abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2016 @ 23:08:08 #201
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_167179587
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Replacement Migration is een leuk stokpaardje van de VN
http://www.un.org/esa/pop(...)ration/migration.htm

[..]

Het klinkt leuk dat je om de vergrijzing tegen te gaan, emigranten binnen laat.
Alleen een beetje jammer dat een heel groot deel van de emigranten de opleiding, ervaring en vaak ook de motivatie (waarom zou je gaan werken als je toch wel een uitkering krijgt) mist om hier aan het werk te gaan.
Ze moeten wel werken natuurlijk, als ze een uitkering trekken dan schiet je er niks mee op ;) , dan is er nog steeds een kleiner wordend deel van werkenden die de verzorgingsstaat moet bekostigen.
Dank je voor de link. :) Ik vraag me wel af hoe dit soort migratie eruit ziet volgens de VN. In principe zou je kunnen selecteren op de groepen die je nodig hebt. Wil je een jongere bevolking en heb je een tekort aan verpleegkundigen, dan werf je jonge verpleegkundigen uit een land die cultureel niet heel erg anders is (als men dat belangrijk vindt). Misschien kan het zelfs met een beurssysteem zodat mensen de opleiding in Nederland doen en dan al inburgeren en meteen de juiste kwalificaties hebben.

Het is in ieder geval heel wat anders dan actief migranten binnenhalen met als doel je eigen cultuur te vervangen. (Aangezien deze discussie daar begon.)
pi_167179621
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jouw mening daaromtrent is volledig irrelevant t.a.z. de aanschouwing van (de intentie van) Timmermans.
Dit is een discussieforum. Je beweert iets onzinnigs. je kunt mij niet overtuigen van je stropopredenering en dan ga je superieur doen

Schiet niet op zo.
pi_167180367
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:06 schreef deelnemer het volgende:
De islam is in Nederland een vrije kleine geloofsovertuiging. Zij worden meer beinvloed door ons dan omgekeerd.
Landelijk, sure. Maar als je naar steden als Amsterdam en Rotterdam kijkt zie je al snel dat het 20% islamitisch is. Van de kinderen die daar nu geboren worden is het goed mogelijk dat het al boven de 30% islamitisch zit. In onze buurlanden gaat het ook hard: in Engeland is bijvoorbeeld de afgelopen vier jaar de islamitische bevolking 8 (!) keer zo hard gegroeid als de niet-islamitische bevolking. In Londen ligt dit cijfer nog vele malen hoger.

Qua invloed heeft deze groep disproportioneel veel invloed. Ik kan op televisie geen grappen maken over Mohammed of de islam (wel over het Christendom en Jezus) op straffe van mogelijk levenslange bedreiging. Ik kan geen tekeningen van Mohammed publiceren. Ik kan geen kritische film over de islam maken. Een Joodse school heeft een paar weken geleden een stalen hek laten bouwen om haar gebouw (in Frankrijk staan zwaarbewapende mannen voor Joodse scholen en synagogen ter bescherming). Veel mensen hebben last van moslimjongeren op straat. Er is geen wederzijds respect want ik drink en eet varkensvlees. Als je een wijnbar opent in een relatief islamitische omgeving word je bedreigd. Mensen kunnen hun jonge dochters niet met een gerust hart naar een zwembad of café met veel moslimjeugd laten gaan. Door aanslagen is men toch wat minder comfortabel in grote openbare groepen zoals in het openbaar vervoer of bij een voorstelling.

En die groep groeit en groeit. Stel je eens voor hoe het leven hier is als de groep verdubbelt of meer. Mensen die er wat tegen willen doen worden bestempeld als tokkie, racist, xenofoob, islamofoob. We moeten aardig blijven want anders radicaliseren sommige moslims.

Ondertussen blijft men massaal mensen met deze opvattingen importeren onder het mom van solidariteit en barmhartigheid:

Vrouwen werden massaal aangerand in Keulen en tal van andere steden. Homoseksuelen worden in de opvang bespuugd en geslagen tot het punt waarop we in Nederland aparte opvang voor homoseksuele asielzoekers moesten hebben. Qbuzz moet permanente beveiligers inzetten in Drenthe, waar anders nooit iets gebeurd, om overlastgevende Marokkaanse asielzoekers aan te pakken, waarop ze bedreigd worden met messen.

De asielzoekers die wel een verblijfsvergunning krijgen hadden voorrang op woningen en krijgen in sommige gevallen duizenden euro's voor het inrichten van hun nieuwe huis (¤10000 in gemeente Oisterwijk). Bussemaker stuurt voor de zekerheid nog wat geld naar Marokko.

Vertel me eens waarom ik dit langer moet accepteren en waarom iemand die bijvoorbeeld dochters heeft niet op Wilders moet stemmen?

[ Bericht 3% gewijzigd door KrappeAuto op 08-12-2016 00:01:08 ]
  donderdag 8 december 2016 @ 00:02:46 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167180932
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:28 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee, ik lees en zie wat ze erover schrijven in de media. De mensen waarover ik het heb publiceren ook boeken daarover, hun lezingen staan op YouTube. Jij beweert dat alles dat je daar kunt vinden er niet is.
Dat doe ik niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167181003
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

We hebben de sociaal democratie afgebroken. Dat was gericht tegen links. En we zijn nog steeds tegen links. De keuze die ons wordt voorgehouden is tussen economisch en extreem rechts. Waarom is de PVV daarvoor de oplossing? Waarom keren we niet terug naar de sociaal democratie?
De sociaaldemocratie is afgebroken door hen die er ooit een voortrekkersrol in speelden.
Het wegkijken en probleemontkennen zoals alleen D66 dat kan.
Het allochtonengeknuffel van de PVDA terwijl ondertussen de historische achterban genegeerd en geschoffeerd wordt.
-
  donderdag 8 december 2016 @ 00:37:48 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167181366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:31 schreef deelnemer het volgende:
Het lijkt mij heel duidelijk dat een groot deel van de Nederlandse bevolking last heeft van rechtse propaganda
:D!

Mensen zijn het niet met je eens dus moeten ze wel gebrainwashed zijn door propaganda.

Leuker kunnen we het niet maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167181540
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2016 00:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mensen zijn het niet met je eens dus moeten ze wel gebrainwashed zijn door propaganda.

Dat is veel te algemeen gesteld. Ook de logica is incorrect.
The view from nowhere.
pi_167181592
Schoonzoon van Trump is joods en hij heeft veel zwarte vrienden. Hoezo extreemrechts?
pi_167181720
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 00:53 schreef NightH4wk het volgende:
Schoonzoon van Trump is joods en hij heeft veel zwarte vrienden. Hoezo extreemrechts?
Trump zelf is een opportunist. die doet zich voor zoals het hem uitkom. De mensen die hij aantrekt zijn conservatief rechts en behoorlijk extreem.
The view from nowhere.
pi_167182724
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2016 00:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

iedereen die het niet met me eens is is gehersenspoeld. Dan hoef ik de discussie niet aan te gaan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 8 december 2016 @ 09:58:36 #211
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167184440
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 01:03 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De mensen die hij aantrekt zijn conservatief rechts en behoorlijk extreem.
Niks mis mee. Dat is precies de politiek die veel, heel veel mensen willen. Niet meer dat softe, linkse, progressieve beleid met de weg met ons mentaliteit. We willen een Nederlands Nederland, niet een of andere multikul-meltpot wat toch nier gaat werken.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_167184584
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 00:53 schreef NightH4wk het volgende:
Dus als je Joods of zwart bent kan je ook niet extreemrechts zijn. Logica.
Allah Al Watan Al Malik
pi_167184593
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:58 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Niks mis mee. Dat is precies de politiek die veel, heel veel mensen willen. Niet meer dat softe, linkse, progressieve beleid met de weg met ons mentaliteit. We willen een Nederlands Nederland, niet een of andere multikul-meltpot wat toch nier gaat werken.
I've got news for you, dat laatste is het al en dat gaat ook niet weg. De gedachtes dat Nederland multiculti-frei moet zijn mag je uiteraard hebben, maar blijft niets anders dan een sprookje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_167184619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus als je Joods of zwart bent kan je ook niet extreemrechts zijn. Logica.
Natuurlijk kan hij dan nog steeds extreemrechts zijn. Maar dit soort observaties leveren een empirisch tegenargument.
pi_167184647
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:08 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Natuurlijk kan hij dan nog steeds extreemrechts zijn. Maar dit soort observaties leveren een empirisch tegenargument.
Nee, niet echt - sterker nog het is helemaal geen tegenargument.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 december 2016 @ 10:16:19 #216
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167184739
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

I've got news for you, dat laatste is het al en dat gaat ook niet weg. De gedachtes dat Nederland multiculti-frei moet zijn mag je uiteraard hebben, maar blijft niets anders dan een sprookje.
Onzin, alleen de grote steden zijn verloren, de rest van Nederland is gewoon Nederlands te noemen. En ja, daar vallen veel allochtonen minder op omdat ze gewoon met onze cultuur meedoen en niet halstarrig hun eigen regeltjes vasthouden.

Jarenlang falend immigratiebeleid heeft ervoor gezorgd dat de grote steden in mijn ogen geen Nederlandse steden meer zijn. :r
pi_167184800
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:16 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Onzin, alleen de grote steden zijn verloren, de rest van Nederland is gewoon Nederlands te noemen. En ja, daar vallen veel allochtonen minder op omdat ze gewoon met onze cultuur meedoen en niet halstarrig hun eigen regeltjes vasthouden.

Jarenlang falend immigratiebeleid heeft ervoor gezorgd dat de grote steden in mijn ogen geen Nederlandse steden meer zijn. :r
Allochtonen zitten overal in Nederland, in de grote steden uiteraard meer - maar ze zitten overal - ook met hun eigen culturele identiteit. Dat je het niet altijd ziet, betekent niet dat het er niet is. Het zijn er miljoenen, dus krijg er maar lekker slapeloze nachten van.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 december 2016 @ 10:25:23 #218
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167184918
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Allochtonen zitten overal in Nederland, in de grote steden uiteraard meer - maar ze zitten overal - ook met hun eigen culturele identiteit. Dat je het niet altijd ziet, betekent niet dat het er niet is. Het zijn er miljoenen, dus krijg er maar lekker slapeloze nachten van.
Als er ergens een klein groepje allochtonen woont, maakt dat nog geen multikul. Dan zou zelfs Noord-Korea multikul zijn omdat er vast wel ergens één buitenlander woont. :D

Grotere steden buiten de randstad hebben hoogstens 10-20 procent niet-westerse allochtonen in hun bevolking. Dat noem ik geen multikul.
pi_167184928
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:08 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Niet bepaald.
pi_167184980
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:25 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Als er ergens een klein groepje allochtonen woont, maakt dat nog geen multikul. Dan zou zelfs Noord-Korea multikul zijn omdat er vast wel ergens één buitenlander woont. :D

Grotere steden buiten de randstad hebben hoogstens 10-20 procent niet-westerse allochtonen in hun bevolking. Dat noem ik geen multikul.
Niemand heeft het over wonen, men heeft het over culturele identiteit. En ik kom uit een boerendorp waar zelfs de 3 allochtonen die er woonden hun culturele identiteit konden behouden en zonder problemen naar buiten konden brengen. Dat maakt een land multicultureel. Jij richt je op het percentage allochtone inwoners, maar dat heeft geen zak met het al of niet multicultureel zijn van een land te maken. _O-

Hoe dan ook: live with it, want dat gaat echt niet veranderen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 december 2016 @ 10:32:45 #221
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167185087
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niemand heeft het over wonen, men heeft het over culturele identiteit. En ik kom uit een boerendorp waar zelfs de 3 allochtonen die er woonden hun culturele identiteit konden behouden en zonder problemen naar buiten konden brengen. Dat maakt een land multicultureel. Jij richt je op het percentage allochtone inwoners, maar dat heeft geen zak met het al of niet multicultureel zijn van een land te maken. _O-

Hoe dan ook: live with it, want dat gaat echt niet veranderen.
Jij noemt een dorp multikul als er 3 buitenlanders wonen, ik niet. Dat dorp is voor de rest gewoon autochtoon Nederlands. Het feit dat iemand zijn culturele identiteit behoudt, terwijl hij in een autochtoon dorp woont, maakt dat hele dorp niet multicultureel. Leer er mee te leven dat Nederland buiten de randstad gewoon een autochtone Nederlandse hoofdcultuur heeft. Jij wil van heel Nederland een meltingpot maken, gaat niet gebeuren.
pi_167185144
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:32 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Jij noemt een dorp multikul als er 3 buitenlanders wonen, ik niet. Dat dorp is voor de rest gewoon autochtoon Nederlands. Het feit dat iemand zijn culturele identiteit behoudt, terwijl hij in een autochtoon dorp woont, maakt dat hele dorp niet multicultureel. Leer er mee te leven dat Nederland buiten de randstad gewoon een autochtone Nederlandse hoofdcultuur heeft. Jij wil van heel Nederland een meltingpot maken, gaat niet gebeuren.
Het is al een multiculturele samenleving - en daar heb je verder geen zeggenschap over. Dat maakt het zo mooi om je zo te zien spartelen. Een angstige jongen, bang om zijn cultuur te verliezen, terwijl dat helemaal niet aan de orde is in een multiculturele samenleving - het woord zelf zegt het al namelijk. Multiculti betekent niet: geen Nederlandse cultuur.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 december 2016 @ 10:42:09 #223
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167185285
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is al een multiculturele samenleving - en daar heb je verder geen zeggenschap over. Dat maakt het zo mooi om je zo te zien spartelen. Een angstige jongen, bang om zijn cultuur te verliezen, terwijl dat helemaal niet aan de orde is in een multiculturele samenleving - het woord zelf zegt het al namelijk. Multiculti betekent niet: geen Nederlandse cultuur.
Ja, ik ben eigenlijk heel erg angstig en kruip het liefst de hele dag onder de dekens op mijn zoldertje en huil mezelf in slaap. :D

Als je zo deze discussie wil voeren, best. Ik vind jou een pedant, zielig betwetertje die niet zijn zin krijgt en daardoor heel hard gaat roeptoeteren en op de grond stampen om wèl z'n zin te krijgen.

Nederland is een Nederlands land en buiten de randstad geen multikul. Dit is hoe ik het zie, niet mee eens? Ga lekker janken en naar je mama rennen. Sukkel. :D
pi_167185306
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:42 schreef 24Fan het volgende:

Ja, ik ben eigenlijk heel erg angstig en kruip het liefst de hele dag onder de dekens op mijn zoldertje en huil mezelf in slaap. :D
Zo kom je wel over. :7

quote:
Als je zo deze discussie wil voeren, best. Ik vind jou een pedant, zielig betwetertje die niet zijn zin krijgt en daardoor heel hard gaat roeptoeteren en op de grond stampen om wèl z'n zin te krijgen.

Nederland is een Nederlands land en buiten de randstad geen multikul. Dit is hoe ik het zie, niet mee eens? Ga lekker janken en naar je mama rennen. Sukkel. :D
Dank voor het bewijzen van mijn punt. En nu lekker de reet van GBL likken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_167185314
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet bepaald.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, niet echt - sterker nog het is helemaal geen tegenargument.
Wat gebruik je als definitie van extreemrechts?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')