geen Lotte van Beek op de 1500m??quote:Op dinsdag 27 december 2016 07:14 schreef borisz het volgende:
Deelnemerslijsten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt eropquote:
quote:NK-favoriet Nuis weet dat hij geluk heeft gehad bij botsing met boom
Weinig schaatsers kenden zo'n goed voorseizoen als Kjeld Nuis. Bijna gooide hij dat allemaal weg door een crash op de mountainbike, maar de Zuid-Hollander kan vanaf woensdag 'gewoon' zijn twee titels verdedigen bij de NK afstanden.
"Ik heb ontzettend geluk gehad", zegt de 27-jarige Nuis een kleine drie weken nadat hij bij een trainingskamp in het Italiaanse Collalbo bij een 'downhillritje' op de mountainbike hard tegen een boom knalde.
(...)
http://www.nu.nl/schaatse(...)otsing-met-boom.html
quote:Otterspeer: ‘Heb de benen, de macht en de power’
(...)
Otterspeer zit lekker in zijn vel. Niet alleen thuis gaat alles goed, ook sportief gezien verkeert hij in goede vorm. Twee weken geleden reed hij een baanrecord in Deventer op de 1000 meter tijdens de Holland Cup; vorige week won hij de Utrecht City Bokaal door alle vier de afstanden (2x 500 en 2x 1000 meter) te winnen. “Het ging mij daar niet echt om het winnen, maar gezien de afstand met de nummer twee mag ik zeker tevreden zijn.”
“Het was lastig in te schatten waar ik stond, want ik heb maandenlang geen wedstrijd gereden”, vervolgt Otterspeer, die vlak voor de plaatsingswedstrijden in Groningen ziek werd en zich daardoor net niet wist te plaatsen voor de eerste wereldbekers.
(...)
http://www.schaatsen.nl/n(...)e-macht-en-de-power/
quote:De Neeling wil na lastig voorseizoen weer verrassen bij NK afstanden
(...)
"Mijn seizoen is nog niet helemaal wat ik ervan verwacht had", geeft De Neeling toe. "En dat heeft deels ook met spanning te maken."
"Vorig seizoen lagen de verwachtingen niet zo hoog en kon ik overal makkelijk schaatsen. Maar sinds ik opeens Nederlands kampioen sprint werd, heb ik er meer moeite mee gekregen om met de spanning om te gaan."
(...)
http://www.nu.nl/schaatse(...)ij-nk-afstanden.html
quote:Op weg naar de top in het spoor van de kampioenen
De opkomende talenten Patrick Roest en Melissa Wijfje hopen zich bij de NK afstanden te plaatsen voor internationale toernooien.
(...)
Ze ogen bescheiden, de opkomende talenten Roest en Wijfje. Maar kijk hoe brutaal Roest tijdens de training voor de NK afstanden Kramer uitdaagt op de drie kilometer. Om de deksel op zijn neus te krijgen: 3.38,78 (baanrecord) tegen 3.41,09. Kramer weet wat Roest kan. „Hij is iets rustiger dan ik. Maar hij is een wedstrijddier. Je hebt dagen dat je hem geen cent geeft, maar een dag voor de wedstrijd gaat het ineens heel hard. Op de 1.500 meter heeft hij mij er al een paar keer af gereden. Een allroundklassement zal hij ook goed doen.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nen-5925203-a1538413
quote:Wüst vindt druk op NK afstanden 'minder leuk' dan bij WK
Voor de 30-jarige Wüst is het een van haar minst geliefde toernooien. "Het klinkt bijna oneerbiedig, maar ik weet niet hoeveel Nederlandse titels ik heb. Aan het einde van mijn loopbaan doet het er niet echt toe", zegt ze donderdag.
(...)
http://www.nu.nl/schaatse(...)leuk-dan-bij-wk.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked
quote:Op woensdag 28 december 2016 12:23 schreef YUR het volgende:
Ik kijk mee en ben voor de starterLeukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even a broken clock is right twice a day.
Teletekst houdt vaak de tussenstand ook wel bij.quote:Op woensdag 28 december 2016 16:33 schreef heywoodu het volgende:
Wat is eigenlijk de beste site om hier de uitslagen enzo te volgen? live.isuresults doet het uiteraard niet
oh doet rtl 7 darts gewoon gratis streamen?! dat zou een uitkomst zijn aangezien de rest van de fam. liever schaats kijkt. Laptopje op de schoon en gaanquote:Op woensdag 28 december 2016 16:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Schaatsen op de TV en darts op de stream.
Van het dartstopic:quote:Op woensdag 28 december 2016 16:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
oh doet rtl 7 darts gewoon gratis streamen?! dat zou een uitkomst zijn aangezien de rest van de fam. liever schaats kijkt. Laptopje op de schoon en gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vuistregel is volgens mij 0.1 seconde per ronde per 10mBar...t.o.v. een normale luchtdruk scheelt dat dus 0.3s per ronde. Op een 5km is dat dus 4 seconde. 6:15 moet dus nog wel haalbaar zijn voor Kramer.quote:Op woensdag 28 december 2016 16:41 schreef Remzz het volgende:
1043 is ook wel een extreem hoge luchtdruk, lijkt me lastig onder de 6:15 te rijden.
Geen nood, dat komt de rest van het toernooi welquote:Op woensdag 28 december 2016 17:31 schreef Montov het volgende:
Wel interessant deze analyses en gesprekken met de ijsmeester. Beter dan de gesprekken zoals voorheen "wat gaat er door zo'n schaatser heen?"
Die is wel aan de weg aan het timmeren danquote:Op woensdag 28 december 2016 17:33 schreef Max23 het volgende:
[..]
Die is tegenwoordig timmerman, geen grap
Ze kijken meequote:Op woensdag 28 december 2016 17:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Gaat op deze manier idd richting de 6:15
Kansloze missie voor Bergsma idd.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:44 schreef Aguero het volgende:
Toptijd in deze omstandigheden, Jorrit gaat zich ouderwets opblazen.
Mwah, ik wacht nog evenquote:Op woensdag 28 december 2016 17:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kansloze missie voor Bergsma idd.
Niet met 1045 luchtdrukquote:Op woensdag 28 december 2016 17:45 schreef franklop het volgende:
Bergsma zelf ooit 7x sneller geweest dan deze tijd in Heerenveen
Dat staat er helaas niet bij.quote:
quote:
Ja en zo'n tentje tochquote:Op woensdag 28 december 2016 17:48 schreef DeeBee het volgende:
Blokhuijsen weer ingestraald ofzo? Of die had toch zo'n kwakzalver?
even kilometertje wachtenquote:Op woensdag 28 december 2016 17:48 schreef DeeBee het volgende:
Blokhuijsen weer ingestraald ofzo? Of die had toch zo'n kwakzalver?
Eens kan de eerste keer worden.quote:
Als zijn teamgenoten de toon hebben gezet, dan gaat hij het nog lastig krijgenquote:Op woensdag 28 december 2016 17:48 schreef Montov het volgende:
[..]
Eens kan de eerste keer worden.
Ik zou het niet durven voorspellen of Bergsma sneller gaat zijn.
Haha ja.quote:Op woensdag 28 december 2016 17:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het kan genoeg zijn als Bergsma en Roest langzamer zijn
quote:Op woensdag 28 december 2016 17:59 schreef Van_Poppel het volgende:
EK Allround kwalificatie is 5000m+1500m?
Zullen wel Kramer, Blokhuijsen en De Vries worden.quote:
Toch nog wel een degelijke rit onder deze zware omstandigheden...ze legt een goede basis voor kwalificatie EK Allround.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:34 schreef wimderon het volgende:
Juf Annouk valt weer tegen. Die wilde dit seizoen met de wereldtop meedoen.
Oh zeker, maar het komt niet in de buurt van de wereldtop.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch nog wel een degelijke rit onder deze zware omstandigheden...ze legt een goede basis voor kwalificatie EK Allround.
Wie mikken daar allemaal op? Want Wüst en De Jong zullen toch ook wel willen gaan?quote:Op woensdag 28 december 2016 18:52 schreef Max23 het volgende:
Wijfje nog niet helemaal kansloos voor het Allround
Wüst, De Jong, Van der Weijden, Joling, Nauta, Achtereekte, De Vries ook neem ik aanquote:Op woensdag 28 december 2016 18:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Wie mikken daar allemaal op? Want Wüst en De Jong zullen toch ook wel willen gaan?
Juf Annouk, Nauta, Joling, Achtereekte en De Vriesquote:Op woensdag 28 december 2016 18:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Wie mikken daar allemaal op? Want Wüst en De Jong zullen toch ook wel willen gaan?
Kingfloplandquote:Op woensdag 28 december 2016 19:00 schreef wimderon het volgende:
Poll: Houdt Hein de binnenbocht?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Morgen op de zamboni.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:17 schreef franklop het volgende:
Is het hip om elke keer op andere plek presentatie te doen?
Met opzet ook nogquote:Op woensdag 28 december 2016 19:20 schreef franklop het volgende:
Eerste rit missen
(of is het testritje?)
Ze willen een omkledende Jorien goed in beeldquote:Op woensdag 28 december 2016 19:17 schreef franklop het volgende:
Is het hip om elke keer op andere plek presentatie te doen?
Yep, nu wordt de geluksfactor wel heel erg bepalend.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:23 schreef Montov het volgende:
2 keer de 500m betekent ook een goede spanningsboog, met tussenanalyses en psychologische elementen. Nu is het rammen en kijken wie de tijdwaarneming als winnaar aanwijst.
Bas?quote:
Hij is het hele jaar al goedquote:Op woensdag 28 december 2016 19:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
Nuis in vorm als het niet hoeft nogClassic.
Vorig jaar trok hij dat ook prima door tochquote:Op woensdag 28 december 2016 19:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
Nuis in vorm als het niet hoeft nogClassic.
Niet dat er veel gereden hebben die normaal die tijd ahdden gehaald.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een verschil met de rest. Nuis zou hier zomaar NK kunnen worden.
Klopt, Mulder nu al sneller. Smeekens ook.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Niet dat er veel gereden hebben die normaal die tijd ahdden gehaald.
Tot nu
quote:Op woensdag 28 december 2016 19:19 schreef Max23 het volgende:
Voorspelling van de drie die naar het WK mogen?
Ik ga voor Ntab, Smeekens en R. Mulder
33'erquote:
valt ook niet mee als je gehinderd wordt en daardoor een slag mistquote:Op woensdag 28 december 2016 19:38 schreef franklop het volgende:
Smeekens geeneens bij de eerste twee
Hij spaart zich voor volgend jaar. Slim.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:46 schreef franklop het volgende:
M. Mulder heeft toch wel mooi 3 wedstrijdjes mogen doen dit jaar
Lekker de hele dag sport kijken.quote:Op woensdag 28 december 2016 19:53 schreef franklop het volgende:
zo weer door naar het darts, genot.
moet gewoon werkenquote:Op woensdag 28 december 2016 19:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lekker de hele dag sport kijken.![]()
Morgen ook nog vanaf half 2 veldrijdgenot in Loenhout.
alleen tijdens het loller-okt 3 jaar geleden denk ikquote:Op donderdag 29 december 2016 00:39 schreef vaarsuvius het volgende:
5 man onder de 35 sec op Nederlands ijs, op een NK dat is toch gewoon heel erg goed? Hebben we dat al eerder gezien?
Ondanks de 34,31 van M.Mulder toen, reden bij allebei de omlopen alleen M.Mulder, R.Mulder en Smeekens onder de 35quote:Op donderdag 29 december 2016 08:29 schreef franklop het volgende:
[..]
alleen tijdens het loller-okt 3 jaar geleden denk ik
Misschien dat zij nog een ticket voor het WK via via kan regelenquote:Op donderdag 29 december 2016 17:17 schreef Remzz het volgende:
Koen Verwij die zijn heil bij Ingrid Paul heeft gezocht
Goed voor mensen in vorm, slecht voor mensen niet in vorm.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:18 schreef Van_Poppel het volgende:
Luchtdruk nog steeds vieshoog met 1040 hPa
Goed voor Nauta, slecht voor De Jong
Kramer moet morgen onder de 13 minuten rijden op de 10km...verwacht dus niet al te veel van hem vandaag.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:24 schreef Montov het volgende:
[..]
Goed voor mensen in vorm, slecht voor mensen niet in vorm.
Ritsma zei ook dat Kramer favoriet is vanwege zware omstandigheden. Maar ik zeg dat Nuis de favoriet is, gezien zijn vorm en hoge niveau. Ok, Kramer is ook in vorm, maar heeft moeite om een 1:45 te rijden, en Nuis kan dat makkelijker.
Het is wel bijzonder ergerlijk dat er continu verwezen wordt naar eerdere tijden uit Thialf, terwijl wat mij betreft wel duidelijk is dat het nieuwe Thialf sneller is.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Omstandigheden vandaag duidelijk beter.
Nouja de nieuwe ijsvloer ligt er al een jaar, vorig jaar was het niet extreem veel sneller dan de jaren ervoor.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is wel bijzonder ergerlijk dat er continu verwezen wordt naar eerdere tijden uit Thialf, terwijl wat mij betreft wel duidelijk is dat het nieuwe Thialf sneller is.
Jouw collega gaat het EK niet halenquote:Op donderdag 29 december 2016 17:52 schreef Max23 het volgende:
Annouk had 4:05,60 nodig om Nauta in het Allroundklassement voor te blijven
de horror. en ze heeft het echt niet nodigquote:Op donderdag 29 december 2016 17:52 schreef wimderon het volgende:
De Jong draagt nog meer make-up dan Gabriela Koukalova.
Helaasquote:Op donderdag 29 december 2016 17:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jouw collega gaat het EK niet halen
is de 1500 bezig.. ipv gelijk schakelen eerst even 7 minuten reclamequote:Op donderdag 29 december 2016 18:35 schreef Van_Poppel het volgende:
Dan zitten ze met 3 commentatoren in Heerenveen en dan is het blijkbaar niet mogelijk om de stream van commentaar te voorzien.
Een vandaag had vandaag sowieso prima op NPO2 of NPO3 gekund.quote:Op donderdag 29 december 2016 18:37 schreef franklop het volgende:
[..]
is de 1500 bezig.. ipv gelijk schakelen eerst even 7 minuten reclame
Of 1 item/reclameblok minder had het perfect uitgekomen.quote:Op donderdag 29 december 2016 18:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een vandaag had vandaag sowieso prima op NPO2 of NPO3 gekund.
nu live geloof ikquote:
verweij nogquote:
Hopelijk wint Hulzebosch deze keer wel.quote:Op donderdag 29 december 2016 18:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
En een docu over de Elfstedentocht van 1997, dat hebben we ook nog NOOIT gezien.
Zou Piet Kleine deze keer wel gestempeld hebben?quote:Op donderdag 29 december 2016 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hopelijk wint Hulzebosch deze keer wel.
In een roeiboot met Willibrord Frequin.quote:Op donderdag 29 december 2016 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hopelijk wint Hulzebosch deze keer wel.
zou Angenent nog steeds spruitjeskweker zijn?quote:Op donderdag 29 december 2016 18:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zou Piet Kleine deze keer wel gestempeld hebben?
Zo verrassend is dat toch niet, in deze omstandigheden? Of is de luchtdruk al gezakt?quote:
Klopt de Vries reed ook ontzettend slecht net op de 1500 meter verwacht ik niet al te veel van.quote:Op donderdag 29 december 2016 19:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jammer dat Roest niet naar EK Allround mag, zou toch leuk zijn een nieuwe gezicht. Kramer, Blokhuijsen en De Vries heb ik wel weer gezien
Niet super verrassend, maar schatte Nuis toch wel wat sterker in. Bovendien had Kramer nog een zware 5km van gisteren in de benen.quote:Op donderdag 29 december 2016 19:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zo verrassend is dat toch niet, in deze omstandigheden? Of is de luchtdruk al gezakt?
Behalve voor de 500m rijdsters.quote:Op donderdag 29 december 2016 19:13 schreef Remzz het volgende:
Door de 500 meter is er volgend jaar geen enkel probleem met de matrix voor de OS bij de dames.
Met Ter Mors en Leenstra die waarschijnlijk ook de 1000/1500 halen bedoel je?quote:Op donderdag 29 december 2016 19:13 schreef Remzz het volgende:
Door de 500 meter is er volgend jaar geen enkel probleem met de matrix voor de OS bij de dames.
Ja, dat de winnaar van de 500 meter op het OKT geeneens zeker is met de prestaties zoals ze nu zijn internationaal.quote:Op donderdag 29 december 2016 19:14 schreef Max23 het volgende:
[..]
Met Ter Mors en Leenstra die waarschijnlijk ook de 1000/1500 halen bedoel je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |