abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167782979
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 13:23 schreef marko777 het volgende:
In iets geloven is tegelijkertijd het andere ontkennen
Dus iemand die aan het ontkennen is zal tegelijkertijd ook iets geloven
Iemand die geen relatie heeft heeft een relatie; iemand die geen huisdier heeft, heeft een huisdier?

Ga toch fietsen.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_167783094
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:01 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Iemand die geen relatie heeft heeft een relatie; iemand die geen huisdier heeft, heeft een huisdier?

Ga toch fietsen.
Barefoot is a shoe style too.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_167783616
Iemand kan zeggen dat er geen geloof is met betrekking of god wel of niet bestaat.
Maar als er wat dat betreft geen geloof is dan is er wel een eigen gesloten concept, waar hij in gelooft, waar de voorwaarden in staan die beschrijven waar voor hem een god allemaal aan moet voldoen wil het een god zijn.
Dat is dan volgens mij de overtuiging die een atheïst heeft die zegt dat er in hem geen geloof zit.
pi_167786270
Echt niet meer te volgen, al die hersengymnastiek en hoepels waar doorheen gegaan wordt...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_167786338
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:20 schreef marko777 het volgende:
Iemand kan zeggen dat er geen geloof is met betrekking of god wel of niet bestaat.
Maar als er wat dat betreft geen geloof is dan is er wel een eigen gesloten concept, waar hij in gelooft, waar de voorwaarden in staan die beschrijven waar voor hem een god allemaal aan moet voldoen wil het een god zijn.
Dat is dan volgens mij de overtuiging die een atheïst heeft die zegt dat er in hem geen geloof zit.
Ik geloof wel in het godconcept hoor, Zeus en JHWH zijn precies gedefinieerd, net als Roodkapje.
pi_167787035
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:20 schreef marko777 het volgende:
Leuk dat jij voor mij bepaalt waar ik dan dat godsconcept voor vervang. Maar dat is bij mij niet god.
quote:
Er zijn zat atheïsten die ergens in geloven, en ik wil mijzelf daar niet eens van uitsluiten, hoewel ik het begrip 'geloof' daar iets te sterk voor uitgedrukt vind. Maar dan staat nog steeds overeind dat atheïsme niets zegt over dat geloof en atheïsme dus niet een geloof is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_167803616
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Euh jawel, de wetenschappelijke onderbouwing is dat er geen bewijs is om jouw hypothese van een god of goden aan te nemen. Dat is een prima wetenschappelijk onderbouwing. Jij verdedigt de hypothese, bij jou ligt de bewijslast.
Neuh, dat geeft de atheïstische geloofsovertuiging allesbehalve een wetenschappelijke onderbouwing.

Omdat twee verschillende en tegenstrijdige stromingen hun waarheidsclaim niet wetenschappelijk kunnen onderbouwen, geeft dat natuurlijk niet de vrijbrief om vervolgens maar één partij aan te wijzen en te zeggen, omdat jij het niet kan bewijzen (maar ik evenmin) heb ík automatisch gelijk.

Dat is buiten simplistisch denken natuurlijk klinkklare kolder te noemen en zelfs een staaltje hoogmoed zoals we van atheïsten gewend zijn. Atheïstische opvattingen zijn wetenschappelijk nergens onderbouwd, bedacht als aanname en kent geen enkele valide waarheidsclaim.
pi_167803713
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 09:52 schreef Elzies het volgende:
[..]
Neuh, dat geeft de atheïstische geloofsovertuiging allesbehalve een wetenschappelijke onderbouwing.

Omdat twee verschillende en tegenstrijdige stromingen hun waarheidsclaim niet wetenschappelijk kunnen onderbouwen, geeft dat natuurlijk niet de vrijbrief om vervolgens maar één partij aan te wijzen en te zeggen, omdat jij het niet kan bewijzen (maar ik evenmin) heb ík automatisch gelijk.

Dat is buiten simplistisch denken natuurlijk klinkklare kolder te noemen en zelfs een staaltje hoogmoed zoals we van atheïsten gewend zijn. Atheïstische opvattingen zijn wetenschappelijk nergens onderbouwd, bedacht als aanname en kent geen enkele valide waarheidsclaim.
Jij brengt de hypothese. Bij jou de bewijslast, zo simpel is het.
pi_167803841
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Jij brengt de hypothese. Bij jou de bewijslast, zo simpel is het.
Dus het geloof dat God niet bestaat is geen hypothese en behoeft geen bewijslast? Doe niet zo mal.
pi_167803978
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 09:52 schreef Elzies het volgende:

Logisch. Atheisme is geen geloofsovertuiging.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167803980
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dus het geloof dat God niet bestaat is geen hypothese en behoeft geen bewijslast? Doe niet zo mal.
kuchekuchekabouterskuchekuche
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
pi_167804023
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, dat is geen hypothese. Dat heb je helemaal goed.
pi_167804069
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:36 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Logisch. Atheisme is geen geloofsovertuiging.
Het geloof dat God niet bestaat is geen overtuiging?

Dat is hetzelfde wanneer een atheïst claimt dat die geen deel uitmaakt van een overtuigingsstroming wat zichzelf atheïst placht te noemen. :')
pi_167804077
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:46 schreef Elzies het volgende:

Het geloof dat God niet bestaat is geen overtuiging?

Nee.
pi_167804081
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, dat klopt, dat is geen hypothese. Dat heb je helemaal goed.
Tuurlijk is het hypothese. Zeker zonder enige bewijslast.
pi_167804085
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:46 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nee.
Ja, zeker wel.
pi_167804093
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tuurlijk is het hypothese. Zeker zonder enige bewijslast.
Nee, dat is het niet. Maar hier komt die: hoe moet ik dan omgaan met alles wat ik niet geloof, moet ik voor alles wat ik niet geloof bewijslast brengen?
pi_167804142
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Maar hier komt die: hoe moet ik dan omgaan met alles wat ik niet geloof, moet ik voor alles wat ik niet geloof bewijslast brengen?
Ach gut, gaan we opnieuw weer naar de bekende atheïstische langspeelplaat vol atheïstische sprookjesfiguren? Het denkniveau van een atheïst is zo kortzichtig te noemen. Verder dan ontkennen komen ze niet in hun bewijsvoering. Herhaling, ontkenning, herhaling, ontkenning, herhaling, ontkenning........Tja.
  zondag 1 januari 2017 @ 10:56:19 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167804192
Want naakt is ook een kledingstijl.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_167804193
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ja, zeker wel.
Het is geen overtuiging, het is een aanname. Net zoals bijvoorbeeld de aanname dat kabouters, eenhoorns, elfjes, vampieren, etc, etc niet bestaan. Atheisme is niet hetzelde als religie. Ook al roep je dat nog 3000 keer (na de 3000 keer dat je het al geroepen hebt), het wordt daardoor toch niet waar.
pi_167804216
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach gut, gaan we opnieuw weer naar de bekende atheïstische langspeelplaat vol atheïstische sprookjesfiguren?
Een langspeelplaat die jij, met je 3485 reacties over dit onderwerp, nooit in staat bent geweest om te ontkrachten.
pi_167804232
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:56 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Het is geen overtuiging, het is een aanname. Net zoals bijvoorbeeld de aanname dat kabouters, eenhoorns, elfjes, vampieren, etc, etc niet bestaan. Atheisme is niet hetzelde als religie. Ook al roep je dat nog 3000 keer (na de 3000 keer dat je het al geroepen hebt), het wordt daardoor toch niet waar.
Zoals ik al aangaf. Een herhaling van het groot atheïstische sprookjesboek. En dan gaan ontkennen. Veel verder komen atheïsten niet in hun bewijslast dat God niet bestaat.

En dan hoogmoedig gaan jammerklagen dat een ander ook niet met een bewijslast kan komen aanzetten.
pi_167804270
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf. Een herhaling van het groot atheïstische sprookjesboek. En dan gaan ontkennen. Veel verder komen atheïsten niet in hun bewijslast dat God niet bestaat.
Ik hoef ook niet te bewijzen dat God niet bestaat. Het volstaat dat niemand kan bewijzen dat hij wel bestaat. Net zoals bij een Basilisk, een Chimeara, een Dryade of een Faun.

quote:
En dan hoogmoedig gaan jammerklagen dat een ander ook niet met een bewijslast kan komen aanzetten.
Ik heb geen behoefte aan jammerklagen. Ik deel je alleen mee dat je zwetst.
pi_167804277
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ach gut, gaan we opnieuw weer naar de bekende atheïstische langspeelplaat vol atheïstische sprookjesfiguren? Het denkniveau van een atheïst is zo kortzichtig te noemen. Verder dan ontkennen komen ze niet in hun bewijsvoering. Herhaling, ontkenning, herhaling, ontkenning, herhaling, ontkenning........Tja.
:D Je weet niet hoe je die vraag moet beantwoorden he....Leuk om dat spartelen te zien. Doe nog eens; Hoe moet ik dan omgaan met alles wat ik niet geloof, moet ik voor alles wat ik niet geloof bewijslast brengen?
pi_167804413
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja dat is toch echt het principe van de burden of proof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')