Thanks.. Bovendien.. Een biertje dat in balans is..quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:41 schreef MCH het volgende:
Volgens mij valt er weinig over te discussiëren of die mainstream bokbieren zoet zijn, echter aangeven dat een bok van Grolsch niet echt in balans is dan denk ik ook koekoek die neemt alles wel heel erg serieus.
Excusez-moi; laatste keer dat ik 5 posts of meer heb gespendeerd aan ranzige bocht.quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:41 schreef MCH het volgende:
Volgens mij valt er weinig over te discussiëren of die mainstream bokbieren zoet zijn, echter aangeven dat een bok van Grolsch niet echt in balans is dan denk ik ook koekoek die neemt alles wel heel erg serieus.
Mensen..die..na..elk..woord..twee..puntjes..schrijven..zijn..echter..nog..wel..een..stuk..erger..quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:43 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Thanks.. Bovendien.. Een biertje dat in balans is....
Beersnobberyquote:Op dinsdag 6 december 2016 23:45 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Excusez-moi; laatste keer dat ik 5 posts of meer heb gespendeerd aan ranzige bocht.
Nouja, Grolsch heeft het in ieder geval weer slim aangepakt met hun zeer speciale 2016 winterbok editie die o.m. naar honing zou moeten smaken. Mijn oog viel er ook kortstondig op toen ik voor het schap stond.quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:45 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Excusez-moi; laatste keer dat ik 5 posts of meer heb gespendeerd aan ranzige bocht.
wel handig dat ze dat erop zetten. dan hoef ik hem iig sowieso niet te kopenquote:Op dinsdag 6 december 2016 23:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Nouja, Grolsch heeft het in ieder geval weer slim aangepakt met hun zeer speciale 2016 winterbok editie die o.m. naar honing zou moeten smaken. Mijn oog viel er ook kortstondig op toen ik voor het schap stond.
Het mooie is, is dat de smaak van bier (of om het even welk ander product dan ook), voornamelijk wordt bepaald door suiker en de hoeveelheid (of balansquote:Op dinsdag 6 december 2016 23:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Nouja, Grolsch heeft het in ieder geval weer slim aangepakt met hun zeer speciale 2016 winterbok editie die o.m. naar honing zou moeten smaken. Mijn oog viel er ook kortstondig op toen ik voor het schap stond.
ja honing smaakt hetzelfde als een suikerklontjequote:Op dinsdag 6 december 2016 23:52 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Het mooie is, is dat de smaak van bier (of om het even welk ander product dan ook), voornamelijk wordt bepaald door suiker en de hoeveelheid (of balans) ten opzichte van de rest van de ingrediënten, of de manier van gisten, et cetera.. Wat is honingsmaak? Honing is suiker
..
Het stond op ooghoogte, pure marketingaids.quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Überhaupt nogal verrassend dat mensen zich laten verleiden om dat soort troep te kopen.
Mijn zus is lerares Nederlands.. Kom een keertje langs..quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:53 schreef mckroket het volgende:
[..]
ja honing smaakt hetzelfde als een suikerklontje
goed gedaan maat
Heb je die puntjes van haar geleerd? Wauw. Kunnen we het nu weer over bier hebben, zonder dat vervelende ondertoontje van je? Bij voorbaat dank.quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:55 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Mijn zus is lerares Nederlands.. Kom een keertje langs..
als we het zo gaan spelen.. doe eens iets aan die puntjes van je..quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:55 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Mijn zus is lerares Nederlands.. Kom een keertje langs..
Zoals heel veel in een supermarkt.quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:53 schreef MCH het volgende:
[..]
Het stond op ooghoogte, pure marketingaids.
Sorry.. Ik heb dat ondertoontje van jou overgenomen, omdat ik dacht dat dat bij de manier van discussiëren in dit topic hoorde.. Prima..quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:57 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Heb je die puntjes van haar geleerd? Wauw. Kunnen we het nu weer over bier hebben, zonder dat vervelende ondertoontje van je? Bij voorbaat dank.
Anno 2020 kan ik dat wel ja..quote:Op woensdag 7 december 2016 00:06 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Kan iemand me vertellen of de Gouden Carolus Indulgence 2016 de moeite waard is?
geen flauw idee.. Maar als ik hoor bush en 20 euro, dan klopt er volgens mij iets niet. Stop met deze dure shit te kopen, straks kan je nooit meer voor een normaal bedrag een goed/speciaal bier kopen.. De brouwers ruiken geld!quote:Op woensdag 7 december 2016 01:05 schreef Tism het volgende:
Zijn de Bush Prestige & Bush de Nuits (2016) echt de +/- 20 Euro per fles waard, of niet?..
Ja, ik laat ze staan, de prijs is echt belachelijk..quote:Op woensdag 7 december 2016 01:54 schreef mckroket het volgende:
[..]
geen flauw idee.. Maar als ik hoor bush en 20 euro, dan klopt er volgens mij iets niet. Stop met deze dure shit te kopen, straks kan je nooit meer voor een normaal bedrag een goed/specijaal bier kopen.. De brouwers ruiken geld!
Bush Prestige voor 15 euro gezien bij Bierhuis Weert laatst. Maat van me heeft m gekocht dus zal binnekort wel mee kunnen proeven.quote:Op woensdag 7 december 2016 01:05 schreef Tism het volgende:
Zijn de Bush Prestige & Bush de Nuits (2016) echt de +/- 20 Euro per fles waard, of niet?..
De Cuvée Sauvage?.. Zeker niet...quote:Op woensdag 7 december 2016 00:06 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Kan iemand me vertellen of de Gouden Carolus Indulgence 2016 de moeite waard is?
Die bedoelde ik ja, dank! Overigens is die Blauw ook al erg lekker zonder langer te bewaren. Maar misschien moet ik er toch eens eentje kopen en wat langer wegleggen.quote:Op woensdag 7 december 2016 07:22 schreef Seul het volgende:
Bush Prestige en Nuits zijn hun geld niet waard. Koop voor een derde de Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Blauw (en Rood), laat ze drie jaar liggen, en genieten maar...
[..]
De Cuvée Sauvage?.. Zeker niet...
Ja, klopt..quote:Op woensdag 7 december 2016 09:45 schreef Seul het volgende:
Je hebt helemaal gelijk: zowel Rood als Blauw is al lekker "vers"... Maar nog veel, veel, veel beter na enkele jaartjes!!!
Hier liggen zowel Rood als Blauw 2015 te rijpen,
quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:29 schreef mckroket het volgende:
[..]
bedoel je niet kees! crowdfund project?
dat is op bourbon! en daar krijg ik 2 doosjes van
Ik heb een oude koelcel met zware deur naast m'n berging op het gelijkvloerse... Maar warmt nog op tot 20C° in de zomer... Vandaar dat ik twee koelkasten (met externe thermostaten) heb, om alles netjes op dezelfde temperatuur te houden...quote:
Zo heb ik het nu ook deels, andere deel in de opslag (waar ik verwacht dat de temperatuur wat gelijkmatiger zal zijn)quote:Op woensdag 7 december 2016 11:18 schreef Oldground het volgende:
Jullie zijn wel echte pro's hoor. Heb alles gewoon in een kastje staan op kamertemperatuur.
Is het hiermee ook aan te raden om goede bieren te laten rijpen, of worden ze alleen maar minder?
Ah, goed om te weten. 20-21° ongeveer.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:20 schreef Seul het volgende:
Ze pieken sneller, Oldground... En de kans op "slechte" oxidatie is groter... Hoeveel bedraagt jouw gemiddelde kamertemperatuur?..
Zoiets..quote:Op woensdag 7 december 2016 11:09 schreef Seul het volgende:
[..]
Ik heb een oude koelcel met zware deur naast m'n berging op het gelijkvloerse... Maar warmt nog op tot 20C° in de zomer... Vandaar dat ik twee koelkasten (met externe thermostaten) heb, om alles netjes op dezelfde temperatuur te houden...
Tism: met klimaatkast, bedoel je een wijnkoelkast?..
Mensen met een kelder: prijs jullie gelukkig!..
Ik zou ze niet langer dan een jaar, misschien max 2 bewaren...quote:Op woensdag 7 december 2016 11:46 schreef Oldground het volgende:
Ah, goed om te weten. 20-21° ongeveer.
die bieries die ik op heb deze week staan al 3-4 jaar in de kamer, en die waren opzich wel goed. direct zonlicht is volgens mij een grotere factor. helaas heb ik geen kelder waar temperatuur en licht geen factor zijnquote:Op woensdag 7 december 2016 12:59 schreef Seul het volgende:
[..]
Ik zou ze niet langer dan een jaar, misschien max 2 bewaren...
Tism: da's natuurlijk dé manier om dat op te lossen
quote:Op woensdag 7 december 2016 12:59 schreef Seul het volgende:
[..]
Ik zou ze niet langer dan een jaar, misschien max 2 bewaren...
Het laten staan zou ik dan wel doen ter eventuele verbetering. Anders drink ik ze liever zo snel mogelijk (naar de gelegenheid) op.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:52 schreef mckroket het volgende:
[..]
die bieries die ik op heb deze week staan al 3-4 jaar in de kamer, en die waren opzich wel goed. direct zonlicht is volgens mij een grotere factor. helaas heb ik geen kelder waar temperatuur en licht geen factor zijn
Ook besteld bij Drinks & Gifts?..quote:Op woensdag 7 december 2016 14:50 schreef Tism het volgende:
Ik geloof dat iemand hier laatst vroeg hoe het bier verpakt was, als je het via het web bestelde..![]()
Nou, zo dus..![]()
Laatst in een winkel geweest welke een rijtje uit 2010 - 2011 - 2012 had staan van de blauwe. Had toen al mijn twijfels gezien de rest van mijn winkelmandje. Morgen toch maar weer eens aan gaan om wat te scoren voor kerst. Heb der boven in de klimaatkast en beneden in de kruipruimte in ieder geval ook een stuk of wat liggen voor over tig jaar....quote:Op woensdag 7 december 2016 09:57 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, klopt..Hier staan ze ook nog een paar jaar op de plank..
Lol! Alleen groot en megagrote flessen dus. De prijzen zullen ook wel aardig zijn denk ik? Ben echt heeel benieuwd eerlijk gezegd, je zou zeggen die pannepot kan niet meer dan 10 euro zijn toch? Aangezien een normale reserva maar 2,50 kost. black albert en cuvee delphine zijn te fucking brute bieren. Heeel miss dat ik een black albert costa rica meeneem als ze bij de caigny zijn, maar verder niet hoor. Ben bang dat die toch 20 euro kosten, en dan zit ik misschien aan de lage kant.quote:Op woensdag 7 december 2016 18:15 schreef Seul het volgende:
En we zijn vertrokken... Ik ga vrijdagochtend... Pannepot Porto BA stond al jaren hoog op het lijstje... Is trouwens het enige bier dat ik van deze reeks ga kopen...
- Pannepot Special Reserva 2011 10%, matured on port barrel
- Pannepot Reserva 2012 10%, matured on Makers Mark barrel
- Pannepot Grand Reserva 2011 10%, matured on calvados barrel
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |