Overzicht van CIV VI's eigenschappen: http://well-of-souls.com/civ/civ6_overview.htmlquote:Key features van Sid Meier's Civilization VI bevatten:
• Groeiende rijken: Zie hoe de wonderen van je rijkdom zich verspreiden over de kaart als nooit tevoren. Iedere stad neemt meerdere tegels in beslag zodat je al je steden aan kan passen aan de voordelen van het terrein.
• Actief onderzoek: Speel boosts vrij die de ontwikkeling van je beschaving door de geschiedenis heen versnellen. Voor snellere vooruitgang gebruik je je units om actief te ontdekken, je omgeving te ontwikkelen en nieuwe culturen te ontdekken.
• Dynamische diplomatie: Interactie met andere beschavingen veranderd gedurende de game, van primitieve eerste interacties waarbij conflict normaal is, naar allianties en onderhandelingen later in de game.
• Gecombineerde krijgsmacht: Als uitbreiding op het "één unit per tegel" design kunnen support units nu combineren met andere units zoals anti-tank support met infanterie, of een warrior met settlers. Overeenkomstige units kunnen ook combineren tot krachtige "Corps" units.
• Verbeterde multiplayer: Naast traditionele multiplayer modi kun je samenwerken met en het opnemen tegen je vrienden met een grote variëteit aan situaties die ontworpen zijn om gemakkelijk uit te spelen in een enkele sessie.
• Civilization VI biedt veteraan spelers nieuw manieren van het opbouwen en afstemmen van hun beschavingen voor de grootste kans op succes. Nieuwe tutorials introduceren nieuwe spelers aan de onderliggende concepten zodat ze gemakkelijk aan de slag kunnen.
Sid Meier's Civilization VI is nu beschikbaar voor pre-order op Windows en zal wereldwijd worden uitgebracht op 21 oktober 2016. Er wordt een adviesprijs gegeven van ¤ 59,99. Er is ook een Civilization VI Digital Deluxe Edition, die het volledige basisspel, de 25th Anniversary Digital Soundtrack en toegang tot vier post-launch DLC packs geeft. De DLC bestaan uit nieuwe mappen, scenario's, beschavingen en leiders.
Dat klopt, er is geen auto-build functie meer voor zover ik kan zien. Komt natuurlijk ook omdat stadsplanning an sich belangrijker is geworden, omdat wonders en buurten nu ook een eigen plek innemen. Als je workers net allemaal boerderijtjes gaan bouwen op plekken waar jij over twee beurten een district neer wilt pleuren is dat ook niet helemaal de bedoeling.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:15 schreef DrDentz het volgende:
Deze game is veel meer micromanagement heb ik het idee, eerder pleurde ik gewoon een hele zooi workers aan het werk, dat moet je nu allemaal zelf plannen.
Nee, maar wel lekker makkelijk. Ik zette ze daar eigenlijk altijd op.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:33 schreef Ericr het volgende:
Workers op auto waren meestal ook niet heel efficiënt. Tegelijkertijd hoef je nu geen wegen meer te bouwen, scheelt ook wat micro management..
Nee eens, maar ik vind t ook vrij storend dat als je een uitgebreide civ hebt je per beurt tig workers bezig kan houden. Er had wel iets van een gulden middenweg bedacht kunnen worden oid. Nu is het plannen van al die workers een taak an sich.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat klopt, er is geen auto-build functie meer voor zover ik kan zien. Komt natuurlijk ook omdat stadsplanning an sich belangrijker is geworden, omdat wonders en buurten nu ook een eigen plek innemen. Als je workers net allemaal boerderijtjes gaan bouwen op plekken waar jij over twee beurten een district neer wilt pleuren is dat ook niet helemaal de bedoeling.
Klopt, het is ook wel extra werk natuurlijk. Net als die traders die ik niet gewoon oneindig naar een bepaalde stad kan sturen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee eens, maar ik vind t ook vrij storend dat als je een uitgebreide civ hebt je per beurt tig workers bezig kan houden. Er had wel iets van een gulden middenweg bedacht kunnen worden oid. Nu is het plannen van al die workers een taak an sich.
Als er iets van auto was bestaat de mogelijkheid nog steeds dit zelf te doen, als je dat juist leuk vindt, maar de mensen die spelen omdat ze andere factoren interessant vinden hebben dan het 'gedoe' niet.
Ik ook en dan ging ik zelf oorlog voeren, nu moet ik bosjes weg gaan halen, zucht.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, maar wel lekker makkelijk. Ik zette ze daar eigenlijk altijd op.
Overal mijnen en lumbermills neerzetten. Werken zullen ze.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:49 schreef DrDentz het volgende:
Ik moet nog wel even een goede strategie vinden voor het werken met builders, nu doe ik maar wat.
Voornaamste waar je rekening mee moet houden zijn de districts en in hoeverre zij profiteren van de verschillende upgrades eromheen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:49 schreef DrDentz het volgende:
Ik moet nog wel even een goede strategie vinden voor het werken met builders, nu doe ik maar wat.
Die krijgen ze, als ze geluk hebben, als de steden die ik inneem een arena hebben. Anders hebben ze pech en moeten ze weer werken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:51 schreef DrDentz het volgende:
Ze moeten ook brood en spelen hebben.
Klopt, de workers zijn echt op de schop gegaan met hun 3 charges dus dan kan je ze niet op automatisch zetten, ik ben het eens met de redenering erachter en vind het ook wel tof dat de districten erin gepropt zijn en zo. Maar toch. En wegen laat ik gewoon maken door handelsroutes te starten. Werkt perfect.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:47 schreef ems. het volgende:
Maar voor Civ 6 is het automatiseren van workers toch een stuk minder relevant gezien ze maar een beperkt aantal charges hebben? Tenzij je tegen het einde loopt van een huge map op epic+ speed kan ik niet zo snel ontdekken waarom je het zou willen automatiseren. Te meer omdat de placement van de verschillende upgrades een stuk belangrijker is geworden t.o.v deel 5.
Roads kan je trouwens bouwen met millitary engineers, voor wie het nog niet wist.
Zo realistische game eigenlijkquote:Op vrijdag 23 december 2016 13:02 schreef DrDentz het volgende:
Het is nog ff wennen want ik speel op een redelijk makkelijke mode maar zelfs nu lopen er buitenlanders in mijn rijk rond die alle steden lopen te converten, dat was bij de vorige civs ondenkbaar dat me dat zou gebeuren!
Land aanspreken en eisen dat ze ermee stoppen, gaan ze ermee akkoord en negeren ze het daarna heb je een casus belli en kan je oorlog verklaren met minder politieke gevolgen volgens mij. Al is het bij mij al een paar keer voorgekomen dat die casus belli niet naar voren kwam nadat die landen die belofte braken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:02 schreef DrDentz het volgende:
Het is nog ff wennen want ik speel op een redelijk makkelijke mode maar zelfs nu lopen er buitenlanders in mijn rijk rond die alle steden lopen te converten, dat was bij de vorige civs ondenkbaar dat me dat zou gebeuren!
ben er ook al op uitgekeken, multiplayer is broken op dit moment, en single player AI is het hetzelfde als in civ V niet al te bestquote:Op zaterdag 14 januari 2017 15:14 schreef MrTorture het volgende:
Deze civ weet me veel minder lang te boeien dan welke vorige ook Terwijl ik de meeste wijzigingen wel leuk vind.. Binnenkort toch maar weer es opnieuw proberen
quote:Op zaterdag 24 december 2016 10:50 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Damn son, Civ6 is echt een wetenschap
Gandhi begrijpt.quote:Op zondag 17 september 2017 23:40 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb zojuist een stad van Gandhi genuked omdat-ie een Great Work van me gestolen heeft. Hou ik niet van. Enige reactie: "Soms moet je nukes gebruiken in een conflict, fijn dat we daar hetzelfde over denken". Geen oorlogsverklaring. Niets.
Civ VI AIquote:Op zondag 17 september 2017 23:40 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb zojuist een stad van Gandhi genuked omdat-ie een Great Work van me gestolen heeft. Hou ik niet van. Enige reactie: "Soms moet je nukes gebruiken in een conflict, fijn dat we daar hetzelfde over denken". Geen oorlogsverklaring. Niets.
En omdat we een beurt daarvoor "declared friends" waren geworden, kan ik de genukete stad niet eens innemen om uit te ruilen tegen het GW FMLquote:
mensen liepen te zeuren dat het te moeilijk was bij CIV:BE maken ze het makkelijker tsja...quote:Op maandag 6 februari 2017 21:09 schreef waxmask het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na 4 alleen maar minder geworden.
MULTIPLAYER FIX de meeste bekende streamers en pro's zijn weer teruggegaan naar civ5 daar heb je actieve modders zoals Fruitstrike die de game balanced multiplayer en single player.quote:Op maandag 18 september 2017 15:58 schreef ems. het volgende:
Ik vind het zo langzamerhand wel tijd worden voor een expansion.
https://steamcommunity.co(...)/620695877143569436/quote:Op maandag 18 september 2017 16:10 schreef ems. het volgende:
Welke mensen zeurden dat de tech tree te moeilijk was in BE? Er was een hoop kritiek op die tree maar dat kwam meen ik niet zozeer door de vermeende complexiteit.
Mja, ik hoop dus op een expansion waarbij ze 6 'fixen'. Het is absoluut geen slechte game maar het kan zeker op dezelfde manier van expansions profiteren als 5 dat destijds deed (dat zonder expansions ook een veel mindere game was)quote:Op maandag 18 september 2017 16:10 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
MULTIPLAYER FIX de meeste bekende streamers en pro's zijn weer teruggegaan naar civ5 daar heb je actieve modders zoals Fruitstrike die de game balanced multiplayer en single player.
Ik vond die tech tree ook een beetje rommelig. Niet zozeer 'moeilijk'. De civ 6 tech tree heb ik zelf trouwens weinig op aan te merken.quote:Op maandag 18 september 2017 16:12 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
https://steamcommunity.co(...)/620695877143569436/
quote:Op maandag 18 september 2017 16:15 schreef ems. het volgende:
[..]
Mja, ik hoop dus op een expansion waarbij ze 6 'fixen'. Het is absoluut geen slechte game maar het kan zeker op dezelfde manier van expansions profiteren als 5 dat destijds deed (dat zonder expansions ook een veel mindere game was)
[..]
Ik vond die tech tree ook een beetje rommelig. Niet zozeer 'moeilijk'. De civ 6 tech tree heb ik zelf trouwens weinig op aan te merken.
Maar ik vond BE sowieso niet echt om over naar huis te schrijven.
Cool! Wat moet ik hiermee? Ik ben zelf een filthy casual die eigenlijk alleen multiplayer doet met vrienden die net zo spelen.quote:Op maandag 18 september 2017 16:16 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
een van de beste civ 5 spelers ter wereld.
Ja, evolutions waren wel leuk. Probleem met BE vond ik vooral dat het al zo snel duidelijk was wat je moest researchen/bouwen om een gigantische voorsprong te krijgen en daarvan afwijken eigenlijk alleen maar jezelf tegenwerken was. Ik meen dat ze dat met die expansion wel iets beperkt hebben maar toen hadden ze mijn interesse helaas al verloren.quote:BE vond ik de evolutions well heel goed, voor de rest was het meehh zeker early game met die tyfus aliens
een van de vele problemen in civ 6 multiplayer, mijn interesse in BE is ook uitgewerktquote:Op maandag 18 september 2017 17:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Cool! Wat moet ik hiermee? Ik ben zelf een filthy casual die eigenlijk alleen multiplayer doet met vrienden die net zo spelen.
[..]
Ja, evolutions waren wel leuk. Probleem met BE vond ik vooral dat het al zo snel duidelijk was wat je moest researchen/bouwen om een gigantische voorsprong te krijgen en daarvan afwijken eigenlijk alleen maar jezelf tegenwerken was. Ik meen dat ze dat met die expansion wel iets beperkt hebben maar toen hadden ze mijn interesse helaas al verloren.
De Rode Khmer, altijd leuk.quote:Op zondag 15 oktober 2017 03:23 schreef Remqo het volgende:
Volgende week weer een update, waar religion een update krijgt met een warrior monk en guru als support unit.
Naar verwachting maken Indonesië en Khmer hun intocht als nieuwe civs
quote:Op zondag 15 oktober 2017 03:23 schreef Remqo het volgende:
Volgende week weer een update, waar religion een update krijgt met een warrior monk en guru als support unit.
Naar verwachting maken Indonesië en Khmer hun intocht als nieuwe civs
Is alvast iets. Het wordt tijd dat het weer eens wat volwassener gaat aanvoelen. Kom met eerlijke "foute" regimes. Fascisme, en dan niet alleen Nazi's, maar ook Mussolini en de gevolgen qua wereldpolitiek. Civ6 is vergeven van de underdogs en historisch onbelangrijke leiders. En het hele city-state gebeuren voelt ook niet goed aan en had liever een systeem gehad dat, zeker vanaf 0 BC de wereld er wat meer uit zou zien zoals in Paradox games, met hier en daar de bekende "overheersers" die een rijk proberen te vormen maar bij uiteenvallen weer terug gaan naar oude provinciale (lees: graafschappen/hertogdommen) grenzen.quote:
Veel plezier dan, al hebben ze geen rode kleur en is Pol Pot niet de leider.quote:
De kracht van Civ is altijd one-more-turn geweest, soms tot diep in de nacht geboeid spelen tot je ineens tot de ontdekking komt dat over 2 uur de wekker gaatquote:Op zondag 15 oktober 2017 23:34 schreef waxmask het volgende:
[..]
[..]
Is alvast iets. Het wordt tijd dat het weer eens wat volwassener gaat aanvoelen. Kom met eerlijke "foute" regimes. Fascisme, en dan niet alleen Nazi's, maar ook Mussolini en de gevolgen qua wereldpolitiek. Civ6 is vergeven van de underdogs en historisch onbelangrijke leiders. En het hele city-state gebeuren voelt ook niet goed aan en had liever een systeem gehad dat, zeker vanaf 0 BC de wereld er wat meer uit zou zien zoals in Paradox games, met hier en daar de bekende "overheersers" die een rijk proberen te vormen maar bij uiteenvallen weer terug gaan naar oude provinciale (lees: graafschappen/hertogdommen) grenzen.
Waar Paradox uitblinkt in de politieke simulatie en hoe dat verhoudt tot de kaart, daar blinkt Civ uit in welke impact technologische vooruitgang kan hebben, en waarom een focus of pad kiezen kan betekenen dat je honderden jaren later overlopen gaat worden door de andere, en de enige sim die de waarde aantoont van wonderen, zowel in de tijd waarin ze gebouwd werden, als de hernieuwde toeristische waarde in de toekomst. Theologie is ook sterk onderdeel waar Civ 6 nu in uit blinkt maar verre van perfect is.
Ergens in het midden moet de Gouden Formule zitten voor een Ultieme "One-More-Turn" game, maar of we die ooit nog zullen meemaken....
Nu op steam voor 30.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:41 schreef DeHovenier het volgende:
Zit nog steeds te wachten op een schappelijke prijs voor deze game.
Same here, topgamequote:Op zondag 21 januari 2018 17:15 schreef Fylax het volgende:
Ik heb m voor 12 dollar in humble monthly gekocht
Nu al een vijftal keer afgespeeld. Blijft hilarisch.quote:Op woensdag 13 december 2017 14:11 schreef NoCigar het volgende:
Tamelijk geniaal: 'Zit ik in Civilization.Dan kun je beter herstarten.'
Ik wil het wel een x proberen maar ben niet goed ofzoquote:Op vrijdag 9 februari 2018 08:53 schreef Moeraskat het volgende:
Ik heb ook de humble gekocht laatst.
Civ6 is echt zo leuk. Heb meteen bijna alle DLC's gekocht ( behalve polen)
Zijn er mensen die te vinden zijn voor multiplayer? PM me dan even?
Ik ben ook niet goed hoor. Maar ik heb er wel plezier in, en dat is toch het belangrijkste? Wellicht kunnen we wat van elkaar leren. Ik speel met nog wat meer mensen civ6. Die zijn allemaal beter dan ik maar boeiendquote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik wil het wel een x proberen maar ben niet goed ofzo
Misschien na rise and fall beter? Ik ben in elk geval positief, maar ik ken de voorgangers dan ook nietquote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:01 schreef STING het volgende:
Wel spijt dat ik de Humble Bundle niet heb gekocht, maar ook teleurgesteld dat de reviews zo slecht blijven. (als CIV1-2-3-4-5 fan)
Veel van die reviewers zijn van die die-hards, die liever een grafische update van II/III willen hebben, dan een game die ook toegankelijk is voor nieuwere spelers.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:01 schreef STING het volgende:
Wel spijt dat ik de Humble Bundle niet heb gekocht, maar ook teleurgesteld dat de reviews zo slecht blijven. (als CIV1-2-3-4-5 fan)
De 'erratic' AI valt dus op zich nog wel mee?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Veel van die reviewers zijn van die die-hards, die liever een grafische update van II/III willen hebben, dan een game die ook toegankelijk is voor nieuwere spelers.
Persoonlijk vind ik V beter dan VI(alhoewel V vanilla ook genoeg minpunten had en het eilk pas na BNW echt goed was), maar met VI heb ik me ook uren vermaakt.
mijn tweede stad was arnhem en de derde rotterdamquote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:44 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Gisteren begonnen met de Nederlanders. Amsterdam > Utrecht > Groningen > Eindhoven > Rotterdam. Dat zullen ze niet tof vinden in 010
Op een CIV6 livestream van quill18 werden er al grappen gemaakt over earthquakes in Groningenquote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:44 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Gisteren begonnen met de Nederlanders. Amsterdam > Utrecht > Groningen > Eindhoven > Rotterdam. Dat zullen ze niet tof vinden in 010
Oh, stukje randomness na de eerste dus blijkbaar.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:54 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
mijn tweede stad was arnhem en de derde rotterdam
Mijn vrouw kent CIV ondanks hoe lang ik het speel echt nauwelijks. En die zat gisteren: waarom groeien er bananen bij Groningen.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:55 schreef STING het volgende:
[..]
Op een CIV6 livestream van quill18 werden er al grappen gemaakt over earthquakes in Groningen
quote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:57 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Mijn vrouw kent CIV ondanks hoe lang ik het speel echt nauwelijks. En die zat gisteren: waarom groeien er bananen bij Groningen.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:57 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Mijn vrouw kent CIV ondanks hoe lang ik het speel echt nauwelijks. En die zat gisteren: waarom groeien er bananen bij Groningen.
[ afbeelding ]
Al dat gas zorgt voor lokale opwarming.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:57 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Mijn vrouw kent CIV ondanks hoe lang ik het speel echt nauwelijks. En die zat gisteren: waarom groeien er bananen bij Groningen.
[ afbeelding ]
Mwa. Ik vind van wel, maar ik vind het leuk om polders aan te leggen. Ik ben nog met mijn eerste spel bezig: op de originele was ik wel uitgekeken eigenlijk, dit vind ik weer leuk. Ik vond de twee vorige versies ook echt beter na hun update.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 18:57 schreef MaxMark het volgende:
Alles leuk en aardig, maar is het de ¤29,99 waard?
Idem dito. Ik ben nu terug een spel begonnen op de derde moeilijkheidsgraad (of makkelijkheidsgraad). En het was ook 1 uur toen de pc uit ging.quote:Op maandag 12 februari 2018 12:17 schreef jogy het volgende:
Die toevoeging voegt daadwerkelijk toffe dingen toe. . Ik heb gister weer ouderwets de 'one more turn' ziekte gehad en moest mezelf echt wegtrekken van mijn toetsenbord. Maar ik ben wel weer geconfonteerd met mijn Zwakke speelstijl, Prince is al een niveau voor mij dat ik het niet leuk vind om te spelen. .
De theorie begrijp ik wel, dat je dus elke stad ultiem moet bouwen op zijn omgeving (Dus commercial/industrial/military etc.) Maar dat is mij al te veel moeite. . Immortal etc ontneemt mij de wil om te leven denk ik.quote:Op maandag 12 februari 2018 20:03 schreef ems. het volgende:
Ik vind de micro management juist fijn. In vergelijking met EU4 en CK2 is het allemaal extreem tam. Wel moet ik zeggen dat het niet echt "moeilijker" wordt naarmate je het niveau omhoog gooit. Het voornaamste effect is dat het iets langer duurt voordat je op stoom komt en iedere AI makkelijk kan ownen.
Ik speel meestal op emperor of immortal. Prince of king zit voor mijn gevoel geen enkele vorm van uitdaging aan.
Wat ik trouwens niet stoer bedoel verder. Ieder z'n meug.
Ja dat. En vooral heel erg inspelen op de krachten van je civ. (wat soms lastig kan zijn met boze Gilgamesh naast je beginstad )quote:Op maandag 12 februari 2018 20:39 schreef jogy het volgende:
[..]
De theorie begrijp ik wel, dat je dus elke stad ultiem moet bouwen op zijn omgeving (Dus commercial/industrial/military etc.) Maar dat is mij al te veel moeite. . Immortal etc ontneemt mij de wil om te leven denk ik.
Bij mij niet, ik wil gewoon een spel van vele uren spelen met nagenoeg de zekerheid dat ik ze allemaal bitchslap of kapot maak. En dat speel ik dus op Warlord.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 10:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja dat. En vooral heel erg inspelen op de krachten van je civ. (wat soms lastig kan zijn met boze Gilgamesh naast je beginstad )
Maar dat maakt het tenminste dat er nieuwe situaties ontstaan waar je een beetje op moet inspelen. Bij civ is het eigenlijk een kwestie van stappen herhalen totdat je onverslaanbaar bent. Bij Prince/king kan de uitdaging in de classical age al weg zijn, dat vind ik zonde.
Ik denk echt dat dat meer van de grootte van de map afhangt dan de AIop hogere niveaus, ik speel doorgaans op prince op standard maps en die kunnen vw de placement van de andere civs al uitdagend zijn, op grotere maps kan ik over het algemeen wel een of 2 niveaus hoger aan, maar dat komt dan meer dat ik een redelijke tijdsspan heb om het een en ander op te bouwen voordat idd een gilgamesh opeens 20 warcarts op me afstuurt en er een andere AI is die pissig is vw oorlog ofte dicht settelen op deze, nadat ik net de gedeeltes die ik wil koloniseren vrij gemaakt heb van barbarians.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 10:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja dat. En vooral heel erg inspelen op de krachten van je civ. (wat soms lastig kan zijn met boze Gilgamesh naast je beginstad )
Maar dat maakt het tenminste dat er nieuwe situaties ontstaan waar je een beetje op moet inspelen. Bij civ is het eigenlijk een kwestie van stappen herhalen totdat je onverslaanbaar bent. Bij Prince/king kan de uitdaging in de classical age al weg zijn, dat vind ik zonde.
Kan ook, zeker. Ik speel meestal op huge of die daarvoor. Wel vind ik de AI dermate stom dat je met een beetje goed spelen zelfs die 20 warcarts aan moet kunnen. Gewoon goed gebruik maken van het terrein en, afhankelijk van je buren, niet besparen op militaire macht early gamequote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik denk echt dat dat meer van de grootte van de map afhangt dan de AIop hogere niveaus, ik speel doorgaans op prince op standard maps en die kunnen vw de placement van de andere civs al uitdagend zijn, op grotere maps kan ik over het algemeen wel een of 2 niveaus hoger aan, maar dat komt dan meer dat ik een redelijke tijdsspan heb om het een en ander op te bouwen voordat idd een gilgamesh opeens 20 warcarts op me afstuurt en er een andere AI is die pissig is vw oorlog ofte dicht settelen op deze, nadat ik net de gedeeltes die ik wil koloniseren vrij gemaakt heb van barbarians.
en als je een vriendschap hebt met de buren komen ze je niet eens helpen althans, bij mij.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:27 schreef MrStock het volgende:
Ja daar heb ik dus bij Civ V ook altijd al last van gehad. Buurman verklaart mij de oorlog. Ik vol in de verdediging, doe niks, probeer vrede te regelen, blijft weigeren. Dan veeg ik m van de kaart en worden de overige landen boos op mij....
Jammer om te horen dat het nu nog steeds zo is dan. Als je eenzijdig de oorlog wordt verklaard moet dat wel meegenomen in hun mening over jou...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |