abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167301798
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen ben ik verliefd op iemand die ik nooit gesproken heb en maar een paar keer heb gezien. Enkele keren op het station en in de supermarkt waar ze werkt. Ik wil het toch effe schrijven.

Op het eerste gezicht vond ik haar wel leuk, toen ik haar in de supermarkt zag wist ik dus hoe ze heette. Ik dus een keer haar op sociale media opgezocht en toen viel me op dat ik steeds meer interesses met haar deelde (Facebook, Spotify etc). Ik begon me steeds meer te bedenken dat ze echt een type is die bij me past. Nu de laatste tijd begin ik mezelf er een beetje gek mee te maken. Ik ken haar natuurlijk niet en weet niet hoe ze in het echt is, ik zie alleen maar het positieve van haar. Maar in mijn gedachte leef ik op een roze wolk en denk ik (te) vaak aan haar. Vannacht heb ik zelfs over haar gedroomd, ik heb ook gewoon wat moeite om me te focussen op m'n studie daardoor.

Het klinkt allemaal wat apart maar ik maak mezelf hier wel gek mee, zo vind ik het toch fijn om die gedachtes te hebben en weet ik zeker dat ik toch verliefd bent maar ondertussen weet ik dat dit niet de realiteit is en het slechts een mooie fantasie is. Mensen die een soortgelijke situatie hebben gehad of iets?

Ik denk ook vaak eroveraan om haar aan te spreken voor als ik haar tegen kom (wat niet vaak is, soms niet eens 1x per week). Echter zou dat op het station moeten zijn of tijdens haar werk, iets wat ik wel graag wilt maar toch wat onzeker over ben omdat het voor haar uit het niets komt.
pi_167301833
Niet geschoten is altijd mis, niet gespoten ook.
pi_167301867
Ik zou het maar bij een fantasietje houden. Als je haar in je gedachten al zo geidealiseerd hebt, kan het alleen maar bitter tegenvallen in het echt.
  dinsdag 13 december 2016 @ 16:08:32 #4
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_167302796
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 15:23 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik zou het maar bij een fantasietje houden. Als je haar in je gedachten al zo geidealiseerd hebt, kan het alleen maar bitter tegenvallen in het echt.
Dit, TS is al veel te ver heen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_167303122
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 15:21 schreef HulkHeld het volgende:
Niet geschoten is altijd mis, niet gespoten ook.
True, hoe pak je alleen zo'n kans aan, ik wil dr natuurlijk niet overrompelen uit het niets wat ik al weet zegmaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 15:23 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik zou het maar bij een fantasietje houden. Als je haar in je gedachten al zo geidealiseerd hebt, kan het alleen maar bitter tegenvallen in het echt.
Zit wat in ja, maar die gedachtes zullen dan nog wel blijven en gelukkiger word ik er niet van. Ik weet ook dat de realiteit, als het zo gaat, tegenslagen zal kennen. Of ik moet op een fatsoenlijke manier m'n kans pakken of die gedachtes weg krijgen.
pi_167303578
Probeer het een keer, als het niet goed afloopt ben je gelijk van je roze wolk.
pi_167304862
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:46 schreef DoubleDip het volgende:
Probeer het een keer, als het niet goed afloopt ben je gelijk van je roze wolk.
Ja dat wil ik ook. Punt is alleen dat ze mij waaarschijnlijk niet kent en ik heb het idee dat het extreem awkward overkomt als ik uit het niets ineens verschijn.
  dinsdag 13 december 2016 @ 18:23:15 #8
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_167305229
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:01 schreef wgr123 het volgende:

[..]

Ja dat wil ik ook. Punt is alleen dat ze mij waaarschijnlijk niet kent en ik heb het idee dat het extreem awkward overkomt als ik uit het niets ineens verschijn.
Kunt toch eerst gewoon een praatje maken met haar. En als je het een keer over iets hebt wat zij ook interessant vindt, voorstellen om samen eens wat te ondernemen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_167306204
Ik herken het wel. Als tiener jaren verliefd geweest 'op het meisje van de friettent'. Ze was een jaar of wat ouder dan ik, was knap, slank en had buitenproportioneel grote borsten.

Nooit meer mee gesproken dan '4 kroketten en 5 gulden friet', 'dat is dan negen gulden tachtig'. Kreeg op een gegeven moment een relatie met een andere dame en eigenlijk nooit meer aan haar gedacht.

Met andere woorden; of je nou in actie komt of niet, je komt uiteindelijk 'over haar heen'. :')
pi_167309329
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kunt toch eerst gewoon een praatje maken met haar. En als je het een keer over iets hebt wat zij ook interessant vindt, voorstellen om samen eens wat te ondernemen.
Ja klopt maarja dan moet ik wachten om haar met toeval tegen te komen op het station en dat lijkt me ook wat stuntellig, of tijdens haar werk wellicht

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 19:00 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ik herken het wel. Als tiener jaren verliefd geweest 'op het meisje van de friettent'. Ze was een jaar of wat ouder dan ik, was knap, slank en had buitenproportioneel grote borsten.

Nooit meer mee gesproken dan '4 kroketten en 5 gulden friet', 'dat is dan negen gulden tachtig'. Kreeg op een gegeven moment een relatie met een andere dame en eigenlijk nooit meer aan haar gedacht.

Met andere woorden; of je nou in actie komt of niet, je komt uiteindelijk 'over haar heen'. :')
Uhu, klopt ik heb hier alleen het idee dat het niet alleen het uiterlijk is, het is niet alsof ze rechtstreeks uit een tijdschrift komt met knap slank grote borsten etc. Het is denk ik meer het 'type' met interesses en uitstraling etc.. 4+/- weken geleden ook met een prima meisje in een kroeg gezoend, deed me alleen niets want diezelfde avond waren m'n gedachtes alweer weg bij haar en bij de ander.
Ik heb vandaag ook geprobeerd niet aan haar te denken maar het lukt me gewoon serieus niet :')
pi_167309780
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:56 schreef wgr123 het volgende:

[..]

Ja klopt maarja dan moet ik wachten om haar met toeval tegen te komen op het station en dat lijkt me ook wat stuntellig, of tijdens haar werk wellicht

[..]

Uhu, klopt ik heb hier alleen het idee dat het niet alleen het uiterlijk is, het is niet alsof ze rechtstreeks uit een tijdschrift komt met knap slank grote borsten etc. Het is denk ik meer het 'type' met interesses en uitstraling etc.. 4+/- weken geleden ook met een prima meisje in een kroeg gezoend, deed me alleen niets want diezelfde avond waren m'n gedachtes alweer weg bij haar en bij de ander.
Ik heb vandaag ook geprobeerd niet aan haar te denken maar het lukt me gewoon serieus niet :')
Wellicht was de 'mijne' ook niet zo knap. Ik idealiseerde haar nogal vermoed ik. :P
Ik vond haar ook erg interessant. Hoe ze bewoog, sprak, alles. Probleem was alleen dat ik niet eens weet hoe ze heet.
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:14:40 #12
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_167309829
Als jij haar niet aanspreekt, doet een andere, veel knappere jongen dat wel. En dan ga je hier uithuilen. Wil je dat?
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:17:35 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167309898
Ik vind dit een heel veelbelovend topic, tvp :P
pi_167313040
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:14 schreef Gary_Oak het volgende:
Als jij haar niet aanspreekt, doet een andere, veel knappere jongen dat wel. En dan ga je hier uithuilen. Wil je dat?
quote:
Ja klopt maarja dan moet ik wachten om haar met toeval tegen te komen op het station en dat lijkt me ook wat stuntellig, of tijdens haar werk wellicht
___________

quote:
19s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:12 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Wellicht was de 'mijne' ook niet zo knap. Ik idealiseerde haar nogal vermoed ik. :P
Ik vond haar ook erg interessant. Hoe ze bewoog, sprak, alles. Probleem was alleen dat ik niet eens weet hoe ze heet.
Ja net als mij idd. Ik weet hoe ze heet, en misschien weet ik wel meer dan ik hoor te weten. Flink op sociale media naar haar interesses etc. gekeken
pi_167313429
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 22:42 schreef wgr123 het volgende:

[..]

[..]

___________

[..]

Ja net als mij idd. Ik weet hoe ze heet, en misschien weet ik wel meer dan ik hoor te weten. Flink op sociale media naar haar interesses etc. gekeken
Ah, stalker gespot!
pi_167313562
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 22:51 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ah, stalker gespot!
Jup (helaas wel), het begon uit nieuwsgierigheid om maar eens effe een blik te werpen, nou na dat, wat liefde wel niet met je kan doen :P ;(
pi_167313606
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 22:54 schreef wgr123 het volgende:

[..]

Jup (helaas wel), het begon uit nieuwsgierigheid om maar eens effe een blik te werpen, nou na dat, wat liefde wel niet met je kan doen :P ;(
Tip: stop er zo snel mogelijk mee. Het is best wel creepy namelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2016 @ 23:06:30 #18
460494 naoomx
pi_167313901
Als je haar echt zo moeilijk kan vergeten is het misschien beter om toch maar een move naar haar te maken dan. :Y

Stuur haar anders gewoon een lief berichtje op een sociaal netwerk waarop je haar gezien hebt. Vertel haar dan over hoe ze jou opviel, hoe je haar profiel tegenkwam, haar interesses zag en op basis daarvan je haar wel leuk leek.
Sure, het kan dat je eventjes het pispaaltje wordt van haar en haar vriendinnen. Het kan echter ook totaal de andere kant opgaan. Misschien vindt ze het wel interessant of zelfs heel leuk dat je dat doet.. Een beetje een redelijk meisje zal het in ieder geval niet erg vinden.
Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis en haar ken je toch niet irl, dusja..
pi_167313942
Graag willen neuken is niet gelijk aan verliefd he TS :') Of vind je der zo ontzettend lief? :')
pi_167314121
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:06 schreef naoomx het volgende:
Als je haar echt zo moeilijk kan vergeten is het misschien beter om toch maar een move naar haar te maken dan. :Y

Stuur haar anders gewoon een lief berichtje op een sociaal netwerk waarop je haar gezien hebt. Vertel haar dan over hoe ze jou opviel, hoe je haar profiel tegenkwam, haar interesses zag en op basis daarvan je haar wel leuk leek.
Sure, het kan dat je eventjes het pispaaltje wordt van haar en haar vriendinnen. Het kan echter ook totaal de andere kant opgaan. Misschien vindt ze het wel interessant of zelfs heel leuk dat je dat doet.. Een beetje een redelijk meisje zal het in ieder geval niet erg vinden.
Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis en haar ken je toch niet irl, dusja..
Ja, ga vertellen hoe je haar hebt gestalkt, goed plan.
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:55:40 #21
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_167314804
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 22:42 schreef wgr123 het volgende:

[..]

[..]

___________

[..]

Ja net als mij idd. Ik weet hoe ze heet, en misschien weet ik wel meer dan ik hoor te weten. Flink op sociale media naar haar interesses etc. gekeken
Zonder enige aanmoediging zou je haar toch niet aanspreken, anders zou je dit topic niet openen. :') Ga je haar nu de eerstvolgende keer echt aanspreken dan?
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 00:20:12 #22
460494 naoomx
pi_167315074
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, ga vertellen hoe je haar hebt gestalkt, goed plan.
TS hoeft toch alleen te zeggen dat hij het profiel van één social media site van haar bekeken heeft? Dat is geen stalken
pi_167315140
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2016 15:19 schreef wgr123 het volgende:
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen ben ik verliefd op iemand die ik nooit gesproken heb en maar een paar keer heb gezien. Enkele keren op het station en in de supermarkt waar ze werkt. Ik wil het toch effe schrijven.

Op het eerste gezicht vond ik haar wel leuk, toen ik haar in de supermarkt zag wist ik dus hoe ze heette. Ik dus een keer haar op sociale media opgezocht en toen viel me op dat ik steeds meer interesses met haar deelde (Facebook, Spotify etc). Ik begon me steeds meer te bedenken dat ze echt een type is die bij me past. Nu de laatste tijd begin ik mezelf er een beetje gek mee te maken. Ik ken haar natuurlijk niet en weet niet hoe ze in het echt is, ik zie alleen maar het positieve van haar. Maar in mijn gedachte leef ik op een roze wolk en denk ik (te) vaak aan haar. Vannacht heb ik zelfs over haar gedroomd, ik heb ook gewoon wat moeite om me te focussen op m'n studie daardoor.

Het klinkt allemaal wat apart maar ik maak mezelf hier wel gek mee, zo vind ik het toch fijn om die gedachtes te hebben en weet ik zeker dat ik toch verliefd bent maar ondertussen weet ik dat dit niet de realiteit is en het slechts een mooie fantasie is. Mensen die een soortgelijke situatie hebben gehad of iets?

Ik denk ook vaak eroveraan om haar aan te spreken voor als ik haar tegen kom (wat niet vaak is, soms niet eens 1x per week). Echter zou dat op het station moeten zijn of tijdens haar werk, iets wat ik wel graag wilt maar toch wat onzeker over ben omdat het voor haar uit het niets komt.
Ben je ervan bewust dat je tegenwoordig in haar lijst met ''people you may know'' verschijnt als je klikt op haar facebookprofiel?

Zo weet ze dus onmiddellijk dat jij naar haar op zoek bent. Dat kan freaky overkomen.

Ik ken je gevoelens. Heb het een aantal jaren geleden ook zo heftig meegemaakt. Je vindt haar aantrekkelijk maar stop aub met al de rest over haar in te vullen.

Praat een paar keer met haar, en laat het allemaal rustig binnen komen. Het gevaar is dat je gevoelens zo intens worden dat je niet meer kan genieten om haar heen, dat je niet meer jezelf kan zijn.

En als je een kans wil maken moet je je beste zelf kunnen zijn
pi_167315178
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:06 schreef naoomx het volgende:
Als je haar echt zo moeilijk kan vergeten is het misschien beter om toch maar een move naar haar te maken dan. :Y

Stuur haar anders gewoon een lief berichtje op een sociaal netwerk waarop je haar gezien hebt. Vertel haar dan over hoe ze jou opviel, hoe je haar profiel tegenkwam, haar interesses zag en op basis daarvan je haar wel leuk leek.
Sure, het kan dat je eventjes het pispaaltje wordt van haar en haar vriendinnen. Het kan echter ook totaal de andere kant opgaan. Misschien vindt ze het wel interessant of zelfs heel leuk dat je dat doet.. Een beetje een redelijk meisje zal het in ieder geval niet erg vinden.
Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis en haar ken je toch niet irl, dusja..
Niet geschoten is altijd mis, maar schieten via facebook op iemand die je nog nooit hebt aangesproken staat gelijk aan zelfmoord.

TS zal dat lekker veilig vinden. Een half uur nadenken over wat hij gaat sturen, enter klikken en bang afwachten. Maar als hij niet de balls heeft om haar aan te spreken en als hij angst heeft voor afwijzing is hij volkomen kansloos.

En als ik dit zo lees lijkt het daar wat op.

FB moet hij er absoluut buiten houden. En als hij het echt niet kan laten evt een shadow account aanmaken met een andere naam
pi_167316145
Gewoon even ballen kweken en haar in het echte leven een keer aanspreken. Je ziet haar vast nog wel een keer.
  woensdag 14 december 2016 @ 08:06:43 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_167316194
Lust en liefde zijn niet hetzelfde TS :')
Graag op anoniem
pi_167316993
Gewoon uit het niets haar bij haar voornaam noemen en zeggen dat je die en die artiest ook leuk vindt, net als zij!

Dan creëer je meteen een band, omdat jullie dingen delen. Dat lijkt me de beste manier om een leuk, ontspannen gesprek te starten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_167324700
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Zonder enige aanmoediging zou je haar toch niet aanspreken, anders zou je dit topic niet openen. :') Ga je haar nu de eerstvolgende keer echt aanspreken dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 07:54 schreef DoubleDip het volgende:
Gewoon even ballen kweken en haar in het echte leven een keer aanspreken. Je ziet haar vast nog wel een keer.
Ik heb die gedachte al een tijdje maar was er nog niet zeker van, heb inmiddels genoeg moed verzameld en hoop haar nu ook snel tegen te komen zodat ik het kan doen, ondanks ik hoop dat het wel op een wat rustigere plek is. En het punt is ook meer van hoe ik het zal doen, of ik de dingen die ik van haar weet (alleen al haar naam), moet laten zien dat ik dat weet etc.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:06 schreef naoomx het volgende:
Als je haar echt zo moeilijk kan vergeten is het misschien beter om toch maar een move naar haar te maken dan. :Y

Stuur haar anders gewoon een lief berichtje op een sociaal netwerk waarop je haar gezien hebt. Vertel haar dan over hoe ze jou opviel, hoe je haar profiel tegenkwam, haar interesses zag en op basis daarvan je haar wel leuk leek.
Sure, het kan dat je eventjes het pispaaltje wordt van haar en haar vriendinnen. Het kan echter ook totaal de andere kant opgaan. Misschien vindt ze het wel interessant of zelfs heel leuk dat je dat doet.. Een beetje een redelijk meisje zal het in ieder geval niet erg vinden.
Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis en haar ken je toch niet irl, dusja..
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, ga vertellen hoe je haar hebt gestalkt, goed plan.
Via sociale media is natuurlijk veiliger (en sneller in dit geval) maar niet in deze situatie denk ik. Volgens mij kan ik het beter in real life doen. Bovendien moet ze me eerst nog accepteren, gebeurt dat niet en ik spreek haar in het echt aan is het nog al awkward aangezien ze dan weet wie haar toegevoed heeft. Mocht ze me herkennen dan is dat sowieso eerder in het echt dan via sociale media.

quote:
9s.gif Op woensdag 14 december 2016 09:36 schreef Ludachrist het volgende:
Gewoon uit het niets haar bij haar voornaam noemen en zeggen dat je die en die artiest ook leuk vindt, net als zij!

Dan creëer je meteen een band, omdat jullie dingen delen. Dat lijkt me de beste manier om een leuk, ontspannen gesprek te starten.
Is dat niet iets 'te'? Komt naar mijn idee nog al over dat ik eerst een creapy desk research heb zitten voeren en vervolgens gelijk alles op haar afvuur. Ik ben er ook niet zeker over of ik haar bij naam zou moeten noemen.. Wat ik wel weer kan doen is als het gesprek een beetje loopt, het richting die gemeenschappelijke interresses te sturen.
pi_167324779
Ik voeg dames van de supermarkt altijd toe op Facebook 4 van de 10 accepteert mij.
pi_167325866
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:27 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Ben je ervan bewust dat je tegenwoordig in haar lijst met ''people you may know'' verschijnt als je klikt op haar facebookprofiel?

Zo weet ze dus onmiddellijk dat jij naar haar op zoek bent. Dat kan freaky overkomen.

Ik ken je gevoelens. Heb het een aantal jaren geleden ook zo heftig meegemaakt. Je vindt haar aantrekkelijk maar stop aub met al de rest over haar in te vullen.

Praat een paar keer met haar, en laat het allemaal rustig binnen komen. Het gevaar is dat je gevoelens zo intens worden dat je niet meer kan genieten om haar heen, dat je niet meer jezelf kan zijn.

En als je een kans wil maken moet je je beste zelf kunnen zijn
Oh wist ik niet, eens even kijken wat er bij mij allemaal staat.
Maakt me opzich weinig uit, krijg er wel wat publiciteit voor :P
Moet idd stoppen met de rest invullen, maar maak mezelf er dus behoorlijk gek mee aangezien ik het fijn vind maar weet dat het niet de realiteit is.
  donderdag 15 december 2016 @ 05:59:04 #31
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_167337569
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 17:22 schreef wgr123 het volgende:
En het punt is ook meer van hoe ik het zal doen, of ik de dingen die ik van haar weet (alleen al haar naam), moet laten zien dat ik dat weet etc.
Het is vrij common sense dat dat creepy is en het toegeven zal je geen voordelen opleveren. Gebruik even je boerenverstand, zeg. _O-
pi_167348870
Ik heb zitten denken en ik ga toch een soort middenweg proberen.
Ten eerste ophouden met haar op te zoeken op social media etc. Stoppen om aan haar te denken zal een stuk lastiger worden, maar ik ga het proberen en na een bepaalde tijd zal het wel minder worden(hoop ik). Even (proberen) op de studie te focussen en me bezig houden met wat toffe muziek, films, vrienden etc. Ik idealiseer haar te veel idd zoals jullie zeggen.

Bovendien moet ik haar weer met toeval tegenkomen, om tijdens werk haar op te zoeken lijkt me niet echt praktisch. Met dat wachten en daar naar uit kijken maak ik me volgens mij mezelf nog gekker mee, de hele tijd bedenken hoe ik het zal aanpakken etc. Denk dat ik daar maar niet te veel overna ga denken, mocht ik haar tegenkomen op het station begin ik wel met een simpele hoi/hee/hallo en een lach en zie ik wel hoe ze daar op reageert.
pi_167349019
Zijn er geen andere leuke mensen op je school/werk/sportvereniging? Lijkt me iets praktischer en meer binnen je bereik :)

En dat groeten en lachen. Het blijft vaak helaas bij een lach en groet terug. Heb het zo vaak geprobeerd, maar das niet echt dè tactiek, tenzij je daarna ff een praatje aanknoopt
pi_167394070
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:46 schreef Fatoeman het volgende:
Zijn er geen andere leuke mensen op je school/werk/sportvereniging? Lijkt me iets praktischer en meer binnen je bereik :)

En dat groeten en lachen. Het blijft vaak helaas bij een lach en groet terug. Heb het zo vaak geprobeerd, maar das niet echt dè tactiek, tenzij je daarna ff een praatje aanknoopt
Ja klopt dat het meer binnen bereik is maar daar zit niet echt wat tussen vrees ik.
Ik verwacht met dat groeten en lachen ook niet echt wat meer, kijken hoe ze me aankijkt en wie weet wat de volgende keer. Iedereen heeft het ook over een gesprekje aanknopen. Maar hoe begin je zo'n gesprek, waar praat je over als je iemand op een station aanspreekt
pi_167413101
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:27 schreef wgr123 het volgende:

[..]

Ja klopt dat het meer binnen bereik is maar daar zit niet echt wat tussen vrees ik.
Ik verwacht met dat groeten en lachen ook niet echt wat meer, kijken hoe ze me aankijkt en wie weet wat de volgende keer. Iedereen heeft het ook over een gesprekje aanknopen. Maar hoe begin je zo'n gesprek, waar praat je over als je iemand op een station aanspreekt
Aanspreken, ja dat is lastig. Vaak moet je het hebben van de omgeving, al is dat soms wat awkward :')
pi_167413193
Het klinkt een beetje onwerkelijk en, als ik eerlijk ben, ook een beetje creepy. Ik heb een keer een tinderdate gehad met een man die blijkbaar ook mijn hele social media al had afgespeurd. Hij kon me vanalles vertellen, waarvan ik zeker wist dat ik dat niet met hem besproken had. Van mijn verjaardag, tot mijn hobbies, tot wanneer ik mijn rijbewijs gehaald had.... Tsja... het is mijn eigen schuld dat dat allemaal open en bloot op het web staat natuurlijk, maar dat een man dat dan ook daadwerkelijk allemaal bekeken heeft geeft toch een stekere stalkingsfactor.

Mocht je met haar afspreken is de kans best groot dat je er ook iets uitflapt wat je op haar social media profiel gelezen hebt... gaat vervelend uitpakken.

Plus, wat veel mensen hier al gezegd hebben, je hebt haar nu een beetje geidealiseerd zonder haar echt te kennen. Waarschijnlijk kan ze niet aan jouw verwachtingen voldoen en zal zij dus ook aan jou tegenvallen...

De verstandige optie is om het te laten en volgende keer een meisje misschien aan te spreken voordat je in het social media stalk stadium bent aangekomen. Ik begrijp dat je gevoel wat anders zegt, dus als je dat echt graag wil volgen vraag haar dan gewoon eens casual om af te spreken. Wees wel voorbereid op een afwijzing of een tegenvaller, maar dan weet je in elk geval dat je kunt stoppen met dromen. Duidelijkheid is ook wat.
pi_167442123
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 11:14 schreef rosannemarit het volgende:
Het klinkt een beetje onwerkelijk en, als ik eerlijk ben, ook een beetje creepy. Ik heb een keer een tinderdate gehad met een man die blijkbaar ook mijn hele social media al had afgespeurd. Hij kon me vanalles vertellen, waarvan ik zeker wist dat ik dat niet met hem besproken had. Van mijn verjaardag, tot mijn hobbies, tot wanneer ik mijn rijbewijs gehaald had.... Tsja... het is mijn eigen schuld dat dat allemaal open en bloot op het web staat natuurlijk, maar dat een man dat dan ook daadwerkelijk allemaal bekeken heeft geeft toch een stekere stalkingsfactor.

Mocht je met haar afspreken is de kans best groot dat je er ook iets uitflapt wat je op haar social media profiel gelezen hebt... gaat vervelend uitpakken.

Plus, wat veel mensen hier al gezegd hebben, je hebt haar nu een beetje geidealiseerd zonder haar echt te kennen. Waarschijnlijk kan ze niet aan jouw verwachtingen voldoen en zal zij dus ook aan jou tegenvallen...

De verstandige optie is om het te laten en volgende keer een meisje misschien aan te spreken voordat je in het social media stalk stadium bent aangekomen. Ik begrijp dat je gevoel wat anders zegt, dus als je dat echt graag wil volgen vraag haar dan gewoon eens casual om af te spreken. Wees wel voorbereid op een afwijzing of een tegenvaller, maar dan weet je in elk geval dat je kunt stoppen met dromen. Duidelijkheid is ook wat.
Als iemand je leuk vindt wil diegene alles van je weten, is nieuwsgierig, alles wat op internet staat van je dan is allemaal studieleesvoer. Algemeen bekend eigenlijk wel. Bezint eer ge wat op internet zet over jezelf.
pi_167442223
je bent niet verliefd op haar, je bent verliefd op het beeld wat je van haar heb geschetst in je hoofd.

Beste is om je emoties niet de vrije loop te laten, maar uitgaat van de realiteit.
pi_167471651
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 13:28 schreef velden het volgende:

[..]

Als iemand je leuk vindt wil diegene alles van je weten, is nieuwsgierig, alles wat op internet staat van je dan is allemaal studieleesvoer. Algemeen bekend eigenlijk wel. Bezint eer ge wat op internet zet over jezelf.
Dit dus, het is eigenlijk een manier om toch bij iemand soort van te zijn terwijl die er niet is.
quote:
6s.gif Op maandag 19 december 2016 13:32 schreef Salvad0R het volgende:
je bent niet verliefd op haar, je bent verliefd op het beeld wat je van haar heb geschetst in je hoofd.

Beste is om je emoties niet de vrije loop te laten, maar uitgaat van de realiteit.
En toch is dat moeilijk om te doen. Laatste tijd probeer ik al minder te stalken wat lukt en het idieaal beeld probeer ik toch te laten verdwijnen maar het duurt zoo lang, het moet echt langzaam wegslijten
pi_167472581
Als ze in de supermarkt werkt kun je toch een makkelijk excuus aangrijpen om een gesprekje proberen te beginnen. Vraag gewoon een product wat je zogenaamd niet kan vinden (en kies dan iets uit wat ze niet makkelijk vergeet). Wellicht dat je daar nog een leuke opmerking aan kan koppelen. Of vraag haar om raad (hey ik zoek een beetje goede fles wijn, maar heb er totaal geen verstand van... wellicht kun je me helpen?)

Bedank haar vriendelijk en met een beetje mazzel heeft ze je nog onthouden als je de volgende keer weer boodschappen komt doen. Laat haar nog even weten dat de wijn erg in de smaak viel, bedankt voor het advies etc. Wellicht geeft het je weer stof tot een kort praatje en kun je eens peilen of het überhaupt een kans heeft. Reageert ze maar lauwtjes of niet, dan weet je het ook meteen zonder dat je gezichtsverlies oploopt verder.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 20 december 2016 @ 14:51:25 #41
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_167473942
quote:
11s.gif Op woensdag 14 december 2016 08:06 schreef Twiitch het volgende:
Lust en liefde zijn niet hetzelfde TS :')
Wel uitstekend te combineren
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Of vraag haar om raad (hey ik zoek een beetje goede fles wijn, maar heb er totaal geen verstand van... wellicht kun je me helpen?)

Hahahah, serieus. Dit is wel het laatste wat ik zou vragen aan een supermarktmedewerkster. Advies over wijn.. _O-

"Links is allemaal rood, als u een rode wijn zoekt, rechts is allemaal wit, als u een witte wijn zoekt. Succes he, kerel" - Meer zou ik er niet van verwachten.

Vraag gewoon of de meloenen al rijp zijn of welke bananen ze het lekkerst vindt.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_167476369
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Als ze in de supermarkt werkt kun je toch een makkelijk excuus aangrijpen om een gesprekje proberen te beginnen. Vraag gewoon een product wat je zogenaamd niet kan vinden (en kies dan iets uit wat ze niet makkelijk vergeet). Wellicht dat je daar nog een leuke opmerking aan kan koppelen. Of vraag haar om raad (hey ik zoek een beetje goede fles wijn, maar heb er totaal geen verstand van... wellicht kun je me helpen?)

Bedank haar vriendelijk en met een beetje mazzel heeft ze je nog onthouden als je de volgende keer weer boodschappen komt doen. Laat haar nog even weten dat de wijn erg in de smaak viel, bedankt voor het advies etc. Wellicht geeft het je weer stof tot een kort praatje en kun je eens peilen of het überhaupt een kans heeft. Reageert ze maar lauwtjes of niet, dan weet je het ook meteen zonder dat je gezichtsverlies oploopt verder.
Als je in de stad woont vraag je dat niet aan de kassiere maar aan een vakkenvuller
maar inderdaad, verzin een ijsbrekende binnenkomer op een moment bij de kassa die het pakken waard is.
pi_167476689
Ik maakte niet op uit zijn verhaal dat ze cassière is (wat overigens ook niet automatisch wil zeggen dat ze vakkenvuller is, maar dat terzijde). Punt is iig om te kijken of je gewoon eens een opmerking kan maken die blijft hangen... alternatief is niets doen en het er bij laten lijkt me.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_167486488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Als ze in de supermarkt werkt kun je toch een makkelijk excuus aangrijpen om een gesprekje proberen te beginnen. Vraag gewoon een product wat je zogenaamd niet kan vinden (en kies dan iets uit wat ze niet makkelijk vergeet). Wellicht dat je daar nog een leuke opmerking aan kan koppelen. Of vraag haar om raad (hey ik zoek een beetje goede fles wijn, maar heb er totaal geen verstand van... wellicht kun je me helpen?)

Bedank haar vriendelijk en met een beetje mazzel heeft ze je nog onthouden als je de volgende keer weer boodschappen komt doen. Laat haar nog even weten dat de wijn erg in de smaak viel, bedankt voor het advies etc. Wellicht geeft het je weer stof tot een kort praatje en kun je eens peilen of het überhaupt een kans heeft. Reageert ze maar lauwtjes of niet, dan weet je het ook meteen zonder dat je gezichtsverlies oploopt verder.
Dat is wel een goeie, weet overigens niet of ze vakkenvuller of kassiere is, heb het haar beide zien doen volgens mij. Dat van de wijn laat ik maar achterwege, denk niet dat ze er veel verstand van heeft, wordt het zo een situatie die Cinemaniak beschrijft :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:29 schreef velden het volgende:

[..]

Als je in de stad woont vraag je dat niet aan de kassiere maar aan een vakkenvuller
maar inderdaad, verzin een ijsbrekende binnenkomer op een moment bij de kassa die het pakken waard is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:46 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik maakte niet op uit zijn verhaal dat ze cassière is (wat overigens ook niet automatisch wil zeggen dat ze vakkenvuller is, maar dat terzijde). Punt is iig om te kijken of je gewoon eens een opmerking kan maken die blijft hangen... alternatief is niets doen en het er bij laten lijkt me.
Wat voor praatje zou het best zijn dan? Stel ze is aan het vakkenvullen dan zou ik best wat kunnen vragen waar wat staat en kijken hoe ze reageert etc. Overigens heb ik het idee dat ze daar niet op zit te wachten tijdens haar werktijd vooral als het achter de kassa is, en om in 1 keer al gelijk met de deur in huis te vallen bij haar lijkt me ook wat van het goede, tuurlijk heb je er ballen voor nodig, maar ik heb er geen zin in als al die andere het zien, aangezien ik vaker in die supermarkt kom en er ook bekende gezichten werken, of een hele rij mensen bij de kassa ophoud.

'Wilt je de kassabon mee?'
-'Alleen als jouw 06 erop staat'
:')
pi_167488675
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 22:07 schreef wgr123 het volgende:

'Wilt je de kassabon mee?'
-'Alleen als jouw 06 erop staat'
:')
Daarmee dwing je haar in een nare positie, of ze wil of niet. Dat is niet handig. Dat overvalt

Je kan der beter een keer opwachten na het werk. Dat heb ik ook gedaan met iemand bij de AH, heb gedate daarmee, werd uiteindelijk niks maar achteraf gezien wel de moeite waard :)
Lambo of Rekt
pi_167492187
Sowieso moet je niet gaan voor zo'n corny pickup line (tenzij je zoveel ballen hebt, zelfvertrouwen en denkt dat je er bij diegene mee weg kan komen, maar het lijkt me niet zo'n succesnummer). En ik zou me niet focussen op meteen een heel gesprek te hebben... het is meer dat ze je even hebt opgemerkt.

Als je regelmatig ergens komt en je hebt iemand een keer aangesproken en een leuke opmerking gemaakt, dan is de kans groot dat ze je de volgende keer herkennen. Zo ging ik laatst even bij de viskraam iets halen en toen merkte een van de medewerkers op 'hey, jou heb ik alweer even een tijdje niet gezien of wel?'. Puur omdat het wel leuk is om gewoon eens een praatje te maken. Dat begint vaak met een random opmerking.

Tip van EggsTC kun je ook wel proberen maar het risico is daar ook wel dat sommigen zich in die positie ook overvallen zouden kunnen voelen. (nou ben ik geen vrouw maar ik zou het toch apart vinden als een wildvreemde me opwacht en dan vanuit daar me uitvraagt oid. Ik zou dan denk ik toch al liever hebben dat die persoon een beetje 'bekend' was).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_167492522
Zoek je niet nog werk? Gewoon haar collega worden. In een klap genoeg redenen om met elkaar te praten en elkaar een beetje te leren kennen. Oja en dan gewoon bij de kassa aan haar vragen "Hey weet jij trouwens of ze hier nog personeel zoeken?". Dan na haar antwoord: "OK, lijkt/leek me wel een fijne plek om te werken, en zie hier tenmnste al één leuke collega! ;) " .

[ Bericht 53% gewijzigd door Nighthawk88 op 21-12-2016 09:28:15 ]
pi_167497747
Ik zag haar vanmiddag op het station, ik liep wat achter haar maar gelijk toen ik haar opmerkte stond ik even een seconde stil van de schrik, werd ik rood en begon m'n hart enorm te kloppen (had dr dan ook een tijdje niet gezien). Ik had een nogal dubbel gevoel en het werd alleen maar erger aangezien ik snel moest beslissen om haar aan te spreken. Ik wilde het heel graag maar doordat het dit keer mij overviel had ik het idee dat ik gewoon niet uit m'n woorden zou komen als ik met zo'n rood gezicht voor haar zou staan en ik wist ook echt niet wat ik moest gaan zeggen. Andere keren had ik dit totaal niet, misschien kwam het doordat ik het mezelf had ingepraat om het echt te gaan doen nu. M'n kans die ik had moeten pakken laten lopen dus ;(
______________________________________________________________________________

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 08:41 schreef LuNaTiC het volgende:

Als je regelmatig ergens komt en je hebt iemand een keer aangesproken en een leuke opmerking gemaakt, dan is de kans groot dat ze je de volgende keer herkennen. Zo ging ik laatst even bij de viskraam iets halen en toen merkte een van de medewerkers op 'hey, jou heb ik alweer even een tijdje niet gezien of wel?'. Puur omdat het wel leuk is om gewoon eens een praatje te maken. Dat begint vaak met een random opmerking.

Tip van EggsTC kun je ook wel proberen maar het risico is daar ook wel dat sommigen zich in die positie ook overvallen zouden kunnen voelen. (nou ben ik geen vrouw maar ik zou het toch apart vinden als een wildvreemde me opwacht en dan vanuit daar me uitvraagt oid. Ik zou dan denk ik toch al liever hebben dat die persoon een beetje 'bekend' was).
Denk dat ik nu daar beter mee kan beginnen, om het wat op te bouwen zegmaar. Heel erg direct haar opwachten na werk is hem niet denk ik.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:17 schreef Nighthawk88 het volgende:
Zoek je niet nog werk? Gewoon haar collega worden. In een klap genoeg redenen om met elkaar te praten en elkaar een beetje te leren kennen. Oja en dan gewoon bij de kassa aan haar vragen "Hey weet jij trouwens of ze hier nog personeel zoeken?". Dan na haar antwoord: "OK, lijkt/leek me wel een fijne plek om te werken, en zie hier tenmnste al één leuke collega! ;) " .
Helaas heb ik al een goed baantje die ik er liever niet voorin ruil :)

[ Bericht 1% gewijzigd door wgr123 op 21-12-2016 17:56:39 ]
pi_167501272
Kun je t even goed gebruiken. Als ze dan een keer erna vraagt wanneer je nou kan beginnen daar zeg je dat het helaas niet te combineren valt met je huidige baantje. Heb je meteen gespreksvoer.
pi_167545668
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:28 schreef wgr123 het volgende:

[..]

Dit dus, het is eigenlijk een manier om toch bij iemand soort van te zijn terwijl die er niet is.

[..]

En toch is dat moeilijk om te doen. Laatste tijd probeer ik al minder te stalken wat lukt en het idieaal beeld probeer ik toch te laten verdwijnen maar het duurt zoo lang, het moet echt langzaam wegslijten
Ja, zulke emoties zijn ook wel natuurlijk. Je leert er wel mee omgaan. Schaam je niet voor dat je "liefde" voelt, maar controleer je emoties, laat jezelf niet controleren door je emoties.
pi_167658923
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 december 2016 09:35 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja, zulke emoties zijn ook wel natuurlijk. Je leert er wel mee omgaan. Schaam je niet voor dat je "liefde" voelt, maar controleer je emoties, laat jezelf niet controleren door je emoties.
Goed gezegd, helemaal mee eens!

Ik denk dat ik nu maar probeer mn gedachtes ergens anders dan naar haar te sturen. Mocht ik haar tegenkomen dan ga ik haar aanspreken (mits ik niet weer zo ontzettend zenuwachtig wordt) want ik denk dat ik haar dan nog steeds leuk vind. Mochten er nog adviezen zijn dan hoor ik die graag. Ik zal jullie allen op de hoogte houden.
pi_167669954
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:53 schreef wgr123 het volgende:

[..]

Goed gezegd, helemaal mee eens!

Ik denk dat ik nu maar probeer mn gedachtes ergens anders dan naar haar te sturen. Mocht ik haar tegenkomen dan ga ik haar aanspreken (mits ik niet weer zo ontzettend zenuwachtig wordt) want ik denk dat ik haar dan nog steeds leuk vind. Mochten er nog adviezen zijn dan hoor ik die graag. Ik zal jullie allen op de hoogte houden.
Denk aan waarom ze jou leuk 'moet' vinden als je haar ziet?

Verder schrijf je dat ze in de supermarkt werkt. Als ze achter de kassa zit kun je makkelijke een gesprekje voeren van enkele zinnen als je aan het betalen bent. Doe dat een paar keer en misschien laat ze iets vallen waar je later op kunt inhaken en aanspreken als je haar ziet als ze niet werkt.
pi_167671425
Spreek haar aan of zet het uit je hoofd.

Dit is gewoon heel raar, sorry.
pi_167706082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:28 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Denk aan waarom ze jou leuk 'moet' vinden als je haar ziet?

Verder schrijf je dat ze in de supermarkt werkt. Als ze achter de kassa zit kun je makkelijke een gesprekje voeren van enkele zinnen als je aan het betalen bent. Doe dat een paar keer en misschien laat ze iets vallen waar je later op kunt inhaken en aanspreken als je haar ziet als ze niet werkt.
Dat is een goeie, soort van aan al het positieve van mezelf omhoog halen/aan denken als ik het goed begrijp.

Werkt ze idd, ik weet haar tijden en dagen alleen niet, ik heb er niet echt zin in om telkens erheen te gaan om te kijken of ze er werkt, dan maak ik mezelf nog gekker denk ik. Mocht ik haar daar toch een keer zien, ja dan wil ik dat uiteraard doen. Nee, ik kom haar liever weer per toeval tegen op het station waar ik een kort gesprekje wil aanknopen en vervolgens wilt vragen of ze wat wilt afspreken om elkaar beter te leren kennen of iets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')