abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167469445
Op de Breitscheidplatz zou een vrachtwagen op een kerstmarkt zijn ingereden. Volgens Duitse media zouden hierbij 12 personen overleden zijn, ook worden er rond de 50 gewonden gemeld.

'Aanslagpleger was vluchteling'
Angela Merkel in rouw na aanslag in Berlijn

berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13 +++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49 Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Tot nu toe bekend;

• Minimaal 12 doden
• 48+ gewonden
• Vrachtwagen was van een Poolse firma
• Bijrijder was oorspronkelijke bestuurder
• Dader kaapte de vrachtwagen
• Verdachte bestuurder opgepakt
• Verdachte is een Afghaan of Pakistaan die begin dit jaar het land in kwam als vluchteling
quote:
A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.

The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
Foto's van het incident in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I feel kinda Locrian today
pi_167469473
pi_167469483
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:47:49 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167469485
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:47 schreef starla het volgende:
Oh, moet deeltje 11 zijn...

MOD! MOD! HELP!
Nee hoor. Is vanzelf opgehoogd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167469487
Merkel (haar partij) staat toch nog steeds ruim voor in de peilingen?
Volgens mij zijn de Duitsers wat betreft hun stemgedrag niet zo gevoelig voor dit soort gebeurtenissen.
pi_167469492
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee hoor. Is vanzelf opgehoogd.
Zag het ;)
pi_167469502
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:40 schreef SpaceOddity het volgende:
Dus wederom een aanslag, islam gerelateerd. Ik kijk er bijna niet meer van op, hoe verschrikkelijk ook. Alsof het ook echt het nieuwe normaal is, want dat is het eigenlijk ook. Vrij deprimerend.

[..]

Jij bent echt moslima?

[..]

Is openlijk homo zijn verboden in islamitische landen?
Worden homo's bestraft in islamitische landen?
Als Nederland grotendeels islamitisch word, word dat dan ook strafbaar hier?
Het probleem is wel een beetje de media, hm, of toch niet helemaal.
Eigenlijk is het probleem de lezer of de kijker.

Voorbeeld: gisteren was voor het nieuws een onderwerp over een voorstadje van Parijs, waar vrouwen de toegang wordt verboden in horeca-gelegenheden. Geen woord van gelogen, dat geloof ik direct. Als kijker krijg je een soort woede over je. Maar er wordt maar een voorstadje genoemd. Op de een of andere manier krijg je het idee: en nu ga ik PVV stemmen. Onterecht.

In de media krijg je alleen te maken met extremen. En daar is het ook voor bedoeld. Je ziet ongelukken en dit soort extreme bizarheden in Parijse voorsteden. Maar Parijs telt honderden voorsteden, waarin dit soort dingen misschien wel niet gebeuren. Daar hoor je niets van, omdat het simpelweg geen nieuws.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_167469506
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:47 schreef Physsic het volgende:
Volgens mij zijn de Duitsers wat betreft hun stemgedrag niet zo gevoelig voor dit soort gebeurtenissen.
Duitsers zijn een volk dat een leider volgt. Zolang Merkel zich herverkiesbaar stelt zolang zal ze herkozen worden.
pi_167469519
Mensen doden voor je geloof hoe dom ben je dan
pi_167469522
Voor wie het vroeg; als je de rol van homo's in de islam wil weten: open een topic.
pi_167469531
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:48 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Voorbeeld: gisteren was voor het nieuws een onderwerp over een voorstadje van Parijs, waar vrouwen de toegang wordt verboden in horeca-gelegenheden. Geen woord van gelogen, dat geloof ik direct. Als kijker krijg je een soort woede over je. Maar er wordt maar een voorstadje genoemd. Op de een of andere manier krijg je het idee: en nu ga ik PVV stemmen. Onterecht.

In de media krijg je alleen te maken met extremen. En daar is het ook voor bedoeld. Je ziet ongelukken en dit soort extreme bizarheden in Parijse voorsteden. Maar Parijs telt honderden voorsteden, waarin dit soort dingen misschien wel niet gebeuren. Daar hoor je niets van, omdat het simpelweg geen nieuws.
Omdat die andere voorsteden 'normaal' zijn, of in ieder geval wat 'normaal' was. Daar is niets verandert, dus hoor je er niet over. Islamisering is een verandering, dus daar horen we over.
pi_167469545
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:48 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het was niet een voorstadje maar het waren er meerdere, in meerdere steden in Frankrijk.
pi_167469570
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:50 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Het was niet een voorstadje maar het waren er meerdere, in meerdere steden in Frankrijk.
En niet alleen in Frankrijk.
pi_167469577
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:50 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Oke. En nu?
pi_167469578
quote:
Ze is eerder dit jaar afgestraft in mecklenburg toch?

Edit:

Angela Merkels CDU heeft bij de Duitse deelstaatverkiezing in Mecklenburg-Vorpommern een gevoelige nederlaag geleden. Anti-immigratiepartij Alternative für Deutschland(AfD) behaalde ongeveer 21 procent van de stemmen, tegenover 19 procent voor de CDU. Grootste partij wordt de SPD met 30 procent van de stemmen, zo melden Duitse media.

De christendemocratische CDU verliest daarmee fors ten opzichte van de vorige verkiezing in Mecklenburg-Vorpommern, toen de partij nog 23 procent van de kiezers die de gang naar de stembus maakten, achter zich wist te krijgen. De nederlaag is extra pijnlijk omdat de deelstaat betreft waarin Merkels kieskring zich bevindt.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 11:53:05 ]
pi_167469580
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:49 schreef Stimorol- het volgende:
Voor wie het vroeg; als je de rol van homo's in de islam wil weten: open een topic.
Voor wie het vroeg; als je de rol van homo's in mijn specifieke niet mainstream interpretatie van de islam wil weten: open een topic.
pi_167469582
MailOnline twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 11:51:04 German commandos storm airport hangar where immigrants live to hunt for accomplices to Berlin terror attack… https://t.co/y4Znvh408H reageer retweet
pi_167469592
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:51 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Oke. En nu?
Lekker verder slapen en doen of er niks aan de hand is.
pi_167469595
quote:
Huh??? Merkel gaat steeds verder achteruit in de peilingen en verloor 3 maanden geleden nog de verkiezingen in Mecklenburg-Vorpommern waar het CDU van eerste naar derde partij ging. AfD scoorde nog hoger.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_167469601
quote:

[..]

Oke. En nu?
Heeft natuurlijk niks met de islam te maken.
pi_167469615
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:52 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Huh??? Merkel gaat steeds verder achteruit in de peilingen en verloor 3 maanden geleden nog de verkiezingen in Mecklenburg-Vorpommern waar het CDU van eerste naar derde partij ging. AfD scoorde nog hoger.
Ja, wel achteruit, maar ik begreep dat ze nog steeds (landelijk gezien) ver voor staat.
pi_167469648
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, wel achteruit, maar ik begreep dat ze nog steeds (landelijk gezien) ver voor staat.
Nog een paar van dit soort "incidentjes"en het kon wel eens snel veranderen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_167469664
Laat Europa maar lekker rechts worden, ik ben er klaar mee
pi_167469670
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Geen idee, Mecklenburg is natuurlijk wel een deelstaat wat achtergesteld is dus die zullen eerder naar zoiets als de AfD neigen.
pi_167469689
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Mwoah, dan moeten er eerst een paar miljoen mensen extra zo simpel zijn om vluchtelingenopvang te zien als het faciliteren van terreur.
pi_167469691
In dat cafe zag je meerdere mannen, een stuk of twintig. Die allemaal een mening hadden: geen vrouwen. In onze cultuur past zoiets niet, dus dan doemt gelijk de vraag op: waar komt dat vandaan?
Zijn het monsters die daar zitten?

Europa heeft een lange geschiedenis achter de rug waarin democratie en gelijke rechten voor iedereen langzamerhand vorm kregen. We kunnen ons niet meer voorstellen dat iets meer dan eeuw geleden vrouwen niet mochten stemmen. Vraag een willekeurige man op straat over stemverbod bij vrouwen en ik weet zeker dat hij zal reageren: Belachelijk.
Maar ik denk er wel eens over om in een tijdmachine te stappen naar 500 jaar terug en de mensen daar zouden gaan vertellen hoe wij nu leven, met democratie, gelijke rechten. Ik ben bang dat ze je heel glazig aankijken.

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat er enorme verschillen zijn in ontwikkeling tussen landen en werelddelen. Blijkbaar denken die mannen als ze een onbedekte vrouw zien in een cafe die een glas wijn drinkt, wat voor ons normaal is: What the fuck?????

Je weet het niet.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:57:05 #27
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167469702
quote:

[..]

Oke. En nu?
Hopelijk ooit een algemeen verbod op het geloof van de haat.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_167469704
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:02 schreef KrappeAuto het volgende: [..] En toch was het leven van Mohammed (het voorbeeldmens van bijna alle moslims) en wat verder in de islamitische doctrine staat vrij duidelijk: uit naam van de islam moorden is toegestaan of wordt zelfs aangemoedigd. Je ziet bij andere elementen binnen de islam ook eensgezindheid, ondanks die diversiteit. Zo zie je bijvoorbeeld dat veel moslims wereldwijd de barbaarse mening hebben dat je dood moet (zie hieronder) als je vreemd gaat, en niet zomaar dood, maar het liefst dood via stenigen. Dit stenigen is iets wat direct te ontlenen is aan islamitische doctrine. Het is dus geen toeval dat een groot deel van de diverse islamitische wereld vindt dat je gestenigd moet worden als je vreemd gaat, want dat staat immers in de islamitische literatuur. [ afbeelding ] De regels uit de islamitische doctrine worden dus al gewoon sinds inceptie nageleefd. Europa heeft al eeuwen last van islamitische groepen die Europa aanvallen. Dit is niks nieuws. Deze terrorist was gewoon een goede moslim die de religie en haar kernelementen (het leven van de profeet, de stukjes tekst in de doctrine die moorden toestaan/aanmoedigen) serieus neemt. De terroristen komen ook uit een vrij diverse groep landen, het is niet zo dat ze allemaal uit Saoedie-Arabiė komen ofzo. Die diversiteit staat dus niet in de weg om de islam af te keuren, alhoewel je wel andere redenen zult hebben om dat te doen aangezien deze ideologie een heilige koe voor je is.
Dat is natuurlijk best een leuk plaatje maar heb je ook gezien in welke regio's moslims met die opvattingen wonen? Heb je er rekening mee gehouden dat in de betreffende regio's de opvattingen daaromtrent daar in z'n algemeen heersen? Dus dat niet alleen moslims dat vinden maar ook christenen en Hindoes bijvoorbeeld? Heb je ook rekening gehouden met het feit dat die opvattingen verschuiven als men in een land woont waar de doodstraf niet wordt uitgevoerd en mensenrechten worden gehanteerd? Dan lijkt het me ook wat kort door de bocht om dat als inherente eigenschap van de islam of moslims toe te schrijven.
pi_167469706
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Geen idee, Mecklenburg is natuurlijk wel een deelstaat wat achtergesteld is dus die zullen eerder naar zoiets als de AfD neigen.
Laten we eens afwachten wat de verkiezingen in Frankrijk gaan brengen. Duitseland zit nog (begrijpelijk) een groot schuld gevoel vanwege WWII en dat stemgedrag is daar op afgestemd
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_167469707
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:51 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Voor wie het vroeg; als je de rol van homo's in mijn specifieke niet mainstream interpretatie van de islam wil weten: open een topic.
Nee boeit mij geen moer
pi_167469718
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:57 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Christendom, jodendom en de islam dus?
pi_167469719
quote:

[..]

Precies, Europa moet nu eens extremistisch worden en dit haat geloof verbannen en verbieden.
pi_167469726
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik woon in zo'n "wat achtergestelde deelstaat" en eerlijk gezegd zit ik er niet op te wachten dat we hier in de toekomst ook kunnen genieten van dit soort "moderne" "kosmopolitische" taferelen.
pi_167469728
De Islam is veel meer een geintegreerd onderdeel van de samenleving daar dan religie bij ons.
pi_167469735
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:58 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Precies, Europa moet nu eens extremistisch worden en dit haat geloof verbannen en verbieden.
LOL.
pi_167469744
quote:

[..]

Hoef je alleen maar even in twee opeenvolgende kabinetsperiodes in zowel de Eerste als de Tweede Kamer een twee derde meerderheid te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 12:00:06 ]
pi_167469748
JeroenAkkermans twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 11:57:06 Update: volgens persbureau DPA ontkent de dader reageer retweet
pi_167469754
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heb jij een beetje onder een steen geleefd de afgelopen jaren?
Nee hoor, ik vraag me alleen af waar zulke idioterieen vandaan komen. Ergens komt het vandaan.
Waarom zouden vrouwen niet in een cafe mogen? Laten we eens met die vraag beginnen. Wat zullen die mannen hierop antwoorden? Daar ben ik nieuwsgierig naar.
pi_167469760
quote:
Goed verhaal en precies de vinger op de zere plek.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167469765
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:59 schreef Houtenbeen het volgende:
JeroenAkkermans twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 11:57:06 Update: volgens persbureau DPA ontkent de dader reageer retweet
Ik snap niet waarom hij ontkent.
pi_167469770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Laten we eens afwachten wat de verkiezingen in Frankrijk gaan brengen. Duitseland zit nog (begrijpelijk) een groot schuld gevoel vanwege WWII en dat stemgedrag is daar op afgestemd
Ja, precies. Dat idee heb ik ook. Een reeks aanslagen zal in bijvoorbeeld Frankrijk een groter effect hebben op het stemgedrag dan in Duitsland verwacht ik. Ik heb wel eens gehoord dat dat te maken kan hebben met het verleden. De angst om weer het land te zijn dat zich tegen een bepaalde bevolkingsgroep keert.
pi_167469777
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:00 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vraag me alleen af waar zulke idioterieen vandaan komen. Ergens komt het vandaan.
Waarom zouden vrouwen niet in een cafe mogen? Laten we eens met die vraag beginnen. Wat zullen die mannen hierop antwoorden? Daar ben ik nieuwsgierig naar.
Vraag het ook eens in Urk
pi_167469797
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom hij ontkent.
De dader ontkent? :P
De verdachte ontkent. Als de dader zou ontkennen is er geen probleem, want dan weet je immers al met zekerheid wie de dader is.
pi_167469802
GuyVerhofstadt twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 11:57:55 Thoughts go to the victims of the #BerlinAttack-an attack against Germany &Eurpean values. To protect ourselves we must work closer together… https://t.co/MURHWywtYW reageer retweet
pi_167469803
Dat is geen persoonlijke aanval. Het bruist daar wel een beetje in die regio.
pi_167469817
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij woont in een stad wat vol zit met rechts tuig.
Ja en?

Hier zijn geen enge buurten waar je 's nachts niet durft te komen. Toen ik hier kwam wonen konden vrouwen 's avonds in het donker in hun eentje langs de rivier gaan joggen.

Sinds de vluchtelingencrisis zie ik dat laatste niet meer. Groepjes rondhangende jonge moslimmannen zijn blijkbaar te intimiderend / angstaanjagend. En geef die vrouwen eens ongelijk sinds de gebeurtenissen in Keulen.
pi_167469820
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:02 schreef Houtenbeen het volgende:
GuyVerhofstadt twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 11:57:55 Thoughts go to the victims of the #BerlinAttack-an attack against Germany &Eurpean values. To protect ourselves we… https://t.co/MURHWywtYW reageer retweet
Die Guy moet zn bek houden. Gevaarlijke Eurofiele gek dat het is :X :r }:|
pi_167469821
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Vraag het ook eens in Urk
Dat vind ik een heel goed antwoord.
Ik denk dat daar heel veel paralellen tussen zitten.
pi_167469836
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Goed verhaal en precies de vinger op de zere plek.
Wel een beetje een duister perspectief dus... In feite zegt-ie dat we richting een burgeroorlog gaan zoals in voormalig Joegoslaviė (jaren 90) en Libanon (jaren 70). Tenzij politici het probleem aanpakken. Maar hij is bang dat dat te laat zal zijn, omdat het er niet naar uit ziet dat politici dat zullen doen.
I´m back.
pi_167469841
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:56 schreef Sigaartje het volgende:
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat er enorme verschillen zijn in ontwikkeling tussen landen en werelddelen. Blijkbaar denken die mannen als ze een onbedekte vrouw zien in een cafe die een glas wijn drinkt, wat voor ons normaal is: What the fuck?????

Dat is ook gewoon zo. Die mensen zijn gewoon half achterlijk. Daar is niets racistisch aan, dat is gewoon te staven met feiten. :)
  dinsdag 20 december 2016 @ 12:04:06 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167469845
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die Guy moet zn bek houden. Gevaarlijke Eurofiele gek dat het is :X :r }:|
willneedham twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 11:59:55 @GuyVerhofstadt What ever the question, your answer is always ever closer union. Perhaps national borders and a sensible immigration policy? reageer retweet
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')