Bij "Kijken in de ziel - Wetenschappers" was een wetenschapscommunicatiedeskundige aan het woord die liet zien hoe bijzonder bepaalde "wetenschap" wordt verkregen. De "wat gebeurt er bij stress tijdens de zwangerschap"-test is gedaan op zwangere muizen, die ten behoeve van het onderzoek in een bak water werden gegooid.quote:Op maandag 5 december 2016 17:38 schreef Cygne het volgende:
[..]
Geen idee.![]()
Ik ken ook een verstokte roker, gestopt tijdens haar zwangerschappen die vond dat de stress van het wel roken veel erger was (want help mn baby wat doe ik) dan de stress van het niet roken.
vers gevangen of rauw vlees uit de vriezer?quote:
Oh, scherp! Idd uit de vriezerquote:Op maandag 5 december 2016 19:49 schreef Elleska het volgende:
[..]
vers gevangen of rauw vlees uit de vriezer?
Dat 2e is zelfs volgens het voedingscentrum veilig:
"Om de ziekte toxoplasmose te voorkomen is het belangrijk de handen regelmatig te wassen en om vlees goed te verhitten of in te vriezen voor minimaal 2 dagen bij -12°C"
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/toxoplasmose.aspx
ik dus ookquote:Op maandag 5 december 2016 19:48 schreef Burdie het volgende:
Sushi at ik zwanger gewoon hoor! Ik leef op het randje!.
bier, cocaïne en tabak. En hete baden.quote:Op maandag 5 december 2016 20:02 schreef Sara82 het volgende:
Yes! Knipper voor Kazy! Gezelligheid in juli!
Maar eh.. Ff voor de goede orde: als je vlees/vis altijd twee dagen in de vriezer gooit vanaf nu, wat mag je dan niet, als je van alles normale porties eet/drinkt?
Alleen groente/fruit goed wassen en kalm aan met de koffie, that's it toch?
jaloerssssssquote:Op maandag 5 december 2016 20:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zit nu in een heet bad #moreconfessions
*Neemt nog een wijntje en een snuifje heroïne*quote:Op maandag 5 december 2016 20:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
bier, cocaïne en tabak. En hete baden.
Ja dikke doei, zonder die drie functioneer ik echt niet. Maar dan skip ik het bad wel. (Shit)quote:Op maandag 5 december 2016 20:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
bier, cocaïne en tabak. En hete baden.
quote:Op maandag 5 december 2016 20:05 schreef tombolafan het volgende:
[..]
*Neemt nog een wijntje en een snuifje heroïne*
quote:Op maandag 5 december 2016 20:39 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Jij gaat alleen voor de softdrugs?
van mij welquote:Op maandag 5 december 2016 20:37 schreef ingee het volgende:
Kattenbak uitbesteden is altijd fijn natuurlijk. Mag ik ook de luiers voortaan uitbesteden ivm risico op CMV infectie?
Dat niet alleen. In een joint zit ook minder tabak dan in een sigaret, dus dat is veel gezonderquote:Op maandag 5 december 2016 20:50 schreef Franny_G het volgende:
Goed zo, Cygne, een jointje werkt stress verlagend en je slaapt er goed op, dus dat lijkt me geoorloofd.
Mijn vriend is sinds 2013 ook degene die de kattenbak verschoont..
Ligt eraan hoe groot je 'm rolt, natuurlijk.quote:Op maandag 5 december 2016 21:07 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat niet alleen. In een joint zit ook minder tabak dan in een sigaret, dus dat is veel gezonder
mja dan krijgt je man t en dan krijg jij t via je man zoenen en seks enzoquote:Op maandag 5 december 2016 20:37 schreef ingee het volgende:
Kattenbak uitbesteden is altijd fijn natuurlijk. Mag ik ook de luiers voortaan uitbesteden ivm risico op CMV infectie?
Alcohol, rauw vlees en vleeswaar, tonijn (uit blik mag wel) en andere roofvis (zoals haai), gerookte vis uit vacuüm en (kaas van) rauwe melk mag niet,quote:Op maandag 5 december 2016 21:52 schreef missbrunette het volgende:
Gelukkig heb ik nooit gerookt en ook geen alcohol genutigt.
Maar met eten, wat mag echt totaal niet???? Ik kan momenteel al bijna niks eten door de extreme misselijkheid
Heb je geen folder meegekregen van de verloskundige?quote:Op maandag 5 december 2016 21:52 schreef missbrunette het volgende:
Gelukkig heb ik nooit gerookt en ook geen alcohol genutigt.
Maar met eten, wat mag echt totaal niet???? Ik kan momenteel al bijna niks eten door de extreme misselijkheid
Ja dit! Zo moeilijk om t niet te doen, t is een automatismequote:Op maandag 5 december 2016 22:24 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben een van de gelukkige die vroegah al eens toxoplasmose gehad heeft. Ik knaag nog steeds plukjes rauw gehakt tijdens het ballen draaien![]()
rauwe eieren mogen dus wel, ze kunnen geen kwaad voor de baby, alleen voor jezelfquote:Op maandag 5 december 2016 22:29 schreef Messina het volgende:
[..]
Heb je geen folder meegekregen van de verloskundige?
Niet:
Rauwe eieren en/of producten met rauwe eieren
Rauwe melk (en kazen gemaakt van rauwe melk)
Dranken met caffeïne (max 1 energiedrankje of beperkt koffie)
Rauw vlees (tenzij minimaal 2 dagen op minstens -12 in de vriezer heeft gelegen)
Lever
Alcohol
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar het is heel begrijpelijk. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste weken (tot aan de test die ik gelukkig toch vrij snel deed, bij 5,5 week) flink gedronken. Door de pil heen zwanger geworden, dus hield er geen rekening mee, Als dat een miskraam was geworden, had ik ook zeker de link gelegd. Gek genoeg was ik juist door die ervaring gedurende de rest van de zwangerschap dus wat makkelijker. Het voelde alsof, in vergelijking met de hoeveelheid in de eerste weken, dat kleine glaasje wijn bij 25 weken, niet veel meer uitmaakte. Ook een rare gedachtengang natuurlijk. Nouja, vooralsnog heeft I er niets aan over gehouden.quote:Op dinsdag 6 december 2016 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond cola al vies maar sinds mijn mindfulness training vorige week heb ik er een regelrechte aversie tegen. Soort Allen Carr effect
En over alcohol dacht ik voorheen ook wat nonchalanter, maar toen kreeg ik dus twee keer een miskraam terwijl ik na de eisprong nog (flink) had gedronken en sindsdien is dat echt verbannen uit mijn systeemde correlatie is niet aangetoond maar toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |