Nee niet echt. Helpt ook niet dat ik nu alleen zitquote:Op donderdag 1 december 2016 15:43 schreef ikke_84 het volgende:
Ik vertrouw mezelf niet met hete drank. Juist als ik denken 'niet knoeien, niet knoeien' dan gebeurt het. Of mijn baby besluit een ninja move te maken waardoor ik knoei.
En ik laat bezoek ook lopen naar hete drank of ze moeten het achter de bank op een speciaal hiervoor gemaakt schapje zetten.
Hoe voel je je miez? Kan je je ogen een beetje open houden?
Wij gaan de collectie rap door met meerdere verkleedpartijen per dagquote:Op vrijdag 2 december 2016 10:22 schreef Soof-87 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer het gespuug wat minder gaat wordenHeb hele leuke kleertjes voor M., maar zo'n grote slabber maakt het geheel niet echt af zeg maar
Maar zieliger is dat bij z'n nekje/keel/borst er rode vlekjes komen. De melk druipt natuurlijk daar heen. Probeer het altijd wel netjes te houden en droog te deppen en het in te smeren met vaseline.
2 pakken billendoekjes (etos en water wipes), klein potje sudocrem, gillette scheermes voor man en tijdschriften en reclame. Mwah het is dat de etos bij ons in het dorp is gekomen en ik er langs kwam, anders denk ik niet dat ik m opgehaald had.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:26 schreef Fieder het volgende:
R heeft 2 tandjeszn broer was vroeg met 4,5 maand maar dit is wel heel vroeg... mijn baby!!
Ik kreeg de ophaalbon van de Ouders van nu babybox. Kan iemand mij vertellen of het de moeite is om hiervoor de stad in te gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op vrijdag 2 december 2016 19:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goed om te weten dat ik niet voor die doos naar Gouda hoef.
Wat gaan ze hard Madivileuk!
Wauw Fieder, nu al aan de tandjes...
Hier gaat alles zn gangetje, druk met peuter en baby, maar James is een heerlijk ventje, tevreden en groeit goed. En gek op zn zus, die krijgt zn lachjes vaak cadeau.Liefffff!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens krijg je mail en na 3 maanden een brief over dat je de doos nog kan ophalen. Toen ben ik hem eindelijk op gaan halen want anders moest de printer naar beneden om de bon te printen en daar had ik geen zin inen de moeite ook niet waard achteraf.
(alleen mn man zei: komt goed uit dat scheermes, ik wilde er net een nieuw mesje op doen maar nu kan ik mij die 'moeite' ook besparen. Die was er dus wel blij mee.)
Ik heb echt nog geen idee, ben er nog niet zo mee bezigquote:Op vrijdag 2 december 2016 21:35 schreef ikke_84 het volgende:
6 maanden alweer![]()
Hoe zat t ook al weer? mogen ze dan brood? Of is dat pas laterik zit er echt niet meer in.
Een peuter is zo makkelijk die zegt gewoon wanneer die wil eten en wat hij wil hebben![]()
Ik hoop ook dat je morgen een hele volle poepluier mag gaan verschonen![]()
Heeft ze er ook last van of poept ze gewoon niet zo vaak?
Die nieuwe Dr Brown's (met groen ventiel) kun je ook zonder ventiel gebruiken. Tegen de tijd dat papflessen eventueel aan de orde zijn, zijn krampjes vanwege lucht bij de voeding dat niet meer. Zie https://www.drbrowns.nl/veelgestelde-vragen/quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nee door de spenen kan het allemaal wel, maar dr brown heeft zo'n ventiel in de fles tegen de lucht... daar krijg je dikkere voeding niet door denk ik. Maar goed dat zie ik dan wel. Kan dan idd altijd nog een difrax kopen.
Hier vanwege sterke zuigkracht ook veel gedoe om een goede fles/speen te vinden. Voorlopig zijn we uitgekomen bij de brede halsflessen van Dr Brown's met de prematurenspeen, daar doet ze - als je geluk hebt - een kwartier over.quote:De vernieuwde fles met groen ventielsysteem kan zowel met – als zonder het ventilatiesysteem gebruikt kan worden. Dit is vooral handig als de baby wat ouder is en over de probleemfase die lucht in de voeding veroorzaakt is heen gegroeid. Ook bij het geven van een wat dikkere voeding is dit prettiger.
Bedankt, daar was ik al bang voorquote:Op vrijdag 2 december 2016 17:06 schreef Nazil het volgende:
[..]
2 pakken billendoekjes (etos en water wipes), klein potje sudocrem, gillette scheermes voor man en tijdschriften en reclame. Mwah het is dat de etos bij ons in het dorp is gekomen en ik er langs kwam, anders denk ik niet dat ik m opgehaald had.
Ik ook hoor. Even niet dat gezeul met die wagen, in en uit de auto (ik kan lopend geen boodschappen doen helaas).quote:Op zaterdag 3 december 2016 19:06 schreef nectarientje het volgende:
Heb jij het ook naar je zin gehad Mies?
Ik vind het heerlijk om even zonder kind een boodschap te doen![]()
Onze druif slaapt en drinkt ineens veel meer vandaag. Ben benieuwd wat ze morgen ineens kan
Oh heerlijk Mies! Heb zelf gisteren Sint gevierd met mijn elftal, dat was ook super.quote:Op zaterdag 3 december 2016 18:30 schreef Mies_poes het volgende:
Ja niet echt een succes meer dit
Maar ik ben dol op mijn M.en dat is het melden wel waard
Gisteren ben ik voor het eerst weer een avondje zonder man en kind op stap geweest en heb eindelijk weer een biertje gedronken (en gekolfd op de wc vanwege stuwing) het was wel even goed om man het met kind uit te laten zoeken en ze hebben het super gehad.
Ja heerlijk! Heb er zo van genoten. En dan thuis komen en zo'n heerlijk meisje in haar wiegje zien liggenquote:Op zaterdag 3 december 2016 19:06 schreef nectarientje het volgende:
Heb jij het ook naar je zin gehad Mies?
Ik vind het heerlijk om even zonder kind een boodschap te doen![]()
Onze druif slaapt en drinkt ineens veel meer vandaag. Ben benieuwd wat ze morgen ineens kan
Wat denk je van een lekkere beautybehandeling?quote:Op zaterdag 3 december 2016 21:40 schreef Arja het volgende:
Ik moet een verlanglijstje voor kerstcadeaus maken, maar ik kan alleen maar dingen voor Emmy of mijn man verzinnen.
Oh my, ik ben zo'n moeder geworden.
(of ik verzin veel te dure dingen, zoals een dakkapel, of openslaande deuren
Vind ik al te veel gedoe om te plannen naast mijn werk en Emmy. Ik wil al tijden weer mijn wenkbrauwen laten epileren en verven en naar de mondhygieniste en de kapper is ook wel weer eens tijd.quote:Op zaterdag 3 december 2016 21:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Wat denk je van een lekkere beautybehandeling?
Dan ging ik de hele dag shoppen met mijn moeder (nu geen tijd voor of zin in) en dan kochten we cadeaus voor iedereen en koos ik kleding uit voor mezelf (kreeg ik dan voor kerst). Maar ben ook niet zo blij met mijn lijf en maat nu en wil nog afvallen.quote:Op zaterdag 3 december 2016 23:14 schreef nectarientje het volgende:
Ja, zijn dure grapjes inderdaad. Wat vroeg je andere jaren? Kun je daar nog iets mee?
Ja, dat weet ie. Maar eigenlijk is het een schatje hoorquote:Op zondag 4 december 2016 00:19 schreef Arja het volgende:
[..]
Dan ging ik de hele dag shoppen met mijn moeder (nu geen tijd voor of zin in) en dan kochten we cadeaus voor iedereen en koos ik kleding uit voor mezelf (kreeg ik dan voor kerst). Maar ben ook niet zo blij met mijn lijf en maat nu en wil nog afvallen.
Ik heb nu gevraagd: goede olijfolie, braadslee voor in de oven, kaarsen in aardetinten, handcreme van rituals, sloffen, badbruisballen, cadeaubon voor ici paris
Lesage wat jouw man dat hij wel wat van jou krijgt? Zo ja dan mag hij wel wat beter zijn best doen. Of ik hoop dat hij je in de zeik neemt als ie zegt dat hij niks heeft voor jou
Wat heb je gekocht? Ik zoek nog inspiratiequote:Op zondag 4 december 2016 00:24 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ja, dat weet ie. Maar eigenlijk is het een schatje hoorhij doet super veel in huis, zorgt altijd voor me. Alleen in cadeautjes is ie heel slecht. Naja, dat overleef ik dan ook wel weer
F1 voor op de xbox. Die wilde hij al een tijdjequote:Op zondag 4 december 2016 02:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat heb je gekocht? Ik zoek nog inspiratie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kinderen krijgen wel veel!
Haha, herkenbaar! Hier is het ook altijd even gemopper en dan.. 'snurk'quote:Op zondag 4 december 2016 11:38 schreef Arja het volgende:
Kan een baby van 5 maanden huilen al "bewust inzetten"?
Ik breng emmy net naar bed, zing voor haar, ze lacht naar me. Zeg weltrusten en loop weg. Ik hoor 3 snikken en doe dan de deur dicht. En het is stil
Razz, onze baby whisperer ❤quote:Op zondag 4 december 2016 11:41 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar! Hier is het ook altijd even gemopper en dan.. 'snurk'.
Is niet bewust denk ik. Volgens mij gaat het zo:
'Hey, mama is weg! WAT IS DEZE! MAM! .. hey.. oh fijn, m'n bed, oh m'n knuffels
! Goh ik ben eigenlijk best moe, hmm.. fijne speen.. ohja wacht, MAM! WAAR B.. zzZzzZzzz
'
Hoe bedoel je bewust? er voor kiezen anders dan ervaren?quote:Op zondag 4 december 2016 11:38 schreef Arja het volgende:
Kan een baby van 5 maanden huilen al "bewust inzetten"?
Semi-bewust ze heeft nog geen bewust keuze. Dat ze misschien al heeft geleerd dat ik kom als ze huilt.quote:Op zondag 4 december 2016 13:33 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Hoe bedoel je bewust? er voor kiezen anders dan ervaren?
Ja dat is ook een idee ja. Die flessenwarmer van Difrax gaat retour.quote:Op zaterdag 3 december 2016 20:01 schreef Arja het volgende:
je maakt toch net zo makkelijk een flesje warm door het even in een glas heet water te zetten?
Emmy is weer heerlijk vrolijk en ze lacht zo vaak met geluidjes en dan wil ik zo graag een paar hapjes uit haar nemen, zo lief en om op te vreten vind ik haar.
Ze heeft trouwens echt mollige, spekbeentjes
Dat heet toch gewoon communiceren? Baby kan niet veel anders dan huilen.quote:Op zondag 4 december 2016 13:47 schreef Arja het volgende:
[..]
Semi-bewust ze heeft nog geen bewust keuze. Dat ze misschien al heeft geleerd dat ik kom als ze huilt.
Maar de verklaring van razz klinkt ook aannemelijk.
Ik vond het gewoon wel grappig
Ik heb m zelf ook gebruikt (zeer intensief met twee tegelijk haha). Het piepen doet hij als het warmte element vochtig is. Is een bescherming tegen kortsluiting. Meestal te verhelpen door de ijzeren ringen van het element goed te drogen met een tissue (met haast zette ik wel eens de föhn erop). Voor het rubber gold bij mij ook dat dat alleen in één keer goed zat als alles kurkdroog was (dus element, rubber ring en rand van de fles). Maar kan me voorstellen dat t vervelend is!quote:Op zondag 4 december 2016 13:50 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Ja dat is ook een idee ja. Die flessenwarmer van Difrax gaat retour.
Madivi het probleem was eerst dat die lekte. Nu zit er dus ergens een rubbertje om dat verwarmingselement en dat ding moet niet te strak om de fles worden gedraaid, anders gaat het rubbertje ombuigen. Maar dan ook weer niet te los.
En nu van de week begon dat ding ineens te piepen toen ik de fles er op zette.
Terug naar Prénatal er mee.
Maar dan blijft de vraag of het bewust is nog wel overeind. Is het een nieuwe feature (en snapt ze wat ze doet) of is het instinctquote:Op zondag 4 december 2016 17:58 schreef Unihipili het volgende:
Dat heet toch gewoon communiceren? Baby kan niet veel anders dan huilen.
En dat, Madivi! Ik kan me niet indenken hoe zwaar jij het gehad moet hebben...quote:Op zondag 4 december 2016 20:02 schreef Mies_poes het volgende:
Madivi, volgens mij heb je het momenteel best wel moeilijk (die conclusie trek ik althans). Ik vind je een super sterke vrouw en wens je veel sterkte
Ik heb wel weer even genoeg ouders en schoonouders gezienstuurde m'n schoonouders een foto van M. met de tekst dat ze geen blauwe ogen meer heeft (ze had blauwe ogen en bruin haar en iedereen van m'n schoonfamilie heeft blauwe ogen), stuurt m'n schoonmoeder 'Het wordt echt bruin misschien . Jammer. Verlies van een van de zeven schoonheden ha ha. Zal ze het toch met haar hersens moeten klaren in het leven. Des te beter eigenlijk'. En dat was grappig bedoeld, maar ik was zo boos
En m'n moeder kwam vandaag en ik zat met een slapende M. op schoot 'oh, slaapt ze niet meer in de box? Wordt erg lastig dan als je weer moet werken'. Die had duidelijk d'r eigen conclusies al getrokken. Bemoei je er lekker niet mee. Al slaapt ze dag en nacht op schoot, als zij en wij gelukkig zijn is dat toch prima?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 35% gewijzigd door nectarientje op 04-12-2016 22:14:42 ]Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
Ik snap niet hoe het uitmaakt of het bewust danwel onbewust isquote:Op zondag 4 december 2016 19:39 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Maar dan blijft de vraag of het bewust is nog wel overeind. Is het een nieuwe feature (en snapt ze wat ze doet) of is het instinct
Ik ga voor Razz dr uitleg, zo gaat het hier ook ongeveer. Echt midhuils is het ineens stil![]()
Echt he, mensen die even alles voor je invullen.quote:Op zondag 4 december 2016 20:02 schreef Mies_poes het volgende:
Madivi, volgens mij heb je het momenteel best wel moeilijk (die conclusie trek ik althans). Ik vind je een super sterke vrouw en wens je veel sterkte
Ik heb wel weer even genoeg ouders en schoonouders gezienstuurde m'n schoonouders een foto van M. met de tekst dat ze geen blauwe ogen meer heeft (ze had blauwe ogen en bruin haar en iedereen van m'n schoonfamilie heeft blauwe ogen), stuurt m'n schoonmoeder 'Het wordt echt bruin misschien . Jammer. Verlies van een van de zeven schoonheden ha ha. Zal ze het toch met haar hersens moeten klaren in het leven. Des te beter eigenlijk'. En dat was grappig bedoeld, maar ik was zo boos
En m'n moeder kwam vandaag en ik zat met een slapende M. op schoot 'oh, slaapt ze niet meer in de box? Wordt erg lastig dan als je weer moet werken'. Die had duidelijk d'r eigen conclusies al getrokken. Bemoei je er lekker niet mee. Al slaapt ze dag en nacht op schoot, als zij en wij gelukkig zijn is dat toch prima?
Morgen, als in nu? Gefeliciteerdquote:Op zondag 4 december 2016 23:45 schreef Bloesem. het volgende:
Nou Mies, daar ben je mooi klaar mee danWat een rare opmerking..
Baby's die op je schouder in slaap vallenMini doet dat gelukkig nog steeds, ik vind dat zooo fijn! Vanavond gebeurde 't ook
Voor de laatste keer als baby. Morgen is ze één.. Bizar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een wobbelquote:Op maandag 5 december 2016 03:19 schreef Burdie het volgende:
Bloes gefeliciteerdwat een groot pak, wat zit daar in? Fijne dag morgen
.
Een keertje uitgeprobeerd bij vrienden en vond het niet handig. Zat ik elke keer op mijn knieen om het speentje erin te doen.quote:Op maandag 5 december 2016 08:00 schreef nectarientje het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met die slaaptentjes? Wij hopen dat uk een makkelijke slaper wordt die we zo overal neer kunnen leggen en daarvoor leek zo'n tentje ons wel handig. Dat je haar bij vrienden in tent op hun bed kan laten slapen bijv. Of zijn hiervoor andere tips&trucs?
Wat doen jullie nu dan? Of wat willen jullie gaan doen?quote:Op maandag 5 december 2016 08:21 schreef Arja het volgende:
Een keertje uitgeprobeerd bij vrienden en vond het niet handig. Zat ik elke keer op mijn knieen om het speentje erin te doen.
Wij kochten (via MP, die dingen lijden vrijwel niets) zo'n tentje, maar J wordt helemaal panisch in dat ding. We hebben zelfs een poosje geoefend met er in spelen, maar het hielp niets. Mijn neefje sliep wel prima in zo'n tentje.quote:Op maandag 5 december 2016 08:00 schreef nectarientje het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met die slaaptentjes? Wij hopen dat uk een makkelijke slaper wordt die we zo overal neer kunnen leggen en daarvoor leek zo'n tentje ons wel handig. Dat je haar bij vrienden in tent op hun bed kan laten slapen bijv. Of zijn hiervoor andere tips&trucs?
Toen sliep ze gewoon in de kinderwagen op onze kamer. Nu in een campingbedjequote:Op maandag 5 december 2016 08:23 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Wat doen jullie nu dan? Of wat willen jullie gaan doen?
Omdat dit misschien de eerste stap is die laat zien dat ze geleerd heeft niet alleen een hulpeloos wezentje te zijn, maar dat zij zelf invloed uit kan oefenen op haar omgeving. En misschien zelfs dat ze weet dat ik er voor haar ben en kom.quote:Op zondag 4 december 2016 23:27 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe het uitmaakt of het bewust danwel onbewust is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
Ja want lekker tegen mama aan is zoveel kouder dan in zo'n tochtige kinderwagenquote:Op maandag 5 december 2016 08:59 schreef Miezziej het volgende: Mijn schoonmoeder denkt dat M bevriest als ik haar draag
Wij hebben heel lang een tentje gehad en Sjaak sliep er perfect in! Hij heeft er op vakantie een keer 3 weken in geslapen zonder problemen, her neemt heel weinig ruimte in in de koffer.quote:Op maandag 5 december 2016 08:23 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Wat doen jullie nu dan? Of wat willen jullie gaan doen?
Uk heeft geen speen nu en ik vind het vooral heel fijn dat het klein en handzaam is aangezien we afhankelijk zijn van ov. We gaan het maar gewoon proberen denk ik. Het verschilt per kind blijkbaar..quote:Op maandag 5 december 2016 11:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben heel lang een tentje gehad en Sjaak sliep er perfect in! Hij heeft er op vakantie een keer 3 weken in geslapen zonder problemen, her neemt heel weinig ruimte in in de koffer.
Hij gebruikt geen speentje dus ik hoefde niet veel te bukken etc. Ik ben echt fan!
Hoera! Mini is 1 jaar!quote:Op zondag 4 december 2016 23:45 schreef Bloesem. het volgende:
Nou Mies, daar ben je mooi klaar mee danWat een rare opmerking..
Baby's die op je schouder in slaap vallenMini doet dat gelukkig nog steeds, ik vind dat zooo fijn! Vanavond gebeurde 't ook
Voor de laatste keer als baby. Morgen is ze één.. Bizar!
Ontklauwenquote:Op maandag 5 december 2016 14:05 schreef Mies_poes het volgende:
Amsel, heerlijk de hele dag slapen
Burdie, hoe gaat het met jou en Kuiken?
Hoe pakken jullie het knippen/vijlen/bijten van de nageltjes van jullie baby aan? M. vindt het niet tof als ik ze afbijt/vijl/knip dus misschien kan het handiger?
M moest echt wel een vest, jas, sjaal en muts aan als het aan mijn schoonmoeder lag. Het liefst ook nog een skipak eroverheen. Ik zweet al als ik eraan denkquote:Op maandag 5 december 2016 09:24 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ja want lekker tegen mama aan is zoveel kouder dan in zo'n tochtige kinderwagen![]()
Bloesem van harte! Wat zien die versieringen er leuk uit, en wat een fijne rustige kamer ook. Die van ons is een kleur- en rommelexplosie.
Oh en hoi allemaal, ik leef nogEen beetje dan. Baby had vorige week een nacht waarin hij slechts 1x wakker werd
Het was eenmalig, en geen idee wat nu het verschil maakte, maar hij kán het dus wel
En verder is het het leukste en liefste en meest blije jongetje van de wereld, en hij heeft de allerliefste grote zus. En vrijdag ben ik vrij terwijl ze beiden naar de crčche gaan en dan ga ik de hele dag slaaaaaapen
Bijten lijkt me echt veel enger eigenlijk!quote:Op maandag 5 december 2016 14:43 schreef Mies_poes het volgende:
De mijne wordt nergens wakker van als ze slaapt, behalve als ik haar nagels af wil bijtenze trekt haar handjes echt terug. Eerlijk gezegd heb ik nog niet durven knippen
ga het straks toch maar proberen als ze op de commode ligt.
Thanks voor de tips!
geen pap/puree recepten toch? of wel? van wat ik gezien heb lijkt t mij een fijn boek.quote:Op maandag 5 december 2016 13:58 schreef ikke_84 het volgende:
Ik heb trouwens een heel tof boek gekregen van de goede sint 'samen eten' van Michela en Emanuela Chiappa. Daar kan ik wel wat mee.
Heb je de nieuwe druk? dan staan er wel wat meer gerechtjes enzo inquote:Op maandag 5 december 2016 14:12 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb het boek Eten voor de kleintjes van Stefan Kleintjes gekregen, hopelijk heb ik er wat aan
Yep wel puree, maar ook fijngehakt of in stukjes. Dat stimuleren ze juist omdat ze anders gewend raken aan gepureerd eten. EN...het is pas vanaf 6 maandenquote:Op maandag 5 december 2016 14:48 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
geen pap/puree recepten toch? of wel? van wat ik gezien heb lijkt t mij een fijn boek.
Echt?quote:Op maandag 5 december 2016 14:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
Bijten lijkt me echt veel enger eigenlijk!
Ik vind nagelbijten sowieso brrrrr :p maar lijkt me vooral eng dat de nagel kan inscheuren.quote:Op maandag 5 december 2016 15:05 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Echt?
Met mijn mond kan ik prima voelen of ik in vel bijt of niet, met zo'n knipper lijkt het me veel spannender. We gaan het zien.
Haha Ikke, wat een vooruitgang
ahja ik ben echt van de rapley en ik wil echt gezinsrecepten, dan toch maar eens in de boekenwinkel er in bladerenquote:Op maandag 5 december 2016 15:03 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Yep wel puree, maar ook fijngehakt of in stukjes. Dat stimuleren ze juist omdat ze anders gewend raken aan gepureerd eten. EN...het is pas vanaf 6 maanden
Ik heb het boek nog niet goed kunnen lezen door alle drukte maar wat ik heb gelezen spreekt me wel heel erg aan
Deze keer wil ik alles zelf maken ipv potjes omdat Mats tot voor kort alleen avond eten uit een potje wildenu eet hij gewoon niks savonds
Een beker van mij nog niet. Vandaag wel een tuitbeker gekocht maar die werd weer enorm geweigerd, maar dat kan ook komen omdat m'n schoonmoeder het idee had bedacht om een hele bakje pruimen te gevenquote:Op maandag 5 december 2016 18:23 schreef Madivi het volgende:
Nouk, wat fijn dat het drinken zo goed ging, heb je de beker al geprobeerd?
Nouk, het is idd daarom wel een betere keuze, maar wel echt een heel stuk verderop (zo'n 200 km). Nu werk ik even niet, maar het wordt dus alles weer opbouwen... Werk, sociaal netwerk etc. Maar het betekent ook hoop op andere dingen loslaten en accepteren dat het is wat het is.
Ik heb hier zo'n lol gehad met de jongens net, ze tijgeren steeds sneller en mijn bijzettafeltje met chromen poot is de bom, dus samen er heel hard op slaan en maar schaterlachen.![]()
Oh hebben de moeders met draaibabies ook dat hun baby snachts als ze wakker worden gaan omdraaien. Heb nu al paar keer gehad dat ik wat geschuifel hoorde en in het donker voelde (cosleeping yay) en dan lagen ze op hun buik verbaasd rond te kijken.![]()
Oei die pruimen-explosie haha. Extra grote luier om maar? Hier werkt alleen een tuitbeker met zachte tuit (pinguīn van avent), de harde gaat nog niet. Trucje kan zijn om tijdens het fles drinken ook even de tuitbeker te bieden, dan zitten ze al in de "drinkmodus".quote:Op maandag 5 december 2016 19:31 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Haha in bed wordt er nog niet echt gerold hier (maar toen ik dat vorige week tegen de buurvrouw zei over de box, werd er diezelfde nog in de box gerold) Terugrollen gebeurt hier ook nog niet, dus hoop dat ze in bed pas gaat rollen als ze dat ook kan
Knippen na een douchebeurt hier, dan zijn de nageltjes lekker zacht en soepel..quote:Op maandag 5 december 2016 14:43 schreef Mies_poes het volgende:
De mijne wordt nergens wakker van als ze slaapt, behalve als ik haar nagels af wil bijtenze trekt haar handjes echt terug. Eerlijk gezegd heb ik nog niet durven knippen
ga het straks toch maar proberen als ze op de commode ligt.
Thanks voor de tips!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is ook wel een echte dreumes nu (zie hieronder) Ik ga jullie dus uitzwaaien. Tot snel in het dreumestopicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het ook de eerste periode weer heel eng.quote:Op maandag 5 december 2016 20:10 schreef ikke_84 het volgende:
Buda ik wist dat jij van de rapley bent ik vind dat een beetje eng. Heb het wel geprobeerd bij Mats en dat is ook altijd goed gegaan maar ik vond het zelf gewoon heel spannend dus ben er maar mee gestopt
SPOILER: lief dagboekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien hebben wij wel gewoon het verkeerde beroep gekozenquote:Op maandag 5 december 2016 21:12 schreef ikke_84 het volgende:
Heel herkenbaar mies![]()
Nazil fijn dat je spiraal erin zit en je er daarna geen last meer van had.
Wat zielig van je mannetje. Hopelijk is het nu iig over, wat het dan ook is geweest
Ik ga naar bedhet sinterklaas weekend heeft er niet alleen bij de kids in gehakt maar ook bij papa en mama
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Miez soms denken ik dat echt dat ik het verkeerde beroep heb gekozenik vind het werk echt heel leuk maar ik wil de weekenden en feestdagen bij mijn gezin zijn en dat is niet altijd mogelijk
Voordeel ervan is dat wel heel weinig opvang nodig hebben
Lief miez om je nichtje en M zo samen te zien![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:14 schreef ikke_84 het volgende:
Miez dat is niet tof
Nu haal je ons door elkaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mies soms denken ik dat echt dat ik het verkeerde beroep heb gekozenik vind het werk echt heel leuk maar ik wil de weekenden en feestdagen bij mijn gezin zijn en dat is niet altijd mogelijk
Voordeel ervan is dat wel heel weinig opvang nodig hebben
Lief miez om je nichtje en M zo samen te zienAl denk ik soms ook dat ik het verkeerde beroep heb gekozen
Nee, ik zou het gewoon leuk vinden. Ook omdat mijn zus M nog maar 2 keer heeft gezien.quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:30 schreef Stormqueen het volgende:
Maar miezziej, ik lees nergens dat ze verwacht dat jullie bij haar komen toch?
Of is dat voor jou wel een soort harde vereiste met kerst, dat jullie bij elkaar zijn?
quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:22 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Nu haal je ons door elkaarAl denk ik soms ook dat ik het verkeerde beroep heb gekozen
zou je niet daar kunnen blijven slapen en de volgende dag weer terug, dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, helaas.quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
zou je niet daar kunnen blijven slapen en de volgende dag weer terug, dan?
quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:22 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Nu haal je ons door elkaarAl denk ik soms ook dat ik het verkeerde beroep heb gekozen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hč sh*t
ik bedoelde idd mies
Ik zou het dan met haar overleggen. Geef aan dat je het zo gezellig vindt om het samen te vieren maar de reis niet ziet zitten.
En anders zou ik het toch doen want volgens mij hecht je er wel veel waarde aan om het samen te vieren.
Snap dat je die 5 uur lang vindt maar dat overleeft ze wel![]()
Wij gaan over 3 maanden naar Oostenrijk en ik zie er ook enorm tegenop om zo lang met 2 kleintjes in de auto te zitten maar toch doe ik het want oostenrijk, sneeuw, skiën![]()
Haha, ja erg he. Ik heb dit nu al maanden en sta te springen bij de meest gore poepluiersquote:Op woensdag 7 december 2016 10:55 schreef Arja het volgende:
Hoe blij ik kan zijn met een goede poepluier
Nog steeds koorts, veel slapen, niet eten, hoesten dus ala dat morgen nog zo is gaan we weer richting huisarts...quote:
Snellerdquote:Op woensdag 7 december 2016 19:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Mijn baby rolde zichzelf om vandaag, van buik naar rug. En bleef dat doen. Maf kind
Wat fijnquote:Op woensdag 7 december 2016 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
We zijn thuis.hij hield de zuuurstofwaardes goed en dan kunnen ze daar niet meer doen dan ik thuis (met n lading neusspray/pcm ) dus nu lekker samen op bed.
Die van mij wordt over het algemeen alleen geel van achteren.quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:01 schreef LeSage het volgende:
Worden die van jullie ook bijna paars als ze persen? Ik denk ooit dat hij gaat klappen
En dit iddquote:Op donderdag 8 december 2016 16:24 schreef LeSage het volgende:
Uiteindelijk is vrijwel alles gevaarlijk
Het gaat niet zo heel super hierquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:23 schreef Mies_poes het volgende:
Wat zielig Nazilbeterschap voor je ventje.
M. zit in een sprongetje en ik las in de gele bijbel dat het nu heel fijn voor haar is om in haar blootje te zijn en haar lichaam te ontdekken dus dat heb ik gister gedaan. In haar blote billetjes op een kleed met een paar speeltjes en ze vond het te gekging ook veel meer bewegen dan anders, grappig.
Soof, hoe gaat het met jou en het afbouwen van de borstvoeding?
Wat een stormlooptopic is dit geworden zeg
Oh au! Wat naar. Maar je gaat het stoppen toch wel doorzetten? Want las in het borstvoedingtopic dat je toch twijfelde.quote:Op vrijdag 9 december 2016 13:46 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Het gaat niet zo heel super hier
Volgens mij een borstontsteking te pakken. En afbouwen terwijl je mannetje een sprongetje maakt is ook niet handig. Dan weer te weinig moedermelk in de koelkast gezet vanuit de vriezer, dus toch weer aan de borst.Misschien moet ik toch maar in 1 keer er mee stoppen. En dan elke keer afkolven en dan steeds iets minder vaak.
Vanaf volgende week is m'n gekolfde moedermelk op, dus dan kunstvoeding.
En m'n kleine ging na het sprongetje zowaar rollen van buik naar rugPrachtig
Hihi een puber aan de boobquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:04 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Oh au! Wat naar. Maar je gaat het stoppen toch wel doorzetten? Want las in het borstvoedingtopic dat je toch twijfelde.
Ik denk dat ik tot haar 18e bv blijf geven, kan me niet voorstellen er ooit mee te stoppen
Maar goed, ze blijft ook tot haar 18e bij ons op de slaapkamer slapen dus kan allemaal prima
Kun je niet gewoon tussen de lessen door kolven?quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:20 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Hihi een puber aan de boob
Ja nog steeds lichte twijfel.
Fiets om 7.30u richting werk en de kinderen hebben tot 14.15 les. Nu woon ik 5 minuten van m'n werk vandaan, dus misschien dat ik dan naar huis kan om live te voeden? Maar dan zit hij wel midden in z'n muddagdutje.. en straks heeft hij eerder honger, dan moet ik toch gaan kolven. Oooooh lastig hoor!
Nouja we hebben een continurooster (werk op een basisschool) dus er zal dan vervanging moeten komen. Maar ik zit om de drie weken ook op het zwembad met de kinderen en daar kan ik niet kolven.quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:22 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon tussen de lessen door kolven?
Ik weet dat het in de praktijk vaak niet zo werkt, maar eigenlijk is dat het probleem van je werkgever. Heb je het al met hen besproken?quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:25 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Nouja we hebben een continurooster (werk op een basisschool) dus er zal dan vervanging moeten komen. Maar ik zit om de drie weken ook op het zwembad met de kinderen en daar kan ik niet kolven.
Als je bv geven echt heel belangrijk vindt en het wil blijven doen dan zou ik er echt een oplossing voor zoeken. Dan maar vervanging. En zwembad is geen hele dag toch? Nou ja, je hebt gewoon kolfrecht en ik zou daar gebruik van maken als je het echt wilquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:25 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Nouja we hebben een continurooster (werk op een basisschool) dus er zal dan vervanging moeten komen. Maar ik zit om de drie weken ook op het zwembad met de kinderen en daar kan ik niet kolven.
dit, hoewel je het dan wel zsm moet gaan bespreken, want je kan niet verwachten dat ze ineens per morgen bv iets geregeld hebben...quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:31 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik weet dat het in de praktijk vaak niet zo werkt, maar eigenlijk is dat het probleem van je werkgever. Heb je het al met hen besproken?
Klopt wat je zegtquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:31 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik weet dat het in de praktijk vaak niet zo werkt, maar eigenlijk is dat het probleem van je werkgever. Heb je het al met hen besproken?
Ja true. Sowieso m'n kindje voor alles en iedereenquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:31 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Als je bv geven echt heel belangrijk vindt en het wil blijven doen dan zou ik er echt een oplossing voor zoeken. Dan maar vervanging. En zwembad is geen hele dag toch? Nou ja, je hebt gewoon kolfrecht en ik zou daar gebruik van maken als je het echt wil
Die kinderen zouden wat mij betreft de boom in kunnen
Ik geloof ook wel dat het goed gaat, maar vind het niet leuk om bijv een oververmoeide baby aan te treffen als ik thuis kom. Want als M. huilt dan denken de oma's vaak dat ze haar moeten entertainen, terwijl ze dan meestal moe is. Ze krijgen een heel uitgebreide handleiding van mequote:Op vrijdag 9 december 2016 14:38 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb/had hetzelfde Mies. Ik vind het ook nog lastig om te werken en M dan achter te laten. Al gaat het altijd wel goed
Ik wil ook een rollende babyLijkt me zo grappig om te zien
Vervelend van de borstonsteking Soof. Succes met afbouwen en met een beslissing maken
Heb m'n directeur al ingeseind of hij wilde nadenken over eventuele kolfoplossingen maar dat ik er nog niet helemaal over uit was. Heb gelukkig een goede verstandshouding met hemquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:38 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dit, hoewel je het dan wel zsm moet gaan bespreken, want je kan niet verwachten dat ze ineens per morgen bv iets geregeld hebben...
Dank Miez!quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:38 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb/had hetzelfde Mies. Ik vind het ook nog lastig om te werken en M dan achter te laten. Al gaat het altijd wel goed
Ik wil ook een rollende babyLijkt me zo grappig om te zien
Vervelend van de borstonsteking Soof. Succes met afbouwen en met een beslissing maken
Half januariquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:44 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang heb je nog verlof, soof?
Ik moet ook eens kijken tot wanneer mij verlof precies loopt, maar waarschijnlijk ga ik wel al eerder weer beginnen. Ik heb er juist zin in om weer te gaan werken, weer een beetje back to normal.
Ik moest al eerder over naar maat 3quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:54 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, wanneer zijn jullie luiers maat 3 gaan gebruiken?
Niet.quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:54 schreef Burdie het volgende:
ik heb tot ruim de 2 maanden maat 2 gebruikt omdat hij een smalle bips heeft.quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:54 schreef Burdie het volgende:
Rond de 11 weken denk ik. Vast niet het antwoord wat je zochtquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:54 schreef Burdie het volgende:
Buren zijn ook een stuk dichterbij, dat scheeltquote:Op vrijdag 9 december 2016 15:25 schreef Mies_poes het volgende:
M. is nu (denk ik) zes kilo en zit nog prima in maat 2.
Miez, knap dat je steeds beter kunt loslaten, dat is zo moeilijk! Ik zou mijn kleintje ook echt niet in nl achterlaten, maar een nachtje logeren bij de buren kan ik wel
Schema in overleg met CB en op internet heb ik het schema ook meerdere malen zien staan.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:04 schreef Budabuddumbam het volgende:
heb je dit schema zelf bedacht of samen met een lactatiekundige bedacht?
Afbouwen is soms moeilijker dan opbouwen, kan zijn.
F. is vandaag bij de orthopeed geweest om zijn heupjes na te laten kijken.
Omdat hij dwars lag de gehele zwangerschap met 1 been naar beneden en 1 been omhoog![]()
dat in combi met zijn formaat was de reden voor een extra check maar alles helemaal perfect
Wij gebruiken kruidvat. Zijn een stuk goedkoper dan pampers en ik vind ze dikke prima. Alleen lekkage bij Heel Veel poep (ze poept eens in de vier dagen ongeveer).quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:27 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Buren zijn ook een stuk dichterbij, dat scheelt![]()
@Burdie
Dat dacht ik al
Als je vermoedt dat maat 2 te klein begint te worden kun je maat 3 een keertje proberen?
Welke luiers gebruiken jullie eigenlijk? Ik gebruik Pampers new baby en vind die eigenlijk wel fijnHet regent klachten op FB over de nieuwe Babydry, dus weet niet of ik die aan durf als opvolger
(Al denk ik dat maat 3 nog wel een tijd mee zal gaan
). Las ook goede verhalen over kruidvat luiers, misschien een keer proberen.
M poept zo'n 4 keer per dag dus dat moet wel goed komen dan. Poepmachinequote:Op vrijdag 9 december 2016 15:36 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Wij gebruiken kruidvat. Zijn een stuk goedkoper dan pampers en ik vind ze dikke prima. Alleen lekkage bij Heel Veel poep (ze poept eens in de vier dagen ongeveer).
Klopt. Het zou allemaal kunnen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:14 schreef Budabuddumbam het volgende:
Trouwens kolfrecht is ook live voed recht, dus je zou t een beetje kunnen combineren.
Voeden voor werk en voeden tijdens de lunchpauze van de kinderen en dan erna.
Alles er tussen opvangen met kunstvoeding?
Ahw lief dat je allereerste post op FOK! aan mij gericht is. Was vast een hele stapquote:Op vrijdag 9 december 2016 19:25 schreef Cocobueno het volgende:
Miespoes, ik hoop oprecht dat een van je ouders of schoonouders ook op fok zitten en al dat geklaag mee lezen... Wat een drama hč, opa's en oma's die graag voor je willen oppassen en die blij zijn met hun kleinkind
Goed bezig!quote:Op vrijdag 9 december 2016 19:51 schreef nectarientje het volgende:
Ik snap het wel Mies. Nu komen grootouders niet veel over de vloer en weet ik dat man en ik op dezelfde lijn zitten. Maar ja, dat dacht jij ook..
Ik ben zo trots, ben railcatering voor uk aan het spelen. Treinreis van 2 3/4 u dus kon ook niet zonder voeding,toch happy camper hier
Fijn! doei hequote:Op vrijdag 9 december 2016 19:45 schreef Cocobueno het volgende:
Haha kun je je voorstellen hoe hoog t zat.. Denk dat je vriend ook erg te spreken is over jou en hoe je over zn ouders denkt 👍🏼
En nu ga ik weer lekker terug naar lurken. Zet m op hč?!
Heenweg in de wagen, halverwege de dag werd ze moe zonder te willen slapen dus slapen in de doek bij paps, nu catering en straks weer slapen in doekquote:Op vrijdag 9 december 2016 19:53 schreef Mies_poes het volgende:
Goed bezig!heb je je uk in de draagdoek?
Wij rond de twee maanden. Na vier doorlekpoepluiers op 1 dag overgestapt en sindsdien geen lekkage meer *klopt afquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:54 schreef Burdie het volgende:
Hoef je echt niet te oefenenquote:Op vrijdag 9 december 2016 20:44 schreef Mies_poes het volgende:
Ja maar misschien is het handig om op tijd te beginnen met oefenen als het nodig is
nee, ja weet je. Ze gaat daar echt wel slapen. Jij bent er immers niet dus de optie "op mama liggen" is er simpelweg nietquote:Op vrijdag 9 december 2016 20:44 schreef Mies_poes het volgende:
Ja maar misschien is het handig om op tijd te beginnen met oefenen als het nodig is
je kan ook gewoon een droomvoeding geven, flesje slapend geven lukt vaak ook gewoon. hoef je niet wakker te maken maar wel de voeding.quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:48 schreef Nazil het volgende:
Ik twijfel alleen nog tussen wakker maken vannacht voor wat drinken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Die drie maanden is hij net voorbij maar het was wel heel fijn dat ik voor het weekend nog ff mocht komen. En ergens wist ik wel dat er niks aan de hand was maar ff een deskundig oog er naar laten kijken is wel prettig.quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:10 schreef nectarientje het volgende:
Gm al die slangetjesWel fijn om te zien dat z'n charmes het nog doen
![]()
Nazil, arts hier laten baby's tot drie maanden ook altijd komen. Moeders bellen niet voor niets aldus mijn arts en schijnt dat sommige aandoeningen bij zulke kleintjes ook een meer atypisch verloop hebben.
Haha, laat je verrassen door de kleur van het beddengoed![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:50 schreef Mies_poes het volgende:
Dank voor je uitgebreide reactie LeSageSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op vrijdag 9 december 2016 23:00 schreef LeSage het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm, ik vind samen in bad doen echt wat anders dan entertainment. Het is ook banden maken met je grootouders. De opa en oma die nu nog leven zijn voor mij nooit betrokken geweest, waardoor ik geen band met ze heb. Ik vind dat dus een groot gemis.quote:Op vrijdag 9 december 2016 23:07 schreef Unihipili het volgende:
Ik vind dat Mies_poes het heel goed doet door naar M's behoeften te handelen. Ik vind dat krachtig want volwassenen kunnen wel even inschikken een baby kan dat nog niet. Die heeft juist de veilige omgeving nodig die haar ouders kunnen bieden en soms is dat idd door het avondritueel fijn met z'n drieën te doen. Rust van baby gaat voor entertainment van schoonouders. Dat doet Mies_poes geheel uit liefde voor haar M <3, dat zouden haar schoonouders ook mogen doen.
Ze erbij betrekken kan op veel andere manieren en momenten, zoals je al aangeeft in je laatste post LeSage, hoeft niet per se op dat avondritueelmoment.
quote:Op vrijdag 9 december 2016 19:12 schreef Mies_poes het volgende:
Even een lief dagboek postMies, super van je dat je het uiteindelijk gewoon hebt gezegd. En vriendlief mag je de volgende keer wel wat meer bijstaan, of het nou ongemakkelijk is of niet. Als je samen afspraken maakt moet je er allebei aan houden en als hij zich er toch niet prettig bij voelt dan moet hij dat maar zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb hetzelfde een beetje bij mijn schoonouders hoor. Die zijn dol op hun kleinkind en ik gun ze een liefdevolle band, maar dat betekent bijv. niet dat ze hem wakker mogen maken voor hun entertainment. Ik (wij) hebben ook grenzen en die geven wij ook wel aan.
En ik besef me echt dat ik dankbaar mag zijn voor onze gezonde (schoon)ouders die ontzettend gek zijn op hun kleinkind. Handen dichtknijpen.:)
Wij met een week of acht. Een paar weken daarvoor was het 's avonds alleen maar onrustig zijn en huilen als we beneden waren, op de slaapkamer werd ze altijd rustig. Blijkbaar kreeg ze beneden te veel prikkels. Sinds het avondritueel slaapt ze als een roosje (19-2-7). Blijkbaar vindt zij het erg prettig om 's avonds boven te slapen ipv op ons.quote:Op zaterdag 10 december 2016 00:38 schreef Kyran het volgende:
@Mies, wanneer zijn jullie je avondritueel begonnen (met hoeveel weken?)
Ik weet dat je vraag niet aan mij gericht is, maar hier met 8wk. Met een week of 10 lag ze rond 7u op bed iedere dag. Overdag hetzelfde toegepast en met een week of 10 sliep ze ook overdag in bed.quote:Op zaterdag 10 december 2016 00:38 schreef Kyran het volgende:
@Mies, wanneer zijn jullie je avondritueel begonnen (met hoeveel weken?)
ongeveer het zelfde hier, alleen begonnen met standaard 22.00, daarna 20.00 en later werd dat vanzelf 19.00. Hij kwam vanaf 24.00/01.00 dus langzaam naar voren gehaald. En overdag vanaf +- 13 weken in eigen bed.quote:Op zaterdag 10 december 2016 07:56 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik weet dat je vraag niet aan mij gericht is, maar hier met 8wk. Met een week of 10 lag ze rond 7u op bed iedere dag. Overdag hetzelfde toegepast en met een week of 10 sliep ze ook overdag in bed.
Mies; alles is wel gezegd denk ik.
Sterkte voor de zieke kleintjes! Hoe is de nacht gegaan?
quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:21 schreef Miezziej het volgende:
Als je afspraken maakt moet een ieder zich daar gewoon aan houden, anders kan je net zo goed geen afspraken maken.
Gaat M elke avond in bad Mies? Ik wil M ook in de avond in bad doen, maar man wil dat niet. Weer eens Vietnamees bijgeloof dat dat slecht voor je is.. (je zou dan het altijd koud hebben later wanneer je oud bent). Soms best een uitdaging al die cultuurdingen![]()
Bij het kdv maken ze soms foto's. Dit was gisterVerliefd op kerstboom.
Ahw wat liefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die kleintjes kunnen zo geīntrigeerd naar dingen kijken he.
Sinds kort gaat ze elke dag in bed, voorheen 1x in de 3 dagen. Sinds het ritueel doen we het dagelijks, ook omdat ze het fantastisch vindt
Moeilijk hoor, die cultuurdingen. Lukt het je man ook om zich aan jouw cultuur aan te passen?
Mijn ouders springen bij zodat man ook af en toe hier kan zijn, en gelukkig vrienden die ook willen helpen, maar t is gewoon klote zo.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:17 schreef Madivi het volgende:
Gewoonmezelf, wat vreselijk rot dat James het zo zwaar heeft... Hopelijk geeft de extra rust hem gauw de kracht om er weer bovenop te komen zodat jullie gauw weer allemaal samen zijn. Veel sterkte, het is een zware tijd! Heb je wel wat hulp van familie en vrienden?
Haha, het leven van een moederquote:Op zaterdag 10 december 2016 12:37 schreef nectarientje het volgende:
Gosh, mijn kind ligt heerlijk op mij te slapen, man ligt heerlijk naast me te slapen en ik moet naar het toilet en heb trek
ik denk dat die vrouwen het alleen moeten doenquote:Op zaterdag 10 december 2016 12:06 schreef Mies_poes het volgende:
Ik hoor vaker dat mensen het badje zo'n gedoe vinden, maar ik snap dat nietVriend kleedt haar uit terwijl ik het badje vul, tien minuutjes in bad en daarna droogt vriend haar af en kleedt haar aan terwijl ik een kruikje maak. Zijn we nog geen half uur mee bezig.
Wij douchen ook regelmatig met haar of gaan met z'n drieën in bad
Gm wat vreselijk
Ik loop ook nog ongewassen in pyjama en moet zelfs nog ontbijtenquote:Op zaterdag 10 december 2016 13:04 schreef Mies_poes het volgende:
Haha, het leven van een moeder
Mijn kind ligt al 2.5 uur op schoot te slapen en ik moet plassen als een reiger. Nog een uurtje probeer ik het vol te houden, daarna moet ik me echt aankleden
Ik denk dat wij (zonder dat wij het echt door hadden) haar ook te lang wakker hebben "gehouden". Vivi kwam vandaag al terecht met de opmerking dat we meer tijd moeten besteden met haar in bed leggen, even rustig bij blijven zodat ze in slaap valt etc. Vandaag voor het eerst geprobeerd, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Kyran, wij hadden dat ook toen T heel klein was dat hij overdag niet wou gaan slapen. Toen zijn we heel strikt gaan letten op hoe llang hij wakker was, en afhankelijk van leeftijd maar heel kort wakker en dan weer naar bed. In het begin was dat 45 minuten wakker en dan weer slapen, geloof ik. Dat hielp echt hier...
Hier sluit ik me bij aan. Idd waren ze in het begin vaak maximaal een uur wakker (inclusief verzorging en voeding, dus maar een half uurtje "spelen"), op een gegeven moment werd dat een tijd 2 uur wakker en dan slapen en met het doorslapen werden het nog 2 slaapjes overdag.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Kyran, wij hadden dat ook toen T heel klein was dat hij overdag niet wou gaan slapen. Toen zijn we heel strikt gaan letten op hoe llang hij wakker was, en afhankelijk van leeftijd maar heel kort wakker en dan weer naar bed. In het begin was dat 45 minuten wakker en dan weer slapen, geloof ik. Dat hielp echt hier...
In het begin deden we dat ook en dat werkte goed: wakker - verschonen - borstvoeding - knuffelen - terug naar bed. We hoefden toen nog niet op kleine signalen te letten want we zaten al snel aan/voorbij die 45 minuten wakkere tijd. Er zijn daarna 2 dingen veranderd: ze is ouder geworden en is dus langer wakker, en ze krijgt haar voedingen per fles en is dus korter bezig.quote:Op zaterdag 10 december 2016 15:11 schreef Madivi het volgende:
Hier sluit ik me bij aan. Idd waren ze in het begin vaak maximaal een uur wakker (inclusief verzorging en voeding, dus maar een half uurtje "spelen"), op een gegeven moment werd dat een tijd 2 uur wakker en dan slapen en met het doorslapen werden het nog 2 slaapjes overdag.
Het heeft echt wat tijd nodig om de kleine signalen van je kind te leren herkennen zodat je voorkomt dat ze over hun slaap heen "hyperen".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |