abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167495796
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is ook duidelijk dat zij die het goed hebben zich niet kunnen verplaatsen in zij die het een stuk minder hebben. De empathie is kapot these days. ;)

Heeft niet direct met empathie te maken (alhoewel misschien ook een beetje) maar ik ken bv ook een aantal mensen in de bijstand en die redden het uitstekend, klagen niet etc.

Als ik dan van die figuren zie die in de bijstand zitten die steen en been klagen dat het te weinig is omdat ze niet hetzelfde kunnen als mensen die werken dan gaan de haren in mijn nek echt overeind staan.

Idem met opmerkingen als: Met het minimumloon kan je onmogelijk geld sparen. Als iemand die zelf jarenlang tegen het minimumloon gewerkt heeft én nog een koophuis had ook en gewoon auto reed kan ik gewoon uit ervaring zeggen dat dat BS is. MAAR je moet er wel dingen voor laten ja. Geen dure telefoonabbo's en je moet wel je centen in de gaten houden.

Dat stapje terug kunnen doen, met minder dan de buurman genoegen nemen en je niet achtergesteld voelen als je naar je werk moet fietsen ipv met een dikke BMW daarheen kan. Dáár zit hem gewoon echt de crux (uitzonderingen daargelaten)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_167495804
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat ik denk dat iedereen mijn inkomen heeft?
Je redeneert altijd wel vanuit dat perspectief. Dus dat denk ik eerlijk gezegd wel ja.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:30:21 #78
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167495821
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het hoort bij de kosten. Maar verzekerd ben je.
Verzekerd voor wat?
Het bezoek aan de dokter of tandarts maar daarna gaat de kassa rinkelen. Dan snap je toch wel dat mensen met weinig inkomen wel twee keer nadenken voordat ze gaan?
pi_167495825
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je redeneert altijd wel vanuit dat perspectief. Dus dat denk ik eerlijk gezegd wel ja.
Waar deed ik dat dan?
pi_167495849
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waar deed ik dat dan?
Je bent altijd en overal bezig met het downplayen van dit soort berichtgeving. Ik heb daar een fijne neus en een scherp oog voor.
pi_167495852
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:30 schreef the-eye het volgende:

[..]

Verzekerd voor wat?
Het bezoek aan de dokter of tandarts maar daarna gaat de kassa rinkelen. Dan snap je toch wel dat mensen met weinig inkomen wel twee keer nadenken voordat ze gaan?
Ja, ik zou voorrang geven aan mijn gezondheid. Maar het staat ze vrij om anders te besluiten.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:31:58 #82
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167495854
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Moet je eventueel iets anders opgeven.
Dan moet er wel iets op te geven zijn. Op een bepaald moment is de rek er uit. Misschien dat je, je dat ooit kan voorstellen als het door de één of andere reden bergafwaarts met je is gegaan. Vooralsnog slaan je bijdragen als een tang op een varken
pi_167495868
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waar lees jij dat?
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En 30 euro per maand lijkt mij niet onoverkomelijk.
Make my day!
pi_167495874
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je bent altijd en overal bezig met het downplayen van dit soort berichtgeving. Ik heb daar een fijne neus en een scherp oog voor.
Jij bent altijd net aan het doen of iedereen straatarm is. Moet ik daaruit comcluderen dat jij straatarm bent?
pi_167495889
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dan moet er wel iets op te geven zijn. Op een bepaald moment is de rek er uit. Misschien dat je, je dat ooit kan voorstellen als het door de één of andere reden bergafwaarts met je is gegaan. Vooralsnog slaan je bijdragen als een tang op een varken
Zie post 76.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:33:56 #86
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167495892
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, ik zou voorrang geven aan mijn gezondheid. Maar het staat ze vrij om anders te besluiten.
Dat is nu net het probleem, waar jij graag je ogen voor sluit, er is voor veel mensen daar niets in te besluiten. Mensen willen niet op straat in een doos wonen om naar de dokter of tandarts te kunnen gaan.
Ik vind het verder best hoor. Ik zie wat je aan het doen bent en dat mag jou nu een lekker gevoel geven maar is geen discussie :W
pi_167495893
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij bent altijd net aan het doen of iedereen straatarm is. Moet ik daaruit comcluderen dat jij straatarm bent?
Ik ben zelf steenrijk. Maar mijn empathie werkt wel uitstekend. Komt door mijn linkse opvoeding vermoed ik.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:34:03 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167495896
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:27 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het is niet alleen de vraag of je dat wilt het is ook de vraag of dat voor iedereen kan. Zonder computer is het moeilijk werk vinden als het zoveelste flexbaantje ten einde loopt. Een computer kost overigens niet veel geld dus ik wil dat nu niet als een luxe dingetje zien.
Er zijn heel veel mensen die helemaal niet op vakantie gaan dat schijnt nogal eens over het hoofd gezien te worden
Computers zijn natuurlijk een stuk bereikbaarder geworden met de jaren. Maar het is een illustratie van dat onze levensstandaard niet een op een vergelijkbaar is met dat van 25 jaar geleden. Er wordt een soort ideaalbeeld geschets van een verleden waarin vader met zijn salaris hetzelfde kon bewerkstelligen als tweeverdieners nu. En dat is gewoon nonsense. Selectieve nostalgie.

Bovendien had 25 jaar geleden ook niet iedereen het geld om een huis te kopen of op vakantie te kunnen.

Er worden steeds allerlei valse,scheve vergelijkingen gemaakt om een soort permanente klaagtoestand en slachtofferrol te kunnen blijven rechtvaardigen. Dat bestrijd ik graag.
pi_167495898
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:32 schreef agter het volgende:

[..]

[..]

Het staat dus nergens. Ok.
pi_167495917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:33 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat is nu net het probleem, waar jij graag je ogen voor sluit, er is voor veel mensen daar niets in te besluiten. Mensen willen niet op straat in een doos wonen om naar de dokter of tandarts te kunnen gaan.
Ik vind het verder best hoor. Ik zie wat je aan het doen bent en dat mag jou nu een lekker gevoel geven maar is geen discussie :W
Mij de mond proberen te snoeren en dan klagen dat ik geen discussie wil?
pi_167495919
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:34 schreef Hexagon het volgende:
Er worden steeds allerlei valse,scheve vergelijkingen gemaakt om een soort permanente klaagtoestand en slachtofferrol te kunnen blijven rechtvaardigen. Dat bestrijd ik graag.
Er zijn zat infographics en artikelen te vinden die dit fenomeen keihard aantonen. 1 en ander groeit steeds schever. De middenklasse wordt langzaam aan weggevaagd. Dat zijn geen sprookjes.
pi_167495934
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik ben zelf steenrijk. Maar mijn empathie werkt wel uitstekend. Komt door mijn linkse opvoeding vermoed ik.
En ik ben VVD-er. Zou dat er niet mee te maken hebben? We hebben gewoon andere oplossingen voor problemen.
pi_167495946
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En ik ben VVD-er. Zou dat er niet mee te maken hebben? We hebben gewoon andere oplossingen voor problemen.
Dat weet ik wel zeker. Bij VVD'ers is überhaupt weinig empathie te bespeuren doorgaans.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:37:31 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167495951
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Er zijn zat infographics en artikelen te vinden die dit fenomeen keihard aantonen. 1 en ander groeit steeds schever. De middenklasse wordt langzaam aan weggevaagd. Dat zijn geen sprookjes.
Nou Ik ben benieuwd

De koopkracht vn werknemers stijgt in de post crisisjaren weer gewoon
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-in-doorsnee-stijgen
pi_167495956
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker.
Nou dan!
pi_167495982
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou Ik ben benieuwd

De koopkracht vn werknemers stijgt in de post crisisjaren weer gewoon
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-in-doorsnee-stijgen
Sorry. CBS is niet geloofwaardig meer sinds ze aan "duiding" doen.

https://www.ftm.nl/artike(...)hzelf-in-bescherming

3 vragen aan de directeur:

Aan welke discussie heeft u zich geërgerd? 'Nou, ik vind dat de hele discussie over ongelijkheid, en het boek van Pikketty, al snel heeft geleid tot beeldvorming die niet de lading dekt.'

Wat klopt er niet aan? 'Er wordt bijvoorbeeld heel makkelijk gezegd: 20 procent van de huishoudens heeft 80 procent van alle bezittingen in Nederland. Waarschijnlijk om een bepaalde emotionele weerzinsreactie op te roepen.'

Maar dat klopt toch? 'Ja, het is niet onwaar. Sterker, het ís waar, we hebben het zelf geconcludeerd. Maar zo'n geïsoleerd cijfer zegt niet alles over de verdeling van het vermogen. In Nederland zit de bulk van de bezittingen bij ouderen, niet bij jongeren. Jonge mensen lenen om te studeren, gaan dan werken en sluiten een hypotheek af. Ze hebben weinig mogelijkheden voor vermogensopbouw. Terwijl veel ouderen hun hypotheek hebben afgelost, het huis is in waarde gestegen, de kinderen zijn het huis uit. Een genuanceerder plaatje.'
  woensdag 21 december 2016 @ 12:40:19 #97
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167495995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Computers zijn natuurlijk een stuk bereikbaarder geworden met de jaren. Maar het is een illustratie van dat onze levensstandaard niet een op een vergelijkbaar is met dat van 25 jaar geleden. Er wordt een soort ideaalbeeld geschets van een verleden waarin vader met zijn salaris hetzelfde kon bewerkstelligen als tweeverdieners nu. En dat is gewoon nonsense. Selectieve nostalgie.

Bovendien had 25 jaar geleden ook niet iedereen het geld om een huis te kopen of op vakantie te kunnen.

Dat ben ik helemaal met je eens. Tijden zijn niet te vergelijken. Daar spelen zo veel zaken in mee.
Vroeger werkten mensen veel meer uren per week in vaak veel slechtere omstandigheden. Daar wil niemand naar terug. Als je niets had kon je niets en tegenwoordig zorgt internet voor allerlei mogelijkheden die geen geld kosten. Men kan zich ook veel beter informeren over zaken om de positie te verbeteren. De levensverwachting was ook minder. Iemand van 40 of 50 was vroeger een oude vrouw of vent. Nu hebben die mensen nog allerlei plannen en verwachtingen.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:41:52 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167496021
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Sorry. CBS is niet geloofwaardig meer sinds ze aan "duiding" doen.

https://www.ftm.nl/artike(...)hzelf-in-bescherming
Ah, cijfers passen niet in je politieke straatje dus is het niet waar. :')
pi_167496120
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah, cijfers passen niet in je politieke straatje dus is het niet waar. :')
Lees wat hij zegt:

Maar dat klopt toch? 'Ja, het is niet onwaar. Sterker, het ís waar, we hebben het zelf geconcludeerd. Maar zo'n geïsoleerd cijfer zegt niet alles over de verdeling van het vermogen. In Nederland zit de bulk van de bezittingen bij ouderen, niet bij jongeren. Jonge mensen lenen om te studeren, gaan dan werken en sluiten een hypotheek af. Ze hebben weinig mogelijkheden voor vermogensopbouw. Terwijl veel ouderen hun hypotheek hebben afgelost, het huis is in waarde gestegen, de kinderen zijn het huis uit. Een genuanceerder plaatje.'

En dan vooral die laatste paar zinnen.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:48:19 #100
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167496166
Er is een groep die de dingetjes waar hier over gesproken wordt (vakanties, flatsrceens etc) helemaal niet heeft en de eindjes aan elkaar moeten knopen. Deze mensen hoor je over het algemeen niet maar voor deze mensen wordt het wel steeds moeilijker De mensen die het hardste roepen zijn misschien wel de mensen waar hier over gesproken wordt. Niet slim met geld omgaan en menen recht op allerlei zaken te hebben waarvoor ze niet in de positie verkeren.
Het is wel zaak dat verschil goed te blijven zien en niet makkelijk je er vanaf te maken met een "Ze doen het zelf" dat is gewoon niet eerlijk tegenover de mensen die ik als eerste noemde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')