Ok, dat valt dan niet echt op in je reacties hier helaas.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:15 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik benader niet alles negatief. Je hoeft niet alles dood te relativeren.
Ik zit hier om er kritiek op uit te oefenen. Tevens post ik ook regelmatig welke kant ik op wil. Maar daarvoor moet eerst iets doorbroken worden.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, dat valt dan niet echt op in je reacties hier helaas.
De vloeibare samenleving: http://filosofie.be/blog/(...)-beknopte-inleiding/quote:Op donderdag 8 december 2016 12:51 schreef deelnemer het volgende:
Volgens mij kennen veel mensen geen houvast dat hun eigen cultuur overstijgt. Daarom klampen ze zich vast aan hun cultuur, en maken ze er een waarheid van. Dat lijkt mij armoede. Want er is veel dat niet cultuur specifiek is, zowel in het alledaagse leven als in wetenschap. Het lijkt er dus op dat veel mensen, ten onrechte, postmodern zijn. Dan kun je het niet omgaan met andere culturen en zijn ze bedreigend. Ze bedreigen de grond waarop je staat.
Vergelijk het met dieren. Er zijn tegenwoordig meer en meer onderzoeken waaruit blijkt dat allerlei diersoorten ook een cultuur hebben. Niet iedere groep apen van dezelfde soort gedraagt zich overal hetzelfde. Daar vinden we het culturele aspect verrassend. Waarom is het gedrag niet hetzelfde voor de hele soort? Bij mensen is het omgekeerd. We geloven dat alles cultuur is.
Als niet alles cultuur is, kun je het gemeenschappelijke centraal zetten, als een gedeeld houvast. Culturen worden dan variaties op een thema. Dat thema moet meer bewust worden gemaakt en expliciet geformuleerd worden. Dan heb je een gemeenschappelijke grond, een basis voor een dialoog.
Angst voor bedreigingen is menselijk. Er is ook geen fundamentele oplossing voor, we gaan allemaal dood. De mate waarin de angst het leven domineert, of achter de horizon verdwenen is, wordt bepaald door:quote:Op donderdag 8 december 2016 13:12 schreef keste010 het volgende:
[..]
De vloeibare samenleving: http://filosofie.be/blog/(...)-beknopte-inleiding/
En de koppeling met:
- angst
- consumentisme
- relaties en vriendschappen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op basis daarvan kunnen we de wereld wel weer voldoende snappen. Het zou algemene gemeenschappelijke kennis moeten zijn, waar iedereen van op de hoogte is. Dan kan iedereen er best andere overtuigingen op na houden, maar deze zou iedereen bekent moeten zijn. Met name de logica ervan.
Het OP van dit topic is ook relevant: F&L / Hoe komen we tot een betere samenleving?
[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 08-12-2016 17:39:07 ]The view from nowhere.
Maar je gelooft dus dat je het als arbeider bij de start van de industriele revolutie beter zou hebben gehad? Of als horige in de middeleeuwen? of als jager verzamelaar in de pre historie. Ik ben erg benieuwd waar je precies naar verlangt?quote:Op donderdag 8 december 2016 12:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik heb 35 jaar geleefd onder een marktideologie, in het volle besef dat het een ideologie is. Alsof je in een sekte zit. Dat mensen, die erin geloven, het fijn vinden en zich alleen afvragen, in lijn met hun ideologie, hoeveel euro's je dan zelf hebt, geloof ik wel. Hier op FOK! kan ik er nauwelijks over discussieren vanwege de ideologische dogma's waarmee je om de oren geslagen wordt. Dat wordt nu pas geleidelijk aan doorbroken. Dat jij daar geen last van hebt gehad, is vergelijkbaar met een wahabiet die het in SA prima heeft.
Lees ook terug de discussie die ik heb met Veldmedewerker POL / De boosheid van de blanke arbeider; een verklaring en een oplossing #5
De discussie met Veldmedewerker ging over democratie. Hoe deze te verbeteren is. De gedachte is, dat het publieke debat de spin in het web is, en hoe dit debat te verbeteren.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar je gelooft dus dat je het als arbeider bij de start van de industriele revolutie beter zou hebben gehad? Of als horige in de middeleeuwen? of als jager verzamelaar in de pre historie. Ik ben erg benieuwd waar je precies naar verlangt?
Ik vertel dat jouw mening daarover niet relevant is. Niet omdat jij minderwaardig bent, maar omdat het niets te maken heeft met de analyse van wat Timmermans wel of niet wilt of denkt.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is een discussieforum. Je beweert iets onzinnigs. je kunt mij niet overtuigen van je stropopredenering en dan ga je superieur doen
Schiet niet op zo.
Er is geen ongereguleerde politiek van migratie. Nederland is geen migratieland. De suggestie dat de deur openstaat, en dat men zelfs hoopt dat er zoveel mogelijk mensen hierheen komen, met name moslims, is onjuist.quote:Op donderdag 8 december 2016 17:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik vertel dat jouw mening daarover niet relevant is. Niet omdat jij minderwaardig aan mij bent, maar omdat het niets te maken heeft met de analyse van wat Timmermans wel of niet wilt of denkt.
Zeker, er is spraken van een zeer gereguleerde politiek van migratie. Men is ook weer niet zo achterlijk dat ze -oneindig- alles en iedereen binnen laten. De weerzin zal immers te groot te worden. Waarom denk je dat Merkel momenteel een U-bocht in haar retoriek maakt? De verkiezingen zijn nabij en er is al een leger (werkarbeiders/vervangers) binnengehaald. Over een poos, dat zul je zien, gaat de deur weer open. Wederom tijdelijk, en weer zal ze 'leren' dat het 'misschien niet zo slim was'. Vergeet niet dat ze anno 2011 riep dat de multiculturele maatschappij volledig mislukt was.quote:Op donderdag 8 december 2016 17:57 schreef deelnemer het volgende:
Er is geen ongereguleerde politiek van migratie. Nederland is geen migratieland. De suggestie dat de deur openstaat, en dat men zelfs hoopt dat er zoveel mogelijk mensen hierheen komen, met name moslims, is onjuist.
Ik zit hier niet om de PVV te vergoelijken. Ik vermoed op sommige dagen zelfs dat het een partij gecontroleerde oppositie is. Mede omdat de PVV de kern van het probleem nooit heeft aangekaart en de retoriek afschrikkend werkt, terwijl een eerlijk verhaal aangaande de migratie van moslims het gros van de bevolking mee zou moeten krijgen een volledig stop te realiseren.quote:Op donderdag 8 december 2016 17:57 schreef deelnemer het volgende:
Als je stelt, dat de minst gewaardeerde daden en de meest fundamentalistische representanten en hun opvattingen een goed beeld geven, dan krijg je ook veel tegenwerpingen. Maar door het wel zo voor te stellen, en zo die tegenwerpingen uit te lokken, kun je iedereen verwijten dat ze alles goedpraten.
Als een politieke partij, de PVV, er zo mee om gaat, kunnen ze veel stemmen trekken. Als ze weinig anders te melden hebben dan dit, is het een waardeloze partij.
In oplossing van problemen ontstaan uit een beleid die samengaat met zijn idealen. Gesloten grenzen voor moslims is een oplossing. Het is geen zinloze oproep, hoe makkelijk het ook is om dat te stellen zonder vervolgredenatie.quote:Op donderdag 8 december 2016 17:57 schreef deelnemer het volgende:
Timmermans denkt meer in termen van oplossingen. Dat wordt een verhaal over integratie & samenleven, de onmogelijkheid je volledig af te sluiten, en de zinloosheid daarvan. Olie op het vuur voor iedereen die door Wilders is overtuigd van het grote gevaar. Zo kunnen ze links de schuld geven van het hele probleem, en de kiezers naar rechts trekken. Vervolgens kunnen zij met die politieke invloed van alles gaan doen, maar niet het probleem oplossen dat Wilders agendeert.
Tjonge... het heeft alles te maken met Timmermans.quote:Op donderdag 8 december 2016 17:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik vertel dat jouw mening daarover niet relevant is. Niet omdat jij minderwaardig bent, maar omdat het niets te maken heeft met de analyse van wat Timmermans wel of niet wilt of denkt.
Wilders kiezers zijn, denk ik, mensen die ontzettend teleurgesteld zijn in de politiek de laatste jaren.quote:Op vrijdag 9 december 2016 01:51 schreef kzomba het volgende:
Wat een gezeur over extreem rechts, zoiets heet gewoon grenzen stellen, hoe simpel kan het zijn?
extreem rechts zijn zeker niet wilders aanhangers, extreem rechtse zijn nog altijd de nazi's met kale koppen die Hitler aanbidden, niet zo kinderachtig doen door te stellen dat mensen die op Wilders stemmen ook extreem rechts zijn.
En die geschiedenis laat ook zien dat extreem rechts geen verbetering is, maar een wild om zich heen slaan.quote:Op vrijdag 9 december 2016 07:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wilders kiezers zijn, denk ik, mensen die ontzettend teleurgesteld zijn in de politiek de laatste jaren.
Dat begon al met de PvdA kiezers in de arbeiderswijken die langzamerhand hun wijken zagen veranderen in klein Turkije en Noord Afrika.
Die toen al aan de bel trokken dat het uit de hand ging lopen en die genegeerd werden.
Mensen die de sociale stelsels naar beneden zagen gaan, zoals de ouderen zorg, en waar niet naar geluisterd wordt.
Mensen die langzamerhand alle Staatsbedrijven over zagen gaan in particuliere handen.
Die de banken zagen rommelen met hypotheek paketten, de door de crisis van 2008 zwaar getroffen werden en tot hun verbazing zagen dat diezelfde banken werden geholpen met hun geld en later weer mega bonussen verdeelden.
Mensen die kritisch staan tegenover de EU beslissingen en die absoluut genegeerd worden door de Brusselse pluche zitters.
Mensen die tot hun verbazing zien dat er komplete AZC's worden gebouwd naast hun wijk en die opeens te maken hebben met "asielzoekers", uit kompleet veilige landen, die zakkenrollen, geweld gebruiken en hun kinderen lastig vallen.
Een kleine opsomming waarom men overgaat naar extremer rechts om dat de huidige politici geen donder doen aan dit soort situaties.
Het is gewoon oude koek geschiedenis wat zich hier herhaald en blijkbaar snapt men nog steeds niet hoe een maatschappij kan omslaan door onvrede.
Klopt maar de fout ligt toch echt bij de politiek die gewoon niet corrigerend optreedt.quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
En die geschiedenis laat ook zien dat extreem rechts geen verbetering is, maar een wild om zich heen slaan.
Het neo-liberale beleid, van eindeloze competitie in volledig vrije markten, met sommige in een sterke positie en anderen in een zwakke, was fout. Maar degenen die 35 jaar dit beleid gevoerd hebben kunnen dat niet erkennen. Daarom mogen we oorzaak niet weten.
Dus zoekt de bevolking zelf naar de oorzaak. Die vindt men in de oppervlakte verschijnselen. In dat wat ze zelf direct meemaken. De politici maken daar handig gebruik van, door in dat oppervlakte verhaal een zondebok aan te wijzen, en zo zelf aan de macht te blijven. Wilders speelt deze rol en de zittende bestuurselite blijft zitten (VVD). Ze zullen hun eigen mislukte beleid wat aanpassen (minder open grenzen) en voorkomen dat de gewone bevolking zelf ooit iets te zeggen krijgt, of zelfs maar begrijpt wat er gebeurd.
Interessant dat in Italie het juist afneemt.quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:40 schreef deelnemer het volgende:
How Far Is Europe Swinging to the Right?
De fout ligt ook bij de burger die continu toch weer naar VVD en CDA leunde. Links is nooit aan de macht geweest en kon dus ook nooit corrigerend optreden.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Klopt maar de fout ligt toch echt bij de politiek die gewoon niet corrigerend optreedt.
mmmmmmm.....volgens mij hebben wij de laatste 4 jaar een VVD-PvdA kabinet gehad.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:19 schreef keste010 het volgende:
[..]
De fout ligt ook bij de burger die continu toch weer naar VVD en CDA leunde. Links is nooit aan de macht geweest en kon dus ook nooit corrigerend optreden.
En daarvoor een CDA-VVD met gedoogsteun van PVV.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
mmmmmmm.....volgens mij hebben wij de laatste 4 jaar een VVD-PvdA kabinet gehad.
PvdA had corrigerend kunnen optreden.
Het was de politieke trend in de hele westerse wereld en dus geen Nederlandse aangelegenheid. Het kapitaalkrachtige bedrijfsleven heeft dit grotendeels bewerkstelligd door denktanks & media op te richten, en het politieke beleid hun kant op te werken. Beleidsvorming in een globaliserende wereld speelt zich af in internationale overlegcircuits. De Nederlandse burger kan daar niet tegenop.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:19 schreef keste010 het volgende:
[..]
De fout ligt ook bij de burger die continu toch weer naar VVD en CDA leunde. Links is nooit aan de macht geweest en kon dus ook nooit corrigerend optreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |