Justin Trudeau had dat goed gedaan met zijn verkiezing in Canada, door Canadezen aan te spreken hoe trots ze mogen zijn op hun status als migrantenland. Het gaf de Canadezen iets om trots op te zijn.quote:Op woensdag 7 december 2016 13:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Waarschuwen helpt niet denk ik. Je moet komen met een alternatief voor extreemrechts, een verhaal dat mensen het gevoel geeft dat ze deel uitmaken van een mooi geheel. Het zou me niet verbazen wanneer de sleutel ligt bij een inclusief verhaal over (in ons geval) de Nederlandse identiteit waar geen hele groepen buitenvallen. Identeitspolitiek is sowieso iets dat niet te extreem mag overheersen. Het is fijn wanneer het helpt bij de emancipatie van bepaalde groepen in de samenleving, maar de samenhang van de maatschappij heeft grotere verhalen nodig.
F&L / Hoe komen we tot een betere samenleving?quote:Op woensdag 7 december 2016 13:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Waarschuwen helpt niet denk ik. Je moet komen met een alternatief voor extreemrechts, een verhaal dat mensen het gevoel geeft dat ze deel uitmaken van een mooi geheel. Het zou me niet verbazen wanneer de sleutel ligt bij een inclusief verhaal over (in ons geval) de Nederlandse identiteit waar geen hele groepen buitenvallen. Identeitspolitiek is sowieso iets dat niet te extreem mag overheersen. Het is fijn wanneer het helpt bij de emancipatie van bepaalde groepen in de samenleving, maar de samenhang van de maatschappij heeft grotere verhalen nodig.
Daarbij mag er wat mij betreft wel weer wat meer aandacht komen voor het idee van burgerschap. Momenteel lijkt het zo te zijn dat burgers macht hebben zonder enige verantwoordelijkheid te dragen. Ze willen er niet op aangesproken worden wanneer ze stemmen op iemand die openlijk xenofobisch en de publieke ruimte wordt intussen gebruikt als dumpplaats voor de grootst mogelijke verbale bagger (zowel de stijl als inhoudelijk).
Trudeau is inderdaad een mooi voorbeeld. Hij lijkt het ook nog te kunnen waarmaken ook. Dat is helemaal mooi. Ik vraag me wel af of een Trudeau hier ook had kunnen winnen trouwens. Hij is wel een beetje een popster.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:02 schreef Puddington het volgende:
[..]
Justin Trudeau had dat goed gedaan met zijn verkiezing in Canada, door Canadezen aan te spreken hoe trots ze mogen zijn op hun status als migrantenland. Het gaf de Canadezen iets om trots op te zijn.
Ze noemen zichzelf 'Partij Voor de Vrijheid'. Wat ben je dan? Ben ik dan niet vrij om ze extreem rechts te noemen?quote:Op woensdag 7 december 2016 14:12 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind het gevaarlijk en te makkelijk om Trump en ook de pvv maar weg te zetten als "extreem rechts".
Is Groenlinks dan extreem links?
Je mag ze noemen wat je wil uiteraard, of het verstandig is dat is een tweede. Zie Hillary met haar 'deplorables'. Het enige wat je naar mijn mening dan doet is de polarisatie versterken.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:15 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ze noemen zichzelf 'Partij Voor de Vrijheid'. Wat ben je dan? Ben ik dan niet vrij om ze extreem rechts te noemen?
Is dat wat ze bedoelen met policor? Dat je hen positief, begrijpend, invoelend, empathisch moet benaderen?quote:Op woensdag 7 december 2016 14:21 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je mag ze noemen wat je wil uiteraard, of het verstandig is dat is een tweede. Zie Hillary met haar 'deplorables'.
Je bekijkt alles nogal zwart/wit. Volgens mij kun je dan net zo goed op de pvv stemmen.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Is dat wat ze bedoelen met policor? Dat je hun positief, begrijpend, invoelend, empathisch moet benaderen?
Confronterend. Zeker.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je bekijkt alles nogal zwart/wit.
Ik peins er niet over.quote:Volgens mij kun je net zo goed op de pvv stemmen.
Klaver doet dat een beetje, maar hij aapt ze na. Ik denk dat dat dan toch minder effect heeft.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Sorry als ik in het verkeerde topic gepost heb.
[..]
Trudeau is inderdaad een mooi voorbeeld. Hij lijkt het ook nog te kunnen waarmaken ook. Dat is helemaal mooi. Ik vraag me wel af of een Trudeau hier ook had kunnen winnen trouwens. Hij is wel een beetje een popster.
quote:Desperately Searching For A New Strategy
We don’t have answers for these communities. Rural and semi-rural economic development is hard. Those regions have received only negative shocks for decades; the positive shocks have accrued to the urban regions. Of course, Trump doesn’t have any answers either. But he at least pretends to care.
Just pretending to care is important. At a minimum, the electoral map makes it important.
These issues apply to more than rural and semi-rural areas. Trump’s message – that firms need to consider something more than bottom line – resonates in middle and upper-middle class households as well. They know that their grip on their economic life is tenuous, that they are the future “low-skilled” workers. And they know they will be thrown under the bus for the greater good just like “low-skilled” workers before them.
The dry statistics on trade aren’t working to counter Trump. They make for good policy at one level and terrible policy (and politics) at another. The aggregate gains are irrelevant to someone suffering a personal loss. Critics need to find an effective response to Trump. I don’t think we have it yet. And here is the hardest part: My sense is that Democrats will respond by offering a bigger safety net. But people don’t want a welfare check. They want a job. And this is what Trump, wrongly or rightly, offers.
Klopt, dat verwacht ik ook. Al wil ik niet uitsluiten dat Trudeau ook een beetje Obama nadeed, en dus ook niet super origineel was. Het zou ook wel te maken hebben met charisma waarschijnlijk. Klaver is geen zwart gat qua charisma, maar hij is ook geen Obama of Trudeau.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:40 schreef Puddington het volgende:
[..]
Klaver doet dat een beetje, maar hij aapt ze na. Ik denk dat dat dan toch minder effect heeft.
Klaver kijkt alles af van Obama en Trudeau, het is bijna zielig maar gezien de peilingen werkt het wel. Ik vind dat hij tot nu toe bar weinig inhoud heeft getoond maar goed, sommige mensen hebben vroeger PvdA gestemd door het kontje van Wouter Bos.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:40 schreef Puddington het volgende:
[..]
Klaver doet dat een beetje, maar hij aapt ze na. Ik denk dat dat dan toch minder effect heeft.
Trickle down economics.quote:
Tsja, met Wilders die loopt te loeien maar die wel aan kop gaat in de peilingen bewijst het maar weer eens dat je geen inhoud hoeft te hebben om zetels te winnenquote:Op woensdag 7 december 2016 14:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Klaver kijkt alles af van Obama en Trudeau, het is bijna zielig maar gezien de peilingen werkt het wel. Ik vind dat hij tot nu toe bar weinig inhoud heeft getoond maar goed, sommige mensen hebben vroeger PvdA gestemd door het kontje van Wouter Bos.
Nee, dat ben je niet, dat is een heel smerig trucje.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:15 schreef deelnemer het volgende:
Ze noemen zichzelf 'Partij Voor de Vrijheid'. Wat ben je dan? Ben ik dan niet vrij om ze extreem rechts te noemen?
40% van de Canadezen die op hem hebben gestemd dan.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:02 schreef Puddington het volgende:
Justin Trudeau had dat goed gedaan met zijn verkiezing in Canada, door Canadezen aan te spreken hoe trots ze mogen zijn op hun status als migrantenland. Het gaf de Canadezen iets om trots op te zijn.
Nee, extreem betekent niet geweld gebruiken om hun doel te bereiken, maar extreme standpunten.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:07 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, dat ben je niet, dat is een heel smerig trucje.
"extreem" bij een partij of beweging impliceert dat ze desnoods bereid zijn om geweld te gebruiken om hun doel te bereiken.
Dat staat bij de PVV nergens in hun programma.
Extreme idioten vereisen extreme maatregelen.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:15 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, extreem betekent niet geweld gebruiken om hun doel te bereiken, maar extreme standpunten.
Het is extreem als je naar een bevolkingsgroep kijkt, en alleen de meest extreme elementen en kanten wilt zien. Als je dat doet tav van de mensheid als geheel, dan blijkt de hele mensheid ook gek.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:18 schreef bluemoon23 het volgende:
bron ?
En wie bepaalt dat die standpunten extreem zijn ?, diegene die van de zijlijn heel hard roept dat ze extreemrechts zijn ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |