http://www.geenstijl.nl/m(...)ericht_geenpeil.htmlquote:PERSBERICHT - GeenPeil begint een partij en doet mee aan de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2017. Maar GeenPeil zal geen politieke partij beginnen in de klassieke betekenis van het woord. GeenPeil richt zich niet op de poppetjes of op een zucht naar macht, het plan van GeenPeil draait volledig om directe volksvertegenwoordiging en controle van de macht. Jan Dijkgraaf wordt lijsttrekker van ons democratische initiatief.
Waarom zet GeenPeil deze stap? In 2015 wist GeenPeil met succes het eerste landelijke, door burgers aangevraagde raadgevende referendum af te dwingen. Bij een geldige opkomst stemde 61% van de kiezers tegen het EU associatieverdrag met Oekraïne. Premier Rutte heeft een antwoord op die uitslag sindsdien negen maanden voor zich uitgeschoven, waarmee hij doorlopend schade aan de democratie toebrengt.
Het GeenPeil-referendum gold als schot voor de boeg voor de regering: het was een democratische waarschuwing dat de gevestigde politieke partijen hun koers dringend moeten verleggen, om de groeiende kloof tussen burger en bestuur niet nog verder uit te diepen. Helaas hebben de regeringspartijen VVD en PvdA, gesteund door D66, zich hier niets van aangetrokken. Zij laten de kiezer al negen maanden barsten en verliezen hiermee nog meer vertrouwen.
Daarom gaan we ditmaal voor de voltreffer. GeenPeil gaat de democratie van binnenuit herstellen. GeenPeil richt zich niet op politieke ideologie, maar op de democratie. Aanstaande maandagmiddag 5 december lichten we in de Prodentfabriek in Amersfoort toe hoe wij van plan zijn om dit te gaan doen, met welke middelen en met welke doelen. Iedereen die denkt dat GeenPeil binnen de gevestigde orde volgens de spelregels van het establishment gaat meedoen aan het Haagse toneelstukje, moet ff twee keer nadenken. Maandag meer!
Namens GeenPeil,
Bart Nijman
MEEDOEN AAN DIT FEEST VOOR DE DEMOCRATIE? KLIK HIER EN WORD VRIJWILLIGER! DONATIES ZIJN OOK ZEER WELKOM: NL59INGB0007179771 tnv Stichting GeenPeil.
Ja, via een website.quote:Op maandag 5 december 2016 13:31 schreef Ludachrist het volgende:
Als het bericht net zo infantiel is als de aankondiging voorspelt het veel goeds.
Verwachting van het plan: we gaan nog veel meer referenda regelen! Alles bij referenda beslissen! Alles referendabel! Democratie zal zegevieren.
Ik denk ook iets in die richting. En waarschijnlijk samenwerking met bestaande rechtse partijen om deze dingen mogelijk te maken.quote:Op maandag 5 december 2016 13:31 schreef Ludachrist het volgende:
Als het bericht net zo infantiel is als de aankondiging voorspelt het veel goeds.
Verwachting van het plan: we gaan nog veel meer referenda regelen! Alles bij referenda beslissen! Alles referendabel! Democratie zal zegevieren.
Ok, dat mag.quote:Op maandag 5 december 2016 13:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kan die lui niet serieus nemen, sorry hoor.
Ik kan geen enkele rechtse partij bedenken die serieus in zee zou willen gaan met GeenPeil.quote:Op maandag 5 december 2016 13:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik denk ook iets in die richting. En waarschijnlijk samenwerking met bestaande rechtse partijen om deze dingen mogelijk te maken.
Het Forum voor Democratie lijkt mij wel een kanshebber. Daarmee hebben ze ook samengewerkt om het Oekraïne referendum voor elkaar te krijgen.quote:Op maandag 5 december 2016 13:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele rechtse partij bedenken die serieus in zee zou willen gaan met GeenPeil.
Dan krijg je wel een onheilig monsterverbond van een partij zonder zetels en een partij zonder zetels. Ik ben bijzonder benieuwd.quote:Op maandag 5 december 2016 13:36 schreef Infection het volgende:
[..]
Het Forum voor Democratie lijkt mij wel een kanshebber. Daarmee hebben ze ook samengewerkt om het Oekraïne referendum voor elkaar te krijgen.
Misschien dat VNL ook nog meedoet, maar die kans lijkt mij klein aangezien Jan Roos nogal verbaasd was afgelopen week over de aankondiging van GeenPeil. Maar dat kan natuurlijk ook show zijn om het als een verrassing te houden.quote:Op maandag 5 december 2016 13:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan krijg je wel een onheilig monsterverbond van een partij zonder zetels en een partij zonder zetels. Ik ben bijzonder benieuwd.
Groepjes als VNL, FvD, GeenPeil zijn ook niet van elkaar te onderscheiden.quote:Op maandag 5 december 2016 13:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele rechtse partij bedenken die serieus in zee zou willen gaan met GeenPeil.
Als ze met zijn drieën één grote partij gaan vormen halen ze wellicht samen een zetel. Als ze dat niet doen zou ik niet inzien waarom ze elkaar zouden helpen zetels te gaan halen. Die paar kiezers die ze kunnen halen hebben ze zelf keihard nodig.quote:Op maandag 5 december 2016 13:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Misschien dat VNL ook nog meedoet, maar die kans lijkt mij klein aangezien Jan Roos nogal verbaasd was afgelopen week over de aankondiging van GeenPeil. Maar dat kan natuurlijk ook show zijn om het als een verrassing te houden.
Zo'n samenvoeging zou in ieder geval een stuk beter zijn dan die hele versplintering die we nu hebben. Misschien kondigen ze wel een fusie met de PVV aan, dat zou pas een stunt zijn.quote:Op maandag 5 december 2016 13:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als ze met zijn drieën één grote partij gaan vormen halen ze wellicht samen een zetel. Als ze dat niet doen zou ik niet inzien waarom ze elkaar zouden helpen zetels te gaan halen. Die paar kiezers die ze kunnen halen hebben ze zelf keihard nodig.
Is alleen één probleem met FvD: als Baudet gaat praten valt iedereen in slaap, gaat wat anders doen of zet de tv uit.quote:Op maandag 5 december 2016 13:36 schreef Infection het volgende:
[..]
Het Forum voor Democratie lijkt mij wel een kanshebber. Daarmee hebben ze ook samengewerkt om het Oekraïne referendum voor elkaar te krijgen.
Lijkt me dat de meeste stemmen al bij de PVV zitten en ze per saldo vooral concurrentie vormen.quote:Op maandag 5 december 2016 13:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Zo'n samenvoeging zou in ieder geval een stuk beter dan die hele versplintering die we nu hebben. Misschien kondigen ze wel een fusie met de PVV aan, dat zou pas een stunt zijn.
Alsof Baudet eerst een partij opricht ter meerdere eer en glorie van Baudet om die vervolgens samen te gaan voegen met een andere partij. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.quote:Op maandag 5 december 2016 13:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Zo'n samenvoeging zou in ieder geval een stuk beter dan die hele versplintering die we nu hebben. Misschien kondigen ze wel een fusie met de PVV aan, dat zou pas een stunt zijn.
Het was ook maar een hersenspinsel. Het zal inderdaad niet veel meer zijn dan campagne voeren TEGEN de huidige politici. Maar dat hadden ze eerder al aangekondigd, dus er zal nog wel wat bij komen / veranderen. Ik ben benieuwd.quote:Op maandag 5 december 2016 13:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Alsof Baudet eerst een partij opricht ter meerdere eer en glorie van Baudet om die vervolgens samen te gaan voegen met een andere partij. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Ik denk dat ze gewoon een lachwekkend verkiezingsprogramma gaan presenteren en dat het daarbij blijft.
Je verwart zetels met het aantal luisteraars, wat het programma 'Echte Jannen' vroeger had op de vroege maandagochtend.quote:Op maandag 5 december 2016 13:37 schreef DrDentz het volgende:
Jan Roos Jan Dijkgraaf Thierry Baudet team up en gaan voor 50 zetels
Het is alleen geen 1 april, dus dat zal niet echt goed uitpakken denk ik zo.quote:Op maandag 5 december 2016 13:50 schreef Ludachrist het volgende:
Hopelijk kondigen ze aan dat het een hoax was.
Het wordt geen standaard partij.quote:Op maandag 5 december 2016 13:54 schreef Infection het volgende:
En toch blijven bepaalde media volhouden dat GeenPeil een eigen partij begint, terwijl dit al duidelijk ontkent was door Bart Nijman.
Eh.quote:Op maandag 5 december 2016 13:54 schreef Infection het volgende:
En toch blijven bepaalde media volhouden dat GeenPeil een eigen partij begint, terwijl dit al duidelijk ontkent was door Bart Nijman.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)etjes-of-macht.dhtmlquote:De initiatiefnemers van GeenPeil richten een politieke partij op. "Geen Peil begint een partij en doet mee aan de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2017", laat Bart Nijman zaterdag weten namens de politieke beweging die bekend is van het Oekraïne-referendum
quote:Op maandag 5 december 2016 13:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Eh.
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)etjes-of-macht.dhtml
twitter:BartNijman twitterde op zaterdag 03-12-2016 om 13:19:16Lieve mensen. Boosheid, blijheid, allemaal prima. We worden géén politici. Ons plan is beter. Maandag licht GeenPeil het plan toe. Tot dan! reageer retweet
Daar zegt hij alleen dat ze geen politici worden. Dat is iets anders dan geen politieke partij worden.quote:Op maandag 5 december 2016 13:56 schreef Infection het volgende:
[..]twitter:BartNijman twitterde op zaterdag 03-12-2016 om 13:19:16Lieve mensen. Boosheid, blijheid, allemaal prima. We worden géén politici. Ons plan is beter. Maandag licht GeenPeil het plan toe. Tot dan! reageer retweet
quote:Nou. Daar gaan we. Het lekte afgelopen weekend al voortijdig uit: GeenPeil begint een partij (persbericht). Maar dat is maar het halve verhaal. Wij van de politiek onafhankelijke burgerbeweging GeenPeil worden namelijk GEEN politici. Wij gaan het echt helemaal anders doen. En dat is niet de zoveelste loze politieke belofte, nee: we gaan het aantoonbaar anders doen. Hoe? Dát gaan we zo live vertellen, in een publiekspresentatie vanuit de Prodentfabriek in Amersfoort. GeenPeil zet hoog in: we willen de grootste ledenpartij van Nederland worden, die directe democratie naar het hart van Den Haag gaat brengen door van elk wetsvoorstel een microreferendum te maken. En we gaan op 15 maart 2017 meer zetels halen dan de Partij van de Adieu. Vanaf 14:00 uur is de nieuwe GeenPeil.nl website live. Daarop kun je meteen lid worden van GeenPeil, doneren aan de campagne en jezelf aanmelden als vrijwilliger voor het Leger des Peils. Doe mee. Word lid. Stem op jezelf. En kies GeenPeil.
Ook al worden ze wel een partij dan worden ze ook geen politici, want geen hond die er op stemt.quote:Op maandag 5 december 2016 13:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daar zegt hij alleen dat ze geen politici worden. Dat is iets anders dan geen politieke partij worden.
Ben benieuwd hoe ze een politieke partij gaan draaien zonder zelf politici te worden dan.quote:Op maandag 5 december 2016 13:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daar zegt hij alleen dat ze geen politici worden. Dat is iets anders dan geen politieke partij worden.
quote:Op maandag 5 december 2016 13:54 schreef Infection het volgende:
Ja, wat is het nu.quote:Het lekte afgelopen weekend al voortijdig uit: GeenPeil begint een partij
Nou geweldig hoor. PiratenPartij zal ook wel blij zijn nu.quote:Op maandag 5 december 2016 13:58 schreef Infection het volgende:
LIVE! GEENPEIL PRESENTEERT PARTIJPLANNEN
[..]
Klopt, maar blijkbaar zonder politici, dus hoe ze dat gaan doen horen we zo.quote:Op maandag 5 december 2016 14:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een nieuwe partij, dus. Dat staat daar. Letterlijk.
Beeldspraak. Ze blijven mensen van het volk, internetdemocratie, etcetera.quote:Op maandag 5 december 2016 14:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt, maar blijkbaar zonder politici, dus hoe ze dat gaan doen horen we zo.
Een beetje wat de Piratenpartij toch ook wil?quote:Op maandag 5 december 2016 14:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Beeldspraak. Ze blijven mensen van het volk, internetdemocratie, etcetera.
En VNL. En FvD. Iedere splintergroep probeert nu in dezelfde referendum-niche te duiken.quote:Op maandag 5 december 2016 14:04 schreef Resistor het volgende:
[..]
Een beetje wat de Piratenpartij toch ook wil?
Dan gaan we bijna weer 100 jaar terug in de tijd, met Had-je-me-maarquote:
Klopt, die hebben ongeveer dezelfde plannen.quote:Op maandag 5 december 2016 14:04 schreef Resistor het volgende:
[..]
Dat is een mol van de PvdA.quote:Op maandag 5 december 2016 14:05 schreef icloud het volgende:
Wie is die moslim baardaap op de geenpeil stream?
Symbolisch.quote:Op maandag 5 december 2016 14:08 schreef Infection het volgende:
Beetje jammer dat de stream het niet doet.
Hier doet de stream het gewoon (via GS)quote:Op maandag 5 december 2016 14:08 schreef Infection het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op maandag 05-12-2016 om 14:08:14Geen programma, geen politici en geen standpunten. Wat een klucht. #geenpeil reageer retweet
Doet het gewoon, alleen bij de filmpjes deed het geluid het niet.quote:Op maandag 5 december 2016 14:08 schreef Infection het volgende:
quote:Op maandag 5 december 2016 14:04 schreef Resistor het volgende:
[..]
En het KiezersCollectief, dat in 1998 met hetzelfde idee aan de verkiezingen meedeed: http://www.sdnl.nl/program.htmquote:Op maandag 5 december 2016 14:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En VNL. En FvD. Iedere splintergroep probeert nu in dezelfde referendum-niche te duiken.
Zit een brommetje onder.quote:Op maandag 5 december 2016 14:10 schreef Zipportal het volgende:
http://nos.nl/livestream/npo-politiek.html
Mooi, die doet het tenminste. Op de website van GeenStijl kreeg ik een filmpje te zien met "Op dit moment is er nog geen stream beschikbaar"quote:Op maandag 5 december 2016 14:10 schreef Zipportal het volgende:
Ik kijk zonder geluid. Doen ze nu een toneelstukje?quote:Op maandag 5 december 2016 14:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Komt omdat ze een filmpje gingen uitzenden.
Gelukkig zijn ze technisch goed onderlegd...quote:Op maandag 5 december 2016 14:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Komt omdat ze een filmpje gingen uitzenden.
Jammer weer. Ben benieuwd of hij zo ook gereageerd had als hij nog bij GeenStijl zat. Hij praat nu vooral als concurrentie volgensmij.quote:Op maandag 5 december 2016 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
Commentaar van de conculega.twitter:LavieJanRoos twitterde op maandag 05-12-2016 om 14:08:14Geen programma, geen politici en geen standpunten. Wat een klucht. #geenpeil reageer retweet
Wat een charismatische manquote:Op maandag 5 december 2016 14:10 schreef Zipportal het volgende:
Helemaal niet, zitten te veel mafketels op FOK!.quote:Op maandag 5 december 2016 14:17 schreef DrDentz het volgende:
Dit is wel een beetje de Fok!-partij. Iedereen direct stemmen vanaf internet. Onze natte droom.
Er zitten veel mafketels in de Zanger Rinus-wijken van Nederland en die lopen ook naar de stembus.quote:Op maandag 5 december 2016 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Helemaal niet, zitten te veel mafketels op FOK!.
Grote getallen, dat middelt zich uit, hier op FOK! niet.quote:Op maandag 5 december 2016 14:18 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Er zitten veel mafketels in de Zanger Rinus-wijken van Nederland en die lopen ook naar de stembus.
Nee? Een partij die aan een stapel internet-trolletjes allerlei lastige kwesties wil voorleggen en zich voor elke motie in de kamer moet laten informeren door een achterban die geen tijd heeft om zich hier full-time mee bezig te houden voordat ze een beslissing kunnen nemen is voor jou een lastige kwestie?quote:Op maandag 5 december 2016 14:18 schreef Infection het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken eigenlijk.
Ja, charisma van een oude schoenzool, bedoel je?quote:Op maandag 5 december 2016 14:19 schreef Infection het volgende:
Jan Dijkgraaf komt alleen niet echt overtuigend over. Doet me beetje aan Roemer denken.
Istie net begonnen, is hij al weer ouderwets, die zuipschuit.quote:Op maandag 5 december 2016 14:20 schreef DrDentz het volgende:
Jan Roos wordt nu alweer weggezet als ouderwetse beroepspoliticus.
Niet zozeer een lastige kwestie. Meer een dubbel gevoel. Het klinkt allemaal heel erg leuk en democratisch, maar erg fraudegevoelig. Zoals je al zegt, internettrolletjes.quote:Op maandag 5 december 2016 14:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee? Een partij die aan een stapel internet-trolletjes allerlei lastige kwesties wil voorleggen en zich voor elke motie in de kamer moet laten informeren door een achterban die geen tijd heeft om zich hier full-time mee bezig te houden voordat ze een beslissing kunnen nemen is voor jou een lastige kwestie?
Het gaat mij niet om de fraudegevoeligheid, het gaat mij erom dat je het volk belast met élke beslissing die de partij gaat nemen. Moet ik als lid dan elke dag 5 moties gaan behandelen achter mijn computertje ofzo? Ik doe al het werk en krijg er niet voor betaald, maar die dikzak die daar in de kamer 'ja' of 'nee' stemt op basis van mijn stem krijgt een vorstelijk salaris zeker?quote:Op maandag 5 december 2016 14:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Niet zozeer een lastige kwestie. Meer een dubbel gevoel. Het klinkt allemaal heel erg leuk en democratisch, maar erg fraudegevoelig. Zoals je al zegt, internettrolletjes.
Ja.quote:Op maandag 5 december 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om de fraudegevoeligheid, het gaat mij erom dat je het volk belast met élke beslissing die de partij gaat nemen. Moet ik als lid dan elke dag 5 moties gaan behandelen achter mijn computertje ofzo?
Ik snap ook het probleem niet, als het voor al deze knapen een beetje meevalt gaat Rutte in maart gewoon met Greetje regeren.quote:Op maandag 5 december 2016 14:25 schreef icloud het volgende:
Het hoogste democratie heeft rutte toch de opdracht gegeven om te gaan onderhandelen voor een ja?
Klinkt als een truc om zichzelf een mooi salaris te verschaffen ten koste van de gewone man.quote:Op maandag 5 december 2016 14:25 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ja.En elk schreeuwlid kan dan dus ja of nee stemmen, ongeacht of 'ie er verstand van heeft.
En de politici vangen het geld maar hoeven zich nergens in te verdiepen, het zijn immers louter levende stemkastjes.
Rutte heeft dat afgewezen.quote:Op maandag 5 december 2016 14:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik snap ook het probleem niet, als het voor al deze knapen een beetje meevalt gaat Rutte in maart gewoon met Greetje regeren.
Ik zie het er niet direct van komen, maar mocht Greetje ooit gaan regeren, dan is dat met de VVD iig.quote:Op maandag 5 december 2016 14:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Rutte heeft dat afgewezen.
Maar het is toch logisch dat de premier nimmer de wens van de eerste kamer negeert?
Nee want ze gaan niet debatteren, dus kun je ook geen wetsvoorstellen indienen.quote:Op maandag 5 december 2016 14:27 schreef Waterdrinker het volgende:
Hoe gaan ze trouwens wetsvoorstellen maken? Gewoon via een wiki waarin iedereen mee kan schrijven?
Ja, vreemde zin was dat idd.quote:Op maandag 5 december 2016 14:27 schreef Waterdrinker het volgende:
Hoe gaan ze trouwens wetsvoorstellen maken? Gewoon via een wiki waarin iedereen mee kan schrijven?
Vrouwen en slaven mogen dan niet meedoen.quote:Op maandag 5 december 2016 14:29 schreef DrDentz het volgende:
Dus eigenlijk terug naar de directe democratie van de oude Grieken. Geen partijen, bevolking hoofdelijk laten stemmen over alles.
inderdaad, fuck een sluitende begroting en fuck de lange termijn, gewoon stemmen voor alles wat de burger directe winst oplevert.quote:Op maandag 5 december 2016 14:29 schreef DrDentz het volgende:
Dus eigenlijk terug naar de directe democratie van de oude Grieken. Geen partijen, bevolking hoofdelijk laten stemmen over alles.
ok... terug naar die slavenmaatschappij.... waar vrouwen en slaven GEEN stemrecht haddenquote:Op maandag 5 december 2016 14:29 schreef DrDentz het volgende:
In de slaapkamer voor de spiegel klonk dit vast als een wereldspeech.quote:Op maandag 5 december 2016 14:29 schreef Waterdrinker het volgende:
Z'n stem bibbert soms helemaal, arme man.
wmb wel, manmanman.quote:Op maandag 5 december 2016 14:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou je ook negatieve zetels kunnen halen?
Niiiicceeequote:Op maandag 5 december 2016 14:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ok... terug naar die slavenmaatschappij.... waar vrouwen en slaven GEEN stemrecht hadden
Ja, die lui zijn net strak aangebonden als een Gutmensch, dus kijk uit wat je zegt.quote:Op maandag 5 december 2016 14:30 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
wmb wel, manmanman.
Helaas zijn er veel geenstijlgeilers die wel zullen stemmen.
Familie van piet paulusma waarschijnlijkquote:Op maandag 5 december 2016 14:29 schreef Waterdrinker het volgende:
Z'n stem bibbert soms helemaal, arme man.
Dit is het betere werk.quote:Op maandag 5 december 2016 14:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ok... terug naar die slavenmaatschappij.... waar vrouwen en slaven GEEN stemrecht hadden
PiratenPartij heeft ongeveer dezelfde ideeën, nou dan weet je hoeveel mensen dit aanspreekt hè.quote:Op maandag 5 december 2016 14:31 schreef Infection het volgende:
En toch zou dit best wel veel mensen aan kunnen spreken. Zo'n systeem is erg populistisch.
Ik ben vooral benieuwd naar de debatten.quote:Op maandag 5 december 2016 14:27 schreef Waterdrinker het volgende:
quote:Op maandag 5 december 2016 14:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de debatten.
'Premier Rutte, ons lid "Luke_Gaywalker" wil graag weten of u homo bent en wanneer u gaat oprutte met uw kankerbek. Wat is hierop uw antwoord?'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |