De les trekken dat je 14 jarige dochter geen iPhone waardig is, of op z'n minst een valbestendige hoes om haar apparaat van 600 euro had moeten hebben. Dit is de verantwoordelijkheid van haar ouders (slechte opvoeding) en die zijn dan ook schuldig.quote:Op maandag 12 december 2016 13:10 schreef Frank78 het volgende:
Weet iemand hoe het werkt in zulke gevallen?
Wat heeft dit geval met een auto te maken?quote:Op maandag 12 december 2016 13:56 schreef sirdanilot het volgende:
Je zou kunnen beargumenteren dat dit op (de wa verzekering van) de ouders van dat vriendinnetje komt te liggen.
Fijn voor je. Ontopic maar weer?quote:Maar serieus, waarom geef je een kind van 14 een peperdure iphone mee? Denk je dat ze dood gaat als ze gewoon een goedkope smartphone heeft of zo?
Mijn kind zou lekker zelf mogen vakkenvullen bij de AH voor zo'n peperduur ding. Misschien geef ik ze een chinese smartphone mee t.w.v. 200 euro, maximaal, en that's it.
Op grond van wat? Daar is de info in de OP veel te summier voor.quote:Op maandag 12 december 2016 14:02 schreef Gunner het volgende:
gewoon die ouders van dat meisje aansprakelijk stellen.
Hij zegt dat het feitelijk uit haar handen is gestoten. Op basis daarvan.quote:Op maandag 12 december 2016 14:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Op grond van wat? Daar is de info in de OP veel te summier voor.
En dat is per definitie onrechtmatig?quote:Op maandag 12 december 2016 14:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij zegt dat het feitelijk uit haar handen is gestoten. Op basis daarvan.
De 'in feite' staat er wel op zo'n manier dat er niet echt over een voldongen feit gesproken kan worden... En dat klopt ook wel, want het was een ongelukje.quote:Op maandag 12 december 2016 14:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet echt heel relevant in deze discussie. Mijn dochter van drie heeft ook haar eigen iPad. Is dat ook problematisch?quote:Op maandag 12 december 2016 14:11 schreef Jordy-B het volgende:
Ik sluit me aan bij de groep die het vreemd vindt dat je een veertienjarig kind een peperdure smartphone geeft en hier vermoedelijk ook nog eens geen fatsoenlijke beschermhoes bij levert.
Ja dat zegt dat kind natuurlijk, zodat zij niet op d'r kop krijgt.quote:Op maandag 12 december 2016 14:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Een uurtje geleden dus.quote:Op maandag 12 december 2016 14:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Jongens, hou maar op met discussiëren. TS is al sinds zijn OP spoorloos.
Hoe kom je nou weer bij een autoquote:Op maandag 12 december 2016 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat heeft dit geval met een auto te maken?
[..]
Jij?quote:Op maandag 12 december 2016 15:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hoe kom je nou weer bij een auto
Je weet waar de afkorting wa voor staat?
quote:Een aansprakelijkheidsverzekering wordt vaak verward met een WA verzekering. Een WA verzekering staat voor Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering. Een WA verzekering is in tegenstelling tot een aansprakelijkheidsverzekering, wettelijk verplicht voor individuen die een motorrijtuig besturen. Beide verzekeringen dekken verschillende zaken
AVP.quote:Op maandag 12 december 2016 13:56 schreef sirdanilot het volgende:
Je zou kunnen beargumenteren dat dit op (de wa verzekering van) de ouders van dat vriendinnetje komt te liggen.
Maar serieus, waarom geef je een kind van 14 een peperdure iphone mee? Denk je dat ze dood gaat als ze gewoon een goedkope smartphone heeft of zo?
Mijn kind zou lekker zelf mogen vakkenvullen bij de AH voor zo'n peperduur ding. Misschien geef ik ze een chinese smartphone mee t.w.v. 200 euro, maximaal, en that's it.
Ze heeft hem dus niet goed vastgehouden?quote:Op maandag 12 december 2016 13:10 schreef Frank78 het volgende:
In feite heeft een klasgenoot haar smartphone uit haar handen gestoten.
De school is hier sowieso geen partij in, ongeacht wat er in het reglement staat. Als dit op een station gebeurt kom je ook niet op het idee om bij de NS of bij ProRail aan te kloppen.quote:Op maandag 12 december 2016 14:14 schreef emil23 het volgende:
Onlangs in de kennissenkring hetzelfde meegemaakt. Ook een mobiel die door een klasgenoot uit de handen van de zoon van onze kennis werd gestoten. Daar stelde de school dat mobiele telefoons tijdens de schooltijden moeten zijn opgeborgen in de kluis/locker die elke leerling heeft, en dat deze alleen met toestemming van de conrector in speciale gevallen mee de les in mag. De jongen was dus zelf verantwoordelijk omdat hij zelf bewust buiten het schoolreglement om het risico had genomen de telefoon mee te nemen.
Ik vind dat pedagogisch wel ietwat apart, maar om even binnen dit topic te blijven:quote:Op maandag 12 december 2016 14:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet echt heel relevant in deze discussie. Mijn dochter van drie heeft ook haar eigen iPad. Is dat ook problematisch?
Natuurlijk gaat het daar wel over. Niet op pedagogisch vlak hoor, want dat moet de TS ook lekker zelf weten. Maar het is ronduit belachelijk om doodleuk weg te strepen dat een kind minder voorzichtig met spullen omspringt dan een volwassen persoon. En dat de TS daarom bewust een groter risico op schade (of een risico op grotere schade) neemt door zijn kind zo'n dure smartphone te geven en/of zijn kind zo'n dure smartphone op school te laten gebruiken.quote:Op maandag 12 december 2016 16:16 schreef Leandra het volgende:
Okay, dit gaat dus geen discussie worden over of een kind wel of geen iPhone zou moeten hebben en op welke leeftijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |