Hoi,
Ik wil graag even de mening van wat 'buitenstaanders' op een situatie. Ik heb nu anderhalf jaar een vriend. Wij zijn beide jonge twintigers en dit is voor ons beide onze eerste serieuze relatie. Ik heb daarvoor wel wat seksuele ervaring opgedaan met langdurige scharrels, hij vrij weinig (een paar one night stands).
Omdat wij een paar uur reizen van elkaar af wonen kunnen we elkaar wegens studie en werk alleen in de weekenden zien. We zien elkaar dan wel vaak drie volle dagen. Een deel van onze relatie speelt zich dus (ook) af via o.a. whatsapp.
De eerste maanden van de relatie ben je beide natuurlijk erg verliefd en heb je constant zin in elkaar. We hadden het ook op whatsapp regelmatig over seks en bespraken daarin o.a. ons libido (van beide heel hoog) en wat we allemaal wel en niet lekker vinden, welke fantasieën we hebben, etc. Dit is ook in het echt besproken, maar ik moet eerlijk zeggen dat hij vooral op whatsapp erg veel praatjes had en uiteindelijk maar weinig heeft waargemaakt. Toch was de seks in die tijd best goed, we hadden er allebei veel en vaak zin in en hoewel hij erg snel klaar kwam (en nog steeds) was ik alsnog tevreden met ons seksleven.
Het laatste half jaar merk ik wat veranderingen in onze relatie. Een aantal dingen zijn, denk ik, heel normaal: de eerste verliefdheid is voorbij, je geeft heel veel om elkaar en je bent dol op elkaar, maar het wordt toch allemaal wat 'gewoner'. Dit op alle vlakken van onze relatie, wat ik wel een beetje jammer vindt (want oh wat was die eerste tijd leuk), maar wat zeker logisch en onvermijdelijk is.
Ook op ons seksleven heeft dit invloed, in zo'n mate dat ik er niet meer tevreden over ben. Ik mis de passie, de pure lust en geiligheid. Ik zou willen dat hij mij af en toe zou bespringen en me het gevoel geeft dat hij me wil en zin in me heeft. In plaats daarvan ben ik meestal degene die initiatief neemt en dan ook maar lauw ontvangen word. Om eerlijk te zijn hoeft seks van mij op deze manier ook niet echt meer, ik voel me totaal niet aantrekkelijk en het voelt soms alsof hij alleen maar seks heeft om mij te plezieren.
De dingen waar ik van baal, zijn dus dat hij heel weinig initiatief neemt, en als hij een keer initiatief neemt gebeurt dat door wat te aaien en vervolgens meteen z'n piemel erin te stoppen. Voor (uitgebreid) vingeren neemt hij bijna nooit de tijd en de laatste keer dat ik gebeft ben is ook al meer dan 3 maanden geleden (toen ben ik maar op zijn gezicht gaan zitten omdat hij er toen ook al drie maanden niet uit zichzelf mee was gekomen). Ik word erg snel nat, maar dat betekent natuurlijk niet dat voorspel daarmee onnodig is

Hij komt ook nooit zelf met een voorstel om mij een keer te masseren, vast te binden, een nieuw standje uit te proberen of iets anders om mee te experimenteren. Dit moet allemaal vanuit mij komen, en dan vindt hij dat wel leuk maar hij zal er nooit zelf moeite voor doen. Daarnaast merk ik niet aan hem dat hij écht geil van me wordt. Hij heeft wel een stijve en hij komt (snel) klaar, maar er is verder in niks van zijn handelingen of woorden te merken dat hij geil van me wordt. Het is allemaal zo vlakjes en saai.
Ik heb dit al meermaals bij hem proberen aan te kaarten, maar het lijkt alsof ik niet tot hem doordring. Ik word ten eerste afgeschilderd als een aansteller (dat zegt hij niet, maar ik merk wel dat hij dat denkt), het lijkt wel alsof hij seks helemaal niet belangrijk vindt. En dat terwijl hij er in het begin van onze relatie zo anders in stond. Daarnaast denkt hij dat ik vooral ontevreden ben omdat hij zo snel klaarkomt. Dat vind ik soms inderdaad jammer, maar is zeker niet het grootste probleem. Als hij wat meer aandacht zou hebben voor mij en wat enthousiaster zou zijn tijdens de seks, dan zou ik daar best mee kunnen leven. Dat lijkt niet echt binnen te komen bij hem.
Hij zegt zelf ook nog dat dit normaal is in een langdurige relatie, omdat de verliefdheid dan een beetje over is en je niet meer vijf keer per dag seks met elkaar hoeft te hebben. Dat laatste is niet het probleem, want dat hoeft voor mij ook niet meer. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de seks in elke relatie echt zo is als je voorbij de eerste verliefdheid bent? Vervolgens belooft hij wel beterschap, maar verandert er helemaal niks. Overigens hebben we als we samen zijn wel bijna elke dag seks, met de frequentie is wat dat betreft niks mis. Het gaat mij meer om de manier wáárop.
Ik ben inmiddels op het punt beland dat ik zelf geen zin meer heb om wéér initiatief te nemen of nieuwe dingen uit te proberen en er dus ook vrij weinig gebeurd. Ik gedraag me nu zelfs zo kinderachtig dat ik hem ook maar niet meer aftrek en ik heb hem ook al even niet gepijpt, gewoon om eens te kijken of dat wél een belletje doet rinkelen, maar het lijkt hem niet op te vallen of niks uit te maken.
Ik merk nu dat ik wat twijfels begin te krijgen over onze relatie. Wil ik zo wel verder gaan? Tegelijkertijd vind ik dat heel kortzichtig van mezelf, want seks is immers niet het belangrijkste in een relatie en op alle andere punten zit onze relatie wel ontzettend goed. Ik vind het zo zonde om zoiets weg te gooien alleen om de seks, maar om eerlijk te zijn wil ik ook niet de rest van mijn leven saaie seks hebben. Er moet echt iets veranderen, maar ik weet niet hoe ik tot hem doordring. Hebben jullie iets soortgelijks meegemaakt? Tips? Of misschien vanaf zijn kant meegemaakt?