Het staat er gewoon echt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom niet? Het christendom heeft ook problemen zat. Je doet net alsof als iets een religie is er DUS geen problemen mee zijn.
Een religie met een onweerstaanbare aantrekkingskracht op psychopaten, dat lijkt me dus wel een probleem.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mij lijkt het evident dat de islam een religie is en dus geen problemen kent.
Ik moest het ook 3x lezen. Onbegrijpelijk.quote:
trump heeft het acc van wilders gehackedquote:
Religies kennen juist wel problemen. Als er iets is dat de historie ons leert is het dat wel.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
tsja. mongooltjes kunnen ook photoshoppen blijkbaarquote:
twitter:TomMayerEuropa twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 12:47:18Terrorverdächtiger von Berlin kommt laut IM de Maizière aus Pakistan, am 31. Dez 2015 in Dland eingereist, registriert reageer retweet
Ach, ik kijk nergens meer van op hier.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik moest het ook 3x lezen. Onbegrijpelijk.
Even op zijn twitter gekeken:quote:
Die mensen moeten toch ergens hun zieke inspiratie vandaan hebben gehaald. In haar kern is de Islam gewoon een veel te conservatieve religie die nodig eens wat met de tijd mag mee gaan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:52 schreef Re het volgende:
een religie zelf kan weinig doen, de mensen die het interpreteren en zo uitvoeren des te meer
Ik verdedig mijzelf en mijn geliefden. Niet per se de islam.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:44 schreef ITrade het volgende:
[..]
Wat gaat er precies in je om als ik vragen mag? Leg uit warom je de islam in deze moet verdedigen.
Misschien is het juist andersom. Veel teksten liegen er niet om in de zgn. 'heilige boeken'. Het is juist de mens die er een invulling aan geeft en gelukkig nemen de meesten niet alles letterlijk. Maar als je wil kun je voor de meest vreselijke dingen legitimering vinden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:52 schreef Re het volgende:
een religie zelf kan weinig doen, de mensen die het interpreteren en zo uitvoeren des te meer
Die is natuurlijk binnengekomen als 12-jarige. Blijkt nu dat hij toch 31 is.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:53 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:TomMayerEuropa twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 12:47:18Terrorverdächtiger von Berlin kommt laut IM de Maizière aus Pakistan, am 31. Dez 2015 in Dland eingereist, registriert reageer retweet
Ik denk idd dat daar ook de crux zit.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Die mensen moeten toch ergens hun zieke inspiratie vandaan hebben gehaald. In haar kern is de Islam gewoon een veel te conservatieve religie die nodig eens wat met de tijd mag mee gaan.
de verlichting is er nog niet of niet mogelijk in die windstreken zonder revolutiequote:Op dinsdag 20 december 2016 12:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Die mensen moeten toch ergens hun zieke inspiratie vandaan hebben gehaald. In haar kern is de Islam gewoon een veel te conservatieve religie die nodig eens wat met de tijd mag mee gaan.
En dat is nou precies wat de mensen die die religie aanhangen (nochtans een deel van de mensen) juist NIET willen. En dat is wat die religie hen opdraagt. Volgens hun interpretatie dan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:54 schreef skysherrif het volgende:
een veel te conservatieve religie die nodig eens wat met de tijd mag mee gaan.
Ik roep nergens dat zij hun verzen zo maar verzinnen. Ja het staat in de Koran. Ja, als je de Koran niet als geheel beschouwt kun je het misbruiken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik verwacht niks, maar het zou wel al schelen als eens wat meer moslims het probleem onderkennen/erkennen. Stelselmatig roepen dat het niets met de Islam te maken heeft is ronduit ridicuul. Al die aanslagen worden uit naam van de Islam gepleegd. Het doet er verder niet toe dat het extremisten zijn. Kennelijk zitten er stromingen binnen dat geloof die dit soort gekkigheid "rechtvaardigen". En dat wordt doorgaans niet onderkent door het gros van de mensen. En daar bedoel ik overigens niet alleen moslims mee. Dat dat even duidelijk is.
Echter lijkt het mij evident dat de Islam gewoon een probleem heeft.
Blutti Merkel.quote:
Hmja, ik snap je semantische geintje, maar wil je hier verder nog iets mee zeggen?quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik beticht jou daar toch ook niet van? Ik constateer louter feiten en die benoem ik.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik roep nergens dat zij hun verzen zo maar verzinnen. Ja het staat in de Koran. Ja, als je de Koran niet als geheel beschouwt kun je het misbruiken.
Precies het zijn dus de mensen die op basis van wat ze lezen/horen besluiten nemen en evt. problemen zien. De religie zelf doet niets, besluit niets en kent dus geen problemen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:54 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Misschien is het juist andersom. Veel teksten liegen er niet om in de zgn. 'heilige boeken'. Het is juist de mens die er een invulling aan geeft en gelukkig nemen de meesten niet alles letterlijk.
Lastig he, de waarheid onder ogen zienquote:Op dinsdag 20 december 2016 12:53 schreef Re het volgende:
[..]
tsja. mongooltjes kunnen ook photoshoppen blijkbaar
Je spreekt over moslims.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik beticht jou daar toch ook niet van? Ik constateer louter feiten en die benoem ik.
Eigenaardige is natuurlijk dat iemand zich dus aanmeldt als "vluchteling" uit Pakistan. Net als die zogenaamde vluchtelingen uit Marokko en Algerije hier in NL, die onlangs de stad Groningen onveilig maakten en Ter Apel op stelten zetten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:55 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Die is natuurlijk binnengekomen als 12-jarige. Blijkt nu dat hij toch 31 is.
Nee want in de boeken staan wel degelijk aanwijzingen. Mensen doen daar meestal juist niets mee gelukkig.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Precies het zijn dus de mensen die op basis van wat ze lezen/horen besluiten nemen en evt. problemen zien. De religie zelf doet niets, besluit niets en kent dus geen problemen.
Ja dat menselijk gedrag complexer is dan een religie wat ook de reden is dat de ene moslim andere opvattingen heeft dan de andere. Mensen moet je dus op hun gedrag beoordelen en niet op basis van wat jij denkt dat ze geloven.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, ik snap je semantische geintje, maar wil je hier verder nog iets mee zeggen?
En als ze er wel wat mee doen is dat ook de keuze van de mensen en niet van de boeken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nee want in de boeken staan wel degelijk aanwijzingen. Mensen doen daar meestal juist niets mee gelukkig.
Simpel. Beetje zoals je oneliners.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:58 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wie de schoen past trekke hem aan heh.
Ik weet niet wat Stimorol bedoellt. Moet ik het thuis nog eens over kijken?quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik moest het ook 3x lezen. Onbegrijpelijk.
Even voor de duidelijkheid: er is per definitie niets mis met de islam?quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat menselijk gedrag complexer is dan een religie wat ook de reden is dat de ene moslim andere opvattingen heeft dan de andere. Mensen moet je dus op hun gedrag beoordelen en niet op basis van wat jij denkt dat ze geloven.
Waarom moet je die verdedigen, worden die aangevallen? En zo ja door wie?quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik verdedig mijzelf en mijn geliefden. Niet per se de islam.
Die staan ook in de Torah en de Bijbel. Er is iets anders waardoor deze mensen zo doen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nee want in de boeken staan wel degelijk aanwijzingen. Mensen doen daar meestal juist niets mee gelukkig.
Lees het topic maar. Vanaf 1.quote:Op dinsdag 20 december 2016 13:00 schreef ITrade het volgende:
[..]
Waarom moet je die verdedigen, worden die aangevallen? En zo ja door wie?
Er is geen gods wil.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
Tja, das gods wil he, daar doe je niks tegen...
Maar daarom kun je wel iets van de religie vinden uiteraard. Uiteindelijk vinden terrroristen daarin toch deels hun legitimering. 'Het heeft niets met islam te maken' klopt gewoonweg niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En als ze er wel wat mee doen is dat ook de keuze van de mensen en niet van de boeken.
Het is eigenaardig, maar het gebeurt. Je ziet het zelf. Al het islamitische tuig uit de hele wereld komt momenteel hier naartoe en wordt met open armen door de Gutleut ontvangen. "Welkom, welkom in mijn land."quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eigenaardige is natuurlijk dat iemand zich dus aanmeldt als "vluchteling" uit Pakistan. Net als die zogenaamde vluchtelingen uit Marokko en Algerije hier in NL, die onlangs de stad Groningen onveilig maakten en Ter Apel op stelten zetten.
Zeker. Aangezien het hier een moslim betreft die uit naam van zijn geloof deze aanslag gepleegd heeft. Net als al die andere aanslagen uit naam van de Islam gepleegd worden. Dan kan je niet ontkennen dat daar een probleem zit. Roeptoeteren dat dit geen echte vrome moslims zijn die de koran verkeerd interpreteren doet niets aan het probleem af. Er zijn extremisten die kennelijk dat boek op die manier interpreteren dat dit soort moreel verwerpelijke daden gerechtvaardigd zijn volgens hen.quote:
Volgens mij niet, je kunt de schrijver van een sprookje toch niet verwijten dat mensen het nu nog geloven en hun gedrag er door laten bepalen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 13:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: er is per definitie niets mis met de islam?
er was een nuke voor nodig... gruwelijk, maar uiteindelijk zeer effectief, misschien (achteraf weet je dat nooit) ook wel efficient.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:33 schreef Nintex het volgende:
[..]
hear hear!
Sowieso dom om je grenzen open te laten staan als je in oorlog bent. We zijn ook in oorlog in Oekraine/Rusland. Kan ook prima gevolgen hebben voor hier, maar het zijn allemaal 'Goerings' in Brussel.
“If one enemy bomb falls on Berlin, you can call me Meyer."
[..]
Dit is een goed voorbeeld voor de rest van het tuig dat nog aanslagen wil plegen. Zo gemakkelijk kun je naar de 72 maagden en het eeuwige paradijs.
Stopten de Kamikaze aanvallen van de Japanners toen de eerste zich in een vliegdekschip boorde? Nee, dat werden er alleen maar meer.
Desnoods halen we ze zelf op!quote:Op dinsdag 20 december 2016 13:01 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het is eigenaardig, maar het gebeurt. Je ziet het zelf. Al het islamitische tuig uit de hele wereld komt momenteel hier naartoe en wordt met open armen door de Gutleut ontvangen. "Welkom, welkom in mijn land."
Dan valt het aantal aanslagen toch nog best wel mee.. als we 'al het islamitisch tuig uit de hele wereld' hier naartoe halen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 13:01 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het is eigenaardig, maar het gebeurt. Je ziet het zelf. Al het islamitische tuig uit de hele wereld komt momenteel hier naartoe en wordt met open armen door de Gutleut ontvangen. "Welkom, welkom in mijn land."
So fucking what. Islam is duidelijk de common denominator. Het is hele simpele kansrekening.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:58 schreef Wespensteek het volgende:
Ja dat menselijk gedrag complexer is dan een religie wat ook de reden is dat de ene moslim andere opvattingen heeft dan de andere. Mensen moet je dus op hun gedrag beoordelen en niet op basis van wat jij denkt dat ze geloven.
Wauw.quote:Op dinsdag 20 december 2016 13:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij niet, je kunt de schrijver van een sprookje toch niet verwijten dat mensen het nu nog geloven en hun gedrag er door laten bepalen.
Watquote:Op dinsdag 20 december 2016 13:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij niet, je kunt de schrijver van een sprookje toch niet verwijten dat mensen het nu nog geloven en hun gedrag er door laten bepalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |