abonnement Unibet Coolblue
pi_167032431


Mijn Toeslagen inlogpagina
Mijn Toeslagen

Hoogte toeslag 2012
Tabel inclusief tegemoetkoming van de werkgevers

Hoogte toeslag 2013
Kinderopvangtoeslagtabel 2013 inclusief werkgeversbijdrage

Stoppen met werken en het gevolg voor de kinderopvangtoeslag
LRKP register voor het opzoeken van je lrkp nummer (identificatienummer dat je nodig hebt voor de toeslagen)
informatie van de Rijksoverheid over kinderopvang

Vorige delen
OUD / Het CDA krijgt wat 't wil....Vrouwen weer achter het aanrecht.

quote:
Kinderopvangtoeslag verandert vanaf 2012
Vanaf 2012 wordt de kinderopvangtoeslag gekoppeld aan het aantal uren dat ouders werken. Verder wordt de kinderopvangtoeslag voor de hoogste inkomens beperkt en wordt fraude strenger aangepakt.

Vanaf 2012 alleen kinderopvangtoeslag voor gewerkte uren
Kinderopvangtoeslag is bedoeld om de arbeidsdeelname van ouders met kinderen te bevorderen. Bij de berekening van de toeslag wordt echter niet gekeken naar het aantal uren dat ouders werken, maar naar het inkomen. Het kabinet wil dat veranderen.

Vanaf 2012 wordt de kinderopvangtoeslag daarom gekoppeld aan het aantal uren dat de ouder met de kleinste baan werkt. Ouders hebben dan bij dagopvang (voor kinderen van 0 tot en met 4 jaar) recht op toeslag voor 140% van de werkuren van de minst werkende partner. Hierbij is rekening gehouden met reistijd en pauzes van de ouders.

Voor schoolgaande kinderen (van 4 tot en met 12 jaar) kunnen ouders 70% van de uren declareren. Deze kinderen maken namelijk minder gebruik van opvang, omdat ze ook naar school gaan.

Beperking kinderopvangtoeslag hoogste inkomens
De overheidsuitgaven aan kinderopvang zijn groot. Tussen 2005 en 2010 zijn de uitgaven gegroeid van  1 miljard naar  3 miljard per jaar. Het kabinet wil daarom vanaf 2012 bezuinigen op de kinderopvang. De kinderopvangtoeslag wordt beperkt en vanaf 2013 moeten alle ouders een vaste bijdrage van zo'n  15 per maand gaan betalen bovenop de kosten van de kinderopvang.

Het kabinet wil ouders met lage inkomens zoveel mogelijk ontzien. De beperking van de kinderopvangtoeslag gaat met name gelden voor de hoogste inkomens. De volgende maatregelen zijn aangekondigd:

De kinderopvangtoeslag voor het tweede en volgende kind wordt voor de hoogste inkomens versneld afgebouwd. De toeslag zal voor de hoogste inkomens dalen van ruim 82% naar 58,2%.
De mensen met de hoogste inkomens, vanaf een gezamenlijk inkomen van ongeveer  130.000, ontvangen vanaf 2013 geen kinderopvangtoeslag meer voor hun eerste kind.
De maximum uurtarieven voor de kinderopvangtoeslag worden in 2012 niet geïndexeerd.

Hoogte kinderopvangtoeslag in 2012
De hoogte van de tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang is afhankelijk van het gezamenlijk toetsingsinkomen en van het aantal kinderen. Het kabinet heeft voor 2012 de toeslagpercentages naar beneden bijgesteld om de kinderopvangtoeslag financieel beheersbaar te houden.

In de kinderopvangtoeslagtabel 2012 vindt u de tegemoetkoming van de overheid als percentage van de kosten van kinderopvang. In de tabel is nog geen rekening gehouden met de verplichte werkgeversbijdrage van 33,3%. Dit percentage moet er nog bij worden opgeteld. De laagste inkomens krijgen voor het eerste kind dus 90,7% van de kosten van kinderopvang vergoed (tot aan de maximum uurprijs). Voor de hoogste inkomens wordt 33,3% van de kosten vergoed.

De overheidsbijdrage en de werkgeversbijdrage worden als 1 bedrag door de Belastingdienst/Toeslagen aan werkende ouders uitgekeerd.

Fraude kinderopvangtoeslag strenger aanpakken
Het kabinet wil fraude met de kinderopvangtoeslag strenger aanpakken. Dit schrikt fraudeurs af en houdt de kinderopvang betaalbaar. Vanaf 2012 komen er extra maatregelen tegen fraude met de kinderopvangtoeslag:

De mogelijkheid om met terugwerkende kracht kinderopvangtoeslag aan te vragen wordt beperkt. Ouders kunnen straks alleen nog toeslag aanvragen over de kosten voor kinderopvang in de lopende maand en één maand daaraan voorafgaand. Gastouders die geen andere inkomsten hebben dan inkomsten uit de gastouderopvang, hebben vanaf 2012 geen recht meer op toeslag. Momenteel kunnen ouders per kind 230 uur per maand declareren per soort kinderopvang. Dit wordt 230 uur voor alle soorten kinderopvang samen. Sommige ouders weten niet voor welke uren aan kinderopvang zij toeslag kunnen aanvragen. Instellingen voor kinderopvang moeten ouders hierover gaan voorlichten. De boetes bij misbruik van de kinderopvangtoeslag worden hoger. De boete kan oplopen tot 100% van het terug te betalen bedrag.

Vanaf 2013 kunnen ouders ook worden beboet als ze niet op tijd aan de Belastingdienst doorgeven dat hun kind minder uren naar de kinderopvang gaat.
pi_167032508
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:14 schreef laziness het volgende:

[..]

Schat je jaarloon een beetje ruim in en rommel daar niet elke maand aan zou ik zeggen.
Goede tip!

Evt kan het ook wel een keer of 3-4 per jaar dat ik het aanpas

Da's het rotte daaraan ... dat valt vooraf niet te schatten. Ik werk als huishoudelijke hulp in de thuiszorg. Het hangt er net vanaf hoeveel zieken er zijn ed hoeveel ik kan werken. En een paar ietwat rommelige planners bij mn werkgever helpt daar niet echt aan
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_167032510
Ik pas morgen de OP aan :)
pi_167032560
Veel te duur de kinderopvang.

Bij de 3de huur ik gewoon een Poolse nanny die voor 1e per uur m'n kind entertaint.
I feel kinda Locrian today
pi_167032612
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:10 schreef LuDann het volgende: Vanaf 1 januari zouden ouders meer kinderopvangtoeslag krijgen. Omdat onze opvang de prijzen flink omhoog heeft gedaan gaan wij echter juist 70 euro netto meer per maand betalen. 1 kind, 3,5 dag opvang per week. Ik ben benieuwd of dit ook de ervaring is van anderen?
Onze tarieven gaan wel flink omhoog, maar we zitten en zaten boven maximaal te vergoeden uurtarief en met de verhoging daarvan betalen we een minder groot deel zelf. Bovendien, de tabel is aangepast waardoor eigenlijk iedereen bij gelijkblijvende inkomsten meer vergoed krijgt. Daarbij geldt wel dat de laagste inkomens procentueel gezien de laagste verandering krijgen (van 93% naar 94% volgens mij) maar die betalen dus maar 6% zelf. Dus netto 70 meer betalen kan eigenlijk alleen als je tarief heel veel gestegen is en nu boven vergoeding zit terwijl dat eerst niet zo was.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_167032698
Het standaard uurtarief gaat van 6,92 naar 7,17 euro, maar daarnaast heeft het KDV een flextarief ingesteld voor mensen die halve dagen afnemen, mensen die een 2,3,4 weekelijks rooster hebben, mensen die een kwartaalrooster hebben, etc. Iedereen met een ander rooster dan elke week exact dezelfde dagen.

Omdat ik 3 om 4 dagen werk moeten wij dus voor alle uren 7,67 euro gaan betalen en het eerste jaar een overgangstarief van 7,32 euro.

Een groot verschil. Wij gaan kijken of we voor die 2 dagen per maand een andere opvang kunnen regelen want op die manier gaat het uurtarief voor alle dagen flink omlaag. Hoewel we dan nog steeds niet goedkoper uit zijn.
pi_167032743
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:19 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Goede tip!

Evt kan het ook wel een keer of 3-4 per jaar dat ik het aanpas

Da's het rotte daaraan ... dat valt vooraf niet te schatten. Ik werk als huishoudelijke hulp in de thuiszorg. Het hangt er net vanaf hoeveel zieken er zijn ed hoeveel ik kan werken. En een paar ietwat rommelige planners bij mn werkgever helpt daar niet echt aan
mandy vraag aub of iemand van je kinderopvang een keer meekijkt of het nu klopt, want als je het fout hebt moet je terugbetalen.
En ja wisselende uren is lastig, maar pas niet per maand aan maar achteraf en per drie maanden. Dan kom je met een eigen schaduwboekhouding een heel eind richting de werkelijke situatie.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_167032819
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:24 schreef LuDann het volgende:
Ons uurtarief gaat van 6,92 naar 7,17 euro, maar daarnaast heeft het KDV een flextarief ingesteld voor mensen die halve dagen afnemen, mensen die een 2,3,4 weekelijks rooster hebben, mensen die en kwartaalrooster hebben, etc. Iedereen met een ander rooster dan elke week exact dezelfde dagen.

Omdat ik 3 om 4 dagen werk moeten wij dus voor alle uren 7,67 euro gaan betalen en het eerste jaar een overgangstarief van 7,32 euro.

Een groot verschil. Wij gaan kijken of we voor die 2 dagen per maand een andere opvang kunnen regelen want op die manier gaat het uurtarief voor alle dagen flink omlaag. Hoewel we dan nog steeds niet goedkoper uit zijn.
:o jemig, die weten hun prijzen zeg. Reken anders eens uit of je niet goedkoper uit bent door gewoon de 4 dagen af te nemen en haar maar de helft van de keren te brengen... :(
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_167033037
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:24 schreef LuDann het volgende:
Het standaard uurtarief gaat van 6,92 naar 7,17 euro, maar daarnaast heeft het KDV een flextarief ingesteld voor mensen die halve dagen afnemen, mensen die een 2,3,4 weekelijks rooster hebben, mensen die een kwartaalrooster hebben, etc. Iedereen met een ander rooster dan elke week exact dezelfde dagen.

Omdat ik 3 om 4 dagen werk moeten wij dus voor alle uren 7,67 euro gaan betalen en het eerste jaar een overgangstarief van 7,32 euro.

Een groot verschil. Wij gaan kijken of we voor die 2 dagen per maand een andere opvang kunnen regelen want op die manier gaat het uurtarief voor alle dagen flink omlaag. Hoewel we dan nog steeds niet goedkoper uit zijn.
Is andere opvang of een flexibele gastouder niet een fijnere oplossing?
Wat een enorm dure opvang zo :X
pi_167033099
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:28 schreef mefke79 het volgende:

[..]

:o jemig, die weten hun prijzen zeg. Reken anders eens uit of je niet goedkoper uit bent door gewoon de 4 dagen af te nemen en haar maar de helft van de keren te brengen... :(
Ja, dat zei mijn man ook al. :') Het zou best kunnen dat dat goedkoper is nog ook. Maar dan gaan ze daar natuurlijk iets van zeggen, ze zijn niet op hun achterhoofd gevallen...

We gaan dit weekend aan mijn schoonouders vragen of die misschien de twee dagen in de maand willen opvangen. Mijn schoonvader is sinds een paar maanden met pensioen. Of anders misschien 1 dag, de andere dag kunnen dan ook wel oplossen met de berg vrije dagen die mijn man heeft staan, afgewisseld met opvang door een vriendin die thuisblijfmoeder is. Zoiets.

Ik vind het verschil echt enorm, en ik vind het niks dat dan alle uren opeens zoveel duurder worden. Daar staat wel tegenover dat de opvang echt heel flexibel is, binnen dezelfde week kan ik altijd wel kosteloos dagen ruilen. Ook als ze ziek is. En dat heb ik met mijn werk echt nodig. Plus, ze krijgt overdag warm eten.
pi_167033262
Gastouders zijn hier in de omgeving (in de buurt van Amsterdam) ook erg duur, vaak nog duurder dan het KDV (ook netto met het meenemen van de kinderopvangtoeslag). Ons KDV is niet eens de duurste hier. Het antroposofische KDV dat hier zit heeft bijvoorbeeld een tarief van 7,89 euro per uur.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 01-12-2016 21:48:51 ]
pi_167033574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:35 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, dat zei mijn man ook al. :') Het zou best kunnen dat dat goedkoper is nog ook. Maar dan gaan ze daar natuurlijk iets van zeggen, ze zijn niet op hun achterhoofd gevallen...
Als jij betaalt, maar niet brengt, kunnen ze daar toch niks van zeggen?

Ik hoop dat je een haalbare en betaalbare oplossing vindt. Wat een gedoe zo, zeg!
pi_167034430
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:49 schreef Hupje het volgende:

[..]

Als jij betaalt, maar niet brengt, kunnen ze daar toch niks van zeggen?

Ik hoop dat je een haalbare en betaalbare oplossing vindt. Wat een gedoe zo, zeg!
Hmm, ik kan me niet voorstellen dat dat op termijn geen gezeur oplevert.

Ik hoop ook op een betaalbare oplossing!
pi_167035422
Dat lijkt mij geen problemen opleveren hoor. Ik betaal ook voor alle schoolvakanties omdat ik dan goedkoper uit ben ( :') ) en breng ze lang niet altijd. Heb er nog geen haan naar horen kraaien.
  vrijdag 2 december 2016 @ 01:07:59 #15
409579 LuDann
All the way
pi_167038931
Ik heb het even uitgerekend, maar als we standaard dan 3 dagen zouden afnemen (waarop we 2 keer in de maand haar niet brengen) zijn we ook duurder uit. Dat kost 25 euro meer per maand dan wanneer we 2,5 dag afnemen.

[ Bericht 16% gewijzigd door LuDann op 02-12-2016 01:15:49 ]
pi_167049087
Wat stom Ludann, Is het geen optie om voor de dag die je iedere week afneemt een vast contract te krijgen? En alleen maar de twee wekelijkse dag als 'flex'?

Dat kan hier (gelukkig) wel. Wij hebben een 'vast' contract voor de dag die ze iedere week sowieso gaan en een flexcontract voor de rest..
pi_167051242
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 01:07 schreef LuDann het volgende:
Ik heb het even uitgerekend, maar als we standaard dan 3 dagen zouden afnemen (waarop we 2 keer in de maand haar niet brengen) zijn we ook duurder uit. Dat kost 25 euro meer per maand dan wanneer we 2,5 dag afnemen.
ook netto?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 2 december 2016 @ 18:08:08 #18
409579 LuDann
All the way
pi_167051718
Girl: in het bericht dat het KDV heeft doen uitgaan stellen ze echt nadrukkelijk dat het gaat om een verhoogde uurprijs voor alle uren. Ik kan wel zien of daarin nog speling mogelijk is, maar we gaan eerst mijn schoonouders eens polsen. Het zou sowieso leuk zijn als ze meer tijd met Wolk doorbrachten.

@mefke: ik heb netto uitgerekend ja, met toeslag eraf. Bruto weet ik niet meer.
pi_167471471
Vraagje! Ik was te laat met doorgeven dat opvanguren vanaf 2017 minder wordt, en krijg nu voor januari 2017 teveel toeslag. Krijg ik voor het teveel betaalde straks een terugbetaalverzoek, of wordt het met de uitbetalingen van de overige 11 maanden gecompenseerd? Dat laatste toch?
  dinsdag 20 december 2016 @ 13:33:13 #20
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_167471761
Ja dat laatste volgens mij.
Toeslag wordt over een heel jaar berekend, als je dan al meer dan 1/12 gehad hebt in één maand wordt het teveel ontvangen gewoon verrekend.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_167472122
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:21 schreef Svane het volgende:
Vraagje! Ik was te laat met doorgeven dat opvanguren vanaf 2017 minder wordt, en krijg nu voor januari 2017 teveel toeslag. Krijg ik voor het teveel betaalde straks een terugbetaalverzoek, of wordt het met de uitbetalingen van de overige 11 maanden gecompenseerd? Dat laatste toch?
Laatste.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167655029
Fuck ik heb in 2016 een fout gemaakt en heb opgegeven dat onze zoon 40 uur per maand naar de kdv gaat maar dat is maar 32 uur geweest.
Heb het nu aangepast voor 2017.
Wordt dat automatisch gecorrigeerd?
Ik neem aan dat de KDV ook aan de BD gegevens doorzend over 2016?

En verder moet ik ook salaris opgeven voor 2017, ben ondernemer en net een nieuw bedrijf erbij dus heb het maar vrij ruim opgegeven, dan kan ik het altijd nog bijstellen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 27 december 2016 @ 21:43:28 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_167655776
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:30 schreef junkiexp het volgende:
Fuck ik heb in 2016 een fout gemaakt en heb opgegeven dat onze zoon 40 uur per maand naar de kdv gaat maar dat is maar 32 uur geweest.
Heb het nu aangepast voor 2017.
Wordt dat automatisch gecorrigeerd?
Ik neem aan dat de KDV ook aan de BD gegevens doorzend over 2016?

En verder moet ik ook salaris opgeven voor 2017, ben ondernemer en net een nieuw bedrijf erbij dus heb het maar vrij ruim opgegeven, dan kan ik het altijd nog bijstellen.
Je moet voor 2016 ook de wijziging doorgeven. Dit moet je eigenlijk binnen 4 weken doen, je kunt een boete krijgen als je dat niet doet. Als het de eerste keer is krijg je waarschijnlijk alleen een waarschuwing.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_167656011
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je moet voor 2016 ook de wijziging doorgeven. Dit moet je eigenlijk binnen 4 weken doen, je kunt een boete krijgen als je dat niet doet. Als het de eerste keer is krijg je waarschijnlijk alleen een waarschuwing.
Dat is dus lastig. Omdat ik pas achteraf weet hoeveel dagen vakantie BSO ik ingekocht heb.
Ik weet dat niet een heel jaar van te voren.
Make my day!
  dinsdag 27 december 2016 @ 21:52:04 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_167656254
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:47 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is dus lastig. Omdat ik pas achteraf weet hoeveel dagen vakantie BSO ik ingekocht heb.
Ik weet dat niet een heel jaar van te voren.
Het gaat om wijzigingen die je al weet of had kunnen weten. Dus bijvoorbeeld niet dat je in december een hoger inkomen doorgeeft, terwijl je inkomen in april met 200% is gestegen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_167656275
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je moet voor 2016 ook de wijziging doorgeven. Dit moet je eigenlijk binnen 4 weken doen, je kunt een boete krijgen als je dat niet doet. Als het de eerste keer is krijg je waarschijnlijk alleen een waarschuwing.
Thanks, ga er mee aan de slag.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_167656415
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het gaat om wijzigingen die je al weet of had kunnen weten. Dus bijvoorbeeld niet dat je in december een hoger inkomen doorgeeft, terwijl je inkomen in april met 200% is gestegen.
Ik wacht de opgave van de BSO wel af over 2016. Heb de normale uren doorgegeven aan de belastingdienst. Maar de vakantie BSO niet.

We zien het wel. :D
Make my day!
pi_167656543
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je moet voor 2016 ook de wijziging doorgeven. Dit moet je eigenlijk binnen 4 weken doen, je kunt een boete krijgen als je dat niet doet. Als het de eerste keer is krijg je waarschijnlijk alleen een waarschuwing.
Serieus?
Maar ik weet toch na deze maand pas het exact aantal uur per maand? Onze opvang werkt namelijk met een gemiddelde per maand, zou ik dan elke maand een wijziging moeten doorgeven? Dan kom je in de zomer ver boven de maximale uren ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 december 2016 @ 22:30:19 #29
327807 Mariposas
יה&#14
pi_167657967
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Serieus?
Maar ik weet toch na deze maand pas het exact aantal uur per maand? Onze opvang werkt namelijk met een gemiddelde per maand, zou ik dan elke maand een wijziging moeten doorgeven? Dan kom je in de zomer ver boven de maximale uren ook.
Het gaat voornamelijk om opzet of ernstige nalatigheid, of als je niet (op tijd) reageert op een verzoek om informatie. Dus niet de situatie die jij schetst. Ik heb geen ervaring met flexibele opvang, maar dat komt er volgens mij toch op neer dat je uiteindelijk ook het gemiddelde aantal uren per maand van het toeslagjaar doorgeeft? Dus als dat al min of meer van te voren is berekend, komt dat op ongeveer hetzelfde uit? Dat is hetgeen wat ook uiteindelijk relevant is.
Het gaat er voornamelijk om dat je niet te veel toeslag ontvangt en je dit weet of had moeten weten.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 27 december 2016 @ 22:31:30 #30
327807 Mariposas
יה&#14
pi_167658013
Quote
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_167664447
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het gaat voornamelijk om opzet of ernstige nalatigheid, of als je niet (op tijd) reageert op een verzoek om informatie. Dus niet de situatie die jij schetst. Ik heb geen ervaring met flexibele opvang, maar dat komt er volgens mij toch op neer dat je uiteindelijk ook het gemiddelde aantal uren per maand van het toeslagjaar doorgeeft? Dus als dat al min of meer van te voren is berekend, komt dat op ongeveer hetzelfde uit? Dat is hetgeen wat ook uiteindelijk relevant is.
Het gaat er voornamelijk om dat je niet te veel toeslag ontvangt en je dit weet of had moeten weten.
Ik heb nu voor bram iets van 32 uur teveel toeslag gehad over het jaar, doordat we wat extra dagen vrij hebben genomen. Ik wacht gewoon even de jaaropgave af van de organisatie, daarmee corrigeer ik dan de uren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167666033
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 07:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb nu voor bram iets van 32 uur teveel toeslag gehad over het jaar, doordat we wat extra dagen vrij hebben genomen. Ik wacht gewoon even de jaaropgave af van de organisatie, daarmee corrigeer ik dan de uren.
Als dat wettelijke vrije dagen zijn dan hoeft dat volgens mij niet hoor.
Whatever...
pi_167666066
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:30 schreef junkiexp het volgende:
Fuck ik heb in 2016 een fout gemaakt en heb opgegeven dat onze zoon 40 uur per maand naar de kdv gaat maar dat is maar 32 uur geweest.
Heb het nu aangepast voor 2017.
Wordt dat automatisch gecorrigeerd?
Ik neem aan dat de KDV ook aan de BD gegevens doorzend over 2016?

En verder moet ik ook salaris opgeven voor 2017, ben ondernemer en net een nieuw bedrijf erbij dus heb het maar vrij ruim opgegeven, dan kan ik het altijd nog bijstellen.
Je mag dan vooral flink terugbetalen ben ik bang...
Whatever...
pi_167666585
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je mag dan vooral flink terugbetalen ben ik bang...
Dat ja. Heb je je inkomen voor dit jaar ook te hoog staan? Dan valt de schade misschien nog mee. En inderdaad zsm zelf aanpassen mbv de uren die volgens de facturen gemaakt hebt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_167669001
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als dat wettelijke vrije dagen zijn dan hoeft dat volgens mij niet hoor.
Ik heb gewoon minder uur afgenomen dat van tevoren berekend, dan moet dat gewoon terug lijkt me? Ik betaal die uren ook niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167680879
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 11:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb gewoon minder uur afgenomen dat van tevoren berekend, dan moet dat gewoon terug lijkt me? Ik betaal die uren ook niet.
Me dan niet lijkt me. Wij hebben een vast contract en daarmee betalen we dus altijd hetzelfde. Ook als we geen opvang afnemen. Uurtarief is dan iets lager en dat is voor ons gunstiger. We krijgen sowieso bijna niets terug. Ik kan de moeder van een vriendin van dochter wel wurgen soms: 'ik breng haar dan maar niet maar ik zeg niet op hoor, is toch gratis' gvdgvd
Whatever...
pi_167681780
Als ik een maand van tevoren een dag afmeld dan worden die uren in mindering gebracht. Elke 3 maanden worden de uren die werkelijk zijn afgenomen en de uren die zijn betaald volgens contract in rekening gebracht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167681877
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 18:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Me dan niet lijkt me. Wij hebben een vast contract en daarmee betalen we dus altijd hetzelfde. Ook als we geen opvang afnemen. Uurtarief is dan iets lager en dat is voor ons gunstiger. We krijgen sowieso bijna niets terug. Ik kan de moeder van een vriendin van dochter wel wurgen soms: 'ik breng haar dan maar niet maar ik zeg niet op hoor, is toch gratis' gvdgvd
Opvang is nooit gratis. Zelfs de laagste inkomens betalen nog een eigen bijdrage. Dus slaat nergens op.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_167684472
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 18:58 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Opvang is nooit gratis. Zelfs de laagste inkomens betalen nog een eigen bijdrage. Dus slaat nergens op.
Die bijdrage is nihil. 90 cent per uur waarschijnlijk ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167687961
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 18:58 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Opvang is nooit gratis. Zelfs de laagste inkomens betalen nog een eigen bijdrage. Dus slaat nergens op.
correctie: 'bijna gratis' dan. Slaat nog steeds ergens op. Dat er dus mensen zijn voor wie het amper iets kost en dus te veel gebruik van maken. Terwijl wij ons scheel betalen aan die KDV en BSO.
Whatever...
  woensdag 28 december 2016 @ 21:35:38 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_167688107
Die mensen hebben dan ook amper inkomen dus of je dat nou werkelijk moet benijden...
disclaimer
pi_167688263
Er zijn er ook zat waarvan de vrouw minder verdient dan dat de toeslag hoog is, ook maar thuishouden die vrouwen? Kostin principe alleen maar geld?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167689558
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

correctie: 'bijna gratis' dan. Slaat nog steeds ergens op. Dat er dus mensen zijn voor wie het amper iets kost en dus te veel gebruik van maken. Terwijl wij ons scheel betalen aan die KDV en BSO.
voor hen gelden dezelfde regels als voor ieder ander. Dus zij hebben evenveel recht op toeslag als ieder ander. Ik heb ook wel eens een dag vrij gehad op een opvangdag en dan gingen de kinderen ook gewoon. Ik betaal er op dat moment gewoon voor dus tja.
En je scheel betalen is ook relatief. Het is echt niet goedkoop maar he, het is al beter dan vier jaar geleden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_167690458
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:05 schreef mefke79 het volgende:

[..]

voor hen gelden dezelfde regels als voor ieder ander. Dus zij hebben evenveel recht op toeslag als ieder ander. Ik heb ook wel eens een dag vrij gehad op een opvangdag en dan gingen de kinderen ook gewoon. Ik betaal er op dat moment gewoon voor dus tja.
En je scheel betalen is ook relatief. Het is echt niet goedkoop maar he, het is al beter dan vier jaar geleden.
Jaja, voor haar gelden dezelfde regels, waardoor zij vrijwel niets betaalt en wij bijna alles. Beetje doorgeslagen is het wel.

Inderdaad 4 of 5 jaa rgeleden moesten we ineens netto een hoop meer gaan betalen. NU val ik buiten alle subsidieregelingen. Dus de vlag gaat uit als we die maffiabenden van de kinderpvangorganisatie niet meer nodig hebben en we elk jaar een extra auto kunnen aanschaffen aan de besparingen...kunnen die kinderen van studeren... riant.
Whatever...
pi_167691754
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jaja, voor haar gelden dezelfde regels, waardoor zij vrijwel niets betaalt en wij bijna alles. Beetje doorgeslagen is het wel.

Inderdaad 4 of 5 jaa rgeleden moesten we ineens netto een hoop meer gaan betalen. NU val ik buiten alle subsidieregelingen. Dus de vlag gaat uit als we die maffiabenden van de kinderpvangorganisatie niet meer nodig hebben en we elk jaar een extra auto kunnen aanschaffen aan de besparingen...kunnen die kinderen van studeren... riant.
Eh iedereen die aan de eisen voldoet krijgt toeslag, ongeacht inkomen, jij dus ook.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_167691790
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:52 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Eh iedereen die aan de eisen voldoet krijgt toeslag, ongeacht inkomen, jij dus ook.
Ik krijg toeslag, het minimum uiteraard.
Whatever...
pi_167694451
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jaja, voor haar gelden dezelfde regels, waardoor zij vrijwel niets betaalt en wij bijna alles. Beetje doorgeslagen is het wel.

Inderdaad 4 of 5 jaa rgeleden moesten we ineens netto een hoop meer gaan betalen. NU val ik buiten alle subsidieregelingen. Dus de vlag gaat uit als we die maffiabenden van de kinderpvangorganisatie niet meer nodig hebben en we elk jaar een extra auto kunnen aanschaffen aan de besparingen...kunnen die kinderen van studeren... riant.
Misschien had je dit even uit moeten zoeken voordat je aan kinderen ging beginnen. De tering gozer, wat is er mis met jou? Je kan ook gewoon stoppen met werken he als het allemaal zo erg is. Doe eens normaal man.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_167694542
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 18:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Me dan niet lijkt me. Wij hebben een vast contract en daarmee betalen we dus altijd hetzelfde. Ook als we geen opvang afnemen. Uurtarief is dan iets lager en dat is voor ons gunstiger. We krijgen sowieso bijna niets terug. Ik kan de moeder van een vriendin van dochter wel wurgen soms: 'ik breng haar dan maar niet maar ik zeg niet op hoor, is toch gratis' gvdgvd
Anger management cursusje iets voor jou wellicht?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_167695418
De naheffing voor 2016 is ook binnen... dik ¤1000 -O-

Ik ga nog wel even de tip van, ik dacht Mefke, gebruiken om na te kijken of het bedrag wel klopt.

Wel frappant trouwens dat de naheffing voor 2015 in november 2016 kwam en deze over 2016 deze week al :?
  donderdag 29 december 2016 @ 06:28:47 #50
327807 Mariposas
יה&#14
pi_167697817
Dat moet wel een voorlopige naheffing zijn, heb je onlangs een wijziging in je inkomen doorgegeven? Het kan geen definitieve vaststelling zijn, aangezien dat pas wordt gedaan als alle gegevens bekend zijn, zoals je definitieve inkomensgegevens. Dat wordt meestal pas definitief na de belastingaangifteperiode.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_167697820
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jaja, voor haar gelden dezelfde regels, waardoor zij vrijwel niets betaalt en wij bijna alles. Beetje doorgeslagen is het wel.

Inderdaad 4 of 5 jaa rgeleden moesten we ineens netto een hoop meer gaan betalen. NU val ik buiten alle subsidieregelingen. Dus de vlag gaat uit als we die maffiabenden van de kinderpvangorganisatie niet meer nodig hebben en we elk jaar een extra auto kunnen aanschaffen aan de besparingen...kunnen die kinderen van studeren... riant.
Manmanman, je betaalt gegarandeerd minder dan 8 euro per uur voor het opvangen van je kind(eren). Je poets is goedkoper.

Ik vind het ook verdomd jammer dat er elke maand zoveel geld naar het kdv gaat, maar dat mafiageneuzel 8)7
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_167698057
quote:
18s.gif Op donderdag 29 december 2016 00:28 schreef Fazzoletti het volgende:
De naheffing voor 2016 is ook binnen... dik ¤1000 -O-

Ik ga nog wel even de tip van, ik dacht Mefke, gebruiken om na te kijken of het bedrag wel klopt.

Wel frappant trouwens dat de naheffing voor 2015 in november 2016 kwam en deze over 2016 deze week al :?
Huh wat is dit dan? Bedoel je niet 2015? 2016 is nog niet eens afgelopen en je definitieve inkomen over 2016 is ook nog niet vastgesteld.

Als het wel 2015 is: check even online of ze het aantal afgenomen uren niet op 0 hebben gezet. Is bij ons een keer gedaan omdat ze een urenstaatje niet hadden verwerkt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_167698215
En anders: termijnen termijnen!!!

Ik ben net klaar met de aanslag van 2014 terugbetalen ofzo :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167698224
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik krijg toeslag, het minimum uiteraard.
Als je meer dan een ton inkomen hebt mag je uberhaupt niet klagen. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167698319
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 06:28 schreef Mariposas het volgende:
Dat moet wel een voorlopige naheffing zijn, heb je onlangs een wijziging in je inkomen doorgegeven? Het kan geen definitieve vaststelling zijn, aangezien dat pas wordt gedaan als alle gegevens bekend zijn, zoals je definitieve inkomensgegevens. Dat wordt meestal pas definitief na de belastingaangifteperiode.
Ja, ik heb inderdaad in november onze inkomens aangepast naar aanleiding van die naheffing over 2015. Ik word nu wel geacht het begin feb betaald te hebben. Hoe zit dat dan met de definitieve berekening, wordt er dan achteraf weer gecorrigeerd?

Echt, als ik voorheen wel eens mensen hoorde klagen over hoe beroerd al die toeslagen zijn berekend dan dacht ik dat het vast aan hunzelf lag :@ Nu weet ik dus wel beter o|O
pi_167698376
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:27 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ja, ik heb inderdaad in november onze inkomens aangepast naar aanleiding van die naheffing over 2015. Ik word nu wel geacht het begin feb betaald te hebben. Hoe zit dat dan met de definitieve berekening, wordt er dan achteraf weer gecorrigeerd?

Echt, als ik voorheen wel eens mensen hoorde klagen over hoe beroerd al die toeslagen zijn berekend dan dacht ik dat het vast aan hunzelf lag :@ Nu weet ik dus wel beter o|O
Het ligt toch ook aan jezelf?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_167698418
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:27 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ja, ik heb inderdaad in november onze inkomens aangepast naar aanleiding van die naheffing over 2015. Ik word nu wel geacht het begin feb betaald te hebben. Hoe zit dat dan met de definitieve berekening, wordt er dan achteraf weer gecorrigeerd?

Echt, als ik voorheen wel eens mensen hoorde klagen over hoe beroerd al die toeslagen zijn berekend dan dacht ik dat het vast aan hunzelf lag :@ Nu weet ik dus wel beter o|O
Maar dit ligt toch ook aan jezelf? Je inkomen inschatten kan lastig zijn, maar als je nu nog je inkomen naar boven bijsteld dan krijg je daarvan meteen de rekening, er kan namelijk niks meer verrekend worden. Ik had mijn inkomen van 2016 ergens in juni als eens bijgesteld en in oktober nog eens, dan verrekenen ze gewoon en betaal ik de laatste maanden relatief meer eigen bijdrage. (wat ik in de voorgaande maanden dus eigenlijk te weinig heb betaald)
Je kan sowieso bellen dat je graag in 24 termijnen betaald, misschien valt je inkomen toch lager uit dan je dacht door aftrekposten en heffingskortingen. Gewoon zodra het kan aangifte doen en dan trekt het wel recht, of niet en je moet gewoon betalen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167698541
Ja het ligt ook aan mezelf, ik heb echt de ballen verstand van die toeslagen want heb ze nooit eerder gekregen :')

Maar ik begrijp nu in ieder geval hoe dit kan en dat dat samenhangt met m'n eigen aanpassing. Kijk, ik leer dan wel weer snel door jullie hier O+
pi_167698652
quote:
10s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:51 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja het ligt ook aan mezelf, ik heb echt de ballen verstand van die toeslagen want heb ze nooit eerder gekregen :')

Maar ik begrijp nu in ieder geval hoe dit kan en dat dat samenhangt met m'n eigen aanpassing. Kijk, ik leer dan wel weer snel door jullie hier O+
Gelukkig wordt het in 2018 allemaal beter.....

Ik hou mn hart vast. Echt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167698748
Wat gebeurt er in 2018? Of wil ik dat niet weten?

Hier is de eerste toeslag ontvangen. Veel meer dan ik gehoopt had, dus ik ga nog eens nakijken of het allemaal wel klopt. Bij J kregen we tm juni 2014 ongeveer 115 euro voor 45 uur dagopvang per maand, nu 275 voor 33 uur dagopvang en 26 uur BSO. Onze inkomens zijn netto (een beetje) gestegen, dus ik doe een dubbelcheck, heb geen zin in onaangename verrassingen.
  donderdag 29 december 2016 @ 09:23:38 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167698988
Je krijgt meer toeslag voor een tweede kind dus zo raar is dat niet...
En het gaat om je bruto inkomen bij toeslagen, als die stijgt moet je gaan aanpassen ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 29 december 2016 @ 09:25:53 #62
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167699021
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig wordt het in 2018 allemaal beter.....

Ik hou mn hart vast. Echt.
Het wordt op zijn vroegst 2019 zeggen ze nu al.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167699191
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Het wordt op zijn vroegst 2019 zeggen ze nu al.
Ik vraag me af of ik het uberhaupt nog ga meemaken :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167699235
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:09 schreef mousemicky het volgende:
Wat gebeurt er in 2018? Of wil ik dat niet weten?

Hier is de eerste toeslag ontvangen. Veel meer dan ik gehoopt had, dus ik ga nog eens nakijken of het allemaal wel klopt. Bij J kregen we tm juni 2014 ongeveer 115 euro voor 45 uur dagopvang per maand, nu 275 voor 33 uur dagopvang en 26 uur BSO. Onze inkomens zijn netto (een beetje) gestegen, dus ik doe een dubbelcheck, heb geen zin in onaangename verrassingen.
In 2019 (op zn vroegst) gaat DUO de KOT doen. Grootste verschillen zijn dat zij - itt de Belastingdienst - het bedrag mogen baseren op het reeds vastgestelde inkomen van 2 jaar geleden. Oftewel geen gedoe met inkomen schatten, voorschot, achteraf definief en verrekenen. De Belastingdienst mocht dit van de politiek (met name Omtzigt) nooit doen maar DUO straks wel. Andere verschil is dat bedrag direct naar de opvanginstelling gaat. Dus super kut als je twee jaar geleden heel veel verdiende en nu een stuk minder want dan heb je a) weinig inkomen en b) weinig toeslag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_167699275
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In 2019 (op zn vroegst) gaat DUO de KOT doen. Grootste verschillen zijn dat zij - itt de Belastingdienst - het bedrag mogen baseren op het reeds vastgestelde inkomen van 2 jaar geleden. Oftewel geen gedoe met inkomen schatten, voorschot, achteraf definief en verrekenen. De Belastingdienst mocht dit van de politiek (met name Omtzigt) nooit doen maar DUO straks wel. Andere verschil is dat bedrag direct naar de opvanginstelling gaat. Dus super kut als je twee jaar geleden heel veel verdiende en nu een stuk minder want dan heb je a) weinig inkomen en b) weinig toeslag.
Dan kun je vast een ander peiljaar aanvragen, net als met stufie terugbetalen ed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167699293
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan kun je vast een ander peiljaar aanvragen, net als met stufie terugbetalen ed.
Kan, maar ik zou er niet op rekenen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_167699311
Ik vraag me af waarom het steeds wordt uitgesteld, toch een te grote onderneming misschien voor DUO?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167699438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik vraag me af waarom het steeds wordt uitgesteld, toch een te grote onderneming misschien voor DUO?
DUO wil iets waar de Belastingdienst problemen mee heeft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_167699455
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

DUO wil iets waar de Belastingdienst problemen mee heeft.
DUO ziet de bui hangen met naheffingen en gedoe :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167699576
Lijkt mij dat er tegen die tijd wel mogelijkheden zullen zijn om een ander peiljaar aan te vragen oid?
Met een meidenkwartet
pi_167700059
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Misschien had je dit even uit moeten zoeken voordat je aan kinderen ging beginnen. De tering gozer, wat is er mis met jou? Je kan ook gewoon stoppen met werken he als het allemaal zo erg is. Doe eens normaal man.
Grappig dat je dat zegt, de vergoeding is onder rutte ruim gehalveerd. Terwijl wij best even hadden gerekend wat het kosten zou.

Nummer twee was toen precies onderweg en om nou voor de kinderopvang abortus te laten plegen.

Daarna wisten wij niet wat een ongelooflijke kut organisatie bij ons actief is. Waardoor je het gevoel hebt dat elke besteedde euro daar teveel is. Een alternatief is er niet.

Het feit dat mijn loon best hoog is, betekent natuurlijk niet dat mijn vrouw dan maar. Voor niets moet werken. Die werkt nu letterlijk voor de lol en een zakcentje.
Whatever...
pi_167700267
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:28 schreef Spanky78 het volgende:

[quote]Het feit dat mijn loon best hoog is, betekent natuurlijk niet dat mijn vrouw dan maar. Voor niets moet werken. Die werkt nu letterlijk voor de lol en een zakcentje.
Dit is echt de grootste bullshit waarmee je kan aankomen. Blijkbaar werkt het zo in jouw hoofd dat enkel de vrouw werkt voor de opvang van de kinderen. Je kan ook stellen dat jij werkt voor de opvang van de kinderen en jouw vrouw daarnaast haar eigen onafhankelijke inkomen heeft. En ja, natuurlijk kijken ze naar het verzamelinkomen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 29 december 2016 @ 10:39:34 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167700295
Spanky elke paar maanden hebben we weer deze zelfde discussie. Is dat echt nodig? -O-

Blijkbaar is er een groot verschil in inkomen tussen jou en je vrouw. Dat is rottig ja maar werken levert je vrouw meer op dan alleen wat er onderaan de streep overblijft.
Maar ook dat is al zo vaak gezegd....
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167700463
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:23 schreef laziness het volgende:
Je krijgt meer toeslag voor een tweede kind dus zo raar is dat niet...
En het gaat om je bruto inkomen bij toeslagen, als die stijgt moet je gaan aanpassen ;)
Ik weet dat het om het bruto inkomen gaat, maar de hoogte daarvan vergeleken met 2 jaar terug weet ik dus niet precies, ivm ouderschapsverlof voor ons beide. Als de jaaropgaaf van 2016 van ons beide binnen is kan ik alles beter overzien en schatten voor volgend jaar.
  donderdag 29 december 2016 @ 10:48:44 #75
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167700516
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:46 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik weet dat het om het bruto inkomen gaat, maar de hoogte daarvan vergeleken met 2 jaar terug weet ik dus niet precies, ivm ouderschapsverlof voor ons beide. Als de jaaropgaaf van 2016 van ons beide binnen is kan ik alles beter overzien en schatten voor volgend jaar.
Op je december loonstrook naar cumulatief heffingsloon kijken. Hoef je niet op je jaaropgaaf te wachten :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167700841
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, de vergoeding is onder rutte ruim gehalveerd. Terwijl wij best even hadden gerekend wat het kosten zou.

Nummer twee was toen precies onderweg en om nou voor de kinderopvang abortus te laten plegen.

Daarna wisten wij niet wat een ongelooflijke kut organisatie bij ons actief is. Waardoor je het gevoel hebt dat elke besteedde euro daar teveel is. Een alternatief is er niet.

Het feit dat mijn loon best hoog is, betekent natuurlijk niet dat mijn vrouw dan maar. Voor niets moet werken. Die werkt nu letterlijk voor de lol en een zakcentje.
Je hebt altijd de keuze om je kinderen dan ergens anders onder te brengen, zoek je naar een gastouder of iets dergelijks. Over het algemeen ben je met een gastouder ook goedkoper uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167700892
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:48 schreef laziness het volgende:

[..]

Op je december loonstrook naar cumulatief heffingsloon kijken. Hoef je niet op je jaaropgaaf te wachten :P
Ik krijg in januari nog een nabetaling wat ze onder het loon van 2016 gaan laten vallen. Jeej.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168721194
Schop!

Heeft er iemand ervaring met een montessori kdv? Wij hebben hier geen specifieke voorkeur voor maar het dichtstbijzijnde kdv is montessori. We zijn er langs geweest, en het montessori was nog in ontwikkeling (kdv is pas sinds augustus open, in een montessori-school) en nu heeft het vooral invloed op het speelgoed (vooral hout) en dat ze 'moeten' helpen met bijvoorbeeld de was doen en andere klusjes om zelfstandig te worden.

Ik twijfel heel erg tussen dit kdv en een reguliere, maar de reguliere gaat binnen 0,5 tot 2,5 jaar verhuizen naar een andere wijk, zodra er plaats is in die school. Zonder deze geplande verhuizing was ik voor het reguliere kdv gegaan maar ik vind de nieuwe locatie te ver weg, en dan overstappen naar een ander kdv zie ik eigenlijk ook niet zitten, als er al plaats is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_168721793
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:26 schreef FlyingFish het volgende: dat ze 'moeten' helpen met bijvoorbeeld de was doen en andere klusjes om zelfstandig te worden.
Mogen kinderen alsjeblieft nog kinderen blijven?
Ze moeten al zoveel, school, zwemmen, sociale verplichtingen, feestdagen en ga maar doen.

Ik zou het niets vinden, mijn kinderen moeten lekker spelen op het KDV. Natuurlijk wel met regels en bijvoorbeeld speelgoed opruimen. Maar het moet geen moeten worden.
pi_168723442
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:41 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Mogen kinderen alsjeblieft nog kinderen blijven?
Ze moeten al zoveel, school, zwemmen, sociale verplichtingen, feestdagen en ga maar doen.

Ik zou het niets vinden, mijn kinderen moeten lekker spelen op het KDV. Natuurlijk wel met regels en bijvoorbeeld speelgoed opruimen. Maar het moet geen moeten worden.
moeten staat niet voor niets tussen aanhalingstekens natuurlijk. Mijn zoon kun je op dit moment niet blijer maken door hem de wasmachine te laten vullen of de boodschappen uit te laten pakken. Dingen als jezelf aankleden, wat ze ook als voorbeeld noemden, lijkt me ook niks mis mee. En willen ze niet helpen dan is dat, voor zover ik begreep, ook geen probleem. Spelenderwijs leren lijkt mij juist een voordeel, dat kan ook op andere manieren dan met Duplo. Maar wellicht dat iemand die er wel ervaring mee heeft beter weet hoe het werkt en of het juist wel of niet aan te raden is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_168724651
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 22:28 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

moeten staat niet voor niets tussen aanhalingstekens natuurlijk. Mijn zoon kun je op dit moment niet blijer maken door hem de wasmachine te laten vullen of de boodschappen uit te laten pakken. Dingen als jezelf aankleden, wat ze ook als voorbeeld noemden, lijkt me ook niks mis mee. En willen ze niet helpen dan is dat, voor zover ik begreep, ook geen probleem. Spelenderwijs leren lijkt mij juist een voordeel, dat kan ook op andere manieren dan met Duplo. Maar wellicht dat iemand die er wel ervaring mee heeft beter weet hoe het werkt en of het juist wel of niet aan te raden is.
Mijn dochters helpen altijd enorm graag een laten er hun speelgoed regelmatig voor staan.

Boodschappen, koken en de was zijn favorieten.

Ikzelf zou geen probleem hebben met montessori. Ben er ook niet direct een aanhanger van. Ik zou mijn kinderen nooit naar een school met veel klassikaal werk sturen, ze zijn wat sneller dan normaal en de oudste zit zich tijdens instructies al regelmatig te vervelen.

Dan zou montessori al beter zijn. Huidige school heeft een soort hybride systeem met veel zelf werken.

Op kdv allemaal nog een beetje onzin, alhoewel lekker zelf ontdekken voor peuters juist perfect lijkt. Belangrijkste is de sfeer. Een beetje intelligente en vlotte leiding is voor mij belangrijker dan het kdv systeem.
Whatever...
pi_168724723
Onze mannen zitten op een integraal kindcentrum (school en opvang in een) op montessori basis. Ja ze leren er zelfstandig zijn/worden maar afgezien van de typische rits/knopen/klittenband sluitingen oefenen paal (geen idee hoe je het anders moet noemen) vond ik het niet heel anders dan het vorige kdv. Ja ze mogen met 2 jaar een boterham smeren en krijgen al snel een appelsnijder om hun appel mee te snijden, daar leren ze van. Het gaat er ook juist om om te leren van de praktijk. Dwingen is juist iets dat niet bij montessori hoort. Wel uitdagingen geven en dan zie je dat ze veel meer kunnen dan je dacht. Succes met kiezen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_168724972
Oh, klinkt niet echt afwijkend.
Whatever...
pi_168725819
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:14 schreef Spanky78 het volgende:
Oh, klinkt niet echt afwijkend.
Het is dan ook vooral marketing
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168739835
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is dan ook vooral marketing
Er is nog een verschil tussen 'marketing' en '' werken vanuit een andere (onderwijs)visie'. Je ziet wel dat in 'normale' kdv's veel dingen die bij montessori vandaan komen inmiddels gewoon normaal zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_168753074
We hebben gekozen om ze definitief bij de montessori opvang in te schrijven! Vooral uit praktisch oogpunt en omdat ik eigenlijk geen nadelen van een montessori kdv tov regulier kdv kan vinden. En het geeft ons de mogelijkheid om goed te kunnen bekijken voor wat voor soort basisonderwijs we willen gaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_168755588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 19:10 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Er is nog een verschil tussen 'marketing' en '' werken vanuit een andere (onderwijs)visie'. Je ziet wel dat in 'normale' kdv's veel dingen die bij montessori vandaan komen inmiddels gewoon normaal zijn.
dit bedoel ik nou... marketingbullshit en het eeuwige verheven "we leiden de rest" geleuter dat precies bij montessori past...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168756155
quote:
6s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dit bedoel ik nou... marketingbullshit en het eeuwige verheven "we leiden de rest" geleuter dat precies bij montessori past...
:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 22 februari 2017 @ 17:37:28 #89
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_169072831
Oké.

De jongste gaat in april naar de peuterspeelzaal en mijn man is de enige die werkt. Nu lijkt het erop dat wij nergens recht op toeslagen/korting hebben en dus de 70 euro per maand zelf moeten betalen. Dit is nogal wat, dus zit hier iemand die er verstand van heeft en het uit kan zoeken of wil helpen?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:01:28 #90
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169073388
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:37 schreef Vlindur het volgende:
Oké.

De jongste gaat in april naar de peuterspeelzaal en mijn man is de enige die werkt. Nu lijkt het erop dat wij nergens recht op toeslagen/korting hebben en dus de 70 euro per maand zelf moeten betalen. Dit is nogal wat, dus zit hier iemand die er verstand van heeft en het uit kan zoeken of wil helpen?
Je hebt inderdaad geen recht op toeslag omdat je niet werkt (en ook niet studeert neem ik aan).
Doe even navraag bij je gemeente, sommige gemeentes geven nog aanvullende subsidie.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_169073488
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:37 schreef Vlindur het volgende:
Oké.

De jongste gaat in april naar de peuterspeelzaal en mijn man is de enige die werkt. Nu lijkt het erop dat wij nergens recht op toeslagen/korting hebben en dus de 70 euro per maand zelf moeten betalen. Dit is nogal wat, dus zit hier iemand die er verstand van heeft en het uit kan zoeken of wil helpen?
In principe is dit gewoon je eigen keus. Je hoeft m niet naar de peuterschool te doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:15:58 #92
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_169073660
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:01 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad geen recht op toeslag omdat je niet werkt (en ook niet studeert neem ik aan).
Doe even navraag bij je gemeente, sommige gemeentes geven nog aanvullende subsidie.
Zal ik doen
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In principe is dit gewoon je eigen keus. Je hoeft m niet naar de peuterschool te doen.
Nee hoeft niet. Maar hem een beetje wereldvreemd straks met 4 jaar naar school laten gaan is ook geen optie. Tussen leeftijdsgenootjes wat wegwijs worden in de wereld is wel zo fijn.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:17:19 #93
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_169073686
Het is alleen zo achterlijk dat men dan maar denkt dat we zo ruim zitten dat we dat makkelijk moeten kunnen betalen omdat ik niet werk. :{w
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_169073858
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:15 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Zal ik doen

[..]

Nee hoeft niet. Maar hem een beetje wereldvreemd straks met 4 jaar naar school laten gaan is ook geen optie. Tussen leeftijdsgenootjes wat wegwijs worden in de wereld is wel zo fijn.
Er zijn echt zat kindjes die wereldvreemd naar de kleuterschool gaan.

Ik zou het serieus belachelijk vinden als er vergoeding zou zijn voor peuteropvang terwijl dat niet nodig is.

Als ik op skivakantie mn kinderen op skiles doe wordt dat toch ook niet vergoed.

Peuterschool is een luxe, behalve voor kinderen die anders met een achterstand beginnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169073903
quote:
13s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:17 schreef Vlindur het volgende:
Het is alleen zo achterlijk dat men dan maar denkt dat we zo ruim zitten dat we dat makkelijk moeten kunnen betalen omdat ik niet werk. :{w
Daar gaan ze niet vanuit. Ze gaan er vanuit dat je thuis bent en je kind daarom niet naar een peuterspeelzaal of opvang hoeft.
Dat is in principe toch ook zo? Wat Tico al zegt, het is een luxe.
pi_169073937
quote:
13s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:17 schreef Vlindur het volgende:
Het is alleen zo achterlijk dat men dan maar denkt dat we zo ruim zitten dat we dat makkelijk moeten kunnen betalen omdat ik niet werk. :{w
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zie waarom de gemeenschap dat zou moeten betalen.
Het is geen noodzaak, toch.. de peuterspeelzaal?

Maar ik begrijp heel goed dat je er van baalt.
Make my day!
pi_169073981
Ik denk eigenlijk dat er op het bedrag van 70 euro per maand al megaveel subsidie zit :)
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:43:04 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_169074165
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:31 schreef Svane het volgende:
Ik denk eigenlijk dat er op het bedrag van 70 euro per maand al megaveel subsidie zit :)
dat denk ik ook. Zeker als het twee dagdelen zijn.
disclaimer
pi_169074214
Hier doet de kinderopvangorganisatie ook de peuterschool. Uurtje opvang kost gewoon 6,45.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169074250
Ja, ik ben voor 2 dagdelen bij de gastouder al meer kwijt. Laat staan per maand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')