Heeft niet direct met empathie te maken (alhoewel misschien ook een beetje) maar ik ken bv ook een aantal mensen in de bijstand en die redden het uitstekend, klagen niet etc.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is ook duidelijk dat zij die het goed hebben zich niet kunnen verplaatsen in zij die het een stuk minder hebben. De empathie is kapot these days.
Je redeneert altijd wel vanuit dat perspectief. Dus dat denk ik eerlijk gezegd wel ja.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat ik denk dat iedereen mijn inkomen heeft?
Verzekerd voor wat?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het hoort bij de kosten. Maar verzekerd ben je.
Waar deed ik dat dan?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je redeneert altijd wel vanuit dat perspectief. Dus dat denk ik eerlijk gezegd wel ja.
Je bent altijd en overal bezig met het downplayen van dit soort berichtgeving. Ik heb daar een fijne neus en een scherp oog voor.quote:
Ja, ik zou voorrang geven aan mijn gezondheid. Maar het staat ze vrij om anders te besluiten.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Verzekerd voor wat?
Het bezoek aan de dokter of tandarts maar daarna gaat de kassa rinkelen. Dan snap je toch wel dat mensen met weinig inkomen wel twee keer nadenken voordat ze gaan?
Dan moet er wel iets op te geven zijn. Op een bepaald moment is de rek er uit. Misschien dat je, je dat ooit kan voorstellen als het door de één of andere reden bergafwaarts met je is gegaan. Vooralsnog slaan je bijdragen als een tang op een varkenquote:Op woensdag 21 december 2016 12:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Moet je eventueel iets anders opgeven.
quote:
quote:Op woensdag 21 december 2016 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En 30 euro per maand lijkt mij niet onoverkomelijk.
Jij bent altijd net aan het doen of iedereen straatarm is. Moet ik daaruit comcluderen dat jij straatarm bent?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je bent altijd en overal bezig met het downplayen van dit soort berichtgeving. Ik heb daar een fijne neus en een scherp oog voor.
Zie post 76.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dan moet er wel iets op te geven zijn. Op een bepaald moment is de rek er uit. Misschien dat je, je dat ooit kan voorstellen als het door de één of andere reden bergafwaarts met je is gegaan. Vooralsnog slaan je bijdragen als een tang op een varken
Dat is nu net het probleem, waar jij graag je ogen voor sluit, er is voor veel mensen daar niets in te besluiten. Mensen willen niet op straat in een doos wonen om naar de dokter of tandarts te kunnen gaan.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, ik zou voorrang geven aan mijn gezondheid. Maar het staat ze vrij om anders te besluiten.
Ik ben zelf steenrijk. Maar mijn empathie werkt wel uitstekend. Komt door mijn linkse opvoeding vermoed ik.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij bent altijd net aan het doen of iedereen straatarm is. Moet ik daaruit comcluderen dat jij straatarm bent?
Computers zijn natuurlijk een stuk bereikbaarder geworden met de jaren. Maar het is een illustratie van dat onze levensstandaard niet een op een vergelijkbaar is met dat van 25 jaar geleden. Er wordt een soort ideaalbeeld geschets van een verleden waarin vader met zijn salaris hetzelfde kon bewerkstelligen als tweeverdieners nu. En dat is gewoon nonsense. Selectieve nostalgie.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is niet alleen de vraag of je dat wilt het is ook de vraag of dat voor iedereen kan. Zonder computer is het moeilijk werk vinden als het zoveelste flexbaantje ten einde loopt. Een computer kost overigens niet veel geld dus ik wil dat nu niet als een luxe dingetje zien.
Er zijn heel veel mensen die helemaal niet op vakantie gaan dat schijnt nogal eens over het hoofd gezien te worden
Mij de mond proberen te snoeren en dan klagen dat ik geen discussie wil?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is nu net het probleem, waar jij graag je ogen voor sluit, er is voor veel mensen daar niets in te besluiten. Mensen willen niet op straat in een doos wonen om naar de dokter of tandarts te kunnen gaan.
Ik vind het verder best hoor. Ik zie wat je aan het doen bent en dat mag jou nu een lekker gevoel geven maar is geen discussie
Er zijn zat infographics en artikelen te vinden die dit fenomeen keihard aantonen. 1 en ander groeit steeds schever. De middenklasse wordt langzaam aan weggevaagd. Dat zijn geen sprookjes.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:34 schreef Hexagon het volgende:
Er worden steeds allerlei valse,scheve vergelijkingen gemaakt om een soort permanente klaagtoestand en slachtofferrol te kunnen blijven rechtvaardigen. Dat bestrijd ik graag.
En ik ben VVD-er. Zou dat er niet mee te maken hebben? We hebben gewoon andere oplossingen voor problemen.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben zelf steenrijk. Maar mijn empathie werkt wel uitstekend. Komt door mijn linkse opvoeding vermoed ik.
Dat weet ik wel zeker. Bij VVD'ers is überhaupt weinig empathie te bespeuren doorgaans.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En ik ben VVD-er. Zou dat er niet mee te maken hebben? We hebben gewoon andere oplossingen voor problemen.
Nou Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 21 december 2016 12:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Er zijn zat infographics en artikelen te vinden die dit fenomeen keihard aantonen. 1 en ander groeit steeds schever. De middenklasse wordt langzaam aan weggevaagd. Dat zijn geen sprookjes.
Sorry. CBS is niet geloofwaardig meer sinds ze aan "duiding" doen.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou Ik ben benieuwd
De koopkracht vn werknemers stijgt in de post crisisjaren weer gewoon
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-in-doorsnee-stijgen
Dat ben ik helemaal met je eens. Tijden zijn niet te vergelijken. Daar spelen zo veel zaken in mee.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Computers zijn natuurlijk een stuk bereikbaarder geworden met de jaren. Maar het is een illustratie van dat onze levensstandaard niet een op een vergelijkbaar is met dat van 25 jaar geleden. Er wordt een soort ideaalbeeld geschets van een verleden waarin vader met zijn salaris hetzelfde kon bewerkstelligen als tweeverdieners nu. En dat is gewoon nonsense. Selectieve nostalgie.
Bovendien had 25 jaar geleden ook niet iedereen het geld om een huis te kopen of op vakantie te kunnen.
Er worden steeds allerlei valse,scheve vergelijkingen gemaakt om een soort permanente klaagtoestand en slachtofferrol te kunnen blijven rechtvaardigen. Dat bestrijd ik graag.
Ah, cijfers passen niet in je politieke straatje dus is het niet waar.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Sorry. CBS is niet geloofwaardig meer sinds ze aan "duiding" doen.
https://www.ftm.nl/artike(...)hzelf-in-bescherming
Lees wat hij zegt:quote:Op woensdag 21 december 2016 12:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah, cijfers passen niet in je politieke straatje dus is het niet waar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |