abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167512473
het gebruik van het woord 'fascisme' tegenwoordig :') :') :')____ fascisme is een politieke ideologie die leunt op o.a. extreem nationalisme, een letterlijk einde aan democratie en de gewelddadige onderdrukking van alle dissidenten, en een verheerlijking van geweld en imperialisme in het algemeen

fascisme is niet:
- mensen die je aanspreken op je achterlijke generaliserende uitspraken
- transgender-wc's ( :'))
- politieke correctheid
- wilders/trump/le pen (alhoewel het nationalisme dat zij aanwakkeren en het afbrokkelen van 'politieke correctheid' in alledaagse sociale situaties een voedingsbodem is)
- geweld (bij demonstraties of wat dan ook)

fascisme is voornamelijk gewoon een heel irritant buzz-word geworden van het kaliber 'hipster' en 'cuck'.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2016 22:20:55 ]
pi_167512624
PVV is niet extreem rechts, wel onfatsoenlijk rechts.
pi_167513472
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:58 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Ik zal het doorgeven aan de rechterlijke macht dat ene Elfletterig van FOK! 1000 jaar aan Nederland als constitutionele monarchie omver wilt werpen door artikel 1 uit het grondwet te schrappen
Ten eerste is het "wil" en niet "wilt". Elfletterig is in je zin de derde persoon enkelvoud. Leer dat, want je staat tamelijk voor schut als je wijs uit de hoek wilt komen en dan zelf zo'n grote taalfout maakt.

Ten tweede: ik zeg nergens dat we de constitutionele monarchie omver moeten werpen. Evenmin bepleit ik afschaffing van artikel 1 van de Grondwet. Beter lezen graag.
pi_167513711
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat de PvdA leegloopt is heel simpel. Men stemde op de PvdA om een rechts kabinet te voorkomen, en de VVD de wind uit de zeilen te halen. Het resultaat was alsnog een kabinet dat rechts beleid heeft doorgevoerd, vooral op de gebieden van arbeidsmarkt en zorg.

Logisch dat de PvdA'er wegloopt. Dat heeft niet zoveel te maken met de aantrekkingskracht van de GBL, eerder met het verraad van de PvdA aan haar kiezers.
Tussen 2007 en 2010 regeerde de PvdA niet met de VVD, maar gebeurde precies hetzelfde. Ook toen bungelde de PvdA op pakweg 9-10 zetels in de peilingen, wat door Job Cohen op miraculeuze wijze werd opgekrikt naar 30. Kabinet Balkenende-IV, ook bekend als Grijs-I is een kabinet dat vooral uitblonk in niks doen; het was dus zeker niet uitgesproken rechts.
pi_167513921
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:31 schreef skrn het volgende:

[..]

De PVV is wel degelijk extreem; boeken verbieden, kledij-regels vastleggen, culturele gebruiken bij wet vastleggen, en artikel 1 schrappen en deze vervangen door een referentie naar de joods-christelijke cultuur.

Dat is in deze liberale samenleving wel extreem ja.
In diverse landen gelden kledingregels, zeker wat betreft het verbieden van de boerka. En terecht, want we hoeven een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking in onze samenleving niet te dulden. Het verbieden van de Koran is tamelijk extreem, maar ook weer niet: Mein Kampf is immers ook al decennia verboden. Als je van mening bent dat een boek haat zaait, dan moet je langs politieke weg een verbod op dat boek kunnen bepleiten.

Culturele gebruiken bij wet vastleggen is niet persé nodig, maar ze moeten wél wettelijke bescherming genieten. Er is niks extreems aan als je weigert toe te zien hoe kleine groepjes activisten een compleet feest om zeep proberen te helpen. Daartegen mag de Nederlandse bevolking zich verzetten. En een referentie naar de Joods-Christelijke en humanistische cultuur in Nederland is bedoeld om ons land te beschermen tegen ongewenste invloeden; ook niks extreems aan.
  woensdag 21 december 2016 @ 23:02:25 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_167514292
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tussen 2007 en 2010 regeerde de PvdA niet met de VVD, maar gebeurde precies hetzelfde. Ook toen bungelde de PvdA op pakweg 9-10 zetels in de peilingen, wat door Job Cohen op miraculeuze wijze werd opgekrikt naar 30. Kabinet Balkenende-IV, ook bekend als Grijs-I is een kabinet dat vooral uitblonk in niks doen; het was dus zeker niet uitgesproken rechts.
Uhm... de hele verzorgingsstaat is gesloopt... rechtser wordt het niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167514439
Fuck de PVVee
pi_167514562
Wie bepaalt 'ongewenste' invloeden? Sorry hoor dat is toch heel extreem? Alles wat we niet leuk vinden verbieden we gewoon!
pi_167516622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist, geloof ik.
pi_167516731
quote:

[..]

Vanwege PvdA in B IV?
  donderdag 22 december 2016 @ 01:39:22 #111
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_167518168
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste is het "wil" en niet "wilt". Elfletterig is in je zin de derde persoon enkelvoud. Leer dat, want je staat tamelijk voor schut als je wijs uit de hoek wilt komen en dan zelf zo'n grote taalfout maakt.

Ten tweede: ik zeg nergens dat we de constitutionele monarchie omver moeten werpen. Evenmin bepleit ik afschaffing van artikel 1 van de Grondwet. Beter lezen graag.
Sterke inhoudelijke argumenten
pi_167518600
quote:
9s.gif Op donderdag 22 december 2016 01:39 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Sterke inhoudelijke argumenten
Die heb ik al geleverd, in tegenstelling tot jouw bijdrage aan dit topic, namelijk een foutieve samenvatting van mijn mening.

Het is beetje zoiets:
Elfletterig: sneeuw is wit
Wickedmen: wat belachelijk dat je zegt dat sneeuw rood is
Elfletterig: ik heb niet gezegd dat sneeuw rood is; beter lezen
Wickedmen: sterke inhoudelijke argumenten...
  donderdag 22 december 2016 @ 03:08:32 #113
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_167518748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 02:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die heb ik al geleverd, in tegenstelling tot jouw bijdrage aan dit topic, namelijk een foutieve samenvatting van mijn mening.

Het is beetje zoiets:
Elfletterig: sneeuw is wit
Wickedmen: wat belachelijk dat je zegt dat sneeuw rood is
Elfletterig: ik heb niet gezegd dat sneeuw rood is; beter lezen
Wickedmen: sterke inhoudelijke argumenten...
Ik las het
pi_167518951
quote:

[..]

:')
pi_167519218
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 00:14 schreef LA_niner het volgende:

[..]

Vanwege PvdA in B IV?
Dat zeg ik, de PvdA heeft haar ideologische veren al lang afgeschud, een proces dat al in 2003 is ingezet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167519231
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 00:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist, geloof ik.
Ik geloof het ook... Wmo, participatiewet, hervorming van de arbeidsmarkt...

Nee gaat echt goed met het waarborgen van sociale zekerheid. En daarom loopt de PvdA ook leeg; die stond erbij en deed niets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167521778
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 08:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik geloof het ook... Wmo, participatiewet, hervorming van de arbeidsmarkt...

Nee gaat echt goed met het waarborgen van sociale zekerheid. En daarom loopt de PvdA ook leeg; die stond erbij en deed niets.
Ja hoor, de pvda loopt leeg vanwege die redenen. Blijf dat vooral geloven.
pi_167522021
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:20 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Net Asscher zelf, die user. Reden #1 straal negeren en heel nadrukkelijk inzoomen op reden #2, #3 en #4. En zo net proberen te doen alsof je de kiezer snapt.
  donderdag 22 december 2016 @ 12:07:34 #119
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167522741
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:31 schreef skrn het volgende:

[..]

De PVV is wel degelijk extreem; boeken verbieden, kledij-regels vastleggen, culturele gebruiken bij wet vastleggen, en artikel 1 schrappen en deze vervangen door een referentie naar de joods-christelijke cultuur.

Dat is in deze liberale samenleving wel extreem ja.
Dit.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_167526373
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:20 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Welke andere reden dan? Of denk je nou echt dat mensen die in 2012 voor de PvdA kozen nu ineens pas een afkeer van de buitenlanderpolitiek van die club hebben?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_167527863
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 08:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, de PvdA heeft haar ideologische veren al lang afgeschud, een proces dat al in 2003 is ingezet.
O dan heb je een punt alhoewel PvdA reeds sinds Paars I rechtser werd.
pi_167570957
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In diverse landen gelden kledingregels, zeker wat betreft het verbieden van de boerka. En terecht, want we hoeven een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking in onze samenleving niet te dulden. Het verbieden van de Koran is tamelijk extreem, maar ook weer niet: Mein Kampf is immers ook al decennia verboden. Als je van mening bent dat een boek haat zaait, dan moet je langs politieke weg een verbod op dat boek kunnen bepleiten.

Culturele gebruiken bij wet vastleggen is niet persé nodig, maar ze moeten wél wettelijke bescherming genieten. Er is niks extreems aan als je weigert toe te zien hoe kleine groepjes activisten een compleet feest om zeep proberen te helpen. Daartegen mag de Nederlandse bevolking zich verzetten. En een referentie naar de Joods-Christelijke en humanistische cultuur in Nederland is bedoeld om ons land te beschermen tegen ongewenste invloeden; ook niks extreems aan.
De ideologie van Mein Kampf heeft meer dan 100,000 levens alleen al in Nederland geëist. Het verbieden is een extreme maatregel, maar in de huidige tijd al discutabel. Mark Rutte zelf pleitte om het opheffen van dat verbod.

Boeken verbieden is gewoon een extreme maatregel die niet past in een liberale samenleving.
pi_167571047
Ach als men Pim Fortuyn stemde zei men hetzelfde.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_167571413
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:23 schreef spiritusbus het volgende:
PVV is niet extreem rechts, wel onfatsoenlijk rechts.
Hoezo onfatsoenlijk?
pi_167572205
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 00:29 schreef PSVCL het volgende:
PVVee :') :') :') :')
Wilders gaat kont schoppen in maart *O*
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')