abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167583577
Oorspronkelijke OP in deel 1 wrs.

Sylvana Simons verlaat Denk en begint nieuwe partij

Simons kan zich niet meer vinden in de koers van de partij

Sylvana Simons verlaat Denk en begint een nieuwe partij onder de naam Artikel 1. Dat maakt ze vandaag bekend in een interview met de Volkskrant. Simons kan zich naar eigen zeggen niet meer vinden in de koers van de partij. 'Denk appelleert aan boosheid en gedijt bij polarisatie', aldus de politica. Ook Ian van der Kooye, tot vandaag campagneleider van Denk, stapt uit de partij en sluit zich aan bij Artikel 1.

(....)

De partijnaam, Artikel 1, verwijst naar het eerste wetsartikel in de grondwet dat stelt dat iedereen recht heeft op een gelijke behandeling. Met Artikel 1 beogen Simons en Van der Kooye naar een naleving van dit wetsartikel en naar meer verbinding in de samenleving. 'Artikel 1 van de grondwet, het fundament van onze rechtsstaat, staat onder druk. En als we niet solidair zijn en thema's die in de Kamer worden besproken niet consequent aan deze wet toetsen, dan rijden we straks als samenleving het ravijn in.'

Meer:
http://www.volkskrant.nl/(...)uwe-partij~a4439257/

Idisrom gaat niet een deel 4 openen, zoals je wel kunt lezen, doe ik het maar even.

Game on. ^O^ .
I´m back.
pi_167583926
Sylvana struikelt gewoon over de kiesdrempel en neemt nog wat potentiele Denk-stemmen mee de afgrond in.

Denk blijft een marginaal partijtje voor Erdogan-Turken en wat overige moslims.

[ Bericht 9% gewijzigd door luxerobots op 24-12-2016 20:49:59 ]
pi_167583977
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:41 schreef luxerobots het volgende:
Sylvana struikelt gewoon over de kiesdrempel neemt nog wat potentiele Denk-stemmen mee de afgrond in.

Mensen overschatten inderdaad de hoeveelheid moslims hier. Alle stemgerechtigde moslims zijn bij elkaar hooguit 6 a 7 zetels.

Neemt niet weg dat er wellicht nog wel blanken en andere allochtonen op gaan stemmen.
pi_167584001
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:41 schreef luxerobots het volgende:
Sylvana struikelt gewoon over de kiesdrempel neemt nog wat potentiele Denk-stemmen mee de afgrond in.

Grote kans dat al dit soort partijtjes het niet gaan redden. Was vorige verkiezingen een wedloopje PvdA of VVD, zal nu PVV of VVD worden uiteindelijk. Uiteindelijk gaan mensen dan toch strategisch stemmen wrs.
I´m back.
pi_167584017
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:42 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Mensen overschatten inderdaad de hoeveelheid moslims hier. Alle stemgerechtigde moslims zijn bij elkaar hooguit 6 a 7 zetels.

Neemt niet weg dat er wellicht nog wel blanken en andere allochtonen op gaan stemmen.
Een miljoen moslims in Nederland. Natuurlijk mogen die niet allemaal stemmen.

Maar in potentie wel meer dan 6 a 7 zetels.
pi_167584062
Sorry Ryan3. Ik wist niet de laatste was.
pi_167584208
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:45 schreef Idisrom het volgende:
Sorry Ryan3. Ik wist niet de laatste was.
Ja, gezien je laatste reactie, dacht ik die gaat niet een nieuw deel openen.
Maar er zal wrs morgen en daarna nog wel het nodige nieuws komen toch, schat ik in.
I´m back.
  zaterdag 24 december 2016 @ 20:55:43 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_167584429
Ik vond Sylvia niet echt passen bij DENK. Er is toch een te groot verschil tussen niet-moslim allochtonen zoals Antillianen en Surinamers, en Marokkanen en Turken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_167584446
Gezien de alliantie van de vijanden van het westen verbroken is; kunnen we dan op z'n minst vanaf nu deze zeer oninteressante troel negeren?
pi_167584546
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:55 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vond Sylvia niet echt passen bij DENK. Er is toch een te groot verschil tussen niet-moslim allochtonen zoals Antillianen en Surinamers, en Marokkanen en Turken.
Ze delen dezelfde haat, maar zijn onderling net zozeer natuurlijke vijanden. Ik denk dat wij de Surinamers en Antillianen makkelijker op onze hand krijgen dan deze Turkse fascisten; er zijn tussen hen die twee groepen nog meer verdelende elementen; islamitische, nationalistische (Turkije/Marokko) en ook etniciteit/ras. Turken zijn over het algemeen nog vele male racistischer jegens negers.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2016 20:59:38 ]
pi_167584559
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grote kans dat al dit soort partijtjes het niet gaan redden. Was vorige verkiezingen een wedloopje PvdA of VVD, zal nu PVV of VVD worden uiteindelijk. Uiteindelijk gaan mensen dan toch strategisch stemmen wrs.
De mensen die nu strategisch VVD of PVV gaan stemmen hadden anders op DENK of Artikel 1 gestemd denk je? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2016 21:00:03 ]
pi_167584696
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:59 schreef k_man het volgende:

[..]

De mensen die nu strategisch VVD of PVV gaan stemmen hadden anders op DENK of Artikel 1 gestemd denk je? :D
Ik denk idd dat die liever VVD stemmen dan. Is allemaal ontstaan uit haat tov PVV.
Lullige is alleen, zie vorige periode, dat VVD en PVV net zo goed samengaan. Is eigenlijk ook ongeveer dezelfde partij.
I´m back.
pi_167584698
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:56 schreef LelijKnap het volgende:
Gezien de alliantie van de vijanden van het westen verbroken is; kunnen we dan op z'n minst vanaf nu deze zeer oninteressante troel negeren?
Zo oninteressant dat je haar toch weer aandacht geeft door in dit topic te blijven posten? Je maakt eerder een geobsedeerde dan een gedesinteresseerde indruk. :P
pi_167584733
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Zo oninteressant dat je haar toch weer aandacht geeft door in dit topic te blijven posten? Je maakt eerder een geobsedeerde dan een gedesinteresseerde indruk. :P
Volgens mij waren dat de enige twee posts van mij in deze reeks - en de tweede gaat niet over Sylvana. Je bent verder natuurlijk gewoon vrij om TR'tjes door te sturen ivm mogelijke incoherentie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2016 21:08:19 ]
pi_167584780
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk idd dat die liever VVD stemmen dan. Is allemaal ontstaan uit haat tov PVV.
Lullige is alleen, zie vorige periode, dat VVD en PVV net zo goed samengaan. Is eigenlijk ook ongeveer dezelfde partij.
Mensen die overwegen op DENK of Artikel 1 te gaan stemmen gaan nooit op de VVD stemmen, laat staan de PVV. Net zoals Groen Links stemmers dat ook niet doen. Je gaat niet vanuit strategie op de vijand stemmen.
pi_167584824
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Volgens mij waren dat de enige twee posts van mij in deze reeks - en de tweede gaat niet over Sylvana. Je bent verder natuurlijk gewoon vrij om TR'tjes door te sturen ivm mogelijke incoherentie.
Zo gemakkelijk klets je je er niet uit. Volgens mij ben je stiekem zelfs een beetje verliefd op haar. :Y
pi_167584857
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Zo gemakkelijk klets je je er niet uit. Volgens mij ben je stiekem zelfs een beetje verliefd op haar. :Y
Een soort van neonazistische in de kast negerinnenliefhebber?
pi_167584860
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Mensen die overwegen op DENK of Artikel 1 te gaan stemmen gaan nooit op de VVD stemmen, laat staan de PVV. Net zoals Groen Links stemmers dat ook niet doen. Je gaat niet vanuit strategie op de vijand stemmen.
Als ze het echt hoog gaan opspelen in de media, dus hoger dan in 2012, dan gaat de VVD gewoon stellen: wij komen voor al jullie moslims, mensen van kleur, genderfluids, homo's etc. op en de PVV niet. Dus dat gaat zeker een groot aantal mensen overhalen.

En na de verkiezingen toch met de PVV in zee gaan uiteraard. _O- .
I´m back.
pi_167584913
Maar goed, ondanks dat ze wel een stuk knapper is dan Ayaan, zou ik de helft van mijn vermogen neerleggen om ze omgeruild te krijgen.
pi_167584983
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Een soort van neonazistische in de kast negerinnenliefhebber?
Het is dat je het zelf zegt. :)
pi_167585030
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:12 schreef LelijKnap het volgende:
Maar goed, ondanks dat ze wel een stuk knapper is dan Ayaan, zou ik de helft van mijn vermogen neerleggen om ze omgeruild te krijgen.
Hoeveel is dat vermogen dan?
I´m back.
pi_167585053
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ze het echt hoog gaan opspelen in de media, dus hoger dan in 2012, dan gaat de VVD gewoon stellen: wij komen voor al jullie moslims, mensen van kleur, genderfluids, homo's etc. op en de PVV niet. Dus dat gaat zeker een groot aantal mensen overhalen.

En na de verkiezingen toch met de PVV in zee gaan uiteraard. _O- .
Ik weet niet of de VVD zich zulke retoriek kan permitteren. Ze zullen in retoriek denk ik eerder de gok wagen en zich aansluiten bij die van de PVV. Een gematigde versie, van nuance... iets wat meer zal klinken als Fortuyn of de oude Wilders maar nog niet helemaal.
pi_167585121
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is dat je het zelf zegt. :)
Ik speel de rol die mij toebedeeld is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2016 21:18:26 ]
pi_167585124
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik weet niet of de VVD zich zulke retoriek kan permitteren. Ze zullen in retoriek denk ik eerder de gok wagen en zich aansluiten bij die van de PVV. Een gematigde versie, van nuance... iets wat meer zal klinken als Fortuyn of de oude Wilders maar nog niet helemaal.
Probleem is alleen dat de (MS)media hen als directe concurrenten gaat neerzetten. Dus dat gaat niet werken, alhoewel Rutte's neiging, zag je al met Kerstfeest wensen, zal zijn aanschurken bij de cis-hetero-witman-middelbare leeftijd.
I´m back.
pi_167585141
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoeveel is dat vermogen dan?
Genoeg om een Afrikaans dorp leeg te roven van al hun vrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')