abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167434836
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 21:23 schreef highveener het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die serie heb ik :)
pi_167435373
Hallo allemaal,
Net een accountje aangemaakt. Kan dus nog niet PMen.
Ik heb 8 deelvragen opgelost. Doe voor het eerst mee en tot nu toe vind ik hem geweldig.
Maar bij 24 zit ik vast bij de 3e code, de runen.
Ik hoef geen duidelijke hint. Maar wel IETS want ik word gek. Of evt. alleen een bevestiging dat hij wel te doen is, want nu heb ik het idee dat ze die tekst er voor de grap tussen hebben gezet...
pi_167435459
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu word ik gek
SPOILER
pi_167435503
Hmm, ook druk aan het puzzelen hier, kom maar niet verder met vraag 2, heb alle punten op elk denkbare manier met elkaar verbonden, lijnen er doorheen getrokken. De tekst is ook niet echt heel behulpzaam.. uit de toon vallen en gezelschap. Zou het met muziek te maken hebben? Heb nu denk ik alle concertzalen gezien en het lijkt er geen plattegrond van te zijn.

Morgen die tekening maar eens een paar keer uitprinten, misschien dat het losse ringen moeten zijn die over elkaar gelegd moeten worden of zo iets.. of moet dat extra blok er onder opgerold worden en er op geplaatst worden op één of andere manier. Blijf het idee houden dat ik het niet uit het juiste perspectief aan het bekijken ben.
pi_167435519
Ik ben al aardig op weg met de "ruis op de lijn " vraag. Er zijn nog een paar
SPOILER
die ik mis. Wat denken jullie, dat ik die
SPOILER
kan vinden?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 december 2016 @ 00:15:44 #81
426493 crew  PippenScottie
pi_167435523
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 00:14 schreef traxdata het volgende:
Hmm, ook druk aan het puzzelen hier, kom maar niet verder met vraag 2, heb alle punten op elk denkbare manier met elkaar verbonden, lijnen er doorheen getrokken. De tekst is ook niet echt heel behulpzaam.. uit de toon vallen en gezelschap. Zou het met muziek te maken hebben? Heb nu denk ik alle concertzalen gezien en het lijkt er geen plattegrond van te zijn.

Morgen die tekening maar eens een paar keer uitprinten, misschien dat het losse ringen moeten zijn die over elkaar gelegd moeten worden of zo iets.. of moet dat extra blok er onder opgerold worden en er op geplaatst worden op één of andere manier. Blijf het idee houden dat ik het niet uit het juiste perspectief aan het bekijken ben.
De tekst is verschrikkelijk behulpzaam
SPOILER
My friends all drive horses
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 december 2016 @ 00:18:11 #82
pi_167435574
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 00:15 schreef tegelkoning het volgende:
Ik ben al aardig op weg met de "ruis op de lijn " vraag. Er zijn nog een paar
SPOILER
die ik mis. Wat denken jullie, dat ik die
SPOILER
kan vinden?
:?

Ik denk het niet?
pi_167435623
quote:
16s.gif Op maandag 19 december 2016 00:12 schreef mk852015 het volgende:
SPOILER
Nu word ik gek
SPOILER
SPOILER
pi_167435894
De tekst is verschrikkelijk behulpzaam
SPOILER
[/quote]

SPOILER
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 december 2016 @ 00:37:12 #85
pi_167435944
Ik kap hier wel. Te grijs gebied tussen helpen en spoilen.

[ Bericht 94% gewijzigd door PippenScottie op 19-12-2016 01:11:48 ]
pi_167436281
SPOILER
pi_167436312
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 01:07 schreef gebruiker12345 het volgende:
Anders zeg je het even voor.
SPOILER
pi_167436317
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 01:10 schreef CarloV het volgende:

[..]

SPOILER
Haha. En dank. Heb hem net gewijzigd, omdat ik wel onaardig klonk.
pi_167436324
Ben er nog niet uit hoor ;) niet op de spoiler tags klikken als je geen hints wil :Y)
pi_167436332
Anyway.

Kaas is saai.

De chileense is op.

Tijd voor bed.
pi_167436347
traxdata: Het is niet erg fair tov mensen die - de regels respecterend - hun positie willen verbeteren of behouden, wanneer alles hier te vinden is.

Voor mijzelf geldt dat ik hem zelf op wil lossen. Ik kan gerust op de spoilers klikken. Op de vragen waar het meest naar gevist wordt, heb ik de antwoorden al.
pi_167436349
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 01:12 schreef gebruiker12345 het volgende:
Anyway.

Kaas is saai.

De chileense is op.

Tijd voor bed.
Precies! Jij gaat nog ver komen dit jaar!
pi_167436425
Nou die laatste tip die gegeven werd was nog niet echt doorslaggevend hoor, zelfs als het moet voorstellen wat ik denk dat het is heb ik nog wel wat puzzelwerk voordat ik doorheb hoe ik het moet decoderen. Ik heb er in ieder geval nog geen afbeelding van kunnen vinden op internet.

Eerst maar eens slapen, bedankt in ieder geval voor het bevestigen dat het in ieder geval een hele goede tip was. :o
pi_167437202
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 01:14 schreef gebruiker12345 het volgende:
traxdata: Het is niet erg fair tov mensen die - de regels respecterend - hun positie willen verbeteren of behouden, wanneer alles hier te vinden is.

Voor mijzelf geldt dat ik hem zelf op wil lossen. Ik kan gerust op de spoilers klikken. Op de vragen waar het meest naar gevist wordt, heb ik de antwoorden al.
Er moet idd niet te specifiek gelekt worden, maar als je heel eerlijk bent, hoop jij hier ook getriggerd te worden om die ene vraag waar je over loopt te piekeren, ineens te zien.

Als je het écht zelf wil doen ga je niet op een forum kijken toch?
pi_167437523
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 07:09 schreef tegelkoning het volgende:

[..]

Er moet idd niet te specifiek gelekt worden, maar als je heel eerlijk bent, hoop jij hier ook getriggerd te worden om die ene vraag waar je over loopt te piekeren, ineens te zien.

Er zijn meerdere redenen om op dit forum te zitten, bijvoorbeeld: het inschatten van concurrentie; het gezellig hebben omdat je anders helemaal alleen bent; antwoorden kapen; antwoorden weggeven; hints incasseren; net doen alsof je niks weet; saaie kaas verorberen; moderator spelen; leedvermaak; vals spelen; hints controleren en rapporteren; je bent spion en je hoopt dat 1 van de hints een hint naar een staatsgeheim is.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 december 2016 @ 08:35:28 #96
pi_167437579
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 08:25 schreef CarloV het volgende:

[..]

Er zijn meerdere redenen om op dit forum te zitten, bijvoorbeeld: het inschatten van concurrentie; het gezellig hebben omdat je anders helemaal alleen bent; antwoorden kapen; antwoorden weggeven; hints incasseren; net doen alsof je niks weet; saaie kaas verorberen; moderator spelen; leedvermaak; vals spelen; hints controleren en rapporteren; je bent spion en je hoopt dat 1 van de hints een hint naar een staatsgeheim is.
De concurrentie moet alleen 7b, 10, 21, 24 (derde tekst) en 27 nog. ;)
pi_167437599
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 08:35 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

De concurrentie moet alleen 7b, 10, 21, 24 (derde tekst) en 27 nog. ;)
Mooi dan ben ik de concurrentie nog voor ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 december 2016 @ 08:40:20 #98
pi_167437623
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 08:37 schreef CarloV het volgende:

[..]

Respect! _O_
pi_167438856
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 07:09 schreef tegelkoning het volgende:

[..]

Helaas kan ik geen (bonus)punten toekennen voor je uitleg betreffende mijn motivatie. Niet iedereen is of denkt hetzelfde. Gelukkig maar. Verder vond ik de hints inderdaad te specifiek. Dank voor het verhelderen.
pi_167440028
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 08:37 schreef CarloV het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar enige achtergrond van dit briljante brein.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 december 2016 @ 11:59:56 #101
pi_167440336
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 10:28 schreef gebruiker12345 het volgende:

[..]

Helaas kan ik geen (bonus)punten toekennen voor je uitleg betreffende mijn motivatie. Niet iedereen is of denkt hetzelfde. Gelukkig maar. Verder vond ik de hints inderdaad te specifiek. Dank voor het verhelderen.
Iemand die plattegronden van theaterzalen bestudeert, die wil je toch een duwtje in de goede richting geven. Dat heet gewoon empathie in mijn boek.

Maar goed, ik spoil voor niemand meer.
pi_167440828
ow, men is dus ook 'al' uit 17. respect hoor. ik zie hem nog niet :)

daar waar ik vorig jaar gek werd van de associatievraag, ga ik nu stuk op 7a. gezien de punten is hij niet zo lastig, maar ik kom er na de helft gewoon niet meer uit :p
pi_167441314
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 11:59 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Iemand die plattegronden van theaterzalen bestudeert, die wil je toch een duwtje in de goede richting geven. Dat heet gewoon empathie in mijn boek.

Maar goed, ik spoil voor niemand meer.
Ach, zou je niet zo druk maken om mensen waarvan hun enige reactie in dit topic is 'waarom mensen zoveel spoilen'. Zijn er die ook al het hele topic met elkaar hints uitwisselen voor net dat duwtje en het waarschijnlijk wel waarderen.
Als ze niks willen lezen, zitten ze hier verkeerd.
pi_167441379
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 11:42 schreef rhubarb het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar enige achtergrond van dit briljante brein.
Mijn achtergrond is op dit moment een golf waar men wel eens op surft.
pi_167441625
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:51 schreef CarloV het volgende:

[..]

Mijn achtergrond is op dit moment een golf waar men wel eens op surft.
Vind je dat ook zo'n enige achtergrond?
pi_167441795
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 13:03 schreef Vinnow het volgende:

[..]

Vind je dat ook zo'n enige achtergrond?
Ja zo relaxerend, ik doe het haast opnieuw in mijn broek
pi_167443383
ik zit echt al 3dagen vast op 2 XD.

Kom er totaal niet uit
pi_167443475
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 14:28 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:

Kom er totaal niet uit
Als je dit complete topic doorleest kom je vast wel ergens wat hintjes tegen :)
pi_167443526
plotsklaps heb ik 22 gevonden. normaal laat ik de associatievragen voor wat ze zijn omdat er nooit uit kom. Dus dit voelt als een persoonlijke overwinning
pi_167443600
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 14:28 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:

Kom er totaal niet uit
Je moet ook niet op de puzzel gaan zitten, gekkie!
pi_167443958
Haha

Ik ben een heel eind met twee denk ik alleen het laatste stukje zie ik gewoon niet geloof ik.

Ik kan die bolletjes omzetten naar letters maar die letters zijn ook nog gecodeerd ofzo geloof ik want bijvoorbeeld met geel komt dr nooit wat nuttigs uit. Weet niet of iemand snapt wat ik bedoel met dit maar als je die vraag beantwoord hebt begrijp je me vast wel ;)

Maar kan hier op zich echt wel een hintje gebruiken.

Ook snap ik die errata niet want heb je dat onderste blok nou nodig of niet?
pi_167444086
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 14:54 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
Haha

Ik ben een heel eind met twee denk ik alleen het laatste stukje zie ik gewoon niet geloof ik.

Ik kan die bolletjes omzetten naar letters maar die letters zijn ook nog gecodeerd ofzo geloof ik want bijvoorbeeld met geel komt dr nooit wat nuttigs uit. Weet niet of iemand snapt wat ik bedoel met dit maar als je die vraag beantwoord hebt begrijp je me vast wel ;)

SPOILER
pi_167444370
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 14:54 schreef Stofzuigerfabriek het volgende:
Haha

SPOILER
pi_167446604
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:26 schreef billiebob123 het volgende:

daar waar ik vorig jaar gek werd van de associatievraag, ga ik nu stuk op 7a. gezien de punten is hij niet zo lastig, maar ik kom er na de helft gewoon niet meer uit :p
Ja echt hè?

SPOILER
2018:
Opgelost: 1ab, 2, 4, 8, 13
Begin aan: 1c, 3, 5, 6, 7, 11 16, 21, 22, 25
pi_167447929
ik heb acht opgelost! Pfff. heeft wat uren gekost maar toch wel heel blij. Nu 2 nog afmaken dan kan ik weer rustig slapen :-)
pi_167448434
Ik wil graag samen werken, is er ergens nog een plekje vrij? heb nu
1
2
5
7a
8
9
14
15
16
17
19a
20
21
24
26
  maandag 19 december 2016 @ 17:59:55 #117
463148 oldgramma
old and gramma
pi_167448803
Wow, respect voor de mensen die al zoveel voor elkaar hebben! Ik werd getriggerd door die leuke gekleurde zeshoekjes bij 17. Ik had a aardig snel opgelost (als in: een paar uur werk), maar vervolgens exploderen de mogelijkheden bij b gi-gan-tisch, laat staan die voor c.

Heb best wel wat dingetjes geleerd van a over het alfabet, die ook bij b en c zullen moeten gelden. Maar dan nog, een oerwoud aan mogelijkheden. Zie ik iets over het hoofd? Ik kan wel een duwtje in de goede richting gebruiken..
Open mind for a different view and nothing else matters.
  maandag 19 december 2016 @ 18:09:44 #118
463148 oldgramma
old and gramma
pi_167449073
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:26 schreef billiebob123 het volgende:

SPOILER

[ Bericht 36% gewijzigd door oldgramma op 19-12-2016 18:16:03 ]
Open mind for a different view and nothing else matters.
pi_167449285
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 18:09 schreef oldgramma het volgende:

[..]

SPOILER
Bedankt voor de hulp! Maar... (als je dan toch aan het helpen bent)

SPOILER
2018:
pi_167449588
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 17:31 schreef mk852015 het volgende:
ik heb acht opgelost! Pfff. heeft wat uren gekost maar toch wel heel blij. Nu 2 nog afmaken dan kan ik weer rustig slapen :-)
Haha dat is makkelijker gezegd dan gedaan!

SPOILER
2018:
pi_167450070
@pippenscottie, ik zit net op het forum, kan niet antwoorden, alleen je berichten lezen. Stuur me ff je email via een bericht dan mail ik je terug
pi_167450365
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 17:46 schreef dutchpainter het volgende:
Ik wil graag samen werken, is er ergens nog een plekje vrij? heb nu
1
...
21
...
26
Das echt veel, we zijn pas op 20% van de tijd. Genoeg tijd om evt. in je eentje de rest op te lossen. Ik doe het je niet na hoor, puzzels als 21 in de 1e week oplossen *O*
AIVD kerstpuzzel opgelost: misschien de teaser
thema pagina:
pi_167450438
Zojuist 10 opgelost! Goed begin van de 2e puzzelweek :)
pi_167450554
Ik heb er de kracht niet meer voor...
aivd2018 (41) - 1ab; 2; 3; 4; 7a; 8; 9b; 11ab; 13; 16; 18; 19abcd; 22; 23a; 25
enige voortgang: 12; 17; 23b; 27
pi_167451696
quote:
Haha

Ik snap precies wat je bedoelt, en
SPOILER
pi_167452701
Ik ga niet zo hard als de meeste hier volgens mij, maar voor het eerste jaar vind ik dat ik best goed bezig ben. Inmiddels heb ik opgelost:
1a
1b
3a
5a
9
19a
19c

Inmiddels ook de puzzel van 2015 en 2014 erbij gepakt voor wat inspiratie.
pi_167452715
Net 4a opgelost, uiteindelijk best makkelijk.
Heb geprobeerd hetzelfde trucje uit te halen bij B, maar dat heeft nog niks opgeleverd.

[ Bericht 50% gewijzigd door Berendschot op 19-12-2016 20:12:22 ]
pi_167453070
Vorig jaar dagenlang de tanden stuk gebeten op de associatievraag (en niet opgelost). En nu zomaar ineens gevonden. Blij!
pi_167453310
Het begon heerlijk, maar nu is, hopenlijk tijdelijk, de vaart er een beetje uit :)
pi_167454569
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 20:03 schreef Berendschot het volgende:
Net 4a opgelost, uiteindelijk best makkelijk.
Heb geprobeerd hetzelfde trucje uit te halen bij B, maar dat heeft nog niks opgeleverd.
Vraag 4B inmiddels opgelost, ben ik nu de eerste die heel vraag 4 heeft opgelost?
pi_167454596
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 20:46 schreef Berendschot het volgende:

[..]

Vraag 4B inmiddels opgelost, ben ik nu de eerste die heel vraag 4 heeft opgelost?
Nee :9
pi_167454633
quote:

[..]

Zeer zeker niet :P
pi_167455075
quote:

[..]

Ja! gefeliciteerd!
pi_167455579
De getallen die er bij mij uitkomen zijn volkomen logisch, maar anders dan de meeste vragen zie ik hier niet het verband met kerst of 2016. Ja, toch?
pi_167456183
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 19:33 schreef doebedazimzim het volgende:

[..]

Ik snap precies wat je bedoelt, en
SPOILER
ik heb 2 opgelost en ben geen foutjes tegengekomen. Dubbelcheck je stappen zou ik zeggen.
pi_167462551
Als je 25 b min of meer gemakkelijk vindt, maar in a echt niets ziet wat doe je dan fout?
Gezien het aantal te verdienen punten zou a makkelijker moeten zijn....rare puzzel
pi_167465943
Bij 3c loop ik helemaal vast op 'SNHHQ PE SNMTVMBEIS'.

De andere 5 van 3c heb ik zonder al te veel problemen opgelost, maar deze zie ik echt niet.

Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven?
pi_167466438
je weet dus het thema en de aanpak. je hebt nog 3 weken, dus rustig aan... :)
pi_167466679
Is de 'klare' tekst:

SPOILER
pi_167466755
Het klopt dat ik de aanpak en het thema weet.

Maar dan is het nog wel heel erg veel zoeken binnen dat thema.
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:40:54 #141
451544 Puzzeljasje18
Genieten natuurlijk
pi_167467214
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 23:42 schreef rita147 het volgende:
Als je 25 b min of meer gemakkelijk vindt, maar in a echt niets ziet wat doe je dan fout?
Gezien het aantal te verdienen punten zou a makkelijker moeten zijn....rare puzzel
Ik heb ook alleen b opgelost en nog niet a en c
pi_167467352
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 07:40 schreef highveener het volgende:
Bij 3c loop ik helemaal vast op 'SNHHQ PE SNMTVMBEIS'.

De andere 5 van 3c heb ik zonder al te veel problemen opgelost, maar deze zie ik echt niet.

Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven?
Ik heb er juist maar 3 gevonden, waaronder deze, en kom totaal niet uit de rest. Er zit voor mijn gevoel een thema in, maar dat kan ik niet verbinden aan de andere 3 codes.
pi_167469085
Ik zie totaal geen ingang in 17. Misschien maar goed ook, lijkt me heel veel werk. Bij 16 dacht ik de oplossing te moeten zoeken bij
SPOILER
maar ik weet nu beter.
15c moet nog wel lukken, ik heb het begin.
Daarna houdt het voorlopig ver op vrees ik.
Nu klaar: 1,2,5a, 7a, 8, 15b, 16, 19a, 19c, 20 en 26.

Heeft iemand een cryptisch hintje voor 19b?
pi_167469378

[ Bericht 100% gewijzigd door oplossing2016 op 20-12-2016 11:45:27 ]
pi_167469406
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:43 schreef oplossing2016 het volgende:

[..]
Ik ga niet teveel zeggen, maar de lay-out van deze "tekening" is precies zo op internet te vinden. (nee het werkt niet door het in google images te gooien)
P.S. Ik vind alleen rechthoeken, geen cirkels.
pi_167470313
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:44 schreef oplossing2016 het volgende:

[..]

SPOILER
Misschien is het handig om spoilers te gebruiken, met deze opmerkingen maak je het wel extreem makkelijk
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_167471218
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:29 schreef tegelkoning het volgende:
Ik zie totaal geen ingang in 17. Misschien maar goed ook, lijkt me heel veel werk. Bij 16 dacht ik de oplossing te moeten zoeken bij
SPOILER
maar ik weet nu beter.

17 valt mee, als je daadwerkelijk alle hints van de puzzelmakers gebruikt, anders denk ik dat je er wel een tijdje mee bezig bent...
pi_167472139
Wat een knappe koppen hier zeg... Heb inmiddels alleen nog maar 1b, 3c (behalve OCUIQIRRI), 5b, 7a, 8, 14 voor de helft, 24a en 24b. Voor mijn gevoel is deze puzzel moeilijker dan vorig jaar ;(
pi_167472851
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:29 schreef tegelkoning het volgende:
SPOILER
maar ik weet nu beter.

Dat heb ik voor je:

SPOILER
Maar kan jij mij dan helpen met 7a?

SPOILER
2018:
pi_167473818
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:40 schreef Puzzeljasje18 het volgende:

[..]

Ik heb ook alleen b opgelost en nog niet a en c
a, b en c opgelost. zoals zo vaak is het nadat je de oplossing hebt een stuk duidelijker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')