Wat in principe klopt. Het is de afwijking van wat "normaal" bevonden wordt.quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet op vakantie kunnen of lid kunnen zijn van een sportvereniging is hierbij de definitie van armoede...
Als de overheid nu eens niet vele miljarden zou uitgeven aan zichzelf, prachtige ministeries en andere overheidsgebouwen, volledige onzinnigeheden, zielige Grieken en andere buitenlanden, het niet in controle zijn van hun IT uitgaven, reintegratie onzin, kortom het geld niet zo enorm zou verspillen, dan zou je de lasten voor mensen die gewoon werken voor hun geld flink kunnen verlagen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:34 schreef Bart2002 het volgende:
- Fascinerend in dit verband is hoe negatief de overheid haar eigen uitgaven framet. Ik weet niet of u wel eens op de site van de Rijksoverheid kijkt? Die site vermeldt onder het kopje 'overheidsfinanciën 2015 in beeld' slechts het begrotingstekort, de rentelasten en de staatsschuld. Niks over al het moois wat er met het geld gedaan wordt, niks over onderwijs, zorg, AOW, niks. Het lijkt bijna alsof men zich schaamt voor het eigen bestaan. -
Daar zijn we het altijd wel over eens dacht ik dat het een geldverslindende machine is. Net als de EU.quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als de overheid nu eens niet vele miljarden zou uitgeven aan zichzelf, prachtige ministeries en andere overheidsgebouwen, volledige onzinnigeheden, zielige Grieken en andere buitenlanden, het niet in controle zijn van hun IT uitgaven, reintegratie onzin, kortom het geld niet zo enorm zou verspillen, dan zou je de lasten voor mensen die gewoon werken voor hun geld flink kunnen verlagen.
Er was toch iets, wat was dat ook al weer, euro dinges, euh, eurocrisis, dat was het.quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat in principe klopt. Het is de afwijking van wat "normaal" bevonden wordt.
Maar vooral belangrijk vind ik deze:
"Begin deze eeuw begon het aantal armen in Nederland weer te stijgen. 'Sinds 2008 is de armoede vrijwel onafgebroken toegenomen."
Want dat wordt altijd ontkend. Volgens velen gaat iedereen er op vooruit maar dat is duidelijk niet zo. En inderdaad kun je het niet vergelijken met wat arm betekent in bijvoorbeeld Malawi. Maar dat moeten we ook niet willen naar wij dachten.
Mooi, dus minder geld voor de overheid, snijden in die hap, keihard saneren.quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar zijn we het altijd wel over eens dacht ik dat het een geldverslindende machine is. Net als de EU.
Geen idee waar je op doelt.quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er was toch iets, wat was dat ook al weer, euro dinges, euh, eurocrisis, dat was het.
Je "vergeet" er (en ik denk dat je dat met opzet doet...) nog een paar:quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet op vakantie kunnen of lid kunnen zijn van een sportvereniging is hierbij de definitie van armoede...
1061 euro is een prima bedrag, maar ja, die woonlasten, energielasten, milieu heffingen, afvalstoffen heffingen, accijnzen, btw, geven je zo een klap in de Nek, en wie was daar ook al weer de prijsopdrijver?quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je "vergeet" er (en ik denk dat je dat met opzet doet...) nog een paar:
Het SCP beschouwt personen als arm als zij een inkomen hebben dat te laag is om kleding, voedsel en huisvesting van te betalen, plus sporadische sociale uitgaven, zoals het lidmaatschap van een sportclub. In 2013 lag dat bedrag op 1.061 euro netto per maand voor alleenstaanden en 1.990 euro voor een gezin met twee kinderen. Het SCP noemt dit het 'niet-veel-maar-toereikend criterium'. Wie minimaal een jaar onder die inkomensgrens leeft, wordt door het SCP tot de armen gerekend
En meegaand als ik ben wil ik het dan nog wel zo zien dat ze niet al die dingen niet kunnen betalen (tegelijk) maar dat het schuiven met potjes is. Eten en wonen moet maar dan is er geen geld voor iets anders b.v. Ik denk dat je dat stiekem ook wel weet maar dat je het gewoon niet wilt zien omdat je zelf welvarend bent. Ben ik ook in hoge mate maar ik zie het wel.
Dat is m.i. correct. Duivelse dilemma's.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1061 euro is een prima bedrag, maar ja, die woonlasten, energielasten, milieu heffingen, afvalstoffen heffingen, accijnzen, btw, geven je zo een klap in de Nek, en wie was daar ook al weer de prijsopdrijver?
Ik weet niet zeker of dat dezelfde groep is. Dat is best leuk om dat zo te bedenken en het komt goed uit. Maar is dat ook zo?quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
En als ik zie wie hier heel veel geld aan bv vuurwerk uitgeven, dat zijn onevenredig veel mensen die duidelijk dat geld beter aan kleding hadden kunnen uitgeven
Loop 1 jan eens een rondje door de stad, ik geef je op een briefje dat hoe lager het inkomen in een wijk is, hoe meer vuurwerk er ligtquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of dat dezelfde groep is. Dat is best leuk om dat zo te bedenken en het komt goed uit. Maar is dat ook zo?
Oh wacht. Het kwartje valt hier hoor Piet.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
En als ik zie wie hier heel veel geld aan bv vuurwerk uitgeven, dat zijn onevenredig veel mensen die duidelijk dat geld beter aan kleding hadden kunnen uitgeven
Lees Linda Turado haar boek eens. Legt het allemaal uit en ook hoe ze daar naartoe worden gemanipuleerdquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
,quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lees Linda Turado haar boek eens. Legt het allemaal uit en ook hoe ze daar naartoe worden gemanipuleerd
Dit is specifiek, zwarte mensen zijn net zo racistisch als blanke mensen, daar zit echter geen verschil tussen. Als iemand denkt dat blanke mensen racistischer zijn dan zwarte mensen dan zou dit heel racistisch zijn omdat men er dan vanuit zou gaan dat racisme in de genen zit.quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Om deze dingen in perspectief te zien is dit een prachtig boek:
https://www.amazon.com/Wh(...)merica/dp/0670785970
[ afbeelding ]
http://www.nytimes.com/20(...)-nancy-isenberg.html
Zeker iets voor Klopkoek.
Zo was dat ook niet bedoeld hier. Ik weet hoe het werkt. Het ging me meer over de "boosheid" van de blanke arbeider. De schrijfster zegt er dit van: ze zijn boos (en kiezen Trump) omdat ze dat elitaire zat zijn en omdat ze zich altijd (in de historie) aan de verliezende zijde bevinden. En in deze moderne neoliberale maatschappij gaat dat steeds harder: het is een steeds grotere groep die zich aan de verliezende zijde bevindt in een globaliserende maatschappij.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:52 schreef kzomba het volgende:
[..]
Dit is specifiek, zwarte mensen zijn net zo racistisch als blanke mensen, daar zit echter geen verschil tussen. Als iemand denkt dat blanke mensen racistischer zijn dan zwarte mensen dan zou dit heel racistisch zijn omdat men er dan vanuit zou gaan dat racisme in de genen zit.
Je zit geforceerd naar stokken te zoekenquote:Op vrijdag 30 december 2016 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
,
Hier rust een schone taak voor jou, klopkoek, ga deze mensen bezoeken en ze vertellen hoe ze gezonder kunnen eten voor minder geld dan afhaal en fastfood, dat ze niet moeten roken, drinken en drugsgebruiken, geen vuurwerk moeten kopen.
Oke, ik heb de link niet bekeken. Misschien wel een interessante opvatting.quote:Op vrijdag 30 december 2016 18:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo was dat ook niet bedoeld hier. Ik weet hoe het werkt. Het ging me meer over de "boosheid" van de blanke arbeider. De schrijfster zegt er dit van: ze zijn boos (en kiezen Trump) omdat ze dat elitaire zat zijn en omdat ze zich altijd (in de historie) aan de verliezende zijde bevinden. En in deze moderne neoliberale maatschappij gaat dat steeds harder: het is een steeds grotere groep die zich aan de verliezende zijde bevindt in een globaliserende maatschappij.
Ook Trump gaat niets voor die groep doen. Zoveel is duidelijk.
Wat? Hier een beetje in een forum lopen klagen, maar echt wat doen voor de onderklasse is teveel moeite?quote:Op vrijdag 30 december 2016 20:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je zit geforceerd naar stokken te zoeken
Ze zijn helemaal niet boos. En ook niet dom. Ze hebben gewoon een andere mening. Gestoeld op andere principes. En nu willen ze beleid zijn gestoeld op hun principes.quote:Op vrijdag 30 december 2016 18:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo was dat ook niet bedoeld hier. Ik weet hoe het werkt. Het ging me meer over de "boosheid" van de blanke arbeider. De schrijfster zegt er dit van: ze zijn boos (en kiezen Trump) omdat ze dat elitaire zat zijn en omdat ze zich altijd (in de historie) aan de verliezende zijde bevinden. En in deze moderne neoliberale maatschappij gaat dat steeds harder: het is een steeds grotere groep die zich aan de verliezende zijde bevindt in een globaliserende maatschappij.
Ook Trump gaat niets voor die groep doen. Zoveel is duidelijk.
Zou geen politicus weten die daar anders in is, muv boer koekoek en screaming lord sutch wellichtquote:Op zaterdag 31 december 2016 10:09 schreef Spanky78 het volgende:
Dat Trump vooral zaken voor grote bedrijven gaat doen is de ironie natuurlijk.
En deze wijken zouden in veel Zuid-Amerikaanse landen tot de upperclass behoren. De middenklasse zoals ze m daar hebben komt hier bijna niet voor. Mensen die meerdere banen nodig hebben om goedkope rekeningen te kunnen patchen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Loop 1 jan eens een rondje door de stad, ik geef je op een briefje dat hoe lager het inkomen in een wijk is, hoe meer vuurwerk er ligt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |