Dit ja, als ik bij een arts kom vraag ik ook niet om zijn diploma's of zijn id kaart omdat het wel eens iemand zou kunnen zijn die daar niet hoort te zitten. Ik vertrouw op mijn gezondheidscentrum dat daar de juiste persoon zit.quote:Op maandag 16 januari 2017 22:24 schreef Elvi het volgende:
Ik denk dat men moet afstappen van het idee dat mensen met psychiatrische problemen een gevaar voor zichzelf zijn, niet meer helder kunnen nadenken, en complete debielen zijn.
Een Q&A op een forum kan nooit een echte reallife psycholoog vervangen. Maar het kan wel helpen je gedachten even te ordenen of na te denken over het advies. Of je er wat mee wil doen. En ze verwees mensen oo netjes naar de professionele hulpverlening.
Ik voer een discussie, met ongeveer 6 mods uit alle hoeken en kieren aan de andere kant waarvan een aantal ook niet eens zo netjes zoals jij zelf nuquote:Op maandag 16 januari 2017 22:25 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Hou toch eens op joh. Je hebt je antwoord, kap er dan mee. Dit is toch niet leuk?
En jullie zijn geen gezondheidscentrum met dezelfde staat van dienst dus vandaar dat ik het even na kwam vragenquote:Op maandag 16 januari 2017 22:27 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dit ja, als ik bij een arts kom vraag ik ook niet om zijn diploma's of zijn id kaart omdat het wel eens iemand zou kunnen zijn die daar niet hoort te zitten. Ik vertrouw op mijn gezondheidscentrum dat daar de juiste persoon zit.
Volgende Q&A in SEX met een seksuoloog?quote:Op maandag 16 januari 2017 22:26 schreef Tamashii het volgende:
Props voor de mods en mensen die dit hebben georganiseerd en gedaan! Super!
Ik denk dat users slim genoeg zijn om met positieve advies zorgzaam om te gaan.quote:Op maandag 16 januari 2017 22:25 schreef Allures het volgende:
[..]
Klopt en dat zijn goede initiatieven maar ik vind het nogal ambitieus om je daar bij te willen scharen en ik denk dat je daarmee een risico op zoekt wat je niet moet willen
Jullie 'voldoen' ook niet aan al die vangnetten die dat soort online initiatieven, met goede reden, voor zichzelf hebben opgesteld
En het moeilijk gaat maken om die dunne scheidslijn die ik eerder benoemde te handhaven
Het is dan ook maar een metafoor. Op FOK hier geldt ook gewoon de wet. Als we hier iemand op de bonnefooi uitnodigen om maar even vragen te komen beantwoorden alszijnde psychotherapeute terwijl ze dat niet is, is FOK gewoon strafbaar. Dus je kan er vanuit gaan dat dat ingedekt is.quote:Op maandag 16 januari 2017 22:29 schreef Allures het volgende:
[..]
En jullie zijn geen gezondheidscentrum met dezelfde staat van dienst dus vandaar dat ik het even na kwam vragen
Ik vind de negatieve reacties daarop oprecht jammer.
Maar goed, ik kap er wel mee zoals gesuggereerdsuper open allemaal weer, goed gesprek er over. Typisch fok
Ik reageer niet als mod maar als FOK! user. Je bent vervelend.quote:Op maandag 16 januari 2017 22:27 schreef Allures het volgende:
[..]
Ik voer een discussie, met ongeveer 6 mods uit alle hoeken en kieren aan de andere kant waarvan een aantal ook niet eens zo netjes zoals jij zelf nu
ik mag toch ook gewoon aangeven wat ik hier over denk en mijn kant laten horen als ik het gevoel heb dat die nogal negatief weg word gezet
Als de discussie klaar is hoor ik dat wel van de R&P mods
Nogmaals, we zijn voor dit topic niet over een nacht ijs gegaan. Daar hebben we voor overlegd, voor gebrainstormd, regels opgesteld, besproken wat wel en wat niet.quote:Op maandag 16 januari 2017 22:27 schreef Allures het volgende:
[..]
Ik voer een discussie, met ongeveer 6 mods uit alle hoeken en kieren aan de andere kant waarvan een aantal ook niet eens zo netjes zoals jij zelf nu
ik mag toch ook gewoon aangeven wat ik hier over denk en mijn kant laten horen als ik het gevoel heb dat die nogal negatief weg word gezet
Als de discussie klaar is hoor ik dat wel van de R&P mods
Ik ben geen SEX mod dus geen ideequote:Op maandag 16 januari 2017 22:29 schreef Elvi het volgende:
[..]
Volgende Q&A in SEX met een seksuoloog?
Jongeh en dit dan:quote:Op maandag 16 januari 2017 22:29 schreef Allures het volgende:
[..]
En jullie zijn geen gezondheidscentrum met dezelfde staat van dienst dus vandaar dat ik het even na kwam vragen
Ik vind de negatieve reacties daarop oprecht jammer.
Maar goed, ik kap er wel mee zoals gesuggereerdsuper open allemaal weer, goed gesprek er over. Typisch fok
beetje vertrouwen gewoon tochquote:Op maandag 16 januari 2017 22:23 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nja, de meeste mensen gaan er gewoon vanuit dat iemand met een geverifieerd account ook daadwerkelijk geverifieerd is, en vertrouwen de admins daar wel op, dus vandaar dat men dacht dat een vinkje wel voldoende zou zijn om die verificatie over te brengen
Met een Dom in KELquote:Op maandag 16 januari 2017 22:30 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik ben geen SEX mod dus geen idee
Ow echtquote:Op maandag 16 januari 2017 22:30 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik ben geen SEX mod dus geen idee
Freudin is een psychotherapeut en geregistreerd gz-psycholoog, (en er vanuit gaande dat zij die titel en registratie niet zomaar heeft gekregen) ga ik er vanuit dat zij heel goed in staat is om deze mogelijke risico's te overzien.quote:Op maandag 16 januari 2017 22:25 schreef Allures het volgende:
[..]
Klopt en dat zijn goede initiatieven maar ik vind het nogal ambitieus om je daar bij te willen scharen en ik denk dat je daarmee een risico op zoekt wat je niet moet willen
Jullie 'voldoen' ook niet aan al die vangnetten die dat soort online initiatieven, met goede reden, voor zichzelf hebben opgesteld
En het moeilijk gaat maken om die dunne scheidslijn die ik eerder benoemde te handhaven
Goed dat je het aankaart en ik ben het met je eens.quote:Op maandag 16 januari 2017 22:21 schreef Allures het volgende:
[..]
Nee maar alleen deze post geeft natuurlijk al meer inzicht dan er was voor ik mijn vraag stelde. Kan ook dat ik daar overheen gelezen heb en dan was een verwijzing natuurlijk genoeg
Maar het word meteen verdedigend en denigrerend en dat vind ik raar en jammer
Ik zeg ook niet dat ik dit perse in twijfel trek of wil blijven trekken, ik zeg dat ik vind dat hierin wat meer openheid in mijn ogen handig zou zijn en ik niet zo goed snap waarom die er niet was voor het topic startte
En daarnaast zeg ik dat ik niet zo goed snap waarom voor deze vorm gekozen is vanwege die risico's maar dat zijn 2 losse punten
Dit, eens. Ik had er ook mijn twijfels over.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 09:52 schreef Operc het volgende:
[..]
Goed dat je het aankaart en ik ben het met je eens.Fijn dat na veel hangen en wurgen duidelijk is dat het een bekende is van iemand van de crew die daarmee kan verifiëren dat die persoon weet wat ze doet. Waarom je aangevallen wordt op je bezorgde houding is mij een raadsel.
Ja leuk allemaal, maar dat komt achteraf, nadat iemand een paar kritische vragen stelt en vanuit 6 (!) kanten daar direct op wordt gedoken, met kreten als 'hou nou eens op' en andere agressieve reacties. Er is het een en ander voorbereid, en ik geloof nu tussen de regeltjes te lezen dat het een kennis van crew (Moira?) is. Nou is dat laatste inderdaad compleet irrelevant, maar waarom krijgt zo iemand niet een proper introduction waarin je inderdaad die dingen uitlegt die je nu hier vertelt? Lijkt me vrij netjes, plus voor jezelf ook een extra safeguard om die wettelijke kaders nog even extra te benadrukken.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:21 schreef EggsTC het volgende:
Nouja mij lijkt het wel logisch dat, indien iemand uitgenodigd wordt, dit grondig onderzocht wordt voordat er daadwerkelijk zo'n live topic komt.
Iemand uitnodigen, welke psychotherapeutisch advies gaat doen, zonder (gecontroleerde) kwalificatie is gewoon strafbaar volgens de wet. Gezond verstand zegt dat FOK dat risico niet zal gaan lopen voor één live topic dus kan men er gewoon vanuit gaan dat dit grondig onderzocht is. Al ver voordat dit hele feest gister begon.
Maargoed, ik begreep dat niet iedereen op de hoogte was van die wettelijke beperkingen, dus bij deze, en de discussie hoeft niet verder gevoerd te worden. Het is grondig onderzocht, zelfs met papieren en alles naar de FOK leiders hier.
Uiteraard, maar je geeft mensen dus de mogelijkheid die problematiek out in the open te gaan bespreken. Bedoelde het zo letterlijk, meer 'gelegenheid wordt geboden', dan dat echt letterlijk wat figuren is gevraagd of ze asjeblieft hun problemen met haar wilden bespreken.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niemand is toch gevraagd? Mensen kregen de mogelijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |