abonnement Unibet Coolblue
pi_175663710
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
Kijk je ook even wat er in Zweden en Noorwegen voor banden geleverd worden? Waarschijnlijk ook anders dan hier. Uiteraard passen de leveranciers hun assortiment aan op hun markt. In Australië leveren ze waarschijnlijk weer andere zooi.

Maar als je wilt, kan het allemaal geleverd worden waar ook ter wereld.
Dat is niet waar. Veel banden hebben geen eu goedkeuring en die worden dan ook niet hier verkocht.
pi_175663714
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zeker wel.

Winterbanden hebben alleen significant voordeel bij sneeuw. In alle andere omstandigheden presteren fatsoenlijke zomerbanden beter.
Dat is niet waar. De 7 graden grens is discutabel, maar de onzin die jij de afgelopen dagen uitkraamt is dat ook!
pi_175664964
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2017 08:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

7 graden, 20 graden. Bijna hetzelfde.
Wel wat betreft het effect op sneeuw/ijs en het nut van winterbanden
Alpha kenny one
pi_175665323
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:51 schreef falling_away het volgende:

[..]

Wel wat betreft het effect op sneeuw/ijs en het nut van winterbanden
Het ging hier om het gebruik van all seasons. Die kunnen prima tegen 20gr. Winterbanden rook je dan op.
  Vis een optie? dinsdag 12 december 2017 @ 10:21:06 #205
70532 loveli
N
pi_175665419
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het ging hier om het gebruik van all seasons. Die kunnen prima tegen 20gr. Winterbanden rook je dan op.
Serieus? Weleens geprobeerd?
crap in = crap out
pi_175665929
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Serieus? Weleens geprobeerd?
Winterbanden bij 20 graden? Ja, iedere bocht ging ik met piepende banden door :9
Facts don't care about your feelings
pi_175665956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Serieus? Weleens geprobeerd?
Alleen op het circuit (driften, ideaal om dan winterbanden met <4mm te pakken).

En dan slijten ze pas echt hard. ;)
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:11:03 #208
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_175666137
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zeker wel.

Winterbanden hebben alleen significant voordeel bij sneeuw. In alle andere omstandigheden presteren fatsoenlijke zomerbanden beter.
Alle tests wijzen anders uit. Als in, bij droge omstandigheden geen significant verschil. Tenzij het echt warm is. Bij nat grote voordelen voor winter, zelfs tot relatief hoge temperaturen.

Het is de trade off tussen water afvoer en contactoppervlak.

Zomerbanden zijn op comfort gericht, winterbanden op veiligheid.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_175666169
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:11 schreef XL het volgende:

[..]

Alle tests wijzen anders uit. Als in, bij droge omstandigheden geen significant verschil. Tenzij het echt warm is. Bij nat grote voordelen voor winter, zelfs tot relatief hoge temperaturen.

Het is de trade off tussen water afvoer en contactoppervlak.

Zomerbanden zijn op comfort gericht, winterbanden op veiligheid.
Bron?
pi_175667037
230pk op de achterwieltjes met zomerbanden en DTC aan mopmoappppp :7 , kwam overal waar ik moest wezen :6

Niet dat ik winterbanden overrated vind, onder deze auto heb ik ze alleen niet. Winterbanden vind ik toch een stuk lekkerder rijden in de sneeuw, maar al heb je ze niet kom je er ook wel als je een beetje oplet wat je doet en je goed aanpast ^O^
(Y)
  Vis een optie? dinsdag 12 december 2017 @ 12:24:58 #211
70532 loveli
N
pi_175667428
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alleen op het circuit (driften, ideaal om dan winterbanden met <4mm te pakken).

En dan slijten ze pas echt hard. ;)
Onder die omstandigheden zijn zomerbanden net zo min duurzaam.
crap in = crap out
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:59:30 #212
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_175668102
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:59 schreef chiren het volgende:
230pk op de achterwieltjes met zomerbanden en DTC aan mopmoappppp :7 , kwam overal waar ik moest wezen :6

Niet dat ik winterbanden overrated vind, onder deze auto heb ik ze alleen niet. Winterbanden vind ik toch een stuk lekkerder rijden in de sneeuw, maar al heb je ze niet kom je er ook wel als je een beetje oplet wat je doet en je goed aanpast ^O^
Gaat beter dan versleten winterbanden. Ik stond gisteren soms stil omdat ik het kleine bultje sneeuw niet kon trotseren. Heb meteen een afspraak gemaakt bij de bandenhandelaar, viel me smerig tegen.

Ik heb de afgelopen zomer op winterbanden gereden, ging best.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:32:22 #213
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_175668789
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:13 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Bron?
Alle tests, dat staat er toch. Zoek er een uit! Tip: zoek in het duits, daar is het veel relevanter en onderzoeken journalisten ook echt de regelgeving van de overheid. In plaats van NL waar journalisten de autobild quoten, zodat ze niet hoeven te onderzoeken :')
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_175669273
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Onder die omstandigheden zijn zomerbanden net zo min duurzaam.
Nee, maar het is algemeen bekend dat winterbanden in de zomer enorm snel slijten.
pi_175669676
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
Nee, maar het is algemeen bekend dat winterbanden in de zomer enorm snel slijten.
Werkelijk?
Ik heb noodgedwongen ook een zomer door gereden met mijn winterbanden, ook op vakantie.
Daar zat ook zo'n 600 kilometer autobahn met zo'n 160-170 km/u bij, maar ze zijn nauwelijks gesleten dat jaar. Ik rij er nog steeds op en naar tevredenheid.
pi_175670192
eerste jaar zonder winterbanden want quattro, heerlijk zonder gezeik optrekken en lekker 4 wheel driften, echt geweldig _O_

Maar, bij het remmen heb je dus geen fuck aan quattro, merkte ik derhalve ook direct, 245/45/18 helpt ook niet mee op het sneeuw. Ik ga toch echt wel winterbanden scoren (nu eigenlijk al te laat maar beter laat dan nooit).

eerste winter zonder winterbanden en ik merk het direct op het sneeuw.....
life happens while you're pusing the throttle.
  Vis een optie? dinsdag 12 december 2017 @ 15:21:55 #217
70532 loveli
N
pi_175671385
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, maar het is algemeen bekend dat winterbanden in de zomer enorm snel slijten.
Goed argument wel.

Voor de duidelijkheid, ik ben team bandenwissel, maar geloof niet dat met winterbanden in de zomer rijden de grootste misdaad is die je kunt begaan. Het is vele malen onverstandiger en onveiliger om in de winter met zomerbanden te rijden dan andersom.
crap in = crap out
pi_175671720
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:32 schreef XL het volgende:

[..]

Alle tests, dat staat er toch. Zoek er een uit! Tip: zoek in het duits, daar is het veel relevanter en onderzoeken journalisten ook echt de regelgeving van de overheid. In plaats van NL waar journalisten de autobild quoten, zodat ze niet hoeven te onderzoeken :')
Deze bijvoorbeeld?: http://i.imgur.com/bsNPH.jpg

Hmm, zomerband remt sneller. Next...
De zomerband test van 2016 komen zomerbanden zelfs ruim onder de 30 meter. Dus die 39 meter in bovenstaand is gewoon een gemiddelde waarde zelfs.

Kom op met je bron.
pi_175671887
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Goed argument wel.

Voor de duidelijkheid, ik ben team bandenwissel, maar geloof niet dat met winterbanden in de zomer rijden de grootste misdaad is die je kunt begaan. Het is vele malen onverstandiger en onveiliger om in de winter met zomerbanden te rijden dan andersom.
Ik zeg dat ze snel slijten. Dat zegt op zichzelf niets over misdaad of onveiliger. Dat maak jij er dan weer van.
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:55:26 #220
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175681898
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:36 schreef eXplorer1 het volgende:

Maar, bij het remmen heb je dus geen fuck aan quattro, merkte ik derhalve ook direct, .
:') Gast, dacht je serieus dat een auto met vierwielaandrijving beter remt dan een auto met tweewielaandrijving?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:57:22 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_175681967
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:55 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

:') Gast, dacht je serieus dat een auto met vierwielaandrijving beter remt dan een auto met tweewielaandrijving?
Bij Audi wel hoor.
Quattro. Je weet zelf. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_175683128
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Bij Audi wel hoor.
Quattro. Je weet zelf. ^O^
:')

Nope wel meer tractie bij accelereren dat is wat anders.
  dinsdag 12 december 2017 @ 22:40:36 #223
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175683338
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Bij Audi wel hoor.
Quattro. Je weet zelf. ^O^
Oh ja. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 13 december 2017 @ 00:25:39 #224
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175685324
Super zin, elke winterband.

Alleen ik rij amper in winter. En heb geld niet voor 2e set velgen/wielen.

Dat.... Mijn auto bij sneeuw is zo laag dat ik ook meteen een sneeuwschuiver ben.
Dat werkt ook niet.
Ik rij wel, maar rij zo verzichtig als een bus.

Als ik sneeuw tegenkom op de snelweg draai ik om. Eerlijk.
  woensdag 13 december 2017 @ 00:41:55 #226
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175685496
omg een bot die het letterlijk neemt.
  woensdag 13 december 2017 @ 00:48:51 #227
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175685570

Dunlop SP1s. Ik doe lief in de sneeuw.
pi_175691557
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:55 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

:') Gast, dacht je serieus dat een auto met vierwielaandrijving beter remt dan een auto met tweewielaandrijving?
je hebt mijn post verkeerd begrepen, was zo bezig in mijn hoofd met quattro en optrekken zonder gezeik dat ik het remmen was vergeten (in mijn oordeel wat winterbanden betreft)
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 14 december 2017 @ 05:06:12 #229
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175711693
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:11 schreef XL het volgende:

Zomerbanden zijn op comfort gericht, winterbanden op veiligheid.
Hahahahahahahahaha! De bullshit die je hier leest. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 14 december 2017 @ 05:07:52 #230
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175711694
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:21 schreef loveli het volgende:

Goed argument wel.

Voor de duidelijkheid, ik ben team bandenwissel, maar geloof niet dat met winterbanden in de zomer rijden de grootste misdaad is die je kunt begaan. Het is vele malen onverstandiger en onveiliger om in de winter met zomerbanden te rijden dan andersom.
Want een slechtere remweg in de zomer is niet belangrijk???? En al helemaal als je er geen rekening mee houdt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 14 december 2017 @ 08:31:31 #231
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_175712671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 05:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want een slechtere remweg in de zomer is niet belangrijk???? En al helemaal als je er geen rekening mee houdt.
Je praat over een verschil van 3% ten opzichte van 30%

Winter misschien 3% slechter in de zomer
Zomer misschien wel 30% slechter bij sneeuw
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_175712996
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:31 schreef XL het volgende:

[..]

Je praat over een verschil van 3% ten opzichte van 30%

Winter misschien 3% slechter in de zomer
Zomer misschien wel 30% slechter bij sneeuw
Bij 50 km/u remweg in de sneeuw: zomer 65 meter, winter 30 meter.

Dus bijna 120% meer!
  donderdag 14 december 2017 @ 09:17:44 #233
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_175713122
Vraag voor de lol eens aan wat bestuurders of ze weten wat voor aandrijving hun auto heeft.
Je zal schrikken van het antwoord, want de meesten hebben echt geen idee.
  Vis een optie? donderdag 14 december 2017 @ 09:18:35 #234
70532 loveli
N
pi_175713130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 05:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want een slechtere remweg in de zomer is niet belangrijk???? En al helemaal als je er geen rekening mee houdt.
Niet vanwege de remweg, maar vanwege de controle over je auto. De kans op ongelukken neemt sterk toe als je geen controle over je voertuig hebt. Als je een langere remweg hebt kun je een ongeluk nog steeds proberen te ontwijken. Raak je door ongeschikte banden de controle over je auto kwijt, dan helpt die kortere remweg uit de tests je ook niet meer.

Er zal een reden zijn dat er in Duitsland geen probleem is met winterbanden in de zomer.
crap in = crap out
pi_175721992
Weleens tot ver in April met winterbanden gereden, de eerder genoemde Nokians. Het reed wat kut op zonnige dagen, zodra het asfalt serieus op temperatuur kwam, korte snelle bochten of een links/rechts om een rotonde te verlaten voelde allemaal wat losjes, maar echt gevaarlijk niet.
.
pi_175722272
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet vanwege de remweg, maar vanwege de controle over je auto. De kans op ongelukken neemt sterk toe als je geen controle over je voertuig hebt. Als je een langere remweg hebt kun je een ongeluk nog steeds proberen te ontwijken. Raak je door ongeschikte banden de controle over je auto kwijt, dan helpt die kortere remweg uit de tests je ook niet meer.

Er zal een reden zijn dat er in Duitsland geen probleem is met winterbanden in de zomer.
Niet? In de Duitse wet staat dat je banden moeten aangepast zijn aan de omstandigheden.

Dat betekent dus ook, dat als in de zomer een ongeluk gebeurd en dat mede te wijten is aan winterbanden heb je een probleem.
  donderdag 14 december 2017 @ 17:29:26 #237
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175722331
Klopt, juridisch ben je met zomerbanden in Duitsland bij een "incident" meteen de klos.
Terecht wel eigenlijk. In de winter dan he.
pi_175722359
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:29 schreef PluggieOD het volgende:
Klopt, juridisch ben je met zomerbanden in Duitsland bij een "incident" meteen de klos.
Terecht wel eigenlijk. In de winter dan he.
Nee hoor, als er geen sprake is van 'winterse omstandigheden' dan ben je met zomerbanden in de winter niet meteen de klos in Duitsland.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175722382
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:05 schreef Fer het volgende:
Weleens tot ver in April met winterbanden gereden, de eerder genoemde Nokians. Het reed wat kut op zonnige dagen, zodra het asfalt serieus op temperatuur kwam, korte snelle bochten of een links/rechts om een rotonde te verlaten voelde allemaal wat losjes, maar echt gevaarlijk niet.
Winterbanden rijden tot in april - wanneer het rustig ruim boven de 10 graden kan zijn - zorgt alleen net zo goed voor een veel langere remweg dan zomerbanden rijden in sneeuw, dus hoezo 'niet echt gevaarlijk'? Gezien het fanatisme waarmee winterbanden hier worden verdedigd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175722435
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:17 schreef DrDarwin het volgende:
Vraag voor de lol eens aan wat bestuurders of ze weten wat voor aandrijving hun auto heeft.
Je zal schrikken van het antwoord, want de meesten hebben echt geen idee.


of bij deze:

pi_175722559
Overigens hier al ruim 18000 kilometer zeer tevreden met een set Michelin Cross climates. ^O^
Ook de afgelopen week in de sneeuw geen problemen ermee gehad.
pi_175722765
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Winterbanden rijden tot in april - wanneer het rustig ruim boven de 10 graden kan zijn - zorgt alleen net zo goed voor een veel langere remweg dan zomerbanden rijden in sneeuw, dus hoezo 'niet echt gevaarlijk'? Gezien het fanatisme waarmee winterbanden hier worden verdedigd.
Omdat de remweg, hoewel slechter dan een zomerband, nog steeds korter zal zijn dan in de sneeuw/regen.

Maar sinds ik zelf mag beslissen, wissel ik eind November en begin Maart, gelijk na de wintersport.
.
pi_175722948
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:36 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

of bij deze:

[ afbeelding ]
Die mensen vinden sturen gewoon belangrijker. ;)
  donderdag 14 december 2017 @ 18:14:14 #244
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_175723099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:48 schreef PluggieOD het volgende:
Dunlop SP1
Pfff, watje.
Deze doen het wonderbaarlijk goed op verse sneeuw (en een auto van 800kg):
  donderdag 14 december 2017 @ 20:21:25 #245
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_175725929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:36 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

of bij deze:

[ afbeelding ]
:) _O- _O-
  donderdag 14 december 2017 @ 23:25:54 #246
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175732353
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:31 schreef XL het volgende:

[..]

Je praat over een verschil van 3% ten opzichte van 30%

Winter misschien 3% slechter in de zomer
Zomer misschien wel 30% slechter bij sneeuw
Oh, really? De ADAC heeft een paar jaar geleden een testje gedaan bij 13 graden en toen had de beste winterband 4 meter meer remweg nodig bij 100km/h en de slechtste 17 meter meer.
Een auto op normale banden zal bij 100km/h een remweg hebben van een slordige 40 meter. 17 meter meer is dus geen 3%, geen 30%, maar 42%.
Maar aangezien de winterbandenfetisjisten dat soort geluiden liever negeren, zijn ze dus bij temperaturen vanaf een graadje of 12 al gevaarlijk bezig. Gevaarlijker dan ik, want ik houd er bij winterse omstandigheden wel degelijk rekening mee dat mijn zomerbanden mogelijk niet hun optimale performance leveren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175732423
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, really? De ADAC heeft een paar jaar geleden een testje gedaan bij 13 graden en toen had de beste winterband 4 meter meer remweg nodig bij 100km/h en de slechtste 17 meter meer.
Een auto op normale banden zal bij 100km/h een remweg hebben van een slordige 40 meter. 17 meter meer is dus geen 3%, geen 30%, maar 42%.
Maar aangezien de winterbandenfetisjisten dat soort geluiden liever negeren, zijn ze dus bij temperaturen vanaf een graadje of 12 al gevaarlijk bezig. Gevaarlijker dan ik, want ik houd er bij winterse omstandigheden wel degelijk rekening mee dat mijn zomerbanden mogelijk niet hun optimale performance leveren.
Op droog wegdek heb ik nog nooit te weinig grip gehad, Nankang, Kumho, Energy banden, Winterbanden, maakt niet uit welke, alles voldoet in feite op droog.
.
  donderdag 14 december 2017 @ 23:29:27 #248
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175732425
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet vanwege de remweg, maar vanwege de controle over je auto. De kans op ongelukken neemt sterk toe als je geen controle over je voertuig hebt. Als je een langere remweg hebt kun je een ongeluk nog steeds proberen te ontwijken. Raak je door ongeschikte banden de controle over je auto kwijt, dan helpt die kortere remweg uit de tests je ook niet meer.

Er zal een reden zijn dat er in Duitsland geen probleem is met winterbanden in de zomer.
Terwijl het juist de ADAC is, die een paar jaar geleden met een testje bij 13 graden, heeft aangetoond dat sommige winterbanden zelfs dan al serieus te kort schieten.

Maar sus jezelf maar lekker in slaap met je eigen fabeltjes....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 14 december 2017 @ 23:31:35 #249
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175732472
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:29 schreef Fer het volgende:

Op droog wegdek heb ik nog nooit te weinig grip gehad, Nankang, Kumho, Energy banden, Winterbanden, maakt niet uit welke, alles voldoet in feite op droog.
Zoals ik al zei, lekker negeren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 15 december 2017 @ 00:02:42 #250
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175733101
Sowieso moet ik altijd een beetje lachen om die internet-wijzen.. Procenten hier, statistieken daar, onderzoekje zus.. Googelen als de beste om een ander met feiten voor zijn bek te rammen, maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog niet eens fatsoenlijk rij-ervaring, laat staan enig gevoel voor het besturen van gemotoriseerde voertuigen.
Alles moet altijd tot in het extreme doorgeneukt worden op cijfertjes niveau, terwijl een fatsoenlijke chauffeur misschien 2 of 3 keer in zijn leven zo extreem zal moeten leunen op die banden dat je in de buurt van die waarden komt. :')

En dan heb ik het nog niet eens over auto's die tegenwoordig met je meevoelen, denken, accelereren, remmen en beslissen..

Zet ze in een semi-antiek Golfje I zonder abs met doorsnee Vredestein 155R13 eronder en ze poepen bij elke niet droge bocht in hun tangaslipje, laat staan op de snelweg met 130 als het hagelt of een beetje sneeuwt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')