abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 december 2016 @ 06:13:21 #1
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167251223
Hier op FOK! praten we graag over relaties. We praten er het liefst zoveel mogelijk over.
Er zit echter onderscheid tussen de mensen die over het algemeen moeite hebben met het aangaan van sociale contacten (en het ermee omgaan) en de mensen die zich al wel comfortabel voelen met sociale contacten en nu bezig zijn met daten of de voorbereiding daarvan.

Dit topic dient voor de eerste groep. Heb jij moeite met het aangaan van vriendschappen? Of heb je moeite om om te gaan met je huidige vrienden? Willen relaties al helemaal niet lukken? Dan ben je in dit topic aan het juiste adres. Vind hier advies om sociaal verder te komen . Je kan hier ook terecht om je meest recente ervaringen/overwinningen te posten. Ook voor steun ben je hier meer dan welkom. Tough love zul je hier ook tegenkomen en daar is helemaal niks mis mee. Soms kan een ''schop onder de kont'' je verder brengen. Gaat het je te snel? Geef dat aan en dan kijken we met z'n allen verder.

Er zijn een paar kleine, maar belangrijke regels waarvan wij verwachten dat je je eraan houdt:

Begin je met posten, doe dan ook lekker mee. Reageer op mensen die de moeite nemen advies te geven, geef je advies, doe dit dan op een normale toon. Toon respect voor alle posters, dat is het allerbelangrijkste. Advies mag gegeven worden, duidelijk advies, de zogenaamde schop onder de kont, allemaal prima. Name-calling, flamen, bashen en op de man spelen waarderen we niet, die posts zullen verwijderd worden.

Off-topic posten en slowchatten gaan we hier niet doen. Deze posts zullen dan ook verwijderd worden.

Verder vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt hier te posten, het is dan ook niet de bedoeling andere users te weren, weg te sturen of wat dan ook. Is een user vervelend bezig? Zet een TR of schiet één van de R&P mods aan.

Ben je echter al aan toe aan daten? Of ben je zelfs al aan het daten? Dan hebben we daar een apart topic voor. Die verhalen kun je hier R&P / Het Datingtopic #1 kwijt.

Natuurlijk gelden ook in dit topic de regels voor R&P en uiteraard above all, de FOK! Policy

Wij (de mods) houden het topic goed in de gaten. Houd je je niet aan de regels, dan ondernemen we actie. Geven we aanwijzingen, luister daar dan naar. Ben je het ergens niet mee eens? Dan kun je hier terecht.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167252019
Vanavond komt er een Spaanse dame hier eten en ik probeer haar Nederlands te leren en zij mij Spaans. Ben benieuwd! Moet wel wat van te voren eten want ze houdt niet van de Nederlandse eettijden dus we eten pas laat... En ik zag net haar foto op WA met een andere meid en ze is bijna 100% lesbisch :P weten we iig dat het puur vriendschappelijk is..

[ Bericht 19% gewijzigd door DatIsJammurZeg op 11-12-2016 13:26:19 ]
pi_167267371
De Spaanse is weg. Het was een beetje akward want ze praatte écht veel en ik bijna niks... dus sommige momenten waren erg stil. Ik voel me dan toch te introvert voor zulke mensen want ik heb ook niet echt veel te vertellen, helemaal niet in het Engels. Ik werd er wel een beetje depri van want zij was echt zo'n type die van land naar land gaat en overal vrienden heeft en ik denk dat: fuck wat doe ik met mijn leven eigenlijk? Dus ondanks dat ze heel aardig was had ik toch zo'n gevoel van: was dit nou slim? Je focust je juist weer op alle dingen die je in je leven mist als je hoort dat ze overal vrienden heeft zitten, super sociaal is etc. Gelukkig was dit puur vriendschappelijk en als kennismaking, maar ik vraag me wel af wat ik eigenlijk met mijn leven wil. Ik heb elke dag een boring life.
pi_167272888
Ik heb een Dejavu, zag ik dit ook niet in het dating topic voorbij komen Deezer?
Lambo of Rekt
pi_167274968
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 07:38 schreef EggsTC het volgende:
Ik heb een Dejavu, zag ik dit ook niet in het dating topic voorbij komen Deezer?
Nou ja het was geen date, meer een meet up. Maar het opent wel mijn ogen dat mijn leven eigenlijk behoorlijk leeg is terwijl je ook mensen hebt die elke dag het beste uit de dag proberen te halen en overal en nergens vrienden hebben. Dus eigenlijk was ik zelf ook niet heel blij met al haar sociale verhalen, ik voelde me echt een nietsnut en kreeg soms zelfs tranen in mijn ogen toen ik dat realiseerde :')

Anyway, straks beginnen aan bijbaantje. Benieuwd of ik daar gewoon wat gesprekjes kan voeren.
  maandag 12 december 2016 @ 10:58:49 #6
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167275017
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 21:46 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
De Spaanse is weg. Het was een beetje akward want ze praatte écht veel en ik bijna niks... dus sommige momenten waren erg stil. Ik voel me dan toch te introvert voor zulke mensen want ik heb ook niet echt veel te vertellen, helemaal niet in het Engels. Ik werd er wel een beetje depri van want zij was echt zo'n type die van land naar land gaat en overal vrienden heeft en ik denk dat: fuck wat doe ik met mijn leven eigenlijk? Dus ondanks dat ze heel aardig was had ik toch zo'n gevoel van: was dit nou slim? Je focust je juist weer op alle dingen die je in je leven mist als je hoort dat ze overal vrienden heeft zitten, super sociaal is etc. Gelukkig was dit puur vriendschappelijk en als kennismaking, maar ik vraag me wel af wat ik eigenlijk met mijn leven wil. Ik heb elke dag een boring life.
Verkijk je niet teveel op veel vrienden, overal, en altijd veel praten, wat niet gelijk staat aan zinnig of diep contacten hebben of onderhouden.

Dus ga je niet vergelijken met anderen.. Maar als je iets mist kun je altijd kijken of je daar meer uit kunt halen of zien te bereiken, en vraag je dan ook altijd af waarvoor en waarom je het wilt.
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_167289700
Meteen na het werk al dik twee uur lang een collega over de vloer gehad.. voordeel van zó dichtbij werken. _O- Geen match made in heaven want ze zoekt heel duidelijk geen relatie, maar ze is wel ongeveer hetzelfde als mij qua karakter. Dus een tof persoon ontmoet! Nu al goed dus c_/
pi_167393617
Heb helaas geen nummer van die collega, zie d'r na kerst pas weer en dan alleen als we dezelfde diensten hebben. Beetje jammer, maar wou ook niet meteen te happig worden. Kan d'r verder ook niet bereiken, zou het wel jammer vinden als het bij die ene keer blijft.

Krijg komende week 2 dames via couchsurfing op bezoek, stelt alleen niet zoveel voor. Ze gaan vanuit hier de volgende dag weer naar huis dus ze slapen maar een halve nacht omdat hun vlucht vroeg vertrekt en komen redelijk laat in de middag pas naar mij, dus is in totaal maar voor een paar uurtjes. Maar goed, heb toegezegd ze te ontvangen dus beetje lullig om af te zeggen nu. Verwacht er niks van :)

Andere CS-dame (Spaanse) die ik afgelopen weekend heb ontmoet wilde vandaag in de stad koffiedrinken, maar ik voel geen klik met haar vriendschappelijk, dus dat beleefd afgeslagen.

Merk wel dat nu ik weer 'loze' dagen heb mijn hele stemming omslaat. Je zit letterlijk dagen in je eentje en tijd opvullen is lastig. Morgen werken, geen idee met hoeveel, maar hopelijk ontmoet ik nieuwe mensen. Na de kerst ook weer aan de slag en dan als het goed is iedere dag.

Komende feestdagen wordt ook een mix van eenzaam en familie.

Moet de momenten dat ik daadwerkelijk nieuwe mensen leer kennen en sociaal doe koesteren :)
pi_167412203
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 14:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Heb helaas geen nummer van die collega, zie d'r na kerst pas weer en dan alleen als we dezelfde diensten hebben. Beetje jammer, maar wou ook niet meteen te happig worden. Kan d'r verder ook niet bereiken, zou het wel jammer vinden als het bij die ene keer blijft.

Krijg komende week 2 dames via couchsurfing op bezoek, stelt alleen niet zoveel voor. Ze gaan vanuit hier de volgende dag weer naar huis dus ze slapen maar een halve nacht omdat hun vlucht vroeg vertrekt en komen redelijk laat in de middag pas naar mij, dus is in totaal maar voor een paar uurtjes. Maar goed, heb toegezegd ze te ontvangen dus beetje lullig om af te zeggen nu. Verwacht er niks van :)

Andere CS-dame (Spaanse) die ik afgelopen weekend heb ontmoet wilde vandaag in de stad koffiedrinken, maar ik voel geen klik met haar vriendschappelijk, dus dat beleefd afgeslagen.

Merk wel dat nu ik weer 'loze' dagen heb mijn hele stemming omslaat. Je zit letterlijk dagen in je eentje en tijd opvullen is lastig. Morgen werken, geen idee met hoeveel, maar hopelijk ontmoet ik nieuwe mensen. Na de kerst ook weer aan de slag en dan als het goed is iedere dag.

Komende feestdagen wordt ook een mix van eenzaam en familie.

Moet de momenten dat ik daadwerkelijk nieuwe mensen leer kennen en sociaal doe koesteren :)
Je maakt in ieder geval stappen! Dat couchsurfen is op zich wel een goed initiatief waar je even onder de mensen bent. Houd wel in gedachten dat die mensen komen en gaan en een vaste vriendschap daar niet zo snel uit voort bloeit.

Heb je al eens gekeken voor verenigingen in de buurt? Hardloopclubjes o.i.d.?
pi_167413871
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 09:55 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je maakt in ieder geval stappen! Dat couchsurfen is op zich wel een goed initiatief waar je even onder de mensen bent. Houd wel in gedachten dat die mensen komen en gaan en een vaste vriendschap daar niet zo snel uit voort bloeit.

Heb je al eens gekeken voor verenigingen in de buurt? Hardloopclubjes o.i.d.?
Nee ik probeer eerst nog contacten te leggen via werk. Voordeel van uitzendwerk is dat je steeds nieuwe mensen ontmoet.
pi_167414020
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 11:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nee ik probeer eerst nog contacten te leggen via werk. Voordeel van uitzendwerk is dat je steeds nieuwe mensen ontmoet.
Maar blijf je die mensen ook steeds zien? Een vriendschap is niet in één dag gemaakt. :P
pi_167414809
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 12:08 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar blijf je die mensen ook steeds zien? Een vriendschap is niet in één dag gemaakt. :P
Soms wel soms niet. Als ik die collega na de kerst weer zie vraag ik dr nummer.
  zondag 18 december 2016 @ 15:45:42 #13
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_167418385
Ik ben van mezelf een vrij sociaal persoon, alleen heb ik ook veel tijd voor mezelf nodig. Deze behoefte om mezelf te isoleren heeft er voor gezorgd dat sommige mensen mij als 'raar' of 'saai' zien. Het frustreert ze of ze snappen het niet.

Momenteel zit ik weer in zo'n fase met de mensen die misschien wel mijn beste vrienden zijn, al jaren lang. Ik kan de laatste maanden gewoon slecht tegen dat haantjesgedrag. Heel lang vond ik het mooi, maar vooral bij 1 specifieke vriend kan ik er heel slecht tegen. Hij is kickboxer, groot en moet in groepsverband altijd enorm zijn stempel drukken. Tegelijkertijd is het moeilijk om er tegenin te gaan omdat hij dan een grote bek geeft en ook weet dat hij sterker is. Ik ben ergens een soort geïntimideerd door hem.

Vroeger was ik altijd veel op mezelf en dat heeft er in mijn jonge jaren toe geleid dat ik een buitenbeentje was en gepest werd. Nu ben ik 25 en heb me enorm ontwikkeld en kan heel goed opschieten met allerlei mensen. Maar de situatie met die vriend van me haalt oudzeer naar boven. Die machteloosheid van toen ik vroeger gepest werd, het is gewoon echt een kutgevoel en gisteren flipte ik hem bijna toen ik zijn gedrag echt even niet meer trok. Met andere vrienden is dit gedrag er niet en ik trek dan ook meer naar anderen toe de laatste tijd. Raar misschien, maar ook logisch. Ook zijn die andere vrienden wat ouder en ik heb gewoon wat meer van dat serieuze, non puberale nodig.

Ik heb iig besloten meer afstand te nemen van deze jongen en situaties zoals dat, hoe moeilijk het wellicht ook is. Dat opdringerige wat ze hebben, hoe tof die jongens ook zijn, ik wil het gewoon even niet meer en ik heb nu ook de kans om mijn mannetje te staan en nee te zeggen tegen dingen die ik niet wil. Dit vind ik vreselijk moeilijk, maar ik doe het steeds meer.

Ik heb nu de kans om te doen wat ik vroeger niet deed, namelijk voor mezelf opkomen en niet meer over me heen te laten lopen. De confrontatie met andere mensen die dat op kan leveren vind ik eng en ik ben daar best bang voor, alleen het is de juiste keuze. Ik ga me niet langer schikken naar anderen zoals ik vroeger deed maar ga mijn eigen ding doen.
Ignorance is bliss
pi_167421770
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 15:45 schreef duracellkonijntje het volgende:
Ik ben van mezelf een vrij sociaal persoon, alleen heb ik ook veel tijd voor mezelf nodig. Deze behoefte om mezelf te isoleren heeft er voor gezorgd dat sommige mensen mij als 'raar' of 'saai' zien. Het frustreert ze of ze snappen het niet.

Momenteel zit ik weer in zo'n fase met de mensen die misschien wel mijn beste vrienden zijn, al jaren lang. Ik kan de laatste maanden gewoon slecht tegen dat haantjesgedrag. Heel lang vond ik het mooi, maar vooral bij 1 specifieke vriend kan ik er heel slecht tegen. Hij is kickboxer, groot en moet in groepsverband altijd enorm zijn stempel drukken. Tegelijkertijd is het moeilijk om er tegenin te gaan omdat hij dan een grote bek geeft en ook weet dat hij sterker is. Ik ben ergens een soort geïntimideerd door hem.

Vroeger was ik altijd veel op mezelf en dat heeft er in mijn jonge jaren toe geleid dat ik een buitenbeentje was en gepest werd. Nu ben ik 25 en heb me enorm ontwikkeld en kan heel goed opschieten met allerlei mensen. Maar de situatie met die vriend van me haalt oudzeer naar boven. Die machteloosheid van toen ik vroeger gepest werd, het is gewoon echt een kutgevoel en gisteren flipte ik hem bijna toen ik zijn gedrag echt even niet meer trok. Met andere vrienden is dit gedrag er niet en ik trek dan ook meer naar anderen toe de laatste tijd. Raar misschien, maar ook logisch. Ook zijn die andere vrienden wat ouder en ik heb gewoon wat meer van dat serieuze, non puberale nodig.

Ik heb iig besloten meer afstand te nemen van deze jongen en situaties zoals dat, hoe moeilijk het wellicht ook is. Dat opdringerige wat ze hebben, hoe tof die jongens ook zijn, ik wil het gewoon even niet meer en ik heb nu ook de kans om mijn mannetje te staan en nee te zeggen tegen dingen die ik niet wil. Dit vind ik vreselijk moeilijk, maar ik doe het steeds meer.

Ik heb nu de kans om te doen wat ik vroeger niet deed, namelijk voor mezelf opkomen en niet meer over me heen te laten lopen. De confrontatie met andere mensen die dat op kan leveren vind ik eng en ik ben daar best bang voor, alleen het is de juiste keuze. Ik ga me niet langer schikken naar anderen zoals ik vroeger deed maar ga mijn eigen ding doen.
Ik weet natuurlijk niet wat er met die vriend is gebeurd, maar jezelf afzonderen omdat het gedrag van een bepaald iemand je niet aanstaat vind ik alles behalve sociaal en volwassen.
  zondag 18 december 2016 @ 19:29:34 #15
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_167425817
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 17:35 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet wat er met die vriend is gebeurd, maar jezelf afzonderen omdat het gedrag van een bepaald iemand je niet aanstaat vind ik alles behalve sociaal en volwassen.
Wat zou je adviseren?
Ignorance is bliss
pi_167427223
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 19:29 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Wat zou je adviseren?
Gewoon fatsoenlijk communiceren wat je dwars zit zodat hij zich eventueel kan aanpassen. Grote kans dat jij gewoon een minderwaardigheidsgevoel hebt bij hem in de buurt omdat hij je herinnert aan je oude pesters. Daar kan hij niks aan doen, hij zou er wel rekening mee kunnen houden. Wat je doet slaat nergens op. Alles opkroppen en niks vooraf melden om plotseling een uitbrander te hebben en hem uit je leven te bannen. Hij is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust. Jij bent zus en hij is zo.
pi_167449914
Kreeg een filmpje door van die Italiaanse dames die woensdag komen. Leven nu de volledige Amsterdam experience.. dus waarschijnlijk volledig uitgeteld en dan komt mijn stad natuurlijk best saai over vergeleken met onze hoofdstad.. maar we zullen zien! 😃
pi_167466220
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 19:29 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Wat zou je adviseren?
Praten.
1 + 1 = blauw
pi_167485726
Goed, die meiden komen morgen nog steeds.. echter wel heel laat op de dag en ze blijven maar een paar uurtjes.. Weet niet wat ik er van moet denken. Is dus puur dat ze even een paar uur warm kunnen worden van slenteren door het land en niet uren op een vliegveld moeten doorbrengen voordat ze het vliegtuig instappen. Dagje samen optrekken gaat 'm dus niet worden. Ze zijn hier amper een paar uurtjes en al donker als ze komen en voor de ochtend begint al weer weg... Iemand een idee hoe ik het maximale uit deze 10 uurtjes kan halen qua sociaal contact waarvan een paar? Samen koken, eten, een uurtje in de stad lopen en dan terug naar huis is volgens mij alles.
pi_167519237
De Italianen zijn weer onderweg naar huis! Was op zich gezellig al waren ze wel begrijpelijk moe na een paar dagen rondtrekken in Amsterdam... :) Voelt dan toch wat vreemd nu zo vroeg weer in je eigen lege woning de dag te moeten voortzetten maar so be it. Komende dagen kerst vieren en volgende week een paar dagen werken dus hopelijk doe ik dan weer nieuwe contacten op of zie ik bestaande mensen en kan ik wat plannen rond oud & nieuw. Zie daar toch elk jaar tegenop, het is zo'n beetje hét sociale evenement wat je samen met vrienden doet, maar dan moet je ze wel hebben... Anders krijg je zo'n gevoel van: 'oh, wordt het weer zó'n jaar?'

Hoe gaan jullie met Oudjaarsdag om?
pi_167525283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 08:23 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
De Italianen zijn weer onderweg naar huis! Was op zich gezellig al waren ze wel begrijpelijk moe na een paar dagen rondtrekken in Amsterdam... :) Voelt dan toch wat vreemd nu zo vroeg weer in je eigen lege woning de dag te moeten voortzetten maar so be it. Komende dagen kerst vieren en volgende week een paar dagen werken dus hopelijk doe ik dan weer nieuwe contacten op of zie ik bestaande mensen en kan ik wat plannen rond oud & nieuw. Zie daar toch elk jaar tegenop, het is zo'n beetje hét sociale evenement wat je samen met vrienden doet, maar dan moet je ze wel hebben... Anders krijg je zo'n gevoel van: 'oh, wordt het weer zó'n jaar?'

Hoe gaan jullie met Oudjaarsdag om?
Niet lullig bedoeld, maar ik denk niet dat je moet verwachten volgende week nog mensen te treffen waarmee je oud en nieuw viert. Heb je geen familie waar je terecht kunt?

Ik vier oud en nieuw elk jaar met een groep vrienden in een café of disco, maar ook daar moet je niet al teveel bij voorstellen, ik vind het een schijt dag. :') Je denkt het jaar goed te beginnen, maar het is veel te druk en iedereen rent door elkaar heen om elkaar te zoenen. Op 1 januari heb je al je eerste verschrikkelijke kater te pakken.
pi_167527367
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:06 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar ik denk niet dat je moet verwachten volgende week nog mensen te treffen waarmee je oud en nieuw viert. Heb je geen familie waar je terecht kunt?

Ik vier oud en nieuw elk jaar met een groep vrienden in een café of disco, maar ook daar moet je niet al teveel bij voorstellen, ik vind het een schijt dag. :') Je denkt het jaar goed te beginnen, maar het is veel te druk en iedereen rent door elkaar heen om elkaar te zoenen. Op 1 januari heb je al je eerste verschrikkelijke kater te pakken.
Jawel, mijn ouders. Maar dat voelt het zelfde als de kerstdagen... ik moet overdag nog werken, dus zaterdagavond ben ik dan vrij en in je ééntje het vuurwerk bekijken vanuit je huisje is een beetje treurig en in de stad gaan ben je een beetje apart. Het is net zo'n dag als Koningsdag dat als je geen vast groepje hebt waarmee je het viert je een beetje tussen andere groepjes inkomt als je je ergens probeert tussen te mengen. Daarom mijn voorstel ook om wat te regelen voor Oud & Nieuw. Ik probeer in ieder geval wel paar keer een balletje op te gooien volgende week.
pi_167527894
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Jawel, mijn ouders. Maar dat voelt het zelfde als de kerstdagen... ik moet overdag nog werken, dus zaterdagavond ben ik dan vrij en in je ééntje het vuurwerk bekijken vanuit je huisje is een beetje treurig en in de stad gaan ben je een beetje apart. Het is net zo'n dag als Koningsdag dat als je geen vast groepje hebt waarmee je het viert je een beetje tussen andere groepjes inkomt als je je ergens probeert tussen te mengen. Daarom mijn voorstel ook om wat te regelen voor Oud & Nieuw. Ik probeer in ieder geval wel paar keer een balletje op te gooien volgende week.
Ja, feesten doe je nu eenmaal met mensen en niet (zo snel) in je eentje.
pi_167528297
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:16 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ja, feesten doe je nu eenmaal met mensen en niet (zo snel) in je eentje.
Jup, dat maakt het verschil ook tussen die dagen. Kerstmis vier je samen met familie óf met vrienden. Oud en nieuw, Bevrijdingsdag, Koningsdag vier je voornamelijk alleen mét vrienden. Zal vast nog even duren voordat familie wegvalt, maar hoop tegen die tijd wel een relatie te hebben of iig wat meer sociale contacten. Ieder jaar wordt je toch herinnert aan dat je koos vriendloos bent op zulke dagen, ook al ben ik een stuk socialer geworden dit jaar en heb ik vele mensen ontmoet. Alleen zijn het dan meestal niet de meest praktische mensen zoals buitenlanders die je vaak eenmalig ziet. Pas als je wat vaker contact hebt kan je een keer voorstellen die kant op te komen.
pi_167528479
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:30 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Jup, dat maakt het verschil ook tussen die dagen. Kerstmis vier je samen met familie óf met vrienden. Oud en nieuw, Bevrijdingsdag, Koningsdag vier je voornamelijk alleen mét vrienden. Zal vast nog even duren voordat familie wegvalt, maar hoop tegen die tijd wel een relatie te hebben of iig wat meer sociale contacten. Ieder jaar wordt je toch herinnert aan dat je koos vriendloos bent op zulke dagen, ook al ben ik een stuk socialer geworden dit jaar en heb ik vele mensen ontmoet. Alleen zijn het dan meestal niet de meest praktische mensen zoals buitenlanders die je vaak eenmalig ziet. Pas als je wat vaker contact hebt kan je een keer voorstellen die kant op te komen.
Ja en hoe ga je dat nu aanpakken is de vraag? Ik hoop dat je snapt dat couchsurfers uitnodigen leuk is voor een avond, maar dat je daar niet zo snel vaste vriendschappen mee maakt. Hoe denk je aansluiting te vinden in een groepje?
pi_167528527
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:39 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ja en hoe ga je dat nu aanpakken is de vraag? Ik hoop dat je snapt dat couchsurfers uitnodigen leuk is voor een avond, maar dat je daar niet zo snel vaste vriendschappen mee maakt. Hoe denk je aansluiting te vinden in een groepje?
Ik hoop iig beetje dezelfde collega's te treffen volgende week en het onderwerp oud en nieuw zal vast wel eens de revue passeren, ook omdat we dan gewoon moeten werken. Kan ik mooi vragen en hopelijk voorstellen wat te doen na werktijd (hint: avond).
pi_167528702
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:42 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik hoop iig beetje dezelfde collega's te treffen volgende week en het onderwerp oud en nieuw zal vast wel eens de revue passeren, ook omdat we dan gewoon moeten werken. Kan ik mooi vragen en hopelijk voorstellen wat te doen na werktijd (hint: avond).
Ik bedoelde; hoe ga je het aanpakken om aan die vriendengroep te komen waar je al die feestdagen mee kunt vieren. Waarom ga je niet in een vereniging? Of is dat te makkelijk gedacht?
pi_167529629
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:53 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik bedoelde; hoe ga je het aanpakken om aan die vriendengroep te komen waar je al die feestdagen mee kunt vieren. Waarom ga je niet in een vereniging? Of is dat te makkelijk gedacht?
Makkelijk gedacht ja. Weet niet waar ik me bij aan kan sluiten nu ik niet meer studeer en geen specifieke hobby of interesse heb.
  donderdag 22 december 2016 @ 17:49:10 #29
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167529728
Vrijwilligerswerk. Probeer het eens.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167638913
Nou dat fixen van oud en nieuw gaat nog lastig worden.. heb de hele week ochtenddienst en die collega waar ik goed mee op kan schieten de middagdienst :') Net wel even gesproken, en gooi morgen een balletje op. En anders heb ik elke dag nieuwe collega's om 't te proberen :P
pi_167639053
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:42 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik hoop iig beetje dezelfde collega's te treffen volgende week en het onderwerp oud en nieuw zal vast wel eens de revue passeren, ook omdat we dan gewoon moeten werken. Kan ik mooi vragen en hopelijk voorstellen wat te doen na werktijd (hint: avond).
De meeste mensen hebben nu al oud & nieuw plannen en jezelf uitnodigen bij mensen, helemaal als het slechts collega's zijn die je niet goed kent, is erg not done.
pi_167639170
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben nu al oud & nieuw plannen en jezelf uitnodigen bij mensen, helemaal als het slechts collega's zijn die je niet goed kent, is erg not done.
En als je het heel casual brengt? We moeten de 31ste ook werken dus de vraag wat je later die dag gaat doen komt vast voorbij.. En ik reken tegenwoordig al nergens meer op, dus ook het voorstellen op zich is dan een ervaring en kan eigenlijk alleen maar positief worden want ik verlies niks als iedereen nee zegt, want had toch al geen plannen..
pi_167639227
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

En als je het heel casual brengt? We moeten de 31ste ook werken dus de vraag wat je later die dag gaat doen komt vast voorbij.. En ik reken tegenwoordig al nergens meer op, dus ook het voorstellen op zich is dan een ervaring en kan eigenlijk alleen maar positief worden want ik verlies niks als iedereen nee zegt, want had toch al geen plannen..
Zelf wat voorstellen is iig beter dan jezelf uitnodigen. Maar ik zou me voorbereiden op het alleen vieren. Misschien kan je dan nog beter ergens een kaartje voor halen om het in de stad te vieren.
pi_167639346
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zelf wat voorstellen is iig beter dan jezelf uitnodigen. Maar ik zou me voorbereiden op het alleen vieren. Misschien kan je dan nog beter ergens een kaartje voor halen om het in de stad te vieren.
Ik ben zelf niet zo van in de stad vieren.. dus liever gewoon thuis uitnodigen of bij iemand anders? Anders komen mijn ouders langs :') Ook leuk, maar vier het liever met nieuwe leeftijdsgenoten... En ja redelijk laat dit regelen, maar heb pas sinds kort weer werk waar je ook echt met collega's omgaat.
pi_167672605
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:56 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet zo van in de stad vieren.. dus liever gewoon thuis uitnodigen of bij iemand anders? Anders komen mijn ouders langs :') Ook leuk, maar vier het liever met nieuwe leeftijdsgenoten... En ja redelijk laat dit regelen, maar heb pas sinds kort weer werk waar je ook echt met collega's omgaat.
Ik denk niet dat je moet verwachten dat er iemand oud en nieuw met alleen jou in je appartement gaat vieren.
pi_167672714
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:56 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet zo van in de stad vieren.. dus liever gewoon thuis uitnodigen of bij iemand anders? Anders komen mijn ouders langs :') Ook leuk, maar vier het liever met nieuwe leeftijdsgenoten... En ja redelijk laat dit regelen, maar heb pas sinds kort weer werk waar je ook echt met collega's omgaat.
Oud en nieuw zijn de beste momenten om alleen op stap te gaan.
Klein beetje contact is al voldoende om te zeggen hey gelukkig nieuwjaar en evt 3 zoenen (ligt eraan wat voor feest/ mensen)
Daarna vragen ben jij al knetterlam, hoppa conversatie.
Hell To The Liars
pi_167675874
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 14:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Oud en nieuw zijn de beste momenten om alleen op stap te gaan.
Klein beetje contact is al voldoende om te zeggen hey gelukkig nieuwjaar en evt 3 zoenen (ligt eraan wat voor feest/ mensen)
Daarna vragen ben jij al knetterlam, hoppa conversatie.
Als je van doelloos zuipen houdt misschien... ;) Voor mij is het niks.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 14:01 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je moet verwachten dat er iemand oud en nieuw met alleen jou in je appartement gaat vieren.
Verwacht ik ook niet. Misschien komt er morgen iemand na het werk hier eten, maar da's ook nog niet zeker en sowieso alleen vriendschappelijk :)
pi_167675931
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 15:36 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als je van doelloos zuipen houdt misschien... ;) Voor mij is het niks.

[..]

Verwacht ik ook niet. Misschien komt er morgen iemand na het werk hier eten, maar da's ook nog niet zeker en sowieso alleen vriendschappelijk :)
Het kan voor jou niets zijn, maar juist met oud en nieuw zijn er meer bob en bobbinetjes.
omdat er geen taxi's in overvloed zijn.
Hell To The Liars
pi_167676472
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 15:36 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als je van doelloos zuipen houdt misschien... ;) Voor mij is het niks.

Dat zuipen heeft dus als doel om losser te komen. Als ik jou was zou ik het eens een avondje doen.
pi_167676625
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 15:54 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat zuipen heeft dus als doel om losser te komen. Als ik jou was zou ik het eens een avondje doen.
Alleen liever niet. Wie weet kan ik wat collega's regelen.
pi_167681014
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 15:36 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Misschien komt er morgen iemand na het werk hier eten, maar da's ook nog niet zeker en sowieso alleen vriendschappelijk :)
Dat is toch ook waar dit topic om draait? :?
1 + 1 = blauw
pi_167794549
Voor de 15de keer op rij tijdens oud- en nieuw alleen. Zelfde met kerst, ik ben er weer doorgekomen.
Nu op weg naar Dortmund om wat leuks te gebruiken in een afgelegen gebied en om te gaan zwemmen + boswandeling maken.
Hoe langer ik dit leven volhoud des te beter mijn kaarten zullen zijn in mijn volgend leven.

[ Bericht 11% gewijzigd door -Deluzion- op 31-12-2016 19:58:21 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167794773
Ook ik ben alleen met oud en nieuw... niet geheel onverwacht maar toch. Ga nu pas avondeten dus op zich is dit een dag zoals anderen... voor je het weet is het 24u en gaat het leven vrolijk verder. Moet wel even een 'leuk' verhaal bedenken voor als mensen/collega's vragen wat ik deze dag avond heb gedaan.. anders ben je meteen sociaal gedoemd te mislukken want 'zielig'.
pi_167795477
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 19:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ook ik ben alleen met oud en nieuw... niet geheel onverwacht maar toch. Ga nu pas avondeten dus op zich is dit een dag zoals anderen... voor je het weet is het 24u en gaat het leven vrolijk verder. Moet wel even een 'leuk' verhaal bedenken voor als mensen/collega's vragen wat ik deze dag avond heb gedaan.. anders ben je meteen sociaal gedoemd te mislukken want 'zielig'.
Geen familie waar je geen kan? Zeg je gewoon dat je het met familie gevierd hebt.
pi_167795611
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 20:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen familie waar je geen kan? Zeg je gewoon dat je het met familie gevierd hebt.
Nee mijn ouders waren gisteren al geweest... dus die kwamen vandaag niet en die kant op kan niet want ik moet morgen werken. Nu een beetje series kijken, oliebol eten en rond 24u even het centrum in voor de 'sfeer' :')
pi_167797240
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 20:35 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nee mijn ouders waren gisteren al geweest... dus die kwamen vandaag niet en die kant op kan niet want ik moet morgen werken. Nu een beetje series kijken, oliebol eten en rond 24u even het centrum in voor de 'sfeer' :')
Observeren deed ik vroeger ook toen ik in de 20 was, in je eentje door de stad heenlopen vol vrolijke feestende mensen terwijl je zelf niet kan deelnemen... no thanks..nooit meer.
Afijn , tijd om door te gassen richting Dortmund... fijne jaarwisseling nog voor wat het waard is.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167797312
Ik ben in het verkeerde land opgegroeid vermoed ik. Als ik in Duitsland of US was opgegroeid had ik denk ik wel vrienden en zelfs vrouwelijke contacten gehad. Het voelt alsof uiterlijk daar veel minder telt.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167799653
En daarom heb ik ook niet zoveel met sociale dingen... krijg nu allemaal standaard berichtjes van mensen met nieuwjaarswensen die je jaren nooit gesproken hebt... die hebben gewoon contacts -> send message to all gedaan zonder te kijken aan wie eigenlijk :D
pi_167800500
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 22:07 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben in het verkeerde land opgegroeid vermoed ik. Als ik in Duitsland of US was opgegroeid had ik denk ik wel vrienden en zelfs vrouwelijke contacten gehad. Het voelt alsof uiterlijk daar veel minder telt.
Nee in de VS zijn ze nog veel meer op status en uiterlijk gefixeerd.
  zondag 1 januari 2017 @ 12:52:43 #50
416020 K44S
The bearded man
pi_167805748
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 22:07 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben in het verkeerde land opgegroeid vermoed ik. Als ik in Duitsland of US was opgegroeid had ik denk ik wel vrienden en zelfs vrouwelijke contacten gehad. Het voelt alsof uiterlijk daar veel minder telt.
Volgens mij ben je in het meest tolerante land ter wereld opgegroeid:
Vrijheid van meningsuiting, homoacceptatie, wiet, hoeren, goede veiligheid regels wat betreft verkeer bijvoorbeeld.

Maar goed, alle externe bronnen de schuld geven dan aan jezelf werken is dan natuurlijk makkelijker.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167806283
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 22:07 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben in het verkeerde land opgegroeid vermoed ik. Als ik in Duitsland of US was opgegroeid had ik denk ik wel vrienden en zelfs vrouwelijke contacten gehad. Het voelt alsof uiterlijk daar veel minder telt.
Dan verhuis je naar Duitsland, al je problemen opgelost.
pi_167806358
Dat 2017 maar een sociaal jaar mag wezen! Mijn doel is om de contacten van mijn bijbaan en eventuele andere toekomstige werkgevers, uit te breiden naar meer. Dus ook na de werkzaamheden zijn afgelopen nog contact te houden. Anders val ik straks weer in een gat. Zie ik ze nooit meer. Vraag is of ze daarop wel zitten te wachten...
pi_167806435
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 13:26 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Dat 2017 maar een sociaal jaar mag wezen! Mijn doel is om de contacten van mijn bijbaan en eventuele andere toekomstige werkgevers, uit te breiden naar meer. Dus ook na de werkzaamheden zijn afgelopen nog contact te houden. Anders val ik straks weer in een gat. Zie ik ze nooit meer. Vraag is of ze daarop wel zitten te wachten...
Hoe ga je dat doen?
pi_167806440
In theorie een goed streven, maar persoonlijk zou ik kiezen om uit de vijver te vissen waar mensen zitten te wachten op sociale contacten.

Bonustip: als jij een avondje met een collega gaat socializen en je zou eventueel raar overkomen, krijg je praatjes op de werkvloer en kan de werkplek een vergiftigde plek worden.
Hell To The Liars
pi_167806504
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 13:33 schreef Droopie het volgende:
In theorie een goed streven, maar persoonlijk zou ik kiezen om uit de vijver te vissen waar mensen zitten te wachten op sociale contacten.

Bonustip: als jij een avondje met een collega gaat socializen en je zou eventueel raar overkomen, krijg je praatjes op de werkvloer en kan de werkplek een vergiftigde plek worden.
Dat heb ik verder niet. Ik heb dus mijn uitzendwerk en verder breng ik vooral alleen thuis door of spreek af met Tinder dates. Al het contact is zo opervlakkig. Op mijn werk probeer ik nog geïnteresseerd te zijn in het niet-werkende leven van het persoon maar grote kans dat ik na deze klus ze nooit meer zie of spreek. Aansluiten bij verenigingen of vrijwilligerswerk is nu geen optie.
pi_167806598
Oftewel..
Je hebt honger en wilt eten, maar je wilt alleen eten wat er voor je gemaakt wordt en op een bordje voor handen is.


Maar succes iig
Hell To The Liars
pi_167807190
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 01:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee in de VS zijn ze nog veel meer op status en uiterlijk gefixeerd.
Tot op het moment dat je met verschillende Amerikaanse mensen in contact komt, dan veranderd het beeld dat de media je probeert voor te spiegelen.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167807247
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:52 schreef K44S het volgende:

[..]

Volgens mij ben je in het meest tolerante land ter wereld opgegroeid:
Vrijheid van meningsuiting, homoacceptatie, wiet, hoeren, goede veiligheid regels wat betreft verkeer bijvoorbeeld.

Maar goed, alle externe bronnen de schuld geven dan aan jezelf werken is dan natuurlijk makkelijker.
Ik bedoel meer dat ik in dit land niet aan de eisen van vrouwen kan voldoen. In dit land krijg ik geen kansen omdat ik de vleeskeuring nooit doorkom.
Sommige dingen zijn niet veranderen hoe hard je ook werkt aan jezelf.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  zondag 1 januari 2017 @ 14:37:59 #59
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_167807631
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 14:16 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ik in dit land niet aan de eisen van vrouwen kan voldoen. In dit land krijg ik geen kansen omdat ik de vleeskeuring nooit doorkom.
Sommige dingen zijn niet veranderen hoe hard je ook werkt aan jezelf.
Je weet dondersgoed dat dat niet aan het land ligt.

Maar goed, praten als Brugman bij deze man.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_167812185


[ Bericht 27% gewijzigd door -Deluzion- op 02-01-2017 15:48:11 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167812301
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 18:48 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Jazeker wel,

Gisteren kreeg mijn avond nog een verrassende wending

Zoals ik al eerder postte reed ik naar Dortmund en het extreme toeval wil dat een Duitse dame die ik ken daar vlakbij in de buurt woont.
Het is ongelooflijk maar waar, ik was slechts 5 minuten van haar huis vandaan zonder dat ik wist waar ze woonde vooraf.
Ik wist niet precies waarom ik naar Dortmund reed maar later werd het duidelijk.
Ik heb heerlijk gesnoven en gedronken en een rondleiding door Dortmund gekregen, just how I like it. 1 dag per jaar drugs en alcohol daarna enkel nog gezond voor de rest van het jaar.
Dat is natuurlijk geen extreem toeval he 😅.

Maar tof dat je een leuke avond gehad heb.
Hell To The Liars
pi_167812332


[ Bericht 100% gewijzigd door -Deluzion- op 02-01-2017 15:48:45 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167812394


[ Bericht 100% gewijzigd door -Deluzion- op 02-01-2017 15:47:29 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167812419
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 18:53 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Hoe kan dat geen extreem toeval zijn? Duitsland is enorm. Het is wel degelijk extreem toeval dat ik 5 minuten bij haar vandaan was voordat ze appte dat ze vlakbij dortmund woonde.
Kon je alleen haar naam dan?
Meestal als ik iemand langer dan 1 uur spreekt (dan ken ik haar nog niet eens) vraag ik meestal wel welke omgeving ze woont.
Hell To The Liars
pi_167812459
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 18:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

Kon je alleen haar naam dan?
Meestal als ik iemand langer dan 1 uur spreekt (dan ken ik haar nog niet eens) vraag ik meestal wel welke omgeving ze woont.
Ik had haar al lang niet meer gesproken, ik wist alleen nog dat ze ergens in de buurt van Köln woonde maar dat was alweer lang geleden.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167812477
Nou ehh..
Toevallig had ik deze een app conversatie met een leuke dame, maar over drugs werd er pas na 5 dagen gesproken...

Bijzonder verhaal van je, maar wel helemaal top voor je 😊
Hell To The Liars
pi_167812606
Ik ga iig voor banen waar je wel móet samenwerken met mensen. Kan je alleen maar socialer van worden (bij een goede klik). Mijn motto: onder de mensen blijven. Dan komt er vanzelf wel iemand waar het wél een keer vriendschappelijk of meer mee klikt...
  zondag 1 januari 2017 @ 19:07:32 #68
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_167812670
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 18:56 schreef -Deluzion- het volgende:
[ afbeelding ]

Zo makkelijk gaat dat dus. Duitsers doen niet moeilijk.
Ja leuk. Alle Duitsers zijn inderdaad hetzelfde :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_167812692
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2017 19:07 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Ja leuk. Alle Duitsers zijn inderdaad hetzelfde :)
Krijgen we dat weer, dat je niet mag generaliseren. Veel Duitsers zijn echt heel tof en toegankelijk . Gewoon een cultuurverschil dat me waarschijnlijk beter ligt.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167812768
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 19:08 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Krijgen we dat weer, dat je niet mag generaliseren. Veel Duitsers zijn echt heel tof en toegankelijk . Gewoon een cultuurverschil dat me waarschijnlijk beter ligt.
Je hebt wel een puntje, behalve dat je er heel veel niet ontmoet heb.

Maar Nederlanders vind ik ook niet erg gesloten van nature.

Belgen vind ik persoonlijk wel irritant, qua ervaringen.

Moet ik ook zeggen, zoveel mensen met zulke hoeveelheden coke ken ik ook niet.
Hell To The Liars
pi_167812772
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 19:05 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ik ga iig voor banen waar je wel móet samenwerken met mensen. Kan je alleen maar socialer van worden (bij een goede klik). Mijn motto: onder de mensen blijven. Dan komt er vanzelf wel iemand waar het wél een keer vriendschappelijk of meer mee klikt...
Goed motto idd... alleen wat als er nooit iets gebeurd na een lang termijn ... dan kan het frustrerend gaan worden. (dat is mij iig overkomen) Maar voor de meeste mensen geldt dit idd wel zo... dat je uiteindelijk wel iemand treft waarmee het heel goed klikt.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167813119


[ Bericht 100% gewijzigd door -Deluzion- op 02-01-2017 15:48:19 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167813162
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 19:26 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]


Bovendien de zogenaamde haat tussen NL en DL is verleden tijd, sloeg ook nergens op als je het mij vraagt.
Die was uiteraard geheel terecht.
Tot 1988 sowieso 😊

Maar idd duitsers en nederlanders kunnen goed met elkaar opschieten als je onder de 40 bent.
Hell To The Liars
pi_167813218
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 18:59 schreef Droopie het volgende:
Nou ehh..
Toevallig had ik deze een app conversatie met een leuke dame, maar over drugs werd er pas na 5 dagen gesproken...

Bijzonder verhaal van je, maar wel helemaal top voor je 😊
Nou ja top . het voelde iig veel beter dan alleen thuis zitten. Hopelijk nodigt ze mij volgend jaar weer uit... of nog beter ik nodig haar uit.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167813768
Verder moet ik zeggen dat ik een goed gevoel heb overgehouden aan het einde van dit jaar.

Ik heb K_W (fok user) ontmoet inclusief een deel van zijn vriendenkring ontmoet op feestjes. Ook daar voel ik me redelijk op mijn gemak. Zowel K_W en J zijn echt 2 relaxte gasten. Ik voel nog wel wat ik meer moet loskomen want ik zit vol angsten dat mensen mij niet leuk vinden en daardoor ben ik wel gesloten... terwijl ik er eigenlijk ben achtergekomen dat ik nogal extravert ben als ik geen angsten zou hebben. Natuurlijk voelt het wel kut dat K_W en J gewoon volop aan het daten zijn maar ja daar ben ik wel redelijk aan gewend nu in de zin van dat ik me wel kut kan gaan voelen dat er geen dame bestaat die mij de moeite waard vindt. Heb wel moeite met contact onderhouden maar dat past dan ook bij mijn BDD.
Verder heb ik goede steun vanuit de psychische zorg voor het eerst in mijn leven. Met mijn huidige psych klikt het heel erg goed, ze doet er iig alles aan om mij uit de cirkel te krijgen.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167817666
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 13:37 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dat heb ik verder niet. Ik heb dus mijn uitzendwerk en verder breng ik vooral alleen thuis door of spreek af met Tinder dates. Al het contact is zo opervlakkig. Op mijn werk probeer ik nog geïnteresseerd te zijn in het niet-werkende leven van het persoon maar grote kans dat ik na deze klus ze nooit meer zie of spreek. Aansluiten bij verenigingen of vrijwilligerswerk is nu geen optie.
Ja, dat werkt niet he. Jij bent niet gemaakt voor het sociale leven. En misschien moet je maar gewoon accepteren dat zolang je daar geen hulp voor wilt zoeken dat ook nooit gaat veranderen.
pi_167818038
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:57 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ja, dat werkt niet he. Jij bent niet gemaakt voor het sociale leven. En misschien moet je maar gewoon accepteren dat zolang je daar geen hulp voor wilt zoeken dat ook nooit gaat veranderen.
Fake it till you make it toch? Ik onthoud bijna alles dus komt iig wel oprecht over als ik informeer naar dingen die ik nog weet.
pi_167818069
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 22:10 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Fake it till you make it toch? Ik onthoud bijna alles dus komt iig wel oprecht over als ik informeer naar dingen die ik nog weet.
Nee, daar prikt iedereen doorheen.
pi_167819985
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 22:10 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Fake it till you make it toch? Ik onthoud bijna alles dus komt iig wel oprecht over als ik informeer naar dingen die ik nog weet.
De meeste mensen hebben heel snel door of iemand iets speelt of niet.

Maar ben wel benieuwd hoe lang je een masker gaat opzetten, je lijkt me niet echt een kameleon.
Hell To The Liars
pi_167820912
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben heel snel door of iemand iets speelt of niet.

Maar ben wel benieuwd hoe lang je een masker gaat opzetten, je lijkt me niet echt een kameleon.
Lijkt mij ook dat je alleen maar dood ongelukkig wordt als je alles bij elkaar moet faken. Straks rolt er een vriendschap uit die alleen maar gebaseerd is op een leugen.
pi_167821129
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:39 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Lijkt mij ook dat je alleen maar dood ongelukkig wordt als je alles bij elkaar moet faken. Straks rolt er een vriendschap uit die alleen maar gebaseerd is op een leugen.
uit ervaring kan ik zeggen ja.
en liegen kost ook veel energie.

wie nooit/ zelden liegt, hoeft niets onnodig te onthouden.
Hell To The Liars
pi_167821140
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:39 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Lijkt mij ook dat je alleen maar dood ongelukkig wordt als je alles bij elkaar moet faken. Straks rolt er een vriendschap uit die alleen maar gebaseerd is op een leugen.
Met de mensen waar ik mezelf prettig bij voel ben ik oprecht geinteresseerd, dat scheelt :) Een voordeel van al dat uitzendwerk is wel dat je veel nieuwe mensen ontmoet, maar dus niet weet hoe lang/vaak je ze ziet. Dus als er dan iemand is waar ik goed mee klik moet je eigenlijk meteen toeslaan zoals laatst meteen de eerste keer iemand thuis uitnodigen hier en dat was prima en leuk. Daarna steeds verschillende diensten gedraaid dus dat helpt niet mee voor blijvend contact. Hopelijk komende week anders nu de feestdagen voorbij zijn.
pi_167821468
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Met de mensen waar ik mezelf prettig bij voel ben ik oprecht geinteresseerd, dat scheelt :) Een voordeel van al dat uitzendwerk is wel dat je veel nieuwe mensen ontmoet, maar dus niet weet hoe lang/vaak je ze ziet. Dus als er dan iemand is waar ik goed mee klik moet je eigenlijk meteen toeslaan zoals laatst meteen de eerste keer iemand thuis uitnodigen hier en dat was prima en leuk. Daarna steeds verschillende diensten gedraaid dus dat helpt niet mee voor blijvend contact. Hopelijk komende week anders nu de feestdagen voorbij zijn.
Maar wat brengt je dat op dit moment?
pi_167823388
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 22:10 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Fake it till you make it toch? Ik onthoud bijna alles dus komt iig wel oprecht over als ik informeer naar dingen die ik nog weet.
Uiteindelijk draait vriendschap ook om dat mensen je accepteren om wie je bent. Als jij een toneelstukje opvoert zal je niet jezelf kunnen zijn. Lijkt mij erg vermoeiend, maar ik snap wel dat je in get begin niet bekend wil staan als Koos vriendloos.
pi_167823400
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:57 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ja, dat werkt niet he. Jij bent niet gemaakt voor het sociale leven. En misschien moet je maar gewoon accepteren dat zolang je daar geen hulp voor wilt zoeken dat ook nooit gaat veranderen.
Oprechte interesse gaat een therapeut hem ook niet kunnen leren. Dat zal hij toch in de praktijk moeten ondervinden.
pi_167823453
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 09:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Uiteindelijk draait vriendschap ook om dat mensen je accepteren om wie je bent. Als jij een toneelstukje opvoert zal je niet jezelf kunnen zijn. Lijkt mij erg vermoeiend, maar ik snap wel dat je in get begin niet bekend wil staan als Koos vriendloos.
Tja, heb dat sowieso al snel. Als mensen beginnen te praten over hun relatie, hun veroveringen van afgelopen weekend of ex-relaties dan sta ik er ook altijd een beetje bij en niemand die vraagt hoe het bij mij zit. Blijkbaar kunnen ze dat wel raden :')
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 00:00 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar wat brengt je dat op dit moment?
Voor nu een stukje gezelligheid en vertrouwdheid als je steeds dezelfde mensen tegenkomt. Maar het is uitzendwerk dus je weet nooit met wie je werkt vooraf en de ene keer zie je personen waarmee het klikt en de andere keer werk je een dag lang met mensen waar je niks mee hebt of gewoon niks terugzeggen.. Ik probeer altijd gewoon een praatje te maken tijdens werk en meestal wordt dat wel gewaardeerd. :)
pi_167823580
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 09:32 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Tja, heb dat sowieso al snel. Als mensen beginnen te praten over hun relatie, hun veroveringen van afgelopen weekend of ex-relaties dan sta ik er ook altijd een beetje bij en niemand die vraagt hoe het bij mij zit. Blijkbaar kunnen ze dat wel raden :')
Denk wel dat ze het kunnen raden inderdaad. Vaak merk je het wel. Maar goed, je bent bezig het te veranderen. Als je van jezelf weet dat je sociaal ongemakkelijk bent zullen anderen dat heus merken, maar dat hoeft niet een slecht iets te zijn. Zo lang je jezelf accepteert voor je tekortkomingen, zullen anderen dat ook eerder doen.
pi_167823632
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 09:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Denk wel dat ze het kunnen raden inderdaad. Vaak merk je het wel. Maar goed, je bent bezig het te veranderen. Als je van jezelf weet dat je sociaal ongemakkelijk bent zullen anderen dat heus merken, maar dat hoeft niet een slecht iets te zijn. Zo lang je jezelf accepteert voor je tekortkomingen, zullen anderen dat ook eerder doen.
Dat doe ik sowieso. Ik ben wie ik ben en probeer de werkdag een beetje leuk te maken voor elkaar. Ik merk wel dat sommige mensen hele verhalen ophangen tegen mij en je met elkaar in discussie gaat en weer een ander blijft heel zakelijk en krijg je geen hoogte van. Ik merk wel dat sommige collega's die stil of niet zo sociaal zijn, wel als buitenbeentje worden beschouwd. En mij betrekken ze overal bij. Dus wel een goed teken :) Alleen blijft het lastig om deze 'contacten' om te zetten naar iets buiten werk om, want de meeste mensen hebben ook gewoon een normaal leven naast hun werk met vrienden en relaties. Maar ik trof dus ook iemand die eigenlijk in dezelfde periode zit dat iedereen al voorzien is, nu een beetje contact is verloren met oud-klasgenoten etc. en daar klikt het dus goed mee.
pi_168065112
Jullie nog tips om wat uit de contacten van mijn werkzaamheden afgelopen tijd te halen? Deze week laatste keren. Er komt geen afsluitend etentje of iets. Zou het tof vinden sommige mensen nog vaker te zien/spreken. Kan ze wel random toevoegen op FB maar als je verzoek dan niet geaccepteerd wordt ga je ook een beetje af (ook al zie je ze daarna nooit meer).

[ Bericht 0% gewijzigd door DatIsJammurZeg op 11-01-2017 23:00:08 ]
pi_168065326
Volgens mij heb je al genoeg tips gekregen en je luistert er toch niet naar....
pi_168066282
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:58 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij heb je al genoeg tips gekregen en je luistert er toch niet naar....
Die laatste zin vraag ik vooral omdat ik zie dat sommige collega's elkaar hebben toegevoegd op FB. Denk ik: moet ik dat dan ook maar gaan doen? Wat als ze je niet accepteren?
pi_168068612
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Die laatste zin vraag ik vooral omdat ik zie dat sommige collega's elkaar hebben toegevoegd op FB. Denk ik: moet ik dat dan ook maar gaan doen? Wat als ze je niet accepteren?
Dan weet je dat ook weer.
Oh.
pi_168068955
Hangt er vanaf hoe het contact was. Als je hun nooit spreekt is het raar. Heb je op de laatste dagen nog een leuk gesprek, kun je altijd vragen of je contact kan blijven houden via FB.

En als ze jou niet accepteren dan lijkt me dat een duidelijke hint.
pi_168068965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Die laatste zin vraag ik vooral omdat ik zie dat sommige collega's elkaar hebben toegevoegd op FB. Denk ik: moet ik dat dan ook maar gaan doen? Wat als ze je niet accepteren?
Dan ben je even ver als nu.
1 + 1 = blauw
pi_168069150
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:52 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Jullie nog tips om wat uit de contacten van mijn werkzaamheden afgelopen tijd te halen? Deze week laatste keren. Er komt geen afsluitend etentje of iets. Zou het tof vinden sommige mensen nog vaker te zien/spreken. Kan ze wel random toevoegen op FB maar als je verzoek dan niet geaccepteerd wordt ga je ook een beetje af (ook al zie je ze daarna nooit meer).
Je hebt niks te verliezen. Voeg gewoon de mensen toe waarmee je contact zou willen houden.
pi_168071117
Toevoegen op Facebook kan altijd. Vraag is alleen hoe je dan denkt dat contact te kunnen onderhouden. Als je die personen echt wilt spreken kun je beter gewoon een nummer vragen.

Tenzij je het alleen maar doet om je vriendenaantal op FB een beetje op te krikken.
pi_168743688
Het is een poos geleden dat ik voor het laatst iets geschreven heb in deze topic reeks maar wou toch iets plaatsen.

Het zit namelijk zo, kon ik in mijn vorige post nog vermelden dat ik aan een nieuwe studie was begonnen en daar nieuwe (oppervlakkige) contacten maakte, is dat reeds verleden tijd.
Nu baal ik hiervan want die contacten die ik daar opdeed ben ik nu weer kwijt.

Voor de rest is er niet bijster veel veranderd. Heb nog steeds moeite met me openstellen naar nieuwe mensen toe en een ''simpel'' gesprek voeren.

Ook het zoeken naar nieuwe vrienden is nog lastig, vooral omdat ik niet echt weet waar ik ze moet gaan zoeken.
Ik overweeg om me aan te melden bij nmlk, maar iets houd me daar nog in tegen.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 21:05:36 #98
356190 xBubbles
Lights will guide you home
pi_181064748
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:14 schreef anotherRandomdude het volgende:
Het is een poos geleden dat ik voor het laatst iets geschreven heb in deze topic reeks maar wou toch iets plaatsen.

Het zit namelijk zo, kon ik in mijn vorige post nog vermelden dat ik aan een nieuwe studie was begonnen en daar nieuwe (oppervlakkige) contacten maakte, is dat reeds verleden tijd.
Nu baal ik hiervan want die contacten die ik daar opdeed ben ik nu weer kwijt.

Voor de rest is er niet bijster veel veranderd. Heb nog steeds moeite met me openstellen naar nieuwe mensen toe en een ''simpel'' gesprek voeren.

Ook het zoeken naar nieuwe vrienden is nog lastig, vooral omdat ik niet echt weet waar ik ze moet gaan zoeken.
Ik overweeg om me aan te melden bij nmlk, maar iets houd me daar nog in tegen.
Mag ik inspringen? Wat maakt dat je die nieuwe contacten kwijt bent? Geen oordeel, gewoon benieuwd :)
Believe you can, and you will.
pi_181074948
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:05 schreef xBubbles het volgende:

[..]

Mag ik inspringen? Wat maakt dat je die nieuwe contacten kwijt bent? Geen oordeel, gewoon benieuwd :)
Ondanks dat mijn vorige post ruim een jaar gelden was zal ik de vraag beantwoorden.
De (Ex)studiegenoten gingen gewoon verder met de studie en aangezien de meesten van het toch wel enigszins intensief vonden bleef er weinig vrije tijd aan hun kant over.

Nu was het zo dat ik een paar keer een aantal heb uitgenodigd om wat te ondernemen in een voor hun wat minder drukke periode maar dat is er nooit van gekomen. Aangezien de reisafstand van sommigen ook best wel een eind was maakte dat het plannen ook niet gemakkelijker op.

Van de ongeveer 5/6 man met wie ik wat meer contact had is er een overgebleven waar ik nog af en toe mee contact heb.

Hopelijk is de vraag nu enig sinds beantwoord :)
pi_181131660
Ah, herkenbaar topic dit. Ik kan heel moeilijk over koetjes en kalfjes praten. Ik zou heel graag nieuwe mensen willen leren kennen, maar ik vind vaak anderen of mezelf niet interessant genoeg. Daarnaast vind ik het mijzelf vaak ook niet waard, dat helpt ook niet. Moeilijk, moeilijk.
  donderdag 10 januari 2019 @ 20:19:48 #101
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184325706
TVP

Ik heb nu wel leuke mensen om mij heen maar mijn gevoel snakt naar meer en om ook een standaard studerend uitgaansmeisje te zijn.

Nu heb ik wel vrienden.. maar de meesten ervan zijn autistisch. Mijn vriendinnen zijn allemaal niet autistisch en normaal, maar ze houden wel van mij om wie ik ben.

Maar ik haat mijn introversie. Ik heb gewoon vaak geen zin om sociaal te doen.. ook omdat ik bang ben wat anderen van mij denken.

Ik ben namelijk best wel kinderachtig, kinderachtige stem en ik kom daardoor heel onschuldig maar dus ook niet zo assertief over op anderen. Daarnaast heb ik vaak de drang om zomaar met mijn hoofd te schudden of rare bewegingen te maken.. dat is om mijn stress kwijt te raken. Maar hierdoor zie ik er dan echt mogolisch of “downie” uit..
Dus ik houd dat altijd tegen op werk, maar op de fiets en thuis ben ik weer mijzelf.

Weet iemand tips voor mij?

Mijn mimiek etc heeft wss ook te maken met mijn autisme maar als ik dat allemaal niet doe kom ik wel heel normaal en standaard meisje over. Maar ik heb erg die drang eenmaal..
pi_196750147
Voor de jongeren die kampen met eenzaamheid, kijk eens bij https://www.join-us.nu/.

Voor de wat ouderen onder ons, https://www.humanitas.nl heeft per regio verschillend aanbod in maatjes, vriendschappelijke bezoeken en andere diensten.

Heb je een fysieke beperking die contact bemoeilijkt? Kijk dan eens bij https://www.zonnebloem.nl
pi_197594275
Over dit topic wil ik wel even wat kwijt, vanuit mijn eigen ervaring. Ik ben erg eenzaam geweest (van mijn 14e-18e) en dat was een hele leerzame periode. Het is belangrijk dat je eerst oké bent met hoe je zelf bent, voordat je je goede contacten opbouwt. Je hoeft echt niet perfect te zijn, maar het is wel belangrijk dat je weet dat je gevoel bij anderen zichtbaar is. Ik zelf heb in mijn eenzame periode een vreselijke tijd gehad, want in die periode zag ik het leven vaak ook niet meer zitten. Toen op een dag veranderde alles, want ik zag de volgende uitspraak: "Als je doet wat je altijd deed, dan zul je kregen wat je altijd kreeg". Dat was de doorbraak, want ik zag in dat de eenzaamheid vooral aan mezelf lag. In het daaropvolgende jaar ben ik snel uit het dal geklommen. Nu heb ik een paar vrienden (nog steeds niet zoveel), maar het opbouwen van contacten gaat door! Het belangrijkste is dat ik mij goed en positief voel. Ik ben regelmatig nog wel wat eenzaam, maar het gaat de goede kant op!!

Tips van mij:
- Sluit jezelf niet direct uit/af van een groep, want je maakt dan een verkeerde indruk en je sluit jezelf daarmee meteen buiten;
- Breek met mensen waar je uiteindelijk geen vriendschap in ziet, want dat kan je heel negatief maken. In mijn eenzame periode ging ik wel om met mensen waar ik niks mee had (om toch iets van contact te hebben), maar dat maakte mij nog negatiever;
- Volg je gevoel bij het maken van sociale contacten en durf! Durf contacten te leggen. (voorbeeld: ik heb vriendschappen in de sportschool/bijbaan gemaakt);

Tenslotte hoop ik dat anderen nog tips hebben, ook voor mij. Het gaat beter met mij, maar soms ben ik nog wat onhandig (sociaal gezien).

-
pi_199768936
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 19:02 schreef Dave18B het volgende:
Over dit topic wil ik wel even wat kwijt, vanuit mijn eigen ervaring. Ik ben erg eenzaam geweest (van mijn 14e-18e) en dat was een hele leerzame periode. Het is belangrijk dat je eerst oké bent met hoe je zelf bent, voordat je je goede contacten opbouwt. Je hoeft echt niet perfect te zijn, maar het is wel belangrijk dat je weet dat je gevoel bij anderen zichtbaar is. Ik zelf heb in mijn eenzame periode een vreselijke tijd gehad, want in die periode zag ik het leven vaak ook niet meer zitten. Toen op een dag veranderde alles, want ik zag de volgende uitspraak: "Als je doet wat je altijd deed, dan zul je kregen wat je altijd kreeg". Dat was de doorbraak, want ik zag in dat de eenzaamheid vooral aan mezelf lag. In het daaropvolgende jaar ben ik snel uit het dal geklommen. Nu heb ik een paar vrienden (nog steeds niet zoveel), maar het opbouwen van contacten gaat door! Het belangrijkste is dat ik mij goed en positief voel. Ik ben regelmatig nog wel wat eenzaam, maar het gaat de goede kant op!!

Tips van mij:
- Sluit jezelf niet direct uit/af van een groep, want je maakt dan een verkeerde indruk en je sluit jezelf daarmee meteen buiten;
- Breek met mensen waar je uiteindelijk geen vriendschap in ziet, want dat kan je heel negatief maken. In mijn eenzame periode ging ik wel om met mensen waar ik niks mee had (om toch iets van contact te hebben), maar dat maakte mij nog negatiever;
- Volg je gevoel bij het maken van sociale contacten en durf! Durf contacten te leggen. (voorbeeld: ik heb vriendschappen in de sportschool/bijbaan gemaakt);

Tenslotte hoop ik dat anderen nog tips hebben, ook voor mij. Het gaat beter met mij, maar soms ben ik nog wat onhandig (sociaal gezien).

-
Hoi Dave, ik was vroeger ook niet goed met sociale contacten. Inmiddels ben ik stukken beter erin geworden :) Ik word sterker nog gezien als een heel sociaal persoon in het dagelijks leven. Maar veel mensen weten niet dat ik eigenlijk echt introvert ben en oplaad van me-time. Niks mis mee, dat ik mij ook goed kan vermaken met mijzelf.

1: Stel vragen en vraag goed door aan de ander :) Mensen vinden het heel fijn om veel over zichzelf te praten! zorg wel dat je oprecht geïnteresseerd lijkt en geef de ander de ruimte om zijn verhaal kwijt te kunnen. Niet meteen op naar de volgende vraag.
2. Geef de ander de ruimte. Wanneer iemand bijvoorbeeld een keertje niet wilt afspreken, betrek het absoluut niet meteen op jezelf als in ‘de ander vindt mij niet leuk genoeg en daarom spreken ze niet af’ of als veel eenzame mensen dit doen. Toon in plaats daarvan juist begrip en reageer met ‘ik begrijp het hoor :* Of geen probleem joh! We spreken later wel een andere dag af :)
Mensen hebben een druk leven en denken echt veel minder dan je denkt na specifiek over jou. Wees absoluut niet onzeker hierover en doe gewoon normaal en chill.
3. Besef dat je aan het begin wat vaker de eerste stap moet zetten en zie hier ook geen probleem in. Maar geef tegelijkertijd de ander ook de gelegenheid om jou te kunnen uitnodigen. Geef diegene dus de tijd om jou te uitnodigen en als het heel lang duurt, nodig je diegene lekker zelf uit om ergens een drankje te doen.
4. Verdiep je in begrippen als sensitief en responsief. Sociale mensen zijn sensitieve mensen die goed grenzen en andere dingen kunnen goed grenzen en mensen aanvoelen en daar goed op reageren. Vind tips over hoe je het beste sensitiviteit en responsiviteit kunt ontwikkelen. Verdiep je ook in ‘gespreksvaardigheden ontwikkelen’
5. Onthoud dat mensen niet houden van saaie mensen die nooit enthousiast of lekker vrolijk en gek zijn. Heb humor! Gebruik via textberichten en whatsapp emoji’s. Dat oogt minder saai.
6. En mensen die negatief over zichzelf praten of zichzelf telkens bekritiseren. Toon en heb zelfvertrouwen. Maar wees natuurlijk niet arrogant.
7. The law of attraction, je trekt aan wat jij zelf bent! :) Fake it until you make it, als in haal de beste versie uit jouzelf!
pi_200994584
Tot een paar jaar geleden dat ik ook dat ik veel moeite had met het aangaan van nieuwe contacten. Zo'n 3 jaar geleden kwam ik erachter dat ik geen moeite heb met sociale contacten, maar dat ik altijd de verkeerde mensen opzocht.

Al sinds de basisschool kon ik moeilijk aansluiting vinden bij leeftijdsgenoten. Met een enkeling had ik het leuk, maar dat waren dan echt schoolvrienden. Buiten school zag ik diegenen niet. Op de middelbare school hetzelfde. Door leeftijdsgenoten ben ik ook veel gepest geworden. Ik heb me lang vreemd en sociaal onhandig gevoeld, totdat ik er een paar jaar geleden achter kwam dat ik veel meer aansluiting vind bij mensen van wat oudere leeftijd. Ik ben nu 28 en heb in de afgelopen 2 jaar nog een nieuwe vriendenkring opgebouwd. Ik ben hierin veruit de jongste. Het merendeel is tussen de 35 en 40. Ik ben heel blij dat ik nu weet wat 'mijn soort mensen' zijn. Op sociaal gebied is dit de beste tijd uit mijn leven. Na 26 jaar kwam ik erachter dat ik niet sociaal onhandig ben, maar dat ik gewoon een oude ziel in een jong jasje ben :)

Ik denk dat dit wel bij meer mensen kan spelen die moeite lijken te hebben met sociale contacten. Op de basisschool en middelbare school maak je niet snel contact met mensen die 5 jaar ouder zijn. Als je in de brugklas zit dan ga je je niet aansluiten bij iemand van 6 VWO, alleen al omdat het niet zo snel geaccepteerd wordt. Als ik nu terugdenk aan mijn pubertijd dan weet ik dat ik toen al de behoefte had om met wat oudere mensen om te gaan. Je hoort mensen vaak zeggen dat het als volwassene moeilijk is om nieuwe vrienden te maken. Ik heb dat juist heel anders ervaren. Ik ben nu op een leeftijd gekomen dat het niet meer raar wordt gevonden dat je met mensen omgaat waarbij er een leeftijdsverschil is.
pi_201042640
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:06 schreef iweh het volgende:
Je hoort mensen vaak zeggen dat het als volwassene moeilijk is om nieuwe vrienden te maken. Ik heb dat juist heel anders ervaren. Ik ben nu op een leeftijd gekomen dat het niet meer raar wordt gevonden dat je met mensen omgaat waarbij er een leeftijdsverschil is.
Ik denk ook dat zodra je ouder bent het makkelijker kan zijn omdat je beter weet wie je bent en met wat voor soort mensen je het liefste om wil gaan.

Wat ik zelf wel merk is dat ik als volwassene moeite heb om mensen te ontmoeten en vriendschappen aan te gaan. Naast een 40-urige werkweek blijft er weinig tijd over en er zijn minder activiteiten waarbij je regelmatig dezelfde nieuwe mensen ontmoet. Als puber was dat op zich wel makkelijker: veel meer vrije tijd en veel meer kansen om een band met anderen op te bouwen doordat je langere tijd jezelf in dezelfde omgeving bevond.

Mag ik vragen waar/met welke activiteit(en) jij jouw nieuwe vriendenkring hebt opgebouwd?
pi_201200163
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:54 schreef benzin het volgende:

[..]
Ik denk ook dat zodra je ouder bent het makkelijker kan zijn omdat je beter weet wie je bent en met wat voor soort mensen je het liefste om wil gaan.

Wat ik zelf wel merk is dat ik als volwassene moeite heb om mensen te ontmoeten en vriendschappen aan te gaan. Naast een 40-urige werkweek blijft er weinig tijd over en er zijn minder activiteiten waarbij je regelmatig dezelfde nieuwe mensen ontmoet. Als puber was dat op zich wel makkelijker: veel meer vrije tijd en veel meer kansen om een band met anderen op te bouwen doordat je langere tijd jezelf in dezelfde omgeving bevond.

Mag ik vragen waar/met welke activiteit(en) jij jouw nieuwe vriendenkring hebt opgebouwd?
Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen met activiteiten via NMLK. Het fijne hieraan is dat je zelf uitkiest welke activiteiten je aanspreken en je kunt ook zelf iets organiseren. Je ontmoet zo dus ook snel mensen met dezelfde interesses. Soms kom je met zo'n activiteiten ook mensen tegen met wie je helemaal niks hebt, maar er zijn altijd wel een paar mensen met wie je een groepje gaat vormen en met wie je vaker samen dingen gaat ondernemen. Zo is bij mij een nieuwe vriendengroep ontstaan.
pi_205472427
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 21:46 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
De Spaanse is weg. Het was een beetje akward want ze praatte écht veel en ik bijna niks... dus sommige momenten waren erg stil. Ik voel me dan toch te introvert voor zulke mensen want ik heb ook niet echt veel te vertellen, helemaal niet in het Engels. Ik werd er wel een beetje depri van want zij was echt zo'n type die van land naar land gaat en overal vrienden heeft en ik denk dat: fuck wat doe ik met mijn leven eigenlijk? Dus ondanks dat ze heel aardig was had ik toch zo'n gevoel van: was dit nou slim? Je focust je juist weer op alle dingen die je in je leven mist als je hoort dat ze overal vrienden heeft zitten, super sociaal is etc. Gelukkig was dit puur vriendschappelijk en als kennismaking, maar ik vraag me wel af wat ik eigenlijk met mijn leven wil. Ik heb elke dag een boring life.
Je kan het zien als inspiratie om ook zo sociaal te worden als haar :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')