abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167469445
Op de Breitscheidplatz zou een vrachtwagen op een kerstmarkt zijn ingereden. Volgens Duitse media zouden hierbij 12 personen overleden zijn, ook worden er rond de 50 gewonden gemeld.

'Aanslagpleger was vluchteling'
Angela Merkel in rouw na aanslag in Berlijn

berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13 +++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49 Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Tot nu toe bekend;

• Minimaal 12 doden
• 48+ gewonden
• Vrachtwagen was van een Poolse firma
• Bijrijder was oorspronkelijke bestuurder
• Dader kaapte de vrachtwagen
• Verdachte bestuurder opgepakt
• Verdachte is een Afghaan of Pakistaan die begin dit jaar het land in kwam als vluchteling
quote:
A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.

The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
Foto's van het incident in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I feel kinda Locrian today
pi_167469473
pi_167469483
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:47:49 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167469485
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:47 schreef starla het volgende:
Oh, moet deeltje 11 zijn...

MOD! MOD! HELP!
Nee hoor. Is vanzelf opgehoogd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167469487
Merkel (haar partij) staat toch nog steeds ruim voor in de peilingen?
Volgens mij zijn de Duitsers wat betreft hun stemgedrag niet zo gevoelig voor dit soort gebeurtenissen.
pi_167469492
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee hoor. Is vanzelf opgehoogd.
Zag het ;)
pi_167469502
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:40 schreef SpaceOddity het volgende:
Dus wederom een aanslag, islam gerelateerd. Ik kijk er bijna niet meer van op, hoe verschrikkelijk ook. Alsof het ook echt het nieuwe normaal is, want dat is het eigenlijk ook. Vrij deprimerend.

[..]

Jij bent echt moslima?

[..]

Is openlijk homo zijn verboden in islamitische landen?
Worden homo's bestraft in islamitische landen?
Als Nederland grotendeels islamitisch word, word dat dan ook strafbaar hier?
Het probleem is wel een beetje de media, hm, of toch niet helemaal.
Eigenlijk is het probleem de lezer of de kijker.

Voorbeeld: gisteren was voor het nieuws een onderwerp over een voorstadje van Parijs, waar vrouwen de toegang wordt verboden in horeca-gelegenheden. Geen woord van gelogen, dat geloof ik direct. Als kijker krijg je een soort woede over je. Maar er wordt maar een voorstadje genoemd. Op de een of andere manier krijg je het idee: en nu ga ik PVV stemmen. Onterecht.

In de media krijg je alleen te maken met extremen. En daar is het ook voor bedoeld. Je ziet ongelukken en dit soort extreme bizarheden in Parijse voorsteden. Maar Parijs telt honderden voorsteden, waarin dit soort dingen misschien wel niet gebeuren. Daar hoor je niets van, omdat het simpelweg geen nieuws.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_167469506
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:47 schreef Physsic het volgende:
Volgens mij zijn de Duitsers wat betreft hun stemgedrag niet zo gevoelig voor dit soort gebeurtenissen.
Duitsers zijn een volk dat een leider volgt. Zolang Merkel zich herverkiesbaar stelt zolang zal ze herkozen worden.
pi_167469519
Mensen doden voor je geloof hoe dom ben je dan
pi_167469522
Voor wie het vroeg; als je de rol van homo's in de islam wil weten: open een topic.
pi_167469531
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:48 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Voorbeeld: gisteren was voor het nieuws een onderwerp over een voorstadje van Parijs, waar vrouwen de toegang wordt verboden in horeca-gelegenheden. Geen woord van gelogen, dat geloof ik direct. Als kijker krijg je een soort woede over je. Maar er wordt maar een voorstadje genoemd. Op de een of andere manier krijg je het idee: en nu ga ik PVV stemmen. Onterecht.

In de media krijg je alleen te maken met extremen. En daar is het ook voor bedoeld. Je ziet ongelukken en dit soort extreme bizarheden in Parijse voorsteden. Maar Parijs telt honderden voorsteden, waarin dit soort dingen misschien wel niet gebeuren. Daar hoor je niets van, omdat het simpelweg geen nieuws.
Omdat die andere voorsteden 'normaal' zijn, of in ieder geval wat 'normaal' was. Daar is niets verandert, dus hoor je er niet over. Islamisering is een verandering, dus daar horen we over.
pi_167469545
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:48 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het was niet een voorstadje maar het waren er meerdere, in meerdere steden in Frankrijk.
pi_167469570
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:50 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Het was niet een voorstadje maar het waren er meerdere, in meerdere steden in Frankrijk.
En niet alleen in Frankrijk.
pi_167469577
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:50 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Oke. En nu?
pi_167469578
quote:
Ze is eerder dit jaar afgestraft in mecklenburg toch?

Edit:

Angela Merkels CDU heeft bij de Duitse deelstaatverkiezing in Mecklenburg-Vorpommern een gevoelige nederlaag geleden. Anti-immigratiepartij Alternative für Deutschland(AfD) behaalde ongeveer 21 procent van de stemmen, tegenover 19 procent voor de CDU. Grootste partij wordt de SPD met 30 procent van de stemmen, zo melden Duitse media.

De christendemocratische CDU verliest daarmee fors ten opzichte van de vorige verkiezing in Mecklenburg-Vorpommern, toen de partij nog 23 procent van de kiezers die de gang naar de stembus maakten, achter zich wist te krijgen. De nederlaag is extra pijnlijk omdat de deelstaat betreft waarin Merkels kieskring zich bevindt.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 11:53:05 ]
pi_167469580
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:49 schreef Stimorol- het volgende:
Voor wie het vroeg; als je de rol van homo's in de islam wil weten: open een topic.
Voor wie het vroeg; als je de rol van homo's in mijn specifieke niet mainstream interpretatie van de islam wil weten: open een topic.
pi_167469582
MailOnline twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 11:51:04 German commandos storm airport hangar where immigrants live to hunt for accomplices to Berlin terror attack… https://t.co/y4Znvh408H reageer retweet
pi_167469592
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:51 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Oke. En nu?
Lekker verder slapen en doen of er niks aan de hand is.
pi_167469595
quote:
Huh??? Merkel gaat steeds verder achteruit in de peilingen en verloor 3 maanden geleden nog de verkiezingen in Mecklenburg-Vorpommern waar het CDU van eerste naar derde partij ging. AfD scoorde nog hoger.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_167469601
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:51 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Oke. En nu?
Heeft natuurlijk niks met de islam te maken.
pi_167469615
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:52 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Huh??? Merkel gaat steeds verder achteruit in de peilingen en verloor 3 maanden geleden nog de verkiezingen in Mecklenburg-Vorpommern waar het CDU van eerste naar derde partij ging. AfD scoorde nog hoger.
Ja, wel achteruit, maar ik begreep dat ze nog steeds (landelijk gezien) ver voor staat.
pi_167469648
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, wel achteruit, maar ik begreep dat ze nog steeds (landelijk gezien) ver voor staat.
Nog een paar van dit soort "incidentjes"en het kon wel eens snel veranderen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_167469664
Laat Europa maar lekker rechts worden, ik ben er klaar mee
pi_167469670
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Geen idee, Mecklenburg is natuurlijk wel een deelstaat wat achtergesteld is dus die zullen eerder naar zoiets als de AfD neigen.
pi_167469689
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Mwoah, dan moeten er eerst een paar miljoen mensen extra zo simpel zijn om vluchtelingenopvang te zien als het faciliteren van terreur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')