twitter:berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13+++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
Tot nu toe bekend;twitter:BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Foto's van het incident in de spoilerquote:A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.
The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dader Anis A
De aanslag in Berlijn op maandagavond is met tot nu toe 12 doden de meest dodelijke in Duitsland dit jaar.
Het is niet de eerste aanslag dit jaar: in totaal sloegen terroristen in 2016 vijf keer toe in het land, voornamelijk in de zogenoemde 'Blutwoche' in juli.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tsland-2016-a1537503
Klopjacht ten einde.
Klopjacht ten einde, dit weten we over Anis
Schokkende foto doodgeschoten terreurverdachte Berlijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
In principe zou je dan ook een boot vol dobbernegers in huis moeten halen, en als ze dan je dochter verkrachten.. ach je hebt wel 30 levens gered, 'take one for the team' zal ik maar zeggen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik heb nooit een moment gedacht dat mijn geliefden in gevaar zijn geweest, ik snap het wel want vluchtelingen zijn een ver van je bed show. Uiteindelijk zijn dat ook mensen die straks graag kerst zouden willen vieren etc etc, klinkt heel cliche maar als je er goed over nadenkt. Verdorie een paar euro meer belasting betalen en helaas een aanslag 2x in het jaar om honderd duizenden onschuldige levens te redden. Een afweging die geen gemakkelijk antwoord heeft, of toch wel?
Misschien vind je het antwoord op die vraag als je inzoomt op de tekst die naast de pieken in de grafiek staat.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:52 schreef john2406 het volgende:
In dat grafiekje zou daar de RAF een rol in gespeeld hebben?
Als ik alles zo lees denk ik dat deze niet onbedeeld is, en dus vaak de grens over moet, daar deze dat aanhaalt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
In principe zou je dan ook een boot vol dobbernegers in huis moeten halen, en als ze dan je dochter verkrachten.. ach je hebt wel 30 levens gered, 'take one for the team' zal ik maar zeggen.
Niet op gelet inderdaad, is of was dat ook terrorisme?quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Misschien vind je het antwoord op die vraag als je inzoomt op de tekst die naast de pieken in de grafiek staat.
Marokko.quote:Op vrijdag 23 december 2016 23:11 schreef StaceySinger het volgende:
Marokko waarschuwde Duitsland twee keer voor Amri
BERLIJN - Marokkaanse veiligheidsdiensten hebben het afgelopen jaar tot twee maal toe waarschuwingen aan hun Duitse collega’s gestuurd over de aanslagplannen van Anis Amri.
Dat heeft de Marokkaanse regering bevestigd tegenover Die Welt. De BND, de binnnelandse veiligheidsdienst van Duitsland, zou al maanden geweten moeten hebben dat Anis Amri gevaarlijk was, aldus de regering.
Ansi wordt verdacht van de aanslag op een kerstmarkt in Berlijn afgelopen maandag waarbij twaalf mensen omkwamen. Hij werd vrijdag doodgeschoten in Italië.
De waarschuwingen uit Marokko werden in september en in oktober verstuurd. Ze bevatten informatie over de overtuigingen van Amri en zijn bereidheid om een terreuraanslag te plegen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)wde_voor_Amri__.html
[ afbeelding ]
Sja, ik was kind in de jaren 70 en als je naar dat grafiekje kijkt zie je gelijk waarom ik dus vind dat mensen nu geneigd zijn te overdrijven.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:49 schreef Physsic het volgende:
Hmm, ik heb gekeken naar de database waar deze grafiek op is gebaseerd:
[ afbeelding ]
(Between 1970-2015; Criteria I, II & III; Exclude unsuccessful attacks, Western Europe)
Als de zoekresultaten (>10.000) worden gesorteerd op het aantal doden, staat de aanslag in Parijs op nr. 2 (Lockerbie op nr. 1 met 270 doden), de aanslag in Nice met 84 doden zou op nr. 4 komen te staan, maar heel 2016 staat nog niet in de database. Op de 50e plek staat een aanslag met 9 doden. De aanslagen in Parijs op Charlie Hebdo (12 doden), in Brussel (35 doden) en Berlijn (12 doden) zitten dus ook nog in de 'Top50'. Zo heb ik niet echt het idee dat het wel meevalt, zeker niet als het aantal aanslagen de komende tijd gaat toenemen.
Dat is leuk om op statistiek te tiefen natuurlijk, maar dat gaat niet werken he bij nabestaanden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 23:12 schreef LelijKnap het volgende:
Misschien moet iemand even bij ze langs met auto-ongeval statistieken.
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 22:17:42The terrorist who killed so many people in Germany said just before crime, "by God's will we will slaughter you pigs, I swear, we will...... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 22:23:00slaughter you. This is a purely religious threat, which turned into reality. Such hatred! When will the U.S., and all countries, fight back? reageer retweet
quote:Op vrijdag 23 december 2016 23:17 schreef Nintex het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 22:17:42The terrorist who killed so many people in Germany said just before crime, "by God's will we will slaughter you pigs, I swear, we will...... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 22:23:00slaughter you. This is a purely religious threat, which turned into reality. Such hatred! When will the U.S., and all countries, fight back? reageer retweet
Waar stopt het citaat van de terrorist?quote:Op vrijdag 23 december 2016 23:17 schreef Nintex het volgende:
https://www.gofundme.com/van9vwuktwitter:V_of_Europe twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 22:58:52There's a crowdfund page for the Polish truckdriver who died fighting Berlin's terrorist. Support his family here:… https://t.co/vaPwDREORV reageer retweet
Welke rechtgeaarde moslimterrorist gaat varkens slachten?quote:Op vrijdag 23 december 2016 23:17 schreef Nintex het volgende:
Trumpquote:Op vrijdag 23 december 2016 23:17 schreef Nintex het volgende:
Ik was er nog niet in de jaren 70, maar ik kan me sowieso moeilijk voorstellen dat ik de huidige aanslagen minder een probleem zou vinden met het argument dat het 40 jaar geleden nog veel erger was. Zonder dat ik meteen bang ben of denk dat heel West-Europa kapot gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 23:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Sja, ik was kind in de jaren 70 en als je naar dat grafiekje kijkt zie je gelijk waarom ik dus vind dat mensen nu geneigd zijn te overdrijven.
Het zal wel komen omdat er eigenlijk bizar weinig gebeurd is in West-Europa de afgelopen 20 jaar.
Lekker op gang? Het feest moet nog beginnen. 7000 Van die religieus verwarde mannen zijn als vluchteling naar binnen gewandeld om te gaan shinen als soldaat van IS. En dan alle homegrown hakbarren zonder stageplaats nog. Gaat nog een dolle boel worden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 23:47 schreef Physsic het volgende:
Maar goed, de huidige terreur is pas net twee jaartjes lekker op gang, wie weet weten ze de jaren 70 nog te overtreffen.
En dan is het niet erg? Komt het dan niet dichtbij genoeg? Wees gerust, de IRA heeft ook in Roermond ooit een aanslag gepleegd. In 1990. Kwamen 2 Australische toeristen bij om het leven. Foutje, hadden Britten moeten zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2016 23:47 schreef Physsic het volgende:
Als ik trouwens kijk naar de jaren 1974 en 1975 blijkt dat bij de meeste aanslagen één (of twee) dode(n) is gevallen, bijna allemaal in de UK door IRA.
Mij komt het allemaal sowieso niet heel dichtbij. Ik gaf het enerzijds aan omdat ik het zelf opvallend vond en anderzijds omdat ik het toch wel een verschil vind: 100 keer 1 dode of in één keer 100 doden. Het een niet per se erger dan het ander. In één keer veel doden roept misschien meer reacties op uit de samenleving (grote herdenkingsdiensten, dag van nationale rouw afkondigen, etc.), terwijl een reeks aanslagen met telkens enkele doden eerder zorgt voor angst in de samenleving.quote:Op zaterdag 24 december 2016 03:11 schreef Jane het volgende:
[..]
En dan is het niet erg? Komt het dan niet dichtbij genoeg? Wees gerust, de IRA heeft ook in Roermond ooit een aanslag gepleegd. In 1990. Kwamen 2 Australische toeristen bij om het leven. Foutje, hadden Britten moeten zijn.![]()
Als je punt is dat het in de jaren 70 een ver-van-m'n-bed-show was is dat sowieso niet waar. In 1977 alleen al had je de treinkaping bij de Punt, de gijzeling op een lagere school in Bovensmilde en, op een steenworp afstand van mijn eigen lagere school een schietpartij tussen de politie en een paar RAF-leden die zich in Amsterdam bleken op te houden. Ik kan me nog wel herinneren dat we het er achteraf op school over gehad hebben, want het had best wel indruk gemaakt:
En elke zomer weer dreigde de ETA bommen af te laten gaan in de badplaatsen aan de Spaanse Costa's, met als doel het toerisme te schaden.
Ik wil de huidige dreiging helemaal niet bagatelliseren, maar wel een beetje relativeren. Het is niet 'nu erger dan ooit'. Helemaal niet.
De ETA in Spanje komt inderdaad ook met een flinke regelmaat voorbij, maar ook weer vooral veel (echt heel veel) acties met telkens weinig doden. Wel vele jaren lang, waardoor het totaal aantal doden ergens boven de 800 zou zitten.quote:The bombing is the fourth deadliest terrorist attack in Western Europe behind the Nice attack in 2016, Paris attacks in November 2015, and the Madrid train bombings in 2004.
De "Nederlandse" Jihadisten zijn zoals we ze al konden. Lui en zonder ambitie.quote:Op zaterdag 24 december 2016 05:53 schreef PicoMMP het volgende:
Parijs, Brussel, Nice, Berlijn, Kopenhagen... Is Nederland te min voor moslimextremisten? Of zijn onze inlichtingendiensten beter voorbereid?
Of hebben ze het hier simpelweg te goed?quote:Op zaterdag 24 december 2016 05:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
De "Nederlandse" Jihadisten zijn zoals we ze al konden. Lui en zonder ambitie.
Nee het schijnen bij IS ook niet echt de succesnummers te zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2016 05:56 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Of hebben ze het hier simpelweg te goed?
Een grote mond maar niets presteren. Klinkt allemaal heel bekend. Het zou me niets verbazen als ze daar klagen dat ze gediscrimineerd worden omdat ze Nederlands zijnquote:De Nederlandse jihadisten zouden zich volgens IS schuldig hebben gemaakt aan "corrupt gedrag"
Wauw. Wat een bedrag al. Die man komt er niet mee terug maar mooi initiatief.quote:Op vrijdag 23 december 2016 23:37 schreef frietenstamp het volgende:
https://www.gofundme.com/van9vwuktwitter:V_of_Europe twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 22:58:52There's a crowdfund page for the Polish truckdriver who died fighting Berlin's terrorist. Support his family here:… https://t.co/vaPwDREORV reageer retweet
De ETA deed dat meestal, volgens mij. De IRA ook vaak. Dat deden ze om angst te zaaien en op die manier druk op de respectievelijke regeringen te zetten. Angst zaaien is namelijk altijd het doel van terreur. De bommen lagen er overigens altijd wel, dus het waren geen loze meldingen ofzo.quote:Op zaterdag 24 december 2016 04:48 schreef Physsic het volgende:
Ik las trouwens ook dat de ETA regelmatig op de een of andere manier liet weten dat ergens een aanslag (of andere actie) zou plaatsvinden, en dat daarom het aantal slachtoffers vaak ook beperkt is gebleven. Enig idee wat daar de reden vanwas? Dat lijkt me niet handig als zo veel mogelijk doden het doel is, toch?
Het zal je zoon maar zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Uit het Eindhovens Dagblad:
Amri ook gelinkt aan 'toelatingsmoord' op tiener
De Duitse politie onderzoekt nu ook of Anis Amri iets te maken heeft met de mysterieuze moord op Victor E. (16). Die werd in oktober doodgestoken terwijl hij met zijn vriendinnetje aan de waterkant zat.
Ja ik zou mij schamen als deze het niet serieus zou nemen!quote:
Ja, die zijn inderdaad niet te vergelijken. Althans, ik moet het natuurlijk doen met de informatie die ik heb gelezen, ik heb het zelf niet meegemaakt.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:49 schreef Jane het volgende:
[..]
De ETA deed dat meestal, volgens mij. De IRA ook vaak. Dat deden ze om angst te zaaien en op die manier druk op de respectievelijke regeringen te zetten. Angst zaaien is namelijk altijd het doel van terreur. De bommen lagen er overigens altijd wel, dus het waren geen loze meldingen ofzo.
Het grote verschil tussen IS en groepen als de ETA, de IRA, de RAF, enzovoort is dat IS helemaal geen georganiseerde terreurbeweging is. Ik vind ook dat we moeten ophouden om er zo over te spreken. Niet omdat het dan minder erg is, maar om een helder beeld te krijgen/houden van de situatie. Mensen worden niet vanuit een centrale leiding aangestuurd, maar besluiten op eigen houtje iets te doen, wat dan later 'geclaimd' wordt. Dat is denk ik ook precies de reden waarom het als 'enger' ervaren wordt. De totale willekeur en onvoorspelbaarheid.
Daar zou IS dan waarschijnlijk weer niet moeilijk over doen, recent nog een aanslag op een kinderopvang verijdeld in Duitsland toch?quote:De acties van de Zuid-Molukkers in de jaren 70 hadden die willekeur en onvoorspelbaarheid trouwens ook en in mijn beleving en herinnering was het grote publiek daar destijds - in Nederland - dan ook banger voor dan voor die andere, georganiseerde terreurbewegingen. Je kon zomaar nietsvermoedend in de trein op weg naar je werk gekaapt worden. En kinderen op een lagere school gijzelen is nu ook niet echt het voorbeeld van een 'nette' terreurdaad. Daar waagden de ETA en de IRA zich bij wijze van spreken ook niet aan.
Hilarisch stukje van Stewart Lee over het verschil tussen de IRA en de moslimterroristen:
Helaas online gezet door iemand die de grap haat, maar ik vind het briljant hoe hij zijn Britse publiek laat applaudisseren voor de IRA. Een zeer weifelend applausje.
Klinkt mij wat onwaarschijnlijk, aangezien IS in Europa als een soort franchise opereert (net als Al Qaida). Je kunt gewoon een aanslag claimen in de naam van die organisatie. Daarvoor hoef je niet "lid" te zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Het klinkt raar dat een IS'er een willekeurige tiener zou doden, maar een insider vertelde aan de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws ooit dat kandidaat-terroristen soms de opdracht krijgen om een 'doordeweekse' moord te plegen als een soort van toelatingsproef.
Mensen laten verdwijnen?quote:Op zaterdag 24 december 2016 15:42 schreef nixxx het volgende:
Als je zo het nieuws met betrekking tot de veiligheidsdiensten leest, vraag ik me af of er daar geen werknemers zin krijgen om eens wat mensen te laten verdwijnen. Van die mensen zoals een Anis A. Te weinig juridisch sluitend bewijs, maar genoeg indicaties dat hij goed fout zit.
De Italiaanse mafia zou er wel raad mee weten!quote:Op zaterdag 24 december 2016 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mensen laten verdwijnen?We zitten niet op de Filipijnen.
Dit soort argumentenquote:Op vrijdag 23 december 2016 21:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
In principe zou je dan ook een boot vol dobbernegers in huis moeten halen, en als ze dan je dochter verkrachten.. ach je hebt wel 30 levens gered, 'take one for the team' zal ik maar zeggen.
Alsof je dat echt niet ziet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 23:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waar stopt het citaat van de terrorist?
Je wil graag dat we hier ook aan de beurt komen?quote:Op zaterdag 24 december 2016 05:53 schreef PicoMMP het volgende:
Parijs, Brussel, Nice, Berlijn, Kopenhagen... Is Nederland te min voor moslimextremisten? Of zijn onze inlichtingendiensten beter voorbereid?
Hopelijk ziet Merkel deze beelden ook.quote:
Dat (meer) mensen aan andere dingen overlijden en zwaar gewond raken doet hier niks aan af. De slachtoffers van deze aanslagen komen daar gewoon bovenop.quote:Misschien moet iemand even bij ze langs met auto-ongeval statistieken.
Helaas is dit geen Urban Myth...quote:Op dinsdag 27 december 2016 12:25 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens Bild is uit een autopsie echter gebleken dat Urban op de dag van de aanslag tussen 16.30 uur en 17.30 uur in het hoofd werd geschoten. Pas rond 20 uur 's avonds reed de vrachtwagen in op de bezoekers van de kerstmarkt in Berlijn. Volgens Bild is het mogelijk dat de Pool op dat moment nog in leven was.
Urbans vrachtwagen werd naar verluidt gekaapt toen hij staal aan het uitladen was aan een Berlijns warenhuis. De man had een vrouw en een tienerzoon.
Op de website Change.org is een petitie gestart om Urban het Kruis van Verdienste toe te kennen, de hoogste onderscheiding in Duitsland. De petitie is al door meer dan 36.000 mensen ondertekend.
Op de website GoFundMe heeft collega-vrachtwagenchauffeur Dave Duncan een pagina opgericht voor de vermoorde Poolse vrachtwagenchauffeur. 'Ik kende Lukasz Urban niet, maar ik ben geschokt door zijn verhaal. Ik leef mee met zijn familie in deze afschuwelijke tijd. Als een collega-trucker wil ik hem helpen, vandaar dat ik om donaties vraag', aldus Duncan. Zijn actie heeft al bijna 200 duizend euro voor de nabestaanden van de Poolse trucker opgeleverd.
http://www.ad.nl/buitenla(...)rgeschoten~a5bee7d2/
Hij verliet school toen ie 13 of 14 was, veel Frans zal ie niet geleerd hebben.quote:Op dinsdag 27 december 2016 12:49 schreef Leandra het volgende:
Een Tunesiër die slecht Frans spreekt?
Dit ja, onbegrijpelijkquote:De kritiek op de autoriteiten neemt ondertussen toe, ook in Frankrijk. Een woordvoerder van presidentskandidaat François Fillon noemt het 'ongelofelijk' dat een terrorist door Europa kan reizen, ook nog met wapens in zijn bezit. Tegenstrever Marine Le Pen zegt dat de vlucht aantoont dat 'de Schengenzone een totale ramp is voor onze veiligheid'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |