abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167277581
Het scherm van de iPhone van mijn dochter van 14 is stuk gegaan door een ongelukje op school. In feite heeft een klasgenoot haar smartphone uit haar handen gestoten. Zo te zien laten het scherm vervangen is best een dure grap, dus ik vroeg me af wie de repartie moet betalen? De school neemt geen verantwoordelijkheid voor het ongeluk. Ik zou zeggen dat de ouders van het andere kind moeten betalen. Weet iemand hoe het werkt in zulke gevallen?

[ Bericht 7% gewijzigd door SQ op 12-12-2016 13:29:43 ]
pi_167277620
al aangepast

[ Bericht 73% gewijzigd door kovenant op 12-12-2016 13:52:39 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 12 december 2016 @ 13:21:11 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167277810
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:10 schreef Frank78 het volgende:
Weet iemand hoe het werkt in zulke gevallen?
De les trekken dat je 14 jarige dochter geen iPhone waardig is, of op z'n minst een valbestendige hoes om haar apparaat van 600 euro had moeten hebben. Dit is de verantwoordelijkheid van haar ouders (slechte opvoeding) en die zijn dan ook schuldig.

Dit is mijn antwoord en daar zult u het mee moeten doen.
pi_167277876
Indien toch serieus bedoeld:
Stel de ouders van dat kind dat de telefoon uit je dochter's hand heeft gestoten, aansprakelijk.

En OUD is geen goed subforum voor dit soort vragen. Hiervoor bestaat WGR.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 12 december 2016 @ 13:30:33 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_167278078
Ik heb je linkje even weggehaald want het voegt weinig toe aan het verhaal :+ Verder verwijs ik je graag naar WGR.
disclaimer
pi_167278656
Als het een ongelukje is zie ik niet in waarom je de schade niet gewoon zelf zou dragen. Niet iedere gedraging die schade tot gevolg heeft is daarmee ook onrechtmatig.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_167278704
Je zou kunnen beargumenteren dat dit op (de wa verzekering van) de ouders van dat vriendinnetje komt te liggen.

Maar serieus, waarom geef je een kind van 14 een peperdure iphone mee? Denk je dat ze dood gaat als ze gewoon een goedkope smartphone heeft of zo? :')

Mijn kind zou lekker zelf mogen vakkenvullen bij de AH voor zo'n peperduur ding. Misschien geef ik ze een chinese smartphone mee t.w.v. 200 euro, maximaal, en that's it.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167278739
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:56 schreef sirdanilot het volgende:
Je zou kunnen beargumenteren dat dit op (de wa verzekering van) de ouders van dat vriendinnetje komt te liggen.
Wat heeft dit geval met een auto te maken?
quote:
Maar serieus, waarom geef je een kind van 14 een peperdure iphone mee? Denk je dat ze dood gaat als ze gewoon een goedkope smartphone heeft of zo? :')

Mijn kind zou lekker zelf mogen vakkenvullen bij de AH voor zo'n peperduur ding. Misschien geef ik ze een chinese smartphone mee t.w.v. 200 euro, maximaal, en that's it.
Fijn voor je. Ontopic maar weer?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_167278761
Ik zou het gewoon zelf betalen. Waar een mens zich al niet druk over kan maken.
  maandag 12 december 2016 @ 14:02:43 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_167278794
wat een gezeur over of ze wel of niet een iphone waardig is gaaap

gewoon die ouders van dat meisje aansprakelijk stellen.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 12 december 2016 @ 14:09:53 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_167278914
quote:
19s.gif Op maandag 12 december 2016 14:02 schreef Gunner het volgende:
gewoon die ouders van dat meisje aansprakelijk stellen.
Op grond van wat? Daar is de info in de OP veel te summier voor.
  maandag 12 december 2016 @ 14:10:25 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_167278930
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 14:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Op grond van wat? Daar is de info in de OP veel te summier voor.
Hij zegt dat het feitelijk uit haar handen is gestoten. Op basis daarvan.
  maandag 12 december 2016 @ 14:11:15 #13
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_167278945
quote:
19s.gif Op maandag 12 december 2016 14:10 schreef Gunner het volgende:

[..]

En dat is per definitie onrechtmatig?
pi_167278950
quote:

[..]

De 'in feite' staat er wel op zo'n manier dat er niet echt over een voldongen feit gesproken kan worden... En dat klopt ook wel, want het was een ongelukje.

Ik sluit me aan bij de groep die het vreemd vindt dat je een veertienjarig kind een peperdure smartphone geeft en hier vermoedelijk ook nog eens geen fatsoenlijke beschermhoes bij levert.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_167279018
Onlangs in de kennissenkring hetzelfde meegemaakt. Ook een mobiel die door een klasgenoot uit de handen van de zoon van onze kennis werd gestoten. Daar stelde de school dat mobiele telefoons tijdens de schooltijden moeten zijn opgeborgen in de kluis/locker die elke leerling heeft, en dat deze alleen met toestemming van de conrector in speciale gevallen mee de les in mag. De jongen was dus zelf verantwoordelijk omdat hij zelf bewust buiten het schoolreglement om het risico had genomen de telefoon mee te nemen.
  maandag 12 december 2016 @ 14:16:11 #16
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_167279060
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 14:11 schreef Jordy-B het volgende:
Ik sluit me aan bij de groep die het vreemd vindt dat je een veertienjarig kind een peperdure smartphone geeft en hier vermoedelijk ook nog eens geen fatsoenlijke beschermhoes bij levert.
Niet echt heel relevant in deze discussie. Mijn dochter van drie heeft ook haar eigen iPad. Is dat ook problematisch?
pi_167279063
quote:

[..]

Ja dat zegt dat kind natuurlijk, zodat zij niet op d'r kop krijgt.

Voor het zelfde geld liet ze hem zelf uit haar handen vallen. Dat kun je nooit weten.

Ouders die klakkeloos alles wat het kind zegt geloven :')

Ik zou zeggen: betaal de schade nu zelf, maar houd de iphone voor jezelf en geef je kind een goedkoper toestel. Of houd de 200 euro die die reparatie kost (want daar ga je wel naar toe hoor in sommige gevallen) in op het zakgeld.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167279076
Jongens, hou maar op met discussiëren. TS is al sinds zijn OP spoorloos.
pi_167279165
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 14:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Jongens, hou maar op met discussiëren. TS is al sinds zijn OP spoorloos.
Een uurtje geleden dus.

Geduld, geduld.
pi_167280254
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat heeft dit geval met een auto te maken?

[..]

Hoe kom je nou weer bij een auto :')

Je weet waar de afkorting wa voor staat?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_167280321
quote:
19s.gif Op maandag 12 december 2016 15:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Hoe kom je nou weer bij een auto :')

Je weet waar de afkorting wa voor staat?
Jij?

quote:
Een aansprakelijkheidsverzekering wordt vaak verward met een WA verzekering. Een WA verzekering staat voor Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering. Een WA verzekering is in tegenstelling tot een aansprakelijkheidsverzekering, wettelijk verplicht voor individuen die een motorrijtuig besturen. Beide verzekeringen dekken verschillende zaken
pi_167280656
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:56 schreef sirdanilot het volgende:

AVP.
pi_167280807
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:10 schreef Frank78 het volgende:
In feite heeft een klasgenoot haar smartphone uit haar handen gestoten.
Ze heeft hem dus niet goed vastgehouden?
  maandag 12 december 2016 @ 15:45:03 #24
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_167280884
Gestoten vind ik nogal een breed begrip. Kan je de situatie wat verduidelijken?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 12 december 2016 @ 15:50:00 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_167280972
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 14:14 schreef emil23 het volgende:
Onlangs in de kennissenkring hetzelfde meegemaakt. Ook een mobiel die door een klasgenoot uit de handen van de zoon van onze kennis werd gestoten. Daar stelde de school dat mobiele telefoons tijdens de schooltijden moeten zijn opgeborgen in de kluis/locker die elke leerling heeft, en dat deze alleen met toestemming van de conrector in speciale gevallen mee de les in mag. De jongen was dus zelf verantwoordelijk omdat hij zelf bewust buiten het schoolreglement om het risico had genomen de telefoon mee te nemen.
De school is hier sowieso geen partij in, ongeacht wat er in het reglement staat. Als dit op een station gebeurt kom je ook niet op het idee om bij de NS of bij ProRail aan te kloppen.

Dit is iets tussen de twee leerlingen, en aangezien ze beide minderjarig zijn, de ouders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')