Het zou me trouwens ook niet verbazen als Radio 2 over een paar jaar gewoon het nieuwe 3FM is. Niet per se qua muziek, maar wel qua populariteit.quote:Op zondag 11 december 2016 20:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er zijn gewoon veel meer users geinteresseerd in de Top 2000. 5 jaar geleden had je 40 topics over de hele linie, nu zit je al aan 15 als de lijst begint.
vaak is dat maar heel kortstondig dat het te snel gaat. Meestal op tijden dat er en veel mensen aanwezig zijn en er hier en daar ook al wat drank genuttigd is.quote:Op zondag 11 december 2016 20:36 schreef Homdeck het volgende:
ik heb vanaf 2006 in elke editie meegepost, maar lang niet zoveel als de peacemannen en mexicanobakkers van deze wereldIn het begin was het inderdaad wel een stuk overzichtelijker, maar wat meer mensen maakt het extra gezellig. Als het topic echt niet meer te volgen is, zoals afgelopen paar jaar een paar keer gebeurde, haak ik wel af.
quote:Op zondag 11 december 2016 20:44 schreef Mani89 het volgende:
Dan maken de oude mensen in dit topic maar een Oldbie topic aan hoor.
hey we komen uit hetzelfde decenniumquote:Op zondag 11 december 2016 20:44 schreef Mani89 het volgende:
Ik snap dit sentiment wel een beetjequote:Op zondag 11 december 2016 20:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En heel stiekem mis ik die begintijd wel een beetje.
Met hoeveel zaten we hier toen tegelijk? Tien? Twintig?
Deze topicreeks had daar al lang moeten staan...quote:Op zondag 11 december 2016 20:44 schreef Mani89 het volgende:
quote:Op zondag 11 december 2016 20:44 schreef Mani89 het volgende:
Ja, maar voor de ouderen onder ons gaat het soms wel een beetje te snel.....quote:Op zondag 11 december 2016 20:59 schreef Fred_B het volgende:
In het begin was het wel iets te rustig om echt leuk te zijn. Soms werd er minutenlang helemaal niets gepost. Wat dat betreft is het nu veel vermakelijker
quote:Op zondag 11 december 2016 21:06 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, maar voor de ouderen onder ons gaat het soms wel een beetje te snel.....
niet voor alle ouderen..quote:Op zondag 11 december 2016 21:06 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, maar voor de ouderen onder ons gaat het soms wel een beetje te snel.....
zo is hetquote:Op zondag 11 december 2016 21:21 schreef asco het volgende:
Heb hier weer veel zin in. Niet werken, elke dag zuipen, wat slap ouwehoeren en her en der klagen over vrouwenmuziek enzo. Fok had ik toch nooit als vage uitlaatklep willen missen. :-)
Ja, het maakt voor mij de top 2000 ook wel weer leuker. En door jullie geniet ik van oude pareltjes.quote:Op zondag 11 december 2016 21:21 schreef asco het volgende:
Heb hier weer veel zin in. Niet werken, elke dag zuipen, wat slap ouwehoeren en her en der klagen over vrouwenmuziek enzo. Fok had ik toch nooit als vage uitlaatklep willen missen. :-)
welke dan?quote:Op zondag 11 december 2016 21:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, het maakt voor mij de top 2000 ook wel weer leuker. En door jullie geniet ik van oude pareltjes.
Sommige van mijn favorieten zijn ook wel echt door jullie aangewakkerd
Ik heb even in mijn V500 stemlijst gekeken en kom op de volgende:quote:
Voor 2016 heb ik alleen de al bekende posities ingevoerd.quote:Op zondag 11 december 2016 17:53 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Je bent zeker nog bezig met de statistieken. Ik zag op http://www.pino112.nl/top2000/uit.php
dat Imagine - John Lennon eruit was. Maar volgens http://www.staatieindetop2000.nl/john-lennon/imagine staat ie er wel in.
Maakt de top 2000 net wat leuker voor mij, al wordt het wss wel werken en niet zuipen herquote:Op zondag 11 december 2016 21:21 schreef asco het volgende:
Ik heb op 5 januari nog een tentamen, daar moet ik helaas wel iets voor doen.quote:Op zondag 11 december 2016 23:00 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Maakt de top 2000 net wat leuker voor mij, al wordt het wss wel werken en niet zuipen her
Ach je hebt 1-4 januari toch nogquote:Op zondag 11 december 2016 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb op 5 januari nog een tentamen, daar moet ik helaas wel iets voor doen.
Hou je tot die tijd maar ff rustig danquote:Op maandag 12 december 2016 10:47 schreef Dven het volgende:
Ik zal wel weer op 24 december gebanned worden voor een week ofzo
Radio blijft 's nachts gewoon aan op laag volume.quote:Op zondag 11 december 2016 19:59 schreef peaceman het volgende:
Wat ik wel irritant vind, is dat je af en toe toch moet slapen..
http://www.pino112.nl/top2000/daler.php?jaar=2015&type=jaarquote:Op zondag 11 december 2016 15:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien iets met grootste stijgers/dalers.
Ach er zijn wel vaker blunders geweest, zie 2003.quote:Op maandag 12 december 2016 16:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://www.pino112.nl/top2000/daler.php?jaar=2015&type=jaar
en Stijgers (staat in het menu).
Die Alicia Keys is wel grappig trouwens, die staat volgens Radio 2 echt op 1773. De versie mét Jay-Z staat op 328. Ik denk dat het andersom moet zijn overigens.
Ja, kan je gaan uitleggen welke versie het nou is die je zo leuk vindt. Vaak hebben mensen geen idee van die verschillende versies.quote:Op maandag 12 december 2016 16:58 schreef Sked het volgende:
Dat hele part 1 part 2 gedoe moeten ze sowieso boycotten
God, wat vind ik dat altijd vermoeiend
Als zelfs Radio 2 het fout lijkt te doen is het wat vreemd jaquote:Op maandag 12 december 2016 16:58 schreef Sked het volgende:
Dat hele part 1 part 2 gedoe moeten ze sowieso boycotten
God, wat vind ik dat altijd vermoeiend
https://www.radiofreak.nl(...)de-lijst-zon-succes/quote:“Voor favoriete nummers zetten mensen de wekker, ook al is het midden in de nacht.”
Bert Haandrikman kan daar over meepraten. Een paar jaar geleden moest de Radio 2-dj rond half vijf ’s nachts Elvis Costello’s I Want You draaien, maar Haandrikman draaide I Want You van Bob Dylan. Na een halve minuut kwam hij erachter. “Nou echt”, zegt Haandrikman, “Je wilt niet weten hoeveel mailtjes ik toen gehad heb van mensen die gewoon hun wekker hadden gezet om dat nummer te horen. Kinderen die hun vader hadden wakker gemaakt omdat dat papa’s favoriete nummer was.” Haandrikman zucht. “Ik heb het mezelf nooit vergeven.”
Als het vanaf ongeveer 2006 was, hadden ze het ook op YouTube op kunnen zoeken.quote:Op maandag 12 december 2016 18:24 schreef Homdeck het volgende:
Onderstaande kan ik me ook nog goed herinneren, ik was live getuige. In onderstaand stukje uit 2014 staat dat het een paar jaar geleden was, maar ik denk zelf wel een jaar of 10. De grootste faal uit de historie van de top 2000 denk ik en het enige nummer dat niet gedraaid is, terwijl het wel in de lijst stond.
[..]
https://www.radiofreak.nl(...)de-lijst-zon-succes/
Van Is She Really Going Out With Him? van Joe Jackson hebben ze jarenlang die verschrikkelijke live a capella (oehoe) versie gedraaid. Nou is dat op zich niet zo gek, want dát was de versie die een hit is geweest, maar ik ben toch blij dat ze de laatste jaren het origineel draaidenquote:Op maandag 12 december 2016 20:41 schreef Cee het volgende:
Vorig jaar werd ook die beroerde recente remix van Ain't got no (I got life) gedraaid in plaats van de versie van Nina Simone, dat was echt tenenkrommend. Weet niet meer wie er verantwoordelijk voor was maar het zal Wout wel geweest zijn.
Ik heb inmiddels achterhaald dat het een blok van 18-19u (#636) was...dus Bert haandrikman dacht ik.quote:Op maandag 12 december 2016 20:41 schreef Cee het volgende:
Vorig jaar werd ook die beroerde recente remix van Ain't got no (I got life) gedraaid in plaats van de versie van Nina Simone, dat was echt tenenkrommend. Weet niet meer wie er verantwoordelijk voor was maar het zal Wout wel geweest zijn.
Dat is eigenlijk ook wel pijnlijk.quote:Op maandag 12 december 2016 20:41 schreef Cee het volgende:
Dat vind ik wel terecht ondanks dat het origineel een stuk beter is.quote:Op maandag 12 december 2016 21:29 schreef cafca het volgende:
[..]
Van Is She Really Going Out With Him? van Joe Jackson hebben ze jarenlang die verschrikkelijke live a capella (oehoe) versie gedraaid. Nou is dat op zich niet zo gek, want dát was de versie die een hit is geweest, maar ik ben toch blij dat ze de laatste jaren het origineel draaiden
thuiswerken lukt helaas niet. We moeten met minimaal 3 medewerkers aanwezig zijn.quote:Op maandag 12 december 2016 22:17 schreef laxus13 het volgende:
Ik ga hopelijk proberen thuis te kunnen werken, hebben de collega's ook niet veel last van me
Wij gooien gewoon de zaak dicht tijdens de top 2000quote:Op maandag 12 december 2016 23:08 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
thuiswerken lukt helaas niet. We moeten met minimaal 3 medewerkers aanwezig zijn.
Maar wel 28-12 vrij (mijn roostervrije dag) en 30-12... want oliebollen bakken!![]()
Dat zijn gewoon de single-versies en daar is toch ook wel wat voor te zeggen dat die dan gedraaid worden.quote:Op maandag 12 december 2016 22:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat vind ik wel terecht ondanks dat het origineel een stuk beter is.
Ik erger me meer aan vreselijke knips, voornamelijk bij Free Bird en Whole Lotta Love.
Is die van free bird ook de singleversie ja? Wat is die lelijk geknipt dan..quote:Op dinsdag 13 december 2016 09:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon de single-versies en daar is toch ook wel wat voor te zeggen dat die dan gedraaid worden.
ook niet altijd hoor. Volgens mij doen ze dit alleen bij nummers op oudejaarsavond.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:28 schreef Cassa95 het volgende:
70/80 wel volledige versies van rond de 10/15 minuten draaien,
Toekomstige top 10? Ik denk het nietquote:Op dinsdag 13 december 2016 10:28 schreef Cassa95 het volgende:
Neem bijvoorbeeld Let It Happen van Tame Impala (toekomstig top10)
Ik verwacht wel dat die van Tame Impala op een gegeven moment (als de huidige liefhebbers wat ouder zijn en dit als een classic van deze periode gaan zien) bij de bovenste paar honderd staat, typisch hipstergeneratie-anthem, al hoeft het van mezelf niet zonodig. Ook in de lange versie raakt het me niet.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:38 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Toekomstige top 10? Ik denk het niet
De bovenste paar honderd (top 500) kan ik nog wel inkomen maar ik denk dat het nummer niet bekend genoeg is bij het grote publiek. (Moet zeggen dat ik er nog nooit van gehoord had voordat ik het hier in sommige lijstjes zag staan). Een toekomstige top 10 lijkt mij dan ook wel erg ambitieus.quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:30 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat die van Tame Impala op een gegeven moment (als de huidige liefhebbers wat ouder zijn en dit als een classic van deze periode gaan zien) bij de bovenste paar honderd staat, typisch hipstergeneratie-anthem, al hoeft het van mezelf niet zonodig. Ook in de lange versie raakt het me niet.
Het vreemde is dat ijle zang over koele synthklanken me bij al die oude Pet Shop Boys-hits helemaal niet stoort, daar zitten zelfs grote favorieten bij. Maar dat die van Tame Impala (basically ook dat idee, maar dan hedendaagser) juist weer ongeveer evenveel emotie bij me oproept als het bestuderen van een betonnen paal.quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mij raakt het nummer ook niet. Bij de lange versie had ik eerst het idee dat Spotify vast liep![]()
Misschien kwamen ze alsnog via luisteronderzoeken bovendrijven, en zo (flink verlaat) regelmatig op de radio als gouwe ouwe. Misschien zat zo'n nummer ooit in DWDD, verlaat gepromoot door Leo Blokhuis, Mart Smeets, Johan Derksen of weet-ik-veel-wie, waardoor 1 miljoen mensen er van hebben kunnen genieten. Of het nummer kwam op een gegeven moment in een reclame terecht. Dit soort dingen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:36 schreef Mystikvm het volgende:
Het is heel moeilijk te voorspellen welke nummers uit een bepaalde periode blijven hangen en welke niet. Ik heb me wel vaker afgevraagd hoe het komt dat nummers die nooit een single zijn geweest of nauwelijks bekend waren bij het grote publiek vijftien jaar later ineens in allerlei lijstjes opduiken.
quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:37 schreef female81 het volgende:
[..]
Het vreemde is dat ijle zang over koele synthklanken me bij al die oude Pet Shop Boys-hits helemaal niet stoort, daar zitten zelfs grote favorieten bij. Maar dat die van Tame Impala (basically ook dat idee, maar dan hedendaagser) juist weer ongeveer evenveel emotie bij me oproept als het bestuderen van een betonnen paal.
quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:37 schreef female81 het volgende:
[..]
Het vreemde is dat ijle zang over koele synthklanken me bij al die oude Pet Shop Boys-hits helemaal niet stoort, daar zitten zelfs grote favorieten bij. Maar dat die van Tame Impala (basically ook dat idee, maar dan hedendaagser) juist weer ongeveer evenveel emotie bij me oproept als het bestuderen van een betonnen paal.
Ik ken sowieso niet zoveel zenders die de single-versie draaien. Zelfs toen 'ie op nummer 1 stond draaiden ze de 12"/album-versie.quote:
ik ben het nummer ook maar eens gaan luisteren. Heb het wel ooit eerder gehoord, maar krijg er niet echt een hitlijst gevoel bijquote:Op dinsdag 13 december 2016 12:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kan ook helemaal niks met Tame Impala, ik luister het nu voor het eerst, zodat ik niet alle nieuwe liedjes via de Top2000 hoef te ontdekken. Totaal niet mijn kopje thee.
Ik vind dat ze ook wel betere liedjes hebben dat Let It Happen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kan ook helemaal niks met Tame Impala, ik luister het nu voor het eerst, zodat ik niet alle nieuwe liedjes via de Top2000 hoef te ontdekken. Totaal niet mijn kopje thee.
dood aan de progrockquote:Op dinsdag 13 december 2016 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat ze ook wel betere liedjes hebben dat Let It Happen.
The Less I Know You Better bijvoorbeeld.
Maar ja, jij was ook niet echt van al die 70's symfonische rock, toch?
Tsja, die hele huidige psych-wave is nogal schatplichtig aan Syd Barrett.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
..en heeft dan dus ook weinig met progrock te maken
slecht is ie zeker niet, maar een hype?quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:21 schreef laxus13 het volgende:
Let It Happen vind ik steeds beter worden na elke luisterbeurt.
42 topics in 2006 en 205 topics in 2015quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:25 schreef MaJo het volgende:
Als fan van het eerste uur herken ik me niet zo in de verhalen dat het vroeger veel rustiger was hier op fok. Ja de laatste jaren is het drukker maar ik kan me herinneren dat ik altijd heb moeten F5en om het bij te houden
Ik heb er hoe dan ook weer zin in, dit is altijd mijn favoriete moment op fok
Half uur per topic tijdens de top dan halen we de 300 welquote:Op dinsdag 13 december 2016 13:37 schreef Homdeck het volgende:
[..]
42 topics in 2006 en 205 topics in 2015
dat kan makkelijkquote:Op dinsdag 13 december 2016 13:45 schreef luukert het volgende:
[..]
Half uur per topic tijdens de top dan halen we de 300 wel
Dat is wel een verandering jaquote:Op dinsdag 13 december 2016 13:37 schreef Homdeck het volgende:
[..]
42 topics in 2006 en 205 topics in 2015
tussen 2010 en 2012 is het ergens hard gegaan. toen kwam ik hier tenslotte meebaggeren.quote:Op dinsdag 13 december 2016 14:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is wel een verandering jaMaar het is denk ik vrij geleidelijk gegaan. Ik zie trouwens dat ik sinds 2005 meepost onder deze naam, de jaren daarvoor onder mijn oude naam
Enquote:Op dinsdag 13 december 2016 16:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
tussen 2010 en 2012 is het ergens hard gegaan. toen kwam ik hier tenslotte meebaggeren.
2013 had het meeste topics ooit. Ik heb ook nooit meer zoveel gepost als toenquote:Op dinsdag 13 december 2016 17:12 schreef Uccie het volgende:
[..]
En2013 of 2014 zag een nieuw dieptepunt
Dat was mijn eerste jaar hier...maar dat is toeval natuurlijkquote:Op dinsdag 13 december 2016 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2013 had het meeste topics ooit. Ik heb ook nooit meer zoveel gepost als toen
Let it Happen is juist zo'n lied dat elk jaar stijgt, omdat het elk jaar meer fans krijgt. De oudere generaties kennen dit lied van de top 2000 en vinden het vast beter dan de meeste muziek van tegenwoordigquote:Op dinsdag 13 december 2016 11:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
De bovenste paar honderd (top 500) kan ik nog wel inkomen maar ik denk dat het nummer niet bekend genoeg is bij het grote publiek.
Ik had er geld op ingezet dat dat wel het geval was.quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voor sommige oldskoolers hier (hoi MadMaster) wil ik nog even bewijzen dat het geval 'Kleine Jongen' dus niet bij mij vandaan kwam
MUZ / Top2000 Editie 2007 #36 Sweet home en blauwe ruis
luxe zeg. Wij gaan nooit dicht... zelfs niet bij de Kerstbijeenkomst. Dan moet er een minimale bezetting van 3 medewerkers op onze afdeling blijven.quote:Op dinsdag 13 december 2016 07:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Wij gooien gewoon de zaak dicht tijdens de top 2000
Grapje toch?quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:28 schreef Cassa95 het volgende:
Neem bijvoorbeeld Let It Happen van Tame Impala (toekomstig top10)
Op het werk kun je vast rustiger fokken jaquote:Op maandag 12 december 2016 22:26 schreef Koen66 het volgende:
Ik was weer eens te laat met vrij aanvragenNaja als ik alleen zit dan gewoon muziek aan
Ik geloof dat ik de moeite niet ga nemen me erin te verdiepenquote:Op dinsdag 13 december 2016 11:37 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we onder de 200 blijvenquote:Op dinsdag 13 december 2016 13:45 schreef luukert het volgende:
[..]
Half uur per topic tijdens de top dan halen we de 300 wel
Minder, minder, minder...quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:22 schreef D. het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we onder de 200 blijven
Minder mag ookquote:
Let It Happen vind ik echt tering goedquote:Op dinsdag 13 december 2016 18:31 schreef D. het volgende:
Ik zit nu toch ff naar dat Tame Impala te luisten (2e nummer inmiddels)
Klinkt niet verkeerd, maar een beetje saai, geen hitpotentie imho, en geen idee hoe het in de lijst gekomen is
Nouja, als we ze nu al langzaam vullen kan het wel, maar niet in de laatste dagen overdagquote:Op dinsdag 13 december 2016 18:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als er 200 topics zijn vind ik het prima, als er 50 zijn ook.
400 wordt wel wat veel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |