abonnement Unibet Coolblue
pi_167223257
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


pi_167223278
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Het enige woord wat T doelgericht zegt is auto. Als we over straat lopen is het "auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto", ik: "Kijk, een lantaarnpaal :') " en T: ""auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto"
Zo begon N. ook, echt hilarisch vond ik het. Elke geparkeerde auto moest benoemd worden. Op een gegeven moment kwam het woordje boom erbij, toen was er helemaal geen moment stilte meer tijdens onze wandelingen. _O-
pi_167223479
Ik vind het erg lastig sommige woorden uit elkaar te houden. Ik zat laatst met Wolk in de bus en ze bleef naar de kinderwagen wijzen en 'zitten' zeggen vanuit de doek. Omdat we bijna thuis waren wilde ik die verhuizing niet aangaan. Eenmaal thuis bleek dat ze gewoon megadorst had, en dus 'drinken' zei in plaats van zitten. Ze spreekt het vrijwel hetzelfde uit.

Net als 'auto' en 'eten' en 'draaien' en 'aaien'.

Die laatste was wel even een verrassing toen ik dacht dat ze heel lief de kat z'n staart wilde aaien... :o
  vrijdag 9 december 2016 @ 22:23:43 #4
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167223815
Hier is dat met 'paard' (patie wordt dat vaak) en 'water' (watie). Maargoed, dan geef ik het allebei, kan ze zelf kiezen.

Drinken doet ze idd best veel, ze heeft nu zelf zo'n rietjesbeker, ben echt verbaasd hoeveel erin gaat!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167227624
R is best verstaanbaar, maar slaat altijd de eerste lettergreep over. Van de week was ze aan het hoesten en protesten en riep ze de hele tijd 'kouwen', dus ik dacht dat ze zich verslikte. Blijkt het verkouden te zijn.

Nu al een dag of 4 met zware hoest en 39 graden trouwens (R dus), ik twijfel een beetje tussen uitzieken en langs de dokter.
pi_167227932
Lastig he, wanneer je langs de huisarts moet... Zo zat ik laatst ook een kleine week te dubben.

4 dagen hoge koorts (is best lang) én hoest, dan zou ik toch even laten luisteren naar de longetjes. Anders ff bellen met de assistente, die weten vaak prima wat bij zo'n ukkie de grens van het "normale" is.
pi_167227943
En beterschap voor d'r natuurlijk, zou het haast vergeten! :@
pi_167227962
Ik bel in zo'n geval even met de assistente voor advies. Voelt toch net wat fijner.
pi_167230483
Toch maar even geweest, middenoorontsteking. ;( Arme frummel heeft dus al de hele tijd oorpijn.
pi_167230795
Aah, wat sneu ingee. Beterschap voor R.! :*

Ketel zit ook al een paar dagen niet zo lekker in zijn vel. Hoesten, veel snot, koortsig en huilerig. Dit weekend maar rustig aan doen.
pi_167231098
Aww, sneutjes. Ik hoop dat ze snel opknap Ingee. En Keteltje ook.
pi_167231592
Beterschap!

Hier gisteravond ook ineens een zieke baby, een spugende. Dat was voor het eerst. Slokjes water kwamen er later ook nog weer uit. Maar uiteindelijk viel ze in slaap en hebben we haar vannacht niet meer gehoord. Lijkt vandaag weer ok.
pi_167240619
Poeh beterschap voor jullie dreumesjes! :* Het heerst echt weer geloof ik ;(

Hier ook een zieke dreumes. Al weer een paar dagen flink aan het hoesten en net ook ruim 39 graden. Gisteren had ze ook opeens allerlei kleine rode puntjes/stipjes in d'r gezicht. Was eerst bang voor een of andere kinderziekte (toch een beetje eng als je zelf zwanger bent), maar kon niks vinden waar het op leek.
Bij nader inzien zijn het waarschijnlijk hele kleine puntbloedinkjes, veroorzaakt door de druk van het harde hoesten :'(

Billen zijn ook weer flink rood en ik zag volgens mij een paar puntjes van een nieuwe kies, dus ik ben bang dat het weer van alles tegelijk is ;(
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167241225
Beterschap voor alle dreumesjes!
Tim is (voor de verandering) momenteel kerngezond dus ik ben blij!

(Ik probeer weer een beetje aan te haken hier :))
pi_167251260
Beterschap voor alle sneutjes :*

En hoi Fannetje!

Praten: hier beginnen ook de 2-zinsopdrachten. 'Jaja uit' (jas uit). Ze wijst dan ook naar zichzelf dat haar jas uit moet. Of 'ses uit' (schoenen uit) en dan tilt ze een voet op.

Het grote flapjesboek van Dikkie Dik leest ze nu ook zelf. Daar staan voornamelijk poezen (goh..), muizen en de beer in, dus dat gaat zo: mauw, mauw, mauw, piepiepiep!, mauw, beeeeertje, mauw, mauw, mauw :D En intussen met het vingertje alles aanwijzen natuurlijk.
pi_167252168
Beterschap voor de andere sneutjes!

Pratende en luisterende kindjes zijn leuk. R denkt dat ze rozijnen krijgt als het tijd is voor medicijnen.

En vanochtend kwamen we beneden, eerste wat ze zegt: O nee! Kess Boom uit!
pi_167263803
Hier vanmiddag ook maar een ritje HAP gedaan, onze Minion heeft ook een oorontsteking ;(
Twijfelde eerst ook over nog even aankijken, maar ben blij dat we toch maar even gegaan zijn. Antibioticakuurtje gehad, hopelijk slaat dat snel aan!

Iemand een idee hoelang dat normaal gesproken ongeveer duurt, voor dat je verbetering merkt?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167263847
Een paar dagen. Vrij snel!
Beterschap :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_167263992
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:01 schreef twist02 het volgende:
Hier vanmiddag ook maar een ritje HAP gedaan, onze Minion heeft ook een oorontsteking ;(
Twijfelde eerst ook over nog even aankijken, maar ben blij dat we toch maar even gegaan zijn. Antibioticakuurtje gehad, hopelijk slaat dat snel aan!

Iemand een idee hoelang dat normaal gesproken ongeveer duurt, voor dat je verbetering merkt?
Bij ons na een dag al, kan ook toeval zijn. Ze was vandaag overdag goed te pas zonder pcm en begon pas 's avonds over oorpijn.
pi_167264112
Goed om te horen, hopelijk hier ook snel verbetering, want zo sneu als ze nu is, heb ik 'r nog nooit gezien. Ben niet zo'n weekdier, maar pfff wat breekt je hart dan zeg ;(

Lees net dat er binnen 24-48u verbetering merkbaar moet zijn, daar hopen we dan maar op! :Y

Morgen blijft 1 van ons thuis en dinsdag ben ik altijd al vrij, dus dan kan ze lekker uitzieken.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167264153
Beterschap voor je Minion, twist!

Met Ketel gaat het inmiddels gelukkig alweer beter, vandaag was hij weer vrolijk als vanouds. Hij wist me 's ochtends alleen wel zo hard in mijn gezicht te slaan met een boek dat de tranen in mijn ogen sprongen. :X
pi_167265132
Koen heeft inmiddels 2 weken diarree en is volgens mij wat afgevallen (de luier sluit strakker). We zijn nu allemaal gammel, Thijs heeft ook al overgegeven en diarree en ik ook en momenteel hangt mijn man ook op de bank met buikpijn.

Het zal bij Koen dus niet alleen de hoektanden zijn waar zijn buik last van heeft. Gelukkig is hij wel (weer) vrolijk en kan na een paar BisonKid dagen nu ook weer lekker zelf spelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:03 schreef Fannetje het volgende:
Beterschap voor alle dreumesjes!
Tim is (voor de verandering) momenteel kerngezond dus ik ben blij!

(Ik probeer weer een beetje aan te haken hier :))
Hoi! :W
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167265155
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:01 schreef twist02 het volgende:
Hier vanmiddag ook maar een ritje HAP gedaan, onze Minion heeft ook een oorontsteking ;(
Twijfelde eerst ook over nog even aankijken, maar ben blij dat we toch maar even gegaan zijn. Antibioticakuurtje gehad, hopelijk slaat dat snel aan!

Iemand een idee hoelang dat normaal gesproken ongeveer duurt, voor dat je verbetering merkt?
24-48 uur. Bij diarree of spugen wel aan de bel trekken!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167265394
Het gaat echt rond he? Nouja, hopelijk zijn we met de kerst dan allemaal niet ziek.

M is ook weer helemaal ok. Ben zelf wel al twee dagen wat gammel. Gister meer dan vandaag trouwens. Hoe reëel is de kans dat je zelf niet ziek wordt na een zieke dreumes? O-)
pi_167265577
IMA, dat vroeg ik me ook al af, vooral omdat man vorige week ook al ziek was :X So far, so good...
* twist02 klopt af

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:50 schreef McLaura het volgende:

[..]

24-48 uur. Bij diarree of spugen wel aan de bel trekken!
Thanks! Ivm uitdroging neem ik aan? Ze spuugde daarstraks (nog voor het toedienen van de ab) wel een klein beetje, maar dat was meer als reactie op het dappere hapje avondeten dat ze probeerde geloof ik.

Qua eten maak ik me niet zo'n zorgen; ze eet normaal gesproken hartstikke goed en kan evt. ook best wat missen (het is met 14kg een lekker spekkie zeg maar ;) ). Maar hoop wel dat ze morgen wat beter drinkt, want dat ging net ook behoorlijk moeizaam...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167265731
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Het gaat echt rond he? Nouja, hopelijk zijn we met de kerst dan allemaal niet ziek.

M is ook weer helemaal ok. Ben zelf wel al twee dagen wat gammel. Gister meer dan vandaag trouwens. Hoe reëel is de kans dat je zelf niet ziek wordt na een zieke dreumes? O-)
het is mij al een paar keer gelukt. Maar goed, ik ben normaal gesproken nooit ziek, en sinds T er is 1x ziek geweest...
pi_167265949
Beterschap trouwens voor alle zieken!
pi_167266012
Beterschap aan alle zieken :*

Hier is A net hersteld van haar extreme verkoudheid en oorontsteking (nog wel aan de ab). Maar man man man wat komt dat rondwaaiende virus ongunstig uit nu! :'( Ik heb komende donderdag examen van mijn post-ac opleiding en moet dus studeren. Afgelopen week was A goed ziek, dus geen crèche en moesten mijn ouders oppassen. Dat ging 1 dag goed, maar toen waren zij allebei ziek. Aangezien ik moest studeren, hebben ze de drie dagen erna toch een paar uurtjes op A (die was toen al aan de beterende hand) gepast. Maar vrijdag was ik aan de beurt... snotsnotsnotverkouden (de allerergste soort ;( ) en non-stop hoesten. Dus heel het weekend naar de maan. Nu heb ik nog maar 3 dagen om met die blafhoest en verstopte neus te studeren (mag A gelukkig een dag extra naar het kdv brengen). :{

Dus IMA: het lijkt me niet echt reëel om als enige virusvrij te blijven ;)
pi_167267170
N. en ik zijn al 4 weken aan het hoesten en snotteren met als toppunt van ellende vorige week haar koortslipvirus. Sinds we dat gehad hebben is een gewone verkoudheid prima te handelen gelukkig. Ik heb zelf eigenlijk niet de illusie dat ik nog beter word voordat ik mijn baby eruit gepoept heb eigenlijk. :+ Klinkt heerlijk voor de buitenwereld trouwens, dat constante gerochel en gesnotter met dat vreselijk taaie slijm. Ik had nooit gedacht dat er in één mens zoveel snot kon zitten /tmi. :Y)

Beterschap voor alle zieken en sneutjes. :*
pi_167267375
Oh jak, wat een hoop zieken hier! Beterschap allemaal!
Ik vind antibiotica wel een wondermiddel hoor, Tim had vorige maand een oor-en longontsteking en met de antibiotica was hij echt na 1 dag alweer enorm opgeknapt. Hoop dat dat voor jullie ook geldt.
pi_167267628
Hoe zit dat nou als N na de bevalling weer een koortslip krijgt? Mag ze dan wel bij de baby of is dat gevaarlijk?
pi_167267719
Dan mag ze inderdaad niet te dicht bij de baby in de buurt komen, dus ik hoop heel erg hard dat het de eerste maanden niet terugkomt. :X
pi_167269052
Oef, da's waar ja! Hoop het ook Selvaria! :X
Oh en hoop wel dat je je snel beter voelt! ;) :*

Da's goed om te horen Fannetje, fijn zulke succesverhalen! ^O^
Maar wat sneu joh, een oor- en longontsteking! ;(
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167269393
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 22:28 schreef twist02 het volgende:

Da's goed om te horen Fannetje, fijn zulke succesverhalen! ^O^
Maar wat sneu joh, een oor- en longontsteking! ;(
Ja, dat vond ik ook. Vond mezelf ook best een ontaarde moeder omdat hij al vijf dagen hoge koorts had en zo ontzettend aan het hoesten was voordat ik met hem bij de huisarts zat :{
pi_167269573
Ach, zo heb je altijd wel wat. Ik voelde mezelf eigenlijk al een aansteller omdat onze Minion 'pas' 2 dagen koorts had ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167271029
Hmm, misschien toch maar een beetje uit de buurt van dit topic blijven... Tot nu toe zijn wij enkel gezegend met snotneuzen gelukkig.

Beterschap allemaal!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_167272125
Waarschijnlijk al te laat, FF... hier inmiddels ook een sneue dreumes. :O hopelijk krijgen we nog wat slaap vannacht na de pcm van zojuist.
pi_167272733
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 21:02 schreef twist02 het volgende:
IMA, dat vroeg ik me ook al af, vooral omdat man vorige week ook al ziek was :X So far, so good...
* twist02 klopt af

[..]

Thanks! Ivm uitdroging neem ik aan? Ze spuugde daarstraks (nog voor het toedienen van de ab) wel een klein beetje, maar dat was meer als reactie op het dappere hapje avondeten dat ze probeerde geloof ik.

Klopt, maar ook omdat je dochter misschien niet tegen dat type ab kan en er misselijk van wordt. Mijn oudste heeft dat met Amoxycilline.

Koen heeft om 5 uur zijn slaapkamer geplaveid met braaksel. Wat op zich wel heel knap is, is dat zijn bed en slaapzak/pyjama schoon zijn.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167273418
dat heeft hij netjes gedaan, McLaura, scheelt weer een beetje was.

Man, wat een zieken hier.

Hier zitten we in fulblown dramaqueen mode. Zodra T iets niet bevalt (als ik bijvoorbeeld wat pap op een lepel doe) gooit hij zich achterover en krijst heel hard. Ik vind het maar lastig, want zo gaat het de hele dag door. Hoort er vast bij he....
pi_167273632
Hier geen zieke dreumes maar wel eentje die zichzelf tot zijn haar aan toe ondergepoept had :{ en daar lekker in lag te slapen :o :X Dus snel onder de douche gezet, kamer luchten (OMG die geur op je nuchtere maag) en nu weer allemaal fris en fruitig naar kdv/werk *)

Waarom houden die luiers trouwens ook zo vaak niets tegen }:| Maat is prima, ik snap niet waar het aan ligt.
  maandag 12 december 2016 @ 09:33:37 #41
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167273886
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 08:46 schreef Jagärtrut het volgende:
dat heeft hij netjes gedaan, McLaura, scheelt weer een beetje was.

Man, wat een zieken hier.

Hier zitten we in fulblown dramaqueen mode. Zodra T iets niet bevalt (als ik bijvoorbeeld wat pap op een lepel doe) gooit hij zich achterover en krijst heel hard. Ik vind het maar lastig, want zo gaat het de hele dag door. Hoort er vast bij he....
Dat doet N ook... Het ergste vind ik dag ze zichzelf pijn doet. Het is al een paar keer voorgekomen dat ze met haar achterhoofd tegen een tafel knalde. En als ik haar optil ben ik dan bang dat ik haar laat vallen :{

Beterschap voor de sneutjes! Gaat het al beter?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167276104
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 06:33 schreef McLaura het volgende:

[..]

Klopt, maar ook omdat je dochter misschien niet tegen dat type ab kan en er misselijk van wordt. Mijn oudste heeft dat met Amoxycilline.

Koen heeft om 5 uur zijn slaapkamer geplaveid met braaksel. Wat op zich wel heel knap is, is dat zijn bed en slaapzak/pyjama schoon zijn.
Ze heeft al eens eerder deze ab gehad volgens mij (inderdaad amoxiciline), dus dat valt hopelijk wel mee.

Sterkte met Koen! :*

Iedereen ook sterkte met de dramaqueens, lijkt me ook pittig! :X

Hier nog weinig verbetering; ik probeer er met man en macht wat vocht in te krijgen, maar voorlopig blijft het steken op 300ml sap. Zelfs druiven (=OMG DUIVUH DUIVUH!! :9~ :Y) :9~ ) gaan er amper in ;(
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167276592
Wat een hoop ziekjes! Ik was gisteren extreem ziek, en vandaag eigenlijk een stuk beter. Net of m'n lijf wist dat het vandaag niet meer zo goed uit kwam ivm maandag :') :+ alles op 1 dag gepropt.
De kinderen hebben (nog) nergens last van gelukkig.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167279180
Ik denk dat het een fase is Jagar... De hysterische grondrolsessies zijn er nu vanaf, maar een korte WAAAAARRGHhoofd-in-nekaanval is altijd maar 1 poging tot schoentje uittrekken verwijderd... (Of geen kattenbrokjes mogen eten. Of geen pepermuntje krijgen. Of je toettoetauto niet dwars door het raam mogen bateren. Nu ik het zo lees heeft mijn kind ook geen leven he :P)

Beterschap voor alle sickies...
pi_167283207
Hahaha Sara! A heeft nu ook soms van die momenten. Dat ze bij de tv staat, mij stralend aankijkt en met haar vingertje nee schudt. En dan keihard op de tv rammen. En als ik haar dan weg haal, gillen natuurlijk. En 5 sec later is ze het alweer vergeten en is ze op weg naar het stopcontact om aan de plaatjes te peuteren (Die. Moeten. Eruit. :( ) :D

Heb overigens uitstel gekregen voor mijn examen! Nu thuis onder een dekentje! Morgen brengt mijn moeder A naar het kdv en kan ik in bed blijven. Eerst beter worden oO<
pi_167287840
Ziekenboeg hier, beterschap allemaal :*

Hier had mijn man ook iets buikgriepachtigs dit weekend. Het duurde ongeveer één dag en hij was echt flink beroerd. Ik hoop niet M. en ik het ook nog krijgen :X
pi_167291182
Pff ik dacht als ik dit topic ontwijk ontspringen we de dans misschien.. mooi niet :P. Hier verkouden en 39 graden koorts vanmiddag :{.

E heeft vandaag totaal denk ik zo'n 300ml gedronken, is dat heel erg? Volgens SM wilde ze echt niet drinken vandaag.. had wel gezegd om te zorgen dat ze goed drinkt maarja.

Beterschap aan jullie kleintjes, hopelijk zijn ze allemaal snel opgeknapt :Y.
pi_167294284
Beterschap aan alle zieke kindjes.

Man man man, ik mag er sinds een week of 3 weer elke nacht minimaal 8 keer uit. Doe je eindelijk tegen je principes in slaaptraining, helpt het ook nog eens geen drol. Ik ga echt kapot hier.
pi_167294501
Ach LuDann, wat balen :*

Hier wordt gevraagd Nijnte kijke? Optaan? :')
pi_167295016
Pff Lu dat lijkt me zo zwaar. Ik zou willen dat ik de gouden tip voor je had maar helaas.. het ging een tijdje wel goed begrijp ik? Is er drie weken geleden iets gebeurd of veranderd in het ritme? Anyhow sterkte.. :*.

Haha hupje, prrrrima tijdstip voor Nijnte kijke toch? :D
  dinsdag 13 december 2016 @ 08:03:16 #51
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167295110
Wat een hoop zieke dreumesjes. Hopelijk allemaal snel weer beter.
LuDann, wat lijkt me dat zwaar. 8x per nacht er uit!
Hihi, Hupje.. mooie tijd om Nijntje te kijken toch.
Ja, wij leven nog ;) Ik heb jullie verwaarloosd... met L en N gaat alles zijn gangetje. N is nu een beetje de 'bitch' in huis. Bijten, knijpen, duwen, haren trekken als het niet naar haar zin is. De frustratie van het niet duidelijk kunnen maken wat ze wel/niet wilt. L is erg ondernemend. Klimt nu op eetkamerstoelen, op het aanrecht van het Ikea keukentje (op een geniale manier, via het kastje en het gat van de wasbak) en slaapt met haar slaapzak andersom. Ze krijgt de rits anders open en gaat dan niet slapen.....
pi_167295140
Ah nee niet weer Lu :{ Valt ze wel weer makkelijk in slaap na het wakker worden, of ook dat niet?

Beterschap voor alle ziekies hier. L. hoest en heeft een snotneus. Ziek was 2 weken terug al.

L. poept de afgelopen maanden iedere ochtend tussen 5 en 6. Daar wordt ze wakker van en dan wil ze niet meer slapen. Logisch, zou ik ook echt wakker van worden. Maar een uurtje later wakker worden zou voor iedereen beter zijn. Jammer dat je dat poep ritme niet kan verleggen. :')

L. begint nu terug te praten als er iemand aan de telefoon is. 'HAllOW' O+ Verder moet er veel nepgekookt worden. En getekend. Vandaag gaan we maar eens verven ofzo.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167295661
Pfoeh, ik was om 5.45u toen de wekker van mijn vriend ging niet echt veel waard na 2 uur onrustige slaap met een onrustige dreumes naast me in bed. Hopelijk knapt hij snel weer wat op.
We gaan zometeen maar aan de knutsel (terwijl we wachten op de pakketbezorger), dat vrolijkt de boel vast op. Nog een paar kerstkaarten maken (van die voorgestanste gevallen waarbij J de binnenkant naar hartelust mag bekrassen en het er tóch leuk uit ziet en van zoutdeeg en glitters sterrenhangers maken voor de leidsters van het kdv. En intussen kerstliedjes zingen met mijn kleine kopieermachientje.

Shop, verschuiven de verhoudingen tussen je meiden ook als er een wat nieuws heeft geleerd?

Kris, J heeft dat een poosje gehad bij zijn middagdut, maar dat is ook weer verschoven. Hopelijk ook bij jullie...
pi_167295725
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 01:27 schreef LuDann het volgende:
Beterschap aan alle zieke kindjes.

Man man man, ik mag er sinds een week of 3 weer elke nacht minimaal 8 keer uit. Doe je eindelijk tegen je principes in slaaptraining, helpt het ook nog eens geen drol. Ik ga echt kapot hier.
poh, heftig. Kan je man er ook uit?
  dinsdag 13 december 2016 @ 09:25:18 #55
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167295756
Klinkt super leuk Hupje. Kerstkaarten maken en hangers (goed idee voor de GO ook)

Kris, hopelijk verlegt dat poepritme zich naar een uurtje of 2 later. Vervelend dat ze juist daardoor zo vroeg wakker is.

Eerst was L de bijter. Maar nu is dat toch echt omgedraaid. L is sowieso de ondernemendste en ontdekt alles als eerste. N klets daarentegen weer meer.
Er komen ook steeds meer woorden uit. Zo schattig. Skoe zijn schoenen. Ook kunnen ze ineens uit een bekertje drinken.
pi_167295760
hier slaapt T ook onrustig de laatste dagen, regelmatig even huilen 's nachts. Maar, we hoeven alleen maar vanuit bed te roepen 'ga maar lekker slapen t' en hij gaat weer slapen..Gister van 19.30 tot 6.45 vanmorgen, daar ben ik blij mee.

Helaas is mijn hoofd zo vol van werk, dat als ik 'snachts wakker ben ik moeilijk weer kan slapen. Frustrerend...
pi_167295772
och Kris, dat had T als baby ook. Zo irritant was dat. Hopenlijk verandert het snel weer.. T peopt trouwens wel 4x per dag, zo fijn... :')
pi_167296309
Er is niet echt wat gebeurd zusje, anders dan dat ze langzaam maar zeker steeds vaker wakker wordt snachts. Dan denk je 'och, 1 keer wakker, daar teken ik voor!' en daarna is het '2 keer wakker, ach het kan veel slechter' en dan '3 keer wakker, nou ja, dat gaat op zich nog' und so weiter... en dan de eerste paar nachten dat je er 8 keer uitgaat hoop je dat het een tijdelijke fluke is.

@Jagar: hij probeert het wel maar kan haar niet troosten zoals ik dat kan aan de borst. Hij gaat dan met haar naar beneden, zoals afgelopen nacht tussen 1 en 3 zodat ik even een paar uur kon slapen. Daarna wisselen we en doe ik de rest van de nacht.

Er lijkt ook altijd wat aan de hand te zijn. Vannacht sliep ze om 3:30 voor het eerst (en werd daarna wel weer elk uur wakker natuurlijk), daarvoor was het een compleet drama. En vanochtend met opstaan weer natuurlijk, zo erg zelfs dat ik de huisarts heb gebeld omdat ik dacht dat er wat aan de hand was. Maar geen koorts en na een uur ging het op zich wel weer. Denk dat ze gewoon compleet oververmoeid is. En ze krijgt een hoektand, die is net door. Ze kwijlt enorm en wil geen speen (wat ook niet helpt want zonder speen kan ze niet slapen).

Ook fijn was dat vanochtend de kat met een enorme wond op zijn kop kwam binnenlopen en de stoppen doorsloegen. Letterlijk, dus dat de stroom uitviel. Toen was de ochtend compleet, zeg maar. :') Eerst Wolk bij het KDV gedropt en toen met de kat naar de dierenarts gesjouwd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nja, goed. We proberen gewoon maar door te gaan. Ik ga zo als ik mijn koffie op heb eindelijk maar eens richting werk. :X
pi_167296427
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:03 schreef LuDann het volgende:
Er is niet echt wat gebeurd zusje, anders dan dat ze langzaam maar zeker steeds vaker wakker wordt snachts. Dan denk je 'och, 1 keer wakker, daar teken ik voor!' en daarna is het '2 keer wakker, ach het kan veel slechter' en dan '3 keer wakker, nou ja, dat gaat op zich nog' und so weiter... en dan de eerste paar nachten dat je er 8 keer uitgaat hoop je dat het een tijdelijke fluke is.

@Jagar: hij probeert het wel maar kan haar niet troosten zoals ik dat kan aan de borst. Hij gaat dan met haar naar beneden, zoals afgelopen nacht tussen 1 en 3 zodat ik even een paar uur kon slapen. Daarna wisselen we en doe ik de rest van de nacht.

Er lijkt ook altijd wat aan de hand te zijn. Vannacht sliep ze om 3:30 voor het eerst (en werd daarna wel weer elk uur wakker natuurlijk), daarvoor was het een compleet drama. En vanochtend met opstaan weer natuurlijk, zo erg zelfs dat ik de huisarts heb gebeld omdat ik dacht dat er wat aan de hand was. Maar geen koorts en na een uur ging het op zich wel weer. Denk dat ze gewoon compleet oververmoeid is. En ze krijgt een hoektand, die is net door. Ze kwijlt enorm en wil geen speen (wat ook niet helpt want zonder speen kan ze niet slapen).

Ook fijn was dat vanochtend de kat met een enorme wond op zijn kop kwam binnenlopen en de stoppen doorsloegen. Letterlijk, dus dat de stroom uitviel. Toen was de ochtend compleet, zeg maar. :') Eerst Wolk bij het KDV gedropt en toen met de kat naar de dierenarts gesjouwd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nja, goed. We proberen gewoon maar door te gaan. Ik ga zo als ik mijn koffie op heb eindelijk maar eens richting werk. :X
Ik zou niet proberen door te gaan LuDann. Kun je niet een paar dagen vrij nemen en even bijtanken? Wolk op het kdv droppen en weer lekker terug naar bed gaan?

En ik weet dat je het niet wilt, maar ik zou toch overwegen te stoppen met BV snachts, dat was hier uiteindelijk de trigger. T werd wakker en kon alleen maar verder slapen met een tepel in z'n mond. 3 helse nachten later leerde hij te slapen zonder tepel in z'n mond, en slaapt nu het grootste gedeelte van de nachten door. Jullie gaan hier aan onderdoor, en het is zooo heftig. :*
pi_167296442
Oh, of je ziek melden, natuurlijk. Want je hebt het bijtanken gewoon nodig...
pi_167296530
Nog 1 week, dan hebben man en ik beiden 2 weken vrij. Die eerste week hebben we voor Wolk 4 dagen opvang, dus dan kunnen we bijslapen.

Ik was trouwens gestopt met de nachtvoedingen maar toen kreeg ze een longonsteking en dat was de enige manier om haar door de nacht te helpen. En daarna kreeg ze RS virus, hetzelfde verhaal... en nu dus tandjes. We gaan het wel weer proberen als we beiden vrij zijn. Man weer bij Wolk op de kamer en ik er dus niet bij.
pi_167296555
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:17 schreef LuDann het volgende:
Nog 1 week, dan hebben man en ik beiden 2 weken vrij. Die eerste week hebben we voor Wolk 4 dagen opvang, dus dan kunnen we bijslapen.

Ik was trouwens gestopt met de nachtvoedingen maar toen kreeg ze een longonsteking en dat was de enige manier om haar door de nacht te helpen. En daarna kreeg ze RS virus, hetzelfde verhaal... en nu dus tandjes. We gaan het wel weer proberen als we beiden vrij zijn. Man weer bij Wolk op de kamer en ik er dus niet bij.
Ik zou dan proberen echt consequent door te zetten. Ookal krijgt ze tandjes, is ze ziek oid. Anders blijf je steeds in deze cirkel. Fijn dat je binnenkort vrij hebt. Nog even doorzetten dan... :*
pi_167296677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik zou dan proberen echt consequent door te zetten. Ookal krijgt ze tandjes, is ze ziek oid. Anders blijf je steeds in deze cirkel. Fijn dat je binnenkort vrij hebt. Nog even doorzetten dan... :*
Ja, ik weet het, al vind ik dat wel erg moeilijk. Ik heb met man afgesproken dat we die 2 weken gaan gebruiken om het slapen weer op de rit te krijgen (eigenlijk waren onze plannen het opruimen van de zolder).
pi_167296704
Dat is ook moeilijk. Wellciht helpt het om te denken dat wolk ook heel veel baat heeft bij ouders die niet op het randje van de afgrond staan, maar die uitgeslapen zijn en energie hebben om met haar e spelen en andere dingen te doen. Zoals de zolder opruimen ;)
pi_167296826
Dat is ook zo ja. :Y
pi_167299598
Oh LuDann, wat ongelooflijk super klote dat het slapen weer zo gaat. Of ja, het niet slapen. Het is heel begrijpelijk dat jullie er doorheen zitten.
Wanneer zijn de vervolgonderzoeken in het ziekenhuis gepland? En hadden jullie ook nog een lijntje open richting slaappoli?

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 13-12-2016 14:31:13 ]
pi_167300033
Ik ben net gebeld met de uitslagen van het bloedonderzoek, alles is gelukkig in orde met haar immuunsysteem. Alleen ijzer is wat laag, maar niet dusdanig laag dat ze er medicijnen nodig zijn. Advies is wat meer groene groenten en rood vlees geven. Er staat geen vervolgonderzoek gepland op het moment, eerst de komende 2 maanden de groei aankijken.

Ik heb wel een kort lijntje naar de slaappoli maar ik denk dat die niets anders zullen adviseren dan we al van plan zijn.
pi_167300768
Hoe is het met Twix, Malteser?

En Mariposas hebben we hier al heeel lang niet gezien!
pi_167300831
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe is het met Twix, Malteser?

En Mariposas hebben we hier al heeel lang niet gezien!
Lief dat je het vraagt. Op dit moment goed! Wel verkouden en een oogontsteking maar goedgemutst en tand 4 is door (waar we niets van hebben gemerkt).
pi_167306780
Ik kom echt niet bijgelezen, sorry voor de halve bijleespost.

Beterschap voor alle zieke dreumesjes! Knappen ze inmiddels weer op!

Ludann: wat prut van het slapen. :*. Kan me zo goed voorstellen hoe naar en moe je je moet voelen..
Verder denk ik dat je met consequent zijn inderdaad het verste komt, maar dat is zo moeilijk, vooral 's nachts..

Malteser: Fijn dat het nu redelijk goed gaat met twix!

Hier gaat het zijn gangetje, met W. gelukkig alles prima. Van het weekend was hij logeren en had daar een mega slechte nacht, maar ik ontdekte een nieuwe tand toen 'ie thuiskwam. Beetje jammer voor de oppas, maar stiekem vond ik het wel goed getimed O-) .
pi_167309229
Ik word al moe als ik het alleen al lees LuDann, laat staan als je er zelf middenin zit. Nog 1 week is gelukkig wel te overzien en iets waar je naar toe af kunt tellen. Ik hoop dat jullie in die twee weken het tij kunnen keren zodat het weer de goede kant op gaat. En niet zo raar denken dat je dit verdient, als het op die manier zou werken zou je een heel goed slapend kind moeten hebben! Slaapgebrek is gewoon killing, laat staan als het structureel is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_167309336
Sterkte LuDann. Hopelijk werkt het "tij keren"!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167309598
LuDann, wat ontzettend klote dat het weer / nog steeds zo zwaar is! Je hebt er misschien helemaal niets aan, maar ik heb ontzettend veel respect voor je dat je het überhaupt nog 'trekt' :*

Hier gaat het nogal wisselend met onze Minion; ik weet het eigenlijk niet zo goed. Gisteren en vanmiddag naar de huisarts geweest, omdat het 's ochtends steeds beter lijkt te gaan, maar ze in de loop van de dag bijna niets meer wil drinken door de keelpijn.
Voelde me ergens behoorlijk overbezorgd, maar de huisarts vertrouwde het ook niet helemaal. Dus bloed laten prikken op verdenking van een bacteriële infectie...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167314833
Niet echt bijgelezen, wilde even een :* doen voor LuDann. Wat rot dat het slapen nu weer zo slecht gaat zeg ;(
Vraag me af of die hoektand er ook wat mee te maken heeft. Q's 4 kiezen komen maar langzaam door en af en toe lijkt hij er ineens last van te hebben. Hij sliep een paar weken heel goed door, nu is het ineens meerdere keren per nacht brullen. Maargoed, kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen. Na zn dutje wordt hij nu wel steeds overstuur en "auw" roepend wakker, gok nog op pijnlijke kiezen.
Hoop dat de week snel voorbij gaat en jullie weer kunnen bijslapen!!
pi_167316295
Slapen rondom hoektanden en kiezen was hier ook een vreselijk drama, wekenlang. Ik hoop zo voor jullie dat de oorzaak "gewoon" zoiets is en dat als al die ellendige dingen door zijn Wolk weer lekker kan slapen. Heel veel sterkte voor nu, het klinkt echt slopend. :*

Sinds een dag of 3 hoest N. weer heel erg, we komen beide maar gewoon niet van dat gepruttel en gesnotter af. }:| Vannacht heeft ze ontzettend veel gehoest, maar ze is er 0x van wakker geworden (itt papa en mama :') ), sterker nog, ze slaapt nog steeds. 8)7 Uitslapen heeft ze nog nooit gedaan, dus ik zit onrustig gewassen en gestreken en gevoed beneden op de bank te wachten tot ze wakker wordt. Wat een nieuwe sensatie. _O-

Verder is als het goed is onze badkamer vandaag of morgen helemaal klaar. *O* Dag stof! *O* Dag vreemde man in huis! *O* Dag herrie! *O*
pi_167316363
Niet. :o

Fokwet! o|O

Serieus 2 minuten na mijn gejompel belt de aannemer dat hij buikgriep heeft en van de dokter terug naar bed moet. :'( _O-
pi_167317262
argh, die stomme fokwet Selvaria..

T sliep vanmorgen ook uit tot kwart voor 8. Wel heerlijk rustig de dag beginnen zo...En hier wordt ook onrustig geslapen, maar volgens mij komen er ook 4 tanden tegelijk door. Verder heeft hij de laatste dagen op het eind van de dag verhoging, tegen de koorts aan. 'smorgens is er weer niets aan de hand.
pi_167317652
Bedankt voor de lieve woorden.

FF: ja ik weet dat het nergens op slaat maar ik zie alles echt supernegatief als er iets tegenzit momenteel. Kan maar weinig hebben. Ik denk dat dat wel beter zal gaan met meer slaap.

Beterschap aan de Minion, wanneer heb je de uitslag? En goed te lezen dat het met N. weer de goede kant opgaat. Balen van de zieke aannemer!
pi_167317850
Duizend :* :* :* voor LuDann. Slaapgebrek is zó pittig. Compleet begrijpelijk dat je weinig kan hebben ook. Ketel was vanochtend om 5 uur wakker en ik ben er al de hele dag strontchagrijnig van. Maar goed, het is natuurlijk inderdaad onzin, tuurlijk verdien je dat niet. :*

Stomme fokwet Selvaria! Hopelijk is de badkamer toch snel gereed.
  woensdag 14 december 2016 @ 11:19:27 #80
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167318425
Het is al gezegd, maar nog eens :* Lu. Respect dat je dit zo lang volhoudt!

En beterschap voor de aannemer en de andere zieke sneutjes.

Hier heeft N ineens ook een nieuwe kies en een nieuwe voortand, maar gelukkig niet veel last van deze keer. Het verschilt echt enorm per tand hoeveel last ze ervan heeft.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167321354
Sterkte Lu! Respect hoe je het doet! Het valt allemaal niet mee als het zo moeizaam gaat en je niet weet hoe het komt... ik herinner mij dat mijn broer vroeger maandenlang huilde 's nachts en mijn moeder hem alleen aan de borst stil kreeg (net zo lang totdat ze nog maar maat 32 had van alle stress). Heb haar n.a.v. jouw verhaal eens gevraagd hoe dat kwam, en zij vertelde dat ze er na maanden pas achter kwamen dat mijn broer zijn gestel gewoon extreem slecht reageerde op het ijzertekort in zijn bloed. Toen hij daar medicatie voor kreeg, was het opeens een heel ander kind.

Vervelend van die aannemer Selvaria! o|O Hopelijk kan je deze week weer rustig in je eigen huis :)

A krijgt nu ook weer 2 tandjes erbij. Een voortand onderin en een kies bovenin. De kiezen onderin heeft ze al en die waren erg pijnlijk ;( Ze heeft nu 10 tanden! *)

Nu is ze lekker aan het spelen op de crèche en zit ik onder een dekentje op de bank. Ben alleen zieker geworden, blijk mijn bijholteontsteking verwaarloosd te hebben. Nu aan de ab en hopelijk snel beter! Ga de kerstfestiviteiten op mijn werk wel missen :'(

Twist: gaat het iets beter met Minion?
pi_167323541
:* Lu! Hou je jezelf en je lief in de gaten? Slaapdeprivatie is echt superpittig!

Wat een teleurstelling Selvaria!

:* Voor de sneue zieke dreumesen.
Frits heeft sinds gisteren de waterpokken. Ik haal hem zo op van het kdv en ik ben benieuwd hoe het met hem gaat.
pi_167324057
Echt een hoop zieken en tandenleed zo te lezen zeg! :X
Beterschap voor iedereen! :*

Selvaria wat balen van de aannemer! :{

Met onze Minion lijkt het gelukkig eindelijk de goede kant op te gaan; ze krijgt al weer een beetje praatjes ook O+
Ontstekingswaarden waren inderdaad redelijk verhoogd, maar met de ab die ze krijgt moet dat goed komen.
Eten is nog absoluut niet op haar oude niveau, maar ik ben allang blij dat ze weer drinkt! :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167325738
Jeej voor Minion!

Frits zat zojuist met een boekje op zijn potje te poepen. Op eigen verzoek. :o
pi_167326495
Go Frits! *O* Knap zeg!

N. kwam vanmiddag zo benauwd uit bed dat ik toch nog even bij de ha ben geweest. Zo had ik haar nog nooit gezien.. Gelukkig klinken haar longen goed, maar haar neus zat helemaal vast en haar luchtwegen zijn toch nog heel geïrriteerd en vol met slijm. We gaan dus nog maar even door met ventolin/neusspray/ui/luuf. -O- Gelukkig zag haar mond er wel weer helemaal goed uit. *O*

Beterschap Aerenia! :*
pi_167332491
Oh Beterschap voor alle zieke kleintjes! & ook voor de mama's natuurlijk!

& LuDann wat balen dat het slapen weer zo terugvalt naar het slechte patroon. Wat moeilijk voor jullie! Heel begrijpelijk dat je het niet positief ziet, het is zo slopend. Ik hoop oprecht dat het snel beter gaat want dit verdienen jullie echt niet!
pi_167338177
Bedankt voor de lieve woorden, dat doet me echt goed.

De afgelopen nacht was weer drama. In slaap vallen ging redelijk goed, in haar eigen bed om 19 uur na een half uurtje (ik bleef erbij). Maar toen werd ze wakker om 23 uur en toen heb ik dezelfde tactiek geprobeerd maar wilde ze niet meer gaan slapen.

Het grootste probleem is dat ze haar speen absoluut niet meer wil. Dus ook nadat man het na anderhalf uur proberen in haar eigen bed genoeg vond konden we haar niet meer in slaap krijgen. Uiteindelijk om 3 uur na onafgebroken krijsen toch maar weer aangelegd. Normaal gesproken kan ik op een gegeven moment de tepel wisselen voor de speen maar dat wilde ze dus niet. Ik heb dus van 3 tot 6 met haar aan de borst in bed gelegen. Dat slaapt echt zeer klote. :')

Iemand ervaring met plots de speen niet meer willen? Ik vraag me af of het door tandjes komt.
pi_167338214
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:14 schreef Aerenia het volgende:
Sterkte Lu! Respect hoe je het doet! Het valt allemaal niet mee als het zo moeizaam gaat en je niet weet hoe het komt... ik herinner mij dat mijn broer vroeger maandenlang huilde 's nachts en mijn moeder hem alleen aan de borst stil kreeg (net zo lang totdat ze nog maar maat 32 had van alle stress). Heb haar n.a.v. jouw verhaal eens gevraagd hoe dat kwam, en zij vertelde dat ze er na maanden pas achter kwamen dat mijn broer zijn gestel gewoon extreem slecht reageerde op het ijzertekort in zijn bloed. Toen hij daar medicatie voor kreeg, was het opeens een heel ander kind.

Vervelend van die aannemer Selvaria! o|O Hopelijk kan je deze week weer rustig in je eigen huis :)

A krijgt nu ook weer 2 tandjes erbij. Een voortand onderin en een kies bovenin. De kiezen onderin heeft ze al en die waren erg pijnlijk ;( Ze heeft nu 10 tanden! *)

Nu is ze lekker aan het spelen op de crèche en zit ik onder een dekentje op de bank. Ben alleen zieker geworden, blijk mijn bijholteontsteking verwaarloosd te hebben. Nu aan de ab en hopelijk snel beter! Ga de kerstfestiviteiten op mijn werk wel missen :'(

Twist: gaat het iets beter met Minion?
Beterschap, ik hoop dat de ab snel aanslaat! Jammer van de kerstfestiviteiten op je werk. -O-

Wolk heeft dus ook een laag ijzer, maar volgens de KA niet zo laag dat er medicijnen nodig zijn. Omdat ze me overviel met het telefoontje tijdens een vergadering ben ik vergeten te vragen hoe laag dat gehalte nu precies was. Ik heb later nog teruggebeld om het na te vragen maar de vpk mocht de uitslag weer niet per telefoon doorgeven en van de beloofde terugbel actie kwam natuurlijk weer niks.
pi_167338219
Verder nog een *G* voor Frits op het potje en beterschap voor alle sneutjes.
pi_167339370
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 08:44 schreef LuDann het volgende:
Bedankt voor de lieve woorden, dat doet me echt goed.

De afgelopen nacht was weer drama. In slaap vallen ging redelijk goed, in haar eigen bed om 19 uur na een half uurtje (ik bleef erbij). Maar toen werd ze wakker om 23 uur en toen heb ik dezelfde tactiek geprobeerd maar wilde ze niet meer gaan slapen.

Het grootste probleem is dat ze haar speen absoluut niet meer wil. Dus ook nadat man het na anderhalf uur proberen in haar eigen bed genoeg vond konden we haar niet meer in slaap krijgen. Uiteindelijk om 3 uur na onafgebroken krijsen toch maar weer aangelegd. Normaal gesproken kan ik op een gegeven moment de tepel wisselen voor de speen maar dat wilde ze dus niet. Ik heb dus van 3 tot 6 met haar aan de borst in bed gelegen. Dat slaapt echt zeer klote. :')

Iemand ervaring met plots de speen niet meer willen? Ik vraag me af of het door tandjes komt.
Ja, J. wilde hem ook niet meer toen hij zijn kiezen kreeg. Daarna heb ik het nog wel een paar keer geprobeerd want het is af en toe wel handig natuurlijk, zeker bij het in slaap vallen. Maar nee, hij taalt er niet meer naar. Op zich wel fijn natuurlijk dat hij er nu vanzelf af is. Maar ik kan me voorstellen dat het in jullie geval wel heel onhandig is -O-
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_167339861
Wat een hoop zieken hier, beterschap allemaal!

Lu, ik sluit me aan bij de rest, wat superklote dat het weer zo slecht gaat met slapen :* Kan me zo goed voorstellen dat je naast doodop er ook zo ontzettend moedeloos van wordt.
Ik gooi m er nog maar een keertje in, kan ze een nachtje logeren ergens dat jullie even 12 uur kunnen slapen? En echt echt echt, meld je een dag ziek. Dit is niet te doen zo.
Geen ervaring met plotseling speenweigeren, wat ongelukkig net nu... Heel veel sterkte!

Frits op het potje :o Knap zeg!
pi_167340111
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:03 schreef Mineola het volgende:
Wat een hoop zieken hier, beterschap allemaal!

Lu, ik sluit me aan bij de rest, wat superklote dat het weer zo slecht gaat met slapen :* Kan me zo goed voorstellen dat je naast doodop er ook zo ontzettend moedeloos van wordt.
Ik gooi m er nog maar een keertje in, kan ze een nachtje logeren ergens dat jullie even 12 uur kunnen slapen? En echt echt echt, meld je een dag ziek. Dit is niet te doen zo.
Geen ervaring met plotseling speenweigeren, wat ongelukkig net nu... Heel veel sterkte!

Frits op het potje :o Knap zeg!
Hoe gaat het bij jullie nu met slapen eigenlijk?

En nog een keer sterkte Ludann. Het is al bijna kerstvakantie!

T had vanmorgen helemaal dichtgekleefte oogjes, zo sneu. Vanmiddag even naar de dokter, denk dat we antibioticadruppels nodig hebben..
pi_167340588
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hoe gaat het bij jullie nu met slapen eigenlijk?

En nog een keer sterkte Ludann. Het is al bijna kerstvakantie!

T had vanmorgen helemaal dichtgekleefte oogjes, zo sneu. Vanmiddag even naar de dokter, denk dat we antibioticadruppels nodig hebben..
Oh wat sneu!

SPOILER: want fokwet
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167352555
Ik hoorde niks hoor Mineola. O-) Maar wat fijn!

Arme T.! Zijn jullie nog bij de dokter geweest Jagar?

N. ligt sinds 19.30 in bed en ging direct slapen. Iets na achten hoestte ze zichzelf wakker en vanaf dat moment lig ik te genieten van al haar geklets door de babyfoon. O+
"Raaaawr! Beetje" (er liggen 3 knuffelberen in haar bed), "mama, pije, papa, pije" (spelen), "sjoen uit", "pompoem!", "Niiiijntje!" O+ Mijn leuke kind. O+
pi_167353244
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:38 schreef Selvaria het volgende:
Ik hoorde niks hoor Mineola. O-) Maar wat fijn!

Arme T.! Zijn jullie nog bij de dokter geweest Jagar?

N. ligt sinds 19.30 in bed en ging direct slapen. Iets na achten hoestte ze zichzelf wakker en vanaf dat moment lig ik te genieten van al haar geklets door de babyfoon. O+
"Raaaawr! Beetje" (er liggen 3 knuffelberen in haar bed), "mama, pije, papa, pije" (spelen), "sjoen uit", "pompoem!", "Niiiijntje!" O+ Mijn leuke kind. O+
och, wat gezellig! Daar zou ik ook van genieten!

Ja, we zijn bij de dokter geweest, het is bindvliesontsteking. Druppeltjes gekregen en morgen niet naar het kdv, want het is besmettelijk. Dat betekent dat mijn kerstvakantie al is begonnen, want ik zou vanaf maandag vakantie hebben. Pas 9 januari weer werken, heerlijk! *O*
pi_167354525
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:28 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, J. wilde hem ook niet meer toen hij zijn kiezen kreeg. Daarna heb ik het nog wel een paar keer geprobeerd want het is af en toe wel handig natuurlijk, zeker bij het in slaap vallen. Maar nee, hij taalt er niet meer naar. Op zich wel fijn natuurlijk dat hij er nu vanzelf af is. Maar ik kan me voorstellen dat het in jullie geval wel heel onhandig is -O-
Ik denk dat hier hetzelfde aan de hand is. Wel onhandig inderdaad.

@mineola: man en ik hebben twee weken vrij vanaf maandag. Wolk gaat dan wel 4 dagen naar de opvang. Dan kunnen we overdag bijslapen. We hebben gewoon betaald voor een dag extra opvang zodat we meer kunnen slapen. :')

En ik zeg niks over de fokwet behalve :o *O*
pi_167366559
Hmm, kun je een dreumes al rosbief geven? Ik twijfel.
pi_167366756
T zou het eten, in ieder geval...

Mijn dreumes viel net in slaap tijdens het eten van z'n broodje. Zo, in z'n tafelstoel...Hij was vanmorgen om kwart over 6 wakker, blijkbaar is dat toch te vroeg...
pi_167366835
Ik heb M om 11.20u weer in bed gelegd, ze was er om 09.15 pas uit. Echt niet zo goed te pas. Vanmiddag even langs de huisarts voor een kno-check. Yoghurt en knijpfruit wil ze wel, maar brood niet echt geweldig. Volgens mij heeft ze wat last met slikken of zo. Even zien of we nog wat meer moeten doen dan alleen uitzieken.
  vrijdag 16 december 2016 @ 13:32:00 #100
409579 LuDann
All the way
pi_167368516
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 12:01 schreef Jagärtrut het volgende:
T zou het eten, in ieder geval...

Mijn dreumes viel net in slaap tijdens het eten van z'n broodje. Zo, in z'n tafelstoel...Hij was vanmorgen om kwart over 6 wakker, blijkbaar is dat toch te vroeg...
Ik weet niet of Wolk het zal eten, maar dat is volgens de kinderarts wel de bedoeling. :+ Vanwege het ijzer wat erin zit. Maar het lijkt mij nog wat aan de rauwe kant misschien?

Mijnes lag er al om 7:30 in, we waren half 6 op. Ze heeft toen tot 10 uur geslapen en ik dus ook. O+

Beterschap aan M!
pi_167368670
Ken je dat?
Dat je dreumes zich eindelijk beter lijkt te voelen en weer een beetje fatsoenlijk eet. Dat ze met smaak 1,5 boterham wegwerkt en enthousiast vraagt of ze ook nog een cracker mag? Dat ze zich vervolgens verslikt in die cracker, in een hoestbui belandt en alles weer uitspuugt... :'( }:|

Ik heb zo'n zin om m'n bed in te duiken voor een winterslaap ofzo... :{
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167368725
Rauw vlees lijkt me inderdaad niet echt goed voor zo'n kleintje, toch?
In appelstroop zit toch ook veel ijzer? Of anders van die Roosvicee Ferro (al zou je even moeten checken of dat wel mag)? Dat werkte bij mij altijd goed :Y wordt ook heel makkelijk opgenomen door het lichaam.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167368744
Ik zou rosbief zelf nog niet geven eigenlijk, liever andere ijzerrijke producten. Kun je een fruit/groenteshake maken of zet dat geen zoden aan de dijk?

Nog even 1 dagje dus Lu, dan lekker bijkomen hopelijk! Groot gelijk dat je wolk een dag extra naar de opvang doet.
pi_167369306
Ik zou inderdaad rauw vlees ook nog niet dien Lu. Groene groente, peulvruchten en evt doorbakken rundvlees? Het hoeft niet per se rood te zijn voor de ijzeropname geloof ik toch?

Oh wat balen twist. -O- N. spuugde eergisteren ook haar bedje onder omdat ze maar niet uit een hoestbui kwam. "Gelukkig" had ze bijna niks gegeten en kwam er dus ook niet zoveel uit. Eten blijft slecht hier trouwens, ondanks dat ze weer beter lijkt. Zo ken ik mijn bouwvakkerinnetje helemaal niet en ik word er erg onrustig van, ondanks alles dat ik hier al heb gelezen over slechter etende kindjes.
pi_167370402
Anders doet je kind even een koprol achterover van het bed af. Mijn hart... :X

Gelukkig was hij na 2 seconden huilen alweer meer geïnteresseerd in zijn boek, maar pfffffff.
pi_167373842
Er kwam net een forse golf braaksel uit, dus we gaan zo voor de zekerheid toch naar de huisartsenpost. -O-
pi_167374270
Jeetje Luna, dat is schrikken! :o ;(
Hopelijk valt het mee! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167374943
Sterkte Luna!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167375009
Sterkte Luna! Hopelijk is het niets (en gewoon een stom virus dat toevallig langs komt waaien).
pi_167375669
HAP denkt dat alles oké is, maar voor de zekerheid toch een wekadvies van elke 2 uur. Ik maak me op voor een pittige nacht.
pi_167375875
Heftig Luna, veel sterkte. :*
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:40:53 #112
409579 LuDann
All the way
pi_167377300
Oh Luna, dat is schrikken. En wat rot, dat wekadvies. -O-

Wij hadden dat van de zomer, dat Wolk s'nachts 3 keer overgaf nadat ze eerder die avond met haar hoofd tegen de tafel was gestruikeld. Toen ook om 2 of 3 uur ofzo nog naar de HAP geweest maar geen wekadvies gehad.
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:48:47 #113
409579 LuDann
All the way
pi_167377531
De rosbief, ja ik doe het niet. Ik vind het vreemd advies voor een kind van nog geen anderhalf. Kinderartsen hebben gewoon geen kaas gegeten van voeding, zo blijkt wel weer. :')

Ik heb even opgezocht wat wel goed is, vooral dierlijke producten, dus vlees maar ook leverworst en ei. Dat ga ik dus maar wat (extra) geven. Ijzer uit plantaardige producten wordt minder makkelijk opgenomen, maar wel iets makkelijker als het met vitamine c gecombineerd wordt. Ik heb dus blauwe bessen gehaald. Verder heeft ze vandaag champignons en spinazie gehad. Van het weekend even kijken of ze misschien dingen als makreel en tonijn lust. We eten dat eigenlijk nooit. :P

Roosvicee Ferro is nog wel een idee maar dat wil ik idd niet zomaar geven.
pi_167377735
Hier een lekker ondeugend en pittige dreumes van 18 maanden
pi_167377926
sterkte Luna!

Ik kreeg net 3 hele grote zoenen inclusief armpjes om m'n nek van m'n dreumes toen ik hem naar bed bracht. O+
  vrijdag 16 december 2016 @ 20:44:06 #116
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167379344
Sterkte Luna.
En ik hoop op slaaps voor LuDann vannacht ^O^

Mijn dreumes heeft ook een nieuwe update, die bevat de volgende features:

- brood en fruit eet je met een vork. ALTIJD. Als je die niet krijgt, ga je hard gillen.
- als je slaap hebt, loop je naar de gang en ga je naar boven :Z
- als je een vieze luier hebt, loop je naar de trap, en wijs je in je kamer naar de commode met het luiermandje :o
- als je iets ondeugends hebt gedaan, geef je mama gewoon een kusje, en dan is alles weer goed O+
pi_167391549
We hebben de nacht overleefd! *O* Ketel werd iedere keer goed wakker, dus hij heeft niks aan zijn koprolavontuur overgehouden, gelukkig.
pi_167391708
De zelf naar bed willen update, daar wacht ik nog steeds op. ;(

Luna, fijn dat jullie de nacht goed door zijn gekomen. Schrikken zeg, zo'n val!
pi_167391761
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 12:47 schreef lunapuella het volgende:
We hebben de nacht overleefd! *O* Ketel werd iedere keer goed wakker, dus hij heeft niks aan zijn koprolavontuur overgehouden, gelukkig.
Wat fijn!!

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 13:00 schreef ingee het volgende:
De zelf naar bed willen update, daar wacht ik nog steeds op. ;(

Luna, fijn dat jullie de nacht goed door zijn gekomen. Schrikken zeg, zo'n val!
We kunnen R. en Sjaak nog een keer USB's laten uitwisselen dan? Sjaak loopt naar de trap, zegt "bovuh", draait dan om, zoekt mij en pakt mijn hand. Dan kan hij naar boven. Heerlijk O+
pi_167391821
R zegt juist benejeee!! Midden in de nacht . ;(
pi_167391875
Fijn dat de nacht goed is gegaan luna! :Y

Jagar heerlijk hè, dat gekroel? O+

MM, klinkt over het algemeen als een goede update! ;)

Nou onze Minion is (op nog wat geblaf na) weer helemaal de oude hoor! O+ Heerlijk om te zien; zelfs alle ondeugende streken nemen weer nu even voor lief ;)
Jammer dat ik nu zelf waarschijnlijk een voorhoofdsholte ontsteking heb }:|
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167392073
Fijn twist en luna!

LuDann, heb je al een keer advies gehad van een diëtist?

Hier een pechvogel. Opa en oma waren terug van vakantie, dus daar gingen we even heen en samen naar een tuincentrum voor de lampjes bij de kerstshow. Botst J in zijn enthousiasme tegen een soort lantaarnpaal: bult op zijn voorhoofd. Later ruimt hij met opa het speelgoed op om naar huis te gaan, doet onhandig en stoot zijn hoofd: enorm dikke blauwe bult met snee vlak naast zijn oog. :'(
In de auto viel hij in slaap, dus ik zit nu gezellig in de auto te internetten en te wachten tot hij wakker wordt.
  zaterdag 17 december 2016 @ 13:43:14 #123
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167392398
Fijn dat Ketel de nacht zo goed is doorgekomen.

Inge, hopelijk komt die update vanzelf! En gaat de beneeje update weg.

Ahhh arme J, wat een pechdag had hij Hupje!

Twist, fijn dat Minion zich weer beter voelt. Balen dat je zelf nu een voorhoofdsholte ontsteking hebt.

MM, wat een sprongen vooruit ineens zeg.

Jägar, heerlijk hè die kusjes O+

Hier een slim dametje. L heeft uitslag op haar arm. Zegt gisteren uit (vest moest uit) en wijst naar de zalf op de tafel. Wil ingesmeerd worden.
Als ze verkouden is en ze heeft er last van, komt ze voor je neus haar neus ophalen. Dan wil ze dat je haar neus sprayt.
pi_167393434
Och ingee. :D N. zegt standaard nee als we haar vragen of ze moe is/wil slapen/naar bed wil en naar "bovuh" ga je toch alleen om op je kamer boekjes te lezen? Toch valt ze 9 ban de 10 keer binnen 2 minuten in slaap zodra we haar in bed hebben gelegd. _O-

Arme J.! Sinds N. rent is ze ook vaker bont en blauw dan niet. Vorige week knalde ze nog met haar hoofd tegen een tafelpunt, met als resultaat een flinke schram 1 cm boven haar oog. :X

Fijn dat Ketel en Minion beter te pas zijn! *O* Beterschap Twist, ik vind dat echt altijd zo naar, dat pijnlijke bowlingbalgevoel in je hoofd. }:|

Jagar, dan eet je toch? O+

Goede updates hoor mm. ^O^

Slimpie hoor Shop! Hier komt ze naar ons toe en zegt "neusje poesuh" (poetsen) of ze pakt zelf wat voor doek er ook maar voorhanden is om dan al haar snot maar door haar gezicht te vegen. :') :9

N. lijkt zich ook weer veel beter te voelen. Bijna niet meer hoesten en alleen nog een snotneus, ik reken hem goed. Hier komen de streken ook weer terug gelukkig. Vandaag liet ze een boer en moest daar heel hard om lachen. Man en ik deden haar vervolgens om de beurt na, waarna zij weer een nepboer liet en daar keihard om moest schateren. Volgens mij zijn we ons kind aan het verpesten, maar ik vind het zo heerlijk. :D
pi_167394242
Haha, R heeft van mijn schoonouders geleerd dat boeren niet netjes is, dus geschrokken gezicht, hand voor de mond en 'Ooo, doetjoossenou?'
Dus elk geluid van ons dat op een boer lijkt is 'Oooo, mamanou!' *boep* 'Oooo, Joossenou' x 10.
  zaterdag 17 december 2016 @ 15:43:58 #126
409579 LuDann
All the way
pi_167394299
Luna, fijn dat jullie de nacht goed zijn doorgekomen. Hopelijk kun je de slaap dit weekend een beetje inhalen.

Wat een leuke verhalen over slimme dreumessen. O+ Wolk kan sinds een paar dagen 'vies' zeggen en loopt dan naar de keuken om haar handen te wassen.

We hebben weer een leuke mijlpaal. Voor het eerst in hondenpoep gestaan. ;(
pi_167394807
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:43 schreef LuDann het volgende:
Luna, fijn dat jullie de nacht goed zijn doorgekomen. Hopelijk kun je de slaap dit weekend een beetje inhalen.

Wat een leuke verhalen over slimme dreumessen. O+ Wolk kan sinds een paar dagen 'vies' zeggen en loopt dan naar de keuken om haar handen te wassen.

We hebben weer een leuke mijlpaal. Voor het eerst in hondenpoep gestaan. ;(
Zei ze toen ook "vies!"?
:+
pi_167394917
Wat een slimmerds allemaal hier! O+
Mijn dreumes heeft een grote upgrade gehad geloof ik. Hij stapt nu aan je hand, gaat zelf staan en weer zitten (en weer staan, en weer zitten). Zelf tot zit komen lukt ook ineens en hij zegt ineens van alles!
Boek, spelen, huisje, poesje, kijk, boem, aap. Vanmiddag riep hij zelfs "kijk! Poesje!" . Hallo! Waar is mijn kleine baby heen :'( .
Oh en de misschien wel fijnste feature; geen gedoe meer met gaan slapen. Hij speelt een minuut of wat in zijn bedje en is dan vertrokken! *O*
  zaterdag 17 december 2016 @ 16:19:12 #129
409579 LuDann
All the way
pi_167394967
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:08 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Zei ze toen ook "vies!"?
:+
:+

Ik wel ik ieder geval! :')
pi_167395302
Meer dreumessen die kampen met wat regelproblemen? 's middags lang slapen zorgt 's avonds voor problemen en 's middags kort slapen zorgt 's middags voor problemen :')
pi_167396111
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Meer dreumessen die kampen met wat regelproblemen? 's middags lang slapen zorgt 's avonds voor problemen en 's middags kort slapen zorgt 's middags voor problemen :')
Check. Die van mij doet nu of 1 lang dutje einde van de ochtend (Van 10:00- 12:30 oid) en dan nog een hazeslaapje rond 16:30-17:00. Anders ist drama.
pi_167397274
Selvaria, kan je die neuspoetsfeature aan O uit komen leggen? Dat is hier keihard krijsen met als gevolg dat ik m maar gewoon zo rond laat lopen en af en toe als hij druk aan het spelen is een veeg poetst. Hij is iig zo'n vieze snotpeuter waarbij ik me vroeger altijd afvroeg waarom ouders dat nooit schoonmaakten. Nu weet ik waarom...

En poep onder schoenen :r Hier worden de onderkanten van de schoenen afgewassen na een bezoekje aan de kinderboerderij. Hij stopt zn schoenen graag in zijn mond als hij ze te pakken krijgt, dus dan is dat wel een fijn idee.

We hebben vandaag lekker in de stad geluncht met z'n drieën, en O heeft mijn komkommertjes aan de serveerster gevoerd :')

O is qua slaapjes weer vol terug op 2x per dag. S ochtends tussen 10 en 11 gaat hij voor 1,5 uur op bed, en rond een uur of 4 vaak weer een uurtje. Daar doet hij het goed op, als hij z'n middagslaapje overslaat omdat we niet thuis zijn merken we dat s avonds duidelijk.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 17 december 2016 @ 18:19:35 #133
409579 LuDann
All the way
pi_167397397
Wolk slaapt ook nog 2 keer per dag, zo'n 3 tot 4 uur in totaal.

Ik was vanmiddag met een vriendin ook richting de kinderboerderij gegaan maar die was dicht. Een aantal vogels waren overleden aan vogelgriep. Ik heb Wolk dus ook maar even haar handen laten wassen, je weet niet wat de vogels in het park hebben. Al valt er weinig tegen te doen verder denk ik. Eendjes voeren doen we al nooit, maar dat is iets wat ik nu wel zou skippen.
pi_167397957
R wisselt ook nog tussen 1 en 2 dutjes, zeker tijdens de griep. Vanochtend heb ik iedereen wakker gehoest, vriend vluchtte naar de bank, R een fles en uiteindelijk viel ze op mij weer in slaap. Ineens was het kwart over 10! :o
Dus vanmiddag sliep ze pas na 15:30 en nu kan ze er nog uuuuren tegenaan zo te zien.
pi_167399408
Hier nog 1 per dag, rond het middaguur erin, dan 1,5 tot 2,5 uur slapen.

Soms is ie eerder moe, maar twee keer wegleggen is zo ongeveer onmogelijk gebleken...

Op het kdv gooien ze hem er nog wel eens eerder in. Dan zit je dus mooi met een draakje rond etenstijd. -O-

Wat zegt W al veel Sillie, knap hoor!

Hier gooit meneer tegenwoordig zijn eigen luiers in de prullenbak ("BAH!"), helpt met het uitpakken van de boodschappen (zwalkt met een fles cola, kleine krachtpatser) en geeft de katten brokjes. (Doucht ze ermee), en eten moet met een vork. (Eten is VLEES trouwens, momenteel... De rest is trollenkots. )

Zo gaaf he, wat zo'n kleine hummel met 6 halve tanden al kan, het blijft me verbazen O+

Beterschap aan de snotjes... Hier wordt T ook steeds wakker met goudkrokante mouwen aan z'n slaapzak. Het heerst denk ik he, net als die buikgriep van laatst. :r
pi_167403001
Stuur hem maar een keer langs FF. ^O^

1 slaapje hier ook standaard, tenzij ziek. Normaal ligt ze dan weer rond 19.15/19.30 in bed. De afgelopen dagen bleef ze daarna nog wel kletsen en later huilen tot 21.30, hopelijk is die feature snel weer weggepoetst.

We zijn vanavond uit eten geweest in onze favoriete tent samen met mans broer en zijn man. N. heeft (alweer) niks gegeten, maar wel een vriendje gemaakt, zo leuk! Steeds samen op de trap gaan zitten, bij de (nep) open haard zitten, achter elkaar aan huppelen, kletsen, lachen. Heerlijk om te zien. *;
pi_167403221
Wow... 2x slapen op een dag klinkt echt als heel lang geleden...

Sjaak slaapt 1x per dag, rond 13.00u. Een uurtje ongeveer. Als we mazzel hebben. Kan ook 2 uur hoor, maar niet thuis. Wel op het kdv of bij mijn moeder. En dan rond 19.30u weer naar bed, tot iets rond 6.30u/7.00u. Dat ligt er een beetje aan hoe laat er de eerste scooters langs komen, want die maken herrie.
pi_167405038
Tim heeft echt tot anderhalf jaar twee keer per dag geslapen, hij werd dan ook rond 5 uur wakker en trok het echt niet tot het middaguur. Sinds een maand of twee maakt hij langere nachten (slaapt pakweg het klokje rond) en slaapt hij nog maar 1x overdag, meestal 2 uur.
pi_167405081
Hier ook 1x slapen. Als. De. Omstandigheden. Goed. Zijn. Soms een uur of 3, vaak 1,5u, maar ook regelmatig 45 minuten, of 5 minuten in de auto en that's it }:| Afgelopen week hebben ze hem na 4 uur buiten slapen maar wakker gemaakt op het kdv. Datdoetienounooitthuis.

Mijn sneuneus kreeg ook nog de hik vanavond en dat in combinatie met moe zijn (ogen wrijven) en die mega blauwe bult maakte inslapen wel lastig. Maar met zijn knuffel ging hij toch 'sapen' O+
pi_167412475
Hier qua slaapje de laatste tijd ook meestal maar 1 & de laatste week ook niet van harte. Maar die heeft ze echt wel nodig. Lastig dan soms.

Het verkoudheidsvirus is hier helaas ook binnengewaaid :(. L kon gister echt niet goed in slaap vallen en uiteindelijk bovenop mij in slaap gevallen. Even later naast mij gelegd, maar een erg onrustig nachtje dus. Hopelijk knapt ze snel op...
pi_167412521
Hoe gaat het nu met ketel, Luna?

Hier qua slaapjes ook al heel lang eigenlijk nog maar 1, sinds dat hij naar het kdv gaat, met 1 jaar. Op het kdv gaat hij om half 12 al slapen, en lunchen ze om 11 uur. Thuis in het weekend schuiven we dat een beetje op, en lunchen we om half 12 en gaat hij er om 12 in. Tenzij hij zoals vrijdag in z'n stoel in slaap valt. Gister sliep hij 3 uur, meestal zijn het er anderhalf..
pi_167412711
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe gaat het nu met ketel, Luna?
Weer helemaal prima, gelukkig! Waarschijnlijk was het overgeven toeval, want hij werd die nacht elke keer goed wakker en reageerde normaal. Vannacht heeft hij lekker weer het klokje rond geslapen en net probeerde hij mijn dropjes te gappen. :') Weer helemaal zichzelf dus.
pi_167417087
Luna, fijn dat hij er niets aan over heeft gehouden. Ze kunnen zo akelig duikelen maar zijn ook zo flexibel gelukkig.

Fannetje, leuk dat je weer aanhaakt!

Ingee, ook leuk dat jij weer wat meer meeschrijft! Joos is O+!

Slapen: hier sinds een paar weken één slaap overdag. Ruim 2/2,5 uur. Sterker nog, hij ligt er nu al vanaf 12.05 uur in.

We zijn nu een week of drie over op een streng dieet. En Twix doet het zo goed. Drinkt zijn aminozuurmelk alsof hij nooit anders gedronken heeft, lijkt veel rustiger te slapen en poept geen 6x per dag meer. Over twee weken moeten we op controle maar wij zijn voorzichtig positief! Wat hebben we toch een dapper, mooi en heerlijk blij jongetje! O+
  zondag 18 december 2016 @ 15:49:46 #144
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_167418483
Heeft Twix koemelkallergie, Malteser?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_167420816
Kennen jullie die mop van het vliegtuig naar Amerika? Die ging niet... Technisch mankement. Dus we zitten nu in een luxe hotel bij Schiphol, kregen net lunch, zo avondeten en morgen een ontbijt. En dan gaan we echt!
Sjaak deed het geweldig, die wist niet wat hem overkwam natuurlijk. Hij viel doodmoe op mijn rug in de Tula in slaap O+
pi_167421124
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 17:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Kennen jullie die mop van het vliegtuig naar Amerika? Die ging niet... Technisch mankement. Dus we zitten nu in een luxe hotel bij Schiphol, kregen net lunch, zo avondeten en morgen een ontbijt. En dan gaan we echt!
Sjaak deed het geweldig, die wist niet wat hem overkwam natuurlijk. Hij viel doodmoe op mijn rug in de Tula in slaap O+
Fijn dat Sjaak het zo goed doet! En morgen een goede vlucht gewenst! :*
pi_167421222
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 15:49 schreef Mariposas het volgende:
Heeft Twix koemelkallergie, Malteser?
Koemelkeiwit- en lactosevrij is voorlopig het devies. Ze hopen hiermee de chronische darminfectie wat rust te geven, zodat een darmoperatie niet nodig is. Het is te hopen dat het dieet voldoende blijkt.

Hoe is het met jullie?
pi_167422343
Wat goed dat Twix het daar zo goed op doet! *O*

Moet dit ook de oplossing zijn of is men nog steeds op zoek naar wat er mis is?
pi_167423195
Wat goed Malteser! Je kleine dappere. :Y

MC, neeee, stom technisch mankement. Maarja, liever dat ze er hier achter komen dan mid-air. Heel fijne reis gewenst! :*

L. was geïnspireerd door Wolk van Lu vandaag. Wij kwamen vandaag thuis na een lange autorit. Ik laad de spullen uit, zet L. naast de auto en heb mijn handen vol met spullen en wagen. Welke debiel het is geweest weet ik niet, maar er lag een dikke vette hondendrol op de stoep, waar L. met allebei haar voeten in ging staan. Ik probeerde haar er snel uit te trekken en reed daardoor met een voorwiel van de wandelwagen door de poep en liet de spullen uit mijn handen vallen en viel zelf op de grond, gelukkig naast de poep. Ik heb bij onze voordeur haar schoenen uitgetrokken, maar daar was madam het NIET mee eens, waardoor het een gevecht werd en alles, inclusief mijn handen onder de poep zaten. :')
Alles stinkt en ik voel me vies, zelfs na de hele middag schrobben.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 18 december 2016 @ 18:35:49 #150
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_167423794
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 17:22 schreef Malteser het volgende:

[..]

Koemelkeiwit- en lactosevrij is voorlopig het devies. Ze hopen hiermee de chronische darminfectie wat rust te geven, zodat een darmoperatie niet nodig is. Het is te hopen dat het dieet voldoende blijkt.

Hoe is het met jullie?
Oh dat klinkt wel heftig zeg. Ik duim dat het goed gaat met het dieet!

Hier alles goed hoor, ik ontwijk OUD alleen omdat ik het moeilijk vind dat zo veel nu zwanger zijn van de 2e of daar mee bezig zijn. Niet alleen hier maar ook in het echte leven, dat valt alleen lastig te ontwijken. :') Ook de wekelijkse vraag wanneer bij ons de tweede komt trouwens.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 18 december 2016 @ 19:15:14 #151
409579 LuDann
All the way
pi_167425221
Echt super dat Twix het zoveel beter doet. O+

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 17:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Kennen jullie die mop van het vliegtuig naar Amerika? Die ging niet... Technisch mankement. Dus we zitten nu in een luxe hotel bij Schiphol, kregen net lunch, zo avondeten en morgen een ontbijt. En dan gaan we echt!
Sjaak deed het geweldig, die wist niet wat hem overkwam natuurlijk. Hij viel doodmoe op mijn rug in de Tula in slaap O+
Bluh, echt balen. -O- Wel fijn van de rechtstreekse vlucht morgen.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 18:16 schreef Krisvc het volgende:
Wat goed Malteser! Je kleine dappere. :Y

MC, neeee, stom technisch mankement. Maarja, liever dat ze er hier achter komen dan mid-air. Heel fijne reis gewenst! :*

L. was geïnspireerd door Wolk van Lu vandaag. Wij kwamen vandaag thuis na een lange autorit. Ik laad de spullen uit, zet L. naast de auto en heb mijn handen vol met spullen en wagen. Welke debiel het is geweest weet ik niet, maar er lag een dikke vette hondendrol op de stoep, waar L. met allebei haar voeten in ging staan. Ik probeerde haar er snel uit te trekken en reed daardoor met een voorwiel van de wandelwagen door de poep en liet de spullen uit mijn handen vallen en viel zelf op de grond, gelukkig naast de poep. Ik heb bij onze voordeur haar schoenen uitgetrokken, maar daar was madam het NIET mee eens, waardoor het een gevecht werd en alles, inclusief mijn handen onder de poep zaten. :')
Alles stinkt en ik voel me vies, zelfs na de hele middag schrobben.
Ik moest lachen. :D Zoooo herkenbaar, hier ging het ook ongeveer zo. Kinderwagen onder, mijn jas onder en mijn handen ook. Vreselijk ranzig, ik bleef mijn handen wassen en die van Wolk ook. Uiteindelijk beiden onder de douche geweest en haar schoenen maar in een emmer met schoonmaakspul gedaan. Maar die geur bleef ik de hele dag ruiken.
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 18:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel heftig zeg. Ik duim dat het goed gaat met het dieet!

Hier alles goed hoor, ik ontwijk OUD alleen omdat ik het moeilijk vind dat zo veel nu zwanger zijn van de 2e of daar mee bezig zijn. Niet alleen hier maar ook in het echte leven, dat valt alleen lastig te ontwijken. :') Ook de wekelijkse vraag wanneer bij ons de tweede komt trouwens.
Zoiets vermoedde ik al. Zijn jullie niet dichterbij een oplossing?

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 18-12-2016 19:29:26 ]
pi_167426188
Fijn dat het zoveel beter gaat Malteser!

Ik moest ook lachen Kris :D kan me dat zo goed voorstellen... Ik heb dat met poep tot in de nek ook, dan kon ik hem alleen maar onder z'n oksels pakken en in een keer in de wasbak zetten in de naïeve hoop zelf poepvrij te blijven. Gelukkig maar twee keer voorgekomen.

Hoe reageert je man op die vraag Mariposas? Ik vind het sowieso een vervelende vraag, ongeacht hoe je daar in staat. Mensen bedoelen het vaak heel vriendelijk, maar alsof je dan opeens gaat vertellen dat je al bezig bent, of dat je volgend jaar gaat starten met proberen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 18 december 2016 @ 19:45:35 #153
409579 LuDann
All the way
pi_167426483
Ik heb die vraag eigenlijk nog nooit gehad geloof ik. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat men hier op Fok veel eerder aan een tweede lijkt te beginnen dan in mijn omgeving het geval is. Ik geloof niet dat mensen er bij ons al vanuit gaan dat we überhaupt al denken aan een tweede (wat we op het moment inderdaad ook nog niet doen).
pi_167427206
Mariposas :*

Ik vind het ook een buitengewoon stomme vraag, "wanneer komt de tweede?". Alsof je niet gewoon tevreden en compleet zou kunnen zijn met 1 kind.
pi_167427790
Omg Kris. :X Wel weer een ervaring om op je wat-je-nooit-had-gedacht-voor-je-een-kind-kreeg bingo af te strepen. ^O^

Mari. :* Mensen hebben geen idee wat ze met zo'n vraag teweeg kunnen brengen, ikzelf overigens tot een paar jaar geleden ook nog niet. Ik hoop zo dat er toch een weg voor jullie samen zal zijn.

Fijne vlucht morgen Cactus! Gelukkig zitten jullie er comfortabel bij.

Fijn dat het zo goed lijkt te gaan met Twix!

Wij hebben een monsternacht en -dag achter de rug, allemachtig zeg. :o N. heeft vannacht 4 uur gehuild (niet constant, maar meer huilen-troosten-huilen-troosten-huilen-slokje water-15 minuten stil-huilen, repeat) en als we haar vroegen wat ze wilde was niks goed, tot op een gegeven moment het hoge woord eruit kwam: mevrouw wilde spelen. _O- Rond 4 uur viel ze in slaap en sliep gelukkig door tot 08.45. Overdag moesten man en ik verder de hele dag op eieren lopen want bij het minste of geringste dat haar niet aanstond zette ze het op een gillen en wierp ze zichzelf op de vloer. Zo mochten we:
-Geen beker op tafel zetten als zij daar aan het spelen was.
-Niet zelf op de bank onder een kleedje zitten
-Haar geen banaan aanbieden
-Haar Zoef Zoef dieren absoluut niet van de glijbaan laten gaan
-Geen brood met kaas eten terwijl zij stroop had
-Niet naar de wc met de deur dicht
-Geen boekje voor laten lezen door papa terwijl mama ook voor handen was en andersom.

Gelukkig ligt het draakje nu in bed, maar met oog op gisteren durf ik niet vol goede moed vooruit te kijken naar de nacht. We'll see. Eén geluk is dat ik morgen maar een halve dag werk en N. naar de GO is dus ik sowieso rond 1 mijn bed in kan duiken tot een uur of 4 als het nodig is. *O*
pi_167427813
Wat fijn dat het dieet helpt malteser!

En die vraag kreeg ik vorige week ook ineens. Door de miskraam voor M ben ik er wat scherper op, maar veel mensen denken toch niet goed na wat voor wensen/problemen er kunnen spelen. Ik zal er vroeger vast zelf wel eens grapjes over hebben gemaakt, maar van mensen die al kinderen hebben snap ik het toch wat minder goed.
pi_167427825
Ha, die wanneer komt de tweede-vraag hebben wij hier ook lang gekregen. Vanaf dat Anne anderhalf was tot ze drie was. Daarna leken mensen er in te berusten dat ze alleen zou blijven. Des te groter was de verrassing toen er, toen ze bijna 4 was, tóch een tweede onderweg was. :+

Malteser, fijn om te lezen dat het beter gaat met Twix! Hopelijk blijft het zo!

Hondenpoepverhalen, yuck. Ik ruik de geur zelfs op afstand...
pi_167428225
Dit. Heb maar een paar keer de vraag gehad nog, zelfs 1x "wanneer krijgt Q een zusje?" ook gelijkuitgaan van een meisje ook :') . Vind het niet erg fijn, maar valt me gelukkig ook niet zwaar, zeg altijd meteen "niet, het blijft bij Q", dan vragen ze het hopelijk niet nog een keer. Vriend was voor Q al duidelijk dat hij het bij 1 wil laten en financieel en qua ruimte in huis is dat voor ons ook de beste keus. Daardoor kan ik het wel aardig loslaten nu, al ben ik wel eens benieuwd hoe een 2e eruit zou zien!
Overigens hier nu wel 2 van Zwangerschapsgroepje die momenteel weer zwanger zijn.
Mariposas :* Lijkt me een lastige situatie!

De poepverhalen :') Q's poep vind ik niet zo erg, maar hondenpoep :x Let ook op als we langs gras wandelen, vandaag nog om een drol gemanoeuvreerd.

Fijn dat het beter gaat met Twix Malteser :)

Wat balen van de vlucht MwCactus! Maar idd liever dat ze het probleem al aan de grond zien natuurlijk ;) Wens jullie een goede reis en fijne vakantie!

Hmm dat was het geloof ik tot zover m'n brakke bijlees. Hier gaat het (op eten na, maar dat blijft vast nog even) goed. Hij speelt lekker met z'n auto's, knijpers zijn de bomb en hij probeert de 4 verschillende kleuren die ze hebben na te zeggen. Hij blijft knijpers "mino" noemen, geen idee hoe ie daar op komt.. :')
Verder gaat het zelf ook best ok, blijf erg onzeker over alles, ook meelezen en zien dat anderen meer kunnen dan Q en posten. Maar dat doorhebben helpt voor mijn gevoel al, denk dat ik wel eindelijk op de goede weg zit :) . Afgelopen week ondanks m'n lichte angst voor snelwegen (vooral met Q) toch een eindje gereden om eindelijk Q en zoontje van vriendin eindelijk elkaar te laten ontmoeten en het was erg fijn :)
Nu ziekig op de bank, irritant, maar mag de pret verder niet drukken ;)
  zondag 18 december 2016 @ 20:37:54 #159
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167428690
Wel balen van de vlucht MwC! Maar hopelijk morgen alles wel goed.

Yay voor het dieet Twixie!!

Arme Kris! Hier ook vaak worstelen bij uitkleden, dus het zou zomaar ook kunnen gebeuren.

Sterkte Sel :) trusten morgen!

Wij zijn een paar dagen naar Oxford, nouja, een dag hier en twee dagen reizen... Echt slecht bereikbaar, je bent nog sneller in Amerika.

Over de tweede, de vraag heb ik nog niet vaak gehad, maar ik ben ook vrij duidelijk dat er voorlopig geen tweede komt. Eerlijk gezegd voel ik me zo moe de laatste tijd... Te druk met werk, man ook te druk, dus vaak irritaties, en N is zo leuk, maar het continue beschikbaar zijn vind ik heel zwaar. En dan nog de bv, voel me echt een uitgewrongen vaatdoek soms :{
Dus die tweede, moet er nu zeker niet aan denken :N
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167430671
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 17:52 schreef ingee het volgende:
Wat goed dat Twix het daar zo goed op doet! *O*

Moet dit ook de oplossing zijn of is men nog steeds op zoek naar wat er mis is?
Ze weten niet zeker of dit alles is maar belangrijkste was voor nu rust op darmgebied om te voorkomen dat er een stuk tussenuit moet. Er lopen nog wat onderzoeken.
pi_167430710
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 18:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel heftig zeg. Ik duim dat het goed gaat met het dieet!

Hier alles goed hoor, ik ontwijk OUD alleen omdat ik het moeilijk vind dat zo veel nu zwanger zijn van de 2e of daar mee bezig zijn. Niet alleen hier maar ook in het echte leven, dat valt alleen lastig te ontwijken. :') Ook de wekelijkse vraag wanneer bij ons de tweede komt trouwens.
Oh boh, wat naar en verdrietig. Ik hoop zo dat jullie er uit gaan komen samen. :*
pi_167430814
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 20:37 schreef SaskiaR het volgende:
Wel balen van de vlucht MwC! Maar hopelijk morgen alles wel goed.

Yay voor het dieet Twixie!!

Arme Kris! Hier ook vaak worstelen bij uitkleden, dus het zou zomaar ook kunnen gebeuren.

Sterkte Sel :) trusten morgen!

Wij zijn een paar dagen naar Oxford, nouja, een dag hier en twee dagen reizen... Echt slecht bereikbaar, je bent nog sneller in Amerika.

Over de tweede, de vraag heb ik nog niet vaak gehad, maar ik ben ook vrij duidelijk dat er voorlopig geen tweede komt. Eerlijk gezegd voel ik me zo moe de laatste tijd... Te druk met werk, man ook te druk, dus vaak irritaties, en N is zo leuk, maar het continue beschikbaar zijn vind ik heel zwaar. En dan nog de bv, voel me echt een uitgewrongen vaatdoek soms :{
Dus die tweede, moet er nu zeker niet aan denken :N
Pas je wel een beetje op jezelf... :*
pi_167438020
hopenlijk zijn jullie opweg, mevrouwC!

En Saskia, wat malteser zegt, pas je wel op jezelf?

Na nachten doorslapen is een nacht waarin T anderhalf uur gespookt heeft en om 6 uur wakker was heftig, ik voel me moe zeg. Geen idee wat er aan de hand was, niets hielp. Waarschijnlijk heb ik het gejinxed, want gisteravond zei ik tegen de duutser dat ik het zo fijn vond dat hij de laatste tijd goed sliep..
pi_167438301
Zo blij dat Twix het goed doet! *O*

Selvaria, zat hier hardop te lachen om wat je allemaal niet mocht van N... Hoop dat ze nu weer wat beter slaapt...

Mariposas :*

(Ik vraag bij zo'n wanneer-komt de tweede-vraag altijd quasi-gepikeerd:

"Hoezo? Is deze niet goed gelukt dan ofzo?"

---"... Jawel maar"

"Ah mooi, dat vind ik ook."

Stomme vraag, dus sneren mag hoor. Dat nieuwsgierige gedoe altijd.)
  maandag 19 december 2016 @ 20:19:11 #165
409579 LuDann
All the way
pi_167453278
Buh Selvaria, dat klinkt erg vermoeiend. Hoe ging de nacht?

Gevalletje, ik ben blij te lezen dat het wat beter met je gaat! En beterschap.

Saskia, wel herkenbaar hoor, ik ben ook regelmatig gesloopt. Maar dat komt hier vooral door het slechte slapen denk ik.

Jagar, vreemd he, hoe 1 zo'n slechte nacht dan weer als een mokerslag kan voelen? Ik herken dat wel van toen Wolk een tijdje goed sliep en ook een dramanacht had.

Vandaag was de eerste dag vrij, Wolk was bij mijn moeder. Man heeft haar aangekleed enzo en meegegeven, ik ben lekker blijven liggen en heb uitgeslapen tot 11:30. :Y) Daarna de hele dag Netflix gekeken. :') Was heerlijk. O+

Alleen wel erg balen, Wolk heeft al de hele dag koorts en niet laag ook. Dus we stellen ons er maar op in dat ze de komende dagen toch thuis is... Wel erg jammer van de timing. :{
pi_167454389
De nacht ging gisteren vanaf 21.30 perfect, daarvoor was het drama, maar we hebben in elk geval bij kunnen slapen.

Arme Wolk, alweer ziek. :'( Wel lekker van het uitslapen vandaag. O+

Heeft iemand hier ervaring met langdurige verhoging bij dreumesjes? Man is morgen vrij en belt dan de ha (alweer }:| ), maar het zit me niet zo lekker, misschien hebben jullie nog wijze/geruststellende woorden..
N. had 2,5 week geleden die koortslip infectie -> koorts (oké, logisch), toen een bovenste luchtweginfectie -> weer koorts (en weer een logische reden). Nu snottert en hoest ze alleen nog wat, maar sinds gisteren (zie vorige post :+ ) is ze daarnaast nog eens niet te genieten en ook heel verdrietig. Ze drinkt weinig, eet veel minder en had vanavond weer 38.1, dit keer dus zonder duidelijk aanwijsbare reden. De laatste keer dat ik een normale temperatuur bij haar heb gezien kan ik me niet herinneren en dat zit me helemaal niet lekker..
pi_167454667
Ach, arme Wolk. En arme LuDann. In ieder geval vandaag een relax dag gehad!

Selvaria, T heeft nu ook al een week verhoging aan het eind van de dag. 's morgens is alles goed, temperatuur rond 36,7. Als ik hem op haal van het kdv is z'n temp al 37.5, en nu was het 37.9. Dit heeft hij al een week ofzo. Aan hem merk ik verder niets, maar bij N is het anders, dan zou ik ook even naar de dokter gaan..

Ik heb al kerstvakantie, en T is wel naar het kdv. Vandaag het hele huis grondig gepoetst. Morgen ga ik lekker winkelen en niets doen, en woensdag de spullen inpakken voor onze monster-reis. We gaan naar de schoonouders, eerst 4 dagen bij de een, dan 4 dagen bij de ander, en dan nog 3 nachten bij vrienden. En we gaan met de trein, donderdag hebben we 9 uur in de trein te overbruggen. Iemand tips :') ?
pi_167455192
:* Saskia

Hoop dat er geen operatie nodig zal zijn, Malteser!

Hoe slaapt Wolk nu LuDann? Ai, hoop dat ze toch gauw opknapt!
Bedankt, helaas is het toch griep geworden en dat vind ik dan weer matig :') letterlijk halve dag in bed gelegen en amper op kunnen staan, hoop dat het slapen goed geholpen heeft.

Hmm, ik weet het niet Selvaria, rot dat ze nu al zo'n tijd kwakkelt. Als Q verhoging heeft duidt dat vaak op tandjesleed of een ontsteking. Als het dat eerste niet lijkt te zijn, denk ik toch dat er weer wat broeit.. Toen Q na beginnende keelontsteking koorts bleef houden, ben ik nog even langs HA gegaan en bleek het over te zijn gegaan in beginnende oorontsteking.
Maar ik hoop natuurlijk dat het allemaal meevalt en het niet weer een infectie is!
pi_167455645
Jäger, lekker even wat dagen voor jezelf!
Wow, dat klinkt wel als een monsterreis ja :o . Is er iets waar T graag mee speelt? Q is helemaal van de auto's, zo lang ik die meeneem, gaat hij vaak wel een tijdje spelen. Favoriete speeltjes en boekjes voor in de trein meenemen?

Vanmorgen voor Q op werd gehaald (ivm werk, nu dus thuisgebleven en kunnen uitrusten, fijn :) ), wilde ik hem nog even snel een schone luier geven. Dacht het even snel te kunnen doen terwijl hij stond en wat rondliep. Ik trok z'n luier uit, vriend kwam al aan met schone luier. Pakte de luier aan, maar zag ineens al 2 kleine natte plekken op de grond.. Was niet erg veel, z'n blaas zat duidelijk nog niet echt vol en vroeg me af of hij het toch wat kon voelen en expres heeft geplast, die luier was pas 5 sec uit! Uiteraard stond hij er ook meteen met z'n slofjes in te stampen en had de grootste lol :D :')
pi_167456138
In de periodes dat J niet lekker is, kan hij zomaar een week of twee af en aan koorts hebben. 'S ochtends niet en dan 's avonds wel, of dan een dagje niet en dan weer wel. Maar als je het niet vertrouwt, kun je er beter even naar laten kijken, Selvaria.

Mariposas, :*

Fijn LuDann. Neem de rust die je pakken kunt! Hopelijk valt het mee met Wolk en kan ze toch op het kdv gaan spelen.

Jagar, veel plezier, en succes. Ik vind het knap wat jullie allemaal ondernemen.

J ziet er verschrikkelijk uit, zijn blauwe plek is tijdens het slapen in zijn ooglid gezakt en is inmiddels zo donkerblauw dat het wel zwart lijkt. Als ik nu met hem naar het cb had gemoeten, was er vast een aantekening in zijn dossier gemaakt :'). Gelukkig heeft hij er geen last van als hij er niet aan komt.

We beginnen naar de ik ben twee dus ik zeg nee fase te gaan. Ik geloof niet dat ik daar al aan toe was :{
pi_167457696
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 20:43 schreef Selvaria het volgende:
De nacht ging gisteren vanaf 21.30 perfect, daarvoor was het drama, maar we hebben in elk geval bij kunnen slapen.

Arme Wolk, alweer ziek. :'( Wel lekker van het uitslapen vandaag. O+

Heeft iemand hier ervaring met langdurige verhoging bij dreumesjes? Man is morgen vrij en belt dan de ha (alweer }:| ), maar het zit me niet zo lekker, misschien hebben jullie nog wijze/geruststellende woorden..
N. had 2,5 week geleden die koortslip infectie -> koorts (oké, logisch), toen een bovenste luchtweginfectie -> weer koorts (en weer een logische reden). Nu snottert en hoest ze alleen nog wat, maar sinds gisteren (zie vorige post :+ ) is ze daarnaast nog eens niet te genieten en ook heel verdrietig. Ze drinkt weinig, eet veel minder en had vanavond weer 38.1, dit keer dus zonder duidelijk aanwijsbare reden. De laatste keer dat ik een normale temperatuur bij haar heb gezien kan ik me niet herinneren en dat zit me helemaal niet lekker..
Frits had twee weken lang verhoging, at weinig en was enorm hangerig. Het resultaat is een kleine krentenbol...

Zou het dus kunnen zijn dat ze waterpokken krijgt? Met kwakkelen van de afgelopen weken kan ik me voorstellen dat ze er vatbaarder voor is (of andersom:door de waterpokken vatbaarder voor die andere dingen)

Bij twijfel zou ik langs de huisarts gaan.
pi_167458191
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 21:50 schreef Cholula het volgende:

[..]

Frits had twee weken lang verhoging, at weinig en was enorm hangerig. Het resultaat is een kleine krentenbol...

Zou het dus kunnen zijn dat ze waterpokken krijgt? Met kwakkelen van de afgelopen weken kan ik me voorstellen dat ze er vatbaarder voor is (of andersom:door de waterpokken vatbaarder voor die andere dingen)

Bij twijfel zou ik langs de huisarts gaan.
Maar wel een hele mooie, lieve krentenbol. O+
pi_167458396
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 21:59 schreef Malteser het volgende:

[..]

Maar wel een hele mooie, lieve krentenbol. O+
Dat is zeker! O+
pi_167463869
OMG ik ben kapot. Maar we zijn er *O*

Sjaak heeft 9 uur lang in het vliegtuig niet geslapen :') en was het laatste half uur echt niet meer te genieten, maar verder deed hij het geweldig.
Hier is jankfest 2016 begonnen O+ iedereen is zo blij dat we er zijn! En dat allemaal dankzij Fok! O+

Anyway, ik haak morgen weer aan. Zo eerst even eten en dan naar bed. Ben sinds 2.30u vanmorgen wakker en ik weet niet eens meer hoeveel uur dat is. Veel te veel in ieder geval.
pi_167464334
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 21:50 schreef Cholula het volgende:

[..]

Frits had twee weken lang verhoging, at weinig en was enorm hangerig. Het resultaat is een kleine krentenbol...

Zou het dus kunnen zijn dat ze waterpokken krijgt? Met kwakkelen van de afgelopen weken kan ik me voorstellen dat ze er vatbaarder voor is (of andersom:door de waterpokken vatbaarder voor die andere dingen)

Bij twijfel zou ik langs de huisarts gaan.
Sterker nog, koortslip is zelfse herpesvirus als waterpokken toch? Als in: je kunt ps een koortslip krijgen als je ooit waterpokken hebt gehad?

Zo had ik m onthouden in elk geval...
Kwak
pi_167464519
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 00:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sterker nog, koortslip is zelfse herpesvirus als waterpokken toch? Als in: je kunt ps een koortslip krijgen als je ooit waterpokken hebt gehad?

Zo had ik m onthouden in elk geval...
Nee, koortslip is door het herpes simplex virus en waterpokken door het varicella-zoster virus. Ik denk dat je in de war bent met gordelroos
pi_167465971
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 09:45 schreef Sara82 het volgende:

Mariposas :*

(Ik vraag bij zo'n wanneer-komt de tweede-vraag altijd quasi-gepikeerd:

"Hoezo? Is deze niet goed gelukt dan ofzo?"

---"... Jawel maar"

"Ah mooi, dat vind ik ook."

Stomme vraag, dus sneren mag hoor. Dat nieuwsgierige gedoe altijd.)
Heb ik ook gedaan. Ooit zei mijn schoonmoeder:"Eén kind is geen kind". Ik heb gevraagd of ze zich realiseerde dat ze daarmee haar kleinzoon ontkende en tot "niks" verklaarde. Ze heeft het nooit meer gezegd.

Mariposas, ik begrijp dat je man geen tweede wil?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167470744
Dank voor jullie reacties. ^O^ We hebben voor onze eigen gemoedsrust straks een afspraak bij de ha. Vanochtend had ze in elk geval geen koorts meer, maar het jengelige gedrag en het verdriet om hetinste of geringste houdt nog wel aan, net als het slechte drinken.

Nu lekker samen bijkomen Cactus! Fijn dat jullie er zijn. O+
  dinsdag 20 december 2016 @ 13:39:18 #179
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167471927
Fijn dat je er bent Cactus! Nu genieten daar! Dat hebben jullie verdiend.

Selvaria, altijd goed om even te laten checken bij de HA.

2e kind, die vraag krijg ik nooit ;)
Nu blijft het ook gewoon bij N en L!
pi_167473935
Ivm de aanhoudende huilie-brullie-snottie-verhoging-weinigeets toch ook maar ff naar de huisarts geweest.

Oorontsteking. Whoops. (Maar toch goed dat we de afspraak gisteren hadden gemaakt, want vanmorgen ging het wel weer aardig, en dan denk je weer: Ah zie, eieieieindelijk, hij wordt beter, we hoeven niet! Maar hij stortte een paar uur later alweer in mekaar.)

Bij jullie wat gevonden Selvaria?
  dinsdag 20 december 2016 @ 15:23:35 #181
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167474792
Ahhh Sara, beterschap!
Wat lees ik veel over kinderen met oorontsteking de laatste tijd!
pi_167476507
Hier niks, keel zag er goed uit, longen klonken goed en oortjes ook prima. Ze doet het sowieso vandaag een stukje beter dan de dagen hiervoor. We mogen neusspray en Ventolin blijven geven en het verder in de gaten houden en terugkomen als we het niet vertrouwen. :)
pi_167476646
Beterschap, Sara! En selveria ook, ook al was er niets...

Ik moest t ook eerder ophalen van het kdv omdat hij diaree had. Moeten jullie dan ook de kinderen ophalen? Vind het een beetje gek, kunnen net zo goed tandjes zijn...

Verder ben ik super trots, t kan 6 kleine houten blokjes op elkaar stapelen! En in een boekje over dieren die uit de dierentuin zijn ontsnapt wijst hij consequent de olifant aan terwijl hij fant zegt O+
pi_167477280
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:43 schreef Jagärtrut het volgende:
Beterschap, Sara! En selveria ook, ook al was er niets...

Ik moest t ook eerder ophalen van het kdv omdat hij diaree had. Moeten jullie dan ook de kinderen ophalen? Vind het een beetje gek, kunnen net zo goed tandjes zijn...

Verder ben ik super trots, t kan 6 kleine houten blokjes op elkaar stapelen! En in een boekje over dieren die uit de dierentuin zijn ontsnapt wijst hij consequent de olifant aan terwijl hij fant zegt O+
Als wij dat zouden moeten, zou Twix nooit naar het kdv kunnen. Hij heeft 14 maanden structureel diarree gehad. Pas nu met aangepast dieet, verandert de structuur enigszins.

En goed zo T! Knapzak!
pi_167481102
Zo, eindelijk bijgelezen.

MwC fijn dat jullie er eindelijk zijn! Geniet ervan.

:* voor alle sneutjes

Nog over 2e kindjes: ik vind dat eigenlijk best ongepaste vragen van anderen. Hoewel ik me tegelijkertijd besef dat het -meestal- goedbedoelde vragen of opmerkingen zijn. Net als dat ik nu al verwacht dat de hele familie bij ons gaat zeggen dat ze hopen dat we nu een jongetje krijgen, want dan zijn we compleet. Dat vind ik ook altijd van die typische opmerkingen. Alsof dat met 1 kind of met 2 van hetzelfde geslacht niet kan. (En misschien willen we er ooit wel 3.. :P )

Jagar: wat gek. M. is nog nooit met diarree naar huis gestuurd. En eerlijk gezegd - sorry tmi vast :Y) - heeft zij ook een soort permanente derrie en geen drolletjes qua ontlasting. Vermoedelijk hebben ze een ander protocol in Duitsland?
pi_167492028
Morning!

Hoe is het net alle ziekies?

L. vond het gisteravond half 10 de hoogste tijd om op te staan. Wakker en spelen mamma! Uiteindelijk is ze half 12 tegen me aan in slaap gevallen terwijl ik een boekje voorlas. Dan is ze ineens weer zo klein.

Verder stinkt ze enorm uit d'r mond en ben ik bang dat we de ziektedans niet gaan ontspringen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 21 december 2016 @ 08:37:08 #187
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167492150
Hier ook een zieke dreumes uit bed gevist... Koorts en een blafhoest. Ligt nu op papa te slapen, awwww O+

Beterschap allen!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167492410
Wat een gezelligheid, hier ook een koortsig zeehondje uit bed gehaald vanmorgen. Vandaag is gelukkig papa thuis.
Sterkte en beterschap allemaal! :*
pi_167492510
Laat ik dan maar de c-c-combobreaker zijn, hier een actief ventje die een voor een zijn Duplo naar me komt brengen, terwijl ik moe op de bank lig. Hij is al een week lang minimaal twee keer per nacht wakker, en ik merk dat ik dat icm drukke werkdagen even niet trek. Maar vandaag vrij, dus als hij straks gaat slapen kan ik ook nog even zodat we vanmiddag beide fit zijn en nog iets kunnen doen.

Beterschap iig allemaal!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_167492573
Beterschap voor alle zieke kindjes en moeders!
pi_167493542
Random klacht:

:( ik krijg die pokkeschijtfamilyfixstoel niet in de auto en nou kan ik niet weg uit dit dorp en ik verveel me deaud hier, aaargh! :(

Bwaaaaah, wat ben ik sjacherijnig zeg, mèèènnnnnn. :( :( :(


Nog meer zieken, beterschap allemaal.
pi_167493795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:28 schreef Sara82 het volgende:
Random klacht:

:( ik krijg die pokkeschijtfamilyfixstoel niet in de auto en nou kan ik niet weg uit dit dorp en ik verveel me deaud hier, aaargh! :(

Bwaaaaah, wat ben ik sjacherijnig zeg, mèèènnnnnn. :( :( :(

Nog meer zieken, beterschap allemaal.
Kan ik helpen? Helpt het als je de hoofdsteun uit je auto haalt?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_167495336
quote:
5s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:42 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Kan ik helpen? Helpt het als je de hoofdsteun uit je auto haalt?
Haha, bedankt voor het meedenken. Zo ver ben ik niet eens gekomen joh, ik blijf al steken op het "klik de gele ijzertjes op de isofixaansluiting."

En dat er dan twee nieuwsgierige bejaarden in je auto gaan staan kijken naar waarom je half op de kop op een stoeltje staat te duwen.

Ga. Weg.

Nou ja, maar weer ff een rondje gelopen met de kinderwagen. Gelukkig houden kinderen wél van herhaling.

:)
pi_167495678
Ik heb daar ook altijd moeite mee Sara. Na 5 minuten proberen met beleid ram ik daarna vaak uit frustratie maar wat, met positief gevolg. *)
pi_167495949
Oh! Ja die knoppen moet he precies goed indrukken.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_167496391
Alleen de base aansluiten lukt me nog wel maar base met stoel eraan vast lijkt me ook een hele uitdaging! Balen dat het niet gelukt is Sara. Kan je die er niet vast in laten zitten voortaan?

Hoeveel drinken jullie kindjes op een dag? Hier gaat er met moeite 2x 90cc melk in en zo'n 90cc water ofzo. Ik geef nu nog een (extra) aangelengd flesje melk voor het slapen gaan a 140cc oid om meer vocht erin te krijgen. Ze lust graag water maar schudt vaak resoluut nee als ik het aanbiedt, beker staat op de grond dus ze kan er zelf ook bij, diksap wil ze ook niet. Nog tips? Ik vind 300cc vocht op een dag anders bar weinig.. ga voorlopig het flesje melk dus ook nog niet eraf halen zo :{.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:06:55 #197
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167496486
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:11 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Haha, bedankt voor het meedenken. Zo ver ben ik niet eens gekomen joh, ik blijf al steken op het "klik de gele ijzertjes op de isofixaansluiting."

En dat er dan twee nieuwsgierige bejaarden in je auto gaan staan kijken naar waarom je half op de kop op een stoeltje staat te duwen.

Ga. Weg.

Nou ja, maar weer ff een rondje gelopen met de kinderwagen. Gelukkig houden kinderen wél van herhaling.

:)
En als je nu gewoon dat stoeltje even met de gordel vastzet? Zodat je toch weg kunt...
  woensdag 21 december 2016 @ 13:13:56 #198
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167496582
O balen Sara,
Ik heb vorige keer ook de base terug in de auto moeten zetten. Toen heb ik eerst J maar even gebeld voor uitleg. Gelukkig lukte het toen wel. Gewoon de stoelen voortaan laten zitten, kan er niemand meerijden ook met ons ;)

MM, ons stoeltje kan alleen op de base, niet los in de gordel. Ik weet niet of dat bij Sara ook zo is. Handig is anders.
pi_167496940
Sara, sterkte met je durp! ;(

R drinkt overdag niet zo veel, maar wil steeds vaker een flesje melk 's avonds / 's nachts. Gisteren 4 in totaal, dus nog 600 ml melk naast de gewone bekers drinken.
  woensdag 21 december 2016 @ 13:39:26 #200
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167497000
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:36 schreef ingee het volgende:
Sara, sterkte met je durp! ;(

R drinkt overdag niet zo veel, maar wil steeds vaker een flesje melk 's avonds / 's nachts. Gisteren 4 in totaal, dus nog 600 ml melk naast de gewone bekers drinken.
En als je overdag melk in een bekertje aanbied? Drinkt ze dat dan wel? Of gast het echt om de fles en om het moment waarop zij het wil?
pi_167497053
Is idd zo'n base.

Maar met een menneke wat huilend op de voordeur stond te slaan, en twee oudjes op m'n lip die zich kostelijk stonden te leedvermaken, had ik na een paar minuten echt zoiets van:



Screw this. You win, maxi cosi. You win. *En het hormonster smeet briesend het portier dicht en stampte huiswaarts.*
pi_167497302
@zusjevan: Ah, dat lijkt wel weinig he? Dan wordt het zo'n dingetje he? Hier ook geen grote drinker. Ik geef hem 's ochtends pap uit een bordje ipv brood.(is toch weer 150/200 melk in the pocket).

Eehm nog meer tips... Hier is meneer gek op fristi (minder suiker variant). Misschien dat eens proberen op dagen dat ze echt niets wil?

Ik geef 's avonds trouwens ook nog een fles hoor.
pi_167497616
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:39 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

En als je overdag melk in een bekertje aanbied? Drinkt ze dat dan wel? Of gast het echt om de fles en om het moment waarop zij het wil?
Nee echt de fles die deel is van het bedritueel. En dan vrolijk gaan spelen en een uur later nogmaals bedritueel met fles. En om 3 uur 's nachts als ik naar de wc ga graag een fles natuurlijk, anders gaat ze niet meer slapen. Eventueel hetzelfde verhaal om 5 uur nog eens.
pi_167497651
Zusje, N. drinkt sinds een paar dagen ook matig. Zelfs haar flesjes melk (2x120cc) gaan er niet altijd meer helemaal in, terwijl die toch altijd wel garantie op drinken gaven.. Ze is wel ziek (geweest?), maar ik vind het wel lastig. Ik zet nu standaard een rietjesbeker met water en een beker met ranja voor haar klaar en vaak komt ze nog wat water uit mijn glas drinken. Al met al komt ze dan op een redelijke hoeveelheid uit, al is het nog niet je van het.

Ik kies er bewust voor ook iets zoets neer te zetten, vocht is belangrijker dan moeilijk doen over dat kleine beetje suiker imo.
pi_167498558
Sara, gewoon vanavond even oefenen als je man thuis is en je rustig kan kijken. Zo heb ik hier ook de autostoeltjes(basis) erin gedaan na het grondig doorlezen van de handleiding. Mijn man weet nu nog steeds niet hoe dat moet :') maar goed, met maar 1 auto hoeven we praktisch nooit te wisselen. Alleen een beetje jammer dat we straks wel van auto moeten wisselen omdat in deze geen drie kinderzitjes passen. Dat is het enige echte nadeel van de tweeling, vooral omdat onze auto pas drie jaar oud is en we die op wilden rijden :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 21 december 2016 @ 15:34:12 #206
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167499254
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Sara, gewoon vanavond even oefenen als je man thuis is en je rustig kan kijken. Zo heb ik hier ook de autostoeltjes(basis) erin gedaan na het grondig doorlezen van de handleiding. Mijn man weet nu nog steeds niet hoe dat moet :') maar goed, met maar 1 auto hoeven we praktisch nooit te wisselen. Alleen een beetje jammer dat we straks wel van auto moeten wisselen omdat in deze geen drie kinderzitjes passen. Dat is het enige echte nadeel van de tweeling, vooral omdat onze auto pas drie jaar oud is en we die op wilden rijden :')
O FF, herkenbaar. Alleen hadden wij in april een vierdeursgekocht (voor als er 1 kind zou komen) en bleek ik in oktober zwanger van twee. We gingen toen kinderwagens passen en dat bleek erg lastig in de Punto met een tweelingwagen. Dus toen hebben we die weer omgeruild voor een grotere auto, waar de wagen wel makkelijk in past.
pi_167499746
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:34 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

O FF, herkenbaar. Alleen hadden wij in april een vierdeursgekocht (voor als er 1 kind zou komen) en bleek ik in oktober zwanger van twee. We gingen toen kinderwagens passen en dat bleek erg lastig in de Punto met een tweelingwagen. Dus toen hebben we die weer omgeruild voor een grotere auto, waar de wagen wel makkelijk in past.
De kinderwagen icm auto hebben we nog niet eens over nagedacht. Onze huidige past er nét in, en die is voor 1 kind... Onze vaders zaten bij O's verjaardagsfeestje al te overleggen wanneer we een grotere auto zouden kopen omdat ze de huidige te klein vonden qua opbergruimte :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 21 december 2016 @ 16:13:57 #208
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167500246
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

De kinderwagen icm auto hebben we nog niet eens over nagedacht. Onze huidige past er nét in, en die is voor 1 kind... Onze vaders zaten bij O's verjaardagsfeestje al te overleggen wanneer we een grotere auto zouden kopen omdat ze de huidige te klein vonden qua opbergruimte :')
Wij hebben nu een Fiat Bravo. Geen optie met 3 kinderen. Met 2 past het allemaal prima. Naast de wagen kan er niet veel meer mee. Maar dat is ook bijna nooit nodig. Zelfs ons weekend weg is gelukt met alle spullen incl wagen. Vaak genoeg de vraag gehad waarom we geen station hebben gekocht.
Er zijn ook duowagens waar ze onder elkaar zitten (wilde ik niet). Die zijn net zo groot als een eenling wagen alleen met extra bak/nestje.gewoon een keer in de winkel kijken naar de mogelijkheden! En even proefrijden. Je kunt later altijd beslissen of je nieuw of tweedehands wilt!
pi_167501471
Beterschap voor alle zieke dreumesen! :*

Qua drinken: als fruit er wel goed in gaat, kun je daar ook wat extra's van geven. Dat geldt vrijwel als 1-op-1 qua vocht (dus 100 gram = 100 ml). Zeker als ze een beetje ziek zijn, is dat een fijne manier om er toch wat extra's in te krijgen :Y

Wat wij ook veel doen: groente-/fruitsap aanlengen met water. Dan heb je wel het zoetere smaakje, waardoor het vaak net wat lekkerder is dan puur water.
En sowieso constant een (rietjes)beker in de buurt zetten. In de auto of kinderwagen werkt het altijd goed omdat ze 'm dan zelf vast moet houden en uit een soort verveling constant zit te lurken ;)

Ik twijfel of ik het moet typen (maar screw you Fok-wet :6), maar onze Minion is er gelukkig echt weer helemaal bovenop O+ Zelf begin ik me ook steeds beter te voelen, dus hopelijk zijn we voor de feestdagen overal van af! :)
* twist02 klopt heel hard af
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167522187
Fijn Twist! :*

En misschien is het een schrale troost FF, maar mannen vinden het over het algemeen ge-wel-dig om een nieuwe, grotere auto uit te zoeken... Mooi taakje voor 'm!
pi_167525057
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:41 schreef Sara82 het volgende:
Fijn Twist! :*

En misschien is het een schrale troost FF, maar mannen vinden het over het algemeen ge-wel-dig om een nieuwe, grotere auto uit te zoeken... Mooi taakje voor 'm!
Die van mij niet helaas. Die heeft qua echte mannen-eigenschappen alleen heel veel sport kijken, techniek vindt hij totaal niet interessant ongeacht of het om auto's, computers of klussen gaat. Het is niet voor niets dat ik de autostoeltjes installeer :')

Fijn dat het weer goed gaat bij jullie Twist! Kunnen jullie met een goed gevoel de feestdagen in!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_167525731
FF, je mag mijn man ook wel even lenen voor het uitzoeken van een auto. Die wordt al enthousiast bij een ANWB gezinswagen test...
pi_167533943
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:41 schreef Sara82 het volgende:
Fijn Twist! :*

En misschien is het een schrale troost FF, maar mannen vinden het over het algemeen ge-wel-dig om een nieuwe, grotere auto uit te zoeken... Mooi taakje voor 'm!
Ik ben overduidelijk geen man maar wel dol op auto's!
pi_167534168
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik ben overduidelijk geen man maar wel dol op auto's!
Ik ook! Ik heb alleen geen verstand van de binnenkant.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167535479
Tijd voor een Fok-dreumes-meet bij een autodealer! Doel: gezelligheid en een nieuwe megagrote gezinsauto voor FF vinden! *O*

;)
pi_167538099
Als er dan nog twee mensen een autostoeltje meenemen is het wel makkelijk gelijk passen! Ik zie ons al aankomen bij de dealer :') Maar we moeten eerst nog even bekijken wat het budget gaat worden, en dat hangt weer af van hoeveel geld we nog in het huis moeten steken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_167544885
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 21:16 schreef Aerenia het volgende:
Tijd voor een Fok-dreumes-meet bij een autodealer! Doel: gezelligheid en een nieuwe megagrote gezinsauto voor FF vinden! *O*

;)
_O-

//

Hoe is het met de zieken? Iedereen weer een beetje opgeknapt?
pi_167544920
Oja een nieuwe auto is wel handig met 3 kleintjes. Ik houd helemaal niet van auto's en rijden. Dat zou nog wat worden als we ooit voor een derde willen gaan. Eerst maar eens kijken hoe het met 2 is.. :)

L. is wel weer fit. Ikzelf daarentegen heb nog steeds last van de verkoudheid. Duuuuurt lang en ik ben ook ongeduldig :p.

Zijn er meer mensen die vakantie hebben met kerst? Dat is wel fijn om uit te rusten :)!
pi_167544929
Oh en Ludann hoe is het met Wolk? Hebben jullie nog een beetje uit kunnen rusten?
pi_167549473
N. hoest en snottert weer veel meer dan eerder, maar is tenminste weer vrolijk, eet en drinkt weer en heeft geen verhoging meer. *O*

Wij hebben net vorig jaar een nieuwe auto gekocht, ruim zat voor 2 kleintjes en een grote kofferbak (ondanks geen station). Gelukkig kwam er hier geen tweeling, want dan hadden we niet alleen een nieuwe auto, maar ook een nieuw huis (net 2,5 jaar geleden gekocht _O- ) moeten hebben.

Ik heb nu echt verlof! *O* N. is vanochtend meegeweest naar het kerstontbijt van onze school en was echt voorbeeldig. O+ Rustig met haar jijnen (mandarijnen ;) ) tijdens de speech en lekker spelen tijdens het eten. Na de tijd nog heel wat afge'boks't met leerlingen en naar alle collega's gezwaaid ("Menee, daa!" naar alle mannelijke collega's :D _O- ). Het is toch zo'n lekker ding. O+ Aan de ene kant ben ik mijn zwangerschap spuugzat, aan de andere kant hoop ik dat ik pas over 5 weken op z'n vroegst beval zodat ik nog lekker lang thuis met haar kan rommelen de komende tijd. O+
pi_167551604
Bedankt voor de goede tips mbt drinken allemaal, meer fruit geven check (wist ik niet), andere sapjes proberen en vocht aanlengen ook een goed idee! En geven jullie echt nog flesjes ja? Als in: echt warme melk in een flesje? Of in een tuitbeker?

Oh ja FF allerlei praktische dingen natuurlijk nu.. lastig lastig. Maar komt vast helemaal goed! (Had ik jou al gefeliciteerd? Ik weet het niet meer :@ in elk geval gefeliciteerd met je zwangerschap! :)).

Selvaria al verlof whuuuut! Lekker genieten! Dus over 5 weken weten we of N. een zusje of broertje krijgt ;).

E snottert nog steeds maar is wel beter, ik ben een dag ziek geweest en ik moet daar echt aan wennen :'). Ik ben zo weinig ziek normaal gesproken. En volgens mij is er een nieuwe fase aangebroken. Avondeten = krijsen zodra de lepel/vork/whatever in het zicht komt. Zelf met je handen eten is da bomb. En ik vond dat we zo'n mooie overeenstemming hadden: 2x per dag zelf boterham mogen eten en dan zonder knoeis avondeten op de vork/lepel. Maar nee ;(.
pi_167552292
Zusjevan, die fase hebben wij ook gehad en het hielp heel goed om hem 1 of 2 lepels in de hand te geven en hem met de derde lepel eten te geven. Volgens mij had ie dan het idee dat ie het ook zelf deed. En hier ook nog steeds flesjes als in warme melk in een fles met speen. Zo weet ik zeker dat ie wat vocht binnenkrijgt, want andere bekers is vooral nog geknoei. Ik heb van alles geprobeerd.

Jeuj Selvaria: verlof! Geniet er van!

En wij moeten ook aan een nieuwe auto ja. Eentje met vier deuren is wel handig met twee kleine kinderen. Maar ook ik en man vinden dit niet totaal niet interessant.

Pfoew FF, ik zie nu pas dat je een tweeling krijgt! Gefeliciteerd! En ik snap dat het een heel geregel is qua praktische dingen. Gelukkig heb je een paar maanden voorbereidingstijd.

Ik las dat het met Twix wat beter gaat nu. Dat is heel erg fijn.
LuDann, hoe gaat het met Wolk en slapen?

Hier geen vakantie, we zijn net terug van een hutje op de hei. Dat was heerlijk, dus wij gaan uitgerust de kerst in.

En ik werd helemaal blij van foto's die ik vanuit het KDV geappt kreeg vanmiddag. Willem heeft thuis een lievelingsknuffel in de vorm van een aardbei. Nu hebben ze op het KDV een hele grote knuffelaardbei, die hij dan ook de hele tijd aan het knuffelen is. Kijk nou wat schattig....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167572233
Verlof voor Selvaria! Wat heerlijk : )! & het kerstontbijt klinkt ook erg gezellig!

Zusjevan herkenbaar van dat ziek zijn... Hier normaal ook weinig ziek, nu al 2 x ziek en 2 x verkouden :(.

& dat eten blijft steeds veranderen heb ik het idee. Yoghurt wil ze wel van ons krijgen via een lepel, soep weer niet. De ene dag zijn bietjes heerlijk, de andere dag worden ze weer vakkundig weggesmeten. Maar een beetje go with the flow, denk ik :).
De lepeltip van Adrian gisteren geprobeerd, dat hielp wel, gisteren tenminste...

Adrian wat schattig ♡ aardbei knuffelen! Echt lieve foto's!
  zaterdag 24 december 2016 @ 15:03:41 #224
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167577543
Rustig hier zeg!

Vraagje: wanneer zouden jullie je dreumes mee laten gaan naar de tandarts? Ik moet binnenkort zelf voor controle, dus ik dacht, misschien is het wel nuttig om N. mee te nemen. Dan ziet ze ook eens hoe dat gaat. Als de tandarts het goed vindt natuurlijk.

Verder is ze nog steeds hangerig en huilerig, eet niks, arme sneuneus...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167577638
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 15:03 schreef SaskiaR het volgende:
Rustig hier zeg!

Vraagje: wanneer zouden jullie je dreumes mee laten gaan naar de tandarts? Ik moet binnenkort zelf voor controle, dus ik dacht, misschien is het wel nuttig om N. mee te nemen. Dan ziet ze ook eens hoe dat gaat. Als de tandarts het goed vindt natuurlijk.

Verder is ze nog steeds hangerig en huilerig, eet niks, arme sneuneus...
Mijn tandarts zei vorige maand dat A als ze 2.5 is op controle moet komen en raadde me aan om A mee te nemen in april (ze is dan 1.5) en november (dan is ze 2), zodat ze kan meekijken/wennen :)

Beterschap voor N!
pi_167577651
Natuurlijk vindt de tandarts dat goed! Een patient met volledige dekking, whoopwhoop! Die controleren graag het gebitje hoor.

En beterschap voor d'r, wat een gekwakkel zeg...
pi_167577844
Vanaf 2 jaar mogen ze bij mijn tandarts in de stoel.
pi_167578235
Die kleintjes worden niet in rekening gebracht hoor. Het is eerst gewoon eens tandjes tellen, mondje open doen. Meer niet. Zeker meenemen om te laten wennen is mijn ervaring.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_167578423
Ik geloof zomaar dat, na 4 weken diarree, mijn ukkie weer beter is. Hij eet weer en zijn humeur is stukken beter.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167581143
Ik kan me niet voorstellen dat ik relaxt in de stoel zit als O mee is... Die moet overal aan komen. Maar we moeten sowieso ook nog van tandarts wisselen ivm verhuizing, daarna mag hij wel met m'n man mee :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_167587356
Bij mijn tandarts hebben ze een speciaal programma om kids al heel jong aan de tandarts te laten wennen, dus Ketel is al 2x geweest. Overigens wel los van mijn eigen controle, want dat is idd wel zo relaxed.
pi_167591663
M. is tot nu steeds mee geweest. Dat 'moest' van de tandarts en de assistente _O- (Hoogzwanger kreeg ik al te horen dat we de volgende keer toch zeker mét maxicosi en inhoud zouden komen om de baby te showen.) Scheelt wel dat mijn man en ik samen gaan.

Ohh en die foto van de aardbeiknuffelaar Adrian4 O+
  zondag 25 december 2016 @ 12:10:29 #233
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167595221
F is ook al meegeweest toen ie 8 weken was... maar J gaat mee sinds ie twee is. Rekent de tandarts niets voor, idd tandjes tellen, wennen. Hij wordt nu 4, ik denk dat ik vanaf nu moet gaan betalen voor zijn controle :'(
pi_167595305
Fijne kerstdagen allemaal! ~:)

Tandarts: bij mijn volgende afspraak neem ik N. wel mee, dat zal de eerste keer zijn. Ik moet eigenlijk in februari weer, maar wordt waarschijnlijk ietsje later ivm chaos door de nieuwe baby straks.

We hebben gisteren eindelijk het IKEA keukentje opgezet voor haar. Zouden we eigenlijk voor sinterklaas doen, maar toen zaten we nog in een vakantiehuis ivm de badkamerverbouwing. Nu is alles thuis weer schoon en opgeruimd en hadden we hier dus tijd voor: wat een schot in de roos! Ze heeft er wat pluche groente/vlees/pasta bij en wat snijfruit van de Lidl en ze loopt de godganse dag met haar mesje rond om alles te 'nijuh'. _O- Verder moeten alle Zoef Zoef dieren in de magnetron en is het hilarisch om te zien wat voor gerechten ze in elkaar draait in haar pannetjes. :D

Vanavond gaan we gourmetten bij haar vriendinnetjes, benieuwd wat ze daarvan vindt. O+
pi_167595630
Leuk is dat, Selvaria! J vindt zijn snijfruit ook geweldig, staat vaak in de keuken naast mij te snijden met zijn snijplank en mes. En trots dat-ie dan is O+
pi_167596202
Fijne feestdagen allemaal!

Mies is een ramp momenteel. Kan zichzelf niet vermaken. Zoekt steeds de grenzen op. En gaat vreselijk lang drammen als het niet gaat zoals ze wil,wat meestal het geval is.
Echt zo ongezellig dat gehuil de hele tijd.
Het lijkt me iets mentaals. Ik denk niet dat ze ziek is. Ze slaapt prima en geen koorts ofzo. Er komen wel drie hoektanden door, arme schat.
  zondag 25 december 2016 @ 13:11:33 #237
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167596906
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 12:10 schreef mousemicky het volgende:
F is ook al meegeweest toen ie 8 weken was... maar J gaat mee sinds ie twee is. Rekent de tandarts niets voor, idd tandjes tellen, wennen. Hij wordt nu 4, ik denk dat ik vanaf nu moet gaan betalen voor zijn controle :'(
Kinderen zijn tot hun 18e verzekerd voor tandartscontrole! Ook als je zelf geen aanvullende tandartsverzekering hebt.
pi_167597618
Fijne kerstmis allemaal : )!!!

Gister al fijn kerstavond gevierd bij de schoonfamilie... Ging goed met L. Ze heeft daar nog een tijdje in bed geslapen en toen we net klaar waren met kadootjes uitpakken werd ze wakker! Toen was het ook al 0.30 dus mooie tijd om naar huis te gaan.

Helaas heeft ze vanmorgen 2 x overgegeven. Misschien gister te veel / vet gegeten of toch een beetje ziek. Geen koorts iig... Even kijken hoe het vandaag gaat.

Oh tandarts heb ik nog niet echt over na gedacht. Ze gaat denk ik wel mee in januari. Ik ga samen met mijn moeder, dus dan kan dat wel...

Dat keukentje klinkt echt heel tof Selvaria! Die zou ik ook nog wel eens 1 willen voor L...

& das vervelend MLB! Soms dan lastig om er mee om te gaan, maar vaak gaat het ook vanzelf weer beter... Hopelijk gauw voor haarzelf en ook voor jullie! Dat is ook niet niks!
pi_167599904
Fijne Kerst allemaal! ~:)

Heerlijk dat N zo blij is met haar keukentje! Hier is het ook een enorme hit. Gister de pannetjes erbij gehaald, want ze begint het een beetje door te krijgen. Vanavond eten we gekookte pinguïn zo te zien :P

Bevalt de nieuwe badkamer Selvaria? Succes nog de laatste weken! :)

Voor zover ik weet hoef je voor kinderen tot en met 18 idd geen extra tandartsverzekering af te sluiten en zijn ze overal voor meeverzekerd ^O^

Hier is Kerst een beetje meh... heb geen grote familie, maar kan dit jaar niet naar mijn ouders, want mijn moeder heeft longontsteking en ligt in bed. Dus zit alleen met A thuis en zij heeft sinds gister verkoudheid nummer zoveel te pakken en heeft er alweer koorts bij. Mijn arme droppie ;( Ach volgend jaar beter!

Ben trouwens benieuwd hoe het nu met Wolk gaat!
pi_167605871
MLB, hoort grenzen opzoeken niet een beetje bij de leeftijd? O doet dat ook, inclusief hard huilen als hij iets niet mag of krijgt (wat acuut over is als hij iets anders interessants ziet). Gezellig is iig anders, maar hier werkt afleiden en even samen spelen goed.

Hoe smaakte de pinguïn Aerenia?

Wat was ook alweer de gouden tip bij kapotte billen? O heeft twee wondjes op z'n billen, en alles er omheen is ook rood. We smeren nu met sudocreme, maar merk weinig verbetering.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_167606622
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 22:45 schreef FlyingFish het volgende:
MLB, hoort grenzen opzoeken niet een beetje bij de leeftijd? O doet dat ook, inclusief hard huilen als hij iets niet mag of krijgt (wat acuut over is als hij iets anders interessants ziet). Gezellig is iig anders, maar hier werkt afleiden en even samen spelen goed.

Hoe smaakte de pinguïn Aerenia?

Wat was ook alweer de gouden tip bij kapotte billen? O heeft twee wondjes op z'n billen, en alles er omheen is ook rood. We smeren nu met sudocreme, maar merk weinig verbetering.
Baking soda in het bad doen, dan even 15 minuten naakte billen en vervolgens goed insmeren met Sudocreme. Succes!
pi_167607772
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 22:45 schreef FlyingFish het volgende:
MLB, hoort grenzen opzoeken niet een beetje bij de leeftijd? O doet dat ook, inclusief hard huilen als hij iets niet mag of krijgt (wat acuut over is als hij iets anders interessants ziet). Gezellig is iig anders, maar hier werkt afleiden en even samen spelen goed.

Hoe smaakte de pinguïn Aerenia?

Wat was ook alweer de gouden tip bij kapotte billen? O heeft twee wondjes op z'n billen, en alles er omheen is ook rood. We smeren nu met sudocreme, maar merk weinig verbetering.
Maizena. Of baking soda in bad. En lekker even in zijn blootje rond laten lopen.

Edit, wat die lieve prikplant zegt....
pi_167610079
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 23:54 schreef Malteser het volgende:

[..]

Maizena. Of baking soda in bad. En lekker even in zijn blootje rond laten lopen.

Edit, wat die lieve prikplant zegt....
:*
pi_167611389
Fijne kerst!

Ons dreumesje kan de trap op klimmen. :o en hij kan heerlijk smikkelen van alle kerstlekkernijen tijdens het diner. Zo leuk om te zien O+.

Fijne dag nog vandaag allemaal.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_167612031
Morning! Heel fijne kerstdagen allemaal!

L. heeft het gister zo goed gedaan. Ik ben zo trots. :Y Helaas moest ze vannacht spugen. Alles lijkt nu weer goed. Misschien zich toch te druk gemaakt?

Hier weet ze zich juist ineens super goed zelf te vermaken. Spelen met een theesetje. Iedereen kopjes thee geven. Alle knuffels way te eten geven. Naast elkaar op de bank neerzetten. En er weer af. En er weer op. Uren achter elkaar. Ze legt ineens zelf puzzels in elkaar, terwijl ze vorige week echt nog zo: :? Naar dat ding keek. Geeft heel duidelijk ja en nee aan en meent het dan ook. En woordjes gaan in een stroomversnelling ineens. Gister alleen al mandarijntje, appel, eitje en kabouter.

Dit alles overigens in schril contrast met hoe het hier de afgelopen weken is geweest. Dus mammas met drakenkinders, houd moed!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167612275
Badkamer bevalt perfect Aerenia. O+ Wat jammer van je kerstdagen. -O-

MLB, dat klinkt met vlagen heel herkenbaar. N. heeft ook soms van die periodes dat niks goed is en ze alleen kan drammen. Gelukkig heeft ze nog steeds veel meer gezellige momenten.

Succes met de kapotte billetjes. :*

Klinkt alsof ze eerder gefrustreerd was omdat ze niet alles kon wat ze wilde Kris. :Y Hier lukken veel dingen ook zo *poef* ineens en dan is ze weer veel vrolijker.

Hier ook een geslaagde eerste kerstdag gisteren. *; N. bleef maar van de pastasalade snoepen en keek haast niet om naar het gourmetstel. En dat terwijl ze de afgelopen dagen juist alleen het vlees op wilde eten en begon te jammeren als dat op was en ze dus niet meer kreeg. Toen ze genoeg had gehad heeft ze heel lief met haar peutervriendinnetje gespeeld en op het laatst gingen ze verstoppertje spelen. N. snapte er natuurlijk nog niet zo heel van en liep steeds achter het andere meisje aan, stonden ze weer samen te tellen (één één één één tien!) in de hoek om vervolgens achter elkaar aan te rennen ("Neeeej Noja, jij nu verstoppen!" _O- ). Wij hebben zelfs tijd gehad om 2 korte spelletjes te spelen, zo lief speelden ze samen. :o O+
pi_167624675
Heerlijk die geslaagde kerstdagen!

Hier ging het ook goed. M. heeft waanzinnig zitten bunkeren gisteren. Ik was bang dat ze misselijk werd, maar het viel geloof ik mee. Voor vandaag hadden we een wat 'chiquer' kerstdiner, dus mevrouw vond het allemaal maar zozo. (De salade met bietjes werd opzij geschoven met de mededeling 'bah :{w ' En dat zonder proeven haha.)

Oja, en ze kent ineens het woord 'nee'. Alles is dus de hele dag NEE!| Gezellig joh :')
  maandag 26 december 2016 @ 20:54:57 #248
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_167624788
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 20:50 schreef kazy het volgende:
Heerlijk die geslaagde kerstdagen!

Hier ging het ook goed. M. heeft waanzinnig zitten bunkeren gisteren. Ik was bang dat ze misselijk werd, maar het viel geloof ik mee. Voor vandaag hadden we een wat 'chiquer' kerstdiner, dus mevrouw vond het allemaal maar zozo. (De salade met bietjes werd opzij geschoven met de mededeling 'bah :{w ' En dat zonder proeven haha.)

Oja, en ze kent ineens het woord 'nee'. Alles is dus de hele dag NEE!| Gezellig joh :')
Nu pas :P hier al een tijdje. Wel handig, want je weet gelijk wat ze niet wil (niet wat ze dan wel wil helaas).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 26 december 2016 @ 20:56:54 #249
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167624835
Hier ook weer 3 kerstdagen overleefd. Meisjes hebben zich goed gedragen. En ik ben vreselijk verwend bij mijn ouders. Morgen gaan we voor 1,5 week met vrienden naar landal. Als we terugkomen gaan we tekenen voor de sleutel. Laat ons klusavontuur dan maar beginnen!
pi_167625446
Dat klinkt fijn Kazy en Kris!

Wat vervelend Aerenia. Is je moeder er erg ziek van? & hoe gaat het nu met A? Beterschap voor haar!

Hier is nee zelfs het eerste bewuste woordje. Ze maakt er ook nog altijd een wegduw-gebaar bij, dus dat is duidelijk haha. Dat is nog steeds het enige woordje. Vandaag lijkt ze ook vaak ehm / em te zeggen. Maar wat en of ze er iets specifieks mee bedoeld weet ik niet :p.
pi_167625710
Hier zegt N. bij voorbaat al nee, het is echt haar favoriete woord. Pas als ze registreert wat er daadwerkelijk gezegd is verandert haar antwoord nog wel eens in ja. _O-

"N. wil je [insert anything]?"
"Nej. Neeeee. Nejnejnejnejneeeeee"
*de vraag dringt inhoudelijk door*
"Ja! Jajaja mama, ja!"
:')
pi_167625988
Jaaa, heel bekend. :)
Nee niet!! Eh.. jajaja!

En de laatste favoriet is sefffdoen!
pi_167626044
Wat grappig dat al jullie kinderen al zo snel "nee" zeggen. Sjaak kent al zo'n 100 woorden denk ik, maar "nee" gebruikt hij nog steeds niet *O* . Wel hoofdschudden, maar dat is het. "Ja" is wel heel populair.

De kerst hier is heerlijk, maar wel ontzettend druk. Vanavond gaan vrouw en ik op date, voor het eerst sinds Sjaak geboren is. Mijn moeder is hier ook en die gaat voor Sjaak zorgen.
Vanaf morgen wordt het weer rustiger, geen bezoek van extra familie en vrienden meer, maar 'gewoon' met z'n 10-en in 1 huis.
pi_167627728
Oh wat grappig, M heeft 'nee' deze week ook echt ontdekt. Eerder zei ze op iedere vraag wel ja, maar dat is over. En als je haar iets vraagt wat ze wel wil dan gaat het zo:

M, wil je een koekje?
'Ja, koekje, ja! Okéé (met een toon alsof ze zegt 'nou ok mam, omdat je zo aandringt..)

Hier ook fijne dagen! Eten is voor anderen :{w en slapen eigenlijk ook :') Ben benieuwd, morgen gaan we vliegen :)
pi_167633209
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 21:31 schreef Selvaria het volgende:
Hier zegt N. bij voorbaat al nee, het is echt haar favoriete woord. Pas als ze registreert wat er daadwerkelijk gezegd is verandert haar antwoord nog wel eens in ja. _O-

"N. wil je [insert anything]?"
"Nej. Neeeee. Nejnejnejnejneeeeee"
*de vraag dringt inhoudelijk door*
"Ja! Jajaja mama, ja!"
:')
_O-
Ik denk dat we dat hier ook gaan krijgen, aangezien echt alles nu gewoon per definitie NEE! is.

Saskia: ja wat is laat, die feature had ze van mij nog best wel uit mogen stellen hoor haha :P Hoewel het tegelijkertijd ook wel erg grappig is.

Fijne vakantie IMA!
  dinsdag 27 december 2016 @ 08:00:57 #256
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167633221
Hier ook nog steeds geen NEE.
Kun je wel zien dat Sjaak en de meiden een drieling zijn ;)
Niet dat N en L luisteren.
pi_167635541
O kent gelukkig het woordje nee nog niet, dat scheelt zo te horen :D

Fijne vakantie IMA!

Wij hebben hier net nog een maizenabadje gedaan (baking soda was niet in huis, dat wel) vanwege kapotte billen en O heeft daarna een tijdje zonder luier in zijn badjas rondgewandeld. Hij had last minute nog in het badje geplast en al eerder twee keer gepoept dus maakte me weinig zorgen. Onterecht want meneer heeft gewoon op de grond gepoept en ik kon hem net op tijd stoppen voor hij er met zijn fietsje overheen reed :') Ach ja, voor alles moet een eerste keer zijn... met de billen gaat het gelukkig wel veel beter, nog maar twee kleine wondjes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_167637515
Ach die sneutjes van Vieve, Aerenia en FF. Jammer van de kerst zo. (En gelukkig dat je de fiets op tijd kon stoppen, FF! :o )

En fijne verhalen over fijne kerstdagen las ik hier.

J heeft de kerst goed doorstaan. We zijn beide dagen pas na zijn middagdutje vertrokken (ergens anders slaapt hij niet) en hij was heel gezellig O+. Behalve dan in de auto op de terugweg, met alle indrukken kon hij zich niet overgeven aan de slaap dus thuis het slaapritueel gedaan en dan na een half uurtje kletsen in bed ("oma saap gefuh", "J ijs etuh!") viel hij in slaap. Kennelijk heeft ook niemand dieetfouten gemaakt ^O^ dat blijf ik spannend vinden :@

Het begint trouwens nu al, dat mama niet meer altijd helemaal geweldig is :P. We hingen samen de was op en ik zong een kerstliedje wat ik net op de radio had gehoord (ik ben niet heul toonvast, zeg maar). Zegt J ineens: "mama, stop." Dus ik vraag waar ik mee moet stoppen. Zijn antwoord: "mama stop zingen. Niet mooi". Nou, daar kun je het dan mee doen _O-

[ Bericht 21% gewijzigd door Hupje op 27-12-2016 13:05:57 ]
pi_167638809
Haha, die J. (ik ben benieuwd wanneer die fase hier komt, tot nu toe kan hij mijn valse noten nog waarderen)

FF :o , maar fijn dat het met de billetjes beter lijkt te gaan.

"Nee" wordt hier nog niet bewust gezegd, wel "Ja" En verder zegt ie al bal (ba), boom (boo) en lamp (mam). Heel erg fijn met die kerstbomen overal momenteel.
pi_167639273
Haha hupje :D van je zoon moet je het maar hebben!

IMA fijne vakantie! Gaan jullie lekker de zon opzoeken?

Cactus, wat heerlijk, een date-night! Hoe was het?

Nee-zeggende dreumesen :D die feature is hier nog niet aanwezig. Wel de 'ik zak in elkaar als een zoutzak en laat me dramatisch op mijn rug vallen als mama iets van me wil wat ik niet wil' :D Dramaqueen.

Lu, hoe is het bij jullie? Ben je in winterslaap?
pi_167650590
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:54 schreef Mineola het volgende:
Haha hupje :D van je zoon moet je het maar hebben!

IMA fijne vakantie! Gaan jullie lekker de zon opzoeken?

Cactus, wat heerlijk, een date-night! Hoe was het?

Nee-zeggende dreumesen :D die feature is hier nog niet aanwezig. Wel de 'ik zak in elkaar als een zoutzak en laat me dramatisch op mijn rug vallen als mama iets van me wil wat ik niet wil' :D Dramaqueen.

Lu, hoe is het bij jullie? Ben je in winterslaap?
Nee, Vienna :)

Maar het ging supergoed! En de service van KLM is echt top! Als eerste boarden en de plek naast ons werd vrijgemaakt zodat we meer ruimte hadden :)
pi_167652080
Hupje :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:54 schreef Mineola het volgende:
Nee-zeggende dreumesen :D die feature is hier nog niet aanwezig. Wel de 'ik zak in elkaar als een zoutzak en laat me dramatisch op mijn rug vallen als mama iets van me wil wat ik niet wil' :D Dramaqueen.
Dat deed L. van de week midden op straat. Vast heel onpedagogisch verantwoord, maar ze is er helemaal zelf achter gekomen dat straatstenen een stukje meer pijn doen dan het laminaat thuis. :X

Nee is hier favoriet. Maar ik krijg ook ontzettend enthousiaste 'Jaaaaa' als ik iets goed begrijp.

L. wist me vanmiddag compleet te laten smelten. Ze wil tegenwoordig met mijn oude knuffelbeer knuffelen. Die vond ze op de gang. Keihard 'JAAAA O+ ', al knuffelend naar de woonkamer rennen. Daar pakte ze het boekje dat helemaal da shit is op het moment en begon ze het boekje aan beer voor te lezen. Bij de bladzijde met de poezen moest de beer het boekje een kus geven in plaats van dat ze het zelf deed.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167653768
Veel plezier bij Landal, Shop!

Oh FF, floorshitting, neeee! Fijn dat het met het kontje wat beter gast, is zo zielig...


Aaaah, wat schattig Kris!

Hier stond de "nee"-feature al heel jong aan. Eerst met hoofd schudden, maar iets later ook met geluid. Echt superhandig vind ik het eigenlijk... (Maar het wordt hier (nog) niet dwangmatig gebruikt, dus misschien kom ik daar nog op terug, haha). De "ja" is pas twee weken geleden ofzo geïnstalleerd. Inclusief knikken. (Die beweging moest ie eerst ff fine-tunen tijdens het staan.

"T, wil je in bad?"

"Jaja" + dolenthousiaste megaknik = harde vooroverkukels. :') )
pi_167660544
Floorshitting _O-
  woensdag 28 december 2016 @ 08:18:06 #265
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167664718
OMG, mijn dochter is veel te slim. Traphekje in het vakantiehuisje netjes dicht gedaan. Is ze gewoon door de treden van de open trap geklommen om zo naar boven te gaan..... ze zat al halverwege. Oftewel gangdeur moet toch echt dicht!

Vloerpoeper bij FF. Hihi wat heerlijk zeg!

Hupje :) wat grappig van J. Nu al zijn eigen mening.

Kris O+ Wat klinkt dat ontzettend schattig!!!
pi_167664801
Aah, O. Heeft lekker de vloer even opgefrist lees ik. :Y)

Hupje, van je kind moet je het hebben. :D Ik zing zo vals als een kraai, maar N. vindt het vooralsnog prima.

Herkenbaar Kris, zo ontzettend lief kunnen ze zijn. O+

Fijne vakantie IMA!

Cactus, hoelang zijn jullie daar nog? Veel plezier en hopelijk was jullie date geslaagd. *;

Oh oh Shop, ze weten je toch altijd te verbazen he. :D

Mijn kind eet me kaal. :'( Ze werkt standaard 2x2 boterhammen weg op een dag (allemaal met "kaas", pindakaas bedoelt ze daarmee :D ) maar sinds gisteren blijft ze om "meej" (meer) vragen en schuift ze er zo een derde bij achteraan. :o Avondeten en fruit eet ze ook heel erg veel, drinken gaat helaas nog steeds matig.
pi_167678803
Zijn jullie ook zo blij als het volgende week is? Weer in het normale ritme.
De kleine man doet het perfect hoor, maar ik word er zelf zenuwachtig en gestrest van (" zal het goed gaan, zal ie het goed doen " )

[ Bericht 0% gewijzigd door Adrian4 op 29-12-2016 08:36:05 ]
  woensdag 28 december 2016 @ 21:23:01 #268
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167687483
Ik tel af naar 3 januari :Y Wij hebben nog een verjaardagsfeestje op 2-1, en daarna even rust O+
pi_167700552
Ik ook , mousemickey. Wij zijn sinds de 22ste bij schoonouders. Eerst het ene stel, nu het andere stel (gescheiden). Waar ik vooral naar uitkijk is T niet elke seconde in de gaten te houden, want het is hier bijzonder kindonvriendelijk. Plus naar gewoon in m'n eigen huis weer zijn en m'n eigen ritme te hebben. Morgen gaan we naar vrienden die ook kinderen hebben, dat wordt al weer een stuk makkelijker...

Maar, T doet het zo goed over het algemeen. Is vrolijk, krijgt het voor elkaar dat bij het ontbijt 5 volwassenen in hun handen klappen en hun handen in de lucht gooien, zegt 'at' tegen de kat (arm beest), en wijst buiten elke auto aan...Het is zo'n lekker ding..
pi_167701719
Dat snap ik jager. Ik vind een uur in een kindonvriendelijk huis al vermoeiend.

Vanavond 33 man in mijn huis voor de dorpsquiz! Super leuk, maar ik ben benieuwd hoe Willem het vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adrian4 op 29-12-2016 11:48:43 ]
pi_167701808
33 :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167701995
Sorry 29, 4 mensen zijn d'n hort op. :p
Past net...
pi_167705671
Jij liever dan ik laten we maar zeggen Adrian. _O-

Jagar, dat is wel erg pittig. :o Gelukkig doet lieve T. het zo goed!

Lu, ik ben ook benieuwd hoe het met jullie is, hopelijk zijn jullie lekker aan jullie winterslaap begonnen. :*

Wij komen de feestdagen eigenlijk wel rustig door, no stress. 1e kerstdag alleen 's avonds naar vrienden, 2e kd brunchen bij schoonouders (en lekker op tijd weer thuis dus) en straks met O&N naar mijn moeder, waar N. dan blijft slapen omdat onze wijk rond die tijd verandert in een oorlogsgebied.

Als straks de feestdagen weer voorbij zijn zal ze het wel jammer vinden dat de kesjboem ( :D O+ ) weer weg is.
pi_167747386
Wat zijn jullie plannen met oud & nieuw? Wij gaan naar mijn broer, maar ik zit een beetje in dubio over hoe laat. O gaat normaal rond 19:30 naar bed, zijn neefjes/nichtje rond 19:00 uur. Normaal gaan we rond 8 uur naar iemand voor o&n, maar dat is nu qua slaaptijd niet handig, en elders slapen was met kerst ook geen succes al ging dat om 5 en 7 uur, dus ik weet niet wat slim is. Eerst thuis op bed leggen en om 9 uur pas gaan? Of juist om 6 uur al gaan zodat hij daar kan wennen en rond de normale tijd naar bed kan? Als hij rond 12 uur slaapt laten we hem sowieso liggen tot we naar huis gaan, dat is geen issue. Het is tien minuten rijden, dus dat maakt weinig uit.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_167748127
Ik zou dat laatste doen. Denk ik. Tenzij je zeker weet dat je hem slapend kunt transporteren en weer weg kunt leggen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_167749315
Ik zou ook het laatste doen FF (om 18 uur). Ik weet alleen niet hoe goed O inslaapt als ie op een ander is, maar op een gebruikelijke tijd naar bed is meestal wel gewoon fijn.

Ik vind het ook spannend, al hebben we deze week wel geoefend met een dreumes semi-slapend naar huis vervoeren (normaal blijft ie gewoon slapen als ie 's avonds bij opa en oma in bed ligt). Dat ging goed, dus ik heb wat meer vertrouwen.
pi_167749429
Voor degene die geïnteresseerd zijn: het ging goed gisteren, met de grote hoeveelheid quizende mensen in huis. Willem kreeg veel aandacht (van mooie dames) en dan is zijn dag weer goed. Slapen ging ook goed. *O*
  vrijdag 30 december 2016 @ 17:20:03 #278
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167749449
Wij hebben hetzelfde dilemma, morgen even overleggen vanaf hoe laat we welkom zijn. Er komen meer kinderen (9 in totaal), en 3 stellen hebben hetzelfde dilemma (het is bij het 4e stel thuis)

J laten we (net als vorig jaar) op tot een uur of 9, dan vieren we met de peuters en kleuters kinderoudjaar en gaan ze naar bed (3 peuters op 1 kamer, dat wordt wat). Dreumes gaat hopelijk wel zo veel mogelijk op tijd naar bed, slaapt bij een baby van 10mnd op de kamer. Ik hoop dat het hele grut weer doorslaapt om 12 uur, deden ze vorig jaar wel...
pi_167749716
Dat zijn lastige dilemma's voor Oud&Nieuw. Vorig jaar werd Sjaak wakker van het vuurwerk, ik sta er echt van te kijken dat die van jullie allemaal doorslapen!

Wij zitten om middernacht in het vliegtuig, ergens boven de oceaan. Lekker rustig dus qua vuurwerk. Nu maar hopen dat Sjaak daar wel slaapt.
pi_167751008
Herkenbaar punt! Wij zijn welkom vanaf 20.30 met verder kinderlozen, niet heel handig dus. We kozen voor de makkelijke weg en slaan ff een jaartje over :)
Oudste van 4 maken we wakker als hij dat wil, dreumes laten we liggen. En als ze allebei blijven slapen, helemaal prima.

FF, in jouw geval zou ik vragen of je rond 19u al kunt komen en O iets later (maar daar) in bed leggen. Bij mijn broer of zus zou ik dat geen punt vinden om te vragen. (Bij kinderloze vrienden zou ik t ook vragen hoor, maar aan broer/zus nog net wat makkelijker).

Cactus, goeie vlucht terug alvast! Genoten?
pi_167752241
R slaapt al niet door die enkele knal die je nu hoort heen, dus die halen we er om kwart voor 12 maar uit voor de zekerheid.
  vrijdag 30 december 2016 @ 19:36:35 #282
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167754816
Wij zitten met oud en nieuw in Landal. Alleen op de parkeerplaats vooraan mag er vuurwerk worden afgestoken. Wij zitten ver achter op het park. Vorig jaar sliepen N en L door het vuurwerk heen. (Toen hadden ze beiden buikgriep). Nu zullen ze vast ook wel door het vuurwerk heen slapen!
pi_167755033
Hier wordt N. helaas wel steeds wakker van het vuurwerk. Zo zielig, ze doet zo haar best om te slapen, steekt er weer een of andere idioot in de straat een rotje aan. |:( Ik zal blij zijn als het voorbij is, morgen bij mijn moeder (5 hoog en een rustigere stad) slaapt ze hopelijk wel door.
  vrijdag 30 december 2016 @ 19:41:57 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_167755036
Vergeet dat slapen met oud en nieuw, dan kan het alleen maar mee vallen ;) geen verwachtingen hebben. Mauw sliep er de eerste keer doorheen, toen was ze 11 weken, maar de tweede keer is ze wakker geweest tot half twee :') ik heb het toen maar opgegeven, het lukte toch niet en dat levert meer frustratie op dan het gewoon laten voor wat het is ;)
disclaimer
pi_167755196
Er wonen zo weinig mensen om ons heen dat ze van vroeg geknal niet wakker zal worden. En morgen zijn we dan misschien net thuis, maar dan is het vuurwerk nog in de verte.
pi_167756005
Thanks voor het advies, we gaan nu ook maar bij m'n broer eten! Kan O ook nog even zijn neefjes/nichtje laten zien hoe handig het is om te kunnen lopen! En qua wakker worden zien we wel hoe het gaat, tot nu toe heeft hij weinig last van de knallen, maar ik denk dat een duizendklapper oid een ander verhaal gaat zijn. Vorig jaar sliep hij sowieso pas na 12 uur en is hij de rest van de avond wakker geweest :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_167759635
Zo zou ik het ook doen FF. Scheelt weer gesleep met een slaper.

Ben benieuwd hoe het hier morgen gaat. Niet dat ik er iets van meekrijg verder, want ik mag lekker werken. Gezellig. ;(

Ik vind T zo schattig... Als er iets valt/hij opzettelijk iets omver knikkert dan slaat ie zijn handjes voor z'n mond en roept ie: "uh-oooooh!"
En sinds hij met het kerstgourmetten kennis heeft gemaakt met sausjes, mept ie nu alles aan zijn vork op zijn bordje terwijl ie "dipdipdip!" zegt.
pi_167759923
Frits heeft nu ook last van het vuurwerk en ik verwacht dat dat morgen niet veel beter zal zijn. We eten bij mijn schoonmoeder en ik hoop dat Frits ergens een paar uur slaapt. Misschien stuurt hij zichzelf wel weer naar bed, zoals dat de afgelopen dagen ook gebeurt. :')
pi_167760126
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 19:41 schreef Stormqueen het volgende:
Vergeet dat slapen met oud en nieuw, dan kan het alleen maar mee vallen ;) geen verwachtingen hebben. Mauw sliep er de eerste keer doorheen, toen was ze 11 weken, maar de tweede keer is ze wakker geweest tot half twee :') ik heb het toen maar opgegeven, het lukte toch niet en dat levert meer frustratie op dan het gewoon laten voor wat het is ;)
Ja, op oudejaarsavond vind ik dat dan ook nog tot daar aan toe, maar al die dagen van tevoren vind ik zó irritant.

Haha Sara, N. kan dat ook "Ow neej!" en dan haar handjes zo theatraal de lucht in. :D

We hebben voor haar trouwens het boekje "Wat zit er in je buik mama?" en sinds ze dat gelezen heeft is ze er van overtuigd dat er een octopus in mijn buik zit.
"N., wat zit er in mama's buik?" "Oppotoes!".
:D O+ _O-
pi_167760297
Ik heb jullie een beetje verwaarloosd, waarvoor sorry! :* ;)

Hier ging het met de Kerst juist prima met slapen (2x ergens anders op bed gelegd en 's nachts naar huis) en leken we het goed voor elkaar te hebben met O&N (we vieren het thuis, met zus/zwager/kids). Maar sinds een paar dagen is het opeens flink paniek als ze moet gaan slapen :?

Het hele ritueeltje is hetzelfde en alles gaat prima, totdat we de kamer uitstappen. Eerste avond begon dat zelfs pas na een half uur op bed liggen, maar toen zijn we daarna wel bijna 2 uur bezig geweest... Geen idee wat er nu opeens aan de hand is; ergens lijkt zo'n plotseling piek in verlatingsangst me nogal vreemd (juist omdat het eerder echt perfect ging altijd).
Gelukkig lijkt het voor nu voldoende om 'r een paar keer weer weg te leggen in bed (ze gaat steeds zitten/staan) en dan op de zoldertrap te gaan zitten met de deur open, zodat ze ons nog net kan zien. Maar hoop ergens toch dat dit net zo plotseling weer voorbij is... :X
(Vuurwerk is het overigens niet; dat wordt hier bijna niet afgestoken tot nu toe en je hoort het binnen amper)

Verder hebben we gelukkig nog steeds de meest fantastische Minion O+ Ze sjouwt de hele dag rond met een enorme knuffelbeer, die om de haverklap 'koesies' (kusjes) krijgt en waar ze mee wil 'kloeren' (kroelen). Gelukkig ook heel veel met papa en mama, met een smelt-waardig "Papa/mama lief jou!" erbij O+ O+
En het praten blijft echt absurd hard gaan. Ze praat echt bijna standaard in 3/4/5-woord zinnetjes en herhaalt en snapt praktisch alles wat we zeggen. Mooiste was van de week toen ik aan tafel een koekje had en ze duidelijk ook een hapje wilde; "Mama samen peluh (spelen)" O+ :')
En ze is echt de beste in verstoppertje spelen :o het maakt niet uit hoe lang het duurt of hoe vaak we d'r roepen, ze blijft gewoon stil in een hoekje zitten en zegt niks. We zijn 'r dus al een paar keer echt bijna kwijt geweest :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167760740
Twist, toevallig (?) hebben wij deze week 2 soortgelijke avonden gehad. Ik kon geen echte oorzaak vinden, weet het awn de onrust van kerst. Wij gaan morgenavond niet weg, J slaapt niet ergens anders. Overdag wel naar familie, en vriend wilde J wakker maken voor het vuurwerk om 12u. Ben benieuwd.
pi_167761283
Ja, zoiets simpels kan het natuurlijk ook 'gewoon' zijn :Y maar ik vind het zo opvallend omdat ze echt opeens totaal in paniek is, van 0 naar 100 in een seconde zeg maar... :?

Hoe oud is J. ook alweer? Volgens mij schelen ze niet zoveel toch (onze Minion is nu 19,5 mnd)?

Wakker maken voor het vuurwerk doen we niet denk ik, maar stel me er wel op in dat ze wakker wordt. Dus dan halen we d'r maar wel even uit bed denk ik :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167763092
Hij is bijna 21 mnd, dus scheelt niet veel. Ineens enorme paniek had hij ook, hartverscheurend huilen. Heel sneu. Vanavond was ik sporten, maar vriend zei dat het nu prima ging. Dreumes, elke dag anders :P
pi_167764605
Dreumesen en hun wisselvallige buien; you gotta love 'em! :P
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167765860
Wat klinkt de Minion geweldig zo! En wow, wat knap van het verstoppertje spelen!
Sjaak gaat altijd achter gordijnen zitten of onder de dekens en zegt dan "sssssssss!!!" O+

3/4/5 woord-zinnen, wat knap!
pi_167777665
Ja, het is ook echt een heerlijk kind! O+

Al beginnen de dreumes/peuter-streken ook wel echt nu :{w
En waar ik gisterenavond dacht dat we het ergste qua slapen al weer gehad hadden, was de nacht -voor onze begrippen- redelijk dramatisch. Van 23.30-02.00u bezig geweest en van ellende uiteindelijk maar tussen ons in gelegd, maar toen duurde het nog een uur voordat ze sliep :O uiteindelijk zelf nog van 4-8 geslapen ofzo.

Cafeïne heb ik al, maar tips zijn van harte welkom ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167778001
Dreumesstreken. :(

Joos doet ook niet meer aan lekker slapen, ik hoop echt dat het na de vakantie weer voorbij is als we er allemaal weer vroeg uit moeten. Halve nachten met dreumes tussen ons in en slaapstrijd tussen 20 en 22 is niet erg bevorderlijk voor mijn humeur.

Wat wel leuk is, is dat ze grapjes maakt. En als ik er dan 'in trap' krijg ik een aai over de bol en 'Neeeee hoor! Mama toch.' O+
pi_167782134
Ik hoop met je mee, ingee! :Y

En wat cool van die grapjes! :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167797465
Wat knap van Minion, zoveel woordjes achter elkaar!

Balen van alle prutnachten :* Ik ben benieuwd hoe het hier gaat straks. Het valt gelukkig nog mee met de knallen, maar straks niet meer. Vorig jaar was oud & nieuw het omslagpunt van zeer slecht slapen naar zo goed als doorslapen O+

We hadden vanavond in de wijk een kinderuurtje met vuurwerk. M. vond het maar spannend. Alles was 'boem boem boem!' en 'wooow!' Totdat er een harde knal kwam. Toen was het huilen geblazen en wilde ze gelijk naar huis, arm ding. Sterretjes vond ze wel tof om te zien. Verder een rustig avondje hier. Ik heb moeite om wakker te blijven eerlijk gezegd _O- Fijne jaarwisseling iedereen!
pi_167797891
Ik vind het normaal gesproken altijd nogal negatief klinken als mensen zeggen dat hun kind ze uitprobeert, maar ben toch echt bang dat dat het hier ook is }:|
Er lijkt weinig aan de hand, maar ze zoekt constant naar nieuwe manieren om te zorgen dat we naar dr toekomen. Ondertussen vrolijk kletsend, dus echt paniek is het niet (meer?).

Wat er dus in resulteert dat man en ik oudjaarsavond afwisselend op de overloop doorbrengen terwijl we een manier zoeken om 'r wel te laten weten dat we er zijn, zonder dat we er al teveel in meegaan :')

Gelukkig vieren we het klein, maar neefje en nichtje (4 en 8) zitten inmiddels al weer beneden omdat ze er wakker van werden :{ gelukkig weten zus en zwager hoe het is...

Maar goed,
Fijne jaarwisseling allemaal!
^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167803294
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')