt dat je hem in goede staat ontvangen hebt, dus dan kun je hem niet ineens met schade retour doen onder het mom van "zichttermijn"
Klopt maar dan krijg je dus gewoon een rekening met alle gevolgen van dien. Je hebt er voor getekend dat het apparaat goed is, dus daar kun je nu niet meer op terug komen.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:51 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daarom, als ze niet meewerken dan maar via de creditcard. Daar is die tenslotte voor.
En wat wil je de creditcard maatschappij vertellen?quote:Op woensdag 28 december 2016 18:51 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daarom, als ze niet meewerken dan maar via de creditcard. Daar is die tenslotte voor.
Heel strict genomen is het de fout van TS. Door zijn handtekening.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
En wat wil je de creditcard maatschappij vertellen?
Dit is een schade die je zelf gemakkelijk had kunnen zien als je even 5 seconden de tijd had genomen om de machine te controleren, nu heb je getekend en als je er een zaak van maakt zorgt diezelfde handtekening er hopelijk voor dat jouw geld blijft waar het hoort, en dat is bij de leverancier van deze machine.
Jij zit de hele dag voor je vaatwasser te kijken naar dat minuscule streepje? TS heeft gewoon pech gehad, meer niet.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:47 schreef Boca_Raton het volgende:
TS mag er nog jaren tegenaankijken en dat vind ik idioot. Dan maar kijken of je alsnog van dit exemplaar af kan komen mits je melding maakt van wat er is voorgevallen en hier geen misbruik van maakt.
De machine had niet beschadigd mogen worden afgeleverd. Daar begint het mee. Het ding is beschadigd. Als in: rijp voor korting/nieuw exemplaar. Men accepteert normaliter geen gehavende dingen. Omdat je betaalt voor een nieuw exemplaar. Nieuw, als in: etc. etc.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij zit de hele dag voor je vaatwasser te kijken naar dat minuscule streepje? TS heeft gewoon pech gehad, meer niet.
TS heeft getekend voor acceptatie, met andere woorden was tevreden over het apparaat en de manier waarop het afgeleverd is. Achteraf vind TS een miniem krasje ergens en denkt nu een nieuw apparaat of korting te krijgen. Sorry, maar dat gaat hem echt niet worden.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De machine had niet beschadigd mogen worden afgeleverd. Daar begint het mee. Het ding is beschadigd. Als in: rijp voor korting/nieuw exemplaar. Men accepteert normaliter geen gehavende dingen. Omdat je betaalt voor een nieuw exemplaar. Nieuw, als in: etc. etc.
Dat had TS niet moeten tekenen. Hij tekent dat hij het zonder beschadiging heeft ontvangen.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De machine had niet beschadigd mogen worden afgeleverd. Daar begint het mee. Het ding is beschadigd. Als in: rijp voor korting/nieuw exemplaar. Men accepteert normaliter geen gehavende dingen. Omdat je betaalt voor een nieuw exemplaar. Nieuw, als in: etc. etc.
Dat hoop je, begrijp ik.quote:Op woensdag 28 december 2016 20:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat gaat hem echt niet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |