twitter:berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13+++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
Tot nu toe bekend;twitter:BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 43% gewijzigd door Starm op 19-12-2016 21:08:55 ]Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
Alsof ik hier een hele vertaling ga neerdumpen, kom op zegquote:
twitter:ERushton twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:08:16Lorry just ploughed through Christmas market in #berlin. There is no road nearby. People crushed. I am safe. I am s… https://t.co/CrBPLdHc0W reageer retweet
'lorry'quote:Op maandag 19 december 2016 20:32 schreef Nintex het volgende:
twitter:ERushton twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:08:16Lorry just ploughed through Christmas market in #berlin. There is no road nearby. People crushed. I am safe. I am s… https://t.co/CrBPLdHc0W reageer retweet
No road nearby? Er ligt een drie/vierbaansweg naastquote:Op maandag 19 december 2016 20:32 schreef Nintex het volgende:
Das volgensmij geen aanslag.quote:
Ziet er op het 1e gezicht uit als een ongeluk.quote:
Ernaast ja.quote:Op maandag 19 december 2016 20:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
No road nearby? Er ligt een drie/vierbaansweg naast
Hoe zie je het verschil? (serieuze vraag).quote:Op maandag 19 december 2016 20:45 schreef aspi het volgende:
[..]
lijkt idd meer op bezopen chauffeur.
Dat sluit elkaar echter niet meer uit met de jihadisten van nuquote:Op maandag 19 december 2016 20:45 schreef aspi het volgende:
[..]
lijkt idd meer op bezopen chauffeur.
Hoe is dat in hemelsnaam op basis van dat plaatje te concluderen?quote:Op maandag 19 december 2016 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ziet er op het 1e gezicht uit als een ongeluk.
Die eerdere tweet dat er geen weg in de buurt lag klopt dus al niet.quote:Op maandag 19 december 2016 20:45 schreef crystal_meth het volgende:
https://www.periscope.tv/ltzgohawks/1rmGPrjqqYnxN
Nou hij heeft wel erg veel geraakt voor een nuchtere. Bijna een gebouw in gereden. Als die nuchter was is het zeker een aanslag.quote:Op maandag 19 december 2016 20:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe zie je het verschil? (serieuze vraag).
twitter:dogstar7tweets twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:45:42Wickey Costello LIVE on #periscope #Berlin Truck Crash Into Christmas Festival https://t.co/9VVGswJQWv reageer retweet
Ze willen perse dat ik een app van hun download.quote:Op maandag 19 december 2016 20:46 schreef Drxx het volgende:
Live footage: https://www.periscope.tv/ltzgohawks/1rmGPrjqqYnxN
Dat is altijd wel een beetje dom ja. Sowieso moet dan een van de twee kampen straks weer met de staart tussen de benen afdruipen als blijkt dat het een milieuactivist was of een neo nazi dan wel een dronken poolquote:Op maandag 19 december 2016 20:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Kunnen we gewoon even ophouden met de eeuwige insinuaties en zwartmakingen voordat er echt wat duidelijk is?
Als het een aanslag is lijkt het me prima om dat te veroordelen, maar waarom moet dat voordat er überhaupt ook maar iets zeker is al gebeuren?
Dit ja, gadverdamme wacht gewoon even af wat er echt is gebeurd en door wie.quote:Op maandag 19 december 2016 20:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Kunnen we gewoon even ophouden met de eeuwige insinuaties en zwartmakingen voordat er echt wat duidelijk is?
Als het een aanslag is lijkt het me prima om dat te veroordelen, maar waarom moet dat voordat er überhaupt ook maar iets zeker is al gebeuren?
Ik vind niet zo raar dat men meteen denkt dat het een aanslagiis uit een bepaalde hoek is. De laatste tijd is het vaak raak namelijk.quote:Op maandag 19 december 2016 20:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Je moet snel je frustratie uiten voordat het door feiten achterhaald worden. En anders kan je zeggen "zie je wel". Je kan niet verliezen als je geen schaamte hebben.quote:Op maandag 19 december 2016 20:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Intussen zegt Bild dit:quote:Op maandag 19 december 2016 20:46 schreef SecretPret het volgende:
A truck ran into a Christmas market Monday evening in Berlin in what police describe as a "severe incident."
http://edition.cnn.com/20(...)ket-truck/index.html
Rustig aan. Ga maar weer slapen
quote:Berlin – Ein Lkw ist auf dem Berliner Weihnachtsmarkt an der Gedächtniskirche in eine Menschenmenge gefahren – die Polizei geht von einem Anschlag aus!
Eerste melding die ik zie.twitter:_MikeMuller twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:47:30Persalarm: Politie Berlijn gaat uit van aanslag op kerstmarkt (bron: DPA) reageer retweet
Het kán, maar al die berichten meteen over asielzoekers en islam, hou toch op.quote:Op maandag 19 december 2016 20:48 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ik vind niet zo raar dat men meteen denkt dat het een aanslagiis uit een bepaalde hoek is. De laatste tijd is het vaak raak namelijk.
Je kunt op de afspeelknop drukken en dan runt het gewoon in je browser.quote:Op maandag 19 december 2016 20:47 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ze willen perse dat ik een app van hun download.
Toeval of beginnen Merkels eitjes uit te komen?quote:Op maandag 19 december 2016 20:47 schreef Razor21 het volgende:
En een schietpartij in Zurich https://twitter.com/hasht(...)ult&src=hash&lang=nl
Als zelfs de Duitse politie dat toe durft te geven...quote:
ach het gebeurd al zo vaak dat het dadelijk gewoon is .. ik kijk er al niet meer raar van op als er weer wat in het nieuws komt als er weer een aanslag gepleegd isquote:Op maandag 19 december 2016 20:48 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ik vind niet zo raar dat men meteen denkt dat het een aanslagiis uit een bepaalde hoek is. De laatste tijd is het vaak raak namelijk.
Dan hebben ze een 'verward' persoon (met een bepaald kleurtje en waarvan de achtergrond niet belangrijk is) uit de vrachtwagen getrokken.quote:Op maandag 19 december 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
Eerste melding die ik zie.twitter:_MikeMuller twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:47:30Persalarm: Politie Berlijn gaat uit van aanslag op kerstmarkt (bron: DPA) reageer retweet
Als het een blanke was, was het allang naar buiten gebracht.quote:Op maandag 19 december 2016 20:50 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik hoop dat snel bekend wordt dat het een moslim is![]()
![]()
https://twitter.com/dogstar7tweets/status/810934149024452608quote:Op maandag 19 december 2016 20:47 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ze willen perse dat ik een app van hun download.
Ja, de rem deed het waarschijnlijk gewoon niet. Hoe halen mensen het in hun hoofd dat het wel eens een aanslag kan zijn. En dan die insinuaties dat het wel weer een radicale moslim zal zijn geweest, waar halen ze het vandaan!quote:Op maandag 19 december 2016 20:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het nieuwe normaal in de utopie van de diversiteitsmaatschappij.quote:Op maandag 19 december 2016 20:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach het gebeurd al zo vaak dat het dadelijk gewoon is .. ik kijk er al niet meer raar van op als er weer wat in het nieuws komt als er weer een aanslag gepleegd is
het doet me steeds minder , jaren geleden schrok ik er nog wel er van ... nu heb ik zo iets van .. oke .. next
Die schoten waren gelost op moslims, voor de goede orde.quote:Op maandag 19 december 2016 20:50 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Toeval of beginnen Merkels eitjes uit te komen?
twitter:Conflicts twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:48:10VIDEO: Footage of the truck which drove through a Christmas market at Breitscheidplatz, #Berlin. - @jpney https://t.co/Qrse6zQaXx reageer retweet
Waarmee de waarschijnlijkheid dat de dader(s) moslim is niet lager is.quote:Op maandag 19 december 2016 20:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die schoten waren gelost op moslims, voor de goede orde.
Oh..dat is nieuw.quote:Op maandag 19 december 2016 20:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die schoten waren gelost op moslims, voor de goede orde.
Wat is dat op dit moment?quote:Op maandag 19 december 2016 20:53 schreef Fok-it het volgende:
Wel een bijzonder slecht uitgevoerde aanslag als het dodental niet staag oploopt
Ja en zo komt dus nepnieuws in het nieuws.quote:Op maandag 19 december 2016 20:48 schreef Razor21 het volgende:
Idd. Daarom dus pas (ver)oordelen als er meer feiten zijn.quote:Op maandag 19 december 2016 20:48 schreef Nintex het volgende:
Sowieso moet dan een van de twee kampen straks weer met de staart tussen de benen afdruipen als blijkt dat het een milieuactivist was of een neo nazi dan wel een dronken pool
Dat kan ook betekenen dat ze gewoon opschalen, niet dat daar al direct bewijs voor is.quote:Op maandag 19 december 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
Nogmaals, wacht nou gewoon even totdat er wat meer bekend is...quote:Op maandag 19 december 2016 20:51 schreef Breekfast het volgende:
Ja, de rem deed het waarschijnlijk gewoon niet. Hoe halen mensen het in hun hoofd dat het wel eens een aanslag kan zijn. En dan die insinuaties dat het wel weer een radicale moslim zal zijn geweest, waar halen ze het vandaan!
1+ gewondenquote:
Er is gewoon een structureel probleem met islamitische geïnspireerd geweld. Het als een losstaand incident beschouwen is kortzichtig en daarmee bagatelliseer je de onderliggende problemen.quote:Op maandag 19 december 2016 20:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het kán, maar al die berichten meteen over asielzoekers en islam, hou toch op.Die hópen gewoon dat het een moslim is om daar weer lekker op los te gaan.
Dan zou het daadwerkelijk eens een incidentje zijn jaquote:Op maandag 19 december 2016 20:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Anders is het meteen een stuk minder boeiend hè?
quote:Nach Polizeiangaben handelt es sich vermutlich um ein Anschlag. Das sagte ein Sprecher der Deutschen Presse-Agentur in Berlin.
Es gab nach Informationen der „Welt“ seit mehreren Tagen Hinweise auf einen möglichen Anschlag auf einen Weihnachtsmarkt in Berlin.
Heeft de PVV nog dat meldpunt?quote:Op maandag 19 december 2016 20:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Poolse transporteur: Ariel Zurawski
Dus?quote:Op maandag 19 december 2016 20:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarmee de waarschijnlijkheid dat de dader(s) moslim is niet lager is.
goed dat je weer terug bent!quote:Op maandag 19 december 2016 20:54 schreef possetje het volgende:
Hoi ik woon in een moslimbuurt, bij de laatste aanslag ( was geloof ik in nice maar ik hou het allemaal niet zo bij ) gingen plaatselijke moslim jongeren van 10 opeens naar mij toe rennen en schreeuwde zoiets als allah ahkbahr en zo ! Gelukkig lagen er geen losse stenen langs de weg !
Ze zien dan zo een aanslag vaak als een ( tijdelijke ) overwinning op het westen!
Dus?quote:Op maandag 19 december 2016 20:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Poolse transporteur: Ariel Zurawski
Wacht. Nou. Eerst. Gewoon. Eens. Af.quote:Op maandag 19 december 2016 20:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Er is gewoon een structureel probleem met islamitische geïnspireerd geweld. Het als een losstaand incident beschouwen is kortzichtig en daarmee bagatelliseer je de onderliggende problemen.
sorry hoor mag ik je uitlachen?quote:Op maandag 19 december 2016 20:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ja en zo komt dus nepnieuws in het nieuws.
[..]
Idd. Daarom dus pas (ver)oordelen als er meer feiten zijn.
Tot die tijd kun je ook een opmerking maken als "wat vreselijk".
[..]
Dat kan ook betekenen dat ze gewoon opschalen, niet dat daar al direct bewijs voor is.
[..]
Nogmaals, wacht nou gewoon even totdat er wat meer bekend is...
Daar mag je dan lekker over nadenken.quote:Op maandag 19 december 2016 20:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dus ik vraag mij af wat jouw punt was.
Ik denk dat de rem het gewoon niet deed inderdaad, veel waarschijnlijker. Een aanslag op een kerstmarkt lijkt mij wel heel onwaarschijnlijk. Wie zou dat nu willen?quote:Op maandag 19 december 2016 20:55 schreef beantherio het volgende:
Bepaalde pers zit toch ook wel erg likkebaardend te wachten op een indicatie van een aanslag. Berichten over "politie gaat uit van een aanslag" neem ik in deze fase met een flinke schep zout.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |