abonnement Unibet Coolblue
pi_167528140
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Met een meidenkwartet
  donderdag 22 december 2016 @ 16:40:49 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167528503
4 x Cathmar :o >:)
Maak je borst maar nat. Ik kan er bij tijd en wijle ook wel erg van genieten, hoor. Maar soms word ik helemaal meegesleurd in al die alledaagse problemen en moet ik mezelf wel bewust tot de orde roepen en zorgen dat ik het kan relativeren.

Ze heeft echt iedereen gek gemaakt met haar kerstkleding. De hele zondag is ze aan het winkelen geweest (terwijl ze dus nog twee belangrijke proefwerken had en een verslag moest maken :( ) en toen kwam ze helemaal wanhopig thuis omdat ze niks had kunnen vinden.

Toen ben ik nog de hele avond met haar online aan het zoeken geweest, maar alles was net niet leuk genoeg of niet in haar maat te krijgen. Uiteindelijk uit wanhoop toch maar een jurkje besteld in een maat groter en een jurkje dat ze niet echt leuk genoeg vond in haar eigen maat.

Toen kwam de angst dat de bestelde jurkjes niet op tijd zouden worden geleverd en heeft ze mijn man zo gek gekregen dat hij er achteraan ging bellen of ze wel echt op tijd zouden komen. Zonder succes natuurlijk, want dat konden ze niet garanderen.

En uiteindelijk heeft ze mij ook nog zo gek gekregen dat ik maandag een paar uur vrij heb genomen en ook nog voor haar ben gaan winkelen in twee steden. En ik haat winkelen! Dus ik had ook nog een jurkje voor haar gevonden en gekocht. De twee bestelde jurkjes werden op tijd geleverd en toen had ze dus ineens 3 jurkjes en toen moest ze kiezen :') :X

Maar ze is nu op weg naar haar vriendinnen om zich daar om te kleden en op te maken en vanaf daar naar het gala te gaan. Ik weet niet eens welke jurk het nu uiteindelijk is geworden. Ik gok dat ze ze alledrie heeft meegenomen en dat ze nu haar vriendinnen gek aan het maken is >:)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 22 december 2016 @ 16:51:30 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167528672
De kerstkleding van mijn jongste was eenvoudiger. Hij had een trui ontdekt met een kerstpaprika en die moest het worden.

Je verzint het niet, maar het bestaat en het wordt dus ook gekocht.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167529308
Livelink :D :D :D

En Cathmar, sterkte alvast ;) :D
pi_167529390
Wat een mooi contrast Livelink, je eerste en tweede post _O-

Hier een heul moe kleutertje, ik heb hem afgemeld voor het kerstdiner vanavond. Hij is opgebrand :o Enorm drukke en hectische tijd achter de rug; Sint Maarten, Sint intocht, verjaardag, overgang naar de basisschool/BSO en dan Sinterklaas zelf nog.

We zijn beide toe aan vakantie :Y
pi_167529581
Oh hemel, ik ben blij dat ik slechts een puberzoon krijg over een poosje. :D :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_167545728
Livelink, wat een heerlijk contrast..
En ik ben effe blij met mijn 2 jongens.. Die trokken gisteravond gewoon aan wat er voor ze klaar lag. Maar ze hadden ook in hun dagelijkse kloffie gegaan wat hun betreft :P

Sinds Chris in de bovenbouw (6-7-8) is hij een stuk brutaler geworden. Hij begint echt los te komen. Af en toe heerlijk snauwend, uitslapen en af en toe een puistje. Het gaat opeens hard

Poes, het is ook een heftige periode. We hebben gisteravond alle kerstspullen in Daan zijn klas opgeruimd. Vandaag nog 1 dagje zonder alle extra rommel in de klas. Het lokaal zag er opeens heel "steriel" uit, maar ook wel fijn. Ze konden gewoon spelen vanochtend en gingen hoogstens een kerstfilm kijken. Niet hoeven lampion/sint/kerst knutselen, geen pakjes in de winkel, geen kerstboom in de keukenhoek etc :D
pi_167562699
Hier had een van de kinderen vanmorgen nog 2 toetsen... ik was een beetje :?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_167564183
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 21:30 schreef Nijna het volgende:
Hier had een van de kinderen vanmorgen nog 2 toetsen... ik was een beetje :?
gisterochtend een klas bij ons op school ook.
Vandaag waren ze al vrij. Heerlijk lui gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_167564466
Vakantie!!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167564541
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:06 schreef Ticootje het volgende:
Vakantie!!!!
Proost!!
Met een meidenkwartet
pi_167570992
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:08 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Proost!!
:D

Vanavond misschien. Het zijn al vreet en zuipdagen in aantocht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 24 december 2016 @ 05:17:42 #13
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_167571298
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2016 17:40 schreef Moonah het volgende:
Oh hemel, ik ben blij dat ik slechts een puberzoon krijg over een poosje. :D :D
Ik vind het zó leuk, die pubers. Dat had ik nou nooit verwacht. Soms maak ik me gewoon zorgen dat het allemaal té makkelijk gaat. Ook met elkaar zijn ze vreselijk schattig. Oudste heeft de neiging nogal inactief te zijn in vakanties, en dan aan te komen. Dat wilde ze niet, dus nu heeft jongste haar onder z'n hoede genomen en trainen ze om de dag samen. Veel boxen. Veel gelach en geroep, ook :D Er ligt wel een nieuw, groter, boxkussen onder de boom, want helemaal zonder blauwe plekken kwamen ze er niet vanaf ;)

Oudste helpt trouwens ook flink mee met het kerstdiner dit jaar. We hebben samen het menu gemaakt, en ze doet erg haar best met koken. Gisteren was het wel even op: eerst stak ze al roerend een pannelap in de fik, toen liet ze een pan vol suiker/boter mengsel in de rest van de ingredienten vallen en uiteindelijk barstte het tubetje rode kleurstof aan de achterkant open, recht in haar gezicht (en een groot deel van de keuken). En toen had ze er even genoeg van ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 december 2016 @ 09:57:01 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_167572286
Gao :D Dan zou ik er ook even klaar mee zijn ;)

Zoon hier is geloof ik de allermakkelijkste puber ooit. Hij doet het lekker op school. Hij wil door naar het gymnasium en daarvoor moet hij van school wisselen. Die school heeft beperkt plaats voor nieuwe leerlingen en de toelating wordt o.a. bepaald door wie de beste cijfers heeft. En dus doet hij zijn best om goede cijfers te halen :D We hoeven hem geen minuut achter zijn broek te zitten _O_

Verder is het gewoon een lekker joch O+ Gaat mee boodschappen doen omdat ik niet zo zwaar kan tillen - en vindt het dan heerlijk als we ergens koffie gaan drinken samen c_/ (met iets erbij natuurlijk - hij is een wandelende eetlust, die slungel). En komt nog geregeld voor een knuffel *;
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 24 december 2016 @ 09:58:42 #15
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_167572299
Wat leuk, samen koken! O+ Maar was die rode kleurstof nog gemakkelijk te verwijderen? :o
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:09:08 #16
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_167572399
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:58 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat leuk, samen koken! O+ Maar was die rode kleurstof nog gemakkelijk te verwijderen? :o
Ja, gelukkig wel. Ze had een tamelijk favoriet shirt aan, en dat heb ik meteen in z'n eentje, dus in ruim water, in de wasmachine gegooid en alles was eruit _O_ En zelf was ze na een douche ook weer ok, en na een pizza nog ok'er ;)

Ik zag er na het bietjespellen erger uit ;)
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:27:02 #17
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_167572635
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:09 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja, gelukkig wel. Ze had een tamelijk favoriet shirt aan, en dat heb ik meteen in z'n eentje, dus in ruim water, in de wasmachine gegooid en alles was eruit _O_ En zelf was ze na een douche ook weer ok, en na een pizza nog ok'er ;)

Ik zag er na het bietjespellen erger uit ;)
Ah gelukkig dat het helemaal weg te wassen was! ^O^ Dat ze er niet zo rood als een paprika van Livelinks trui de kerst doormoest. :+
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:31:46 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167572714
Gao, ik lig hardop te lachen van jullie kook-avonturen :') :@
Fijn dat het shirt ook weer goedgekomen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:34:13 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167572761
Gao prachtige avonturen :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167576425
Goa, dan zou ik geloof ik ook overwegen iets af te halen :P

En er is nog hoop voor pubers dus *O*
  zaterdag 24 december 2016 @ 14:06:49 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167576501
Wat iedereen zegt is waar. Je groeit er ook vanzelf in mee. En ik heb ook niet echt te klagen over mijn pubers hoor. *afkloppen*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167766039
wie heeft ooit bedacht dat het leuk is als de laatste regels van een liedje gelijk zijn aan de eerste? Hier zorgt t voor never-ending liedjes. "O DENNENBOOM" heeft mijn kleuter vandaag bijna een uur volgehouden (overigens had de boom in t bos nog geen laarsjes aan :))
pi_167774239
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 23:14 schreef watmoetikkiezen het volgende:
wie heeft ooit bedacht dat het leuk is als de laatste regels van een liedje gelijk zijn aan de eerste? Hier zorgt t voor never-ending liedjes. "O DENNENBOOM" heeft mijn kleuter vandaag bijna een uur volgehouden (overigens had de boom in t bos nog geen laarsjes aan :))
De naald bleef hangen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167774440
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 07:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De naald bleef hangen?
Padoem-patsj

:D
pi_167774486
Ik merk nu wat voor ontwikkeling school brengt bij kleuters. Jan heeft nu van herfstvakantie tot kerstvakantie volledig op school gezeten, totaal 2 middagen thuis ivm vermoeidheid.

Hij telt tot 15, schrijft de J. Kan zijn naam lezen (vond hij erg handig met kerst pikte zijn eigen pakjes er uit) en begint veel beter en te tekenen, hij is daar nogal lui in normaal paar strepen en klaar. Laat dat alleen niet op school zien maar thuis wel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 31 december 2016 @ 09:01:11 #26
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167774947
Die van mij deed dat allemaal nog niet na 2 jaar school :o :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167775028
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 09:01 schreef livelink het volgende:
Die van mij deed dat allemaal nog niet na 2 jaar school :o :P
ik ben ook met stomheid geslagen. Dacht eind groep 2 komt dat wel eens.

Naam komt denk ik ook omdat ze een kaartje hebben waar hun naam op staat en die ligt waar hun taak die dag begint, staat op hun luizenzak etc dus ze leren heel snel hun naam.
Komt bij de Jan een mooie korte naam is. Hij typt hem nu ook op mijn telefoon in de whatsapp naar mijn zus toe enzo

Juf viel wel op dat meneer niet wil opruimen, feest der herkenning bij mij en gastouder we moeten hem echt erbij slepen om op te ruimen _O-
  zaterdag 31 december 2016 @ 09:28:44 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_167775262
Ik hou nog steeds niet van opruimen. En ben toch nog redelijk goed terecht gekomen. Opruimen is overrated.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_167775324
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 09:28 schreef livelink het volgende:
Ik hou nog steeds niet van opruimen. En ben toch nog redelijk goed terecht gekomen. Opruimen is overrated.
eens! _O-
pi_167775365
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 09:28 schreef livelink het volgende:
Ik hou nog steeds niet van opruimen. En ben toch nog redelijk goed terecht gekomen. Opruimen is overrated.
^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_167777912
Ik hou niet van rommel. Well fml met 3 kinderen die ook niet kunnen opruimen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 2 januari 2017 @ 12:28:54 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_167826461
Booooh, nieuwe stap in het loslaten. Zoonlief is voor het eerst alleen met de trein naar een vriendje toe..... :o
Weliswaar met telefoon op zak, naar perron gebracht en van perron opgehaald, maar toch, ik vind het best spannend.

Las laatst een mooie uitspraak ben eigenlijk allergisch voor die facebookwijsheden :X maar dit vond ik wel een toepasselijke:

There are two gifts we shoud give our children. One is roots and the other is wings.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 12:34:36 #33
5428 crew  miss_sly
pi_167826546
O, dat zou ik ook wel een dingetje vinden hoor! Met de trein, alleen, jeetje.
Hoe oud is hij ook alweer?

Die uitspraak had ik ook gelezen, ik vind hem heel sterk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 januari 2017 @ 12:35:17 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_167826559
10.....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 12:36:17 #35
5428 crew  miss_sly
pi_167826576
Groot!
En toch nog maar een jongetje, he? En dan alleen op pad. Ja, ik zou daar ook wel even wat moeite mee hebben. Wij moeten het ook leren, he, niet alleen onze kinderen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 januari 2017 @ 12:37:56 #36
11682 Moonah
Jolie femme
pi_167826613
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:36 schreef miss_sly het volgende:
Groot!
En toch nog maar een jongetje, he? En dan alleen op pad. Ja, ik zou daar ook wel even wat moeite mee hebben. Wij moeten het ook leren, he, niet alleen onze kinderen?
Ja, dit is voor ons ook een leerproces. En voor mij (moederkloek.... :{ ) helemaal.
Daarom is dat motto ook een mooie voor mij.
Maar toch, ik ben blij als hij me dadelijk belt dat hij er is!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 2 januari 2017 @ 12:40:20 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167826648
Het is ook gewoon heel spannend, zulke "eerste keer" dingen.... voor jou niet minder dan voor hem ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 januari 2017 @ 12:45:12 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_167826725
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:40 schreef Leandra het volgende:
Het is ook gewoon heel spannend, zulke "eerste keer" dingen.... voor jou niet minder dan voor hem ;)
Ja nou.
En een vraag aan jou als ervaren moeder van al een heule grote, went het een beetje, die 'eerste dingen'? Of blijf je af en toe klamme handjes hebben en het gevoel van opluchting als het goed blijkt te zijn gegaan?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_167826952
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:28 schreef Moonah het volgende:
Booooh, nieuwe stap in het loslaten. Zoonlief is voor het eerst alleen met de trein naar een vriendje toe..... :o
Weliswaar met telefoon op zak, naar perron gebracht en van perron opgehaald, maar toch, ik vind het best spannend.

Las laatst een mooie uitspraak ben eigenlijk allergisch voor die facebookwijsheden :X maar dit vond ik wel een toepasselijke:

There are two gifts we shoud give our children. One is roots and the other is wings.
stoer!

A is al een paar keer met de tram van Rijswijk naar Delft gegaan. Wij hadden haar naar de team gebracht en oma haalde haar op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 2 januari 2017 @ 13:27:47 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167827538
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:45 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja nou.
En een vraag aan jou als ervaren moeder van al een heule grote, went het een beetje, die 'eerste dingen'? Of blijf je af en toe klamme handjes hebben en het gevoel van opluchting als het goed blijkt te zijn gegaan?
Nee hoor, ik ben op nieuwjaarsdag nog steeds blij als ik zijn echtgenote weer een "Lekker lui dagje" op instagram zie posten :')
Ja, echt waar :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 13:38:40 #41
5428 crew  miss_sly
pi_167827750
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, dit is voor ons ook een leerproces. En voor mij (moederkloek.... :{ ) helemaal.
Daarom is dat motto ook een mooie voor mij.
Maar toch, ik ben blij als hij me dadelijk belt dat hij er is!
Ik vind het wel fijn zoals B en ik elkaar daarin in balans houden. Hij kan S veel beter sommige vrijheden geven, en ik andere weer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 januari 2017 @ 14:01:53 #42
11682 Moonah
Jolie femme
pi_167828256
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

stoer!

A is al een paar keer met de tram van Rijswijk naar Delft gegaan. Wij hadden haar naar de team gebracht en oma haalde haar op.
Kijk, dat zijn de échte reizen! ^O^ (bij ons betrof het een boemelreisje van hooguit 10 minuten).

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben op nieuwjaarsdag nog steeds blij als ik zijn echtgenote weer een "Lekker lui dagje" op instagram zie posten :')
Ja, echt waar :@
:D Oké, dat belooft nog wat voor de toekomst...
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 13:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn zoals B en ik elkaar daarin in balans houden. Hij kan S veel beter sommige vrijheden geven, en ik andere weer.
Dat is bij ons ook zo. Mijn man heeft hem ook weggebracht. Als ik dat had gedaan had Thies mijn spanning gevoeld en was er niets van terecht gekomen. :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 2 januari 2017 @ 14:31:38 #43
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167828827
Ik heb besloten om maar gewoon te kijken naar wat andere kinderen mogen want ik ben zelf veel te streng. Ze is bijna 9 en ik vond haar vriendje echt veel te ver weg wonen om naartoe te gaan.
Maar veel klasgenootjes komen van veel verder alleen naar school dus ik heb maar geaccepteerd dat het een normale afstand is. (ze is ook nog eens heel wijs en rustig en oplettend)

Nu brengt haar vriendje haar altijd thuis als de heer dat hij is O+
  maandag 2 januari 2017 @ 14:35:24 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_167828903
Herkenning.
Ik was laatst met zoon naar winkel centrum (3 minuten fietsen denk ik) en we kwamen thuis met een "honddog" van de Hema.
Dochter over de flos want zij wilde er ook een.
Waar ze normaal pech zou hebben gehad, heb ik nu gezegd; hier heb je 2 euro, pak je fiets en ga er maar 1 halen bij de Hema.
Waren 10 erg spannende minuten :+
Maar het ging eigenlijk heel goed.
pi_167830484
Haha, hier ook herkenbaar. Ik merk dat ik op zich niet heel moeilijk ben in loslaten met die dingen, maar dan vervolgens wel in spanning zit als ze op pad zijn.

Hier mogen ze al een hele tijd zelf naar de AH, Hema, etc (alle winkels aan deze kant van de grotere straat). En op oudjaarsdag waren we de oliebollen vergeten, maar de oliebollenkraam staat dus wel aan de overkant van die straat. Maar C lag net in bed, dus zelf gaan halen was echt geen optie meer. Ik gaf ze tien euro en daar gingen ze. Ik heb ze heel relaxed laten gaan, maar eenmaal weg, vond ik het ineens toch eng :')
pi_167830500
Maar verkeer zal ik altijd eng blijven vinden, geloof ik. Hoe oud ze ook zijn. -O-
pi_167830555
Ze hebben hier nu allebei weer een grotere fiets. Op de een of andere manier is fietsen nu weer heel anders samen. Ze zijn ineens weer zoveel groter dan (letterlijk en figuurlijk).
  maandag 2 januari 2017 @ 16:30:08 #48
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_167831329
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:28 schreef Moonah het volgende:
Booooh, nieuwe stap in het loslaten. Zoonlief is voor het eerst alleen met de trein naar een vriendje toe..... :o
Weliswaar met telefoon op zak, naar perron gebracht en van perron opgehaald, maar toch, ik vind het best spannend.

Las laatst een mooie uitspraak ben eigenlijk allergisch voor die facebookwijsheden :X maar dit vond ik wel een toepasselijke:

There are two gifts we shoud give our children. One is roots and the other is wings.
Ooh dat vind ik ook wel wat. Oudste was laatst ernstig aan het overwegen om haar spaargeld in een weekje NL te stoppen. Alleen -en dan dit keer ook zonder begeleiding- vond ze geen probleem, maar met de trein van Schiphol naar Eindhoven moeten we misschien nog maar eens oefenen
pi_167836273
Oh dat loslaten gaat hier nu ook beginnen. Yaro vroeg zaterdag of hij alleen naar de winkel mocht. In het kader van het vuurwerk heb ik maar gezegd dat we dat misschien van de zomer maar gaan oefenen.
  Licht Ontvlambaar maandag 2 januari 2017 @ 19:46:27 #50
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_167836676
Alleen met de trein is gaaf Moonah :Y
Hier is het de route Maastricht-Weert (of andersom).
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_167841220
Wat zijn jullie kinderen al groot zeg!
Nou zijn ze hier ook wel groot, maar helemaal alleen naar school vind ik toch nog wel een grote stap, ik laat ze af en toe vooruit fietsen en dan ga ik iets later erachteraan en zie ik ze op school.
Oudste (9) vind ik nog niet altijd even handig in het verkeer qua situaties inschatten, maar goed dat past wel een beetje bij haar...
Ze heeft me een tijdje terug wel verrast toen we boodschappen gingen doen en dan laat ik een van de meiden voorop fietsen en mogen ze de weg wijzen. Obstakel op het fietspad dus we moesten een andere weg nemen, dat wist ze toch best goed te vinden en dat had ik niet verwacht. Maar erg leuk om te zien.
De jongste bedenkt de meest creatieve routes, dat je denkt dat je eerst een rondje om de aardbol gaat, maar tot nu toe komen we steeds weer thuis ;).

Ik zit aan iets anders te denken nu. Soms dan zijn ze even alleen thuis, bijvoorbeeld als ik 1 van de 2 ophaal bij een vriendje ofzo. En dat gaat eigenlijk prima.
Ze weten hoe ze ons moeten bellen als er iets is, dat ze de deur niet open moeten doen en ik denk ook dat ze dat niet zo gauw zullen doen.
Maar hoe doen jullie dat, bereid je ze ook voor op onverwachte situaties en zo ja, hoe doen jullie dat?
We hebben bijvoorbeeld wel toen ze alleen buiten gingen spelen, verschillende keren besproken wat ze moeten doen als iemand vraagt of ze mee gaan e.d.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_167843633
A en T zijn vaak samen thuis. T soms ook alleen.
Ze willen niet meer mee boodschappen doen..

Ze hebben ons nummer, kunnen bellen en appen. Ze weten dat ze de deur niet open mogen doen en de telefoon niet op mogen nemen tenzij wij of mijn ouders bellen.

Op woensdag gaan ze vaak na school samen naar huis. Om de week gaan ze op vrijdag samen naar school en samen naar huis.

A deed al snel alleen een boodschap. ze moet hier een drukke weg oversteken maar wacht netjes bij het zebrapad tot een auto stopt. Vaak liep ze dan nog even verder naar de markt en haalde ze voor mij een bosje bloemen.
Vriendinnen van destijds verklaarden me voor gek..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_167851221
Hier blijven ook wel alleen thuis als we boodschappen gaan doen. Bram wilt ook vaak niet emer mee, dan kijkt hij gewoon tv.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167852472
Ean is laatst even alleen thuis geweest toen ik sac bij de go ging ophalen. Ean weet de weg daarnaar toe en ze weet ook dat ze naar de buurman kan lopen als er iets is. Ik vertel wel dat ze absoluut de deur niet open mag doen.
  maandag 9 januari 2017 @ 15:16:17 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_168004236
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:28 schreef Moonah het volgende:
Booooh, nieuwe stap in het loslaten. Zoonlief is voor het eerst alleen met de trein naar een vriendje toe..... :o
Weliswaar met telefoon op zak, naar perron gebracht en van perron opgehaald, maar toch, ik vind het best spannend.

Las laatst een mooie uitspraak ben eigenlijk allergisch voor die facebookwijsheden :X maar dit vond ik wel een toepasselijke:

There are two gifts we shoud give our children. One is roots and the other is wings.
Wow, wat stoer van je zoon! Is 't allemaal goed gegaan?
in de haak.
  maandag 9 januari 2017 @ 15:18:58 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_168004317
En ja, ik lees nu pas bij mensen, sorry. ;) Maar Livelink, ik moest ook erg lachen om je kerst-outfit-stress verhaal, heeft ze het nog wel naar haar zin gehad op 't feest?
in de haak.
pi_168009267
Iedereen de vakantie overleefd, en blij dat het spul weer op school zit? :P

Gisteren met Chris schoenen gehaald. Nou heeft hij grote voeten, maar om nou met 9 jaar maat 40 te hebben. Het gaat wel snel zo. Zijn schoenen zitten mij ook prima nu :D
  maandag 9 januari 2017 @ 18:58:58 #58
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_168009502
Die vakantie had niet langer moeten duren :P

Die kleine van mij was helemaal total loss vanmiddag. Driftbuien van 3 kwartier. Gillen schreeuwen bonken op de ramen. Niet normaal }:|

En toen kwam opa _O_ toen vluchtte ze naar boven en is in slaap gevallen *O*


Wij hebben vrijdag ook maar even nieuwe schoenen gekocht voor de jongens. Maat 39 en 41. Ze zijn 10 en 13 jaar.

Vind dat er maar weinig leuke schoenen zijn trouwens
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 19:04:34 #59
5428 crew  miss_sly
pi_168009692
Wij hebben genoten van de vakantie en het had van ons best nog wat langer mogen duren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 januari 2017 @ 19:11:03 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_168009906
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:04 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben genoten van de vakantie en het had van ons best nog wat langer mogen duren.
Nou dát! Heerlijk was het!! Het klopte gewoon weer, het voelde zoals het hoort te zijn. Zo ervaar ik dat tenminste altijd...
Vanochtend hadden zowel Thies als ik forse tegenzin om weer te beginnen.... Maar ja, wat moet dat moet.

In mijn klas zijn we begonnen in de kring met heuse kinderchampagne. Zó sfeervol! O+ Toen vond ik het weer leuk. En de zoon heeft het gelukkig ook 'best leuk' gehad zei hij.

En ja Truitje, de treinreis was goed verlopen. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 19:14:53 #61
5428 crew  miss_sly
pi_168010051
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou dát! Heerlijk was het!! Het klopte gewoon weer, het voelde zoals het hoort te zijn. Zo ervaar ik dat tenminste altijd...
Vanochtend hadden zowel Thies als ik forse tegenzin om weer te beginnen.... Maar ja, wat moet dat moet.

In mijn klas zijn we begonnen in de kring met heuse kinderchampagne. Zó sfeervol! O+ Toen vond ik het weer leuk. En de zoon heeft het gelukkig ook 'best leuk' gehad zei hij.

En ja Truitje, de treinreis was goed verlopen. :)
S vond het op zich niet vervelend weer naar school te gaan, gelukkig, ze gaat altijd met plezier. Maar het was zo fijn, de vakantie. We hebben fijne dingen gedaan met z'n drietjes, met vrienden en familie, ook lekker niets gedaan, heerlijk O+
En gisteravond moesten we B weer wegbrengen naar Schiphol voor een zakenreis naar Portugal in dit geval en was de pret van genieten met drieën weer voorbij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 januari 2017 @ 19:16:13 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_168010092
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:14 schreef miss_sly het volgende:

En gisteravond moesten we B weer wegbrengen naar Schiphol voor een zakenreis naar Portugal in dit geval en was de pret van genieten met drieën weer voorbij.
Oh, dat is wel heel veel afkicken in een keer! :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 19:17:48 #63
5428 crew  miss_sly
pi_168010157
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:16 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, dat is wel heel veel afkicken in een keer! :o
Ja, dat was echt even niet leuk. S had er ook echt wel moeite mee. En hij moet echt veel weg tegenwoordig, dus tja...Maar een echte kater was het wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168010207
Jemig wat leven jullie kinderen op grote voet! Zijn ze ook zo lang dan?

Die van mij is bijna 10 en heeft maat 35. Wel handig want nu kunnen we sokken uitwisselen. :+

Vakantie had van mij wel langer mogen duren. Maar, ik heb zelf de afgelopen 2 weken nog behoorlijk veel moeten werken en dus niet altijd van de vrije momenten kunnen genieten.
  maandag 9 januari 2017 @ 20:12:30 #65
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168012254
Mijnes van 5 heeft maat 34 en ik kan mijn grijze sokken niet meer van de zijne onderscheiden :')

Ik baalde ook enorm dat de vakantie voorbij was. Het was heerlijk samen. Maar goed nog maar 6 weken tot de volgende vakantie in de sneeuw :7
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168013179
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat was echt even niet leuk. S had er ook echt wel moeite mee. En hij moet echt veel weg tegenwoordig, dus tja...Maar een echte kater was het wel.
Herkenbare domper. Niets aan he.
Wij doen niet meer aan wegbrengen. Alleen af en toe ophalen als het uitkomt. Dat scheelt al heel veel.
Met een meidenkwartet
pi_168014192
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:12 schreef laziness het volgende:
Mijnes van 5 heeft maat 34 en ik kan mijn grijze sokken niet meer van de zijne onderscheiden :')

Ik baalde ook enorm dat de vakantie voorbij was. Het was heerlijk samen. Maar goed nog maar 6 weken tot de volgende vakantie in de sneeuw :7
:o
Hier nog 31.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_168014281
35, 29 en 27.

Denk ik. Min of meer. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 21:14:06 #69
5428 crew  miss_sly
pi_168014632
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:37 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Herkenbare domper. Niets aan he.
Wij doen niet meer aan wegbrengen. Alleen af en toe ophalen als het uitkomt. Dat scheelt al heel veel.
Wij wonen natuurlijk wel heel erg in de buurt. Ophalen doen we altijd als het ook maar enigszins uitkomt. Vrijdagavond 20.30 staan wij weer bij Arrivals O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168014894
Daan heeft met zijn net 5 jaar maat 30/31, dus hij gaat iets minder snel denk ik..

Miss, wat een verandering dan zeg.
Mijn man heeft nu anderhalve week vrij. Dus overdag zijn we samen thuis en "prutst" wat voor zijn eigen bedrijf. Wel maf dat wij de kerstvakantie ritme-loos leefden, en hij op schema moest. En nu wij op schema en hij vrij.

De jongens wilden wel langer thuis blijven, maar ik was wel klaar met de halve dag minecraften. En ze vonden het volgens mij ook wel weer fijn om wat meer invulling van de dag te hebben. (Ik heb vanalles aangedragen in de vakantie, maar als ze echt geen zin hebben, dan niet. Ga niet met een chagerijnig kind op pad ;) )
pi_168015003
Groot pootjes hier.
Ean doet het rustig aan 28/29 bij ruim 5.

Vakantie hier eigenlijk ook voorbij. Maar ean gaat do pas weer naar school
pi_168017014
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan heeft met zijn net 5 jaar maat 30/31, dus hij gaat iets minder snel denk ik..
:o

M zit in maat 28 :D
En zijn zusjes van bijna 4 maat 26.
  maandag 9 januari 2017 @ 22:21:39 #73
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168017383
Mijnes van 10 heeft mt34 geloof ik
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_168017386
Dochter wordt donderdag 4 en heeft maat 23/24 :') van mij geërft :+
Wel lastig met gymschoenen voor de basisschool kopen :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168018919
Lisa 4.5 maat 29/30
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_168020577
Mijn 6 jarige heeft maat 32/33 en de jongste van net 4 heeft maat 29. Ik gok dat de jongste de oudste nog wel in gaat halen.

We hebben een heerlijke vakantie gehad. Ik werkte wel maar had veel later diensten en daardoor hoefden we d'r niet vaak vroeg uit. Ze sliepen de laatste dagen zelfs een soort van uit.
Sofie wilde wel weer terug naar school. Ze miste de juf en wilde weer leren.


Luuk had d'r niet zoveel zin in. Die vermaakte zich wel thuis. Maar eenmaal in de klas ging t prima. Hij zei dat ie t leuk gehad had. Meer krijg ik d'r niet uit. Bij Sofie werkte t doorvragen altijd wel. Luuk weet niks meer van de schooldag.

[ Bericht 21% gewijzigd door kaatjejannie op 10-01-2017 00:23:45 ]
*poef* nu is het weg
  dinsdag 10 januari 2017 @ 05:39:48 #77
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_168021961
Jongste van 12 heeft maat 45 en groeiende... Oudste is rond de 41 gestopt, net een kwart maatje groter dan ik, maar we kunnen inderdaad wel uitwisselen.

Oudste kwam gisteren van school: "Ik heb m'n vriendjes neus gebroken" :{ Ze waren aan het basketballen en vriendje bleef steeds voor hem springen, ondanks verzoeken om het niet te doen. Ander vriendje blokte hem toen, maar dom vriendje besloot eronder door te duiken. Op het moment dat jongste van een flinke sprong naar beneden kwam. Gruwel!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 06:27:20 #78
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168022319
Ach :{
Vervelend voor je oudste zeg. Hij kan er niks aan doen, maar je voelt je dan toch rot en schuldig denk ik.
En natuurlijk ook vervelend voor het vriendje :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_168022741
Oei Gao... pijnlijk!

T is 7 en heeft 32/33
A is 11 en heeft 36/37
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 08:54:35 #80
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_168023159
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 06:27 schreef livelink het volgende:
Ach :{
Vervelend voor je oudste zeg. Hij kan er niks aan doen, maar je voelt je dan toch rot en schuldig denk ik.
En natuurlijk ook vervelend voor het vriendje :X
Hij voelde zich wel rot, maar niet schuldig, zei hij :) Juist omdat hij al een aantal keer gewaarschuwd had. Ik heb net even zitten sms'en met de moeder, en die zei ook dat hij zich er niet druk over moest maken. En de neus is nog steeds te gezwollen om te zien of hij gebroken is :{

Beide jongens zitten in het school-basketbalteam, en ze moeten nog maar een paar wedstrijden voor de finale. Een andere moeder en ik hadden al bedacht dat het daarvoor prima uitkwam: "Zie je die jongen met die gebroken neus? Nou, die lange met die schattige blonde krullen heeft dat gedaan. Als 'ie naar je kijkt zou ik maar hard wegrennen." :P

Edit: oh ik zie net dat ik had geschreven dat het oudste was, maar het was jongste :P
pi_168023189
Goa, dat zal wel een flinke botsing geweest zijn.. Fijn dat je oudste er zo instaat..

quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:13 schreef Kyara het volgende:

:o

M zit in maat 28 :D
En zijn zusjes van bijna 4 maat 26.
Hoe groot is M dan? Daan iets van 106 cm denk ik.

Bij ons in de familie is maat 45-46 wel normaal. En ik heb een achterneef met maat 52, dus dan is er nog ruimte voor groei ;)
pi_168023250
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij wonen natuurlijk wel heel erg in de buurt. Ophalen doen we altijd als het ook maar enigszins uitkomt. Vrijdagavond 20.30 staan wij weer bij Arrivals O+
Ja dat scheelt nogal inderdaad. Vanuit Breda gaat een redelijk snelle trein dus die neemt meneer altijd. En hij gaat ook 2 om 2 weken weg. Dus het is meer een routine hier.
Leuk vrijdag!! Mijnes komt ook vrijdag terug.
Met een meidenkwartet
pi_168023446
Jeuj, groeispurtjes!

Billy is in een paar maanden tijd 2 schoenmaten ''gegroeid'', schoenen maat 30 zijn nu onderweg :+
Paar maand terug overgestapt op sokmaat 27/30 maar die kunnen inmiddels ook vervangen worden.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 12:55:00 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_168026770
Ouch Gao! hopelijk valt de schade mee voor die jongen.

Willem (13) heeft nu schoenmaat 44 en de groei is daar gelukkig een beetje gestopt (althans, het gaat minder hard dan voorheen). Hij is me al wel ruimschoots voorbij gegroeid in de lengte. :D

Cato (bijna 12) heeft nu ongeveer even grote voeten als ik (38/39). Maar ik verwacht dat ze nog wel even doorgroeit.
in de haak.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:06:20 #85
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_168026967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 12:55 schreef trui het volgende:
Ouch Gao! hopelijk valt de schade mee voor die jongen.

Willem (13) heeft nu schoenmaat 44 en de groei is daar gelukkig een beetje gestopt (althans, het gaat minder hard dan voorheen). Hij is me al wel ruimschoots voorbij gegroeid in de lengte. :D

Cato (bijna 12) heeft nu ongeveer even grote voeten als ik (38/39). Maar ik verwacht dat ze nog wel even doorgroeit.
Hoelang is jouw oudste, jeetje!
Verder alles goed met je? Ik DM je anders nog wel ffies :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:03:31 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_168028170
Hij zit ergens tegen de 1.80 aan denk ik. Het gaat prima hoor! :) Met jou/jullie ook?
in de haak.
pi_168029853
Kim gaat ineens toch de lengte in :) Broeken die ineens hoogwater zijn.
Schoenmaat is 33/34 en Tyler groeit ook hard.
Kim wilde niet naar school, want op maandag is er gym. Gingen ze ook nog de piepjestest doen, hele tijd rennen. Toen kreeg ze last van steken in haar buik. En mocht ze op het bankje even uitrusten. En gingen er een paar kinderen met ballen tegen haar benen aangooien. Ze heeft het wel direct gezegd tegen de gymmeester. Ik hoop maar dat het eenmalig was en dat het niet betekent dat ze nu gepest gaat worden! Het is nogal herkenbaar voor mij namelijk.

En ik vroeg me nog wat af, kim zit nu in groep 7. Is het verstandig om binnenkort bij de open dagen voor voortgezet onderwijs te gaan kijken. Of is dat te vroeg?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:43:43 #88
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_168030295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:22 schreef _Ingrid_ het volgende:


En ik vroeg me nog wat af, kim zit nu in groep 7. Is het verstandig om binnenkort bij de open dagen voor voortgezet onderwijs te gaan kijken. Of is dat te vroeg?
Gewoon gaan kijken. Dan hebben jullie en zij alvast een idee, en dan kan je het jaar daarop nog een keer
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:52:16 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168030497
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim gaat ineens toch de lengte in :) Broeken die ineens hoogwater zijn.
Schoenmaat is 33/34 en Tyler groeit ook hard.
Kim wilde niet naar school, want op maandag is er gym. Gingen ze ook nog de piepjestest doen, hele tijd rennen. Toen kreeg ze last van steken in haar buik. En mocht ze op het bankje even uitrusten. En gingen er een paar kinderen met ballen tegen haar benen aangooien. Ze heeft het wel direct gezegd tegen de gymmeester. Ik hoop maar dat het eenmalig was en dat het niet betekent dat ze nu gepest gaat worden! Het is nogal herkenbaar voor mij namelijk.

En ik vroeg me nog wat af, kim zit nu in groep 7. Is het verstandig om binnenkort bij de open dagen voor voortgezet onderwijs te gaan kijken. Of is dat te vroeg?
Ik heb het nooit gedaan, maar denk eigenlijk dat het wel goed is. Zeker in het geval van mijn jongste had dat denk ik beter geweest. Nu lag er te veel druk op de open dagen bij hem en bij ons omdat we wisten dat er veel van afhing. Als we het in groep 7 al hadden gedaan hadden we wat ontspannener open dagen kunnen bezoeken. Dus als ik het over kon doen zou ik het doen!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_168031771
Tnx! Ik vind het maar lastig. Ze zit dus op speciaal onderwijs. Ze wordt nu ingeschaald op praktijkonderwijs. Dus dan gaan we daar sowieso kijken.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:02:44 #91
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168032195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:45 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tnx! Ik vind het maar lastig. Ze zit dus op speciaal onderwijs. Ze wordt nu ingeschaald op praktijkonderwijs. Dus dan gaan we daar sowieso kijken.
Lijkt me goed. Heeft ze daar zelf ook wel zin in?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:09:00 #92
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168036484
Hoi! Ik hoor hier ook, met J. Net 4 jaar, 102 cm en schoenmaat 27/28 ;)

Hij was vandaag voor de eerste keer op de BSO, en deze foto kreeg ik doorgestuurd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is (mèt knuffelschaap) meteen op zn eerste dag mee gegaan met de gymdocent naar de gymzaal om daar te gaan 'sporten'. De juffen vonden het heel dapper van J, en ik stiekum ook O+

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 10-01-2017 20:23:00 ]
pi_168036744
Wat een schatje MM O+ En heul dapper!
Jammer dat onze BSO zoiets niet aanbied, misschien dat de mijne dan wat minder stuiterend thuis komt :')
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:24:55 #94
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168036995
Hartstikke stoer van J!

Hier hebben ze ook altijd de keuze tussen sporten, knutselen of vrij spelen.
O koos altijd knutselen maar nu ook steeds vaker voor sporten. Heel grappig om die verschuiving te zien.
In de kerstvakantie heeft hij ook skiles gehad. Hij is fysiek niet de allerhandigste maar boekt wel echt vooruitgang en dat uit zich in o.a. die sportkeuze.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:26:16 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168037031
Ik vind het ook heel tof dat er dus elke dag een bewegingsdocent is, J heeft dat ook echt nodig. Ook fijn dat dat een jongen/man is, naast alle BSO juffen.

Hij is absoluut geen knutselkind, vindt ie 3x niks. Klei/ binnenspeelzand kan ie wel weer uren mee spelen. Buiten (de zandbak) is ook altijd goed. Tot nu toe ben ik iig positief ;)
pi_168038196
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 08:57 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoe groot is M dan? Daan iets van 106 cm denk ik.
M is iets langer denk ik. Hij was 106 cm in oktober en toen waren zijn broeken nog niet te kort :')

Maar hier allemaal vrij kleine voeten. Mijn man heeft ook maar maat 41/42 :D
pi_168038267
Wat een leuke foto MM! En wat fijn dat het zo goed is gedaan.
Onze BSO heeft ook 2 vakleerkrachten gym. Maar eind van de maand maken we de overstap naar de bso bij school.

Mijn kleuter wordt morgen 5! *G*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:00:56 #98
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168038381
Alvast gefeliciteerd met M, Kyara *O* !
pi_168048622
Kyara, gefeliciteerd met je 5 jarige kleuter!
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:02:51 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168048769
Hier is de 7-jarige 1,42m en heeft mt37, de 9-jarige is 1,40m en heeft 36-37. ;)
Die 'kleine' is ook een kilo of 3 aan spieren zwaarder dan zijn grote broer. :o
***
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:12:27 #101
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_168048926
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Hier is de 7-jarige 1,42m en heeft mt37, de 9-jarige is 1,40m en heeft 36-37. ;)
Die 'kleine' is ook een kilo of 3 aan spieren zwaarder dan zijn grote broer. :o
Ja hallo :D ik dacht dat ik weer in de war was toen ik ze op Facebook voorbij zag komen en niet begreep welke nou de grote en welke de kleinere moest voorstellen :')
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:40:40 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168049446
:D Ik krijg nog regelmatig de vraag of het een tweeling is. ;)

Dit waren ze afgelopen zomer, de jongste links, de oudste rechts.

***
pi_168049543
Dat kan ik wel begrijpen BE :+

Kyara, gefeliciteerd met M! *O*
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:45:02 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168050626
Wauw BE, wat een kerels! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:46:10 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_168050644
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
:D Ik krijg nog regelmatig de vraag of het een tweeling is. ;)

Dit waren ze afgelopen zomer, de jongste links, de oudste rechts.

[ afbeelding ]
Ah mooi. Kunnen ze zeker wel lekker knokken samen.
Moet er wel bij zeggen dat ik natuurlijk jaren geen foto had gezien he, dus ze waren ook nog inééns heel gróót.
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:24:55 #106
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_168051402
BE! Wat leuk om je mannen te zien! O+

Hier trouwens ook geregeld verwarring. Toen we met A. vorig jaar naar de open dagen voor de middelbare school gingen, werd I. geregeld aangesproken ipv A. :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_168051691
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Hier is de 7-jarige 1,42m en heeft mt37, de 9-jarige is 1,40m en heeft 36-37. ;)
Die 'kleine' is ook een kilo of 3 aan spieren zwaarder dan zijn grote broer. :o
:D
Hier is de oudste van 10 ook 1.42m en schoenmaat 38. Jongste van 7 is 1.22m en schoenmaat 32.
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:47:35 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_168051739
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
:D Ik krijg nog regelmatig de vraag of het een tweeling is. ;)

Dit waren ze afgelopen zomer, de jongste links, de oudste rechts.

[ afbeelding ]
Prachtig stel, en inderdaad, net een tweeling! :D
in de haak.
pi_168051750
Ow en middelbare scholen bezoeken, wij moeten er ook aan gaan geloven... Ik wil deze maand wel alvast naar open dagen, ondanks dat hij nu in gr7 zit. Alvast de sfeer proeven lijkt mij goed. We hebben veel keus in de omgeving.
pi_168052285
Wow, wat een grote kerel is jouw jongste, BE!
N is 1.26 m, hij is toevallig gisteren opgemeten tijdens de rekenles :)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2017 @ 14:40:03 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168052638
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
:D Ik krijg nog regelmatig de vraag of het een tweeling is. ;)

Dit waren ze afgelopen zomer, de jongste links, de oudste rechts.

[ afbeelding ]
O+ !!!!!!

Hier waren te korte jeans aanleiding om even te meten. Is ze gewoon 1.50m ineens :D met schoenmaat 37.

Schoolkeuze... het blijft toch lastig :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:49:21 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168052812
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
:D Ik krijg nog regelmatig de vraag of het een tweeling is. ;)

Dit waren ze afgelopen zomer, de jongste links, de oudste rechts.

[ afbeelding ]
OMG waar is dat kleine mannetje op z'n loopfiets gebleven? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 januari 2017 @ 16:06:24 #113
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168054363
Mag ik er een vraag in gooien voor alle ervaren moeders hier?

J is deze week begonnen op school. Waar hij de wenochtenden (hij is 5x geweest voor de kerst) heel erg leuk vond, is het nu tranen met tuiten. Hij geeft zelf bij de juf aan dat hij zo moe is, en dat is ook niet gek, als je opeens volle dagen (tot 15.30u) naar school moet, met gisteren ook nog eens BSO er achter aan. In overleg met de juf hebben we dus besloten dat hij volgende week alleen de ochtenden komt. Maar, dat lukt me niet elke week (nu toevallig twee flexibele oma's).

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je kind een beetje gewend was?

Ter info: J is niet de allersnelste, ziet op tegen nieuwe dingen proberen, maar als hij eenmaal iets probeert, lukt t meestal ook binnen een dag (of 2). Zo is hij pas sinds een maand zindelijk, duurde lang voordat we hem zo ver kregen dat ie probeerde, maar had het vervolgens meteen door.
pi_168054551
Bij leyla duurde het wel een paar weken.

Bram heb ik daarom vanaf de herfst 3 ochtenden naar school gedaan. Vanaf de kerst dus volop, daarmee merk ik dat dat een hele fijne manier is. Nu heeft hij dus 6 weken kunnen wennen, kende hij de juf en de kinderen al.

Alleen ja het blijven wel lange dagen. Hoe dan ook, die van 6 is ook vaak genoeg nog helemaal stuk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168055059
Ik lurk hier alvast een beetje. Over anderhalve week (vanaf 23 januari) is mijn meisje ook een kleuter.

Kyara. Gefeliciteerd met M O+

MM, wat zielig dat J zo moe is. :*
Hier gaat ze de eerste week van school halve dagen heb ik al afgesproken
pi_168055137
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
:D Ik krijg nog regelmatig de vraag of het een tweeling is. ;)

Dit waren ze afgelopen zomer, de jongste links, de oudste rechts.

[ afbeelding ]
Wow wat leuk zeg.
Weet ik waar ik me vast op in kan stellen over een paar jr.
Die vraag krijgen we nu al terwijl ik denk huh?
Waarom denken jullie dat?
Maar de verschillen in lengte worden inderdaad steeds kleiner en moet met de was steeds beter kijken welke broeken van wie zijn zeker met bepaalde merken of gekrompen kleding.

@meimeltje, hoest met jou en je mannen dan?
pi_168056130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:06 schreef mousemicky het volgende:

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je kind een beetje gewend was?

A werd in de herfstvakantie 4. Heeft destijds voor de herfstvakantie de psz afgesloten en is na de vakantie begonnen met school. Op dag 1 ging ik haar in de pauze halen en toen was ze al verontwaardigd dat ik op het schoolplein stond. Vanaf dag 2 ging ze volledig. Nooit huilen.

T ging meteen na de zomervakantie starten op school. Die had beduidend meer moeite met wennen. Ze is wel meteen hele dagen gegaan. Ze is nooit een halve dag naar school gegaan. 1 of 2x heb ik haar op de woensdag thuis gehouden omdat ze zo moe was.
We hebben best een tijd drama gehad met wegbrengen, maar ik deed steevast hetzelfde. Knuffel en kus, omdraaien en weg. Pas toen het beter ging ben ik gaan zwaaien bij het raam.

Poeh.. middelbare school.. daar mogen wij ook aan gaan geloven. A heeft voor nu VMBO T advies maar met een kleine kans op Havo. Er wordt vanuit school een combi brugklas geadviseerd dus wij kijken naar VMBO/Havo/VWO brugklassen. Dan hebben we 2 scholen in de buurt. Het Haags Montessori in Den Haag en het Dalton in Voorburg. Dalton sluit het best aan op de leermethode van de basisschool. Daarbij hebben leerlingen van onze school "voorrang" op het Dalton.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:19:52 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168057051
Tx allen! O+
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:47 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Wow wat leuk zeg.
Weet ik waar ik me vast op in kan stellen over een paar jr.
Die vraag krijgen we nu al terwijl ik denk huh?
Waarom denken jullie dat?
Maar de verschillen in lengte worden inderdaad steeds kleiner en moet met de was steeds beter kijken welke broeken van wie zijn zeker met bepaalde merken of gekrompen kleding.

@meimeltje, hoest met jou en je mannen dan?
Ze delen hun kledingkast hier, dat is wel makkelijk. ;)

Mijn heren gingen vanaf het begin full time en dat is nooit een probleem geweest voor ze gelukkig, lastig lijkt me inderdaad als het echt nog een tikkie te zwaar is.

Wel fijn Vicky dat er ook in het voortgezet onderwijs bij jullie de keuze is voor bijzonder onderwijs! Maar wel een afstand, Voorburg...
***
pi_168057157
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

A werd in de herfstvakantie 4. Heeft destijds voor de herfstvakantie de psz afgesloten en is na de vakantie begonnen met school. Op dag 1 ging ik haar in de pauze halen en toen was ze al verontwaardigd dat ik op het schoolplein stond. Vanaf dag 2 ging ze volledig. Nooit huilen.

T ging meteen na de zomervakantie starten op school. Die had beduidend meer moeite met wennen. Ze is wel meteen hele dagen gegaan. Ze is nooit een halve dag naar school gegaan. 1 of 2x heb ik haar op de woensdag thuis gehouden omdat ze zo moe was.
We hebben best een tijd drama gehad met wegbrengen, maar ik deed steevast hetzelfde. Knuffel en kus, omdraaien en weg. Pas toen het beter ging ben ik gaan zwaaien bij het raam.

Poeh.. middelbare school.. daar mogen wij ook aan gaan geloven. A heeft voor nu VMBO T advies maar met een kleine kans op Havo. Er wordt vanuit school een combi brugklas geadviseerd dus wij kijken naar VMBO/Havo/VWO brugklassen. Dan hebben we 2 scholen in de buurt. Het Haags Montessori in Den Haag en het Dalton in Voorburg. Dalton sluit het best aan op de leermethode van de basisschool. Daarbij hebben leerlingen van onze school "voorrang" op het Dalton.
Ypenburg zit ook nog een bijzondere school die qua leermethode misschien mooi aansluit. Tegenover het hofbad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:28:30 #120
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168057230
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:19 schreef Brighteyes het volgende:
Tx allen! O+

[..]

Ze delen hun kledingkast hier, dat is wel makkelijk. ;)

Mijn heren gingen vanaf het begin full time en dat is nooit een probleem geweest voor ze gelukkig, lastig lijkt me inderdaad als het echt nog een tikkie te zwaar is.

Wel fijn Vicky dat er ook in het voortgezet onderwijs bij jullie de keuze is voor bijzonder onderwijs! Maar wel een afstand, Voorburg...
Dat is juist niet zo ver volgens mij?
Voordeel juist van waar Vicky woont, er is veel keuze in de nabije omgeving.
Ik moest vroegah 15km fietsen en er was geen OV :'(
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:29:13 #121
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168057249
Kyara gefeliciteerd!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168057272
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat is juist niet zo ver volgens mij?
Voordeel juist van waar Vicky woont, er is veel keuze in de nabije omgeving.
Ik moest vroegah 15km fietsen en er was geen OV :'(
Nou vanaf vicky is het alsnog best een stukje hoor. Wij hebben er ook naar gekeken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168057297
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:19 schreef Brighteyes het volgende:
Tx allen! O+

[..]

Ze delen hun kledingkast hier, dat is wel makkelijk. ;)

Mijn heren gingen vanaf het begin full time en dat is nooit een probleem geweest voor ze gelukkig, lastig lijkt me inderdaad als het echt nog een tikkie te zwaar is.

Wel fijn Vicky dat er ook in het voortgezet onderwijs bij jullie de keuze is voor bijzonder onderwijs! Maar wel een afstand, Voorburg...
Hier zie ik Jen naar mijn kast gluren, helaas voor haar past mijn kleding echt nog lang niet. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:42:33 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168057512
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat is juist niet zo ver volgens mij?
Voordeel juist van waar Vicky woont, er is veel keuze in de nabije omgeving.
Ik moest vroegah 15km fietsen en er was geen OV :'(
Ja, maar van waar zij zit is het nog best een stukje naar VB, vind ik dan. ;)

Ik fietste vroeger ook een km of 12 inderdaad, niet bij stil gestaan dat legio kinderen dat doen. :') :@
***
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:43:52 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168057540
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier zie ik Jen naar mijn kast gluren, helaas voor haar past mijn kleding echt nog lang niet. :D
:D Dat lijkt me inderdaad ook wel een dingetje. Mijn zus heeft dat met mijn nichtje en haar schoenen wel al. Mijn zus is mini en nichtje van 12 heeft dezelfde maat. :D
***
pi_168057706
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:D Dat lijkt me inderdaad ook wel een dingetje. Mijn zus heeft dat met mijn nichtje en haar schoenen wel al. Mijn zus is mini en nichtje van 12 heeft dezelfde maat. :D
Jen groeit nu net naar maat 146, maar eigenlijk het meeste gewoon nog 140. Ik heb nog even, al moeten mn jurkjes wel steeds gepast worden :')

Zodra ze in 158/164 zit ben ik gewoon de sjaak :D goede reden om meer te kopen :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2017 @ 19:10:29 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168058147
Schoenen lukt al bijna hier, kleding hoop ik dat haar nooit gaat passen... of nou ja, wel in de lengte maar liever niet in de breedte :P

Van de scholen waar wij naar kijken, ligt eentje op 5 minuten fietsen en de andere twee op 9km. Die hier achterom is geen optie.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_168058187
Vandaag met Dot bij de schoolarts, dat was ook niet niks. Bijna 6 en 1.24 bij 27 kilo.. Geen wonder dat het steeds moeilijker wordt om haar even een stukje te tillen...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 11 januari 2017 @ 19:14:18 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_168058254
Hoe staan moeders van groep 8 kinderen tegen over mobieltjes.
Bij A. in de klas krijgen steeds meer kindjes een mobieltje. ( je hebt hier abo inclusief telefoon voor £6 per maand. Dat vind ik best te behappen. Ga ik ook nu al voor de boeg of wacht ik tot de middelbare?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 11 januari 2017 @ 19:14:35 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168058264
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:11 schreef Vanyel het volgende:
Vandaag met Dot bij de schoolarts, dat was ook niet niks. Bijna 6 en 1.24 bij 27 kilo.. Geen wonder dat het steeds moeilijker wordt om haar even een stukje te tillen...
De mijne weegt zo'n 23 a 24 kilo en die kan ik op mijn rug nog hebben maar op mijn arm red ik echt 100 meter max. Naar boven de trap op doe ik al niet meer.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2017 @ 19:16:52 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168058333
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Hoe staan moeders van groep 8 kinderen tegen over mobieltjes.
Bij A. in de klas krijgen steeds meer kindjes een mobieltje. ( je hebt hier abo inclusief telefoon voor £6 per maand. Dat vind ik best te behappen. Ga ik ook nu al voor de boeg of wacht ik tot de middelbare?
Mijne heeft er al een tijdje eentje, omdat ze regelmatig alleen naar muziekles en volleybal fietst.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 11 januari 2017 @ 19:27:42 #132
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_168058667
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

O+ !!!!!!

Hier waren te korte jeans aanleiding om even te meten. Is ze gewoon 1.50m ineens :D met schoenmaat 37.

Schoolkeuze... het blijft toch lastig :@
1.50 m O+ J is 1.66 :D
pi_168058906
Bram is ook al 17 kilo, dat red ik nu al niet meer om te tillen. Soms mag hij nog bij J op zn schouders, maar we vinden eigenlijk dat ze gewoon allemaal moeten lopen. Tenzij slapend de auto uit, dan kan ik Leyla en Bram net aan redden. Jen niet, die is 30 kilo plus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168060915
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:11 schreef Vanyel het volgende:
Vandaag met Dot bij de schoolarts, dat was ook niet niks. Bijna 6 en 1.24 bij 27 kilo.. Geen wonder dat het steeds moeilijker wordt om haar even een stukje te tillen...
Mijn zit er 3 cm en 10 kilo onder :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_168061465
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ypenburg zit ook nog een bijzondere school die qua leermethode misschien mooi aansluit. Tegenover het hofbad.
montagne is dat. Weet niet of wel daar gaan kijken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_168061481
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Hoe staan moeders van groep 8 kinderen tegen over mobieltjes.
Bij A. in de klas krijgen steeds meer kindjes een mobieltje. ( je hebt hier abo inclusief telefoon voor £6 per maand. Dat vind ik best te behappen. Ga ik ook nu al voor de boeg of wacht ik tot de middelbare?
A heeft er sinds vorig jaar 1

T heeft er 1 sinds kerst.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_168061534
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:42 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar van waar zij zit is het nog best een stukje naar VB, vind ik dan. ;)

Ik fietste vroeger ook een km of 12 inderdaad, niet bij stil gestaan dat legio kinderen dat doen. :') :@
Voorburg is 4 km. Is lange weg. HML is 5 km.
Er zitten hier in RW ook wel een paar scholen naar niet die echt aansluiten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2017 @ 21:28:35 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168062211


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 11-01-2017 21:29:15 (Dubbel :() ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 januari 2017 @ 21:30:51 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168062290
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:27 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

1.50 m O+ J is 1.66 :D
wij zijn allebei maar iets van rond de 1.70m dus ik ben benieuwd waar ze zal eindigen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:38:26 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168062553
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

Voorburg is 4 km. Is lange weg. HML is 5 km.
Er zitten hier in RW ook wel een paar scholen naar niet die echt aansluiten.
Ah had ik toch goed gegokt dat het niet zo ver was. Tenminste ik vind 5km erg meevallen.
Ik woon volgens mij in dezelfde plaats alleen dan helemaal de andere kant :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168062701
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

montagne is dat. Weet niet of wel daar gaan kijken.
Kijken kan geen kwaad toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168063204
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kijken kan geen kwaad toch?
nee zeker niet. Maar ik wil ook niet bij te veel scholen gaan kijken..
Mevrouw kan al zo moeilijk kiezen 😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:08:47 #143
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_168063522
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:30 schreef Sjeen het volgende:

[..]

wij zijn allebei maar iets van rond de 1.70m dus ik ben benieuwd waar ze zal eindigen.
Ik denk dat ze niet heel veel langer wordt hoor. Ik was toen ik tien was al uitgegroeid.

Vind het verschil wel grappig.
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:36:25 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_168064482
Thanks , ga morgen even op pad dan voor de dame!
Hier werkt het middelbare school systeem iets anders.
We hebben open avonden gehad en moesten online een lijst invullen van 4 scholen. En wr wordt dan naar bepaalde criteria gekeken.
Eerste de sibling rule, dus als broer of zus daar gaat ben je gegarandeerd. Dan kijken ze naar medische gronden en dan naar afstand.
Maar goed met 15 meter afstand van de school komt dat wel goed :+ En het is ook een van de betere scholen hier in de buurt. Beste is een all girl school maar dat wil ik liever niet.
Verder is het zo dat ze naast de SATS ( examenweek geloof ze 5 examens krijgen) een iets uitgebreidere vorm van cito.
En vervolgens komen ze kinderen in een "form" dat is hun mentorgroep zeg maar. In de eerste 7 weken worden dan assesments gedaan en bepaald wat niveau is. En kan het zijn dat je bij het ene vak in de plus groep komt en andere vak de standard of eventueel extra hulp etc. Dus echt vak op niveau en kun je dus ook doorstromen aan de hand van je skill level.
Heel anders als ik gewend ben. Vind het wel apart.
Ben erg benieuwd hoe de dame het gaat doen!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:37:29 #145
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_168064525
En precieze lengte weet ik niet maar de dame draagt 140-146. Die heeft even een enorme groeispurt gehad !
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 12 januari 2017 @ 09:04:58 #146
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168069754
Ik heb net mijn kleuter naar school gebracht. Hij was in tranen, wilde niet naar school, mee naar huis :'( En ik snap er helemaal niks van. Het wennen voor de vakantie vond ie superleuk, maandag en dinsdag ook alles in orde, gisteren bij vriend een beetje sippig, en nu dit.

Juf heeft m op schoot genomen, hij had zn knuffel bij zich, en ik ga m in de middagpauze ophalen, maar het voelt niet fijn. Ik hoop dat het iets is waar we doorheen moeten, en dat ie de rest van de ochtend wel leuk kan spelen. Maandag en dinsdag waren er ook gedurende de dag veel tranen, eigenlijk steeds als er iets 'nieuws' en spannends gaat gebeuren (buitenspelen, gym, theaterles, voorstelling in de aula).

:'(

Anyway, ik moest het gewoon even kwijt :'(
pi_168069756
Evenstar, dat is wel even wennen aan zo'n ander systeem inderdaad..
Maar ergens is het ook fijn dat je vakken op niveau kunt doen. Als je nu slecht in talen bent, wordt VWO al lastiger met 4 talen in de basisjaren, terwijl je misschien qua betavakken wel een kei bent. Of die jongen met dyscalci bij mij destijds die belachelijk goed in talen was, maar zijn verplichte wiskunde een drama was.
Hoe doen ze dat aan het eind van die school dan? Ook een diploma met voor elk vak een niveau-aanduiding?
pi_168070340
MM wist hij al wel dat hij vanaf nu elke dag naar school zou moeten? Hier was dat bij overbuurmeisje een probleem.. Die vond t wennen heel leuk, en dag 1 en 2 ook en toen wilde ze gewoon weer thuis blijven en af en toe naar school. Ze had totaal niet begrepen dat ze vanaf nu elke dag naar school zou moeten.
Wij hebben het onze kleuter dus van te voren wel duidelijk uitgelegd. Maar evengoed wil ze niet elke dag (moet toch helaas voor haar). Vind school wel leuk, maar wil ook wel af en toe graag de hele dag thuis met de treinbaan spelen..
  donderdag 12 januari 2017 @ 09:47:31 #149
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168070441
Wmik, dat hebben we wel uitgelegd, maar ik weet niet of het helemaal is blijven hangen. We hebben natuurlijk net 2 weken kerstvakantie gehad, waarin vriend en ik beide thuis waren. Vandaag ben ik ook thuis (met kleine broer), dus dat was extra moeilijk voor m. Ik hoop echt dat t in het ritme komen is, maar ik heb ergens in mijn achterhoofd het verhaal van dochter van een goede vriendin, die heel groep 1 gehuild heeft bij wegbrengen :'( J heeft nooit 1 traan gelaten op de PSZ, maar dat was natuurlijk maar 2 dagdelen p.w. Ik had dit eigenlijk gewoon niet verwacht. Hij stond niet te springen om naar school te gaan (psz was ook nog leuk), maar riep ook niet zo stellig dat ie niet wou...
pi_168071384
Met vier jaar zijn ze nog niet leerplichtig en kan je ze evt ook een (mid)dagje thuishouden. Hier gaan lang niet alle kleuters gelijk de volle week naar school toe. En dan hebben we überhaupt maar twee lange dagen en drie halve voor groep 1 en 2.
  donderdag 12 januari 2017 @ 11:30:55 #151
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168072311
Hij gaat volgende week idd halve dagen, en even geen BSO. De week erna wordt lastiger, maar daar kijken we tzt ook naar. Hier 3 lange en 2 halve dagen trouwens.
pi_168072810
Hier hebben ze gewoon 5 gelijke dagen, daarmee zijn de dagen ook korter. 8:30 tot 14:00.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 12 januari 2017 @ 13:42:28 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_168075097
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Evenstar, dat is wel even wennen aan zo'n ander systeem inderdaad..
Maar ergens is het ook fijn dat je vakken op niveau kunt doen. Als je nu slecht in talen bent, wordt VWO al lastiger met 4 talen in de basisjaren, terwijl je misschien qua betavakken wel een kei bent. Of die jongen met dyscalci bij mij destijds die belachelijk goed in talen was, maar zijn verplichte wiskunde een drama was.
Hoe doen ze dat aan het eind van die school dan? Ook een diploma met voor elk vak een niveau-aanduiding?
in year 9 ( 3e middelbare jaar) kiezen ze vakken waar ze examen in willen doen. Dan in jaar 10 en 11 gebruiken ze dus om examenvoorbereiding en examens te doen. Dit kan op lvl 1 en 2 zijn
De een is vergelijkbaar met vmbo gradatie en de ander met havo.
Daarna kan je in principe door naar college.
Daarna kun je doorgaan voor je A levels ook dit kan/mag in 2 jaar. En hoe beter je daarin scoort hoe meer kans je maakt op universiteits plek.
Gok dat dat een beetje in verhouding staat tot atheneum?
Althans zo is het mij uitgelegd allemaal :+

En ja ik vind het systeem ergens wel mooi zoals je zegt zo kunnen mensen excellereren op hun sterke punten zonder zorgen over andere vakken.
En ook de vrijere keuze in welk vak tijdens examenjaren. Ipv je moet x aantal vakken. Er zijn erbij die doen er 2 of 3 en r zijn erbij die doen er 9.

[ Bericht 20% gewijzigd door _evenstar_ op 12-01-2017 13:48:02 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 januari 2017 @ 22:55:45 #154
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168118024
Onze puber is vandaag precies 12,5 jaar :o :D *O* Dus dat hebben we maar gevierd :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 13 januari 2017 @ 23:06:36 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168118531
Gefeliciteerd! Dat is inderdaad een mooi jubileum *O*
Wat een leuk idee om dat te vieren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 23:33:51 #156
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_168119521
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 22:55 schreef Sjeen het volgende:
Onze puber is vandaag precies 12,5 jaar :o :D *O* Dus dat hebben we maar gevierd :+
Oooh, die van mij dan overmorgen precies 12,5 :D *O*

Ik zou er nooit bij stil gestaan hebben zonder jouw post, haha. Wel leuk idee om het te 'vieren'!
Gefeliciteerd! *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 januari 2017 @ 23:36:18 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168119613
Was ook heel toevallig dat het me inviel omdat ze het over vrijdag de dertiende hadden op de radio :P

Jij ook gefeliciteerd met jouw grote, LadyS!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 14 januari 2017 @ 13:14:53 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168127140
Mooie mijlpaal Sjeen! :Y Gefeliciteerd!
***
  zondag 15 januari 2017 @ 19:05:31 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168169648
EBay advies gevraagd.
Welke maat kan ik het best nemen voor een niet al te grote zevenjarige?
Ik zit zelf aan de grootse te denken. MAar twijfel tussen 115 en 125
https://www.ebay.nl/itm/201713760678
  zondag 15 januari 2017 @ 19:37:41 #160
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168170957
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 19:05 schreef amaranta het volgende:
EBay advies gevraagd.
Welke maat kan ik het best nemen voor een niet al te grote zevenjarige?
Ik zit zelf aan de grootse te denken. MAar twijfel tussen 115 en 125
https://www.ebay.nl/itm/201713760678
Hoe groot is jouw 7jarige? Ik zou het voor mijn 1.27m kleuter niet meer aan durven. Dat chinese spul valt altijd klein.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 15 januari 2017 @ 19:59:40 #161
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168171882
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 19:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Hoe groot is jouw 7jarige? Ik zou het voor mijn 1.27m kleuter niet meer aan durven. Dat chinese spul valt altijd klein.
Hij is best klein. Ik gok rond de 120
  zondag 15 januari 2017 @ 20:06:43 #162
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168172160
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 19:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hij is best klein. Ik gok rond de 120
De grootste zou ik dan doen :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168173404
Hoi!

Sinds vanochtend 4.10 hoor ik hier helemaal bij met mijn lieve Ow O+
  zondag 15 januari 2017 @ 20:39:53 #164
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168173424
Hi :W
  zondag 15 januari 2017 @ 20:42:10 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168173489
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:39 schreef Loj het volgende:
Hoi!

Sinds vanochtend 4.10 hoor ik hier helemaal bij met mijn lieve Ow O+
Welkom
pi_168173589
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:06 schreef laziness het volgende:

[..]

De grootste zou ik dan doen :Y
Ik ook.
Desnoods was je het op 60.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168173829
Dankdank :)
  zondag 15 januari 2017 @ 21:14:20 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168174734
Dank. Dat de benen te lang zijn is ook geen probleem. Gaat natuurlijk om het gedeelte bij het kruis.
pi_168174868
Hoi :W
Iemand expert speelafspraakjes kleuter c_/ ?
Dan graag !
Mijnes is 4,5 inmiddels *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_168175791
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 21:14 schreef amaranta het volgende:
Dank. Dat de benen te lang zijn is ook geen probleem. Gaat natuurlijk om het gedeelte bij het kruis.
Kun je insnoeren?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 15 januari 2017 @ 21:41:10 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_168175872
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2017 21:17 schreef kleinzusje het volgende:
Hoi :W
Iemand expert speelafspraakjes kleuter c_/ ?
Dan graag !
Mijnes is 4,5 inmiddels *;
Heeeeeey! :W Hoe gaat het met jullie?

Hier geen speelafspraakjes expert helaas.

Loj, gefeliciteerd! *G*
  zondag 15 januari 2017 @ 22:16:09 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_168177432
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2017 21:17 schreef kleinzusje het volgende:
Hoi :W
Iemand expert speelafspraakjes kleuter c_/ ?
Dan graag !
Mijnes is 4,5 inmiddels *;
Je weet ons te vinden he ;)
pi_168178976
Mijn kleuter is pas 19 uur kleuter, dus nee ben nog geen expert ;)

Was wel vorige week helemaal verbaasd. Er waren drie ouders helemaal druk met speelafspraken maken. Want de kids hadden anders een hele week geen speelafspraakje gehad, oh en dan bleven ze ook meteen avondeten. Deze kinderen zitten allemaal pas een maand op school :')
Een ouder kwam naar mij toe en zei dus: Ow heeft nog geen afspraakje gehad toch? Anders mag hij wel bij ons spelen. Ik heb gereageerd dat als de kinderen dat graag willen en komen vragen ik dat prima vindt _O-
en daar ging mijn kans om bij het "populaire" moedergroepje te horen :P
  maandag 16 januari 2017 @ 06:23:43 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168182979
Hier gaan speelafspraakjes inmiddels als volgt: ik word op mijn werk gebeld met de vraag of ze nog mogen afspreken. Ik vraag of ze nog veel huiswerk of proefwerken hebben. Het antwoord is dan standaard nee :')

Dan besluit ik of ik ze ga geloven of het toch voor de zekerheid nog even zelf check. Als ik dan zeg dat ik het goed vind, volgt er een hele onderhandeling over wanneer ze thuis moeten zijn.

Als ik besluit dat ik het niet goed vind (want huiswerk of zo), dan krijg ik een vurig pleidooi om me te overtuigen dat ik het fout zie, waarbij ik soms dapper voet bij stuk hou en soms overstag ga.

Na afloop van het gesprek kijken mijn collega's me meewarig aan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_168183005
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 06:23 schreef livelink het volgende:
Hier gaan speelafspraakjes inmiddels als volgt: ik word op mijn werk gebeld met de vraag of ze nog mogen afspreken. Ik vraag of ze nog veel huiswerk of proefwerken hebben. Het antwoord is dan standaard nee :')

Dan besluit ik of ik ze ga geloven of het toch voor de zekerheid nog even zelf check. Als ik dan zeg dat ik het goed vind, volgt er een hele onderhandeling over wanneer ze thuis moeten zijn.

Als ik besluit dat ik het niet goed vind (want huiswerk of zo), dan krijg ik een vurig pleidooi om me te overtuigen dat ik het fout zie, waarbij ik soms dapper voet bij stuk hou en soms overstag ga.

Na afloop van het gesprek kijken mijn collega's me meewarig aan.
O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 16 januari 2017 @ 07:31:39 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168183113
Tja wat valt er te weten over speelafspraakjes?
De eerste keer ben ik vaak even mee naar binnen geweest. Daarna niet meer.
Iedereen woont om ons heen in een straal van 100 meter dus ze spelen ook altijd buiten met elkaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 16 januari 2017 @ 07:32:02 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168183115
Livelink prachtig verhaal :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 08:01:01 #178
5428 crew  miss_sly
pi_168183217
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 06:23 schreef livelink het volgende:
Hier gaan speelafspraakjes inmiddels als volgt: ik word op mijn werk gebeld met de vraag of ze nog mogen afspreken. Ik vraag of ze nog veel huiswerk of proefwerken hebben. Het antwoord is dan standaard nee :')

Dan besluit ik of ik ze ga geloven of het toch voor de zekerheid nog even zelf check. Als ik dan zeg dat ik het goed vind, volgt er een hele onderhandeling over wanneer ze thuis moeten zijn.

Als ik besluit dat ik het niet goed vind (want huiswerk of zo), dan krijg ik een vurig pleidooi om me te overtuigen dat ik het fout zie, waarbij ik soms dapper voet bij stuk hou en soms overstag ga.

Na afloop van het gesprek kijken mijn collega's me meewarig aan.
O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 16 januari 2017 @ 08:09:12 #179
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_168183273
Speeldates van mijn 5-jarige zijn hier altijd een verrassing. 'S ochtends spreekt ze af met vriendinnetje 1, tussen de middag zijn alle speeldates weer gehusselt en word het vriendinnetje 2. Om vervolgens na school met vriendinnetje 3 aan te komen lopen omdat alles weer gewisseld is. Gelukkig is het een kleine school in een gehucht dus ons kent ons en zo weten we toch vrij snel wie waar aan het spelen is :').
pi_168183430
Wij hebben nog geen echte speeldates gehad eigenlijk met 4,5. Wel wat hints. "Als Thijs elke keer met mij gaat spelen, mag hij ook een keer bij mij thuis komen spelen." :D Zo ver is het blijkbaar nog niet, want verder dan dat is het nog niet gekomen. Hij heeft wel een vriendinnetje van het kdv/bso, en ze spelen ook wel eens bij elkaar. Tot nu toe was ik er dan steeds zelf ook bij.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_168183466
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:30 schreef mousemicky het volgende:
Hij gaat volgende week idd halve dagen, en even geen BSO. De week erna wordt lastiger, maar daar kijken we tzt ook naar. Hier 3 lange en 2 halve dagen trouwens.
Bij ons op school hadden ze vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ze erg voorstander waren van langzaam wennen en zo lang mogelijk halve dagen. Ik heb daar rekening mee gehouden en vrij geregeld en/of veel thuis gewerkt. De overstap naar hele dagen + bso was alsnog groot. Na een half jaar hou ik hem nog geregeld een middagje thuis, omdat hij erg moe is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_168183681
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:52 schreef Loj het volgende:
Mijn kleuter is pas 19 uur kleuter, dus nee ben nog geen expert ;)

Was wel vorige week helemaal verbaasd. Er waren drie ouders helemaal druk met speelafspraken maken. Want de kids hadden anders een hele week geen speelafspraakje gehad, oh en dan bleven ze ook meteen avondeten. Deze kinderen zitten allemaal pas een maand op school :')
Een ouder kwam naar mij toe en zei dus: Ow heeft nog geen afspraakje gehad toch? Anders mag hij wel bij ons spelen. Ik heb gereageerd dat als de kinderen dat graag willen en komen vragen ik dat prima vindt _O-
en daar ging mijn kans om bij het "populaire" moedergroepje te horen :P
Acht jaar eenzaamheid op het schoolplein en altijd het rottigste regelding voor het kerstdiner, dat zal je leren :Y)
Serieus: wat erg dat dat zo'n hot item is... Nog gefeliciteerd met Ow!

Hier is school vooralsnog genoeg voor de kleuter, speelafspraken hoeft niet voor hem.

We hebben school niet zo langzaam opgebouwd, hij gaat nu een maand of drie en is twee keer op vrijdag thuisgebleven. Verder is hij altijd gegaan. Maar hij vindt het leuk, dat scheelt ook. Ik ben wel makkelijk met thuis laten blijven en heb expres bso nu pas laten starten. Dat gaat goed nu. Maar de schooldagen waren in het begin echt wel lang genoeg voor hem, ik ben blij met mijn keus dat pas later te doen (en dat dat ook te regelen was met werk).
pi_168184771
Volgens mij hebben mijn meiden in groep 1 weinig gespeeld.
In groep 2 begon het een beetje te komen, maar ik laat het maar een beetje bij hen. Als zij willen spelen prima.
In het begin ging ik nog wel eens mee als ze dat graag wilden, andersom ook.
Er zijn een paar kinderen waar ik ze liever niet thuis laat spelen, als ze daarmee willen spelen (dat is niet zo heel vaak gelukkig) dan zeg ik meestal dat het wel bij ons kan ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_168184841
Hier lijkt de kleuter nog niet door te hebben dat je ook met kinderen van school af zou kunnen spreken. Ze is er meestal ook te moe voor, dus ik zie vanzelf wel wanneer ze er aan toe is.
Ze vraagt wel af en toe of ze bij Elsa :@ mag spelen (dat is het overbuurmeisje en die heet geen elsa, maar ze spelen meestal Anna en Elsa en gaan dan verder steppen ofzo). De speelafspraakjes zijn dus dicht bij huis..
Maar wel 2 dagen NSO en dat is ook echt wel druk genoeg..
pi_168184892
Hiet ging ze volop in de speelafspraakjes vanaf groep 1. Elke dag komt ze wel met een kindje aangerend om te vragen of ze mogen spelen. Ik heb er niet altijd zin in. Dus ik kijk welk kindje het is en op welke dag en of ik er zin in heb.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 16 januari 2017 @ 11:37:05 #186
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168186097
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 06:23 schreef livelink het volgende:
Hier gaan speelafspraakjes inmiddels als volgt: ik word op mijn werk gebeld met de vraag of ze nog mogen afspreken. Ik vraag of ze nog veel huiswerk of proefwerken hebben. Het antwoord is dan standaard nee :')

Dan besluit ik of ik ze ga geloven of het toch voor de zekerheid nog even zelf check. Als ik dan zeg dat ik het goed vind, volgt er een hele onderhandeling over wanneer ze thuis moeten zijn.

Als ik besluit dat ik het niet goed vind (want huiswerk of zo), dan krijg ik een vurig pleidooi om me te overtuigen dat ik het fout zie, waarbij ik soms dapper voet bij stuk hou en soms overstag ga.

Na afloop van het gesprek kijken mijn collega's me meewarig aan.
Zo gaat het hier blijkbaar ineens ook. :o
mijn bijna 9 jarige zou alleen naar huis gaan omdat broer ziek dus dan hoef ik niet te lopen
en het was al 20 minuten na schooltijd en toen ging de telefoon. Ik ben nu bij *verkering* is dat goed en hoelaat moet ik thuis zijn?

En dan brengt hij haar thuis op het tijdstip dat ik opgeef, het is een heel zorgzaam knulletje O+ O+
  maandag 16 januari 2017 @ 12:14:17 #187
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168186787
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Bij ons op school hadden ze vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ze erg voorstander waren van langzaam wennen en zo lang mogelijk halve dagen. Ik heb daar rekening mee gehouden en vrij geregeld en/of veel thuis gewerkt. De overstap naar hele dagen + bso was alsnog groot. Na een half jaar hou ik hem nog geregeld een middagje thuis, omdat hij erg moe is.
Dat zou de ideale regeling zijn... Op J's school is dit dus helemaal niet ter sprake gekomen vooraf. Pas toen bleek dat ie woensdag heel erg moe was kwam juf er mee.

Helaas kan ik geen vrij kan nemen, werk in het onderwijs. Vriend is net gestart met een nieuwe functie, en heeft twee grote projectstartups, dus kan ook niet makkelijk weg. Ik heb nu dus de oma's en opa's extra ingeschakeld, maar dat wil ik niet elke week doen (ze passen al 1 dag pw standaard op, en een oma werkt zelf ook nog gewoon).


Afgelopen donderdag en vrijdag gingen trouwens wel erg goed en kwam J vrolijk thuis. Dus het zal echt gewoon het wennen aan het ritme en de lange dagen zijn wat voor de tranen zorgde...

Playdates ga ik hier zeker niet pushen. Als J wil, prima, zo niet, ook goed.
  maandag 16 januari 2017 @ 14:39:46 #188
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_168190751
Als ze nu eens niet iemand te spelen heeft is het een drama :') Want stel je voor dat je de hele middag met je moeder opgescheept zit :D (net 5 hè?)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 16 januari 2017 @ 17:24:49 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168196103
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:39 schreef Susie het volgende:
Als ze nu eens niet iemand te spelen heeft is het een drama :') Want stel je voor dat je de hele middag met je moeder opgescheept zit :D (net 5 hè?)
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_168203461
Dank Mineola, verheug me nu al op de aanstaande 8,5 eenzame jaren ;) en dank ;)

Ik zie het helemaal voor me lifelink :D
Goede schoonzoon dus Buda :D

Ow is dus sinds vorige week "fulltime" naar school, al was hij vorige week al twee dagen ziek :')
In december is hij 2 dagen per week gegaan. 's Middags thuis laten is lastig, continurooster :)
Vandaag is hij voor het eerst naar de bso geweest, had het liever uitgesteld maar dat kan gewoon niet. En, te bizar, hij vond het leuk! Hij had zelfs gekozen om mee te doen met een workshop dansen voor de aankomende 6 weken -O_
  dinsdag 17 januari 2017 @ 09:58:45 #191
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168214110
Ik had vanochtend weer drama. J had een heleboel tranen, omdat het allemaal niet ging zoals hij bedacht had (helaas hadden we geen tijd voor een half uur tv, kreeg hij niet 3 worstjes en kon ik de auto niet recht voor de deur van de school parkeren en moest er dus een stukje gelopen worden). Dus weer een sip kind op school moeten achterlaten.

En nu zit ik met een rotgevoel op m'n werk, en zit ik te piekeren over hoe ik dit anders had moeten aanpakken :'( Ik weet het gewoon niet, ik ben geen ochtendmens, heb dan niet zo veel geduld, en sommige dingen moeten gebeuren, maar dit is ook niet leuk...
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:09:56 #192
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_168214274
Toch een paar minuten eerder opstaan 's morgens? Meer voorbereiden de avond ervoor, en hem erbij betrekken?

En in gedachten houden dat het heus wel weer over gaat, en hij er heus geen vreselijke gevolgen aan over zal houden.
pi_168216102
Wat Gao zegt..
Eerder opstaan. Kleren s avonds klaar leggen. Eten al klaarzetten..

Ik maak de meiden rond 6.45 wakker (op dinsdag om 6.25 omdat ik vroeg begin).
Als ze klaar zijn en tijd over hebben kunnen ze nog even tv kijken/spelletje op telefoon of ipad spelen. Ik heb dan nog even tijd om eea te doen.
7.55 het sein dat ze schoenen en jas aan moeten doen, tas moeten pakken en naar beneden moeten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:48:56 #194
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168217389
Een deel van die dingen doen we al. Kleren liggen klaar, eten hoefde niet (halve dag school), fruit snij ik wel vers. Het is ook niet dat ik echt tijd tekort kom, J gebruikt de tijd vooral om nee te zeggen en dwars te zijn ;).

Ik zal morgen iig een andere tactiek gebruiken, en m 10 minuten eerder laten opstaan. Nog vroeger worden we allemaal niet blij van, kind is ook gewoon moe, en heeft dus veel slaap nodig nu.
pi_168217577
MM, even los van school: Sticker vertoont exact hetzelfde gedrag. Hij vindt het enorm fijn als hij de regie heeft, en soms is hij duidelijk heel bewust aan het treuzelen of zich afzetten om die regie in handen te krijgen. Dat kwartiertje eerder opstaan maakt hier inderdaad niet het verschil in dat gedrag, maar maakt wel dat ik minder/geen tijdsdruk ervaar waardoor er bij mij mentaal meer ruimte is om mee te bewegen. En ook om aandacht te besteden aan zijn oprechte verdriet bij de dingen die we gewoon niet in de hand hebben ('Mama ik vind het zo erg dat het regent ;( !')

Mijn oudste kind gaat al jarenlang naar school, ik heb heel wat geleerd maar er zitten soms nog steeds klote-ochtenden tussen. Accepteren, veel knuffelen, en met goede moed weer verder gaan is ons devies. Succes!
pi_168217735
Mijne zijn 7 en 11 en ik heb die kloten ochtenden ook nog steeds.

Wat bij de jongste hielp was een aftekenlijstje maken wat ik van haar verwachtte in de ochtend.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 13:15:41 #197
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168217928
J wil idd heel graag de regie hebben. Helaas voor hem heeft ie dat van mij, ik dus ook ;)

Begrip hebben voor zijn verdriet probeer ik idd, maar soms is het inleven in kleuterdrama een puzzel voor me. Maar misschien moet ik m iets meer keuzes geven (als in: eerst tanden poetsen, of eerst naar de wc), en duidelijker uitleggen wat ik verwacht. Een checklist gaat m nog niet worden, hij is net 4. Ik kan wel weer het planbord er bij pakken met picto's (waarom bedenk ik dat zelf niet |:( )

En zelf eerder opstaan. Nog eerder :'( Maar wat moet dat moet, en een vrolijk kind is ook wat waard...

Net even gebeld naar mijn ouders (daar is ie vanmiddag). Was goed gegaan op school, juf geeft wel aan dat ochtenden echt genoeg zijn voor m, dus dat wordt weer even bedenken of ik wat kan regelen.
pi_168218288
MM, wat hier helpt zijn behapbare keuzes. Rood shirt of blauw shirt, dat idee. Niet zoiets breeds als 'wat wil je nu op je brood en wat moet er mee in je broodtrommel', zoveel mogelijkheden kan ie op zo'n moment niet bevatten.

Sowieso zit multitasken er nog niet zo in merk ik, het tempo dat ik zelf aanhou om op tijd weg te gaan trekt hij niet. Daarom ook wat LE zegt, zorg ervoor dat je zelf de tijd hebt, dan kun je hem begeleiden zonder dat je zelf tussendoor moet haasten om jezelf ook vertrekklaar te maken.
pi_168218386
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:45 schreef Vicky het volgende:

Ik maak de meiden rond 6.45 wakker (op dinsdag om 6.25 omdat ik vroeg begin).
Als ze klaar zijn en tijd over hebben kunnen ze nog even tv kijken/spelletje op telefoon of ipad spelen. Ik heb dan nog even tijd om eea te doen.
7.55 het sein dat ze schoenen en jas aan moeten doen, tas moeten pakken en naar beneden moeten.
Hier ongeveer hetzelfde. Jongste red het prima. Oudste gaat eerst doen wat ze leuk vindt en komt daardoor vaak in de knoei met de tijd. En vaak we ook blijven herhalen dat ze eerst moet aankleden en eten... het blijft lastig ;). Terwijl op de zeldzame ochtenden dat het wel lukt, ze best vlot gaat en zowaar tijd over houdt... ooit valt vast het kwartje... ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_168218443
Ik heb er nog maar eentje die naar school gaat en ik heb geluk dat ik dr niet naar school hoeft te brengen. Dat doet Papa voor hij naar zn werk gaat. Dus 7:30 springt ze uit bed. Aankleden, ontbijten en tanden poetsen. En om 8:15 gaat ze met Papa weg en op donderdag breng ik haar dan werkt hij thuis.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:03:57 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_168218981
Wat bij ons hielp was overal vaste tijden voor instellen. Dus: Om 7 u opstaan, kwart voor 8 aankleden, 8 uur tandenpoetsen, haren kamen & schoenen aan. Tien over acht vertrekken naar school. Je mag zelf kiezen of je dingen eerder doet, maar niet later. De tijd die overblijft mag naar wens ingevuld worden. Inmiddels heeft Willem een ander schema, omdat hij eerder weg moet sinds hij op de middelbare school zit, maar voor hemzelf werkt het nog steeds prettig om een paar vaste ijkpunten te hebben. Nooit meer gezeur. 8-)
in de haak.
pi_168219489
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:58 schreef mousemicky het volgende:
Ik had vanochtend weer drama. J had een heleboel tranen, omdat het allemaal niet ging zoals hij bedacht had (helaas hadden we geen tijd voor een half uur tv, kreeg hij niet 3 worstjes en kon ik de auto niet recht voor de deur van de school parkeren en moest er dus een stukje gelopen worden). Dus weer een sip kind op school moeten achterlaten.

En nu zit ik met een rotgevoel op m'n werk, en zit ik te piekeren over hoe ik dit anders had moeten aanpakken :'( Ik weet het gewoon niet, ik ben geen ochtendmens, heb dan niet zo veel geduld, en sommige dingen moeten gebeuren, maar dit is ook niet leuk...
Zo herkenbaar. Hier vaak van dit soort ochtenden. Vind het zo jammer.
Dochter is 5. En soms gaat het goed. Maar vaak ook niet.
Dan zit bijv haar sok niet goed 's ochtends als ze haar schoen/laars aan trekt (5 min voordat we weg gaan). Dan is opeens het hek van de dam. Een groot drama.
Alle sokken moeten 1 voor 1 gepast worden, woede, razernij. En als ik dan ingrijp dat we nu echt geen tijd meer hebben, gaat ze helemaal los.
Maar dit kan ook een hemdje zijn. Of haren kammen. Of je jas dicht maken.
Ik weet het gewoon niet. Veel ochtenden gaan compleet fout.

Ik denk ook om een lijstje te maken met de dingen die we smorgens moeten doen. Voor haar. Zodat het duidelijk is.
Make my day!
  dinsdag 17 januari 2017 @ 15:02:27 #203
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_168220418
Bij ons heeft trouwens de tv nooit aan gestaan 's morgens. Dat scheelt een boel afleiding en vertraging.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 15:17:00 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168220649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:03 schreef trui het volgende:
Wat bij ons hielp was overal vaste tijden voor instellen. Dus: Om 7 u opstaan, kwart voor 8 aankleden, 8 uur tandenpoetsen, haren kamen & schoenen aan. Tien over acht vertrekken naar school. Je mag zelf kiezen of je dingen eerder doet, maar niet later. De tijd die overblijft mag naar wens ingevuld worden. Inmiddels heeft Willem een ander schema, omdat hij eerder weg moet sinds hij op de middelbare school zit, maar voor hemzelf werkt het nog steeds prettig om een paar vaste ijkpunten te hebben. Nooit meer gezeur. 8-)
Wij hebben inderdaad ook een soort van tijdschema. De kinderen zijn zo vroeg wakker dat de TV voor ons een mogelijkheid is om ietsjes langer te kunnen slapen. ;)

Eerst moest de TV om half 8 uit, dan was het wassen, aankleden, tanden poetsen, kwartiertje iets voor school doen, tassen pakken en de deur uit.
Maar dat leverde te veel vertraging op, dus we hebben het vervroegd, 7 uur onder de douche, aankleden, schoolwerk en als er dan nog tijd is mag de tv opnieuw aan.

Ze zijn over het algemeen om 6.30 beneden dus dat geeft ze sws een half uurtje voor een boterhammetje en tv kijken. ;)

Er hangt een lijstje in de gang waarop ze aftekenen wat gedaan is elke dag:

Aankleden
Eten
Melk/Water drinken
Haren kammen
Tandenpoetsen
Gezicht wassen
Schoolwerkje
Schoenen aan
Tas inpakken
Jas aan

(Met daarbij de gymtas pakken erbij op de gymdagen etc.)
***
  dinsdag 17 januari 2017 @ 16:12:39 #205
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168222030
Hier ook vaste tijden en veel extra ontspanning ingebouwd. Betekent wel dat mijn wekker om half zes gaat, maar verder geen stress meer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_168222102
Lol, hier altijd om 6,45 uur opstaan en meteen boven aankleden (kinderen). Dan lekker verder wakker worden voor de tv, terwijl ik de tasjes klaarmaak en de tafel dek. Dan samen eten (baby ook de fles enzo). Daarna kids weer lekker bankhangen voor de tv, en ik afwassen en douchen. En dan rond 8 uur tandenpoetsen, schoenen en jas aan en wegwezen. Gaat goed als we goed in ons vel zitten, gaat minder goed in mindere tijden. :P Maar ritueel is eigenlijk altijd hetzelfde.
pi_168222246
Be. Mag ikvragen waarom de kinderen sochtends voor school al aan school moeten werken enniet bijvoorbeeld rond etenstijd terwijl het eten word klaargemaakt ofzo?

Denk dat ik het niet zou kunnen waarderen als kind dat ik al aan school moet werken voor ik er uberhaupt ben geweest haha. Hoor het niet vaak namelijk.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_168222644
Hier is het afhankelijk of Riley bij mij slaapt of niet.
Als ze in haar eigen bed slaapt haal ik haar er kwart over 7 uit. Dan knuffelen we even en dan gaan we ontbijten en kleed ik haar aan en poetsen we onze tanden.
Als er nog tijd over is mag ze spelen /tv kijken. Om 8 uur gaan we plassen en jassen aandoen.
Ik sta zelf 7 uur en kleed mezelf aan, drink mijn koffie en zet het ontbijt klaar

Als ze bij mij slaapt dan staan we allebei 7 uur op.
pi_168222989
Hier ook extra vroeg ivm trage eter en ik geen zin heb in onverwachte drama's :')

Ik sta 06.00 op, gelijk douchen, daarna ontbijt klaarmaken en tas vullen, Billly kleedt zich ondertussen zelf om.
Daarna voor de tv ontbijten, duurt bij hem vaak wel een half uur (Ja, ook zónder tv.). Rond 07.40 haren doen, tanden poetsen, in de jas en schoenen en om 07.50 gaan we naar school.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:21:24 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_168223716
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:21 schreef Sam1993 het volgende:
Be. Mag ikvragen waarom de kinderen sochtends voor school al aan school moeten werken enniet bijvoorbeeld rond etenstijd terwijl het eten word klaargemaakt ofzo?

Denk dat ik het niet zou kunnen waarderen als kind dat ik al aan school moet werken voor ik er uberhaupt ben geweest haha. Hoor het niet vaak namelijk.
ik vind het wel een goede eigenlijk, zeker als ze uit zichzelf supervroeg wakker zijn. In de ochtend ben je scherper en daarbij: alles wat je dan doet hoef je 's avonds niet meer te doen. Kun je dan lekker bankhangen ;)
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:27:53 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168223897
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:21 schreef Sam1993 het volgende:
Be. Mag ikvragen waarom de kinderen sochtends voor school al aan school moeten werken enniet bijvoorbeeld rond etenstijd terwijl het eten word klaargemaakt ofzo?

Denk dat ik het niet zou kunnen waarderen als kind dat ik al aan school moet werken voor ik er uberhaupt ben geweest haha. Hoor het niet vaak namelijk.
Omdat het er rond die tijd eigenlijk nooit van komt, druk met halen, brengen, speelafspraakjes, sporten etc.
Een vriendin van mij deed dit en ik bedacht me dat ik het eigenlijk wel een goed moment vond. We hebben het dan over een kwartiertje lezen, tafels oefenen, woordjes oefenen op de laptop (Bloon) etc.

Zoals gezegd, ze zijn vanaf minimaal 6.30 wakker, we gaan pas om
8.15 de deur uit naar school, dus binnen dat tijdsbestek even je hersens alvast aanzetten moet best kunnen vonden wij. ;)
***
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 januari 2017 @ 17:44:03 #212
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168224264
Hier gaat de wekker om zeven uur, dan gaat ze wassen en aankleden. Tegen kwart over zeven is ze beneden en maakt haar ontbijt klaar. Dan is het ofwel nog even stof herhalen of de tv aan. Ik ben tussen half acht en kwart voor acht beneden en maak/zet klaar wat we nodig hebben. Tegen acht uur tandenpoetsen en rond kwart over acht gaat ze de deur uit.

Ik realiseer me net dat dat na de zomervakantie heel waarschijnlijk een uur eerder zal zijn :o
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_168225320
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:03 schreef trui het volgende:
Wat bij ons hielp was overal vaste tijden voor instellen. Dus: Om 7 u opstaan, kwart voor 8 aankleden, 8 uur tandenpoetsen, haren kamen & schoenen aan. Tien over acht vertrekken naar school. Je mag zelf kiezen of je dingen eerder doet, maar niet later. De tijd die overblijft mag naar wens ingevuld worden. Inmiddels heeft Willem een ander schema, omdat hij eerder weg moet sinds hij op de middelbare school zit, maar voor hemzelf werkt het nog steeds prettig om een paar vaste ijkpunten te hebben. Nooit meer gezeur. 8-)
Ik denk dat ik die vaste tijden hier nog maar een kans ga geven. We hadden het inderdaad wel, ooit. Om 7 uur uit bed en dan aankleden en om 10 voor half 8 naar beneden.
TV gaat hier niet aan 's morgens. Maar de oudste leest, tekent, pokemon kaarten bekijken en eigenlijk alles wat je maar kan doen behalve ontbijten ;).
Eigenlijk nog best wel knap dat we nog nooit echt te laat zijn gekomen O-) .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_168225664
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:21 schreef Sam1993 het volgende:
Be. Mag ikvragen waarom de kinderen sochtends voor school al aan school moeten werken enniet bijvoorbeeld rond etenstijd terwijl het eten word klaargemaakt ofzo?

Denk dat ik het niet zou kunnen waarderen als kind dat ik al aan school moet werken voor ik er uberhaupt ben geweest haha. Hoor het niet vaak namelijk.
Ik stond als tiener vrijwillig om 06.00 uur op om mijn huiswerk te maken. Dat vond ik prettiger dan na school. Kon ik me veel minder concentreren.
pi_168225699
Zo leuk, alle schoolverhalen. Dochter heeft haar eerste anderhalve week er ook op zitten, en ze vindt het zo leuk! O+ Ik had gedacht dat het al wat 'schoolser' zou zijn, maar qua verhalen lijkt het nog veel op kdv, wat ik fijn vind. Veel knutselen, zingen, buiten spelen en 'vrij' spelen! De overgang van 1,5 dag Kdv naar 5 dagen school is even wennen qua ritme, maar tot nu toe gaat dat ook prima. In de ochtenden hebben wij het geluk dat we op 1 ochtend na altijd met z'n tweeën redelijk wat tijd hebben, dan verdelen we de kinderen dus hoef ik me maar op 1 te focussen.

Die groep 2'ers zijn wel echt meeeeeeega naast een net 4-jarige zeg! Gelukkig zijn er nog wat kleintjes net begonnen. Er komt nu niemand meer bij de klas en ze zijn mrt z'n 19en, vind ik heel schappelijk.

Nou, overall dus heel positief tot nu toe! Wel echt een happening, zo'n schoolplein. :+
pi_168225814
Hier staan we op als de kinderen wakker worden of van mijn biologische klok als ik thuis slaap. Dat is meestal rond half 7. Dan gaat mijn man douchen en als hij klaar is gaat hij met de kinderen naar beneden.

Zij spelen en/of kijken dan tablet. Mijn man maakt ontbijt en lunchpakketjes.
Ik ga douchen en neem kleding mee naar beneden.
Dan kleden we ze aan en breng ik de kinderen om 08.10 uur naar school/psz.

Als ik werk kom ik om 07.45 uur thuis en maak ik af wat er nog moet gebeuren.
pi_168226028
Het ritme hier is ongeveer:

7.15 vriend douchen en ik baby voeden
7.30 ik douchen en klaarmaken, kleuter kleedt zich aan (kleren meestal avond vooraf klaargelegd), vriend maakt broodtrommel en ontbijt voor kleuter
7.45 ontbijten
8.10 haren kammen, tas inpakken, schoenen aan
8.20 weglopen naar school

Dat gaat tot nu toe prima, al hebben we wel altijd haast, maar ik heb geaccepteerd dat we hier collectief geen talent voor ochtenden hebben :')
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:34:40 #218
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168227534
Ja, als wij de ochtenden samen zouden doen, zou dat ook wel wat tijd schelen. Maar alleen met een dwarse kleuter en een dreinende dreumes is een grotere uitdaging ;)

Iemand gaf hierboven aan om half 6 op te staan. Ik geloof dat ik dat niet zou trekken om dat 5 dagen per week te doen. Dreumes slaapt slecht, dus gegarandeerd elke nacht nog een of twee keer wakker, soms ook meer dan een uur. Ik ga al redelijk op tijd naar bed (tussen half 10 en 10), maar toch ben ik altijd moe.
Ik vind 7 uur dus al een uitdaging, en kijk uit naar de zaterdag, wanneer ik iets langer mag slapen omdat vriend de ochtend doet.

Anyway, vaste tijden (ookal kan kleuter geen klokkijken), times zetten, vaste volgorde. Dat zullen we maar eens proberen dan.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:52:16 #219
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168228159
Ik sta elke dag om 06:00uur op zodat ik vroeg kan beginnen en O uit school kan halen. Manlief doet de ochtenden en dealt met de humeurigheden :P
Nee mijn mannen doen dat vrij relaxed samen zonder veel gemor van beide kanten. Ik leg wel kleren klaar voor O 's avonds. Maar O is altijd al een heel redelijk jongetje geweest en kent weinig dwarse buien dus dat helpt een hoop om er makkelijk doorheen te rollen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:55:26 #220
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_168228277
@Mousemickey; Ik heb in het begin met Anouk ook met een planbord gewerkt. Ook omdat ze in de war raakte wat ze ging doen die dag. En aangezien ze op school ook met een dergelijk bord werken, leek het mij ook makkelijk. Dus welke dagen school, wanneer overblijf, welke dag BSO etc. Ik gebruikte dan dezelfde kleuren als ze in de klas gebruiken.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:28:40 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_168229241
Ik sta om 6:45 uur op, rond 7 uur maak ik de kinderen wakker. Die gaan dan in pyjama naar beneden. Of ze geven hun ontbijt bestelling door en blijven liggen. Ik maak ontbijt (en roep dat het ontbijt klaar staat). Zij gaan aan tafel ontbijten terwijl de schooltas voor M klaarmaak. (volgende week met 3 schoolgaande kinderen ga ik s avonds maar lunchtrommels vullen denk ik). Tussendoor maak ik meer ontbijt klaar en probeer ik ook mijn eigen lunchpakket te maken. Vervolgens geef ik her en der wat kledingstukken die al ontbijtend aangetrokken worden. Ik spoor ze aan om even door te eten. Terwijl ik treuzel M nog verder aanspoor doe ik de haren van de meiden. Terwijl eerst de haardracht en de kleur van de elastiekjes nog uitgebreid besproken worden. Inmiddels is het dan al 7.40 en is er niemand helemaal aangekleed dus meer druk er op. Door eten, kleding aan. Kleuter moet zichzelf aankleden maar schiet niet op. Bijna kleuter wil ik helpen maar help per ongeluk teveel waardoor er een zich weer op de grond werpt. Kleuter gilt dat hij zich heus niet zelf aan kan kleden. Andere bijna kleuter roept dat ze nog meer wil eten. Bijna kleuter heeft besloten dat ze niet meer boos is maar wil nog wel drinken. Beker gaat over de tafel. Eindelijk iedereen in de kleding en naar de gang gestuurd om jassen te pakken en aan te trekken. Her en der jassen dichtdoen (maar niet te ver want de rest moet zelf gedaan worden). Iedereen in de gang gedreven. Oh wacht, tas moet mee. Kleuter heeft zijn bril nog niet op. En dan is het 8.05 en gaan we richting school.

En dat is dan een makkelijke ochtend want maar 1 locatie :')
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:35:21 #222
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_168229478
Ik was opgelucht door je post kyara. Tot aan de haren doen dacht ik nog ' wtf doe ik verkeerd' en toen kwam de rest. Herkenning O+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_168229677
Fijn dat het zo goed gaat Svane :)

Ow heeft gisteren zijn eerste bso dag gehad, en het ging prima! Hij had zelfs voor een workshop gekozen, hij gaat de aankomende 5 weken dansen _O-

Wel herkenbaar MM, wij hadden ook zo'n drama als we op tijd moesten zijn bij het kdv. Maar nu gaat het prima.
Ik maak Ow (en Js) 10 minuten eerder wakker (7.00) en laat ze dan echt rustig wakker worden, Ow blijft onder z'n dekbedje liggen en Js gaat altijd met zijn knuffels spelen. Dit maakt het aankleedproces daarna veel gemakkelijker.
En tijdens het ontbijten (7.35) zitten de jongens aan tafel met speelgoed dat ze zelf hebben gekozen. Ze spelen dan en eten tegelijk (en zijn happy want ze willen spelen). Zelf maak ik dan lunchpakketjes, pak tassen in, verzorg mezelf nog wat, poets tanden en doe schoenen aan. 8.15 op de fiets (en dan wordt Js boos, want die wilt niet in het voorzitje :') )
Zelf ontbijten kom ik pas op mijn werk of na het naar school brengen aan toe :')
pi_168229969
Oh ochtenden!!
6:15 gaat mijn wekker, die snooze ik 1x. Dan ga ik douchen en daardoor worden de kinderen wakker. Die blijven dan boven wat rommelen, als ik klaar ben met douchen zeg ik de meiden dat ze moeten gaan aankleden. Ondertussen loopt mijn man naar beneden die gaat de tafel dekken, legt brood uit de vriezer, enz enz.
Ik droog me af en kleed Bram aan als die nog boven is, anders zoek ik zn kleding die ik dan meeneem naar beneden. Ik kleed me dan aan en vertel Jen dat ze moet opschieten (standaard) en waarschijnlijk dat de gekozen kleding niet zo bij elkaar past.
Als ik beneden kom schuif ik aan, smeren de meiden hun ontbijt en smeert J Bram zn ontbijt. Ik maak de lunchpakketten en moet 6x van tafel omdat ik wat mis.
Zelf gooi ik vervolgens een shake naar binnen, sta op en gooi de tassen vol met elk een pakje melk, flesje water en een stuk fruit en de boterham. Dan sommeer ik Bram dat hij ook zn korstjes moet opeten, roep Leyla terug omdat ze haar melk moet opdrinken en wacht Jen op mij zodat ik haar haren kan doen.
Ik kam de haren van elk en stuur ze dan baar de keuken om tanden te poetsen en J ruimt ondertussen de ontbijttafel op en de vaatwasser in en vertelt Bram nog eens dat hij de korstjes moet eten.
Als Bram klaar is dan poetst J zn tanden en ik poets Leyla na, dan pakken ze zelf hun jas en tas en wachten ze bij de deur. Ondertussen is J ook klaar en om 7:15 brengt hij de kinderen weg. Ik heb dan nog ongeveer 15 minuten om mn haar te doen en tanden te poetsen en mn eigen tas in te pakken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168230125
Oh ondertussen roep ik een paar keer dat ze nu geen rommel gaan maken, want ze gaan zo weg en dat ze eerst de dingen moeten doen die ik zeg ipv elkaar irriteren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168230845
Haha wat heerlijk en herkenbaar om te lezen O+

Wij nemen echt veel tijd als ik alles zo lees! De wekker gaat hier om 6.20 en dan gaat man eerst douchen, ik neem m'n tijd :+ en ga rond 630-640. Man kleedt ondertussen zichzelf aan, kinderen worden wakker, man kleedt dreumes aan en neemt de kinderen mee naar beneden en begint met ontbijten. Ondertussen ben ik ook wel aangekleed en beneden. Ontbijten, brood maken, kleuter aankleden, tandenpoetsen etc. Rond 745 vertrek ik met dreumes naar het kdv, man brengt kleuter naar school om 815. Of man vertrekt met dreumes om half acht (ik ben de langzame) en ik breng kleuter naar school. Geen tv, wel spelen tussendoor. Het kan ongetwijfeld in minder tijd maar ik hou niet van opjagen.
pi_168231083
Oh ik lees hier graag even mee, sinds afgelopen vrijdag een kleuter op school hier :D

En fijn dat t ochtendgedoe niet alleen bij ons is _O-

Helemaal op een dag dat t regent, fietsend naar school is 6 minuten, met de auto in de regen 17 :') dus toen waren we bijna te laat :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 18 januari 2017 @ 06:52:21 #228
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_168237250
Op woensdag vertrekt jongste met man om 6:20 naar school voor een voorschoolse basketbaltraining. Vanmorgen zei oudste: "Als 'jongste' er niet is, doe jij veel minder gehaast". Waarop ik antwoordde dat als jongste er niet is, zij ook vroeger klaar is en meer relaxed is. Waarop ze antwoordde: "Ja, want jij bent minder gehaast."

Later bedacht ik dat ze toch altijd meer gevoelig is dan dat ik me kan voorstellen. Mijn 'haasten' bestaat uit nauwelijks meer dan een waarschuwing dat ze nog 5 minuten hebben en dan de laatste minuut "Kom op, heb je je brood? Pak je sjaal. Jongste, heb je je sportspullen bij je? Kom op, tijd om te gaan, gisteren waren we ook al laat." Ze is gewoon echt geen ochtendmens. En dan is ze 14..... ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe het bij een vierjarige binnenkomt.
pi_168237455
Op werkdagen sta ik om 06:00 op. Ga dan vast het ontbijt klaarmaken en de schooltas. De kinderen komen dan al naar beneden of ik ga naar boven om ze te halen. Ik drink wat met ze mee. En dan is het wisseltijd. Ik naar boven en vriend baar beneden. Als ik klaar ben kom ik met de kleren naar beneden. Kleed ze aan terwijl de ander tandenpoetst. Ik vertrek om 07:00/07:10 de rest om 07:40.

Als ik niet hoef te werken sta ik om 07:00 op.
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:20:33 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168238307
Oh, en ons schema wil trouwens niet zeggen dat ik ze nooit aan hoef te sporen he. ;) Het is alleen dat ik nu iets heb om op te wijzen. De mijne doen het vrij goed op dingen die we samen afspreken en om tot dit lijstje te komen hebben we samen besproken wat er gedaan moest worden in de ochtend voor het naar school gaan. Werkt op zich prima, maar het is niet zo dat ze als engeltjes zelf het lijstje afwerken he. ;)

(Oh, en F. maakt hier de avond van te voren hun lunch-trommeltjes klaar en legt ook al gesmeerde boterhammen klaar voor het ontbijt, dus dat deel slaan we over in wat er gedaan moet worden in de ochtend.)
***
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:40:26 #231
11682 Moonah
Jolie femme
pi_168238625
Gheghe, bij ons gaat het op de minuut. Om 7.32 uur staat Thies op! :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:56:27 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_168238853
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:40 schreef Moonah het volgende:
Gheghe, bij ons gaat het op de minuut. Om 7.32 uur staat Thies op! :D
Haha herkenbaar. hier is 't dan wel precies 7.00u, maar ze vindt 't maar niks als ik haar een minuutje later roep.
in de haak.
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:14:14 #233
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168239068
Hier ook herkenbaar, maar dat komt vooral door de 9minuten snoozetijd op zijn wekker :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:36:51 #234
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_168239379
Mijn wekker gaat om 6.45uur. Manlief is dan al weg. Aankleden, de vouwen uit m'n gezicht wassen en strijken, kop thee drinken. Dan worden de kinderen wakker/maak ik ze wakker, ik zet ze beneden neer met hun chocomel en ontbijtgranen terwijl ik nog even de was ga doen. Als ik klaar ben zijn zij vaak ook klaar, dan is het wassen/aankleden/haren doen/tanden poetsen, dit alles onder begeleiding van de niet zo strak ingestelde kookwekker, maar wel strak genoeg dat Draak niet de kans krijgt om te treuzelen. Als ik Piranha klaar heb gemaakt ga ik nog even gauw fruit en drinken maken. Daarna is het klokje afgelopen en kunnen we de schoenen en jassen aan doen. Als ze op tijd klaar zijn mogen ze kiezen hoe we naar school gaan (fiets of lopend) en bij tijdgebrek gooi ik ze op de fiets en dan zijn we weg, en dat is ongeveer om 8.15uur.
pi_168240177
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 20:41 schreef Loj het volgende:
Dank Mineola, verheug me nu al op de aanstaande 8,5 eenzame jaren ;) en dank ;)

Ik zie het helemaal voor me lifelink :D
Goede schoonzoon dus Buda :D

Ow is dus sinds vorige week "fulltime" naar school, al was hij vorige week al twee dagen ziek :')
In december is hij 2 dagen per week gegaan. 's Middags thuis laten is lastig, continurooster :)
Vandaag is hij voor het eerst naar de bso geweest, had het liever uitgesteld maar dat kan gewoon niet. En, te bizar, hij vond het leuk! Hij had zelfs gekozen om mee te doen met een workshop dansen voor de aankomende 6 weken -O_
Wij hebben ook continurooster, maar ik geef dan aan dat ik hem om 12 uur (voor de lunch) of om 1 uur (na de lunch en buiten spelen) op kom halen.

En wat een fijne berichten over Ow! O+ Held!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_168240244
Enneh, wat zei ik over speeldates? Gister kwam hij uit school gerend met de vraag of D. bij hem mocht spelen :D :D. Fokwet weer eens in actie. Het was onwijs leuk en gezellig! I. was wel aan het eind van de dag helemaal kapot. Het was geen gezellig avondritueel, zullen we maar zeggen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_168240370
Wij hebben in een jaar school nu een paar keer een vriendje te spelen gehad. Maar na 1,5 uur is het ook wel echt op. Mijn kleuter blijft vaak na school nog een poosje hangen op het schoolplein met een vast groepje, en dat is ook eigenlijk wel genoeg 'spelen' voor hem.

We zijn nu trouwens bezig met het regelen van zijn eerste feestje O+ Vanmiddag maar eens uitnodigingen schrijven. Meneer wil naar het bos 8-)

Ik heb ook een treuzelkont 's ochtends, maar vaste tijden en afspraken werken wel. Dus eerst aankleden en dan pas naar beneden (het allerliefste gaat hij in zijn pyjama maar dat werkt dus niet) en om 8 uur stoppen met televisiekijken of spelen en spullen pakken. Maar hij is zo afleidbaar als ik weet niet wat, dus ik moet wel voortdurend zijn aandacht trekken :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 18 januari 2017 @ 11:44:17 #238
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_168240471
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:09 schreef Mineola het volgende:
Haha wat heerlijk en herkenbaar om te lezen O+

Wij nemen echt veel tijd als ik alles zo lees! De wekker gaat hier om 6.20 en dan gaat man eerst douchen, ik neem m'n tijd :+ en ga rond 630-640. Man kleedt ondertussen zichzelf aan, kinderen worden wakker, man kleedt dreumes aan en neemt de kinderen mee naar beneden en begint met ontbijten. Ondertussen ben ik ook wel aangekleed en beneden. Ontbijten, brood maken, kleuter aankleden, tandenpoetsen etc. Rond 745 vertrek ik met dreumes naar het kdv, man brengt kleuter naar school om 815. Of man vertrekt met dreumes om half acht (ik ben de langzame) en ik breng kleuter naar school. Geen tv, wel spelen tussendoor. Het kan ongetwijfeld in minder tijd maar ik hou niet van opjagen.
Het gaat hier bijna exact hetzelfde :D! Het enige verschil is dat de peuter om half 8 naar het kdv gaat :P en dat hier de tv wel aanstaat. Dat helpt bij tandenpoetsen en haren doen!
  vrijdag 20 januari 2017 @ 20:00:31 #239
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168302512
Update:

al 3 ochtenden een vrolijke J ^O^ Hij vertelt ook iets meer over wat hij gedaan heeft, en over zijn vriend J.asper (die eerst C.asper werd genoemd 8)7 ). Hij was vandaag ook niet extreem moe, lijkt het prima te trekken.

Komende maandag wordt weer de eerste lange dag (met BSO). Daar verwacht is wel wat protest tegen. Als alles volgens plan verloopt dan de dinsdag ochtend + middag, en dan wo/do/vrij halve dagen. Dat laatste houden we zo tot de carnavals vakantie. Ik zie het iig al wat zonniger in hier 8-)
pi_168303195
Fijn om te lezen MM :)
Hier heb ik Ow een dagje thuis gelaten, hij was wel echt moe. :)
pi_168305691
wat fijn MM!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 20 januari 2017 @ 22:01:01 #242
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_168307183
Fijn om te lezen MM ^O^ !

Draak heeft een beste vriendinnetje. Ze zijn echt super leuk samen, echt een twee-eenheid die het liefst elke dag met elkaar spelen (maar dat gebeurt natuurlijk niet). Maar waar ik me langzaam aan begin te storen is het uitwisselen van (bijna) alles! Van tussendoortjes tot kleding (na de gym) :o . De moeder van het vriendinnetje zit er ook behoorlijk mee en we weten eigenlijk niet wat we hiermee moeten doen. We kennen elkaar goed en na zo'n wisseling gaat alles ook weer netjes terug naar de eigenaar, maar het blijft raar om je kind ineens met een jurk en een paarse jas uit school te halen, terwijl je haar in een broek en een zwarte jas gebracht hebt :+. Natuurlijk hebbben we het al besproken met de dames maar ze vinden elke keer wel weer iets waardoor ze iets kunnen uitwisselen. Vandaag was het de haarband, gisteren bleek het de complete lunch te zijn etc.
Hopelijk is het een faaaaaaaaaase!
  zaterdag 21 januari 2017 @ 13:27:53 #243
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_168319664
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 22:01 schreef NotTheSame het volgende:
Fijn om te lezen MM ^O^ !

Draak heeft een beste vriendinnetje. Ze zijn echt super leuk samen, echt een twee-eenheid die het liefst elke dag met elkaar spelen (maar dat gebeurt natuurlijk niet). Maar waar ik me langzaam aan begin te storen is het uitwisselen van (bijna) alles! Van tussendoortjes tot kleding (na de gym) :o . De moeder van het vriendinnetje zit er ook behoorlijk mee en we weten eigenlijk niet wat we hiermee moeten doen. We kennen elkaar goed en na zo'n wisseling gaat alles ook weer netjes terug naar de eigenaar, maar het blijft raar om je kind ineens met een jurk en een paarse jas uit school te halen, terwijl je haar in een broek en een zwarte jas gebracht hebt :+. Natuurlijk hebbben we het al besproken met de dames maar ze vinden elke keer wel weer iets waardoor ze iets kunnen uitwisselen. Vandaag was het de haarband, gisteren bleek het de complete lunch te zijn etc.
Hopelijk is het een faaaaaaaaaase!
Tegen eten uitwisselen zou ik - als moeder van een kind met allergieën - wel duidelijk protesteren. Nu is het een bekend vriendinnetje, maar misschien is het volgende keer een kind met een voedselallergie. Hier gebeurde het een paar jaar geleden kennelijk ook wel eens in een klas, maar daar is toen vanuit school een duidelijke email over naar huis gekomen, en ook de begeleiding op school lette er beter op. Je eet wat je mee krijgt, klaar...
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:07:33 #244
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_168320323
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 13:27 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Tegen eten uitwisselen zou ik - als moeder van een kind met allergieën - wel duidelijk protesteren. Nu is het een bekend vriendinnetje, maar misschien is het volgende keer een kind met een voedselallergie. Hier gebeurde het een paar jaar geleden kennelijk ook wel eens in een klas, maar daar is toen vanuit school een duidelijke email over naar huis gekomen, en ook de begeleiding op school lette er beter op. Je eet wat je mee krijgt, klaar...
Ik begrijp je reactie volledig, zeker bij allergieën is het belangrijk te weten wat je kind binnen krijgt.
Wat betreft de tussendoortjes is al vaker trammelant geweest op school, maar de juffen ziet er geen problemen in helaas. En die 2 zijn wel zo gehaaid dat ze hun eten zo uitwisselen dat niemand de wisseling ziet blijkbaar. Gelukkig zag ik het laatst wel omdat ik toevallig de TSO deed, maar een 'vreemde' zal niet alle etiketjes gaan lezen om te zien van wie welke trommel/beker is.
Qua kleding en jassen vind ik het sowieso een raar iets. Ze wisselen na de gymles, en in een klas van 20 lijkt het me dat het opvalt als er 2 van kleding gewisseld hebben?
Kortom, het kan allemaal wel op het 'klachten' lijstje :@ .
  Moderator zaterdag 21 januari 2017 @ 14:11:00 #245
5428 crew  miss_sly
pi_168320374
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:07 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Ik begrijp je reactie volledig, zeker bij allergieën is het belangrijk te weten wat je kind binnen krijgt.
Wat betreft de tussendoortjes is al vaker trammelant geweest op school, maar de juffen ziet er geen problemen in helaas. En die 2 zijn wel zo gehaaid dat ze hun eten zo uitwisselen dat niemand de wisseling ziet blijkbaar. Gelukkig zag ik het laatst wel omdat ik toevallig de TSO deed, maar een 'vreemde' zal niet alle etiketjes gaan lezen om te zien van wie welke trommel/beker is.
Qua kleding en jassen vind ik het sowieso een raar iets. Ze wisselen na de gymles, en in een klas van 20 lijkt het me dat het opvalt als er 2 van kleding gewisseld hebben?
Kortom, het kan allemaal wel op het 'klachten' lijstje :@ .
Huh, welk klachten lijstje?
Ik vind het niet de taak van de leerkracht om te zien of de kinderen in dezelfde kleren weer de klas in komen na de gym. Wat is het probleem met het wisselen van kleding?

Hier hebben we ook zo'n fase gehad, die duurde niet heel lang en is inmiddels al weer een tijdje voorbij. Soms wisselen ze wel eens wat; dat schijnt iets van vriendinnetjes te zijn. So be it.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:21:08 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168320547
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Huh, welk klachten lijstje?
Ik vind het niet de taak van de leerkracht om te zien of de kinderen in dezelfde kleren weer de klas in komen na de gym. Wat is het probleem met het wisselen van kleding?

Hier hebben we ook zo'n fase gehad, die duurde niet heel lang en is inmiddels al weer een tijdje voorbij. Soms wisselen ze wel eens wat; dat schijnt iets van vriendinnetjes te zijn. So be it.
Ik let daar indd niet op, als leerkracht.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:36:18 #247
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_168320804
Zoals ik zal zei, het blijft niet alleen bij kleding en accessoires. Tussendoortjes en lunch ook. En aangezien daarover al meer problemen zijn geweest willen we dit probleem toch graag in z'n geheel aankaarten.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:36:27 #248
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168320806
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Huh, welk klachten lijstje?
Ik vind het niet de taak van de leerkracht om te zien of de kinderen in dezelfde kleren weer de klas in komen na de gym. Wat is het probleem met het wisselen van kleding?

Hier hebben we ook zo'n fase gehad, die duurde niet heel lang en is inmiddels al weer een tijdje voorbij. Soms wisselen ze wel eens wat; dat schijnt iets van vriendinnetjes te zijn. So be it.
ik zou het misschien (waarschijnlijk) als ouder niet eens direct zien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:40:28 #249
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_168320893
Vriendinnetje en Draak hebben nogal verschillend kledingstijlen (ongeveer zoiets als zachtroze zoete blingbling jurkjes vs. spijkerbroek en neon longsleeve) dus bij wisseling van kleding valt het ons wel meteen op :+.
pi_168320897
Kleding, spullen..
Wat is precies het probleem daarvan?
Waarom is het belangrijk?
Make my day!
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:48:09 #251
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_168321050
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:40 schreef agter het volgende:
Kleding, spullen..
Wat is precies het probleem daarvan?
Waarom is het belangrijk?
Voor de derde keer, het gaat niet alleen om spullen, ook om eten en drinken. En daar is al eens bonje over geweest op school, dus dit verhaal past prima in dat rijtje.

Het zal allemaal wel een fase zijn en het is niet zo de spullen met een volstrekt vreemde naar huis gaat, maar handig is anders. Noem me een zeikmoeder maar elke dag de kleding van andermans kinderen wassen en weer zorgen dat het op de juiste plek komt is nou niet echt mijn hobby.
pi_168321100
Maar is het dan geen optie dat ze zich op school weer terug omkleden in hun eigen kleren? Dan lijkt me de lol er snel weer afgaan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:55:05 #253
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_168321181
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:40 schreef NotTheSame het volgende:
Vriendinnetje en Draak hebben nogal verschillend kledingstijlen ....
Nou ja, dat blijkt dus nogal mee te vallen ;)
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:56:48 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168321217
Betreft eten. Ik hou echt niet van 26 groep zessers bij of hun pakje drinken leeg is. Of al het brood op is.
Tenzij een ouder er nadrukkelijk om vraagt omdat bijv het trommeltje vaak nog vol terug naar huis komt.
Of specifieke gevallen zoals diabetes of bepaalde allergie.
Daarbij, mijn ervaring is dat deze kinderen niet snel eten zullen ruilen.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:57:23 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168321232
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:55 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nou ja, dat blijkt dus nogal mee te vallen ;)
Ze bedoelt dat de moeders ander soort kleren kopen. 😉
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:58:13 #256
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_168321245
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ze bedoelt dat de moeders ander soort kleren kopen. 😉
Ja joh? ;)
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:59:51 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168321272
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:58 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja joh? ;)
Dat denk ik :P
  Moderator zaterdag 21 januari 2017 @ 15:04:32 #258
5428 crew  miss_sly
pi_168321364
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:48 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Voor de derde keer, het gaat niet alleen om spullen, ook om eten en drinken. En daar is al eens bonje over geweest op school, dus dit verhaal past prima in dat rijtje.

Het zal allemaal wel een fase zijn en het is niet zo de spullen met een volstrekt vreemde naar huis gaat, maar handig is anders. Noem me een zeikmoeder maar elke dag de kleding van andermans kinderen wassen en weer zorgen dat het op de juiste plek komt is nou niet echt mijn hobby.
Met eten en drinken zou ik wat voorzichtiger zijn als er sprake is van voedselallergieën. Als die er niet zijn, zie ik daar ook niet zo het probleem van.

Weet je, je (algemeen, niet jij persoonlijk) kunt nog een paar jaar proberen om alles zo gedaan te krijgen als je als ouder wil, maar er komt een tijd dat je die invloed niet meer hebt. Of dat ze veel effectiever stiekem kunnen doen om dat voorkomen dat ze weet dat ze iets doen dat je niet wil.
Wat is het punt met eten wisselen, als het niet om allergieën gaat? Als ze niet voldoende eten of elkaars eten niet lekker vinden, stoppen ze ook daar vanzelf mee. Daar leren ze ook best wel wat van.

Ik heb geen flauw idee of S haar eigen eten opeet, iets deelt of weggeeft of wisselt. Zo lang ze niet met gruwelijke honger thuiskomt omdat ze alles weggeeft, zal het allemaal wel meevallen.

Wat betreft het wassen: jij was iemands anders kleren en krijgt de kleren van je dochter gewassen terug. Per saldo maakt ook dat weinig verschil, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 21 januari 2017 @ 15:42:39 #259
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168322039
het wassen zou ik wel stom vinden, mijn wasroutine is niet zo onpoint, en je wil kleding direct terug geven en schoon hebben, in mijn huishouden is dat veel effort. :@

ik zou er geen punt van maken en van het eten ook niet maar wel stilletjes balen. :+
pi_168322079
Dat spullen en kleding weer meekomen naar huis is de verantwoordlijkheid van mijn kinderen. De hoeveelheid bekers die ik kwijt ben zorgt ervoor dat ze geen broodtrommels en bekers meer meekrijgen. Klaar mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 16:38:50 #261
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_168322852
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:44 schreef Ticootje het volgende:
Dat spullen en kleding weer meekomen naar huis is de verantwoordlijkheid van mijn kinderen. De hoeveelheid bekers die ik kwijt ben zorgt ervoor dat ze geen broodtrommels en bekers meer meekrijgen. Klaar mee.
Gelukkig hebben ze geen uniform. Met een stropdas! 😃

Wij hebben de afspraak dat jongste het jaar met twee stropdassen begint, en als die allebei kwijt zijn is de rest op zijn kosten. Werkt uitstekend (vooral nadat bleek dat ik het ook implementeer, én dat die krengen best duur zijn).😜
  zaterdag 21 januari 2017 @ 17:06:20 #262
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_168323230
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:56 schreef amaranta het volgende:
Daarbij, mijn ervaring is dat deze kinderen niet snel eten zullen ruilen.
Mijn dochter vertelde mij ooit dat een klasgenootje altijd zijn crackers wilde ruilen voor Milbreak ligadingen omdat hij daar naar eigen zeggen "goed hard van kon ruften" :o Zijn klasgenoot jongetjes gingen daar in mee want jongetjes en ruften in de klas is nou eenmaal lachen :')
Een tijd later vroeg ik haar waarom ze een bepaald ijsje niet wilde trakteren. Dat deed ze niet want ze hield rekening met het klasgenootje dat goed kon ruften. "Hij is lactose allergisch ofzo iets mama, dat zou niet aardig zijn." :o :')
  zaterdag 21 januari 2017 @ 17:41:53 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168323707
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:06 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Mijn dochter vertelde mij ooit dat een klasgenootje altijd zijn crackers wilde ruilen voor Milbreak ligadingen omdat hij daar naar eigen zeggen "goed hard van kon ruften" :o Zijn klasgenoot jongetjes gingen daar in mee want jongetjes en ruften in de klas is nou eenmaal lachen :')
Een tijd later vroeg ik haar waarom ze een bepaald ijsje niet wilde trakteren. Dat deed ze niet want ze hield rekening met het klasgenootje dat goed kon ruften. "Hij is lactose allergisch ofzo iets mama, dat zou niet aardig zijn." :o :')
Verklaart de goede scheten wel :D
  zaterdag 21 januari 2017 @ 18:00:45 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_168324009
:D

Hier krijgt oudste haar eigen eten en onder geen beding wordt er gerolen.
Jongste krijgt schooldinners ook daar gaan problemen.
En qua kleding dragen ze hier uniforms dus ook daar geen last van.
Er is een tijdje geweest dat ze onderling kleine speeltjes ruilden ik zie het probleem daar niet zo van.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_168325407
Ik ruilde vroeger ook vaak. Vooral de pauze koekjes werden gedeeld.
pi_168325651
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:14 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ruilde vroeger ook vaak. Vooral de pauze koekjes werden gedeeld.
ik laat Jan zelf kiezen welke hij mee wil en wat op zijn brood gaat. Zo heeft hij wat hij lekker vindt. Ook fruit heeft hij keuze in
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:35:02 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168325951
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:24 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik laat Jan zelf kiezen welke hij mee wil en wat op zijn brood gaat. Zo heeft hij wat hij lekker vindt. Ook fruit heeft hij keuze in
Mijn dochter smeert dus zelf haar brood smorgens. En toch ruilt ze
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:35:50 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168325969
Zoon reageerde vrij verontwaardigd:
Ruil jij je eten op school?
-nee?!?!?!?
pi_168326467
Het zou mij nu echt helemaal niets uitmaken.
Make my day!
pi_168327868
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn dochter smeert dus zelf haar brood smorgens. En toch ruilt ze
die van mij zit net op school scheelt misschien 😉 qua korstjes in zijn bakje zie ik dat het zijn eigen brood was
  zaterdag 21 januari 2017 @ 21:37:13 #271
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_168329520
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Verklaart de goede scheten wel :D
Ja en mijn dochter destijds braaf haar traktatie aanpassen aan die kleine rufter :o

Als ik vroeger het juiste beleg op mijn brood had dan gaf mijn buurjongen mijn rugzak terug in plaats van hem op het dak of in een plas te gooien. Dat was pas een ruil :')
  zaterdag 21 januari 2017 @ 21:40:49 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_168329666
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:37 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja en mijn dochter destijds braaf haar traktatie aanpassen aan die kleine rufter :o

Als ik vroeger het juiste beleg op mijn brood had dan gaf mijn buurjongen mijn rugzak terug in plaats van hem op het dak of in een plas te gooien. Dat was pas een ruil :')
Dat vind ik wel heel triest :'( :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_168330024
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:35 schreef amaranta het volgende:
Zoon reageerde vrij verontwaardigd:
Ruil jij je eten op school?
-nee?!?!?!?
Zometeen breng je hem nog op ideeen ;)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zaterdag 21 januari 2017 @ 22:11:53 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168330641
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:52 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Zometeen breng je hem nog op ideeen ;)
Hij smeert ook zelf zn brood.
En daar doet hij zijn lievelingsbeleg op.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 22:38:17 #275
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_168331292
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:40 schreef Susie het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel triest :'( :*
Ik heb dat nooit als pesten ofzo ervaren vroeger hoor. Gewoon als iets dat bij groot en klein hoorde ofzo.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 22:39:47 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168331309
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:38 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik heb dat nooit als pesten ofzo ervaren vroeger hoor. Gewoon als iets dat bij groot en klein hoorde ofzo.
Gelukkig maar
pi_168331351
Ik vind ruilen met eten wel handig juist. Als hij iets op brood heeft waar hij geen zin in heeft kan hij zijn best doen om het te ruilen voor iets beters. Hij ontwikkelt hierbij ongetwijfeld vaardigheden die in zijn latere leven nog van pas komen 8-)
pi_168331396
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:41 schreef L-E het volgende:
Ik vind ruilen met eten wel handig juist. Als hij iets op brood heeft waar hij geen zin in heeft kan hij zijn best doen om het te ruilen voor iets beters. Hij ontwikkelt hierbij ongetwijfeld vaardigheden die in zijn latere leven nog van pas komen 8-)
omdenken O+
pi_168336105
Die van mij ruilt nooit, die is te moeilijk in eten wat hij niet kent. Alleen bij bv een schoolontbijt eet hij wat daar is en probeert hij weleens wat.
Ik zou staan te juichen als hij wat zou ruilen :P

Ik zou ruilen of delen ook niet erg vinden. Leren ze ook wat van. Ik ben ook weleens zijn fruit vergeten wilde ik het later brengen, zei de juf ook dat het niet nodig was dan zouden ze wel wat delen.
pi_168336226
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 09:10 schreef As1981 het volgende:
Die van mij ruilt nooit, die is te moeilijk in eten wat hij niet kent. Alleen bij bv een schoolontbijt eet hij wat daar is en probeert hij weleens wat.
Ik zou staan te juichen als hij wat zou ruilen :P

Ik zou ruilen of delen ook niet erg vinden. Leren ze ook wat van. Ik ben ook weleens zijn fruit vergeten wilde ik het later brengen, zei de juf ook dat het niet nodig was dan zouden ze wel wat delen.
Ik had bijna hetzelfde kunnen schrijven! Hier een kind die kritisch is wat eten betreft. Zou leuk zijn als hij eens wat anders van een vriendje zou proeven :D
Ze hebben hier schoolfruit en nooit koek mee.
pi_168336778
En ook hier een +1 op As en Meimeltje...

Ow besluit 's ochtends wat hij op zijn brood wil, en als het op is heb ik een probleem :') :P
pi_168337965
Oudste ruilt wel eens in de pauze volgens mij. Het fruit eet ze (hoop ik) zelf op. Meestal heeft ze een paar zoute pepsels oid mee en die ruilt ze met haar vriendje wel eens, zij een chocoladekoekje, hij die zoute stokjes. Ach ja, ik hoop maar gewoon dat ze haar fruit op eet ;).
Jongste heeft ook een tijdje wat geruild, dan vroeg ze of ik die bepaalde stokjes in haar bakje wilde doen, want die vond J. lekker ;).

Kleding ruilen hebben ze tot nu toe niet gedaan.
Van de oudste verwacht ik ook niet dat dat snel zal gebeuren. Die is wel eens teruggekomen zonder hemd, omdat iemand haar hemd had aangetrokken blijkbaar en er was wel een hemd over, maar dat weigerde ze aan te trekken, want dat was niet haar hemd.
Ik heb haar hemd wel weer teruggekregen ;).

Jongste is ook erg gesteld op de kleding die ze zelf heeft uitgekozen, ze is nogal kieskeurig in wat ze aanheeft, daar verwacht ik het ook niet heel snel van ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 22 januari 2017 @ 11:40:39 #283
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168338365
Ik verwacht van J geen kledingruil, die heeft een hekel aan aan/uitkleden, en heeft daarom kleding waarbij hem dat zelf makkelijk lukt. Ik zou er zelf denk ik ook niet zo blij van worden, jongens vallen regelmatig gaten in hun broek of knoeien hun shirt vol met verf/ sap/ chocopasta, en zou het vervelend vinden als dat gebeurt in de kleren van een ander.

Eten ruilen, nee, daar begint ie niet aan. Kieskeurig kind, kiest zelf zijn fruit en beleg van de dag. Alleen een kind dat witte broodjes met chocopasta of aardbeien te bieden heeft maakt kans bij m ;)
  zondag 22 januari 2017 @ 12:50:30 #284
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_168339901
Ik heb zojuist voor de zekerheid toch maar een bepaald merk Speculoos (in Dubai, ja) niet gekocht omdat er hazelnoten inzitten en een van de vriendjes daar ontzettend allergisch voor is.
pi_168365133
Geven jullie als jullie kind verhinderd is met een kinderverjaardag van een schoolvriendje alsnog een cadeautje? En wanneer geef je dat, gewoon meenemen naar school? Ze komen niet echt regelmatig bij elkaar over de vloer, dus even meenemen bij het volgende keer spelen kan ook niet. Nu ja, het zou best kunnen, maar er is binnenkort een broer of zus op komst en ik weet niet of ze zitten te wachten op een extra afspraak later, dus ik heb het niet voorgesteld, maar alleen afgemeld voor het feestje.

Toen bij mijn zoontje iemand niet kon komen, heb ik toen voorgesteld om een andere keer te komen spelen en toen heeft dat jongetje wel een cadeautje meegebracht.
  maandag 23 januari 2017 @ 09:14:05 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_168365226
Het hangt er een beetje van af, als 't echt een vriend(in) is waar ze veel mee spelen wel. Je kunt ook een kleinigheidje kopen en 't even langsbrengen, zonder meteen uitgebreid op visite te moeten.
in de haak.
pi_168365396
Vandaag is mijn R een kleuter geworden. O+

pi_168365870
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:05 schreef Zana het volgende:
Geven jullie als jullie kind verhinderd is met een kinderverjaardag van een schoolvriendje alsnog een cadeautje? En wanneer geef je dat, gewoon meenemen naar school? Ze komen niet echt regelmatig bij elkaar over de vloer, dus even meenemen bij het volgende keer spelen kan ook niet. Nu ja, het zou best kunnen, maar er is binnenkort een broer of zus op komst en ik weet niet of ze zitten te wachten op een extra afspraak later, dus ik heb het niet voorgesteld, maar alleen afgemeld voor het feestje.

Toen bij mijn zoontje iemand niet kon komen, heb ik toen voorgesteld om een andere keer te komen spelen en toen heeft dat jongetje wel een cadeautje meegebracht.
Nee. Ik vind namelijk niet dat jarig zijn een soort van kadootjesrecht inhoudt. Bij een feestje is het er onderdeel van, en als je afspreekt om te komen spelen en je kind wil graag iets geven: doen natuurlijk. Maar mee naar school geven zou ik zeker niet doen.
pi_168365878
Omen van harte gefeliciteerd! O+
pi_168367822
Nee, alleen als mijn kind naar het feestje gaat, geven we een cadeautje.
  maandag 23 januari 2017 @ 22:31:20 #291
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_168385768
Gefeliciteerd met je mooie kleuter, Omentielvo!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 07:14:14 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168389675
Nog gefeliciteerd Omentielvo.
pi_168391171
Omen O+
pi_168428967
herkennen jullie dit:
W is 4 en 3 mnd. Tot nu toe tekende ze altijd "storm" krassen dus, wel in de mooiste kleurcombinaties, maar nooit iets herkenbaars.. inkleuren vond ze nooit leuk. zit ze vandaag aan tafel, pakt de potloden, tekent heel netjes haar pop, zichzelf en een baby (met benen, voeten, buikjes en hoofden). (een buik moet mama, anders poep je zo op de grond!). tekent er een kamer omheen, zegt dat ze boven zijn en tekent dus het plafond onder hun voeten en daaronder weer de grond van beneden ( ruimtelijk inzicht dus prima).
ik ben echt verbaasd, want t was heel netjes en duidelijk te zien wat ze tekende en heb haar nooit eerder (ook op school niet) iets anders zien doen dan krassen..
nou ja,weet niet wat ik hiermee wil, maar vond t heel opvallend en had even niemand om mee te delen..
pi_168431755
Misschien heeft ze gewacht tot ze zeker wist dat ze het kon?

En, hoi, ik heb 3 kleuters :o O+
pi_168434298
Hoi Kyara's kleuterclub :W O+

Exact hetzelfde hier wmik. Altijd alleen maar storm krassen, en toen ik een keer vroeg om een poppetje kreeg ik een gedetailleerd uitgewerkt figuur :') Sindsdien tekent hij ook altijd 'iets'.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_168434372
Dot heeft een jaar geleden oid wel eens poppetjes getekend, ook wel met buiken en voeten en krukken (oma), maar dat vond ze blijkbaar stom, dus nu zien we weer alleen maar gekras. En als ze dan eens iets lijkt te hebben bedacht, least ze er zo overheen dat niemand het kan herkennen als zodanig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_168434468
Oh. Ik ben benieuwd hoe dat met mijn kleuter gaat over een paar maanden. Zij is ook alleen nog maar aan het krassen
pi_168435222
3 verse kleutertjes! Gefeliciteerd!!
pi_168435721
L verbaasde mij ook om thuis te komen uit school met

1. een netjes ingekleurde kleurplaat (thuis doet hij maar wat)
2. een tekening waarbij ik heel duidelijk kon zien wat hij getekend had (thuis is het vooral krassen)

:D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:01:53 #301
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168560724
Dicht dan maar?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')