abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167023727
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
pi_167023858
Geen nieuw plaatje sorry :+

Ik zelf drink soms weleens thee als ik M vast heb. Maar die thee is eigenlijk altijd wel weer koud geworden tegen de tijd dat ik aan drinken toe kom/denk :')

Goed dat je er wat van gezegd hebt Soof! Ik zou het ook niet prettig vinden.
En genieten van slaap is niet :@ ;) Ik vroeg het me af omdat je je zorgen maakte. Maar zo te lezen gaat het helemaal goed O+
pi_167024222
Ik vertrouw mezelf niet met hete drank. Juist als ik denken 'niet knoeien, niet knoeien' dan gebeurt het. Of mijn baby besluit een ninja move te maken waardoor ik knoei.
En ik laat bezoek ook lopen naar hete drank of ze moeten het achter de bank op een speciaal hiervoor gemaakt schapje zetten.

Hoe voel je je miez? Kan je je ogen een beetje open houden?
pi_167024415
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 15:43 schreef ikke_84 het volgende:
Ik vertrouw mezelf niet met hete drank. Juist als ik denken 'niet knoeien, niet knoeien' dan gebeurt het. Of mijn baby besluit een ninja move te maken waardoor ik knoei.
En ik laat bezoek ook lopen naar hete drank of ze moeten het achter de bank op een speciaal hiervoor gemaakt schapje zetten.

Hoe voel je je miez? Kan je je ogen een beetje open houden?
Nee niet echt. Helpt ook niet dat ik nu alleen zit :')
Wel makkelijk kolven :7
pi_167024581
Ow dat lijkt me zwaar ja. Moe naar je scherm staren en dan geen afleiding hebben van collega's :Z
Hopelijk kan je vanavond een beetje optijd naar bed en slaapt M ook lekker door.
Hangen er geen camera's op je werk? :P ;)
pi_167024718
Binnen de kamers niet nee. Suggereer je nu dat ik een dutje kan doen? :+ :9
pi_167026790
:D ik bedoelde het ivm het kolven maar een dutje was misschien ook wel een goed idee geweest.

Stijn is vandaag voor het eerst een paar uur bij mijn schoonouders geweest want we hadden de begrafenis van mijn opa. Ik was best een beetje zenuwachtig maar het is super gegaan.
pi_167027195
Miezziej, het zit er weer op, hopelijk een goed einde van de dag nu thuis.

Ikke, gecondoleerd, fijn dat het oppassen goed gegaan is.

Soof, goed dat je er wat van gezegd hebt! Ik heb vroeger als dreumes koffie over me gehad en lang last gehad van de wond op m'n arm, dat wil je echt voorkomen!

Amsel, hoe gaat t met jou?

Marjolijntje, gaat het met jou alweer iets beter?

Hier gaat het ineens zo bizar snel, beide babies zijn van de ene op de andere dag gaan rollen en tijgeren, ze eten hele maaltijden weg en kletsen er op los. Ineens zijn het écht geen kleine babies meer en moet ik het huis door gaan om alles te beveiligen (de aanknop van de computer is vooralsnog favoriet :') ).

Met mezelf gaat t wat minder, na een paar dagen meer wandelen heb ik ineens weer vreselijk pijn in m'n bekken en schaambot. En op de achtergrond een stevige herfstdip. Ik ga maar gauw de kerstversiering te voorschijn halen om een beetje vrolijkheid in huis te halen. De eerste-kerst-pakjes zijn wel al binnen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Madivi op 01-12-2016 22:24:34 ]
pi_167027336
Ik heb gisteren toevallig een update in het depressief door hormonen draadje geplaatst. Het is nog steeds prut hier. Ben aan het wachten op een intake voor hopelijk de goede hulp.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_167028329
Madivi wat tof dat ze dat allemaal kunnen! Jammer dat het met jezelf minder gaat. Sterkte :*
Marjolijntje jij ook sterkte :* :* ik hoop dat je je intake snel krijgt.
pi_167041153
Wow Marjolijntje ik heb het even gelezen maar wat vreselijk. :* :* wat ontzettend onterecht!
Heel veel sterkte.
pi_167041823
Marjolijntje ik hoop zo dat je er allemaal baat bij gaat hebben. :*
:)
pi_167041872
Ik ben benieuwd wanneer het gespuug wat minder gaat worden ;( Heb hele leuke kleertjes voor M., maar zo'n grote slabber maakt het geheel niet echt af zeg maar :+

Maar zieliger is dat bij z'n nekje/keel/borst er rode vlekjes komen. De melk druipt natuurlijk daar heen. Probeer het altijd wel netjes te houden en droog te deppen en het in te smeren met vaseline.
pi_167042775
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:22 schreef Soof-87 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer het gespuug wat minder gaat worden ;( Heb hele leuke kleertjes voor M., maar zo'n grote slabber maakt het geheel niet echt af zeg maar :+

Maar zieliger is dat bij z'n nekje/keel/borst er rode vlekjes komen. De melk druipt natuurlijk daar heen. Probeer het altijd wel netjes te houden en droog te deppen en het in te smeren met vaseline.
Wij gaan de collectie rap door met meerdere verkleedpartijen per dag :')
  vrijdag 2 december 2016 @ 11:10:27 #15
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167042798
Sudocrem Soof! Dé tip voor die plekken.

Marjolijntje :* :* :* Wát oneerlijk van diegene.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167043860
Sudocreme idd!

Marjolijntje pff wat een trap na zeg. Ik hoop dat de juiste hulp snel start en er zonnestralen door de wolken breken.
pi_167049725
R heeft 2 tandjes :o zn broer was vroeg met 4,5 maand maar dit is wel heel vroeg... mijn baby!!

Ik kreeg de ophaalbon van de Ouders van nu babybox. Kan iemand mij vertellen of het de moeite is om hiervoor de stad in te gaan? O-)
pi_167050424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 16:26 schreef Fieder het volgende:
R heeft 2 tandjes :o zn broer was vroeg met 4,5 maand maar dit is wel heel vroeg... mijn baby!!

Ik kreeg de ophaalbon van de Ouders van nu babybox. Kan iemand mij vertellen of het de moeite is om hiervoor de stad in te gaan? O-)
2 pakken billendoekjes (etos en water wipes), klein potje sudocrem, gillette scheermes voor man en tijdschriften en reclame. Mwah het is dat de etos bij ons in het dorp is gekomen en ik er langs kwam, anders denk ik niet dat ik m opgehaald had.
pi_167052696
Madivi, heb je oefeningen voor je bekken die helpen?

Marjolijntje :* , wat een naaistreek.. Hoe goed het cb en de ha nu bijspringen, het levert wellicht wel dossiervorming op die je niet wilt?

Soof, ik heb nog nooit zoveel gewassen en omgekleed als nu. En als ze het niet onderspuugt, heeft ze wel poep langs dr luier.. hoe snel we ook zijn met verschonen. Kan een baby ook teveel poepen? :X
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  vrijdag 2 december 2016 @ 19:32:22 #20
220609 Nouk84
pi_167053952
In mijn ogen niet, nectarientje :D
  vrijdag 2 december 2016 @ 19:34:00 #21
220609 Nouk84
pi_167053995
Wat vervelend Madivi! Hopelijk gaat t snel beter. Tof dat je mannen al zoveel meer kunnen. Ben je er al uit waar je gaat wonen?
pi_167054331
Goed om te weten dat ik niet voor die doos naar Gouda hoef.

Wat gaan ze hard Madivi O+ leuk!

Wauw Fieder, nu al aan de tandjes...

Hier gaat alles zn gangetje, druk met peuter en baby, maar James is een heerlijk ventje, tevreden en groeit goed. En gek op zn zus, die krijgt zn lachjes vaak cadeau.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_167055844
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 19:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goed om te weten dat ik niet voor die doos naar Gouda hoef.

Wat gaan ze hard Madivi O+ leuk!

Wauw Fieder, nu al aan de tandjes...

Hier gaat alles zn gangetje, druk met peuter en baby, maar James is een heerlijk ventje, tevreden en groeit goed. En gek op zn zus, die krijgt zn lachjes vaak cadeau.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liefffff!
Overigens krijg je mail en na 3 maanden een brief over dat je de doos nog kan ophalen. Toen ben ik hem eindelijk op gaan halen want anders moest de printer naar beneden om de bon te printen en daar had ik geen zin in :+ en de moeite ook niet waard achteraf.
(alleen mn man zei: komt goed uit dat scheermes, ik wilde er net een nieuw mesje op doen maar nu kan ik mij die 'moeite' ook besparen. Die was er dus wel blij mee.)
pi_167056275
Wat leuk die vooruitgang bij je jongens madivi. Zo fijn als ze een beetje rond kunnen en zich dan ook wat beter kunnen vermaken.
Vervelend van je bekken en de herfstdip. Staat de kerstversiering er al?

GM O+
Wat lijken ze op elkaar!

Marjolijntje :* wat een naaistreek

Fieder 2 tandjes :o wat een snelle
Nog 18 tanden/kiezen te gaan :+

Ik heb gisteren een dental speen gekocht. Wauw dat hadden ik eerder moeten doen. Hij drinkt nu in 15 minuten rustig zonder knoeien, klakken of loslaten zijn fles leeg _O_ *O*
  vrijdag 2 december 2016 @ 20:53:49 #25
220609 Nouk84
pi_167056659
Beter Ikke!

Mooie foto's GM!

Ik geef m'n meisje tussendoor wel eens wat anders drinken, afgekoelde thee, water, sapje (allen speciaal voor baby's). Maar zodra ze door heeft dat het geen melk is dat uit die speen komt, duwt ze het snel weer dr mond uit. En trekt daarbij een heel vies gezicht. Vandaag had ik pruimen ingekookt voor fruithapje. Sap ervan in fles gedaan (ook met het idee dat pruimen de ontlasting helpen). Zuipt ze t hele flesje leeg :o :o Ze vond t lekker blijkbaar :')
  vrijdag 2 december 2016 @ 20:58:05 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167056835
Nouk, je zou "ander drinken dan melk" ook op een andere manier kunnen aanbieden, bijvoorbeeld in een rietjesbeker of een gewoon bekertje, misschien dat ze het dan makkelijker lust?
KuikenGuppy
pi_167056929
Dat wordt morgen een flinke poepluier Nouk :D
Fijn dat ze dat lekker vond.
Maak je alles zelf qua hapjes?
  vrijdag 2 december 2016 @ 21:09:28 #28
220609 Nouk84
pi_167057456
Dat is een goede tip Burdie, thanks!

Ikke, nee eigenlijk niet.. Het proeven van verschillende smaken gaat niet heel snel hier, lang niet alles wordt geaccepteerd en daarom vind ik het op dit moment nogal 'ondankbaar werk' om het zelf te maken.. misschien als ze al wat meer gewend is dat ik haar avondeten ofzo wel zelf ga maken.. Kijken hoe het loopt, het is ook helemaal nog geen vast ritme, de ene dag krijgt ze wel iets extras die andere dag niet. Over 2 weken is ze 6 mnd (ja, dan al :o ) en dan moet ik er wel wat meer ritme in brengen.. Ooh ja, en die poepluier hoop ik op :D :D
pi_167058531
6 maanden alweer :o
Hoe zat t ook al weer? mogen ze dan brood? Of is dat pas later :@ ik zit er echt niet meer in.
Een peuter is zo makkelijk die zegt gewoon wanneer die wil eten en wat hij wil hebben :')
Ik hoop ook dat je morgen een hele volle poepluier mag gaan verschonen :D
Heeft ze er ook last van of poept ze gewoon niet zo vaak?
  vrijdag 2 december 2016 @ 21:41:25 #30
220609 Nouk84
pi_167058781
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 21:35 schreef ikke_84 het volgende:
6 maanden alweer :o
Hoe zat t ook al weer? mogen ze dan brood? Of is dat pas later :@ ik zit er echt niet meer in.
Een peuter is zo makkelijk die zegt gewoon wanneer die wil eten en wat hij wil hebben :')
Ik hoop ook dat je morgen een hele volle poepluier mag gaan verschonen :D
Heeft ze er ook last van of poept ze gewoon niet zo vaak?
Ik heb echt nog geen idee, ben er nog niet zo mee bezig :@ Ga me er binnenkort wel ff in verdiepen. Haha, dat is zeker makkelijk :D

Ze heeft er zo nu en dan last van, krampen enz. Het poepen zelf is wel echt pijnlijk voor dr, het is heel hard ;(
pi_167059062
Ikke bij de difraxfles? Bij ons ging die door de dentalspeen op een gegeven moment heel erg lekken. In dat geval: gelijk klantenservice mailen! Wij kregen een groene ring die we er tussen konden zetten en een nieuwe fles. Dat hielp, maar daarna zoog de speen constant vacuüm, dat heb je niet door want zit aan de onderkant dat de speen dubbel zit en je kleintje krijgt er dan niks uit en wordt moe van het zuigen om niks. Na een paar dagen had ik daar zo genoeg van dat ik over ben gegaan op dr brown en daar tot vandaag geen spijt van gehad. Drinkt nķg rustiger met nog minder knoeien. Difrax vond ik heel fijn met schoonmaken en vasthouden en met de originele speen zal hij ook wel fijn zijn als je kind het bij kan houden maar met de dental vond ik het op een gegeven moment een rotding worden.

We zijn sinds vandaag over op speen nummer 2. Na een week ķf tijdens de fles in slaap vallen ķf een halve fles te laten staan maar eens een grotere speen geprobeerd. Schot in de roos! Het is nog niet helmaal over maar zie op Google veel kindjes die het zelfde hebben in deze periode. Zal er wel bijhoren. Heel gek wel, want we hebben 2 weken geleden nog een grotere speen geprobeerd (door grotere fles deed hij meer dan 30 min over de fles) en toen kon hij het niet bijbenen. Ineens heeft hij het nodig, zo raar!
pi_167059734
Wij hebben de dr brown met difrax speen en dat werkt top voor meneer... met de speen van dr brown laat hij heel veel uit zijn kwek lopen.

Ben benieuwd hoe ik t straks met papflessen ga doen want dat kan nooit door dat ventiel denk ik...

6 mnd is idd brood volgens mij.
S. 2014
J. 2016
pi_167059771
Thx voor de tip nazil. Ik hou t ff in de gaten.
Ik heb de difrax dental speen nu op de dr drown fles zitten want op de s-fles is ie niet heel handig. Dan moet de speen precies goed zitten en idd zuigt ie dan vacuüm ondanks dat ventiel aan de onderkant(maar misschien moet ik het gaatje even goed open prikken).
Uit een kersen speen kan Stijn blijkbaar niet drinken. Ik heb echt alle spenen die er zijn geprobeerd de afgelopen maanden van prematuur tot pap speen en de duurste merken tot huismerk het was allemaal waardeloos. Hulde aan de dental speen

Gek hč dat 2 weken zn verschil kan geven. Fijn dat het nu met de fase 2 speen wel goed gaat. Die flessen zullen vanzelf wel weer leeg gaan.

GM pap gaat idd niet door dat ventiel. Bij Mats heb ik toen een difrax fles gekocht. Weet alleen niet meer met welke speen ik het toen gaf
pi_167060221
Dat van het precies goed draaien kan een beetje verholpen worden door met een stift een puntje te zetten en die groene ring die we kregen hielp ook wel, maar handig was het niet. Fijn dat de dental op de dr brown wel goed gaat!
En dat vacuüm ligt niet aan het gaatje. Ik heb alles toen geprobeerd, drama.

Weet je wat gek is? Toen we de dental speen gebruikten probeerde ik ook eens de dental fopspeen van difrax. Ik had 'm liggen en dacht, misschien vindt hij het wel fijn dat het beide het zelfde is. Hij gebruikt altijd de gewone fopspenen van difrax. Maar in de fopspeen wilde hij de dental helemaal niet! Ik vond dat zo raar.

Gm misschien dat op een gegeven moment hij wel goed door de dr brown speen kan drinken. Beetje zelfde idee als hier nu van fase 1 naar 2. Op een gegeven moment zijn ze er ineens aan toe. En pap kan sowieso door een grotere speen. Of de 1-2-3 van difrax. Of bedoel je dat hij ook niet door kers spenen kan drinken?
pi_167060530
Nee door de spenen kan het allemaal wel, maar dr brown heeft zo'n ventiel in de fles tegen de lucht... daar krijg je dikkere voeding niet door denk ik. Maar goed dat zie ik dan wel. Kan dan idd altijd nog een difrax kopen.
S. 2014
J. 2016
pi_167060773
Wat een zoektocht kan het toch zijn om de juiste fles of speen te vinden :D ik dacht dat een 2e kind goedkoop zou zijn omdat we alles al in huis hadden :')
Ik wilde vandaag dus een dental fopspeen halen. maar Stijn slaapt nu zonder speen dus t zou eigenlijk best dom zijn om hem dan toch aan een speen te laten wennen.
Wel gek dat die van jou geen dental fopspeen wilde terwijl hij daar wel uit dronk :D
  Manager PR/Moderator zaterdag 3 december 2016 @ 00:09:26 #37
269689 crew  Viv
pi_167063332
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 22:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nee door de spenen kan het allemaal wel, maar dr brown heeft zo'n ventiel in de fles tegen de lucht... daar krijg je dikkere voeding niet door denk ik. Maar goed dat zie ik dan wel. Kan dan idd altijd nog een difrax kopen.
Die nieuwe Dr Brown's (met groen ventiel) kun je ook zonder ventiel gebruiken. Tegen de tijd dat papflessen eventueel aan de orde zijn, zijn krampjes vanwege lucht bij de voeding dat niet meer. Zie https://www.drbrowns.nl/veelgestelde-vragen/
quote:
De vernieuwde fles met groen ventielsysteem kan zowel met – als zonder het ventilatiesysteem gebruikt kan worden. Dit is vooral handig als de baby wat ouder is en over de probleemfase die lucht in de voeding veroorzaakt is heen gegroeid. Ook bij het geven van een wat dikkere voeding is dit prettiger.
Hier vanwege sterke zuigkracht ook veel gedoe om een goede fles/speen te vinden. Voorlopig zijn we uitgekomen bij de brede halsflessen van Dr Brown's met de prematurenspeen, daar doet ze - als je geluk hebt - een kwartier over. :')

Difrax Dental Small, Avent natural 0, Medela Calma, Dr Brown's Fase 1 gaan veel te snel. NUK krijgt ze niks uit, die speen gaat meteen vacuüm/dichtgeklemd zitten.
pi_167068015
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:06 schreef Nazil het volgende:

[..]

2 pakken billendoekjes (etos en water wipes), klein potje sudocrem, gillette scheermes voor man en tijdschriften en reclame. Mwah het is dat de etos bij ons in het dorp is gekomen en ik er langs kwam, anders denk ik niet dat ik m opgehaald had.
Bedankt, daar was ik al bang voor :')

GM O+ O+ O+

De nieuwe dr brown kunnen idd zonder ventiel. De 4 speen is voor pap maar heb ik geen ervaring mee. Ik heb een oude aventfles, daar heb ik in speentje 1 een gat gepord met een vork :P works like a charm
  Manager PR/Moderator zaterdag 3 december 2016 @ 17:42:38 #39
269689 crew  Viv
pi_167077062
Stormlooptopic dit. :o Zelf post ik hier minder dan in Z&G omdat alles wat ik te melden heb over de borstvoeding gaat, dus zie het desbetreffende topic. :')
pi_167078263
Ja niet echt een succes meer dit :')

Maar ik ben dol op mijn M. O+ en dat is het melden wel waard :P
Gisteren ben ik voor het eerst weer een avondje zonder man en kind op stap geweest en heb eindelijk weer een biertje gedronken (en gekolfd op de wc vanwege stuwing :') ) het was wel even goed om man het met kind uit te laten zoeken en ze hebben het super gehad.
pi_167078359
Fijn!
Ik wilde gisteravond iets te eten dat niet in huis was maar had geen zin in lopen... zegt vriend ga je toch even zonder baby. Ik: oja dat kan ook nog, maar nee
pi_167079095
Heb jij het ook naar je zin gehad Mies?

Ik vind het heerlijk om even zonder kind een boodschap te doen :@
Onze druif slaapt en drinkt ineens veel meer vandaag. Ben benieuwd wat ze morgen ineens kan *)
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  zaterdag 3 december 2016 @ 19:26:05 #43
220609 Nouk84
pi_167079617
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 19:06 schreef nectarientje het volgende:

Onze druif slaapt en drinkt ineens veel meer vandaag. Ben benieuwd wat ze morgen ineens kan *)
Ik ook hoor. Even niet dat gezeul met die wagen, in en uit de auto (ik kan lopend geen boodschappen doen helaas).

Ben ook benieuwd! Hier is er sinds gisteren dus ineens veel behoefte aan drinken 's middags.. Vandaag dronk ze zelfs de kruidenthee helemaal op :o
pi_167079718
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:30 schreef Mies_poes het volgende:
Ja niet echt een succes meer dit :')

Maar ik ben dol op mijn M. O+ en dat is het melden wel waard :P
Gisteren ben ik voor het eerst weer een avondje zonder man en kind op stap geweest en heb eindelijk weer een biertje gedronken (en gekolfd op de wc vanwege stuwing :') ) het was wel even goed om man het met kind uit te laten zoeken en ze hebben het super gehad.
Oh heerlijk Mies! Heb zelf gisteren Sint gevierd met mijn elftal, dat was ook super.
Alleen had vriendlief weer problemen met de Difrax flessenwarmer. Word er niet goed van. Bestaat er ook een universele, goedkope flessenwarmer die er ook ongeveer drie minuten over doet om op te warmen? Pfff...
pi_167080548
je maakt toch net zo makkelijk een flesje warm door het even in een glas heet water te zetten?

Emmy is weer heerlijk vrolijk en ze lacht zo vaak met geluidjes en dan wil ik zo graag een paar hapjes uit haar nemen, zo lief en om op te vreten vind ik haar.

Ze heeft trouwens echt mollige, spekbeentjes :D
  zaterdag 3 december 2016 @ 20:06:46 #46
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167080681
ja of pan met gekookt water maar.

brood is vanaf 6 maanden (dat is wat ik zo waardeer aan rapley dat bijna alles kan en gewoon niet veranderen aan eetpatroon. )
pi_167080738
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 19:06 schreef nectarientje het volgende:

Ja heerlijk! Heb er zo van genoten. En dan thuis komen en zo'n heerlijk meisje in haar wiegje zien liggen O+

Haha benieuwd naar de nieuwe feature van de jouwe en van Nouk :D

Herkenbaar Arja, je baby op willen eten! En die lekkere spekjes O+

Soof, kun je de flesjes niet gewoon onder de warme kraan warm genoeg krijgen? Die van ons vindt lauwe merk prima.
pi_167081632
Ik wil M soms heel stevig knuffelen omdat ze zo schattig is :9

Vandaag 4 maanden O+
pi_167083417
Ik moet een verlanglijstje voor kerstcadeaus maken, maar ik kan alleen maar dingen voor Emmy of mijn man verzinnen.
Oh my, ik ben zo'n moeder geworden.

(of ik verzin veel te dure dingen, zoals een dakkapel, of openslaande deuren :')
  zaterdag 3 december 2016 @ 21:44:16 #50
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_167083501
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:40 schreef Arja het volgende:
Ik moet een verlanglijstje voor kerstcadeaus maken, maar ik kan alleen maar dingen voor Emmy of mijn man verzinnen.
Oh my, ik ben zo'n moeder geworden.

(of ik verzin veel te dure dingen, zoals een dakkapel, of openslaande deuren :')
Wat denk je van een lekkere beautybehandeling? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_167083662
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Wat denk je van een lekkere beautybehandeling? :)
Vind ik al te veel gedoe om te plannen naast mijn werk en Emmy. Ik wil al tijden weer mijn wenkbrauwen laten epileren en verven en naar de mondhygieniste en de kapper is ook wel weer eens tijd.
pi_167085221
Onder de kraan werkt idd ook. Ik neem aan dat bv niet in de magnetron mag?... #noob

Herkenbaar Arja, ik weet ook nooit wat te vragen voor mezelf...

Ik wilde deze even spammen...

Zijn 1e pakjesavond gehad en samen zijn ze schandalig verwend.
S. 2014
J. 2016
pi_167085453
Agos gm O+

Arja, ik weet niet of je draagt maar een nieuwe doek/drager? Ik mag er een uitzoeken voor mijn verjaardag van (8>
Oppas tijdens de kapper/mondhygiëniste/schoonheidsspecialiste? Hoewel dat lastig inpakken is :P
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167085751
Ik heb echt een super tof cadeau gekocht voor vriend, maar hij wist niets voor mij, dus ik krijg maandag niets ;( Haha
Morgen wel extra shoppen voor S. Ik vind dat hij te weinig krijgt :') zal wel meevallen, want hij krijgt ook van opa's/oma's/tantes/ooms.

In ieder geval krijgt S. nieuwe schoenen van de sint, die ik morgen moet gaan kopen. Z'n oude zijn echt te klein :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167085857
Ah gm je pietje O+

Nectarientje ik heb al een tula en het is ook wat boven het budget van de kerstman
pi_167086109
Ja, zijn dure grapjes inderdaad. Wat vroeg je andere jaren? Kun je daar nog iets mee?

Mijn ouders komen dinsdag langs. We vieren al jaren geen sinterklaas meer en ik ben heel benieuwd of ze zich nu in hebben kunnen houden of dat ze toch wachten tot ze er iets van meekrijgt. Eerste kleinkind he..
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167086191
Ahh gm O+ Je pietje

Ben al de hele dag emo aan het memorylanen ok behalve even bij draagdoekkwijlmeet met O+ Buda O+ en O+ Uni O+ waar mini helemaal onder de indruk was van beide baby's en steeds riep "baby! baby! aaien! baby! aaien!" O+ Vorig jaar werd ik op 3 december doorgestuurd naar het ziekenhuis vanwege het voelen van minder leven. Daar besloten ze in te leiden. Mijn bevalling 'begon' dus vandaag.. Zo raar.
pi_167086378
Oh GM, helemaal vergeten te zeggen dat je echt een lief pietje hebt O+

Bloesem, altijd bijzonder, zo'n memorylane. En wat vliegt zo'n jaar voorbij hč?
pi_167087397
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:14 schreef nectarientje het volgende:
Ja, zijn dure grapjes inderdaad. Wat vroeg je andere jaren? Kun je daar nog iets mee?

Dan ging ik de hele dag shoppen met mijn moeder (nu geen tijd voor of zin in) en dan kochten we cadeaus voor iedereen en koos ik kleding uit voor mezelf (kreeg ik dan voor kerst). Maar ben ook niet zo blij met mijn lijf en maat nu en wil nog afvallen.

Ik heb nu gevraagd: goede olijfolie, braadslee voor in de oven, kaarsen in aardetinten, handcreme van rituals, sloffen, badbruisballen, cadeaubon voor ici paris

Lesage wat jouw man dat hij wel wat van jou krijgt? Zo ja dan mag hij wel wat beter zijn best doen. Of ik hoop dat hij je in de zeik neemt als ie zegt dat hij niks heeft voor jou
pi_167087461
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 00:19 schreef Arja het volgende:

[..]

Dan ging ik de hele dag shoppen met mijn moeder (nu geen tijd voor of zin in) en dan kochten we cadeaus voor iedereen en koos ik kleding uit voor mezelf (kreeg ik dan voor kerst). Maar ben ook niet zo blij met mijn lijf en maat nu en wil nog afvallen.

Ik heb nu gevraagd: goede olijfolie, braadslee voor in de oven, kaarsen in aardetinten, handcreme van rituals, sloffen, badbruisballen, cadeaubon voor ici paris

Lesage wat jouw man dat hij wel wat van jou krijgt? Zo ja dan mag hij wel wat beter zijn best doen. Of ik hoop dat hij je in de zeik neemt als ie zegt dat hij niks heeft voor jou
Ja, dat weet ie. Maar eigenlijk is het een schatje hoor :) hij doet super veel in huis, zorgt altijd voor me. Alleen in cadeautjes is ie heel slecht. Naja, dat overleef ik dan ook wel weer :D
  zondag 4 december 2016 @ 02:17:56 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167088282
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 00:24 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, dat weet ie. Maar eigenlijk is het een schatje hoor :) hij doet super veel in huis, zorgt altijd voor me. Alleen in cadeautjes is ie heel slecht. Naja, dat overleef ik dan ook wel weer :D
Wat heb je gekocht? Ik zoek nog inspiratie :').
KuikenGuppy
pi_167088558
Klinkt als een prima lijstje Arja. Volgend jaar weer shoppen :*

LeSage, mijn lief is ook zo attent als een deurpost dus hij kreeg wel wat van de sint en ik niet. De oplossing: hem iets geven waar ik ook blij van word O-) (dit jaar bordspelletje voor 2p)
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167088740
Marjolijntje, ik lees nu even in het andere topic, wat ontzettend zwaar dat de juiste hulp zo lang op zich laat wachten en iemand in je omgeving je ook nog zo naait in plaats van helpt. Sterkte!

Soof, wat sneu van het spugen. Na de fase van spugen worden kleertjes alsnog weer verpest door handjes die graaien in wortelprut e.d. :X
Wat zijn de problemen met de flessenwarmer?

Gewoon mezelf, wat een leuke fotos in dit topic!

Ikke, wat fijn dat de speen zo goed helpt, apart dat dat zoveel kan uitmaken he!

Nouk, hier werkt een slokje drinken uit mijn glas heel goed om andere dingen te leren proeven en een tuitbeker met zachte tuit lukt ook al een beetje.
Zou je voor het poepen niet een klein beetje forlax jr kunnen geven? Hier was het bij kleinste ook vaak wat lastig tot de bijvoeding goed op gang kwam.

Nazil, hier konden grotere spenen ook ineens wél en eigenlijk ook met eten ging het ineens. Eerst duwden ze het met hun tongetje nog wel naar buiten en van de ene op de andere dag verdwijnen er hele happen.

Eten is hier een fijn iets om te doen, werkelijk alles vinden ze lekker. Ze eten inmiddels naast 3 flessen een heel stuk fruit geprakt, een boterham met beleg en zeker 150 gram groente met aardappel/pasta/bonen/rijst. Ik had gedacht dat het met minder flessen ook minder druk zou worden maar heb het idee dat ik nu nog meer en langer met hun voedingen bezig ben.

Miespoes, wat fijn dat het avondje uit goed bevallen is. Had je veel last van het biertje?

Arja, wat kun je heerlijk verliefd zijn op die kleintjes he.

Ik wist ook niets voor mezelf te bedenken, het is een stofzuigerrobot via Ali geworden haha. Leek me wel handig nu grootste echt de hele kamer door schuift ineens. Kan ook een stofdoek onder hem binden natuurlijk :D

Nectarientje, opa en oma zullen vast wel íets gehaald hebben haha.

Bloesem, oh wat gaat het snel... Einde van de babytijd, genoeg reden om emo te zijn.

Le Sage, hopelijk krijg je op z'n minst wat extra liefde dan!

M'n problemen met bekken heb ik nooit echt goede hulp voor gehad nectarientje, dat is niet echt te doen met twee babies zonder oppas in de buurt. Ik moet sowieso bezig gaan met wat oefeningen doen, ik ben nog helemaal niet terug in shape...

De beslissing tot verhuizen is wel zo'n beetje gemaakt Nouk, ik ga toch maar richting familie. Voor mij minder fijn, maar het betekent wel langer bij de kinderen kunnen zijn, goedkoper wonen én minder opvang nodig. Misschien over een aantal jaar alsnog de andere kant op... Ik hou me maar voor dat het niet definitief hoeft te zijn.

[ Bericht 67% gewijzigd door Madivi op 04-12-2016 08:36:35 ]
pi_167088768
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 02:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat heb je gekocht? Ik zoek nog inspiratie :').
F1 voor op de xbox. Die wilde hij al een tijdje :)
Nectarientje, die tip had je wel eerder mogen geven, ik hou niet van xboxen :') ;)
pi_167088819
Mijn man denkt daar ook niet aan, dus ik heb wat voor mijzelf gekocht :)
SPOILER
Kinderen krijgen wel veel!
pi_167089872
Goed dat je een beslissing hebt genomen madivi en al die voordelen zijn uiteindelijk ook goed voor jou
pi_167090658
Madivi, je had je de stofzuiger kunnen besparen. Even wat sop op een deurmat waar je je ukken door laat kruipen en het wordt gedweild! _O-
Verhuizen is altijd ingrijpend maar het klinkt wel alsof de voordelen gaan opwegen tegen de nadelen. Meer tijd voor jezelf, meer geld (hoewel ik natuurlijk niet weet of je een beetje werk kunt vinden in de buurt van je familie)
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167090881
Kan een baby van 5 maanden huilen al "bewust inzetten"?

Ik breng emmy net naar bed, zing voor haar, ze lacht naar me. Zeg weltrusten en loop weg. Ik hoor 3 snikken en doe dan de deur dicht. En het is stil :D
pi_167090941
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:38 schreef Arja het volgende:

Ik breng emmy net naar bed, zing voor haar, ze lacht naar me. Zeg weltrusten en loop weg. Ik hoor 3 snikken en doe dan de deur dicht. En het is stil :D
Haha, herkenbaar! Hier is het ook altijd even gemopper en dan.. 'snurk' :') .

Is niet bewust denk ik. Volgens mij gaat het zo:

'Hey, mama is weg! WAT IS DEZE }:| ! MAM! .. hey.. oh fijn, m'n bed, oh m'n knuffels O+ ! Goh ik ben eigenlijk best moe, hmm.. fijne speen.. ohja wacht, MAM! WAAR B.. zzZzzZzzz :z '
pi_167093027
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 11:41 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar! Hier is het ook altijd even gemopper en dan.. 'snurk' :') .

Is niet bewust denk ik. Volgens mij gaat het zo:

'Hey, mama is weg! WAT IS DEZE }:| ! MAM! .. hey.. oh fijn, m'n bed, oh m'n knuffels O+ ! Goh ik ben eigenlijk best moe, hmm.. fijne speen.. ohja wacht, MAM! WAAR B.. zzZzzZzzz :z '
Razz, onze baby whisperer ❤
  zondag 4 december 2016 @ 13:33:43 #71
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167093450
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:38 schreef Arja het volgende:

Hoe bedoel je bewust? er voor kiezen anders dan ervaren?
pi_167093855
quote:
17s.gif Op zondag 4 december 2016 13:33 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Hoe bedoel je bewust? er voor kiezen anders dan ervaren?
Semi-bewust ze heeft nog geen bewust keuze. Dat ze misschien al heeft geleerd dat ik kom als ze huilt.

Maar de verklaring van razz klinkt ook aannemelijk.

Ik vond het gewoon wel grappig
pi_167093924
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:01 schreef Arja het volgende:
je maakt toch net zo makkelijk een flesje warm door het even in een glas heet water te zetten?

Emmy is weer heerlijk vrolijk en ze lacht zo vaak met geluidjes en dan wil ik zo graag een paar hapjes uit haar nemen, zo lief en om op te vreten vind ik haar.

Ze heeft trouwens echt mollige, spekbeentjes :D
Ja dat is ook een idee ja. Die flessenwarmer van Difrax gaat retour.

Madivi het probleem was eerst dat die lekte. Nu zit er dus ergens een rubbertje om dat verwarmingselement en dat ding moet niet te strak om de fles worden gedraaid, anders gaat het rubbertje ombuigen. Maar dan ook weer niet te los. :')
En nu van de week begon dat ding ineens te piepen toen ik de fles er op zette.

Terug naar Prénatal er mee.
pi_167093978
Eerst maar eens de bon zoeken trouwens :o
pi_167099446
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 13:47 schreef Arja het volgende:

[..]

Semi-bewust ze heeft nog geen bewust keuze. Dat ze misschien al heeft geleerd dat ik kom als ze huilt.

Maar de verklaring van razz klinkt ook aannemelijk.

Ik vond het gewoon wel grappig
Dat heet toch gewoon communiceren? Baby kan niet veel anders dan huilen.
pi_167099875
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 13:50 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ja dat is ook een idee ja. Die flessenwarmer van Difrax gaat retour.

Madivi het probleem was eerst dat die lekte. Nu zit er dus ergens een rubbertje om dat verwarmingselement en dat ding moet niet te strak om de fles worden gedraaid, anders gaat het rubbertje ombuigen. Maar dan ook weer niet te los. :')
En nu van de week begon dat ding ineens te piepen toen ik de fles er op zette.

Terug naar Prénatal er mee.
Ik heb m zelf ook gebruikt (zeer intensief met twee tegelijk haha). Het piepen doet hij als het warmte element vochtig is. Is een bescherming tegen kortsluiting. Meestal te verhelpen door de ijzeren ringen van het element goed te drogen met een tissue (met haast zette ik wel eens de föhn erop). Voor het rubber gold bij mij ook dat dat alleen in één keer goed zat als alles kurkdroog was (dus element, rubber ring en rand van de fles). Maar kan me voorstellen dat t vervelend is!

Nectarientje, goed idee! 8-)
pi_167101610
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 17:58 schreef Unihipili het volgende:

Dat heet toch gewoon communiceren? Baby kan niet veel anders dan huilen.
Maar dan blijft de vraag of het bewust is nog wel overeind. Is het een nieuwe feature (en snapt ze wat ze doet) of is het instinct :)

Ik ga voor Razz dr uitleg, zo gaat het hier ook ongeveer. Echt midhuils is het ineens stil :D
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  zondag 4 december 2016 @ 20:01:33 #78
220609 Nouk84
pi_167102088
Madivi; Het klinkt alsof je met de verhuizing richting je familie voor je jongens kiest (en voor de voordelen qua kosten), maar ik lees tussen de regels door wat meer mogelijkheden voor oppas en dus meer tijd voor jezelf, lijkt me ook een fijn vooruitzicht. Maar ik snap dat weg uit de vertrouwde omgeving lastig is... Is het veel verder weg? Moet je ook van baan wisselen bijv.?

Dank voor de tip van het proeven van drinken. Ze heeft vandaag 200cc kruidenthee op :o Ik weet niet wat er gebeurt. Wel beter want in combinatie met de pruim hadden we ineens live-pooping met zachte poep vanmiddag. Héél blij mee O+
Ga morgen de beker eens proberen die ik heb...
pi_167102113
Madivi, volgens mij heb je het momenteel best wel moeilijk (die conclusie trek ik althans). Ik vind je een super sterke vrouw en wens je veel sterkte :*

Ik heb wel weer even genoeg ouders en schoonouders gezien :') stuurde m'n schoonouders een foto van M. met de tekst dat ze geen blauwe ogen meer heeft (ze had blauwe ogen en bruin haar en iedereen van m'n schoonfamilie heeft blauwe ogen), stuurt m'n schoonmoeder 'Het wordt echt bruin misschien . Jammer. Verlies van een van de zeven schoonheden ha ha. Zal ze het toch met haar hersens moeten klaren in het leven. Des te beter eigenlijk'. En dat was grappig bedoeld, maar ik was zo boos :X
En m'n moeder kwam vandaag en ik zat met een slapende M. op schoot 'oh, slaapt ze niet meer in de box? Wordt erg lastig dan als je weer moet werken'. Die had duidelijk d'r eigen conclusies al getrokken. Bemoei je er lekker niet mee. Al slaapt ze dag en nacht op schoot, als zij en wij gelukkig zijn is dat toch prima?
  zondag 4 december 2016 @ 20:03:08 #80
220609 Nouk84
pi_167102132
Emma is vanmorgen voor het eerst sinds lange tijd op m'n schouder in slaap gevallen. Ik heb zo zo zo verschrikkelijk hard ervan genoten.. Heerlijk O+
  zondag 4 december 2016 @ 20:05:57 #81
220609 Nouk84
pi_167102199
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 20:02 schreef Mies_poes het volgende:
Madivi, volgens mij heb je het momenteel best wel moeilijk (die conclusie trek ik althans). Ik vind je een super sterke vrouw en wens je veel sterkte :*

Ik heb wel weer even genoeg ouders en schoonouders gezien :') stuurde m'n schoonouders een foto van M. met de tekst dat ze geen blauwe ogen meer heeft (ze had blauwe ogen en bruin haar en iedereen van m'n schoonfamilie heeft blauwe ogen), stuurt m'n schoonmoeder 'Het wordt echt bruin misschien . Jammer. Verlies van een van de zeven schoonheden ha ha. Zal ze het toch met haar hersens moeten klaren in het leven. Des te beter eigenlijk'. En dat was grappig bedoeld, maar ik was zo boos :X
En m'n moeder kwam vandaag en ik zat met een slapende M. op schoot 'oh, slaapt ze niet meer in de box? Wordt erg lastig dan als je weer moet werken'. Die had duidelijk d'r eigen conclusies al getrokken. Bemoei je er lekker niet mee. Al slaapt ze dag en nacht op schoot, als zij en wij gelukkig zijn is dat toch prima?
En dat, Madivi! Ik kan me niet indenken hoe zwaar jij het gehad moet hebben... :*

Pfff, kan het me voorstellen Mies, 'grappig' hoor. En zie mijn post na jou (had jouw post nog niet gezien toen ik dat typte), echt heerlijk O+ O+

Eerlijk is eerlijk, ik heb het in het begin echt als last ervaren... Maar nu....
pi_167103206
Mies wat een rotopmerking idd.

En op de schouders in slaap vallen, dat mis ik heel erg. Newborn kon hij niet anders slapen maar nu wil hij alleen maar kijken en ontdekken. Ook heerlijk, samen naar buiten kijken bijvoorbeeld. Het is allemaal zo interessant.

Morgen gaat de spiraal er in en ik ben zo zenuwachtig en weet niet meer waarom ik dit zo graag wilde. En 's middags moet ik nog werken :X
pi_167103816
Ik zou ook niet blij worden van die opmerking Mies. M heeft ook bruine ogen O+
En ach, M slaapt bij mij vaak naast me op de bank want als ze alleen ligt is het huilen, maar bij mijn schoonmoeder kan het opeens allemaal wel dus ja :+

Ik mis het ook dat ze niet meer tegen mijn schouder in slaap valt. Als ik haar in de draagzak heb en ze valt dan in slaap laat ik haar ook zo lang mogelijk zitten, vind het zo lief O+
pi_167104325
He Mies,zulke opmerkingen zit je net op te wachten :N

SPOILER

[ Bericht 35% gewijzigd door nectarientje op 04-12-2016 22:14:42 ]
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  Manager PR/Moderator zondag 4 december 2016 @ 23:04:47 #85
269689 crew  Viv
pi_167107913
Jeetje, sommige baby's hier zijn maar een paar weken ouder dan ZZ en jullie praten al in de verleden tijd over het in slaap vallen op schoot/schouder. Extra van genieten dus! O+
pi_167108728
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2016 19:39 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Maar dan blijft de vraag of het bewust is nog wel overeind. Is het een nieuwe feature (en snapt ze wat ze doet) of is het instinct :)

Ik ga voor Razz dr uitleg, zo gaat het hier ook ongeveer. Echt midhuils is het ineens stil :D
Ik snap niet hoe het uitmaakt of het bewust danwel onbewust is :?

Op schoot in slaap vallen? Mnohh O+ Dat is hier nog echt wel aanwezig. Dat was het pluspunt aan de treinreis met anderhalf uur vertraging (dus in totaal 4u ;( ) een slapende baby op schoot O+.
pi_167109070
Nou Mies, daar ben je mooi klaar mee dan :N Wat een rare opmerking..

Baby's die op je schouder in slaap vallen O+ Mini doet dat gelukkig nog steeds, ik vind dat zooo fijn! Vanavond gebeurde 't ook O+ Voor de laatste keer als baby. Morgen is ze één.. Bizar!
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 december 2016 @ 00:02:12 #88
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_167109419
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 20:02 schreef Mies_poes het volgende:

Echt he, mensen die even alles voor je invullen.

Had dat ook met mijn moeder. Stuurde een foto van ZZ die op mijn schoot aan het slapen was krijg ik een "oh laat je haar wennen om op je schoot te slapen, straks slaapt ze niet in bed".

... well thanks dat is precies waarom ik je een foto stuurde, zucht.

Uiteindelijk bedoelen ze het vast goed, maar ik kan erg slecht tegen dat soort opmerkingen.

Een andere mooie was een foto waarbij ik een grote ijsbeer knuffel bij ZZ in de box had gelegd waar zij met grote ogen naar keek. De reactie die ik kreeg was "oh, waarom laat je haar zo schrikken ...." :X ;(

Lekker doen wat jij denkt dat goed is voor je kind, lekker belangrijk wat de rest zegt uiteindelijk, maar maakt commentaar soms niet minder irritant ...
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 december 2016 @ 00:04:37 #89
416575 crew  Evenstar
pi_167109486
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 23:45 schreef Bloesem. het volgende:

Baby's die op je schouder in slaap vallen O+ Mini doet dat gelukkig nog steeds, ik vind dat zooo fijn! Vanavond gebeurde 't ook O+ Voor de laatste keer als baby. Morgen is ze één.. Bizar!
Morgen, als in nu? Gefeliciteerd :D
pi_167109694
Bloesem gefeliciteerd met je dreumes! *O* O+
S. 2014
J. 2016
pi_167110162
Ik negeer het nog even tot morgenochtend ;) (nee hoor, grapje.. Bedankt :* ) We zijn er helemaal klaar voor! Vond 't heel bijzonder om de kamer te versieren voor mijn eigen kindje O+

SPOILER
  maandag 5 december 2016 @ 03:19:57 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167110870
Bloes gefeliciteerd *O* wat een groot pak, wat zit daar in? Fijne dag morgen :*.
KuikenGuppy
pi_167110903
Gefeliciteerd miniBloesem! *O*

Mijn ouders noemen uk standaard verwend als ik vertel dat ze in de doek slaapt als we naar buiten gaan, 'Je kan haar beter in bed leggen'. Of ik haar dan alleen moet laten bij het boodschappen doen, komt dan weer geen antwoord. De doek is ook eng en onverantwoord om mee naar buiten te gaan want 'straks gaat de knoop los'. Vast goed bedoeld, adem in, adem uit..
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  maandag 5 december 2016 @ 06:27:42 #94
220609 Nouk84
pi_167110990
Gefeliciteerd met je mini Bloesem O+ O+
pi_167111143
Bloesem, gefeliciteerd met je kleine grote mini! O+ *O*
pi_167111159
Jeetje Kyran, wat een rot opmerkingen. Leuk om op deze manier foto's te sturen he? :')

En Nectarientje die zo onverantwoord naar buiten gaat met baby in de doek :{w
Ik had je spoiler gisteravond gelezen, maar kon niet reageren. Snap je frustratie heel goed, hier was het juist andersom en was ik super blij dat vriend het met zo veel geduld overnam. Hoop dat jullie er goed over kunnen praten.
pi_167111162
Bloesem gefeliciteerd! *O*
pi_167111253
Heeft iemand hier ervaring met die slaaptentjes? Wij hopen dat uk een makkelijke slaper wordt die we zo overal neer kunnen leggen en daarvoor leek zo'n tentje ons wel handig. Dat je haar bij vrienden in tent op hun bed kan laten slapen bijv. Of zijn hiervoor andere tips&trucs?
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167111341
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 03:19 schreef Burdie het volgende:
Bloes gefeliciteerd *O* wat een groot pak, wat zit daar in? Fijne dag morgen :*.
Een wobbel :@ En het kleine pakje is een puzzel. Dank jullie wel allemaal O+ Ik kom straks nog even een foto spammen van het jarig jetje :)
pi_167111366
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 08:00 schreef nectarientje het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met die slaaptentjes? Wij hopen dat uk een makkelijke slaper wordt die we zo overal neer kunnen leggen en daarvoor leek zo'n tentje ons wel handig. Dat je haar bij vrienden in tent op hun bed kan laten slapen bijv. Of zijn hiervoor andere tips&trucs?
Een keertje uitgeprobeerd bij vrienden en vond het niet handig. Zat ik elke keer op mijn knieen om het speentje erin te doen.

Bloesem gefeliciteerd!
En wat een mooie woonkamer
pi_167111389
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 08:21 schreef Arja het volgende:
Een keertje uitgeprobeerd bij vrienden en vond het niet handig. Zat ik elke keer op mijn knieen om het speentje erin te doen.

Wat doen jullie nu dan? Of wat willen jullie gaan doen?
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167111412
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 08:00 schreef nectarientje het volgende:
Wij kochten (via MP, die dingen lijden vrijwel niets) zo'n tentje, maar J wordt helemaal panisch in dat ding. We hebben zelfs een poosje geoefend met er in spelen, maar het hielp niets. Mijn neefje sliep wel prima in zo'n tentje.
pi_167111437
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2016 08:23 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Toen sliep ze gewoon in de kinderwagen op onze kamer. Nu in een campingbedje
pi_167111482
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 23:27 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe het uitmaakt of het bewust danwel onbewust is :?

Omdat dit misschien de eerste stap is die laat zien dat ze geleerd heeft niet alleen een hulpeloos wezentje te zijn, maar dat zij zelf invloed uit kan oefenen op haar omgeving. En misschien zelfs dat ze weet dat ik er voor haar ben en kom.
pi_167111629
Gefeliciteerd Bloesem! *O* O+ Ik wil ook een wobbel :@ :9

Ik had je spoiler ook gisteravond gelezen Nectarientje. Hoop dat je er goed over kunt praten :* en die opmerkingen :') Mijn schoonmoeder denkt dat M bevriest als ik haar draag :+
pi_167111875
Gefeliciteerd Mini! En Bloesem natuurlijk ook! *O*

Wat een stomme opmerkingen. Hoe goed bedoeld ze ook zijn. Gelukkig werden wij altijd zo lekker verantwoord opgevoed. Ik kan me de verjaardagen nog wel herinneren waarbij de kamer blauw stond van de rook :')

Gisteren part 1 van pakjesavond gehad bij de schoonfamilie. Vanavond bij ons thuis. S. is al gruwelijk verwend en ik verwacht niet dat dat vanavond minder is ;) maar goed, wij vierden Sint zonder kind ook al uitgebreid. Heb er zin in, echt een heerlijk avondje met ons gezin altijd en nu gewoon met ons eigen zoontje O+ ;( O+
pi_167111880
Ik moest even google loslaten op de wobbel. Wat een geinig ding!

SPOILER
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167111913
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 08:59 schreef Miezziej het volgende: Mijn schoonmoeder denkt dat M bevriest als ik haar draag :+
Ja want lekker tegen mama aan is zoveel kouder dan in zo'n tochtige kinderwagen :')

Bloesem van harte! Wat zien die versieringen er leuk uit, en wat een fijne rustige kamer ook. Die van ons is een kleur- en rommelexplosie.

Oh en hoi allemaal, ik leef nog :W Een beetje dan. Baby had vorige week een nacht waarin hij slechts 1x wakker werd O+ Het was eenmalig, en geen idee wat nu het verschil maakte, maar hij kán het dus wel :o En verder is het het leukste en liefste en meest blije jongetje van de wereld, en hij heeft de allerliefste grote zus. En vrijdag ben ik vrij terwijl ze beiden naar de crčche gaan en dan ga ik de hele dag slaaaaaapen :)
pi_167112921
Bloesem gefeliciteerd! Zo'n eerste verjaardag is zo tof O+. Amsel: hele dag om bij te slapen, heerlijk joh: geniet ervan.
  maandag 5 december 2016 @ 10:47:37 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167113087
Bijslaapdag klinkt fijn O+
KuikenGuppy
pi_167113777
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2016 08:23 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Wij hebben heel lang een tentje gehad en Sjaak sliep er perfect in! Hij heeft er op vakantie een keer 3 weken in geslapen zonder problemen, her neemt heel weinig ruimte in in de koffer.
Hij gebruikt geen speentje dus ik hoefde niet veel te bukken etc. Ik ben echt fan!
pi_167113834
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 11:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben heel lang een tentje gehad en Sjaak sliep er perfect in! Hij heeft er op vakantie een keer 3 weken in geslapen zonder problemen, her neemt heel weinig ruimte in in de koffer.
Hij gebruikt geen speentje dus ik hoefde niet veel te bukken etc. Ik ben echt fan!
Uk heeft geen speen nu en ik vind het vooral heel fijn dat het klein en handzaam is aangezien we afhankelijk zijn van ov. We gaan het maar gewoon proberen denk ik. Het verschilt per kind blijkbaar..
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  maandag 5 december 2016 @ 13:56:24 #113
461259 BloesemThroughTheSnow
in a one horse open sleigh
pi_167117468
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 23:45 schreef Bloesem. het volgende:

Hoera! Mini is 1 jaar! *O* Time flies when you're having fun O+
Gefeliciteerd lieve Bloesem en sterkte met het memorylanen :*
pi_167117538
Bloesem gefeliciteerd met je dreumes O+ wat is het snel gegaan zeg!
Wat een leuk cadeau

Al die opmerkingen :o sommige mensen denken echt niet na

Ik was vanmorgen op het cb. Ik zag daar de dubbelganger van Mies :D
Ik dacht eerst dat je het misschien was maar toen herinnerde ik me dat je niet uit te oosten van het land komt.

Stijn zit nu op 7410gram en 67.7 cm met zijn 4 maanden :D en hij heeft voorlopig even de laatste prikjes gehad!
Ik heb trouwens een heel tof boek gekregen van de goede sint 'samen eten' van Michela en Emanuela Chiappa. Daar kan ik wel wat mee.
pi_167117706
Amsel, heerlijk de hele dag slapen O+

Burdie, hoe gaat het met jou, Guppy en Kuiken?

Goede stats Ikke! En mijn dubbelganger of die van Miez? Anyway, grappig :D

Hoe pakken jullie het knippen/vijlen/bijten van de nageltjes van jullie baby aan? M. vindt het niet tof als ik ze afbijt/vijl/knip dus misschien kan het handiger?

[ Bericht 10% gewijzigd door Mies_poes op 05-12-2016 21:49:55 ]
  maandag 5 december 2016 @ 14:08:26 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167117776
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 14:05 schreef Mies_poes het volgende:
Amsel, heerlijk de hele dag slapen O+

Burdie, hoe gaat het met jou en Kuiken?

Hoe pakken jullie het knippen/vijlen/bijten van de nageltjes van jullie baby aan? M. vindt het niet tof als ik ze afbijt/vijl/knip dus misschien kan het handiger?
Ontklauwen :+

Ik zou het doen als ze slaapt. Of zijn er misschien dingen die haar fascineren en waar ze rustig van wordt; liedje zingen, filmpje, speeltje?

Bloesem gefeliciteerd met je dreumes :D

Ikke wat een grote vent al :o Hier over drie weken naar het cb, ben wel heel nieuwsgierig al verwacht ik dat ze niet veel is aangekomen. Denk dat ze nog geen 7 kg weegt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Chanty op 05-12-2016 14:19:02 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167117885
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 09:24 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ja want lekker tegen mama aan is zoveel kouder dan in zo'n tochtige kinderwagen :')

Bloesem van harte! Wat zien die versieringen er leuk uit, en wat een fijne rustige kamer ook. Die van ons is een kleur- en rommelexplosie.

Oh en hoi allemaal, ik leef nog :W Een beetje dan. Baby had vorige week een nacht waarin hij slechts 1x wakker werd O+ Het was eenmalig, en geen idee wat nu het verschil maakte, maar hij kán het dus wel :o En verder is het het leukste en liefste en meest blije jongetje van de wereld, en hij heeft de allerliefste grote zus. En vrijdag ben ik vrij terwijl ze beiden naar de crčche gaan en dan ga ik de hele dag slaaaaaapen :)
M moest echt wel een vest, jas, sjaal en muts aan als het aan mijn schoonmoeder lag. Het liefst ook nog een skipak eroverheen. Ik zweet al als ik eraan denk :+

Fijn een bijslaapdag!

Goede stats Ikke! :D M hoeft pas 22 december weer voor prikjes. Eerder zaten ze helemaal vol, nouja okee dan maar :+
Ik heb het boek Eten voor de kleintjes van Stefan Kleintjes gekregen, hopelijk heb ik er wat aan :9

Mies, 1 van ons moet maar een andere username nemen :+ Haha
Ik heb de nagels van M 1 keer geknipt, toen vond ze het wel prima. Was vlak na het verschonen :+ De rest van de tijd heeft mijn schoonmoeder het steeds gedaan :@ Lekker makkelijk wel :+
pi_167118217
Mies ik bedoelde jou ja. Liep wel een leuke vent bij trouwens ;)

Ik knip de nageltjes voor de tv :+ bumba doet wonderen.

Amsel dat klinkt als een goed vooruitzicht. Lekker ongestoord slapen

Nectarientje ik laat stijn ook altijd in de kinderwagen bak slapen. En als hij dadelijk groter is dan in t campingbedje. Maar dat is wel een stuk groter dan zn tentje en met ov niet heel handig
pi_167118441
Ik knip haar nagels als ze bij mij op schoot naar YouTube kijkt, naar het liedje van pim en pom, of van alfred jodocus kwak.

Een bijslaapdag klinkt zalig, lijkt me ook wel wat. Of meteen een winterslaap.
pi_167118639
De mijne wordt nergens wakker van als ze slaapt, behalve als ik haar nagels af wil bijten :') ze trekt haar handjes echt terug. Eerlijk gezegd heb ik nog niet durven knippen :@ ga het straks toch maar proberen als ze op de commode ligt.

Thanks voor de tips!
  maandag 5 december 2016 @ 14:47:30 #121
52229 Chanty
pi_167118769
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 14:43 schreef Mies_poes het volgende:
De mijne wordt nergens wakker van als ze slaapt, behalve als ik haar nagels af wil bijten :') ze trekt haar handjes echt terug. Eerlijk gezegd heb ik nog niet durven knippen :@ ga het straks toch maar proberen als ze op de commode ligt.

Thanks voor de tips!
Bijten lijkt me echt veel enger eigenlijk!
  maandag 5 december 2016 @ 14:48:29 #122
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167118793
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 13:58 schreef ikke_84 het volgende:

Ik heb trouwens een heel tof boek gekregen van de goede sint 'samen eten' van Michela en Emanuela Chiappa. Daar kan ik wel wat mee.
geen pap/puree recepten toch? of wel? van wat ik gezien heb lijkt t mij een fijn boek. :Y
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:12 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb het boek Eten voor de kleintjes van Stefan Kleintjes gekregen, hopelijk heb ik er wat aan

Heb je de nieuwe druk? dan staan er wel wat meer gerechtjes enzo in :Y
pi_167119170
quote:
17s.gif Op maandag 5 december 2016 14:48 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

geen pap/puree recepten toch? of wel? van wat ik gezien heb lijkt t mij een fijn boek. :Y

Yep wel puree, maar ook fijngehakt of in stukjes. Dat stimuleren ze juist omdat ze anders gewend raken aan gepureerd eten. EN...het is pas vanaf 6 maanden ;)
Ik heb het boek nog niet goed kunnen lezen door alle drukte maar wat ik heb gelezen spreekt me wel heel erg aan
Deze keer wil ik alles zelf maken ipv potjes omdat Mats tot voor kort alleen avond eten uit een potje wilde }:| nu eet hij gewoon niks savonds :')
pi_167119216
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:47 schreef Chanty het volgende:

[..]

Bijten lijkt me echt veel enger eigenlijk!
Echt?
Met mijn mond kan ik prima voelen of ik in vel bijt of niet, met zo'n knipper lijkt het me veel spannender. We gaan het zien.

Haha Ikke, wat een vooruitgang :')
pi_167119228
@Buda
Ja volgens mij de nieuwste, heb nog niet echt kunnen lezen. Tijdens het bladeren zag ik wel wat dagmenu's staan, dat vond ik er al handig uitzien :+

@Ikke
Ook wel lekker makkelijk, niets eten :')
  maandag 5 december 2016 @ 15:09:49 #126
52229 Chanty
pi_167119307
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 15:05 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Echt?
Met mijn mond kan ik prima voelen of ik in vel bijt of niet, met zo'n knipper lijkt het me veel spannender. We gaan het zien.

Haha Ikke, wat een vooruitgang :')
Ik vind nagelbijten sowieso brrrrr :p maar lijkt me vooral eng dat de nagel kan inscheuren.

Ik heb met zo'n knippertje nog nooit in de vingers geknipt van mijn kinderen en knip de nagels vrij kort :) kijk altijd goed aan de onderzijde waar je het knippertje plaatst.
  maandag 5 december 2016 @ 15:46:48 #127
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167120119
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 15:03 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Yep wel puree, maar ook fijngehakt of in stukjes. Dat stimuleren ze juist omdat ze anders gewend raken aan gepureerd eten. EN...het is pas vanaf 6 maanden ;)
Ik heb het boek nog niet goed kunnen lezen door alle drukte maar wat ik heb gelezen spreekt me wel heel erg aan
Deze keer wil ik alles zelf maken ipv potjes omdat Mats tot voor kort alleen avond eten uit een potje wilde }:| nu eet hij gewoon niks savonds :')
ahja ik ben echt van de rapley en ik wil echt gezinsrecepten, dan toch maar eens in de boekenwinkel er in bladeren
pi_167123739
Kom ik thuis zie ik Emmy met een boekje over haar hoofd en ze loopt te trappelen en te gieren van het lachen, terwijl mijn man roept: Emmy waaaaar ben je? Ik kan je niet vin-den?
En dan trekt ie het boekje weg en begint ze helemaal te schateren
O+ O+ O+
pi_167123837
Bloesem, van harte!!! Komt er nog een mooie compilatie foto als afscheid hier?

Nouk, wat fijn dat het drinken zo goed ging, heb je de beker al geprobeerd?

MissIes, wat een onaardige opmerkingen zeg. Kan me goed voorstellen dat je dan even genoeg hebt gehad weer. :X

Nazil, hoe is het gegaan met het spiraal plaatsen?

Vivi, zeker erg van genieten hoor. Dat echte op mij slapen is ook zeldzaam geworden hier, meestal worden ze dan toch te nieuwsgierig naar de omgeving. En dan te bedenken dat ik halve dagen met twee slapende mannetjes doorbracht, tijd vliegt... O+ ;(

LeSage, kan me zo voorstellen dat sinterklaas nu écht en extra betekenis heeft. Gaat alleen maar leuker worden de komende jaren!

Amsel, wat leuk om weer eens van je te lezen! Wat klinkt het fijn, hopelijk doet de dag slapen je goed. Gaat het verder thuis ook weer wat beter?

Nectarientje, geen ervaring met het tentje, hier een xxl reisledikant mee. Het lijkt me wel heel praktisch met ov.

Ikke, wat een maxibaby heb je daar haha! Mijn kleinste weegt dat nog niet met 7,5 maand haha.

Nageltjes hier met een miniknipper als ze moe zijn na een badje, gaat prima. Moet ze elke week wel knippen, groeit echt zo snel!

Arja wat schattig O+

Nouk, het is idd daarom wel een betere keuze, maar wel echt een heel stuk verderop (zo'n 200 km). Nu werk ik even niet, maar het wordt dus alles weer opbouwen... Werk, sociaal netwerk etc. Maar het betekent ook hoop op andere dingen loslaten en accepteren dat het is wat het is.

Ik heb hier zo'n lol gehad met de jongens net, ze tijgeren steeds sneller en mijn bijzettafeltje met chromen poot is de bom, dus samen er heel hard op slaan en maar schaterlachen. O+ O+

Oh hebben de moeders met draaibabies ook dat hun baby snachts als ze wakker worden gaan omdraaien. Heb nu al paar keer gehad dat ik wat geschuifel hoorde en in het donker voelde (cosleeping yay) en dan lagen ze op hun buik verbaasd rond te kijken. :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Madivi op 05-12-2016 18:58:00 ]
pi_167124707
Ik droomde vannacht dat ze ineens toen ik wakker werd naar het voeteneind kroop heel snel en ik haar nog net op kon vangen :'). En vervolgens kroop ze alsnog van bed af alsof het de normaalste zaak van de wereld was en maakte volzinnen nog voor ooit een woord te hebben gezegd :').
  maandag 5 december 2016 @ 19:31:27 #131
220609 Nouk84
pi_167125349
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 18:23 schreef Madivi het volgende:

Nouk, wat fijn dat het drinken zo goed ging, heb je de beker al geprobeerd?

Nouk, het is idd daarom wel een betere keuze, maar wel echt een heel stuk verderop (zo'n 200 km). Nu werk ik even niet, maar het wordt dus alles weer opbouwen... Werk, sociaal netwerk etc. Maar het betekent ook hoop op andere dingen loslaten en accepteren dat het is wat het is.

Ik heb hier zo'n lol gehad met de jongens net, ze tijgeren steeds sneller en mijn bijzettafeltje met chromen poot is de bom, dus samen er heel hard op slaan en maar schaterlachen. O+ O+

Oh hebben de moeders met draaibabies ook dat hun baby snachts als ze wakker worden gaan omdraaien. Heb nu al paar keer gehad dat ik wat geschuifel hoorde en in het donker voelde (cosleeping yay) en dan lagen ze op hun buik verbaasd rond te kijken. :D
Een beker van mij nog niet. Vandaag wel een tuitbeker gekocht maar die werd weer enorm geweigerd, maar dat kan ook komen omdat m'n schoonmoeder het idee had bedacht om een hele bakje pruimen te geven :') Fijn dat ze het lekker vond, ik ben benieuwd naar de poep explosie morgen of overmorgen :+

Ik snap dat dat lastig is idd. Ik hoop dat het je veel gaat brengen!

Wat heerlijk! En Arja, ook al zo schattig O+

Haha in bed wordt er nog niet echt gerold hier (maar toen ik dat vorige week tegen de buurvrouw zei over de box, werd er diezelfde nog in de box gerold :') ) Terugrollen gebeurt hier ook nog niet, dus hoop dat ze in bed pas gaat rollen als ze dat ook kan :')
pi_167125812
Emmy heeft nooit meer gerold sinds die ene keer dat ze het een paar keer deed.

Madivi tijgeren wat cute!
En druk lijkt me.

Enmy is ook steeds beweeglijker tijdens het verschonen. Trekt haar voetjes naar haar mond terwijl ze mijn vinger stevig vastpakt. Lastig die luier omdoen.
Ze heeft al sinds zaterdag niet meer gepoept dus ik verwacht zsm een poep explosie
pi_167125878
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2016 19:31 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Haha in bed wordt er nog niet echt gerold hier (maar toen ik dat vorige week tegen de buurvrouw zei over de box, werd er diezelfde nog in de box gerold :') ) Terugrollen gebeurt hier ook nog niet, dus hoop dat ze in bed pas gaat rollen als ze dat ook kan :')
Oei die pruimen-explosie haha. Extra grote luier om maar? Hier werkt alleen een tuitbeker met zachte tuit (pinguīn van avent), de harde gaat nog niet. Trucje kan zijn om tijdens het fles drinken ook even de tuitbeker te bieden, dan zitten ze al in de "drinkmodus".

Hier gaat het terugrollen ook alleen per ongeluk soms, ik moet ze dus weer terug leggen (ze blijven ook vrij stil, alleen wat verbaasde kreetjes). :') Vraag me af hoe lang we nog zo kunnen liggen zonder dat er één richting de rand van het bed racet.

Hoe hebben ander cosleepende ouders met oudere kindjes dat opgelost?

Arja, hier is t tegenwoordig ook poepluiers al worstelend verschonen haha. Tot nu toe helpt het wel om een bijzonder speeltje te geven, dan willen ze iig niet ook de luiers, zalf, vieze luier, doekjes etc etc proberen te pakken. :')
  maandag 5 december 2016 @ 19:49:14 #134
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_167125930
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 14:43 schreef Mies_poes het volgende:

Thanks voor de tips!
Knippen na een douchebeurt hier, dan zijn de nageltjes lekker zacht en soepel..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_167126261
Bedankt voor alle felicitaties O+ Geen compilatie Madivi, maar nog wel een foto update. Meisje is vreselijk verwend vandaag :o

SPOILER
Ze is ook wel een echte dreumes nu (zie hieronder) Ik ga jullie dus uitzwaaien. Tot snel in het dreumestopic :W

SPOILER
pi_167126267
Bloesem gefeliciteerd! O+ *O*

Knippen na het douchen wordt voor de echte kleintjes toch juist afgeraden?
pi_167126717
*smelt* Arja wat schattig O+ daar word je toch blij van.
Niet alleen om je dochter zo te zien maar ook je man met haar O+

Madivi :D ik snap ook niet hoe wij aan zn mega baby komen. Peuter was juist heel fijntjes.

Lijkt me een hele moeilijke keuze wat je hebt moeten maken. Hoop dat je in je nieuwe woonplaats een mooie nieuwe start kan maken samen met je jongens.
Een tweeling lijkt me zo pittig. Maar als je ze dan zo samen ziet keten dan smelt je toch O+

Nouk als het poepen nou nog niet lukt na al die pruimen :D hopelijk krijgt ze er geen krampen van :7
Mats heeft nooit uit een tuit beker gedronken die dronk uit een rietjes beker van de hema (daar zit geen antilek systeem op dus is makkelijker)

Buda ik wist dat jij van de rapley bent :D ik vind dat een beetje eng. Heb het wel geprobeerd bij Mats en dat is ook altijd goed gegaan maar ik vond het zelf gewoon heel spannend dus ben er maar mee gestopt :@

Aaaah bloesem O+
Tot in het dreumes topic :W

Dat dacht ik ook ophelia. Ivm inscheuren volgens mij. Maar ik doe het ook wel eens na het badje :D dan zijn ze mooi schoon en zacht
  maandag 5 december 2016 @ 20:30:21 #138
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167127489
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:10 schreef ikke_84 het volgende:
Buda ik wist dat jij van de rapley bent ik vind dat een beetje eng. Heb het wel geprobeerd bij Mats en dat is ook altijd goed gegaan maar ik vond het zelf gewoon heel spannend dus ben er maar mee gestopt

Ik vind het ook de eerste periode weer heel eng.
Ik blijf banaan bijvoorbeeld eng vinden terwijl ik precies weet hoe het aangeboden moet worden.
pi_167128148
Bloesem gefeliciteerd! *O*
Mies team nagelknippertje hier. Kan ik prima voelen of ik bij vel zit. Lukt mij aardig met L op mijn schoot die tv :@ kijkt.
Madivi ging goed! Plaatsen was wat minder leuk ( 'gaat het nog wel goed? Zo ziet het er niet uit namelijk...' Ja ga nu maar snel door :'() maar daarna ging het snel weer goed. Vanmiddag had ik er al geen last meer van en heb goed kunnen werken.

Ons manneke is ziekig ofzo :'( heel veel geslapen vanmiddag en toen ik thuis kwam begon hij uit het niets heel hard te krijsen, we hebben hem ruim een uur niet stil gekregen. Luier verschoond, fles wilde hij niet, wiegen, lopen, doek, alles geprobeerd, niks hielp. Toen maar in bad, dat hielp wel. Daarna heeft hij een heeeeeel klein flesje gedronken en viel toen in slaap. Dus we zien wel hoe de nacht gaat. Het eerste kwartier van de fles was hij ook alleen maar aan het sabbelen. Pas daarna had hij door dat het een fles was en geen speen. Geen verhoging ofzo verder, ik vermoed sprongetje icm buikpijn. Veel boeren, scheten en poep.
pi_167128482
Och Arja wat klinkt dat ontzettend fijn O+ hoe heerlijk thuiskomen is dat.

Madivi klinkt ook heel fijn O+

Nageltjes zijn geknipt en er zijn geen gewonden gevallen!
Ik heb mijn rooster van februari gekregen en hoewel ik heel lang vrij heb gehad, heb ik echt zo geen zin om weer te werken. Als het kon werd ik huismoeder :@
pi_167129123
Heel herkenbaar mies :'(

Nazil fijn dat je spiraal erin zit en je er daarna geen last meer van had.
Wat zielig van je mannetje. Hopelijk is het nu iig over, wat het dan ook is geweest

Ik ga naar bed :Z het sinterklaas weekend heeft er niet alleen bij de kids in gehakt maar ook bij papa en mama :D
pi_167129304
Ah bloesem wat een moppie en een mooie naam toch ook (lijkt op emmy's echte naam).

Ikke ja ik smelt dan ook echt van mijn man en van hoe zijn ogen oplichten als hij naar haar kijkt. Ze hebben ook nog eens dezelfde mooie ogen O+
pi_167136793
Dat klinkt heel lief Arja O+

Mijn schoonmoeder past altijd op M en mijn nichtje tegelijk. Mijn nichtje is 1 jaar ouder dan M. Eerst vond ze M echt eng, maar nu gaat ze M haar hoofd steeds aaien enzo O+ En ze wil graag brood delen, maar M heeft duidelijk geen interesse :')

SPOILER: lief dagboek
pi_167137147
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 21:12 schreef ikke_84 het volgende:
Heel herkenbaar mies :'(

Nazil fijn dat je spiraal erin zit en je er daarna geen last meer van had.
Wat zielig van je mannetje. Hopelijk is het nu iig over, wat het dan ook is geweest

Ik ga naar bed :Z het sinterklaas weekend heeft er niet alleen bij de kids in gehakt maar ook bij papa en mama :D
Misschien hebben wij wel gewoon het verkeerde beroep gekozen :P

Miez, ik zou daar ook verdrietig van zijn. Zeker omdat jij altijd daarheen ging mag ze nu ook eens naar jullie komen. Ik ben zo koppig dat ik echt niet weer daarheen zou rijden :@
pi_167141587
Vind ik ook niet kunnen Miezz, ik zou er ook niet naartoe gaan.
pi_167142579
Miez dat is niet tof -O-
SPOILER
Miez soms denken ik dat echt dat ik het verkeerde beroep heb gekozen :{ ik vind het werk echt heel leuk maar ik wil de weekenden en feestdagen bij mijn gezin zijn en dat is niet altijd mogelijk
Voordeel ervan is dat wel heel weinig opvang nodig hebben

Lief miez om je nichtje en M zo samen te zien *;
pi_167142815
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:14 schreef ikke_84 het volgende:
Miez dat is niet tof -O-
SPOILER
Mies soms denken ik dat echt dat ik het verkeerde beroep heb gekozen :{ ik vind het werk echt heel leuk maar ik wil de weekenden en feestdagen bij mijn gezin zijn en dat is niet altijd mogelijk
Voordeel ervan is dat wel heel weinig opvang nodig hebben

Lief miez om je nichtje en M zo samen te zien *;
Nu haal je ons door elkaar :+ Al denk ik soms ook dat ik het verkeerde beroep heb gekozen

SPOILER
  dinsdag 6 december 2016 @ 14:30:45 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_167143057
Maar miezziej, ik lees nergens dat ze verwacht dat jullie bij haar komen toch?
Of is dat voor jou wel een soort harde vereiste met kerst, dat jullie bij elkaar zijn?
disclaimer
pi_167143249
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:30 schreef Stormqueen het volgende:
Maar miezziej, ik lees nergens dat ze verwacht dat jullie bij haar komen toch?
Of is dat voor jou wel een soort harde vereiste met kerst, dat jullie bij elkaar zijn?
Nee, ik zou het gewoon leuk vinden. Ook omdat mijn zus M nog maar 2 keer heeft gezien.
Ik vind het jammer dat het zo verwaterd sinds mijn moeder weg is. Maar blijkbaar hebben mijn broer en zus daar minder moeite mee (mijn broer was er vorig jaar niet bij met kerst).

Mijn man heeft niets met kerst en ik vond het wel altijd heel leuk. Dus met zijn familie vieren we het ook al niet.
pi_167143433
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:22 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Nu haal je ons door elkaar :+ Al denk ik soms ook dat ik het verkeerde beroep heb gekozen

SPOILER
zou je niet daar kunnen blijven slapen en de volgende dag weer terug, dan?
pi_167143491
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zou je niet daar kunnen blijven slapen en de volgende dag weer terug, dan?
Nee, helaas.
Durf dat ook nog niet aan met M :@

SPOILER
  dinsdag 6 december 2016 @ 14:54:27 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167143708
Miezz, jammer is dat hč, als anderen een andere waarde hechten aan iets wat je zelf belangrijk vindt... Bij ons is dat ook, wij deden altijd heel veel moeite om met kerst beide families bij elkaar te krijgen, maar mijn familie blijkt dat toch niet zo belangrijk te vinden; mijn zus gaat bijvoorbeeld gewoon op wintersport met kerst. En ik merk dat er dit jaar ook ineens bij de schoonfamilie minder wordt gedaan met kerst... Ik vind dat heel jammer, maar je kunt het niet voor een ander invullen.
Wat ik wel weer heel tof vind, is dat ik nu zelf een gezin heb om eigen tradities mee te maken rondom de feestdagen O+. Met een baby heb je daar nog niet zo heel veel aan, maar hoe het de komende jaren zal gaan, heb je zelf in de hand. En je kind(eren) zullen daarvan later dan zeggen: "zo ging het bij ons vroeger thuis". O+.
KuikenGuppy
pi_167143746
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:22 schreef Miezziej het volgende:

[..]

SPOILER
:D hč sh*t :7 ik bedoelde idd mies

Ik zou het dan met haar overleggen. Geef aan dat je het zo gezellig vindt om het samen te vieren maar de reis niet ziet zitten.
En anders zou ik het toch doen want volgens mij hecht je er wel veel waarde aan om het samen te vieren.
Snap dat je die 5 uur lang vindt maar dat overleeft ze wel :Y
Wij gaan over 3 maanden naar Oostenrijk en ik zie er ook enorm tegenop om zo lang met 2 kleintjes in de auto te zitten maar toch doe ik het want oostenrijk, sneeuw, skiën O+
pi_167144293
Dat is ook waar Burdie O+

Ik ga het er nog even over hebben met haar en met man :Y

Ben benieuwd wat baby (geheugen, ik heb het niet... S toch? :@) van sneeuw zal vinden Ikke :9
  dinsdag 6 december 2016 @ 15:27:46 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167144532
Ikke, om die reden zijn wij vorig jaar met kuiken op wintersport geweest in Sauerland. Ik ben toch vooralsnog de enige die skiet en dan vind ik de paar pistes die daar zijn prima. En je rijdt het binnen een paar uurtjes. Afgelopen winter hebben we de wintersport overgeslagen ivm zwangerschap, maar hopelijk kunnen we dit seizoen weer gaan O+. Waarschijnlijk weer naar Sauerland, misschien kan Kuiken nu ook een lesje krijgen (kan dat, als je net/net niet 3 bent? Misschien nog een jaar wachten.). Oostenrijk doen we over een paar jaar wel weer, als beide jongens er wat aan hebben.
KuikenGuppy
pi_167144666
Ik denk dat Stijn er niet zoveel van vindt :D
Ik ben wel heel benieuwd wat Mats ervan vindt en of hij de latten op wil

Gisteren met het cb overleg gehad over het slechte drinken van Stijn. Zij gaf als advies om nog geen groente/fruit te geven voorlopig en te proberen 4 flessen te geven ipv 5.
Vanmorgen heeft hij maar 90cc gedronken maar daarna heeft hij 2 flessen van 180cc op *O* en hij haalt die 4 uur ertussen makkelijk.
Dus ik dacht even een positief berichtje over het advies van het cb ;) mag ook wel eens
pi_167144820
Positief berichtje over het cb? Dat mag niet hoor! :+
De arts van het CB vond ik niet zo. Ze zegt M haar naam ook steeds verkeerd, met een N ertussen ipv een K. Niet okee :+
De wijkvpk vond ik wel aardig, die hielp mij zelfs met aankleden van M tijdens het 2 weken bezoek omdat ik zo zat te prutsen :') Hahaha, ze zal ook wel gedacht hebben :P

En fijn dat het beter lijkt te gaan met de flessen! Misschien is hij gewoon niet zo'n grote eter?
pi_167145468
Ow dat is irritant ja als ze de naam van je kind niet goed zeggen }:| vooral als je het zelf dan een paar keer goed zegt maar ze stug 'hun' naam blijven zeggen.
Hier noemen ze Mats vaak Max ook nadat ik heb gezegd dat het MaTS is }:|
Mijn moeder kan de naam van het kindje van mijn vriendin niet uitspreken :') die heet Įem (Djem) maar ze blijft stug Sem zeggen haha

Burdie peuter is ook net 3 als we gaan. Als hij wil skiën dan kan dat zo niet dan gaan we lekker sleeën en wandelen. Dit is ook de eerste keer sinds dat we kinderen hebben dat we weer gaan.
Wij gaan eind maart dus we hebben er bewust voor gekozen wat hoger te zitten.
pi_167152894
Ik las positiviteit over t cb... :o

Miezziej klinkt alsof je t toch graag samen wil vieren, dan moet t te regelen zijn toch...

Verder niet bijgelezen. James is vandaag ter observatie opgenomen op verdenking van t rs virus...
;( mijn kleine kabouter aan de monitor. Dus ik logeer ook weer een nachtje in t ziekenhuis.
En thuis is man met Saar die ook flink ziek is... je zou je als mama moeten kunnen splitsen. :{ :'(
S. 2014
J. 2016
pi_167153463
Ah gossie gm ;(
Is James benauwd?
Wat naar dat allebei je kindjes ziek zijn.

Emmy had sinds zaterdag niet meer gepoept en vandaag moest ze een paar keer heel hard huilen en zich overstrekken van de pijn. Ze heeft huilend een paar keer een beetje gepoept ;(
Van de dokter moest ik met de thermometer en vaseline proberen wat op gang te brengen en dat lukte ook een beetje. Maar ze had echt pijn tijdens het poepen en er zat ook een klein beetje bloed bij.
We moesten ook wat olie door de melk doen en fruit geven en dat zou laxerend werken.

Mijn kleine bikkeltje is tussendoor altijd vrolijk, dat vind ik zo bijzonder bij kinderen.
pi_167153756
Je hoort hem rochelen... de huisarts zei: hij klinkt als een 70 jarige die al jaren een pakje per dag rookt...
Heeft pcm gehad want duidelijk ergens pijn. En nu ligt ie lekker te slapen.

Wat sneu van het (niet) poepen.
S. 2014
J. 2016
pi_167155602
Ach GM wat naar zeg ;( zorgen om je kindjes is niet leuk. Beterschap :*

Arja wat vervelend zeg.
Extra water geef je vast al?
Hopelijk is ze het harde deel nu kwijt en komt de rest snel
Naar om ze er zo mee te zien worstelen
pi_167158132
GM, wat zielig voor James ;( heel veel beterschap voor je beide kindjes :*

Arja, lastig hč, niet poepen.. S. had er afgelopen weekend ook echt last van. Ik probeer ook meer water te geven daarvoor. Gelukkig ging het vandaag een stuk soepeler.
Worden die van jullie ook bijna paars als ze persen? Ik denk ooit dat hij gaat klappen :')
pi_167163659
Hoe blij ik kan zijn met een goede poepluier :')
  woensdag 7 december 2016 @ 14:15:43 #165
220609 Nouk84
pi_167166773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:55 schreef Arja het volgende:
Hoe blij ik kan zijn met een goede poepluier :')
Haha, ja erg he. Ik heb dit nu al maanden en sta te springen bij de meest gore poepluiers :')
pi_167170060
Poepluiers *O*

Ik ga vanavond sporten.
Ik durf niet :')
pi_167173201
Mijn baby rolde zichzelf om vandaag, van buik naar rug. En bleef dat doen. Maf kind :o
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_167174765
Rollende baby's *O*
Sporten ging best prima. Ik gok op spierpijn morgen :+

M heeft iets nieuws. Tong uitsteken, dan lachen en dan weer tong uitsteken en op haar bovenlip zuigen :')
pi_167174833
We zijn thuis. *O* hij hield de zuuurstofwaardes goed en dan kunnen ze daar niet meer doen dan ik thuis (met n lading neusspray/pcm ) dus nu lekker samen op bed.
S. 2014
J. 2016
pi_167175085
Fijn gm en hoe is het met saar?
pi_167175133
Die van mij was aan het wiebelen op de rug en rolde daarmee om terwijl ik het matras induwde, en toen schrok ze van wat gebeurde er nou :D.
pi_167175801
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:58 schreef Arja het volgende:
Fijn gm en hoe is het met saar?
Nog steeds koorts, veel slapen, niet eten, hoesten dus ala dat morgen nog zo is gaan we weer richting huisarts...

Ik vier kerst in bed dit jaar denk ik. :P
S. 2014
J. 2016
pi_167182786
Fijn dat jullie weer thuis zijn GM! Beterschap voor iedereen, hopelijk gaat het snel beter. Al klinkt kerst in bed niet eens zo verkeerd :9
pi_167182929
Fijn dat jullie weer lekker thuis zijn Gm! Hopelijk zijn jullie snel weer allemaal fit.

Miez, hebben jullie al een besluit genomen over kerst? En hoe was het sporten?

Mijn baby sliep gistermiddag vier uur achterelkaar :o op schoot dus ik had na vier uur decubitus :+
Ze was bezig met een update, want nu kan ze ineens nog meer geluidjes maken, vindt ze het leuk om verschillende stofjes te voelen en wil ze meer spelen O+
Mijn baby *;
pi_167183607
Nee, nog geen besluit over kerst nog. Misschien ook wel gewoon kerst in bed :+
Sporten was wel weer leuk, ik heb weer een lesje Bodypump gedaan. Ondanks flink minder gewicht dan voorheen, vond ik het best een uitdaging :+ De spierpijn valt nog mee, maar de tweede dag is altijd erger zeggen ze toch? :P

Lekker middagdutje! Jammer van de decubitus wel :+

Wat is het rustig hier trouwens :P
pi_167185436
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Mijn baby rolde zichzelf om vandaag, van buik naar rug. En bleef dat doen. Maf kind :o
Snellerd :o

quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
We zijn thuis. *O* hij hield de zuuurstofwaardes goed en dan kunnen ze daar niet meer doen dan ik thuis (met n lading neusspray/pcm ) dus nu lekker samen op bed.
Wat fijn O+ hopelijk snel helemaal de oude
pi_167185575
Gm wat fijn! Lekker uitzieken nu.

Flo heeft ook een naar hoestje te pakken dus de nachten zijn prut hier. Mijn nare hoestje was snel over, ter compensatie ontwikkelde ik een bijholteontsteking. :')

Wat een snelle Marjolijn!

Flo vindt rollen nog altijd overbodig. Haar grote zus rolde op deze leeftijd de hele kamer door. Rare wezens die baby's.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 23:01 schreef LeSage het volgende:

Worden die van jullie ook bijna paars als ze persen? Ik denk ooit dat hij gaat klappen :')
Die van mij wordt over het algemeen alleen geel van achteren. :+
pi_167190114
Gm fijn om weer thuis te zijn bij allebei je kindjes. Hopelijk gaat het snel beter :*
Kerst in bed klinkt als een goed idee om bij te komen van alles

Miez heerlijk die spierpijn na het sporten 8-) dan weet je dat je het goed hebt gedaan.
Ik wil ook maar de fysio vindt het nog geen goed idee. Vanmorgen flink afgebeuld door haar :X
Stijn steekt ook steeds zijn tong uit :D lekker alles onder kwijlen en af lebberen

Wat knap van M marjolijntje. Kan hij dat Stijn ook even leren? Wel handig als je op je buik ligt dat je dan ook weer terug kunt met zn zwaar hoofd :D

Beterschap voor alle verkouden kindjes en onrustige nachten :*

Stijn is alweer 4 maanden *O* en hij is zoooo leuk O+
ik ben verliefd op mijn mannen *;
pi_167191350
Aaaaw leuk dat je zo gelukkig bent Ikke! O+

Ik wil M. graag een vast knuffeltje geven die ze ook mee naar bed kan nemen (handig als ze straks naar kdv gaat etc), maar weet niet of dat veilig is? Ze kan nu dingen pakken en stopt het in haar mond. Hoorde laatst van iemand dat haar zoontje z'n hydrofiel had gepakt en bezig was met stikken in dat ding :X lijkt me dat bij een knuffeltje dan hetzelfde kan gebeuren?
pi_167191953
GM, wat fijn dat jullie thuis zijn!!

Miez, heel veel respect voor je hoor! Sporten, ooit gaat het weer gebeuren, als ik ben uitgeworpen ofzo :')

Ikke, verliefd zijn op je eigen kinderen O+

Mies, ik geloof dat overal gezegd wordt dat het levensgevaarlijk is enzo, maar S. slaapt al heel lang met zijn knuffel en die is heel belangrijk voor hem. Meestal slaapt hij op zijn buik met zijn hoofd op de knuffel. Uiteindelijk is vrijwel alles gevaarlijk ;)
pi_167192055
Stijn slaapt ook met knuffel. Die leg ik voor het slapen tegen zijn hoofd aan en dan draait hij zijn neusje erin (genoeg lucht gaatjes eromheen hoor ;) )
Maar dat klinkt wel creepy van die hydrofiel :o zoiets kan natuurlijk ook met een knuffel(doekje) gebeuren lijkt me.
pi_167192084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 16:24 schreef LeSage het volgende:
Uiteindelijk is vrijwel alles gevaarlijk ;)
En dit idd
pi_167196711
Mijn hele dag staat in beetje in het teken van de BHS. Ik heb er geen gerust gevoel bij, slaap 's nachts erg slecht, ik blijf luisteren naar de babyfoon.

Zijn er ouders hier die er ook helaas mee te maken hebben? Hebben jullie tips? Mij breekt af en toe spontaan het angstzweet uit...
pi_167199328
Dank voor jullie meningen O+

Mijn baby heeft weer een update gehad en kletst nu nog meer, lacht meer, vindt veel meer grappig en probeert te rollen. Het gaat zo verschrikkelijk hard ;( maar wát een lekker ding O+
pi_167206141
Mies O+

Geen ervaring mee Koningshof. Maar breath holding spells zijn toch uiteindelijk ongevaarlijk? Als je heel moeilijk slaapt zou ik een ledikantje naast je bed zetten, ik slaap makkelijker met mini naast me dan met babyfoon. Misschien dat je met direct zicht eerder in slaap valt.
pi_167206475
Mijn baby is ziek :'( en ik heb hem aangestoken want ik had het gisteren. Vannacht al iets overgegeven blijkbaar en vanochtend met verschonen (beide keren geel) en net al de melk er met een noodvaart uit. Had het al enigzins verwacht dus oud boxkleed in de box gelegd. Nu ligt hij op mij te slapen. Hij is wel anders dan normaal maar doet zo zijn best om vrolijk te zijn tegen mij O+ en ik denk alleen maar kindje, je hoeft je niet groot te houden. Zo zielig :'(
pi_167208203
Beterschap nazil. Zo zielig.
pi_167209015
Wat zielig Nazil ;( beterschap voor je ventje.

M. zit in een sprongetje en ik las in de gele bijbel dat het nu heel fijn voor haar is om in haar blootje te zijn en haar lichaam te ontdekken dus dat heb ik gister gedaan. In haar blote billetjes op een kleed met een paar speeltjes en ze vond het te gek O+ ging ook veel meer bewegen dan anders, grappig.

Soof, hoe gaat het met jou en het afbouwen van de borstvoeding?

Wat een stormlooptopic is dit geworden zeg :')
pi_167209060
Mies dat bloot zijn fijn vinden herken ik, l vindt het heerlijk om verschoond te worden en dus even zonder broek te bewegen. Laatst heb ik hem in alleen een romper in de box gelegd en hij vond het heerlijk.

Hij ligt nu lekker te slapen en heeft iig 2x 30cc binnengehouden.

Het is idd vreselijk rustig hier.
pi_167209473
Beterschap Nazil ;( Fijn dat hij in ieder geval iets heeft binnengehouden!

M. slaapt soms met een knuffel en duwt die vaak ook tegen haar gezicht aan. Wanneer ze een beetje in slaap is gevallen laat ze hem los en is haar neus vrij. In de nacht slaapt ze eigenlijk altijd zonder knuffel. Wel vaak bij ons in bed. Dat raden sommige mensen ook af, maar ja he :+
  vrijdag 9 december 2016 @ 11:52:01 #191
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167209575
Nee hoor zelfs who en unicef raden samen slapen aan mits veilig op de juiste manier.
Nederland is wat veel dingen betreft echt moeilijker en veel minder kindgericht dan veel andere landen.
pi_167209678
Niet bijgelezen...

James is weer opgenomen, was teveel afgevallen, heeft het erg benauwd en is flink ziek...
Hij heeft nu zuurstof en krijgt zo ook een sonde. Dan kan hij even uitrusten en energie opdoen
S. 2014
J. 2016
pi_167209693
Gm -O- sterkte!
pi_167209797
GM ;( Sterkte! Hoop dat het snel beter gaat :*

@Buda
Ja klopt. Merk toch dat mensen vinden dat we M. daardoor 'verwennen' en 'verpesten'. Dus als iemand het vraagt zeg ik maar gewoon dat ze altijd in haar eigen ledikant slaapt :@ :')
In Vietnam slapen veel kinderen heel lang bij hun ouders of andere familieleden in bed. Mijn man is ook een gezonde volwassen kerel geworden dus ik geloof het allemaal wel :+
pi_167209947
Nazil beterschap voor je ventje. Fijn dat hij die kleine beetjes wel binnen houdt.
Wat zijn er toch veel mensen / kindjes ziek :{

Miez foei samen met je kind in 1 bed en dan ook nog een knuffel geven ;) lekker van genieten hoor
Ons peutertje kwam vannacht tussen ons in liggen *; ik kan daar zo van genieten als dat kleine mannetje een arm om me heen slaat en dan in slaap valt
Hij zei wel nog even dat sinterklaas weg was en dat papa bijna jarig is :D waar je snachts al niet mee bezig kan zijn (ja ik weet het verkeerde topic :7 )

Mies heerlijk om ze zo te laten spelen. En wat leuk dat ze weer wat kan, wat gaat ze snel!

Stijn trekt steeds zijn knieën onder zich als hij op zijn buik ligt. Hij komt zelfs een stukje vooruit :o alleen valt hij dan op zijn neus want hij neemt zijn armen niet mee :D

Gm ;( wat naar. Beterschap :*
Hoe is het met Saar?
pi_167210033
Saar lijkt eindelijk op te knappen... de koorts zakt en ze krijgt praatjes.
Mn moederhart is wel stuk en kan niet heel veel meer hebben... saar weer achterlaten, je zoontje aan allerlei snoeren... pfff ;(
S. 2014
J. 2016
pi_167210266
GM, wat zielig ;( hij is nu wel in goede handen, snel opknappen en mee naar huis!

Nazil, beterschap! Goed dat hij weer wat binnen heeft gehouden!

Mies, blote babybillen O+ mijn lievelings O+

Miezziej, niets zo heerlijk als een slapen baby'tje naast je in bed, toch? Als het niet anders werkt gewoon op die manier het beste ervan maken. En niet over liegen hoor, nou en wat die andere mensen daar van vinden :)

Ikke, bijna kruipen, knap hoor :D

Het is hier inderdaad best stil. Ik heb inmiddels internet en maandag is ons huis niet meer van ons, dus dan heb ik weer even tijd over ;)
Verder ook weinig te vertellen. S. is super gezellig, vrolijk. Hij staat af en toe los, wandelt heel wat af rond de tafel/bank. Hij eet goed en hij slaapt redelijk ( :') )
pi_167211068
Gm wat fijn dat Saar opknapt. Maar wat naar om haar weer achter te moeten laten ;( je kan je helaas niet opsplitsen en je mannetje heeft je nu ook nodig :* hopelijk doet de rust hem goed en krijgt hij door de sv weer wat meer spekjes.
Vreselijk is dat om je kindje zo aan alle toeters en bellen te zien ja ;(

Lesage fijn dat je snel weer wat meer tijd krijgt. En Internet *O* wat moeten we toch zonder :D
S O+ wat goed dat hij al zo rond stapt ook weer z'n leuke fase. Dadelijk die eerste losse stapjes O+ dan zijn ze zo trots

Ik ben na de geboorte van peuter een stuk weker geworden, maar nu ben ik dat helemaal :') ik vind alles leuk en lief en ik smelt overal van. Ik ben mijn ruggengraat kwijt :')
pi_167211772
Ach ja, lekker laten lullen die mensen die vinden dat je niet samen met je baby mag slapen. Lekker doen wat voor jullie goed voelt en fijn is. Baby's zijn maar zo jong klein, lekker van genieten hoor. En als er problemen later komen zie je het dan wel, denk ik dan ('je moet niet aan een speen beginnen hoor, daar kom je nooit meer van af, 'niet je baby op je laten slapen want dan wil ze nooit meer anders').
Zo slaapt M. meestal overdag op mij en ik vind het heerlijk. Zat mensen die dat belachelijk vinden, doen ze het lekker niet bij hun kindje toch ^O^
Ik zie er ook zo op dat de oma's straks op gaan passen :@ niet dat ik ze niet vertrouw, maar ze kennen M. nog niet zo goed dat ze altijd weten wat er aan de hand is. Ik weet dat wel en ik wil gewoon altijd voor haar zorgen ;(

Gm, wat kut dat James weer is opgenomen ;( het wordt echt tijd dat jullie leven weer in rustiger vaarwater terecht komt. Beterschap :*

Ikke, succes in je werk dan als je geen ruggengraat hebt :P Stijn op zijn neus moet er wel grappig uitzien :D

Nazil, fijn dat hij iig wat heeft binnengehouden.
pi_167211793
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:23 schreef Mies_poes het volgende:
Wat zielig Nazil ;( beterschap voor je ventje.

M. zit in een sprongetje en ik las in de gele bijbel dat het nu heel fijn voor haar is om in haar blootje te zijn en haar lichaam te ontdekken dus dat heb ik gister gedaan. In haar blote billetjes op een kleed met een paar speeltjes en ze vond het te gek O+ ging ook veel meer bewegen dan anders, grappig.

Soof, hoe gaat het met jou en het afbouwen van de borstvoeding?

Wat een stormlooptopic is dit geworden zeg :')
Het gaat niet zo heel super hier :o

Volgens mij een borstontsteking te pakken. En afbouwen terwijl je mannetje een sprongetje maakt is ook niet handig. Dan weer te weinig moedermelk in de koelkast gezet vanuit de vriezer, dus toch weer aan de borst. :') Misschien moet ik toch maar in 1 keer er mee stoppen. En dan elke keer afkolven en dan steeds iets minder vaak.

Vanaf volgende week is m'n gekolfde moedermelk op, dus dan kunstvoeding.

En m'n kleine ging na het sprongetje zowaar rollen van buik naar rug :o Prachtig O+
pi_167212200
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:46 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Het gaat niet zo heel super hier :o

Volgens mij een borstontsteking te pakken. En afbouwen terwijl je mannetje een sprongetje maakt is ook niet handig. Dan weer te weinig moedermelk in de koelkast gezet vanuit de vriezer, dus toch weer aan de borst. :') Misschien moet ik toch maar in 1 keer er mee stoppen. En dan elke keer afkolven en dan steeds iets minder vaak.

Vanaf volgende week is m'n gekolfde moedermelk op, dus dan kunstvoeding.

En m'n kleine ging na het sprongetje zowaar rollen van buik naar rug :o Prachtig O+
Oh au! Wat naar. Maar je gaat het stoppen toch wel doorzetten? Want las in het borstvoedingtopic dat je toch twijfelde.
Ik denk dat ik tot haar 18e bv blijf geven, kan me niet voorstellen er ooit mee te stoppen :')
Maar goed, ze blijft ook tot haar 18e bij ons op de slaapkamer slapen dus kan allemaal prima :7
pi_167212496
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:04 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Oh au! Wat naar. Maar je gaat het stoppen toch wel doorzetten? Want las in het borstvoedingtopic dat je toch twijfelde.
Ik denk dat ik tot haar 18e bv blijf geven, kan me niet voorstellen er ooit mee te stoppen :')
Maar goed, ze blijft ook tot haar 18e bij ons op de slaapkamer slapen dus kan allemaal prima :7
Hihi een puber aan de boob :D

Ja nog steeds lichte twijfel.

Fiets om 7.30u richting werk en de kinderen hebben tot 14.15 les. Nu woon ik 5 minuten van m'n werk vandaan, dus misschien dat ik dan naar huis kan om live te voeden? Maar dan zit hij wel midden in z'n muddagdutje.. en straks heeft hij eerder honger, dan moet ik toch gaan kolven. Oooooh lastig hoor!
pi_167212539
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:20 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Hihi een puber aan de boob :D

Ja nog steeds lichte twijfel.

Fiets om 7.30u richting werk en de kinderen hebben tot 14.15 les. Nu woon ik 5 minuten van m'n werk vandaan, dus misschien dat ik dan naar huis kan om live te voeden? Maar dan zit hij wel midden in z'n muddagdutje.. en straks heeft hij eerder honger, dan moet ik toch gaan kolven. Oooooh lastig hoor!
Kun je niet gewoon tussen de lessen door kolven?
pi_167212587
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:22 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon tussen de lessen door kolven?
Nouja we hebben een continurooster (werk op een basisschool) dus er zal dan vervanging moeten komen. Maar ik zit om de drie weken ook op het zwembad met de kinderen en daar kan ik niet kolven.
pi_167212683
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:25 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Nouja we hebben een continurooster (werk op een basisschool) dus er zal dan vervanging moeten komen. Maar ik zit om de drie weken ook op het zwembad met de kinderen en daar kan ik niet kolven.
Ik weet dat het in de praktijk vaak niet zo werkt, maar eigenlijk is dat het probleem van je werkgever. Heb je het al met hen besproken?
pi_167212696
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:25 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Als je bv geven echt heel belangrijk vindt en het wil blijven doen dan zou ik er echt een oplossing voor zoeken. Dan maar vervanging. En zwembad is geen hele dag toch? Nou ja, je hebt gewoon kolfrecht en ik zou daar gebruik van maken als je het echt wil :)
Die kinderen zouden wat mij betreft de boom in kunnen :@
pi_167212804
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:31 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ik weet dat het in de praktijk vaak niet zo werkt, maar eigenlijk is dat het probleem van je werkgever. Heb je het al met hen besproken?
dit, hoewel je het dan wel zsm moet gaan bespreken, want je kan niet verwachten dat ze ineens per morgen bv iets geregeld hebben...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167212813
Ik heb/had hetzelfde Mies. Ik vind het ook nog lastig om te werken en M dan achter te laten. Al gaat het altijd wel goed :P

Ik wil ook een rollende baby ;( Lijkt me zo grappig om te zien :P

Vervelend van de borstonsteking Soof. Succes met afbouwen en met een beslissing maken :*
pi_167212820
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:31 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt :Y Ik ga volgende week langs het werk. :)
pi_167212853
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:31 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Als je bv geven echt heel belangrijk vindt en het wil blijven doen dan zou ik er echt een oplossing voor zoeken. Dan maar vervanging. En zwembad is geen hele dag toch? Nou ja, je hebt gewoon kolfrecht en ik zou daar gebruik van maken als je het echt wil :)
Die kinderen zouden wat mij betreft de boom in kunnen :@
Ja true. Sowieso m'n kindje voor alles en iedereen O+
Nee zwembad geen hele dag maar wel weg van 10.30 tot 12.45. Rottijd. Geen idee of m'n boobs dat aankunnen, maar anders maar daarvoor nog een keer kolven.
pi_167212879
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:38 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb/had hetzelfde Mies. Ik vind het ook nog lastig om te werken en M dan achter te laten. Al gaat het altijd wel goed :P

Vervelend van de borstonsteking Soof. Succes met afbouwen en met een beslissing maken :*
Ik geloof ook wel dat het goed gaat, maar vind het niet leuk om bijv een oververmoeide baby aan te treffen als ik thuis kom. Want als M. huilt dan denken de oma's vaak dat ze haar moeten entertainen, terwijl ze dan meestal moe is. Ze krijgen een heel uitgebreide handleiding van me :+
Naja we gaan het meemaken, als het niet bevalt gaat ze een dag extra naar het kdv ;)

Hoe gaat het nu tussen jou en je schoonmoeder?
pi_167212882
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:38 schreef tombolafan het volgende:

[..]

dit, hoewel je het dan wel zsm moet gaan bespreken, want je kan niet verwachten dat ze ineens per morgen bv iets geregeld hebben...
Heb m'n directeur al ingeseind of hij wilde nadenken over eventuele kolfoplossingen maar dat ik er nog niet helemaal over uit was. Heb gelukkig een goede verstandshouding met hem :)
pi_167212896
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:38 schreef Miezziej het volgende:

Dank Miez! :*
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:44:26 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167212905
Hoe lang heb je nog verlof, soof?

Ik moet ook eens kijken tot wanneer mij verlof precies loopt, maar waarschijnlijk ga ik wel al eerder weer beginnen. Ik heb er juist zin in om weer te gaan werken, weer een beetje back to normal.
KuikenGuppy
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:54:18 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167213037
Vraagje, wanneer zijn jullie luiers maat 3 gaan gebruiken?
KuikenGuppy
pi_167213090
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:44 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang heb je nog verlof, soof?

Ik moet ook eens kijken tot wanneer mij verlof precies loopt, maar waarschijnlijk ga ik wel al eerder weer beginnen. Ik heb er juist zin in om weer te gaan werken, weer een beetje back to normal.
Half januari :)

En dat laatste klopt helemaal. Misschien dat het me daarom ook zo tegen staat om te kolven op het werk. Dan ben je nog weer druk met voedingen en baby terwijl ik op het werk misschien wel alleen collega en leerkracht wil zijn. En ja ik weet dat je 24/7 moeder bent ;) Maar ik hoop dat jullie me snappen.
pi_167213147
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:54 schreef Burdie het volgende:
Ik moest al eerder over naar maat 3 :@ Maar maak eerst deze ietwat te kleine maat 2 luiers op. Ach ja, af en toe een poeprand :')
  vrijdag 9 december 2016 @ 15:04:08 #218
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167213213
heb je dit schema zelf bedacht of samen met een lactatiekundige bedacht?
Afbouwen is soms moeilijker dan opbouwen, kan zijn.

F. is vandaag bij de orthopeed geweest om zijn heupjes na te laten kijken.
Omdat hij dwars lag de gehele zwangerschap met 1 been naar beneden en 1 been omhoog :D
dat in combi met zijn formaat was de reden voor een extra check maar alles helemaal perfect *O*
pi_167213282
quote:
Niet.

Fijn Buda!
  vrijdag 9 december 2016 @ 15:11:45 #220
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167213377
quote:
ik heb tot ruim de 2 maanden maat 2 gebruikt omdat hij een smalle bips heeft.
Hij past nu ondanks al goed voorbij de 7 kilo en bijna 70cm er ook nog wel in.
Alleen grote poepladingen zijn een issue, maar dat zijn ze ook in 3
  vrijdag 9 december 2016 @ 15:14:33 #221
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167213437
Trouwens kolfrecht is ook live voed recht, dus je zou t een beetje kunnen combineren.
Voeden voor werk en voeden tijdens de lunchpauze van de kinderen en dan erna.
Alles er tussen opvangen met kunstvoeding?
pi_167213461
quote:
Rond de 11 weken denk ik. Vast niet het antwoord wat je zocht :+
Ik vond maat 2 een beetje krap worden. Ik had nog een aantal over, maar had maat 3 ook al in huis. Even gepast, en ging prima. Na maat 2 op was dus over op maat 3. Ze woog toen denk ik 5,5kg ongeveer.

@Mies
Ja, gaat wel. Sommige dingen negeer ik gewoon, ik haal M gewoon op met de draagzak als ik dat wil enzo. Het loslaten gaat me ook steeds beter af. Al voel ik me soms nog wel echt zo'n moedertje ofzo :'). Mijn schoonzus wil naar Duitsland voor een dag en nacht en zou dan zonder problemen haar 7-weken oude baby in NL laten. Ik zou dat echt nog niet kunnen hoor. Als er wat is kan je niet langskomen enzo.

Nooit verwacht dat ik zo zou zijn, ik vond kinderen eerst helemaal niets :+ haha

Fijn dat alles goed was Buda!
  vrijdag 9 december 2016 @ 15:21:02 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167213571
Weken zeggen me niet zoveel :') Guppy weegt al meer dan 5 kilo :+.
KuikenGuppy
pi_167213647
M. is nu (denk ik) zes kilo en zit nog prima in maat 2.

Miez, knap dat je steeds beter kunt loslaten, dat is zo moeilijk! Ik zou mijn kleintje ook echt niet in nl achterlaten, maar een nachtje logeren bij de buren kan ik wel :P
pi_167213692
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 15:25 schreef Mies_poes het volgende:
M. is nu (denk ik) zes kilo en zit nog prima in maat 2.

Miez, knap dat je steeds beter kunt loslaten, dat is zo moeilijk! Ik zou mijn kleintje ook echt niet in nl achterlaten, maar een nachtje logeren bij de buren kan ik wel :P
Buren zijn ook een stuk dichterbij, dat scheelt :7

@Burdie
Dat dacht ik al :+
Als je vermoedt dat maat 2 te klein begint te worden kun je maat 3 een keertje proberen?

Welke luiers gebruiken jullie eigenlijk? Ik gebruik Pampers new baby en vind die eigenlijk wel fijn :P Het regent klachten op FB over de nieuwe Babydry, dus weet niet of ik die aan durf als opvolger :+ (Al denk ik dat maat 3 nog wel een tijd mee zal gaan :P). Las ook goede verhalen over kruidvat luiers, misschien een keer proberen.
pi_167213847
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 december 2016 15:04 schreef Budabuddumbam het volgende:
heb je dit schema zelf bedacht of samen met een lactatiekundige bedacht?
Afbouwen is soms moeilijker dan opbouwen, kan zijn.

F. is vandaag bij de orthopeed geweest om zijn heupjes na te laten kijken.
Omdat hij dwars lag de gehele zwangerschap met 1 been naar beneden en 1 been omhoog :D
dat in combi met zijn formaat was de reden voor een extra check maar alles helemaal perfect *O*
Schema in overleg met CB en op internet heb ik het schema ook meerdere malen zien staan. :) Maar het blijft lastig inderdaad. Alle borsten en baby's zijn anders. Ik kijk het nog even aan en anders is een belletje naar de lk niet verkeerd.

En wat fijn!!
pi_167213868
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 15:27 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Buren zijn ook een stuk dichterbij, dat scheelt :7

@Burdie
Dat dacht ik al :+
Als je vermoedt dat maat 2 te klein begint te worden kun je maat 3 een keertje proberen?

Welke luiers gebruiken jullie eigenlijk? Ik gebruik Pampers new baby en vind die eigenlijk wel fijn :P Het regent klachten op FB over de nieuwe Babydry, dus weet niet of ik die aan durf als opvolger :+ (Al denk ik dat maat 3 nog wel een tijd mee zal gaan :P). Las ook goede verhalen over kruidvat luiers, misschien een keer proberen.
Wij gebruiken kruidvat. Zijn een stuk goedkoper dan pampers en ik vind ze dikke prima. Alleen lekkage bij Heel Veel poep (ze poept eens in de vier dagen ongeveer).
pi_167213952
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 15:36 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Wij gebruiken kruidvat. Zijn een stuk goedkoper dan pampers en ik vind ze dikke prima. Alleen lekkage bij Heel Veel poep (ze poept eens in de vier dagen ongeveer).
M poept zo'n 4 keer per dag dus dat moet wel goed komen dan. Poepmachine :') :7
pi_167213999
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 december 2016 15:14 schreef Budabuddumbam het volgende:
Trouwens kolfrecht is ook live voed recht, dus je zou t een beetje kunnen combineren.
Voeden voor werk en voeden tijdens de lunchpauze van de kinderen en dan erna.
Alles er tussen opvangen met kunstvoeding?
Klopt. Het zou allemaal kunnen. :) Alhoewel wij bij de lunchpauze van de kinderen zelf maar 15 minuten pauze hebben. Ben dan ook benieuwd of de combi van kunstvoeding en moedermelk dan goed gaat. Kan het nu wel gaan uitproberen, maar ik moet het voor mezelf eerst duidelijk krijgen.
pi_167214747
Ah gm je baby aan slangetjes ;(
Ik hoop dat hij snel opknapt
  vrijdag 9 december 2016 @ 16:58:02 #231
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_167215410
-sorry, kind ramt op toetsenbord :D
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_167216732
Ik had Emmy vandaag in de box gelegd en toen ik weer terug kwam, had ze ineens een speen in haar mond :D
pi_167217836
Haha Arja wat een knap kind! :D
pi_167217994
Even een lief dagboek post :+
SPOILER
pi_167218375
Miespoes, ik hoop oprecht dat een van je ouders of schoonouders ook op fok zitten en al dat geklaag mee lezen... Wat een drama hč, opa's en oma's die graag voor je willen oppassen en die blij zijn met hun kleinkind
pi_167218606
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 19:25 schreef Cocobueno het volgende:
Miespoes, ik hoop oprecht dat een van je ouders of schoonouders ook op fok zitten en al dat geklaag mee lezen... Wat een drama hč, opa's en oma's die graag voor je willen oppassen en die blij zijn met hun kleinkind
Ahw lief dat je allereerste post op FOK! aan mij gericht is. Was vast een hele stap O+

Het gaat me in deze niet om hun maar om mijn vriend, beter lezen :s)
  vrijdag 9 december 2016 @ 19:40:26 #237
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167218778
ik vind dat echt gewoon not done. Als je afspraken maakt dan zijn die om je er aan te .houden.
En ik vind het van zijn ouders ook een beetje flauwe logica
pi_167218913
Haha kun je je voorstellen hoe hoog t zat.. Denk dat je vriend ook erg te spreken is over jou en hoe je over zn ouders denkt 👍🏼

En nu ga ik weer lekker terug naar lurken. Zet m op hč?!
pi_167219064
Ik snap het wel Mies. Nu komen grootouders niet veel over de vloer en weet ik dat man en ik op dezelfde lijn zitten. Maar ja, dat dacht jij ook..
Ik ben zo trots, ben railcatering voor uk aan het spelen. Treinreis van 2 3/4 u dus kon ook niet zonder voeding,toch happy camper hier :Y)
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167219106
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 19:51 schreef nectarientje het volgende:
Ik snap het wel Mies. Nu komen grootouders niet veel over de vloer en weet ik dat man en ik op dezelfde lijn zitten. Maar ja, dat dacht jij ook..
Ik ben zo trots, ben railcatering voor uk aan het spelen. Treinreis van 2 3/4 u dus kon ook niet zonder voeding,toch happy camper hier :Y)
Goed bezig! :D heb je je uk in de draagdoek?
  vrijdag 9 december 2016 @ 19:54:23 #241
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167219127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 19:45 schreef Cocobueno het volgende:
Haha kun je je voorstellen hoe hoog t zat.. Denk dat je vriend ook erg te spreken is over jou en hoe je over zn ouders denkt 👍🏼

En nu ga ik weer lekker terug naar lurken. Zet m op hč?!
Fijn! doei he

Bovendien ben je niet verplicht om mensen aardig te vinden die over je grenzen gaan.
Dus ik hoop dat die vriend van dr gewoon snapt dat hij zijn ouders daar aan moet houden.
pi_167219625
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 19:53 schreef Mies_poes het volgende:

Goed bezig! :D heb je je uk in de draagdoek?
Heenweg in de wagen, halverwege de dag werd ze moe zonder te willen slapen dus slapen in de doek bij paps, nu catering en straks weer slapen in doek *; Wagen is handig om de tassen in te vervoeren :+

Och gm, je kleine man weer in het ziekenhuis. Hoop dat hij snel aansterkt :*

Arja, wat handig! Nu nog duidelijk maken dat ze dr speen 's nachts ook wel zelf kan pakken. Of maakt ze jullie daarvoor niet wakker?

quote:
Wij rond de twee maanden. Na vier doorlekpoepluiers op 1 dag overgestapt en sindsdien geen lekkage meer *klopt af
Nog wel behoorlijk wat maat 2 over maar geloof dat we bij de etos mogen ruilen voor een maat groter zonder bon :)

[ Bericht 19% gewijzigd door nectarientje op 09-12-2016 20:22:44 ]
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167220013
Haha, wagen gebruiken wij ook veel voor vervoer van spullen :D
Ik heb trouwens een draagshirt gekocht, vet schattig

Vraagje over kinderopvang en slapen:
M. slaapt bijna altijd op mij en valt dan ook bij mij in slaap. 's Avonds leg ik haar in haar bedje en blijf ik bij haar tot ze slaapt. Vanaf maart gaat ze een dag in de week naar het kdv en zal ze zelf in slaap moeten vallen. Moet ik daar nu mee gaan oefenen of loopt dat wel los omdat het een andere omgeving is en alles anders is?
Vind het nu nl erg fijn dat ze bij mij slaapt dus wil er liever niet aan sleutelen, tenzij het een probleem op kdv wordt...
pi_167220163
Maart? Dat is nog lichtjaren ver weg! Daar zou ik me nog lang niet druk om maken hoor :)
  vrijdag 9 december 2016 @ 20:35:39 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_167220214
En tegen die tijd ben je het waarschijnlijk echt hartstikke beu dat ze alleen op jou in slaap valt :+
disclaimer
pi_167220584
Ja maar misschien is het handig om op tijd te beginnen met oefenen als het nodig is :P
pi_167220685
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:44 schreef Mies_poes het volgende:
Ja maar misschien is het handig om op tijd te beginnen met oefenen als het nodig is :P
Hoef je echt niet te oefenen :) Dat komt helemaal goed. Mini valt hier trouwens nog steeds altijd bovenop me of naast me in slaap O+ Bij m'n ouders gaat ze gewoon slapen :)
  vrijdag 9 december 2016 @ 20:47:59 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_167220731
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:44 schreef Mies_poes het volgende:
nee, ja weet je. Ze gaat daar echt wel slapen. Jij bent er immers niet dus de optie "op mama liggen" is er simpelweg niet ;)
Het is nu nog wat vroeg voor je om er aan te denken maar het is niet meer dan loslaten. Gewoon naar je werk gaan en er op vertrouwen dat het goed komt. Dat doet het namelijk vrijwel altijd. ;)
disclaimer
pi_167220732
Toen L. Voor het eerst naar de kdv ging kon hij überhaupt overdag niet in z'n bed slapen. Het kdv redt zich er prima mee, ze hebben ook een kinderwagen waar hij vaak in slaapt, en ondertussen kan hij steeds beter overdag in zijn eigen bed slapen en op de kdv oefenen ze er ook mee.

Ben toch naar de ha gegaan straks. Hij heeft nog geen uitdrogingsverschijnselen en was nog goed actief en heeft voldoende reserves. Goed in de gaten houden, kan een paar dagen dat hij de helft van normaal drinkt en dat is prima. Veel kleine flesjes aanbieden. Hij heeft vanavond inderdaad een keer of 3 20cc op en wat theelepels ors. En geheel tegen verwachting in slaapt hij nu gewoon in z'n eigen bed! Hele dag niet van mijn zijde geweken en box was jengelen maar dat avondritme zit er blijkbaar zo diep in dat het zelfs werkt als hij ziek is.

Ik twijfel alleen nog tussen wakker maken vannacht voor wat drinken..
  vrijdag 9 december 2016 @ 20:49:06 #250
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167220775
Bij mijn kinderen die altijd op mij sliepen ging het op het kdv echt prima :Y
pi_167221007
Nazil, het advies van mijn huisarts was om dr lekker te laten slapen en aanbieden als ze ervoor komt. De slaap is ook hard nodig, zeker als ze ziek zijn. Beterschap voor je ukje.
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167221120
Dank voor jullie meningen O+

Ach Nazil, het gaat nog niet beter dus? ;( je arme ventje...
pi_167221305
Nou ja niet beter in de zin van geen honger, maar vanaf een uur of 3 iig niet meer ge-projectiel-braakt (ofzo). Dus flesjes van 30cc aangeboden en die gingen ook niet op. Ik denk dat hij over de hele dag nog geen 200cc binnen heeft gehouden. Verder is er eigenlijk niks aan de hand. Hij is vrolijk, alleen wat rustiger en slaperiger. Je merkt dat het hem niet helemaal lekker zit maar niet dat hij echt ziek is.
  vrijdag 9 december 2016 @ 21:03:09 #254
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167221314
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:48 schreef Nazil het volgende:

Ik twijfel alleen nog tussen wakker maken vannacht voor wat drinken..
je kan ook gewoon een droomvoeding geven, flesje slapend geven lukt vaak ook gewoon. hoef je niet wakker te maken maar wel de voeding.
pi_167221384
Slaapt je kleintje normaal door Nazil? Zo ja dan zou ik dat nu ook lekker zo laten, laat hem maar zelf komen.

Vervelend mies dat er zo over je grenzen gegaan word en dat je vriend niet op dezelfde lijn zit...

James is nog wel benauwd en krijgt t grootste gedeelte van zn voeding via de sonde omdat hij de kracht niet heeft om de fles leeg te drinken. Mijn kleine kabouter.. ik voel me zo machteloos als hij ligt te vechten voor wat lucht
;(
En toch ondanks dat hij zich lamlendig voelt lacht hij naar elke verpleegster aan zn bed... charmeur O+

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_167221414
Kan ik idd ook nog proberen! Meestal als jij in slaapt valt tijdens een fles stopt hij met drinken of verslikt hij zich, maar ik kan het proberen.

Overigens was de ha puur omdat ik er langs kwam toen ik de ors haalde en even advies wilde van de assistente. Die gelijk zei haal hem maar op :') ik was niet de enige met een ziek kind in de wachtkamer. Ha zei dat ze eigenlijk altijd wel gelijk de baby's langs lieten komen, al is het maar voor de geruststelling. Wel fijn.

Gm hij slaapt idd door. Wat zielig aan al die slangetjes :'(

Één voordeel aan al dat braaksel: onze bankdekentjes hebben ook weer een wasbeurt gehad. Mijn deken is gewoon wit! Helemaal niet crčme met zwarte vlekken :') (teller staat op 3 wassen - dat is alleen van wat vandaag vies is geworden. Ik heb z'n dure koeka deken in de ledikant maar even vervangen door een oude wiegdeken)
pi_167221571
Gm al die slangetjes :'( Wel fijn om te zien dat z'n charmes het nog doen O+

Nazil, arts hier laten baby's tot drie maanden ook altijd komen. Moeders bellen niet voor niets aldus mijn arts en schijnt dat sommige aandoeningen bij zulke kleintjes ook een meer atypisch verloop hebben.
Haha, laat je verrassen door de kleur van het beddengoed :D
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167221870
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:10 schreef nectarientje het volgende:
Gm al die slangetjes :'( Wel fijn om te zien dat z'n charmes het nog doen O+

Nazil, arts hier laten baby's tot drie maanden ook altijd komen. Moeders bellen niet voor niets aldus mijn arts en schijnt dat sommige aandoeningen bij zulke kleintjes ook een meer atypisch verloop hebben.
Haha, laat je verrassen door de kleur van het beddengoed :D

Die drie maanden is hij net voorbij maar het was wel heel fijn dat ik voor het weekend nog ff mocht komen. En ergens wist ik wel dat er niks aan de hand was maar ff een deskundig oog er naar laten kijken is wel prettig.

Beddengoed hoop ik morgen schoon, ik verwacht dat het nat met witte vlokjes wordt en mijn nachtmerrie is als er pindakaas met stukjes overal zit. We gaan het meemaken.
pi_167222220
Met een ziek kind het weekend in is niet fijn nee.
Madam heeft hier vandaag erg weinig geslapen overdag maar dat maakt ze nu helemaal goed terwijl dit normaal dr huiluurtje is. Dit is wel net wat relaxter in de trein ^O^
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167223407
Wat zielig, Nazil en GM, die zieke baby'tjes. Ik hoop dat ze de nacht goed rusten en morgen weer een stuk fitter zijn!

SPOILER
pi_167224482
Dank voor je uitgebreide reactie LeSage :)
SPOILER
pi_167224692
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 22:50 schreef Mies_poes het volgende:
Dank voor je uitgebreide reactie LeSage :)
SPOILER
SPOILER
pi_167224767
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 23:00 schreef LeSage het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_167224791
Ik vind dat Mies_poes het heel goed doet door naar M's behoeften te handelen. Ik vind dat krachtig want volwassenen kunnen wel even inschikken een baby kan dat nog niet. Die heeft juist de veilige omgeving nodig die haar ouders kunnen bieden en soms is dat idd door het avondritueel fijn met z'n drieën te doen. Rust van baby gaat voor entertainment van schoonouders. Dat doet Mies_poes geheel uit liefde voor haar M <3, dat zouden haar schoonouders ook mogen doen.

Ze erbij betrekken kan op veel andere manieren en momenten, zoals je al aangeeft in je laatste post LeSage, hoeft niet per se op dat avondritueelmoment :).
pi_167225022
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 23:07 schreef Unihipili het volgende:
Ik vind dat Mies_poes het heel goed doet door naar M's behoeften te handelen. Ik vind dat krachtig want volwassenen kunnen wel even inschikken een baby kan dat nog niet. Die heeft juist de veilige omgeving nodig die haar ouders kunnen bieden en soms is dat idd door het avondritueel fijn met z'n drieën te doen. Rust van baby gaat voor entertainment van schoonouders. Dat doet Mies_poes geheel uit liefde voor haar M <3, dat zouden haar schoonouders ook mogen doen.

Ze erbij betrekken kan op veel andere manieren en momenten, zoals je al aangeeft in je laatste post LeSage, hoeft niet per se op dat avondritueelmoment :).
Hm, ik vind samen in bad doen echt wat anders dan entertainment. Het is ook banden maken met je grootouders. De opa en oma die nu nog leven zijn voor mij nooit betrokken geweest, waardoor ik geen band met ze heb. Ik vind dat dus een groot gemis.
Maar goed, de manier waarop is niet perse van belang, maar ik hoop van harte dat de directe omgeving van een kind de kans krijgt om een sterke band met ze op te bouwen, dat kan heel veel later zelfs nog belangrijk zijn.
Bij mij zijn het vooral vrienden van mijn ouders geworden, die belangrijk zijn, en die zijn nu nog steeds heel waardevol.
pi_167225088
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 19:12 schreef Mies_poes het volgende:
Even een lief dagboek post :+
SPOILER
Mies, super van je dat je het uiteindelijk gewoon hebt gezegd. En vriendlief mag je de volgende keer wel wat meer bijstaan, of het nou ongemakkelijk is of niet. Als je samen afspraken maakt moet je er allebei aan houden en als hij zich er toch niet prettig bij voelt dan moet hij dat maar zeggen. :)
En ik heb hetzelfde een beetje bij mijn schoonouders hoor. Die zijn dol op hun kleinkind en ik gun ze een liefdevolle band, maar dat betekent bijv. niet dat ze hem wakker mogen maken voor hun entertainment. Ik (wij) hebben ook grenzen en die geven wij ook wel aan.

En ik besef me echt dat ik dankbaar mag zijn voor onze gezonde (schoon)ouders die ontzettend gek zijn op hun kleinkind. Handen dichtknijpen.
pi_167225101
En Nazil en GM, beterschap voor jullie kleintjes. Bweh. ;(
pi_167225393
Mies wat heb je lang verlof. Wat is je geheim :D

Emmy slaapt nog steeds nauwelijks als ze bij de oppas is. Dit is niet iets dat we hadden kunnen voorzijn of oefenen. Ik zou er gewoon lekker van genieten en in maart wel verder zien
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 december 2016 @ 00:38:27 #269
416575 crew  Evenstar
pi_167226335
@Mies, wanneer zijn jullie je avondritueel begonnen (met hoeveel weken?)
pi_167227875
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 00:38 schreef Kyran het volgende:
Wij met een week of acht. Een paar weken daarvoor was het 's avonds alleen maar onrustig zijn en huilen als we beneden waren, op de slaapkamer werd ze altijd rustig. Blijkbaar kreeg ze beneden te veel prikkels. Sinds het avondritueel slaapt ze als een roosje (19-2-7). Blijkbaar vindt zij het erg prettig om 's avonds boven te slapen ipv op ons.

Arja :D ik heb vakantie opgenomen tot begin februari, kdv heeft alleen pas plek vanaf maart.

Over mijn schoonouders en M: ik gun ze een hele goede band, heb zelf ook een goede band met mijn oma dus ik weet hoe fijn dat is. Ze gaan ook 1x in de 2 weken oppassen dus genoeg tijd om een band op te bouwen, hoeft alleen niet tijdens het badje :)
  zaterdag 10 december 2016 @ 07:47:01 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167227986
Gup is maar 1x wakker geweest vannacht ipv 2x. O+ Slaap O+!
KuikenGuppy
  zaterdag 10 december 2016 @ 07:56:39 #272
220609 Nouk84
pi_167228005
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 00:38 schreef Kyran het volgende:
Ik weet dat je vraag niet aan mij gericht is, maar hier met 8wk. Met een week of 10 lag ze rond 7u op bed iedere dag. Overdag hetzelfde toegepast en met een week of 10 sliep ze ook overdag in bed.

Mies; alles is wel gezegd denk ik.

Sterkte voor de zieke kleintjes! Hoe is de nacht gegaan?
  zaterdag 10 december 2016 @ 07:57:39 #273
220609 Nouk84
pi_167228008
Wat lekker Burdie!
pi_167228041
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 07:56 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik weet dat je vraag niet aan mij gericht is, maar hier met 8wk. Met een week of 10 lag ze rond 7u op bed iedere dag. Overdag hetzelfde toegepast en met een week of 10 sliep ze ook overdag in bed.

Mies; alles is wel gezegd denk ik.

Sterkte voor de zieke kleintjes! Hoe is de nacht gegaan?
ongeveer het zelfde hier, alleen begonnen met standaard 22.00, daarna 20.00 en later werd dat vanzelf 19.00. Hij kwam vanaf 24.00/01.00 dus langzaam naar voren gehaald. En overdag vanaf +- 13 weken in eigen bed.

Burdie fijn!!

L is weer een stuk beter. Vannacht heeft man nog een klein flesje gegeven voordat hij naar bed ging, vanochtend werd hij 6 uur wakker en sindsdien al 4 kleine flesjes op (40-50cc per keer). Afkloppen maar er is nog niks uit gekomen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 08:19:00 #275
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167228081
Nazil fijn dat L. Weer een stuk beter is en goed drinkt!

Ach gm wat sneu dat kleine hummeltje aan al die draadjes :'( Hoop dat jullie snel weer thuis zijn.

Lekker burdie! Hier nog elke nacht 2 of 3 of 4x

Mies ik snap je wel een beetje hoor. O is bijna 2 en heb ik ook nog steeds het liefst voor mezelf :@ Al vind ik het ook heel fijn dat er zo ontzettend veel van mijn kindjes gehouden wordt en ze ze net zo geweldig vinden als ik O+
pi_167228143
Lekker Burdie O+

Nazil, fijn dat hij weer een stuk beter is :)

Bij ons werkt het niet om M. wakker te maken voor een voeding. Ook al verschonen we van te voren een luier, ze drinkt maar een paar minuten dus dat schiet niet op. Vind het ook helemaal prima zo :)
pi_167228400
Als je afspraken maakt moet een ieder zich daar gewoon aan houden, anders kan je net zo goed geen afspraken maken.
Gaat M elke avond in bad Mies? Ik wil M ook in de avond in bad doen, maar man wil dat niet. Weer eens Vietnamees bijgeloof dat dat slecht voor je is.. (je zou dan het altijd koud hebben later wanneer je oud bent). Soms best een uitdaging al die cultuurdingen :+

Bij het kdv maken ze soms foto's. Dit was gister O+ Verliefd op kerstboom.
SPOILER
pi_167228850
Goedemorgen allen!

GM, wat zwaar dat je kleine man in het ziekenhuis ligt. Heel veel sterkte daarmee.

Geen bijzonderheden hier. Ik heb het zwaar met mezelf, maar dat is elk jaar zo in december, dus we bikkelen door tot de vakantie, om dan neer te storten en lekker uit te rusten. Graag fiets ik opgewekt en dankbaar door het leven, maar deze maand heeft zeg maar teveel uitdagingen op elk front om dat vol te kunnen houden :') , dus dan wordt het meer een soort overleven en er in elk geval voor zorgen dat de kinderen een heerlijke decembermaand hebben. :P

Verder zijn hier de nachten slecht, soms door C, soms door mijn eigen stress, en dat maakt het helaas niet minder zwaar. Maar ook dat zal goedkomen.

Anyways, C is de meest vrolijke, grappige baby die ik ken en iedereen is gek op haar. Dat alleen al trekt me wel door deze maand heen, en de groten doen het ook erg goed! Volgende week 10minutengesprekjes, maar volgens mij zit dat allemaal helemaal snor. Ze zitten lekker in hun vel en genieten van alle cadeaus en gedoe.
pi_167228862
Dus, tot over een week of wat maar weer. Laters! :W :*
pi_167229108
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:21 schreef Miezziej het volgende:
Als je afspraken maakt moet een ieder zich daar gewoon aan houden, anders kan je net zo goed geen afspraken maken.
Gaat M elke avond in bad Mies? Ik wil M ook in de avond in bad doen, maar man wil dat niet. Weer eens Vietnamees bijgeloof dat dat slecht voor je is.. (je zou dan het altijd koud hebben later wanneer je oud bent). Soms best een uitdaging al die cultuurdingen :+

Bij het kdv maken ze soms foto's. Dit was gister O+ Verliefd op kerstboom.
SPOILER
Ahw wat lief O+ die kleintjes kunnen zo geīntrigeerd naar dingen kijken he.

Sinds kort gaat ze elke dag in bed, voorheen 1x in de 3 dagen. Sinds het ritueel doen we het dagelijks, ook omdat ze het fantastisch vindt :D
Moeilijk hoor, die cultuurdingen. Lukt het je man ook om zich aan jouw cultuur aan te passen?
pi_167229186
Sterkte groof :*

Miezziej wat lief O+

James heeft een onrustige nacht gehad, erg benauwd en zn ondersteuning is weer iets opgeschroefd.
Vandaag ook alle voedingen via de sonde zodat hem dat geen energie kost.
Mijn kleine dappere ventje. ;(
S. 2014
J. 2016
pi_167229463
Ah gm wat naar ;(

Groofs leuk om van je te horen. Sterkte met december.

Miez in nederland zeggen ze tegenwoordig ook dat elke dag in bad niet goed zou zijn voor de huid. Gezien emmys gevoelige huid doen wij dat ook niet. Woensdag weer naar de kinderarts.
Verder is zo vrolijkvrolijkvrolijk O+
pi_167229796
Gewoonmezelf, wat vreselijk rot dat James het zo zwaar heeft... Hopelijk geeft de extra rust hem gauw de kracht om er weer bovenop te komen zodat jullie gauw weer allemaal samen zijn. Veel sterkte, het is een zware tijd! Heb je wel wat hulp van familie en vrienden?
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:42:05 #284
220609 Nouk84
pi_167230168
Sterkte GM! Heel sneu ;(
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:43:37 #285
220609 Nouk84
pi_167230188
Hier om de dag in bad. Ze slaapt er wel goed door, maar ik vind het een enorm gedoe en niet nodig. Soms door tijdgebrek slaan we nog wel eens een extra dagje over..
pi_167230215
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:17 schreef Madivi het volgende:
Gewoonmezelf, wat vreselijk rot dat James het zo zwaar heeft... Hopelijk geeft de extra rust hem gauw de kracht om er weer bovenop te komen zodat jullie gauw weer allemaal samen zijn. Veel sterkte, het is een zware tijd! Heb je wel wat hulp van familie en vrienden?
Mijn ouders springen bij zodat man ook af en toe hier kan zijn, en gelukkig vrienden die ook willen helpen, maar t is gewoon klote zo.
S. 2014
J. 2016
pi_167230391
@Mies, ja dat lukt wel. Ik denk dat we op dit moment wel een goede balans hebben :P Soms is ze onrustig in de avond en zou ik haar graag in bad willen doen omdat ze daar altijd rustig van wordt. Maar nu dragen we haar in de draagzak als ze onrustig is en dat werkt ook wel prima.

@Arja, ik bedoelde ook niet elke dag hoor, maar gewoon af en toe in de avond. We doen haar 2-3 keer per week in bad. Overdag ;) :P

Sterkte GM! ;( Zo sneu ;(
pi_167230511
Groofs :*
GM, je kleine menneke..

Miezz wat schattig O+

Uk gaat om de dag onder de douche met een van ons beiden. Gebruiken jullie iets van olie/wasgel? Wij smeren haar na het afdrogen in met olie, maar gebruiken niets tijdens het douchen.
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167230608
Ik hoor vaker dat mensen het badje zo'n gedoe vinden, maar ik snap dat niet :? Vriend kleedt haar uit terwijl ik het badje vul, tien minuutjes in bad en daarna droogt vriend haar af en kleedt haar aan terwijl ik een kruikje maak. Zijn we nog geen half uur mee bezig.
Wij douchen ook regelmatig met haar of gaan met z'n drieën in bad O+

Gm wat vreselijk ;(
pi_167230763
Het was bij ons ook nooit zo'n gedoe Mies, tot S. besloot dat liggen voor baby's is. Hij gaat nu alle kanten op en afdrogen/aankleden is een gevecht. Ach ja, het is wel een komisch gezicht, zo'n mannetje in zijn blote billen die van de commode af zou willen springen :')

GM, wat rot zeg, dat het nog steeds niet beter gaat ;(
pi_167231362
Gosh, mijn kind ligt heerlijk op mij te slapen, man ligt heerlijk naast me te slapen en ik moet naar het toilet en heb trek :P
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167231959
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:37 schreef nectarientje het volgende:
Gosh, mijn kind ligt heerlijk op mij te slapen, man ligt heerlijk naast me te slapen en ik moet naar het toilet en heb trek :P
Haha, het leven van een moeder :D
Mijn kind ligt al 2.5 uur op schoot te slapen en ik moet plassen als een reiger. Nog een uurtje probeer ik het vol te houden, daarna moet ik me echt aankleden :P
  zaterdag 10 december 2016 @ 13:33:17 #293
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167232375
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:06 schreef Mies_poes het volgende:
Ik hoor vaker dat mensen het badje zo'n gedoe vinden, maar ik snap dat niet :? Vriend kleedt haar uit terwijl ik het badje vul, tien minuutjes in bad en daarna droogt vriend haar af en kleedt haar aan terwijl ik een kruikje maak. Zijn we nog geen half uur mee bezig.
Wij douchen ook regelmatig met haar of gaan met z'n drieën in bad O+

Gm wat vreselijk ;(
ik denk dat die vrouwen het alleen moeten doen :) samen is het zo gedaan met 1 baby.
Maar ik zie mijzelf niet F elke dag badderen met alles wat er nog meer gedaan moet worden in de avond.
pi_167232593
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:04 schreef Mies_poes het volgende:
Haha, het leven van een moeder :D
Mijn kind ligt al 2.5 uur op schoot te slapen en ik moet plassen als een reiger. Nog een uurtje probeer ik het vol te houden, daarna moet ik me echt aankleden :P
Ik loop ook nog ongewassen in pyjama en moet zelfs nog ontbijten :@
Omdat uk gisteren overdag amper geslapen heeft, was elke voeding ook vrij kort omdat ze in slaap viel (om dan na tien minuten weer blij wakker te worden maar verder drinken ho maar). Dat haalt ze vandaag weer in. Had heel wat op mijn planning staan maar tot nu toe is het melkbar en bed spelen en douchen voor uk en paps. Oh well, is de meerderheid in huis tenminste fris en gevoed.
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167232627
GM ;( arme James. Heel veel sterkte :*

Baby's die op schoot slapen O+
Er bestaan ook grote luiers hč ;) misschien een idee die aan te doen voor je met je baby gaat zitten :P

Mats had eczeem dus die ging niet zo vaak in bad. Maar daarom doe ik Stijn nu maar 1x of 2x in de week in bad ook al heeft hij helemaal geen gevoelige huid. Hij vindt het wel heel lekker net als douchen. Sws vindt hij aan en uitkleden leuk :? Hij moet kei hard lachen als zijn armen uit de mouwen gaan of als de trui over zijn hoofd gaat. Kleine vrolijkerd O+

Wij gebruiken aldi luiers. Die zijn zo fijn. Alleen zijn die er pas vanaf maat 4. Daarvoor hadden we pampers en kruidvat. 1 pakketje etos (woezel en pip) luiers geprobeerd maar dat vond ik niks.

Nazil Beterschap met je mannetje. Fijn dat de assistente de arts erbij haalde. Hier zouden ze je gewoon weg sturen }:|
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 december 2016 @ 14:35:58 #296
416575 crew  Evenstar
pi_167233463
Bedankt voor de reacties allemaal :)

Blijft lastig. ZZ sliep hier 's nachts best goed door, maar de laatste paar dagen is ze onrustig en slaapt ze 's nachts niet meer door.

Overdag wil ze nauwelijks slapen, rond 16:00/17:00 is ze dan zo moe dat ze in slaap valt en dan wel 5-6 uurtjes weg is. Niet heel gek dat ze dan 's nachts niet meer 6-7 uur slaapt natuurlijk.

Vandaag is het ons (vooral door extra inspanning van Vivi) wel gelukt om haar rond 13:30 in bed te leggen en te laten slapen. Werd net met wat krampjes wakker, maar nu toch dik een uur in bed / aan het slapen, dus een kleine "win"voor ons :P Hopen dat ze nu tussen de slaapjes en voedingen door toch iets vrolijker wordt, want soms lijkt het alsof ze niet echt te genieten is.

Het gaat verder goed hoor, ze groeit goed, ze drinkt goed, ze laat aardig wat glimlachjes zien, maar soms hebben wij het idee dat ze toch niet helemaal vrolijk/tevreden is, maar denk dat dat een kwestie van een ritme vinden is.

Sterkte GM!
pi_167233563
Kyran, wij hadden dat ook toen T heel klein was dat hij overdag niet wou gaan slapen. Toen zijn we heel strikt gaan letten op hoe llang hij wakker was, en afhankelijk van leeftijd maar heel kort wakker en dan weer naar bed. In het begin was dat 45 minuten wakker en dan weer slapen, geloof ik. Dat hielp echt hier...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 december 2016 @ 14:47:44 #298
416575 crew  Evenstar
pi_167233664
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Kyran, wij hadden dat ook toen T heel klein was dat hij overdag niet wou gaan slapen. Toen zijn we heel strikt gaan letten op hoe llang hij wakker was, en afhankelijk van leeftijd maar heel kort wakker en dan weer naar bed. In het begin was dat 45 minuten wakker en dan weer slapen, geloof ik. Dat hielp echt hier...
Ik denk dat wij (zonder dat wij het echt door hadden) haar ook te lang wakker hebben "gehouden". Vivi kwam vandaag al terecht met de opmerking dat we meer tijd moeten besteden met haar in bed leggen, even rustig bij blijven zodat ze in slaap valt etc. Vandaag voor het eerst geprobeerd, ben benieuwd.

Het is soms erg makkelijk om te denken "oh ze slaapt niet, neem haar maar mee naar beneden". We leggen haar dan in de box, doen mobieltje aan of zetten een muziekje op en dan is ze even rustig, maar slapen doet ze niet. Ongemerkt is ze dan toch best lang wakker en gaat ze al weer snel hongersignalen laten zien, zodat je dan eigenlijk weer helemaal opnieuw begint met het riedeltje zonder dat ze ooit heeft geslapen ....

Goed, we leren iedere dag weer wat :P
  zaterdag 10 december 2016 @ 14:48:42 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167233679
Ik laat Guppy overdag ook niet zo lang slapen, dat doet 'ie 's nachts maar ;). Sowieso maak ik hem overdag wakker als het 3 uur na de vorige voeding is.
KuikenGuppy
pi_167234077
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier sluit ik me bij aan. Idd waren ze in het begin vaak maximaal een uur wakker (inclusief verzorging en voeding, dus maar een half uurtje "spelen"), op een gegeven moment werd dat een tijd 2 uur wakker en dan slapen en met het doorslapen werden het nog 2 slaapjes overdag.

Het heeft echt wat tijd nodig om de kleine signalen van je kind te leren herkennen zodat je voorkomt dat ze over hun slaap heen "hyperen".
  Manager PR/Moderator zaterdag 10 december 2016 @ 15:20:03 #301
269689 crew  Viv
pi_167234245
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:11 schreef Madivi het volgende:
Hier sluit ik me bij aan. Idd waren ze in het begin vaak maximaal een uur wakker (inclusief verzorging en voeding, dus maar een half uurtje "spelen"), op een gegeven moment werd dat een tijd 2 uur wakker en dan slapen en met het doorslapen werden het nog 2 slaapjes overdag.

Het heeft echt wat tijd nodig om de kleine signalen van je kind te leren herkennen zodat je voorkomt dat ze over hun slaap heen "hyperen".
In het begin deden we dat ook en dat werkte goed: wakker - verschonen - borstvoeding - knuffelen - terug naar bed. We hoefden toen nog niet op kleine signalen te letten want we zaten al snel aan/voorbij die 45 minuten wakkere tijd. Er zijn daarna 2 dingen veranderd: ze is ouder geworden en is dus langer wakker, en ze krijgt haar voedingen per fles en is dus korter bezig. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')