quote:Wow, dat is pas een hint. Hoe kan iemand met deze hint 7b niet oplossenSPOILER: 7bOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben iig blij dat ik de frambozen uit het frambozenbos eindelijk heb kunnen opeten.
Ze vielen uiteindelijk toch wel een beetje tegen.Making the possible totally impossible
Precies! Hij is nu zo makkelijk misschien halen de mods mijn hele hint wel weg!quote:Op woensdag 28 december 2016 22:31 schreef DrLeQuack het volgende:
[..]
Wow, dat is pas een hint. Hoe kan iemand met deze hint 7b niet oplossen
Ik denk precies te weten waar bij jou de ruis op de lijn zit.quote:Op woensdag 28 december 2016 22:35 schreef Cassa95 het volgende:
Ik moet nog 13 letters "van ruis ontdoen" bij 16. Zo frustrerend. Er zit ook totaal geen patroon in...
Ik denk precies te weten waar jij op doelt, maar bij mij zat de ruis op een ander stukje van 13 letters.quote:Op woensdag 28 december 2016 22:45 schreef DrLeQuack het volgende:
[..]
Ik denk precies te weten waar bij jou de ruis op de lijn zit.
Even goed zoeken en je komt er wel achter... of niet natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgelost: 1a,b, 3a,b,c, 5a, 6, 12a, 14, 15b, 16, 20, 22, 25a,b, c(in behandeling), 27???
Goed bezig met 7a, 8, 12b,c, 15a,c, 21,
Nog nauwelijks bekeken: 4, 7b, 9, 10, 11, 13, 17, 18, 19, 23, 24, 26.
1 ding tegelijk graag, multitasken momenteel niet van toepassing !!!
(verhuizen en tussendoor puzzelen, damn)
quote:Op donderdag 29 december 2016 01:07 schreef DrLeQuack het volgende:
Hoe irritant, ben je lekker bezig met een puzzeltje, gaat je maag opeens klagen.
Dus ik maak een lekker boterhammetje klaar en eet de boterham op.
Blijkt achteraf dat mijn maag toch niet goed tegen de graan van de tarwebloem kan.
En dan heb ik die boterham niet eens met saaie kaas belegd.
Denk ik eindelijk de appeltaart te hebben verteerd, speelt die tarwebloem me parten in mijn maag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat is wel zo eerlijk. Ik weet ook niet eens of ik die dan in het antwoordformulier zal opnemen. Dan moet ik toch wel de opgave tenminste voor een groot gedeelte zelf hebben opgelost. Ach, ik doe mee voor de lol, ik weet toch wel dat ik niet de 1e plaats ga halen, sommige anderen zijn al veel verder dan ik. Ik hoop alleen een iets hogere plaats te hebben in de lijst dan vorig jaar, toen bleek ik van de weinige opgaven die ik had opgelost er ook nog eens de helft fout te hebben ;-) (ik had er toen ook veel minder tijd voor dan nu)quote:Op woensdag 28 december 2016 21:51 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Ik vind het tof dat je in je rijtje opgeloste opgaves eerlijk toegeeft dat je sommige opgaves hebt opgelost met hints
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... maar welk woord moet ik nu invullen?
Opgelost (nog maar net begonnen): 1ab, 2, 3, 26, 14 bijna
Natuurlijk is die veerboot van belang, bij deze puzzels is elk woord zorgvuldig afgewogenquote:Op donderdag 29 december 2016 19:25 schreef danyoromijn het volgende:
Heeft iemand een idee bij vraag 10? (de veerbootvraag)
Het zou flauw zijn als het helemaal niets met een veerboot te maken zou hebben,
dat die getallen b.v. een code zijn en dat er een versleuteld bericht staat.
Laten we er even vanuit gaan dat 'veerboot' en 'rijen' wel echt iets met de vraag te maken hebben.
Wat doet een veerboot? Er komen auto's op en die gaan er aan de andere kant ook weer af
en tegelijk komen er dan weer andere auto's voor in de plaats terug. Het lijkt me dat die
verschillen en overeenkomsten daar iets mee te maken hebben.
Nu kan ik daar wel wat mee, maar of er komen verschillende antwoorden uit of een heel flauw
antwoord, dus dat zal dan denk ik niet goed zijn.
quote:Op donderdag 29 december 2016 19:25 schreef danyoromijn het volgende:
Heeft iemand een idee bij vraag 10? (de veerbootvraag)
Het zou flauw zijn als het helemaal niets met een veerboot te maken zou hebben,
dat die getallen b.v. een code zijn en dat er een versleuteld bericht staat.
Laten we er even vanuit gaan dat 'veerboot' en 'rijen' wel echt iets met de vraag te maken hebben.
Wat doet een veerboot? Er komen auto's op en die gaan er aan de andere kant ook weer af
en tegelijk komen er dan weer andere auto's voor in de plaats terug. Het lijkt me dat die
verschillen en overeenkomsten daar iets mee te maken hebben.
Nu kan ik daar wel wat mee, maar of er komen verschillende antwoorden uit of een heel flauw
antwoord, dus dat zal dan denk ik niet goed zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inc of ex errata?quote:Op donderdag 29 december 2016 19:35 schreef mercutio1756 het volgende:
Finally made it: 25a,b én c opgelost
Over 3a: letter te veel of letter te weinig als ik echt de puntjes op de i zet.
Ik keek het nog even na, helaas incl errata.quote:
Hmmm. Het helpt vast niet als ik zeg dat het mij niet is opgevallen. Ligt wellicht aan mij.quote:Op donderdag 29 december 2016 21:02 schreef mercutio1756 het volgende:
[..]
Ik keek het nog even na, helaas incl errata.
Ik weet om wie het gaat en wat, alle 'wat' s bij elkaar sluiten het niet mooi af.
Venenum in cauda vermoed ik, wellicht iets over het hoofd gezien.
Gek worden is niet zo moeilijk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Padam tssh.Making the possible totally impossible
quote:Op donderdag 29 december 2016 23:14 schreef DrLeQuack het volgende:
[..]
Gek worden is niet zo moeilijk.
In mijn ogen is iedereen gek, en als je wat anders beweert, dan ben je al helemaal gek.
Het gekst zijn nog wel de zogenaamde normale mensen.
Wat een stelletje rare snuiters is dat.
Ik zou het bij deze vraag wat anders zien...Ja, ik ben op de helft, maar nu houdt het even op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Padam tssh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat argument ga ik ook gebruiken voor mijn oplossingen die ik instuurquote:Op donderdag 29 december 2016 22:45 schreef PremiumBananas het volgende:
Als je zo'n puzzel publiceert, dan kun je je dergelijke fouten toch nauwelijks veroorloven?
Nee hoor, klopt helemaal. Ik twijfel juist aan 4b.quote:Op donderdag 29 december 2016 22:38 schreef DrLeQuack het volgende:
Jee, nieuwe errata...
Nou moeten we ze toch echt allemaal oplossen.
Toch denk ik dat er in 5b ook een foutje zit.
Er zat gewoon ruis op de lijn bij het uploadenquote:Op vrijdag 30 december 2016 00:00 schreef PremiumBananas het volgende:
Dit is onze veiligheidsdienst? Met deze fouten beschermen ze ons? Ik zeg: geitenkaas!
waarop baseer je dan je aanname van je antwoord? Het verband moet toch in de woorden zitten.quote:Op vrijdag 30 december 2016 12:03 schreef Cregan het volgende:
Bah, ik denk vrij zeker te weten om wie het gaat bij 21, maar zie het verband nog niet met de woorden die er staan :p
De vraag zelf is bij veel opgaven ook een hint.quote:Op vrijdag 30 december 2016 12:37 schreef tegelkoning het volgende:
[..]
waarop baseer je dan je aanname van je antwoord? Het verband moet toch in de woorden zitten.
dat kun je gewoon opzoeken.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:18 schreef KingL het volgende:
Zo... al veel dingen opgelost maar er zijn voor nu nog wat kwelgeesten: van die vragen die ogenschijnlijk makkelijk zouden moeten zijn gezien het puntenaantal maar die ik nog even niet zie:
3a. Zit even op dood spoor. Kwam eenzelfde soort vraag vorig jaar ook voor?
`quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:29 schreef mk852015 het volgende:
[..]
dat kun je gewoon opzoeken.
Vind t trouwens heel grappig dat je 12a niet weet .. een gebrek aan basiskennis of denk je gewoon te ingewikkeld (bij b en c weet ik niet eens hoe ik moet beginnen)
Nou basiskennis heb ik genoeg denk ik :-))) alleen deze zie ik echt even niet... ik vermoed dat mijn hele straat een hard ojaaaaaaaaa hoort als ik hem zie...quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:29 schreef mk852015 het volgende:
[..]
dat kun je gewoon opzoeken.
Vind t trouwens heel grappig dat je 12a niet weet .. een gebrek aan basiskennis of denk je gewoon te ingewikkeld (bij b en c weet ik niet eens hoe ik moet beginnen)
Ik zou zo denken dat er bij 12a een paar zeer obscure dingen in de reeks zitten.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:18 schreef KingL het volgende:
Zo... al veel dingen opgelost maar er zijn voor nu nog wat kwelgeesten: van die vragen die ogenschijnlijk makkelijk zouden moeten zijn gezien het puntenaantal maar die ik nog even niet zie:
3a. Zit even op dood spoor. Kwam eenzelfde soort vraag vorig jaar ook voor?
4. Totaal geen idee, zowel bij a als b niet. Kan vooral die grote schommelingen niet verklaren?
12a. Terwijl ik b en c zo uit de mouw schudde, blijf ik op a steken. Wat moet ik met die ö en de -?
Een kleine hint in de goede richting zou fijn zijn. Maar: er moet nog wel wat te puzzelen overblijven! :-)))
grappig om te zien dat wat voor de een een eitje is, dat voor de ander juist weer niet is.quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:48 schreef KingL het volgende:
[..]
Nou basiskennis heb ik genoeg denk ik :-))) alleen deze zie ik echt even niet... ik vermoed dat mijn hele straat een hard ojaaaaaaaaa hoort als ik hem zie...
B en C waren voor mij wel toevalstreffers trouwens. Maar: volkomen logisch!
Ja hoor...quote:Op vrijdag 30 december 2016 20:41 schreef CathyCathy het volgende:
Bij 3b mis ik het verband waardoor het eerste woord duidelijk zou moeten worden. De rest heb ik.
Van 3a kan ik geen kaas maken.
3c heb ik helemaal.
Is er iemand die mij een beetje op weg kan helpen?
quote:Op vrijdag 30 december 2016 20:46 schreef KingL het volgende:
[..]
Ja hoor...Ik mis alleen het eerste woord van 3b. De hoek waarin ik moet zoeken is dus wel al duidelijk, maar er is nog een verband, want er zijn anders meerdere antwoorden mogelijk bij het eerste woordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |