Speel je haar nu de zwarte piet toe?quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:38 schreef Nintex het volgende:
Zou Sylvana misschien een VVD of PvdA mol binnen denk zijn geweest?
Ik verwacht dat DENK volgend jaar over is....en ik hoop het ook van harte...quote:Op dinsdag 27 december 2016 17:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als deze partij aanslaat in koffiehuizen in Turkije dan staat er een partij van formaat. Maar het is hier niet zo dat koffiehuizen de graadmeter tot succes zijn. Als Denk 1 zeteltje haalt is dat al een grandioos succes voor ze. Maar ik verwacht niet dat de koffiehuizen daar de doorslag in gaan geven.
Jij en andere FOK!kers hadden deze scheiding voorspeld. Knap van jullie. Voor mij was het een complete verrassing en ik geloofde het nieuws pas nadat verschillende bronnen het bevestigden.quote:
Spannend.quote:Op dinsdag 27 december 2016 17:53 schreef Bilge het volgende:
"Op 30 december presenteren wij onze kandidatenlijst. Daar zul je ook zien dat we nog steeds de partij zijn van alle Nederlanders van de verschillende achtergronden".
Ben benieuwd.
Was niet zo moeilijk. Die passen totaal niet bij elkaar.quote:Op dinsdag 27 december 2016 17:42 schreef Bilge het volgende:
[..]
Jij en andere FOK!kers hadden deze scheiding voorspeld. Knap van jullie. Voor mij was het een complete verrassing en ik geloofde het nieuws pas nadat verschillende bronnen het bevestigden.
krijg net vers binnen deze over dat koor :quote:Op zondag 25 december 2016 17:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ja, ik geef wel toe dat het treuriger dan is treurig is het non-nieuws van Silvana 5 artikelen beslaat op nos.nl, en je moet zoeken naar de vermisten van een Russisch koor in de Zwarte Zee.
Ik heb er mee leren leven, helaas...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CAIR LA Director Tweets Wish for Twice the Dead in Russian Plane Crash
als het een nep-twit is, dan niet mijn schuld![]()
hier origineel :
https://twitter.com/KevorkAlmassian/status/813083484453539841
als denk net zo'n instelling heeft dan geen wonder dat syl de biezen pakte
this is definitely not political correct comrade !shift-knop defekt
Snapte je het echt niet?quote:Op dinsdag 27 december 2016 17:42 schreef Bilge het volgende:
[..]
Jij en andere FOK!kers hadden deze scheiding voorspeld. Knap van jullie. Voor mij was het een complete verrassing en ik geloofde het nieuws pas nadat verschillende bronnen het bevestigden.
DENK wil met iedereen verbinden. Behalve met Alevieten, Koerden, Shiiten, Christenen, agnosten en atheisten.quote:Op woensdag 28 december 2016 13:50 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Snapte je het echt niet?
Een sterke, zelfbewuste, geëmancipeerde Surinaamse vrouw die gaat samenwerken met 2 oerconservatieve Turken die Erdogan een geweldige vent vinden.
Snapte je dit echt niet?
Bedankt dat je ons een blik gunt van de wereld vanachter jouw orientalistische bril. Voor zover je geïnteresseerd bent in een rationele bril:quote:Op woensdag 28 december 2016 13:50 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Snapte je het echt niet?
Een sterke, zelfbewuste, geëmancipeerde Surinaamse vrouw die gaat samenwerken met 2 oerconservatieve Turken die Erdogan een geweldige vent vinden.
Snapte je dit echt niet?
Hoogstaande redenering, petje af. Met deze vorm van logica kun je letterlijk alle historische gebeurtenissen - van Sint Nicolaas' naastenliefde tot aan Gandi's opstand - op 1 lijn zetten met Hitler en de holocaust.quote:Op vrijdag 30 december 2016 09:07 schreef Ericr het volgende:
Ja als je niks over de holocaust weet heeft David Irving ook best rationele punten. Denk bestaat gewoon uit een paar grijze wolven in schaapspak. Trap er niet in.
tja, Old_Pal is niet de enige. Ik heb het niet voorspeld maar vermoed dat heel veel mensen die combi niet konden volgen, soort van olie en water wat niet te mengen valt.quote:Op vrijdag 30 december 2016 08:24 schreef Bilge het volgende:
[..]
Bedankt dat je ons een blik gunt van de wereld vanachter jouw orientalistische bril. Voor zover je geïnteresseerd bent in een rationele bril:
ook niet vreemd, tenminste als je het over de herstelbetalingen hebt.quote:De kritiek op DENK
Het is typerend dat de kritiek op DENK zich niet richt op hun programma-punten. De discussie gaat niet over de vraag “wat is je kritiek op de eis voor herstelbetalingen” of “wat is je kritiek op de invoering van quota-regelingen”. Dat zou de normale gang van zaken moeten zijn als je politieke partijen wil bekritiseren toch? Ja, als het om witte partijen gaat. Bij partijen van kleur is het programma niet van belang. Dan is het feit dat mensen van kleur zich organiseren in een politieke partij het probleem. En dan wordt de vraag: hoe breek ik zo’n partij? Niet door op de inhoud van hun programma in te gaan, maar door haar te criminaliseren.
hij/zij is geen turk(in) , heeft geen binding maar weet wel wie achter die coup zit en dat zouden dan westerse imperialisten zijn ?quote:De leiders zijn de lange arm van Erdogan. Ze zijn homofoob. Ze zijn goedpraters van de Armeense genocide. Ze zijn vrouwenhaters. Ze zijn conservatieve moslims. Niks partijprogramma. Niks anti-racisme en anti-islamofobie. De discussie verschuift van inhoud naar persoonlijke aanvallen. Het gaat niet meer om de beweging achter DENK. Het idee alleen al dat mensen van kleur zich politiek organiseren is voor deze critici walgelijk.
Laten we de kwestie Erdogan nemen. Ik ben geen Turk en heb geen binding met wat zich afspeelt in Turkije. Maar ik weet wel dat ik als democraat een militaire coup die honderden levens gekost heeft en gesteund werd door Westerse imperialisten zou veroordelen. Respect voor democratie betekent ook respect voor het besluit van de meerderheid van het Turkse volk die Erdogan gekozen heeft. Ben ik een Erdogan aanhanger als ik dit zeg? Wat een onzin, zeg.
ook ouwe koek ditquote:Neem de Armeense genocide. Dit staat in het partijprogramma: “DENK betreurt alle slachtoffers die ten tijde van de Eerste Wereldoorlog zijn omgekomen op zowel het Europese continent als daarbuiten. DENK erkent het leed van de nabestaanden van de slachtoffers aan zowel de Turkse zijde als de Armeense zijde van de gebeurtenissen in 1915 in het huidige Turkije. Omdat er geen internationale consensus bestaat over de schaal en de toedracht van deze vreselijke gebeurtenissen moeten politieke overwegingen en begrijpelijke emoties plaatsmaken voor redelijkheid en verbroedering. DENK is daarom: Vóór een onafhankelijk internationaal onderzoek, gebaseerd op waarheidsvinding, naar de toedracht en schaal van de Armeense kwestie.”
Wat is hier mis mee? Als je niets weet over deze kwestie, dan is dit toch enkele vrij normaal standpunten?
positieve discriminatie - voorkeurbeleid - is wel een punt van discussie waard misschien.quote:Hoe zit het met vrouwen? Dit is wat DENK schrijft. Ze wil quota-regelingen voor vrouwen op de arbeidsmarkt. Ze is voor het wegnemen van de loonongelijkheid tussen mannen en vrouwen bij gelijkwaardige banen (vrouwen verdienen 8% minder in het bedrijfsleven en 4% minder bij de overheid meldt het partijprogramma) en vóór het vergroten van de aandacht voor genderstereotypen middels het onderwijs. Ze wil een Landelijk Meldpunt Intimidatie via een app met de kanttekening dat in Nederland 73% van de vrouwen te maken met seksuele intimidatie tegenover 55% in de EU.
Over homofobie: “DENK roept daarom een halt toe aan de groeiende tendensen van alledaagse vormen van xenofobie, homofobie, islamofobie, moslimhaat, afrofobie, antisemitisme en racisme in onze samenleving.”
Het staat er expliciet! Maar dat is niet voldoende voor de critici. Want het gaat net om inhoud. Het gaat om criminalisering van een partij die op assertieve wijze en zonder enige terughoudendheid de stem is van gekleurd Nederland.
(...)
Ze ontkennen de Armeense genocide onder het mom van er moet meer onderzoek gedaan worden, dat zijn dezelfde tactieken waarvan holocaustontkenners zich bedienen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 10:30 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hoogstaande redenering, petje af. Met deze vorm van logica kun je letterlijk alle historische gebeurtenissen - van Sint Nicolaas' naastenliefde tot aan Gandi's opstand - op 1 lijn zetten met Hitler en de holocaust.
Het woordje 'gewoon' verraadt dat je de hiaten in je betoog zelf ook doorziet, maar dat je onderbuik bij machte is om je verstand en geweten te overrulen.
Laat er nou net wel consensus zijn over die genocide daar doet de ontkenning van bepaalde niet al te frisse 'historici' uit niet Turkse hoek weinig aan af.quote:Neem de Armeense genocide. Dit staat in het partijprogramma: “DENK betreurt alle slachtoffers die ten tijde van de Eerste Wereldoorlog zijn omgekomen op zowel het Europese continent als daarbuiten. DENK erkent het leed van de nabestaanden van de slachtoffers aan zowel de Turkse zijde als de Armeense zijde van de gebeurtenissen in 1915 in het huidige Turkije. Omdat er geen internationale consensus bestaat over de schaal en de toedracht van deze vreselijke gebeurtenissen moeten politieke overwegingen en begrijpelijke emoties plaatsmaken voor redelijkheid en verbroedering. DENK is daarom: Vóór een onafhankelijk internationaal onderzoek, gebaseerd op waarheidsvinding, naar de toedracht en schaal van de Armeense kwestie.”
Wat is hier mis mee? Als je niets weet over deze kwestie, dan is dit toch enkele vrij normaal standpunten?
Abstract en daarom oncontroleerbaar. Kun je concreet aangeven waarom Sylvana en de andere DENK-ers als olie en water zijn?quote:Op vrijdag 30 december 2016 10:56 schreef TomLuny het volgende:
[..]
tja, Old_Pal is niet de enige. Ik heb het niet voorspeld maar vermoed dat heel veel mensen die combi niet konden volgen, soort van olie en water wat niet te mengen valt.
Door te stellen dat geen mens schuldig is voor de daden van zijn voorouders geef je een inhoudelijk verweer. Het kan dus blijkbaar wel.quote:ook niet vreemd, tenminste als je het over de herstelbetalingen hebt.
dat is een aanval op blanken, en alleen op blanken want geen mens die nu nog leeft is schuldig aan die slavernij van twee eeuwen geleden. Dus valt inhoudelijk niet eens te bespreken wmb.
Je kunt je best inlezen over een conflict uit een ander land zonder inwoner van dat land te zijn.quote:hij/zij is geen turk(in) , heeft geen binding maar weet wel wie achter die coup zit en dat zouden dan westerse imperialisten zijn ?
en die heeft het dan over democratie ? Democratie is ook de rechter de ruimte te geven en ik heb nog geen westerse imperialist schuldig verklaard zien worden. Hij/zij kan zich dan wel democraat noemen maar ik merk weinig respect voor het beginsel dat iemand pas schuldig is totdat etc.
Ik weet niet wat Suleyman de Grote op zijn kerfstok heeft, maar iig: 2 wrongs doesn't make 1 right.quote:positieve discriminatie - voorkeurbeleid - is wel een punt van discussie waard misschien.
dat ook de nadelen daarvan ter sprake komen, zou mss verhelderend werken.
en de rest van de ismes is vaak het probleem dat je eerst zelf het goeie voorbeeld moet geven.
voorbeeldje, als de piet hein straatnaam weg moet en je gaat dan vrijdagmiddag op een kleedje gymnastiek doen in De Suleyman de Grote moskee, dan maken zulke eisen weinig indruk.
Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft recentelijk geoordeeld dat de ontkenning van de Holocaust niet wordt beschermd door de vrijheid van meningsuiting, terwijl de ontkenning van de Armeense genocide daar wel onder valt. Dit komt doordat "the historical facts of the Holocaust were considered clearly established by an international jurisdiction." Voor de Armeense genocide geldt echter: The court "doubted that there could be a general consensus as to events such as those at issue, given that historical research was by definition open to discussion and a matter of debate, without necessarily giving rise to final conclusions or to the assertion of objective and absolute truths."quote:Op vrijdag 30 december 2016 10:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze ontkennen de Armeense genocide onder het mom van er moet meer onderzoek gedaan worden, dat zijn dezelfde tactieken waarvan holocaustontkenners zich bedienen.
Ik reageerde vooral op dit stukje onzin:
[..]
Laat er nou net wel consensus zijn over die genocide daar doet de ontkenning van bepaalde niet al te frisse 'historici' uit niet Turkse hoek weinig aan af.
Denk doet het voorkomen alsof er niet genoeg onderzoek is gedaan naar die genocide, dezelfde onzin waarmee holocaustontkenners ook mee aankomen. Het probleem is vooral dat het onderzoek niet past in het straatje van Denk (of de meeste Turken).
Voor de rest zijn je argumenten nogal loos. Genocides en de ontkenning er van met elkaar vergelijken kan prima. Denk past prima in het rijtje van negationisten die de holocaust ontkennen, de genocide in Cambodja, in Ruanda of welk land of gebied ook waar een genocide heeft plaatsgevonden. Negationisten zijn idioten met meestal een vrij duistere agenda.
quote:
twitter:F_azarkan twitterde op vrijdag 30-12-2016 om 20:20:40Wij zijn een democratische partij en presenteren de lijst eerst aan de leden. Daarna gaat de lijst naar de media. K… https://t.co/zKBZcNcjpm reageer retweet
Ik zie het net ja.quote:Op vrijdag 30 december 2016 20:25 schreef Bilge het volgende:
[..]twitter:F_azarkan twitterde op vrijdag 30-12-2016 om 20:20:40Wij zijn een democratische partij en presenteren de lijst eerst aan de leden. Daarna gaat de lijst naar de media. K… https://t.co/zKBZcNcjpm reageer retweet
Ik vermoed dat het vandaag na de ledenvergadering wordt bekend gemaakt. Die vergadering eindigt om 21:30. Mijn moeder kreeg als lid onderstaande mail.quote:Op vrijdag 30 december 2016 20:26 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik zie het net ja.
Beetje bait wel dan van Kuzu, met z'n 30 december.
Leuk voor ze maar het EHRM is daarmee geen autoriteit op dat gebied geworden. Dit gaat om juridisch getouwtrek tussen een bekend genocide ontkenner Doğu Perinçek , het EHRM en aan de andere kant o.a Amal Clooney.quote:Op vrijdag 30 december 2016 20:23 schreef Bilge het volgende:
Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft recentelijk geoordeeld dat de ontkenning van de Holocaust niet wordt beschermd door de vrijheid van meningsuiting, terwijl de ontkenning van de Armeense genocide daar wel onder valt. Dit komt doordat "the historical facts of the Holocaust were considered clearly established by an international jurisdiction." Voor de Armeense genocide geldt echter: The court "doubted that there could be a general consensus as to events such as those at issue, given that historical research was by definition open to discussion and a matter of debate, without necessarily giving rise to final conclusions or to the assertion of objective and absolute truths."
Op basis waarvan dacht jij dat er wel een consensus is?
Zelfs als er een brede consensus zou zijn, hoeft dit overigens niet te betekenen dat negationisten ongelijk hebben. Toen Galileo riep dat de aarde rond was, betoogden alle anderen het tegendeel. Het gaat niet om aantallen.
quote:The events of which the Armenians of Turkey were victims during the war years of 1915-17 must be considered a genocide according to the United Nations Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide.'
On 18 June 1987, the European Parliament finally adopted a resolution recognising the Armenian genocide.
This genocide has also been recognised by the Council of Europe. For information, the Council of Europe has some fifty member States. It is dedicated to defending the values of democracy and human rights. Its headquarters in Strasbourg is also the seat of the European Court of Human Rights, which is responsible for applying the 1950 Convention of the same name (on all these matters, see Jean-Baptiste Racine, op. cit. pp. 66 et seq.).
It must therefore be acknowledged that the Armenian genocide is an established historical fact
Daarom vroeg ik jou naar jouw bron. Dus nogmaals: op basis waarvan dacht jij dat er wel een consensus is?quote:Op vrijdag 30 december 2016 20:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Leuk voor ze maar het EHRM is daarmee geen autoriteit op dat gebied geworden.
Het EHRM acht het strafbaar stellen van holocaustontkenning toelaatbaar, maar het strafbaar stellen van de ontkenning van de Armeense genocide als onverenigbaar met de vrijheid van meningsuiting omdat het één wel en het ander niet omstreden is.quote:Gaat overigens meer om de vrijheid van meningsuiting dan de consensus over de Armeense genocide.
[..]
Dit is toch ook precies wat DENK betoogt ?!quote:Laat dat over aan historici
Nee, dat zijn de dissenting opinions.quote:, niet aan het EHRM die op dat gebied totaal geen autoriteit is maar wel in hun uitspraak nog eens noemt dat de genocide een historisch feit is:
Azarkan op plaats 2, Oztürk 3, Albitrouw 4.twitter:Martijn5155 twitterde op vrijdag 30-12-2016 om 21:00:46RT @ADnl: Azarkan tweede op kieslijst DENK, Öztürk op drie https://t.co/ggkGi0XXBj reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |