Eric Dubay videobook: "200 Proofs Earth not a Globe"quote:In this 90 minute documentary I have compiled and condensed all the most compelling video evidence that we are living on a motionless, flat Earth. Please take the time to do yourself and humanity a favor by watching this most important, mind-blowing and entertaining film!
Het was wel even grappig, maar nu begin je vooral onbeschoft te worden.quote:Op zondag 18 december 2016 17:46 schreef Orwell het volgende:
[..]
je houdt je van de domme of begrijpt de stelling niet.
analogie:
bewering: Dat een vrucht een steeltje heeft, bewijst dat het een appel is.
waarneming: Een peer heeft ook een steeltje.
conclusie: de bewering is onjuist. kan de prullebak in.
(wat dus niet wil zeggen dat appels geen steeltjes hebben)
care to elaborate...?quote:Op zondag 18 december 2016 18:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het was wel even grappig, maar nu begin je vooral onbeschoft te worden.
Neuh, je houdt van de domme of snapt het toch niet.quote:
wat ben jij een slechte verliezer, zeg.quote:Op zondag 18 december 2016 18:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Neuh, je houdt van de domme of snapt het toch niet.
Nou vertel. Waar heb ik precies ongelijk in?quote:Op zondag 18 december 2016 19:52 schreef Orwell het volgende:
[..]
wat ben jij een slechte verliezer, zeg.
lees je reacties terug en geef toe dat je er naast zat..
dat is toch geen schande..?
ik vermoed dat je nog liever je rechterhand afhakt dan eens een keer je ongelijk toe te geven.
nee, probleem is dat je niet aantoont dat je verder kunt zien vanuit een andere kijkhoek.quote:Op zondag 18 december 2016 17:57 schreef Orwell het volgende:
[..]
ok, eerst waren blokjes niet goed, want niet plat.
en nu zijn letters niet goed, want plat.
lachen met jullie...
Wat voor grafiek van de ooghoogte, uitgezet tegen de 'zichtafstand'/ "het reiken der zicht", stel jij je voor..?quote:Op zondag 18 december 2016 20:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
nee, probleem is dat je niet aantoont dat je verder kunt zien vanuit een andere kijkhoek.
En daar gaat het om.
laat ik het anders vragen:quote:Op zondag 18 december 2016 19:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou vertel. Waar heb ik precies ongelijk in?
Maar hoezo is de zichtafstand 0 bij 0 graden?quote:Op zondag 18 december 2016 21:20 schreef Orwell het volgende:
[..]
Wat voor grafiek van de ooghoogte, uitgezet tegen de 'zichtafstand'/ "het reiken der zicht", stel jij je voor..?
voor nul graden is de zichtafstand uiteraard nul...en dan opeens op vanaf 0,000000000001 nano-graad, floep, wordt de zichtafstand 3 kilometer (ik noem maar wat) en blijft dat gedurende het verder verhogen van de ooghoogte .
(onder gelijke neven-omstandigheden (zoals o.a. grote van het object, luchtkwaliteit, en
waarschijnlijk nog een paar 100 parameters) uiteraard)
die stelling is niet volledigquote:Op zondag 18 december 2016 21:38 schreef Orwell het volgende:
[..]
laat ik het anders vragen:
ben je het met het de volgende stelling eens..? gelieve ja of nee..?
"Hoe hoger we ons begeven, hoe verder we kunnen kijken... is een bewijs voor de curve.."
ooghoogte nul,quote:Op zondag 18 december 2016 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoezo is de zichtafstand 0 bij 0 graden?
Als ik 3 km ver zou kunnen zien over een plat vlak, dan maakt het niet uit op welke hoogte ik ben, ik zie 3 km ver over dat vlak.
laat ik het anders stelllen:quote:Op zondag 18 december 2016 21:20 schreef Orwell het volgende:
[..]
Wat voor grafiek van de ooghoogte, uitgezet tegen de 'zichtafstand'/ "het reiken der zicht", stel jij je voor..?
voor nul graden is de zichtafstand uiteraard nul...en dan opeens op vanaf 0,000000000001 nano-graad, floep, wordt de zichtafstand 3 kilometer (ik noem maar wat) en blijft dat gedurende het verder verhogen van de ooghoogte .
(onder gelijke neven-omstandigheden (zoals o.a. grote van het object, luchtkwaliteit, en
waarschijnlijk nog een paar 100 parameters) uiteraard)
Nou, het gaat over de video van Phuket Word, die beweert dat je verder over een tafel kunt zien vanuit een hogere kijkhoek en dat dat argument dus niet op gaat als bewijs dat de aarde niet plat kan zijn.quote:Op zondag 18 december 2016 21:42 schreef illusions het volgende:
Wat een non-discussie dit, snap er geen reet meer van. Geen van beiden verdedigt ook de FE-stelling, dus beetje offtopic lijkt me, maargoed.
Ben nog nooit een tafel tegen gekomen waar ik het einde niet van kon zien.quote:Op zondag 18 december 2016 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, het gaat over de video van Phuket Word, die beweert dat je verder over een tafel kunt zien vanuit een hogere kijkhoek en dat dat argument dus niet op gaat als bewijs dat de aarde niet plat kan zijn.
Volgens Orwel heeft hij een punt, volgens mij en TuinHek heeft hij dat niet.
dat gebeurt er als je compleet open minded, vrij van aannames, zaken bekijkt..quote:Op zondag 18 december 2016 21:39 schreef Lavenderr het volgende:
In plaats dat ik er meer van ga snappen begrijp ik het nu helemaal niet meer
Klinkt als een franco quote.quote:Op zondag 18 december 2016 21:49 schreef Orwell het volgende:
[..]
dat gebeurt er als je compleet open minded, vrij van aannames, zaken bekijkt..
het voelt in het begin misschien een beetje vreemd..
verwarrend..
daarna treed vaak helderheid in.
(sorry, flauw)
(kop m er maar in....)
Nee, niet flauw hoor, begrijp het echt niet meer.quote:Op zondag 18 december 2016 21:49 schreef Orwell het volgende:
[..]
dat gebeurt er als je compleet open minded, vrij van aannames, zaken bekijkt..
het voelt in het begin misschien een beetje vreemd..
verwarrend..
daarna treed vaak helderheid in.
(sorry, flauw)
(kop m er maar in....)
Cool.. het begrip "zien" blijkt nog niet zo eenduidig als dat het simpele woordjequote:Op zondag 18 december 2016 21:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Ben nog nooit een tafel tegen gekomen waar ik het einde niet van kon zien.
quote:Op zondag 18 december 2016 21:42 schreef illusions het volgende:
Wat een non-discussie dit, snap er geen reet meer van. Geen van beiden verdedigt ook de FE-stelling, dus beetje offtopic lijkt me, maargoed.
Nee, de vraag is of je verder kunt zien naarmate de zichtshoek groter wordt.quote:Op zondag 18 december 2016 21:58 schreef Orwell het volgende:
de vraag is of je de letter, knikker, het legosteentje op 10m afstand nog kan zien.
sorry, maar we hebben hier echt een definitie probleem.quote:Op zondag 18 december 2016 22:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de vraag is of je verder kunt zien naarmate de zichtshoek groter wordt.
Daarom is je voorbeeld met letters onjuist.
,quote:Op zondag 18 december 2016 22:14 schreef Orwell het volgende:
[..]
sorry, maar we hebben hier echt een definitie probleem.
zolang we niet eens kunnen zijn over het, imo, feit dat "zien" niet bestaat zonder "onderscheiden",quote:Op zondag 18 december 2016 22:17 schreef Wantie het volgende:
,
maar de stelling lijkt me toch helder: hoe ver kun je kijken? En dat staat los van het aantal letters dat ik kan zien.
Dat ik bijv een bacterie op mijn neus niet zie wil niet zeggen dat ik dus niet verder kan zien dan mijn neus
zolang je zelf de stelling niet helder weet te krijgen is geen van beide van toepassingquote:Op zondag 18 december 2016 22:19 schreef Orwell het volgende:
[..]
zolang we niet eens kunnen zijn over het, imo, feit dat "zien" niet bestaat zonder "onderscheiden",
blijven we in cirkels rondgaan..
dus zeg het maar..eens of niet
de stelling, for now, luidt: "Zien" bestaat niet zonder "onderscheiden".quote:Op zondag 18 december 2016 23:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
zolang je zelf de stelling niet helder weet te krijgen is geen van beide van toepassing
tja, op grote hoogte heb je ook moeite om zaken te onderscheiden die je juist heel duidelijk ziet als je er vlak naast staat.quote:Op zondag 18 december 2016 23:22 schreef Orwell het volgende:
[..]
de stelling, for now, luidt: "Zien" bestaat niet zonder "onderscheiden".
Dat is geen uitleg waar ik precies ongelijk in heb.quote:Op zondag 18 december 2016 21:38 schreef Orwell het volgende:
[..]
laat ik het anders vragen:
ben je het met het de volgende stelling eens..? gelieve ja of nee..?
"Hoe hoger we ons begeven, hoe verder we kunnen kijken... is een bewijs voor de curve.."
dat zijn twee verschillende situaties/ condities..quote:Op zondag 18 december 2016 23:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
tja, op grote hoogte heb je ook moeite om zaken te onderscheiden die je juist heel duidelijk ziet als je er vlak naast staat.
Dus je stelling met betrekking tot dit onderwerp 'platte aarde' klopt niet.
de uitleg zit verscholen in jouw antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 19 december 2016 01:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is geen uitleg waar ik precies ongelijk in heb.
klopt.quote:Op maandag 19 december 2016 11:28 schreef Orwell het volgende:
[..]
dat zijn twee verschillende situaties/ condities..![]()
Dat wijkt teveel af van het onderwerp van deze thread.quote:ok, noem 1 voorbeeld, waarbij sprake is van 'zien' ,zonder dat er op dat moment sprake is van
'onderscheiden'.
Nee.quote:Op maandag 19 december 2016 11:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
klopt.
[..]
Dat wijkt teveel af van het onderwerp van deze thread.
Je stelling ging over of je verder kunt zien wanneer je je hoger bevindt en of dat dan bewijs is voor de curve.
Het kunnen onderscheiden wat je ziet valt daar niet onder.
iedereen heeft recht op een mening, maar meer dan dat is het ook niet: een mening.quote:Op maandag 19 december 2016 11:42 schreef Orwell het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat zien zonder onderscheiden, geen zien is.
debunk 'm dan.quote:Op maandag 19 december 2016 11:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
iedereen heeft recht op een mening, maar meer dan dat is het ook niet: een mening.
quote:Op maandag 19 december 2016 11:42 schreef Orwell het volgende:
[..]
Nee.
de stelling is simpel en gaat over niets anders dan over de stelling.
Ik ben van mening dat zien zonder onderscheiden, geen zien is.
Haal die stelling onderuit en kom met een voorbeeld. één is genoeg.
quote:Op zondag 18 december 2016 15:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is het belangrijke verschil. In het voorbeeld van Orwel wordt steeds meer oppervlakte in een steeds kleiner streepje geperst, waardoor je niet goed meer kan zien wat er op dat oppervlakte ligt. Dat verklaart alleen totaal niet hoe objecten die uitsteken vanuit dat oppervlakte er uit zien.
die ondergaan die zelfde compressie. (in mindere mate uiteraard)quote:Op maandag 19 december 2016 12:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat verklaart alleen totaal niet hoe objecten die uitsteken vanuit dat oppervlakte er uit zien.
[..]
een mening kun je niet debunken.quote:
een object dat op ooghoogte wordt samengeperst tot de streep van 1 milimeter zal dit lot ook ondergaan als je vanuit een hoger gezichtspunt er naar kijkt.quote:Op maandag 19 december 2016 12:20 schreef Orwell het volgende:
[..]
die ondergaan die zelfde compressie. (in mindere mate uiteraard)
bij een klein genoege ooghoogte icm een groot genoege afstand tot object x, zal uiteindelijk
alles, in de verte, samengeperst zijn in een streep van zeg 1 millimeter.
Dan ben je toch gewoon kleurendoof!quote:Op maandag 19 december 2016 12:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
een mening kun je niet debunken.
Als jij een rode tafel groen vindt, dan mag je dat vinden.
omg...quote:Op maandag 19 december 2016 12:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
een mening kun je niet debunken.
Als jij een rode tafel groen vindt, dan mag je dat vinden.
Tja, je komt telkens met een nieuwe stelling.quote:Op maandag 19 december 2016 12:49 schreef Orwell het volgende:
[..]
omg...
nogmaals:
de stelling luidt:
"Zien" bestaat niet zonder "onderscheiden".
(dus zonder toevoegingen als "in dit verband" of "op een platte aarde" of "op grote hoogte" of wat dan ook..)
gewoon puur:
"Zien" bestaat niet zonder "onderscheiden".
Eh nee, dat is een andere compressie. Maar goed dat je dit zo schrijft, want dit is dus precies wat we niet waarnemen op onze aardequote:Op maandag 19 december 2016 12:20 schreef Orwell het volgende:
[..]
die ondergaan die zelfde compressie. (in mindere mate uiteraard)
bij een klein genoege ooghoogte icm een groot genoege afstand tot object x, zal uiteindelijk
alles, in de verte, samengeperst zijn in een streep van zeg 1 millimeter.
Object x zal dan deel uitmaken van die streep en dientengevolge onZICHTbaar zijn.
Want niet meer te onderscheiden van die streep.
say what..?quote:Op maandag 19 december 2016 13:00 schreef Orwell het volgende:
Tja, je komt telkens met een nieuwe stelling.
Je verplaatst telkens de doelpalen.
https://www.logicallyfall(...)Moving_the_Goalposts
Nee, dit is de oorspronkelijke stelling:quote:Op maandag 19 december 2016 13:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
say what..?
ik ben de hele tijd m'n eigen stelling aan het copy pasten!!
Voeg een goede telescoop toe en je kan wel degelijk zo ver kijken als de telescoop toe staat. Precies wat op aarde niet het geval is.quote:Op maandag 19 december 2016 15:03 schreef Orwell het volgende:
[..]
Nee, dit is de oorspronkelijke stelling:
Daar win je het niet mee, dus ga je over op "Zien" bestaat niet zonder "onderscheiden"..
Maar goed, ik kan het einde van het a4tje gewoon zien, of ik er nu recht op kijk of vanaf ooghoogte. Ik kan het weliswaar niet lezen op ooghoogte, maar dat valt onder 'meer of minder zien" en niet onder hoe ver je kunt kijken.
ok.
omdat er onduidelijkheid ontstond over wat kijken/zien is,
kwam ik met de tweede stelling:
"Zien" bestaat niet zonder "onderscheiden"
in de hoop dat we daar uitkwamen en om vervolgens terug te keren naar de eerste stelling.
Maak een rij van 100 lantarenpalen in een 3d programma.
en maak de kijkhoogte kleiner en kleiner.
de 99ste en de 100ste paal ZIE je op een gegeven moment niet meer.
puur omdat ze te klein zijn, om ze te ONDERSCHEIDEN van hun omgeving.
Jullie denken dat, op een plat vlak, het menselijk oog oneindig ver kan zien.
dat is onjuist.
de density wordt in de verte groter bij verkleien van de kijkhoogte.
hoe meer density, hoe minder zicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |