abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167500529
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Najah. Ik zat ooit eens op een feestje met 20 studenten 'Creatieve Therapie' en met alle respect van de wereld heb ik ze wel gevraagd wat hun plan B was. Er is maar "zoveel" ruimte voor creatieve trommelaars en therapeutisch toneel en dan zit je wel in een hoek waar de klappen vallen.
Klopt helemaal, echter geld dit voor veel opleidingen. Zo is er een overschot aan niet al te best IT personeel en psychologen. Nou niet bepaald pret studies; vooral een studie psychologie is erg zwaar om te doen zo heb ik begrepen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_167500554
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik voel mij ook links met trekjes naar rechts, ik zag trouwens het liefste centrum links!
Met een gezonde oppositie, en geen sinterklaas spelen met cadeautje gooien dus, of kwartetten dat hoort niet daar maar op de speel tafel vindt ik.
Nou, dan moet je dus op een partij stemmen die daar voor staat. D66 lijkt mij wel iets voor jou.
pi_167500600
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:27 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nou, dan moet je dus op een partij stemmen die daar voor staat. D66 lijkt mij wel iets voor jou.
D66 hahahahahahahaahaha]ha, kom er niet uit helaas, zit meer bij de SP kerel!

Die hebben toch gekwartet met het beleid of dacht jij aan iets anders als kwartet, doe mij die dan krijg jij die?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2016 16:31:17 ]
pi_167500719
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb op één salaris een prima huis gekocht. Mijn vrouw heeft nooit gewerkt. Toch kunnen we op vakantie, hebben alle kinderen een eigen tablet, hangt er een joekel van een tv aan de muur, hebben we twee krantenabonnementen, hebben we via tv, Netflix en Prime ongekend veel te kijken, hebben we 6 huisdieren, een wandvullende boekencollectie, enzovoort. Heel veel daarvan hadden mijn ouders niet en mijn vader was nota bene arts.

Dat zure gedoe altijd... Vroeger was helemaal niet alles beter. Vroeger was saai en kut. Wees blij dat je nu leeft.
Inderdaad is het zo slecht allemaal niet. De verdeling is niet heel gelijk, maar het idee dat iedereen altijd maar alles kan hebben is wat mij betreft dan ook onzin.

En ook bij ons kan er van alles. Het enige dat ik echt oneerlijk vindt is de kinderopvangtoeslag /opvang. Dat is zo onredelijk duur.
Whatever...
  woensdag 21 december 2016 @ 16:33:56 #230
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167500722
quote:
6s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zijn wel vervelende dingen ja. Ik weet alleen ff niet wat artikel 40 is, maar ik kan me er iets bij voorstellen. Wat gebeurd er als je weigert te tekenen? In principe kunnen ze je namelijk niet dwingen. In de praktijk kunnen ze je het natuurlijk wel onmogelijk maken om het niet te doen.

Maar als je niet tekent bij de nieuwe, sta je dan op straat want je oude bedrijf, waar je een contract mee had is ontbonden?
Kom er nog wel op terug, heb weinig tijd om dat nu hier uit te leggen.
Maar het komt erop neer dat je geen keuze hebt en het maar moet slikken en zo niet zit je zonder werk. Bovendien is het zo dat je voor bepaalde functies weer moet solliciteren omdat ze niet bestaan bij de nieuwe werkgever.

De enige hoop is dan nog een vakbond.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_167500777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

D66 hahahahahahahaahaha]ha, kom er niet uit helaas, zit meer bij de SP kerel!

Die hebben toch gekwartet met het beleid of dacht jij aan iets anders als kwartet, doe mij die dan krijg jij die?
Je zult toch echt moeten samenwerken in de politiek. Je kunt prima je eigen beleid voeren, maar als je wilt regeren dan zul je hier en daar wat concessies moeten doen.
Nu ben ik het met je eens dat links dat te veel heeft gedaan onder Rutten, maar ja, volgende keer beter.

SP is ook een prima partij trouwens, maar ik denk niet dat ze ooit zullen regeren omdat ze dan te veel moeten inleveren op hun visie.
  woensdag 21 december 2016 @ 16:36:27 #232
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_167500784
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:33 schreef Cherna het volgende:
Kom er nog wel op terug, heb weinig tijd om dat nu hier uit te leggen.
Maar het komt erop neer dat je geen keuze hebt en het maar moet slikken en zo niet zit je zonder werk. Bovendien is het zo dat je voor bepaalde functies weer moet solliciteren omdat ze niet bestaan bij de nieuwe werkgever.
Dat soort situaties zijn kut ja. Oude werkgever moet je sowieso weg en de nieuwe zegt: Welkom, maar...
En dat solliciteren op je oude functie zie je ook vaker terug. Wel herkenbaar hoor.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_167500797
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Inderdaad is het zo slecht allemaal niet. De verdeling is niet heel gelijk, maar het idee dat iedereen altijd maar alles kan hebben is wat mij betreft dan ook onzin.

Nou ja, daar heeft Nederland bij iedere verkiezing wéér voor gekozen. Dus ja, da's niet heel raar.
pi_167500802
Ik vind het altijd heel bijzonder dat je met minimumloon al recht op toeslagen en subsidies hebt. Zeker als kostwinner met een gezin.

Kennelijk vindt de overheid ook dat dat te weinig is.
Make my day!
pi_167500814
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:36 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nu ben ik het met je eens dat links dat te veel heeft gedaan onder Rutten, maar ja, volgende keer beter.

Ze hadden het niet gehoeven als het volk hun liever was als het geld vindt ik!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2016 16:38:48 ]
pi_167501140
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ze hadden het niet gehoeven als het volk hun liever was als het geld vindt ik!
Och, het waren gewoon kut jaren voor de economie. Heel veel landen in de EU zijn er veel slechter aan toe. En nu is het weer tijd voor groei.
pi_167501154
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:37 schreef agter het volgende:
Ik vind het altijd heel bijzonder dat je met minimumloon al recht op toeslagen en subsidies hebt. Zeker als kostwinner met een gezin.

Kennelijk vindt de overheid ook dat dat te weinig is.
Laat me raden; jij verdient geen minimumloon.
pi_167501170
quote:
6s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:51 schreef NgInE het volgende:

[..]

Och, het waren gewoon kut jaren voor de economie. Heel veel landen in de EU zijn er veel slechter aan toe. En nu is het weer tijd voor groei.
Heel veel landen in de EU zijn er ook veel beter aan toe. Nederland hobbelt er een beetje achteraan qua groei wat dat betreft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 21 december 2016 @ 16:52:44 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167501187
quote:
3s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:51 schreef NgInE het volgende:

[..]

Laat me raden; jij verdient geen minimumloon.
Wat heeft dat er mee te maken? Het is toch bizar dat het minimumloon blijkbaar niet hoog genoeg is om in je levensonderhoud te voorzien?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_167501217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Heel veel landen in de EU zijn er ook veel beter aan toe. Nederland hobbelt er een beetje achteraan qua groei wat dat betreft.
Als je het met sommige landen vergelijkt zeker, maar ja...dan moeten mensen niet constant stemmen op partijen die alleen maar nog meer willen bezuinigen en vooral niet willen investeren in de groei van de minima.
pi_167501241
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken? Het is toch bizar dat het minimumloon blijkbaar niet hoog genoeg is om in je levensonderhoud te voorzien?
Klopt en daarom dus die premies. :) Is een tijdelijke oplossing zou ik zeggen; het minimumloon moet omhoog of de vaste lasten moeten omlaag.
  woensdag 21 december 2016 @ 16:55:52 #242
38496 Perrin
pi_167501266
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:54 schreef NgInE het volgende:

[..]

Klopt en daarom dus die premies. :) Is een tijdelijke oplossing zou ik zeggen; het minimumloon moet omhoog of de vaste lasten moeten omlaag.
Zo tijdelijk zijn ze niet.. Het is in mijn ogen een manier om de belastingbetaler te laten opdraaien voor kosten die je normaal bij bedrijven zou horen te leggen.
  woensdag 21 december 2016 @ 16:56:02 #243
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_167501270
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Mooie manier van discussiëren weer hoor, bovendien verdraai je mijn uitspraak.

Jij zet je niet voor de volle 100 procent in om jezelf en je leven beter te maken waar dat kan? Heeft niets mets bescheidenheid te maken maar alles met mentaliteit.
Soms gaat het leven net even wat anders en is het ook bewonderenswaardigheid als je een stapje terug kan doen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_167501357
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo tijdelijk zijn ze niet.. Het is in mijn ogen een manier om de belastingbetaler te laten opdraaien voor kosten die je normaal bij bedrijven zou horen te leggen.
Graag. Leuk om het bedrag onderaan de loonstrook te zien, maar als je ziet wat er richting de belastingpot gaat... Daar zou ik een tweede gezin van kunnen onderhouden, inclusief woning.
  woensdag 21 december 2016 @ 17:00:11 #245
38496 Perrin
pi_167501367
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Graag. Leuk om het bedrag onderaan de loonstrook te zien, maar als je ziet wat er richting de belastingpot gaat... Daar zou ik een tweede gezin van kunnen onderhouden, inclusief woning.
Dat doe je dus waarschijnlijk ook.
pi_167501380
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Is ook zo, maar als je dat niet doet dan gaan er dus meer bedrijven failliet of er belanden nog meer mensen in de WW/bijstand, waar je als belastingbetaler ook voor zult moeten opdraaien. Het is niet ideaal, maar de beste oplossing op de korte termijn.
pi_167501381
quote:
9s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat doe je dus waarschijnlijk ook.
Hmja, ik zou het alleen dan liever zelf uitkiezen.
  woensdag 21 december 2016 @ 17:01:32 #248
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_167501395
Ik heb niet de hele thread gelezen, maar dit artikel, van the Atlantic, gaat precies over dit fenomeen. Kort gezegd; de arbeidsproductiviteit is enorm gestegen sinds WOII, maar het loon is sinds de jaren zeventig hetzelfe gebleven. Waar gaat al dat extra geld dan naar toe? Je raadt het al. Eigenaren en aandeelhouders. Degenen die zorgen voor die extra productie, de arbeiders, blijven met lege handen achter. Dit artikel gaat over de situatie in de VS, maar hetzelfde kan, in mindere mate natuurlijk, ook worden gezegd over Nederland.

http://www.theatlantic.co(...)-problematic/385931/
Op het scherp van de snede.
  woensdag 21 december 2016 @ 17:01:44 #249
38496 Perrin
pi_167501400
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hmja, ik zou het alleen dan liever zelf uitkiezen.
Wie weet wordt met jouw geld een PVV-gezin onderhouden :X
  woensdag 21 december 2016 @ 17:02:30 #250
38496 Perrin
pi_167501406
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:00 schreef NgInE het volgende:

[..]

Is ook zo, maar als je dat niet doet dan gaan er dus meer bedrijven failliet of er belanden nog meer mensen in de WW/bijstand, waar je als belastingbetaler ook voor zult moeten opdraaien. Het is niet ideaal, maar de beste oplossing op de korte termijn.
Mja, MKB-bedrijfjes trekken dat niet idd. Multinationals echt wel. Maar die worden gepamperd door de politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')