Niemand komt echt aan de 80 uur, dat is de grap. Gewoon logboek keer 1,5 of 2 doen.quote:Op zondag 11 december 2016 12:18 schreef AnaOnly het volgende:
Ja klopt maar aan die 80 uur kom ik sowieso niet daarom was ik benieuwd, ik kom maximaal aan 60 uur. Maar bedankt voor het antwoord
Ik maak hem alleen, maar dan heb je evengoed gemiddeld 10.000 woorden. Ik ga dan wel ff verderquote:Op zondag 11 december 2016 12:35 schreef Cikx het volgende:
Zo rond de 20.000 woorden, maar ik moest het met iemand anders samen doen.
Hoezo? Maken meer woorden het beter? Ik had 4500 woorden dus en had een 9. Verwacht je een 10 bij 10.000 woorden? Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit.quote:Op zondag 11 december 2016 12:39 schreef AnaOnly het volgende:
[..]
Ik maak hem alleen, maar dan heb je evengoed gemiddeld 10.000 woorden. Ik ga dan wel ff verder
Bij ons waren er vrij strenge richtlijnen wat het aantal woorden betreft. Dat zal voor elke school anders zijn neem ik aan.quote:Op zondag 11 december 2016 12:39 schreef AnaOnly het volgende:
[..]
Ik maak hem alleen, maar dan heb je evengoed gemiddeld 10.000 woorden. Ik ga dan wel ff verder
quote:Op zondag 11 december 2016 12:40 schreef Cikx het volgende:
[..]
Bij ons waren er vrij strenge richtlijnen wat het aantal woorden betreft. Dat zal voor elke school anders zijn neem ik aan.
Ja klopt, het gaat bij ons om het aantal uren, woorden maken in principe niets uit.
Is het niet dat hoe meer je schrijft, hoe groter de kans is dat er wat goeds/slims bij zit?quote:Op zondag 11 december 2016 12:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoezo? Maken meer woorden het beter? Ik had 4500 woorden dus en had een 9. Verwacht je een 10 bij 10.000 woorden? Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit.
Nee, hoe meer je schrijft hoe groter de kans dat iemand een hele andere interpretatie van je tekst aanneemt. Wees concreet en direct, dat betekent compact schrijven.quote:Op zondag 11 december 2016 12:44 schreef AnaOnly het volgende:
[..]
[..]
Is het niet dat hoe meer je schrijft, hoe groter de kans is dat er wat goeds/slims bij zit?
edit: wow ik ben slecht in fora.
profielwerkstuk is zonde van de tijd ja, maar daar gaat het niet over ^^quote:Op zondag 11 december 2016 15:13 schreef cherrycoke het volgende:
en wat heb je geleerd van het maken van je profielwerkstuk, geen ene tyfus want het slaat werkelijk nergens op.
Vind ik ook wel een beetje jammer ja..quote:Op zondag 11 december 2016 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
dat ze die onzin nog niet afgeschaft hebben![]()
Ik had er anders daadwerkelijk wat aan in het eerste jaar van mijn studie.quote:Op zondag 11 december 2016 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet niet eens meer waar m'n profielwerstuk over gingIs dan ook al 14 jaar geleden
dat ze die onzin nog niet afgeschaft hebben
![]()
Praat jij net zo hijgerig als je schrijft?quote:Op zondag 11 december 2016 17:15 schreef PandaDrop het volgende:
Kwantiteit is niet beter dan kwaliteit.
Maak je verslag volgens de eisen die je school hebt opgegeven.
Voorblad, inleiding, inhoudsopgave, paginering. bronvermelding.
hoofdvraag, deelvragen, antwoord op de deelvragen en conclusie enz.
Foto's die het beantwoorden van de vraag ondersteunen.
Ik had 8000 woorden. Het had gereduceerd kunnen worden naar 6000 woorden.
En het ging over de invloed van de Oosterscheldekering op de omgeving o.a. economie en natuur.
Ik kreeg een 8, anderen hadden een 9 met ademhalingssysteem en aerodynamica van een vliegtuig.![]()
Op het vmbo had ik over elektrische voertuigen. Dit moest ik in een week maken.![]()
En over luchtdruk en batterijen.
Luchtdruk was het leukste onderwerp op het vmbo.
Ik studeer nu Civiele Techniek op een hogeschool.
Watermanagement viel af. Te domme studie.
Ik had zo'n 60 uur 'brainstormen' in m'n logboek. Had een 9, wat nog nooit voorgekomen was op die school.quote:Op zondag 11 december 2016 12:18 schreef AnaOnly het volgende:
Ja klopt maar aan die 80 uur kom ik sowieso niet daarom was ik benieuwd, ik kom maximaal aan 60 uur. Maar bedankt voor het antwoord
Wow, dan moet dat pws wel totaal geweldig geweest zijn.quote:Op zondag 11 december 2016 17:56 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Ik had zo'n 60 uur 'brainstormen' in m'n logboek. Had een 9, wat nog nooit voorgekomen was op die school.
Hoezo onzin?quote:Op zondag 11 december 2016 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet niet eens meer waar m'n profielwerstuk over gingIs dan ook al 14 jaar geleden
dat ze die onzin nog niet afgeschaft hebben
![]()
Iedereen weet dat literatuuronderzoek een nutteloos concept is dat je nooit meer zal toepassen na de middelbare ja toch?quote:
Oja precies, net als kritisch denken en zelfstandig werken.quote:Op zondag 11 december 2016 18:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Iedereen weet dat literatuuronderzoek een nutteloos concept is dat je nooit meer zal toepassen na de middelbare ja toch?
Die 80 uur moet je niet serieus nemen. Het gaat erom dat jouw pws gewoon goed is. Wij hadden met zijn vieren bij elkaar circa 80 uur (dus 20 uur pp) en we hadden een 7. Als ik jou was zou ik niet teveel tijd in pws steken, maar eerder in andere vakken.quote:Op zondag 11 december 2016 12:18 schreef AnaOnly het volgende:
Wat vreselijk slecht.quote:Al in het pre-examenjaar werd ons meegedeeld na te denken over een onderwerp voor de beruchte profielwerkstukken, je kan er immers niet vroeg genoeg aan beginnen. Alhoewel wij, -knip- en -knip-, deze filosofie geheel delen deden onze daadwerkelijke acties anders vermoeden. Om onze zomervakantie zo efficiënt mogelijk in dienst te stellen van het bereiken van innerlijke rust, toch hetgeen deze periode met name om draait, hebben wij getracht onze hoofden zo veel mogelijk vrij van gedachten te laten. Hier waren wij behoorlijk succesvol in, en het plan van aanpak voor de profielwerkstukken liet dan ook nog even op zich wachten.
Gaandeweg het examenjaar groeide echter toch het besef dat het handig zou zijn binnen geruime tijd samen tot een onderwerp voor ons verslag te komen. Wij hebben enige tijd getwijfeld over het schoolvak waarvoor wij het profielwerkstuk maken zouden maken; het werd een spannende race tussen geschiedenis en economie. Ironisch genoeg bleek de geschiedenis de langste adem te hebben. Tenminste, op het eerste gezicht. We hebben namelijk besloten geschiedenis als ‘hoofdvak’ te kiezen, om vervolgens het onderwerp van ons profielwerkstuk zo in te vullen dat het vak economie er op de een of andere manier ook in aan bod zou komen.
We wilden ons richten op de actualiteit, maar met geschiedenis als richting werd dat toch enigszins moeilijk… uiteindelijk zijn we hier echter wel degelijk in geslaagd. Hét onderwerp van deze tijd is de economische crisis, en is het niet zo dat er al eens eerder een economische crisis plaatsvond? Hiervoor nemen wij u mee terug naar het jaar 1929, het jaar waarin de beruchte Beurskrach plaatsvond in New York. Tijdens deze jaren was er een economische crisis waarbij de huidige kredietcrisis (nog) niet bijster veel voorstelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij een 6,5'je voor gekregen, maar voor alle normale schoolcijfers enkel 8, 9 en 10 dus dat boeide me ook totaal niet.
[ Bericht 4% gewijzigd door Kaas- op 11-12-2016 18:20:20 ]
Nee, vavoquote:Op zondag 11 december 2016 17:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wow, dan moet dat pws wel totaal geweldig geweest zijn.
Die school stond midden in de Bijlmer dat daar nog nooit een 9 was gehaald?
Er zitten nog wel wat haken en ogen aan het hele concept van een PWS, zeker het aantal uren is sterk overdreven en de uitvoering laat te wensen over soms (wordt deels door scholen zelf bepaald). Maar de manier waarop je het verslag maakt, hypotheses stellen, deelvragen, onderzoek, alles verwerken, je eigen interpretatie geven, dat is eigenlijk hoe je ieder verslag hoort te maken. Snap ook niet wat daar precies onzin aan is.quote:Op zondag 11 december 2016 18:08 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oja precies, net als kritisch denken en zelfstandig werken.
De manier waarop het werd opgepakt en (niet) echt serieus werd genomen 14 jaar geleden toen ik het moest doen was niet echt bemoedigend te noemen. Als het met de jaren beter is geworden is dat natuurlijk prima. Wij waren de tweede lichting ofzo toentertijd. Niemand werkte er 80 uur aan (ik had 'm in een dagje in elkaar geklust) en echt kritisch naar onderwerpen was men ook niet...quote:
quote:Op zondag 11 december 2016 18:11 schreef Kaas- het volgende:
Ke-ristus. Ik heb m'n pws teruggevonden. De inleiding begint zo op pagina 1:
[..]
Wat vreselijk slecht.Van die gekunstelde zinnen zoals middelbare scholieren en eerstejaars rechtenstudenten nog leuk vinden. En een beetje ouwehoeren met die docent, omdat hij wist dat we pas een paar week van tevoren waren begonnen in plaats van direct in september, iets waarvoor hij al maanden kwaad op ons was. Het boeide me allemaal ook écht geen ene konjo.
Iets meer dan 9000 woorden bleek het trouwens te zijn. Aan het einde ook gewoon serieus dit als referentiepagina (enkel een opsomming van linkjes naar Wikipedia, scholieren.com etc., zonder dat die in de tekst zelf verwerkt waren):Mijn inleiding:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij een 6,5'je voor gekregen, maar voor alle normale schoolcijfers enkel 8, 9 en 10 dus dat boeide me ook totaal niet.quote:Most people start by telling the reader why they write this report, and the reasons given are often weak and not always genuine. I am writing this report because I have to.Cringe.
Your opinion of me is none of my business.
Haha, moest hardop lachen. Je wordt zo wel even heerlijk herinnerd aan hoe lekker onserieus je nog was op de middelbare school.quote:
quote:
quote:Luminescentie is gedefinieerd als licht dat kan worden uitgezonden bij lage en normale temperaturen (van 0 K tot en met 373 K). Het licht dat hierbij wordt uitgezonden wordt veroorzaakt door elektronen die van een aangeslagen toestand terugvallen naar een baan met een lagere energietoestand. Door het terugvallen komt er energie vrij die door de elektronen worden uitgezonden als fotonen. Er is hierbij sprake van elektromagnetische straling, afhankelijk van het energieverschil kan het voorkomen dat er zichtbaar licht wordt uitgezonden. Als dit het geval is, wordt er gesproken van luminescentie.
Dit verschijnsel komt vaak voor in ons dagelijks leven, vaker dan wij meestal doorhebben. Het is een zeer breed onderwerp met vele vormen en toepassingen, dit was de reden voor mij om het onderwerp te kiezen. Ook wilde ik eigenlijk drie vakken toepassen op mijn profielwerkstuk, namelijk biologie, natuurkunde en scheikunde, en dan kan heel goed met luminescentie.
Ik zal proberen met vijf deelvragen en twee proeven uiteindelijk de centrale vraag te beantwoorden, namelijk ‘Wat is luminescentie, en wat zijn de toepassingen ervan?’
Paar zinnen verder:quote:Luminescentie is gedefinieerd als licht dat kan worden uitgezonden bij lage en normale temperaturen (van 0 K tot en met 373 K)
Nou Rez, volgens mij kon je na zin 1 wel stoppen want toen had je alles al verklapt.quote:Hoofdvraag: ‘Wat is luminescentie?'
Er komt nog anderhalve pagina aan inleiding achteraan hoor, maar dat eerste stukje...quote:Op zondag 11 december 2016 18:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha, moest hardop lachen. Je wordt zo wel even heerlijk herinnerd aan hoe lekker onserieus je nog was op de middelbare school.
quote:Op zondag 11 december 2016 18:44 schreef Kaas- het volgende:
Zin 1 inleiding:
[..]
Paar zinnen verder:
[..]
Nou Rez, volgens mij kon je na zin 1 wel stoppen want toen had je alles al verklapt.
Zin 1 inleiding:
[..]
Paar zinnen verder:
[..]
Nou Rez, volgens mij kon je na zin 1 wel stoppen want toen had je alles al verklapt.
Ik heb het net wel gedaan en kreeg tijdens de fucking eerste zin al spijt:quote:Op zondag 11 december 2016 18:47 schreef Rezania het volgende:
Ik zal de inleidingen van mijn eerste verslagen op de uni maar niet opzoeken.
quote:We need to write a research paper at Erasmus University for the course (...)
quote:Op zondag 11 december 2016 18:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb het net wel gedaan en kreeg tijdens de fucking eerste zin al spijt:
[..]![]()
Pas tijdens B2 ging het er allemaal goed uitzien.
Ook een beetje kort.quote:Naast het genoom bevatten bacteriële cellen ook nog vaak plasmiden. Een plasmide is klein stuk dubbelstrengs DNA dat gesloten is en dat naast het genoom nog in prokaryoten cellen aanwezig kan zijn (Nelson & Cox, 2008). Zodra een plasmide is geïsoleerd kan je het inbrengen bij competente cellen, waardoor zij nieuwe eigenschappen, zoals resistentie tegen bepaalde stoffen, verkrijgen. Dit proces heet transformatie (Alberts et al., 2007). Dat plasmiden gesloten zijn, en dus geen open uiteinden hebben, kan je controleren met exonucleasen. Dit zijn enzymen die nucleotiden kunnen verwijderen vanaf een open uiteinde van polynucleotide zoals chromosomaal DNA (Alberts et al., 2007).
Er werden twee experimenten uitgevoerd. Het doel van het eerste experiment was
het resistent maken van E.coli tegen antibiotica. Dit doel werd bereikt door het plasmide eerst te isoleren, toen te identificeren, en daarna te transformeren.
Het doel van het tweede experiment was het aantonen van het feit dat plasmiden
cirkelvormig en gesloten zijn. Dit werd bereikt door het geïsoleerde plasmide en het geknipte plasmide van het eerste experiment te nemen, daaraan exonucleasen toe te voegen, en daarna gelelektroforese uit te voeren.
Nee, Saai en monotoon.quote:Op zondag 11 december 2016 17:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Praat jij net zo hijgerig als je schrijft?
Moet je maar net de goede leraar hebben die zoiets kan waarderenquote:
Aah, dus er is nog hoop!quote:Op zondag 11 december 2016 18:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb het net wel gedaan en kreeg tijdens de fucking eerste zin al spijt:
[..]![]()
Pas tijdens B2 ging het er allemaal goed uitzien.
Ik dacht wel serieus even aan jou toen ik zag wat voor gekunstelde zinnen ik typte op jouw leeftijd.quote:
quote:Op maandag 12 december 2016 00:45 schreef KetchupFTW het volgende:
Ben persoonlijk nog altijd best wel tevreden met mijn PWS. Misschien verandert dat wel met de jaren. Lay-out een beetje verkloot door het uploaden.
http://docdro.id/83OTIDm
Tja, je zal maar niet zo handig zijn..quote:Op maandag 12 december 2016 06:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
'26 minuten aan deel 2 gewerkt
4 uur 30 opmaak, spellingscheck en grammaticacontrole'
Dat is gewoon een aannemelijke tijd met mijn taalvaardigheden.quote:Op maandag 12 december 2016 06:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
'26 minuten aan deel 2 gewerkt
4 uur 30 opmaak, spellingscheck en grammaticacontrole'
Dit laat idd wel zien dat kwaliteit belangrijker is ja.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:09 schreef DieselTank het volgende:
Tering jantje zeg. Ik had op het vmbo 3 pagina's vol geluld over windmolens en ik had een voldoende
Fraudeur gespot.quote:Op zondag 11 december 2016 12:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niemand komt echt aan de 80 uur, dat is de grap. Gewoon logboek keer 1,5 of 2 doen.
quote:
Laat dat toevallig de lengte van mijn schlong zijn.quote:
En wie ben jij nou weer?quote:Op zondag 18 december 2016 21:21 schreef AnaOnly het volgende:
[..]
welp zet er maar een slotje op, geen fraude in fok forum amirite
20 uur voorbereiding aan presentatie? Bedoel je niet 20 minutenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 23:59 schreef Shittieboy het volgende:
Nog steeds bezig met PWS, inmiddels aan het afsluiten. Minimaal aantal uren van 80 is een vereiste, waarvan 60 aan theorie en het schrijven, 20 aan het voorbereiden van je presentatie. Presentatie moet 15 minuten lang zijn, minimaal en zit geen maximum aan volgens mij. Vooral veel zoekwerk wegens weinig of voornamelijk matige bronnen. XTC als onderwerp en hoofdvraag luidt: Waarom is XTC illegaal?
Nope, serieus 20 uur. T moet een presentatie zijn van 15 minuten, minimaal. Hoe ze er bij komen weet ik niet. Maar plaatjes vinden kan k best ongeveer 15 uur over doenquote:Op donderdag 5 januari 2017 17:05 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
20 uur voorbereiding aan presentatie? Bedoel je niet 20 minuten
quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:44 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Nope, serieus 20 uur. T moet een presentatie zijn van 15 minuten, minimaal. Hoe ze er bij komen weet ik niet. Maar plaatjes vinden kan k best ongeveer 15 uur over doen![]()
Wat is je onderwerp? En hebben jullie een verplichte hoeveelheid woorden? Hoe streng zijn ze op het gebied van bronnen?quote:Op zondag 11 december 2016 12:15 schreef AnaOnly het volgende:
Ik heb nu ongeveer 5000 woorden. Ik heb geen idee hoe lang zoiets moet zijn dus ik vroeg me af hoe lang die van jullie wasAlvast bedankt voor het antwoord!
Gewoon langzaam praten, komt wel goed. 15 minuten is echt niet heel lang.quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:44 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Nope, serieus 20 uur. T moet een presentatie zijn van 15 minuten, minimaal. Hoe ze er bij komen weet ik niet. Maar plaatjes vinden kan k best ongeveer 15 uur over doen![]()
ditquote:Op zondag 11 december 2016 15:13 schreef cherrycoke het volgende:
en wat heb je geleerd van het maken van je profielwerkstuk, geen ene tyfus want het slaat werkelijk nergens op.
Op de middelbare school welquote:Op donderdag 5 januari 2017 22:11 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Gewoon langzaam praten, komt wel goed. 15 minuten is echt niet heel lang.
Precies, t maakt wel degelijk uit. Maar dat maakt niet uit, als je maar genoeg voorbereid en weet waar je het over hebt. Als dat je lukt heb je zonder twijfel een hoog cijfer. Moet jij je presentatie nog houden, Capnlzzy?quote:
Moet toevallig wel as donderdag een presentatie houden, maar ik doe een master-opleiding nuquote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:09 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Precies, t maakt wel degelijk uit. Maar dat maakt niet uit, als je maar genoeg voorbereid en weet waar je het over hebt. Als dat je lukt heb je zonder twijfel een hoog cijfer. Moet jij je presentatie nog houden, Capnlzzy?
Dat lijkt me een presentatie van iets hoger niveau, succes alvast!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 23:03 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Moet toevallig wel as donderdag een presentatie houden, maar ik doe een master-opleiding nu
Heb het inmiddels al ingeleverd, ging over de brexit. Ik had ongeveer 7000 woorden uiteindelijk.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:01 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Wat is je onderwerp? En hebben jullie een verplichte hoeveelheid woorden? Hoe streng zijn ze op het gebied van bronnen?
Netjes. Nu het cijfer afwachten. Voor mij is het vrijdag inleveren maar nu klaar ermee. +-14500 woorden en bijna 70 uur.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 11:23 schreef AnaOnly het volgende:
[..]
Heb het inmiddels al ingeleverd, ging over de brexit. Ik had ongeveer 7000 woorden uiteindelijk.
Zin 1 inleiding:
[..]
Paar zinnen verder:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |