Ik denk dat het wel aan onze leeftijd ligt. Klinkt gek dat ik het zelf zeg, maar dat is wel voor de hand liggend.quote:Op maandag 2 januari 2017 15:20 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad, wat een puberale toestanden allemaal, dat gaat toch compleet nergens meer over.
Of het ligt aan hun jeugdige leeftijd.
Fixedquote:Op maandag 2 januari 2017 18:16 schreef Greys het volgende:
Toen je de tips van ons aan haar voorlegde, heb je toen gezegd dat je advies had gevraagd bij de experts
Ja, maar niet dat het om MIJN topic ging... Dat hoeft ze verder niet te weten lijkt me. Ze vond het alleen al goed, dat ik er zo druk mee bezig ben.quote:Op maandag 2 januari 2017 18:16 schreef Greys het volgende:
Toen je de tips van ons aan haar voorlegde, heb je toen gezegd dat je advies had gevraagd op een forum?
Het is ook wel eerlijk van je. Maar je moet natuurlijk juist toe naar een situatie waarbij je er juist NIET zo druk mee bezig bent.quote:Op maandag 2 januari 2017 18:21 schreef Ortin het volgende:
[..]
Ja, maar niet dat het om MIJN topic ging... Dat hoeft ze verder niet te weten lijkt me. Ze vond het alleen al goed, dat ik er zo druk mee bezig ben.
Ja, ik weet het. Ik heb - hoe cliché het ook klinkt - sinds 2017 (na de ruzie) mijzelf een schop onder mijn reet gegeven (die veel eerder had moeten zijn), en mezelf eens goed onder ogen genomen. Ik zal haar er niet meer mee opzadelen. Zij hoeft hier niet de dupe van te worden.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is ook wel eerlijk van je. Maar je moet natuurlijk juist toe naar een situatie waarbij je er juist NIET zo druk mee bezig bent.
Ik zou het er vanaf nu ook niet meer met haar over hebben. Het is namelijk jouw probleem en jouw onzekerheid, daar moet je haar - vind ik - niet mee opzadelen. Nogmaals, vrouwen houden vaak van een beetje zelfverzekerde mannen. Pas op dat je niet elk onzekerheidje bij haar neergooit want echt, je gooit je eigen glazen in.
Ga er gewoon zelf mee aan de slag met onze tips.
Goed zo. Trots op je.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:49 schreef Ortin het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Ik heb - hoe cliché het ook klinkt - sinds 2017 (na de ruzie) mijzelf een schop onder mijn reet gegeven (die veel eerder had moeten zijn), en mezelf eens goed onder ogen genomen. Ik zal haar er niet meer mee opzadelen. Zij hoeft hier niet de dupe van te worden.
Ze belde me net ff om te zeggen hoe haar dag was. Het was een normaal gesprek - en ik had haar verder vandaag niet zoveel geappt/gezien. Tot op een gegeven moment de vraag van mijn kant kwam; of ze morgen met me meewilde naar de bioscoop. Hierop antwoordde ze dat ze vrijwel geen geld had, en nog veel moest terugbetalen aan haar zus. Ik vond dit jammer - want zo kon ze immers niets doen in de kerstvakantie, dus dit zei ik. Dit vatte ze (weer) heel verkeerd op, en ze vroeg 'waarom doe je nou weer zo stom'. Ik zei dat ik niet wist waar ze het over had, en verontschuldigde mezelf voor als ze het verkeerd had opgevat (dat ik het niet zo bedoelde). Ik kreeg hierop een korte; 'Laat maar'. Ik dacht, fuck it, dus ik pakte het gesprek weer vrolijk op. Ik zei wat ik gedaan had, en sloot af met dat ik ging slapen + dat ik van haar hield. Hierop kreeg ik 'thanks', en ze hing op.quote:Op maandag 2 januari 2017 21:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Goed zo. Trots op je.
Je kunt dit makkelijk, echt. Je zult merken dat hoe relaxter je ermee omgaat des te beter en makkelijker gaat het. En dat zal het weer makkelijker maken om het vol te houden omdat het goede resultaten geeft én veel prettiger voelt voor je zonder al die krampachtigheid en neiging tot te veel controle willen hebben.
Ik kreeg tot mijn verbazing zonet een appje met; 'Sorry dat ik zo bot deed'. Ik zei, dat ik het raar vondt - maar het wel snapte, want (eerlijk) ik zei het ook een beetje verkeerd. Verder een beetje normaal kort geappt, en ik zei dat ik ging slapen. Ik laat haar wel gewoon, want ze draait wel bij. Ik laat het me nu niet zo zwaar meer beinvloeden als er iets is. Relax, denk ik dan bij mezelf.quote:Op maandag 2 januari 2017 21:49 schreef Panthera1984 het volgende:
Zoals ze dingen 'verzint' om moeilijk te doen op nieuwjaarsnacht en nu, zegt me dat er drie mogelijkheden zijn.
1, ze is al klaar met je, maar beseft het nog niet. Ze irriteert zich aan alles "maar wil niet opgeven, want is toch een goede jongen?"
2, ze is jong en zelf niet in balans. Last van hormonen en pubertijd.
3, ze is geen leuk persoon.
Ok, er is nog een vierde en dat is, jij bent geen leuk persoon. Maar daar heb jij natuurlijk niets aan.
Ik moet wel zeggen dat als een vrouw (ik ook soms) geïrriteerd uit de hoek komt, en je snapt niet waarom, excuseren niet de beste tactiek is. Zeg gewoon dat je het niet tof vind dat ze zo reageert en dat je ook niet begrijpt waar het vandaan komt. Zo laat je ruggengraat en zelfvertrouwen zien.
Excuseren is meegaan in haar (mogelijk irrationele) emotie, vrouwen hebben graag een 'rots in de branding' geen emotionele rollercoaster. In het algemeen dan hè. Overigens bedoel ik hiermee niet dat je geen emoties mag hebben hè, das weer het andere uiterste.
Wat verder ook erg meespeelt, waardoor ik punt 2 goed vindt, is haar thuissituatie. Haar moeder maakt haar 'kort gezegd' het leven best moeilijk, en ze krijg vrijwel weinig - tot geen - kans om haar eigen mening/gevoel te uiten. Hierdoor moeten vaak ik, haar vader of haar zus (mocht die thuis zijn), het ontgelden. Vaak ben ik dit, want ik ben vaak degene die er het 'eerste' is.quote:Op maandag 2 januari 2017 21:49 schreef Panthera1984 het volgende:
Zoals ze dingen 'verzint' om moeilijk te doen op nieuwjaarsnacht en nu, zegt me dat er drie mogelijkheden zijn.
1, ze is al klaar met je, maar beseft het nog niet. Ze irriteert zich aan alles "maar wil niet opgeven, want is toch een goede jongen?"
2, ze is jong en zelf niet in balans. Last van hormonen en pubertijd.
3, ze is geen leuk persoon.
Ok, er is nog een vierde en dat is, jij bent geen leuk persoon. Maar daar heb jij natuurlijk niets aan.
Ik moet wel zeggen dat als een vrouw (ik ook soms) geïrriteerd uit de hoek komt, en je snapt niet waarom, excuseren niet de beste tactiek is. Zeg gewoon dat je het niet tof vind dat ze zo reageert en dat je ook niet begrijpt waar het vandaan komt. Zo laat je ruggengraat en zelfvertrouwen zien.
Excuseren is meegaan in haar (mogelijk irrationele) emotie, vrouwen hebben graag een 'rots in de branding' geen emotionele rollercoaster. In het algemeen dan hè. Overigens bedoel ik hiermee niet dat je geen emoties mag hebben hè, das weer het andere uiterste.
Ho. Stop. Je praat echt álles van haar goed. Iedereen heeft weleens iets dat wat minder loopt in het leven maar dat geeft niemand het recht om een beetje bot alles op anderen af te reageren.quote:Op maandag 2 januari 2017 22:10 schreef Ortin het volgende:
[..]
Wat verder ook erg meespeelt, waardoor ik punt 2 goed vindt, is haar thuissituatie. Haar moeder maakt haar 'kort gezegd' het leven best moeilijk, en ze krijg vrijwel weinig - tot geen - kans om haar eigen mening/gevoel te uiten. Hierdoor moeten vaak ik, haar vader of haar zus (mocht die thuis zijn), het ontgelden. Vaak ben ik dit, want ik ben vaak degene die er het 'eerste' is.
Dat wilde ik dus op mijn manier doen, door dat appje in mijn laatste post. Hierop antwoordde ze met 'Het is toch uitgepraat?'. Dus ik zei; Nou okey, dan is het goed.quote:Op maandag 2 januari 2017 22:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Ho. Stop. Je praat echt álles van haar goed. Iedereen heeft weleens iets dat wat minder loopt in het leven maar dat geeft niemand het recht om een beetje bot alles op anderen af te reageren.
Je zegt dat jij het vaak moet ontgelden. Stop eens met dat te pikken. Je bent haar hulpverlener niet, haar boksbal niet, kom nou eens voor jezelf op.
De volgende keer als ze zoiets doet zeg of app je gewoon kalm 'Je bent onredelijk en reageert dingen op mij af, geen trek in, ik hoor het wel als je weer normaal kunt doen.
Zij appte sorry. Jij zei dat je het snapte en appte nog wat en dat je ging slapen. Je zou haar laten. En dan daarna app je alsnog weer dat je het jammer vindt. Terwijl je ging slapen. Waarom? Als je zegt dat je het laat, laat het dan ook verder. Want sorry dat ik het zeg, jullie lopen nu wéér allebei te miepen om niks.quote:Op maandag 2 januari 2017 22:47 schreef Ortin het volgende:
[..]
Dat wilde ik dus op mijn manier doen, door dat appje in mijn laatste post. Hierop antwoordde ze met 'Het is toch uitgepraat?'. Dus ik zei; Nou okey, dan is het goed.
Hierop antwoorde ze; 'Er was ook niet veel aan de hand verder'.
Ik heb mijn telefoon maar uitgedaan. Ik laat haar wel met rust. Als ik ergens nu geen behoefte aan heb is zij het wel (hoe raar het ook klinkt). Telkens krijg ik maar 'het deksel op de neus' - zoals dat zo mooi gezegd wordt. Vanochtend ging het nog over seks en liefde, en nu eindigt het weer zo.
Ja okey, dat begrijp ik...quote:Op maandag 2 januari 2017 22:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Zij appte sorry. Jij zei dat je het snapte en appte nog wat en dat je ging slapen. Je zou haar laten. En dan daarna app je alsnog weer dat je het jammer vindt. Terwijl je ging slapen. Waarom? Als je zegt dat je het laat, laat het dan ook verder. Want sorry dat ik het zeg, jullie lopen nu wéér allebei te miepen om niks.
De volgende keer als ze onredelijk is, ga dan niet zeggen dat je het snapt. Gewoon zeggen dat ze redelijk moet doen. En als je dan een sorry krijgt, dan zeg je iets als 'oké, bedankt, slaap lekker'.
Je bereikt niks met na een sorry en een ik snap het alsnog weer roepen dat je het jammer vindt. Dan had je niet moeten zeggen dat je het begreep.
HOU OP MET DRAMAQUEENEN, JULLIE ALLEBEI. En hou op met excuses voor haar te bedenken (lastige moeder).
Anders kan je er beter nu mee stoppen want ik vind het allemaal erg moeizaam klinken tussen jullie. En dat na vier maanden al.
Ja, ik moet dat eens even mezelf duidelijk maken - dat van dat humeur. Dat gaf mijn vriendin ook aan tijdens de kerst; ''Ik vind het wel jammer, dat je - als er iets is - dat zo in laat spelen op 'ons'''. Dus dat moet ik idd niet meer doen. Vanochtend deed ze echter vet leuk, dus joepie ;pquote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:14 schreef Greys het volgende:
Goed zo.
En ik heb de wijsheid niet in pacht hoor. Wel wat meer jaren.En geloof me, we maken dit soort fouten allemaal weleens. Of hebben gemaakt. Degenen die wat ouder zijn en dus weten hoe dat zelf altijd afliep (en het bij anderen zagen gebeuren en ook daar zagen hoe dat afliep) weten zeker dat je hier - zoals het nu gaat - in elk geval niet gelukkig van gaat worden. Haar kan je niet veranderen, alleen jezelf. Dus voor je eigen toekomst en geluk, met of zonder haar, zal je merken dat je nóóit je humeur en geluk volledig van een relatie af moet laten hangen. Het is jouw leven.
En daar deed je het meteen al weer, zij doet leuk en jij voelt je joepiequote:Op dinsdag 3 januari 2017 14:29 schreef Ortin het volgende:
[..]
- dat zo in laat spelen op 'ons'''. Dus dat moet ik idd niet meer doen. Vanochtend deed ze echter vet leuk, dus joepie ;p
Je raadt het nooit, maar JA. Ik heb sinds die dinsdag (mijn laatste post) eens goed de dingen op een rijtje gezet, en relaxt gedaan. Dit doe ik nog steeds (logisch, lol) - en ik kan merken dat het super goed gaat. Gisteren was ik met mijn vriendin in Zwolle om te winkelen, en het was echt super gezellig. Zij doet nu ook (al) veel meer moeite voor mij ipv andersom alleen maar. Ik heb gisteren met mijn psycholoog gepraat, en hij vond ook dat het knap was dat ik het zelf probeerde op te lossen, en kwam op dezelfde punten uit als jij.quote:Op woensdag 4 januari 2017 13:46 schreef Greys het volgende:
En, hou je het een beetje vol om niet zo enorm op haar te focussen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |