Moest hier wel even lachenquote:Op dinsdag 13 december 2016 18:04 schreef kacay het volgende:
Toen ben ik maar op zijn gezicht gaan zitten omdat hij er toen ook al drie maanden niet uit zichzelf mee was gekomen.
Ik ben het in essentie wel met je eens maar om nou te zeggen dat anderhalf jaar niets is en dat je bij een relatie van <5 jaar niet kunt spreken van een langdurige relatie vind ik nogal kort door de bocht.quote:Op dinsdag 13 december 2016 21:50 schreef erodome het volgende:
Als je hierover praat heb het dan niet alleen over wat jij graag zou willen zien, maar vooral over hoe hij het ziet.
Want anders krijg je beloftes die niet waargemaakt worden.
Luister erg goed naar zijn ideeën hierover en denk dan na of jouw ideeën erbij aansluiten.
Anderhalf jaar is niets, dan zou je echt nog zat fantasieën over moeten hebben samen. Het is veelste kort om van een sleur te kunnen spreken. Zoek dus uit of jullie wel op 1 lijn kunnen komen hierin.
Bekijk ook of het niet teveel een vast riedeltje is nu al, dat het verdere niet te gezapig is geworden met seks als afsluiter. Daag elkaar uit, breng opwinding tot een hoger punt zonder gelijk tot seks over te gaan.
Seks begint lang voordat de daad begint, kijk eens of die gedachtegang verschil maakt...
En onthoud, anderhalf jaar is geen langdurige relatie, is pril vergeleken met eennecht langdurige relatie. Een langdurige relatie is 5+ jaar en zelfs dan zou de seks nog spetterend moeten zijn...
Wordt niets meer. Vooral een man kan je daarin niet veranderen. Op latere leeftijd zal het erger worden en kom je helemaal tekort. Na 1,5 jaar al zo een laag libido als man zijnde en dan erop gooien dat het normaal is na zo een tijdquote:Op dinsdag 13 december 2016 18:04 schreef kacay het volgende:
Ik merk nu dat ik wat twijfels begin te krijgen over onze relatie. Wil ik zo wel verder gaan? Tegelijkertijd vind ik dat heel kortzichtig van mezelf, want seks is immers niet het belangrijkste in een relatie en op alle andere punten zit onze relatie wel ontzettend goed. Ik vind het zo zonde om zoiets weg te gooien alleen om de seks, maar om eerlijk te zijn wil ik ook niet de rest van mijn leven saaie seks hebben. Er moet echt iets veranderen, maar ik weet niet hoe ik tot hem doordring. Hebben jullie iets soortgelijks meegemaakt? Tips? Of misschien vanaf zijn kant meegemaakt?
Dit ja. Alleen met heel veel inzet van zowel jouw kant als zijn kant kan je misschien nog samen een tussenweg vinden. Maar aan jou de vraag of:quote:Op dinsdag 13 december 2016 21:50 schreef erodome het volgende:
Als je hierover praat heb het dan niet alleen over wat jij graag zou willen zien, maar vooral over hoe hij het ziet.
Want anders krijg je beloftes die niet waargemaakt worden.
Luister erg goed naar zijn ideeën hierover en denk dan na of jouw ideeën erbij aansluiten.
Zou een gekke reactie zijn. Of iig weinig constructief. Je kunt dat met je handen en mond ruimschoots compenseren...quote:Op woensdag 14 december 2016 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien heeft hij het gevoel dat hij faalt omdat hij te snel klaarkomt en is daarom voor hem de lol eraf?
En daarom beft hij niet? En gaat hij maar direct over (na wat geaai) op dat neuken waardoor hij wat sneller klaarkomt?quote:Op woensdag 14 december 2016 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien heeft hij het gevoel dat hij faalt omdat hij te snel klaarkomt en is daarom voor hem de lol eraf?
Nooit helemaal natuurlijk, ga nou niet ineens doen alsof jij niet graag lang en hard geneukt wil worden.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zou een gekke reactie zijn. Of iig weinig constructief. Je kunt dat met je handen en mond ruimschoots compenseren...
Dat is ook een puntje van ergernis bij mij inderdaad. Een kus op de mond geven we elkaar regelmatig en we knuffelen ook veel. Maar echt zoenen, met tong, gebeurt erg weinig. Ik hou heel veel van zoenen en gebruik het ook graag als een soort voorspel, ik word er ook opgewonden van. Hij houdt helemaal niet van zoenen. Hij heeft er vaak gewoon geen zin in, zegt hij. De enige momenten waarop wij zoenen zijn soms tijdens seks (maar nooit ervoor, terwijl ik dat zelf juist heel fijn vindt om een beetje 'op te warmen') of als hij wat gedronken heeft, dan wil hij ineens wel. Hij heeft me al vaak afgewezen als ik hem probeerde te zoenen, met als excuus dat hij er echt even geen zin in had. Het kan natuurlijk dat iemand niet echt een 'zoener' is, maar ik vind het zelf wel jammer. Inmiddels heb ik me er wel bij neergelegd en het min of meer geaccepteerd dat dit zo is.quote:
Oei... dit maakt het wel echt heel lastig denk ik...quote:Op woensdag 14 december 2016 16:48 schreef kacay het volgende:
[..]
Dat is ook een puntje van ergernis bij mij inderdaad. Een kus op de mond geven we elkaar regelmatig en we knuffelen ook veel. Maar echt zoenen, met tong, gebeurt erg weinig. Ik hou heel veel van zoenen en gebruik het ook graag als een soort voorspel, ik word er ook opgewonden van. Hij houdt helemaal niet van zoenen. Hij heeft er vaak gewoon geen zin in, zegt hij. De enige momenten waarop wij zoenen zijn soms tijdens seks (maar nooit ervoor, terwijl ik dat zelf juist heel fijn vindt om een beetje 'op te warmen') of als hij wat gedronken heeft, dan wil hij ineens wel. Hij heeft me al vaak afgewezen als ik hem probeerde te zoenen, met als excuus dat hij er echt even geen zin in had. Het kan natuurlijk dat iemand niet echt een 'zoener' is, maar ik vind het zelf wel jammer. Inmiddels heb ik me er wel bij neergelegd en het min of meer geaccepteerd dat dit zo is.
Deels herkenbaarquote:Op dinsdag 13 december 2016 21:21 schreef T42 het volgende:
heb een relatie gehad waar het voor mij echt niet ging seksueel. alleen standaard niks nieuws enz.
ben daarna los gegaan en heb nu wel iemand waar bijna niks te gek is
Heb je hem dat ook uitgelegd? Mannen kunnen nogal "pragmatisch" zijn op dat gebied.quote:Ik word erg snel nat, maar dat betekent natuurlijk niet dat voorspel daarmee onnodig is![]()
Eens hoor dat je er alles aan gedaan moet hebben! Enige juiste instelling!quote:Op woensdag 14 december 2016 16:58 schreef kacay het volgende:
Dankje nelisb! Ik weet dat ik hem inderdaad niet zoveel kan veranderen, het is ook nog de vraag of dit uiteindelijk wel goed zal aflopen, maar ik wil er in ieder geval alles aan gedaan hebben om het te proberen.
Wat betreft het zoenen weet ik inderdaad dat ik hem daarin niet kan veranderen, het is gewoon niet zijn ding en ik kan hem niet dwingen het ineens wel leuk te gaan vinden natuurlijk. Hoewel ik het jammer vind, kan ik hier wel mee leven. Ik vind het een heel ander punt dat hij wat seks betreft zo weinig moeite voor mij doet, want dat heeft natuurlijk niks te maken met een voorkeur (behalve een voorkeur voor laksheid, haha).
Hier heb ik inderdaad ook aan gedacht, maar ik moet zeggen dat ik niks aan hem merk verder. Hij is nog altijd zijn eigen, vrolijke zelf. Hij is ook juist degene die heel zeker is over onze relatie en dat hij met mij oud wil worden, dat geeft hij regelmatig aan en ik geloof ook dat hij dat meent. Bij eerdere pogingen om over dit onderwerp te praten gaf hij zelf ook aan dat hij het prima vond zoals het nu ging.quote:Op woensdag 14 december 2016 17:49 schreef meIIyou het volgende:
Ik lees tussen de regels door een beetje of er iets bij hem speelt waar hij mee zit en niet open over is/durft te zijn.
Misschien is hij bang geworden om te falen in bed, misschien heeft hij andere twijfels over de relatie. Of misschien is er wel iets totaal anders aan de hand in zijn leven waardoor hij niet goed in zijn vel zit.
Ik denk dat het heel belangrijk is om hem eens in een gesprek uit te nodigen om open te zijn over wat hem dwars zit. Dat vergt van jou wel wat moeite misschien. Je moet je gesprek goed openen en hem vervolgens alle ruimte bieden om te praten, dat kan best moeilijk zijn omdat jij juist met het 'probleem' in je maag zit momenteel.
Als je tips nodig hebt voor het voeren van zo'n lastig gesprek, ik kan je vanuit mijn achtergrond wel wat gesprekstechnieken uitleggen.
Tsja, joggingbroek op de bank komt wel eens voor, dat vinden we allebei lekker op een luie zondag. Maar het is niet zo dat we onszelf verslonzen, qua uiterlijk zijn we beide niks veranderd ten opzichte van anderhalf jaar geleden. We zijn beide niet aangekomen en verzorgen ons nog steeds goed. Ik scheer me altijd netjes, douche elke dag en doe wat make-up op. We gaan ook regelmatig avondjes uit samen en doen dan ook allebei ons best om er extra goed uit te zien. Hij zegt ook wel dat hij me mooi vindt, en hoewel ik dat geloof mis ik toch de echte aantrekkingskracht van in het begin. Volgens hem ligt dat eraan dat de spanning verdwijnt als je elkaar langer kent en elkaar al ontzettend vaak naakt hebt gezien. Je raakt eraan gewend. Ik vind hem echter nog steeds om op te vreten dus ik snap niet waarom hij dat andersom niet heeftquote:Op woensdag 14 december 2016 17:58 schreef Veldmedewerker het volgende:
En hoe gaan jullie verder met elkaar om? Ben jij nog de vrouw van toen en hij de man van toen, of is het joggingbroek op de bank zeg maar? Druk leventje en blij dat je zit.
Dat de hormonen gaan liggen dat kan, maar aantrekkingskracht is toch meer als verliefdheidshormonen.. Dus wel een slap excuusje.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:40 schreef kacay het volgende:
[..]
Tsja, joggingbroek op de bank komt wel eens voor, dat vinden we allebei lekker op een luie zondag. Maar het is niet zo dat we onszelf verslonzen, qua uiterlijk zijn we beide niks veranderd ten opzichte van anderhalf jaar geleden. We zijn beide niet aangekomen en verzorgen ons nog steeds goed. Ik scheer me altijd netjes, douche elke dag en doe wat make-up op. We gaan ook regelmatig avondjes uit samen en doen dan ook allebei ons best om er extra goed uit te zien. Hij zegt ook wel dat hij me mooi vindt, en hoewel ik dat geloof mis ik toch de echte aantrekkingskracht van in het begin. Volgens hem ligt dat eraan dat de spanning verdwijnt als je elkaar langer kent en elkaar al ontzettend vaak naakt hebt gezien. Je raakt eraan gewend. Ik vind hem echter nog steeds om op te vreten dus ik snap niet waarom hij dat andersom niet heeft
En wat doe jij voor hem?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:02 schreef kacay het volgende:
We knuffelen heel veel, geven elkaar regelmatig een kus op de mond, hij doet regelmatig kleine dingetjes waaruit hij laat blijken dat hij van me houdt én zegt het ook regelmatig tegen me. Wat dat betreft heb ik helemaal niets te klagen. Het lijkt alleen net of zijn interesse in seks zo goed als verdwenen is (hij wil op zich wel, maar gewoon even snel en niet met veel enthousiasme), terwijl hij juist in het begin van onze relatie zei dat hij ook een hoog libido had en het hartstikke leuk vond dat ik seks belangrijk vond/vind. Ik merkte dat toen ook aan hem. Hoe kan iemand dan ineens zo van mening veranderd zijn?
Dit praten-praten-praten-advies wordt letterlijk elke keer gegeven bij dit probleem. Geloven mensen werkelijk dat je daarmee de sexuele interesse en passie terug kunt brengen van je partnerquote:Op dinsdag 13 december 2016 18:32 schreef luxerobots het volgende:
Probeer er toch nog maar over te praten. Maak duidelijk dat het voor jou wel degelijk een punt is. En dan niet de frequentie, maar de kwaliteit van de seks.
Haha, dit is inderdaad iets wat over en weer gebeurt en niet alleen vanuit hem. Hoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat ik er de laatste tijd, sinds ik met die twijfels zit, zelf wat minder mee kom. Ik heb er wat meer over nagedacht en denk ook dat het te maken heeft dat hij niet zoveel ervaring had. Omdat hij alleen maar one night stands gehad heeft, had hij voor mij nog nooit gebeft en ook niet zo heel veel gevingerd. Hij heeft in het begin van onze relatie ook wel aangegeven dat hij niet zo goed wist wat hij moest doen en dat ik het een beetje moet sturen. Dat heb ik ook wel gedaan en het ging best goed, waardoor ik dacht dat die onzekerheid daarover wel weggegaan was. Misschien toch niet. Maar het verklaart alsnog niet het gebrek aan lust wat ik bij hem merk, want dat had hij in het begin van de relatie wel, ondanks zijn onzekerheid daarover.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:07 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
En wat doe jij voor hem?
Het leest nu een beetje als eenrichtingverkeer, maar dat zal over en weer zijn mag ik hopen. In dat geval zou je inderdaad eens een hart naar hart gesprek moeten aangaan, want daar zit iets eer achter als simpelweg geen spanning meer, de rest lijkt gewoon nog goed te gaan. En zoals gezegd is zou dat snelle klaarkomen er mee te maken kunnen hebben, en ook dat is op zich wel op te lossen met bepaalde medicatie als dat een oorzaak blijkt te zijn, dus dan weet je dat alvast.
Dat zou kunnen, als het echt iets is dat hij minder interesse in mij heeft of iets anders waar ik niks aan kan veranderen. Maar dan zou hij dat wel tegen me moeten zeggen, want dan kunnen we ook beide door. Wat voor advies geef jij dan, als je niet voor praten zou gaan?quote:Op woensdag 14 december 2016 20:04 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dit praten-praten-praten-advies wordt letterlijk elke keer gegeven bij dit probleem. Geloven mensen werkelijk dat je daarmee de sexuele interesse en passie terug kunt brengen van je partner
Ik ben bang dat je eerder het tegenovergestelde er mee bewerkstelligt: irritatie en daardoor nog minder interesse.
En dan nog, sinds wanneer kun je rationeel een verminderde interesse voor je partner bij jezelf omhoogkrikken!? Hooguit dat de vent van TS in dit geval geforceerd en pro forma TS gaat lopen beffen en vingeren. Ik weet alleen niet of dat hetgene is wat TS mist.
Ik hoop gisteravond en dat ze daarna snoeihard en meerdere keren is genomen door hem.quote:Op donderdag 15 december 2016 10:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb je al een idee wanneer je het gesprek aangaat?
Haha! Dat zou fijn zijn, jaquote:Op donderdag 15 december 2016 10:56 schreef nelisb het volgende:
[..]
Ik hoop gisteravond en dat ze daarna snoeihard en meerdere keren is genomen door hem.
Je hebt gewoon de verkeerde man getroffen. Aantrekkingskracht zul je ook niet bij hem weer kunnen creëren. Ook al zou het even lukken dan is dat van korte duur en beland je in dezelfde sleur. Zoals ik al zei ben ik 23 jaar samen samen met mijn vrouw waarvan 19 jaar getrouwd. Mijn vrouw hoeft niet in een onderbroekje naast me komen te zitten want dan raak ik opgewonden 9 van de 10 keer, en begin ik pogingen te doen. Als ze gebukt zou staan met opruimen dan geef ik een tikje tegen de billen of pak ze even beet. Ik raak nog steeds opgewonden omdat ik nog steeds de liefde voel zoals in het begin. Nu is mijn libido misschien wat extreem maar jullie zijn pas 1,5 jaar samen en hij gedraagt zich als een impotente 60 jarige opa.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:40 schreef kacay het volgende:
[..]
Tsja, joggingbroek op de bank komt wel eens voor, dat vinden we allebei lekker op een luie zondag. Maar het is niet zo dat we onszelf verslonzen, qua uiterlijk zijn we beide niks veranderd ten opzichte van anderhalf jaar geleden. We zijn beide niet aangekomen en verzorgen ons nog steeds goed. Ik scheer me altijd netjes, douche elke dag en doe wat make-up op. We gaan ook regelmatig avondjes uit samen en doen dan ook allebei ons best om er extra goed uit te zien. Hij zegt ook wel dat hij me mooi vindt, en hoewel ik dat geloof mis ik toch de echte aantrekkingskracht van in het begin. Volgens hem ligt dat eraan dat de spanning verdwijnt als je elkaar langer kent en elkaar al ontzettend vaak naakt hebt gezien. Je raakt eraan gewend. Ik vind hem echter nog steeds om op te vreten dus ik snap niet waarom hij dat andersom niet heeft
Same here! Alleen 19 jaar samen.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:18 schreef Draconian het volgende:
[..]
Zoals ik al zei ben ik 23 jaar samen samen met mijn vrouw waarvan 19 jaar getrouwd. Mijn vrouw hoeft niet in een onderbroekje naast me komen te zitten want dan raak ik opgewonden 9 van de 10 keer, en begin ik pogingen te doen. Als ze gebukt zou staan met opruimen dan geef ik een tikje tegen de billen of pak ze even beet. Ik raak nog steeds opgewonden omdat ik nog steeds de liefde voel zoals in het begin.
Ze hoeft ook niet naakt naast me te slapen want dan begint mijn sabel ineens te groeien, en gaat hij net als een torpedo op zoek naar het doelquote:Op donderdag 15 december 2016 11:25 schreef nelisb het volgende:
[..]
Same here! Alleen 19 jaar samen.
Inmiddels is dat een beetje aan het wegvagen, ja. Op seksgebied dan vooral. Toen bij hem de interesse wegzakte, bleef ik de eerste tijd initiatief nemen, nieuwe dingen voorstellen, sexy outfits voor hem aantrekken. In het begin stuurden we ook vaak sexy berichtjes of foto's naar elkaar, dat ben ik ook lang blijven doen. Ik kreeg daar alleen geen of amper reactie op, en dan begint bij mij de zin om mijn best te doen ook wel over te gaan eerlijk gezegd. Het is wat ik in mijn OP al zei: inmiddels ben ik zo kinderachtig om gewoon niets meer te doen wat hij ook niet bij mij doet. Dat is eigenlijk heel stom, want het werkt natuurlijk voor geen meter en draagt alleen maar meer bij aan mijn ontevreden gevoel, dat weet ik ook wel. Maar dat ik de hele tijd in mijn eentje m'n stinkende best aan het doen ben en hij niet voor mij, zelfs niet eens echt enthousiast van mijn pogingen wordt, ja dan houdt het toch wel een keer op.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:31 schreef CristinaYang het volgende:
Praten is de grootste killer van opwinding, daarmee help je het alleen maar verder om zeep. Ga eens bij jezelf te raden of jij nog op dezelfde manier je best doet voor hem. Ben jij nog de leuke meid waarop hij zo verliefd werd? Probeer dat eens en kijk wat er gebeurd. Verandert er niets, dan kan je praten wat je wilt, maar is dit kennelijk de manier waarop hij functioneert in een langere relatie.
Ik weet niet waar je dat precies uithaalt. Ik voel me prima over mezelf, ben ook heel tevreden over wie ik ben en hoe ik eruit zie. Maar als degene van wie ik hou en die ik enorm aantrekkelijk vind amper laat blijken dat hij mij ook retegeil vindt, dan is dat inderdaad niet leuk en voel ik me wel eens afgewezen.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:44 schreef Yiha3 het volgende:
Je kan je alleen goed over je zelf voelen als je seks met hem hebt gehad? Klinkt eerder als een verslaving imo.
Ik snap wat je bedoelt, maar je interpreteert mijn vraag verkeerd. Ik heb het niet over initiatief op seksueel gebied, maar in je hele relatie. Voelt hij zich gewaardeerd door je? Laat je hem als een man voelen? Laat je hem merken hoe gek je op hem bent? Vraag je vaak genoeg naar zn werk of opleiding of vrienden? Samenvattend: ben jij wel de leukste vriendin die je kan zijn?quote:Op donderdag 15 december 2016 12:19 schreef kacay het volgende:
[..]
Inmiddels is dat een beetje aan het wegvagen, ja. Op seksgebied dan vooral. Toen bij hem de interesse wegzakte, bleef ik de eerste tijd initiatief nemen, nieuwe dingen voorstellen, sexy outfits voor hem aantrekken. In het begin stuurden we ook vaak sexy berichtjes of foto's naar elkaar, dat ben ik ook lang blijven doen. Ik kreeg daar alleen geen of amper reactie op, en dan begint bij mij de zin om mijn best te doen ook wel over te gaan eerlijk gezegd. Het is wat ik in mijn OP al zei: inmiddels ben ik zo kinderachtig om gewoon niets meer te doen wat hij ook niet bij mij doet. Dat is eigenlijk heel stom, want het werkt natuurlijk voor geen meter en draagt alleen maar meer bij aan mijn ontevreden gevoel, dat weet ik ook wel. Maar dat ik de hele tijd in mijn eentje m'n stinkende best aan het doen ben en hij niet voor mij, zelfs niet eens echt enthousiast van mijn pogingen wordt, ja dan houdt het toch wel een keer op.
Klopt gedeeltelijk heb dus 6 jaar relatie gehad waar ik het niet zocht nee. Standaard ,saai, lingerie was onzin enz. Dan ga je als broer en zus leven. Hield wel van der.. En nu met iemand op mijn lijn ben ik niet te houden.quote:Op woensdag 14 december 2016 07:42 schreef Draconian het volgende:
[..]
Wordt niets meer. Vooral een man kan je daarin niet veranderen. Op latere leeftijd zal het erger worden en kom je helemaal tekort. Na 1,5 jaar al zo een laag libido als man zijnde en dan erop gooien dat het normaal is na zo een tijd![]()
![]()
Ik ben 23 jaar samen en ik ben nog zo geil als een stier. Dus zijn praatjes van 1,5 jaar samen, zijn onzin. Het is vooral vreemd dat hij als man geen initiatief neemt. Nooit een voorstel om te masseren met happy end? Wat een saaie lul!!!!
Zoek een ander. 1,5 jaar verkering kan je zo weggooien en opnieuw beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |