Ik las ergens (reddit?) dat Horner gezegd heeft dat Ricciardo een flat spot had op één van z'n banden doordat hij zich verremd had in bocht 1 en dat hij daardoor niet langer kon doorrijden op zijn SS's.quote:Op woensdag 30 november 2016 10:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hij kon volgens mij prima bij blijven op die SS? En toch ging hij naar binnen.
Ik hoorde Ricciardo in een interview zeggen dat het achteraf gezien een foute beslissing was.quote:Op woensdag 30 november 2016 10:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik las ergens (reddit?) dat Horner gezegd heeft dat Ricciardo een flat spot had op één van z'n banden doordat hij zich verremd had in bocht 1 en dat hij daardoor niet langer kon doorrijden op zijn SS's.
Ja, dat zei hij in Paddock Passquote:Op woensdag 30 november 2016 11:04 schreef XL het volgende:
[..]
Ik hoorde Ricciardo in een interview zeggen dat het achteraf gezien een foute beslissing was.
Voor mij was het zo klaar als een klontje dat Ricciardo voorin had moeten blijven en Verstappen had Rosberg a la Hamilton moeten gaan ophouden. Die laffe wereldkampioen was gewoon blijven wachten hoor.... en Ricciardo en Vettel waren beide voor hem op de baan gekomen en Lewis had met 35 seconde voorsprong de race gewonnen.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat zei hij in Paddock Pass
Te lang!quote:
HYPE!quote:Op woensdag 30 november 2016 11:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)-nederland-in-almere
Site zelf ligt plat
[ afbeelding ]
quote:De Formule 1 leeft weer helemaal in Nederland dankzij de successen van Max Verstappen. Dit is hét moment om de Nederlandse Grand Prix nieuw leven in te blazen, hebben enkele initiatiefnemers gedacht. Er is een ambitieus plan opgesteld voor de creatie van een 5,8 kilometer lang circuit in de buurt van Almere. In 2019 zou de Formule 1 op Race Park Almere weer in Nederland te zien moeten zijn.
Op de site van Race Park Almere staat: "De initiatiefnemers van het plan voor de ontwikkeling van Race Park Almere zijn overtuigd dat de auto- en motorsport enorm leeft onder het Nederlandse volk gezien de bezoekersaantallen van alle race evenementen over de afgelopen jaren. Nu met de Max- mania is dat er bepaald niet minder op geworden dus hoe meer animo van alle Nederlandse racefans voor dit concept ontwerp, hoe groter de kans dat Nederland vanaf 2019 de Formule 1 weer kan verwelkomen!"
"Naast het Grand Prix-circuit is Race Park Almere een paradijs voor alle speedfreaks want ook de CIK-FIA world championship karting, de MXGP world championship motocross, de WRX world championship rallycross en het IJSBA world championship jet ski zullen jaarlijks te bewonderen zijn."
En over het circuit: "Behalve Suzuka, Silverstone en Spa is er geen Formule 1-circuit dat zo snel én uitdagend is als Race Park Almere. Het 'stadion'-ontwerp biedt elke toeschouwer een vrij uitzicht over het hele circuit. Bijna alle bochten hebben een positieve verkanting van 5,71 graden, 2 bochten hebben een verkanting tot 15 graden. Daarbij heeft het circuit hoogteverschillen van 5 tot 15 meter ondanks het vlakke Nederlandse landschap."
"Het 5.800 meter lange GP circuit telt 22 bochten, 14 naar rechts en 8 naar links. Er zijn 4 vol gas bochten en 6 inhaalpunten. Formule 1-auto's gaan 6 keer per ronde over de 300 km/u. Het Grand Prix-circuit is ontworpen voor de Formule 1 maar ook richt de organisatie zich op MotoGP, World Superbikes, DTM, WTCC, WEC, Blancpain Series, F3 en Formule E."
Er valt wel te lezen dat de initiatiefnemers nog druk op zoek zijn naar partners en investeerders om het plan te realiseren.
http://www.motorsport.com(...)or-ricciardo-854882/quote:Red Bull thought one stop was not possible for Ricciardo
Red Bull says that it did not believe a one-stop strategy was going to be possible when it pitted Daniel Ricciardo early in the Abu Dhabi Grand Prix.
The Australian's early race advantage over teammate Max Verstappen was wiped away when he was pulled in from his opening stint on supersoft tyres.
That dropped him back into the battle with Ferrari, while Verstappen – who had spun at the first corner – was then left free to continue at the front and eventually switch to a one-stop.
Explaining the circumstances behind the decision that effectively helped Verstappen finish in front of Ricciardo, team boss Christian Horner said a combination of circumstances forced the move.
"We weren't convinced that the supersoft at that stage were going to have the longevity that they had," he said. "He'd picked up a bit of a flat spot on the first lap into Turn 1 and we were also looking at the pace that Sebastian had on the out lap.
"What we didn't want to do was concede a place to Sebastian [Vettel] so it wasn't totally clear that Daniel would be able to pull away and clear that group. Doing a one-stop wasn't even in our thinking at that point.
"So that's why we pitted Daniel. It was a combination of the flat spot, Vettel going very quick on his out lap and wanting to make sure that we didn't lose a position."
Horner added that the decision to switch Verstappen to a one-stop was prompted by the fact that the pace of the Mercedes duo – as Lewis Hamilton tried to back Nico Rosberg up – meant his Dutch driver was not losing ground.
"It looked like Rosberg was being instructed not to go anywhere near Max and, whilst he was doing that, obviously that was making the one stop become more and more available," he said.
"Lewis looked like he was hanging back, waiting for him, so the fact that Max was able to get to lap 21 on the supersoft tyre was fantastic - and from that point onwards it looked like a one stop was absolutely the plan.
"So we stopped Ricciardo pretty shortly afterwards as well, to get the undercut on Kimi. But [in doing that] I think we demonstrated to Ferrari how good the super soft tyre was and they had one set left available going into the race, which was why they used it with Sebastian at the end there."
When asked why Red Bull had not mirrored Ferrari's tactics and run a short final stint on supersofts to charge through, Horner said: "Because we didn't have any super-soft tyres left. What we felt was that he [Hamilton] would back it up, that there would be some racing going on in the last few laps there.
"You could see how Max on a pretty used tyre, a tyre that was close to 10 laps older was catching catching catching over those last few laps."
En dan nog heb je de F1 niet zomaar binnen, het circuit is waarschijnlijk niet ontworpen door Tilke, dus geef het weinig kans.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:45 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, maar zoiets kost veel te veel geld, ben ik bang.
quote:Op woensdag 30 november 2016 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Almere, dus hoogstwaarschijnlijk een luchtkasteel. Ze hebben ook al zo'n mooie schaatsbaan
#diebergkomterquote:Op woensdag 30 november 2016 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Almere, dus hoogstwaarschijnlijk een luchtkasteel. Ze hebben ook al zo'n mooie schaatsbaan
Dat kasteel hebben ze ook alquote:Op woensdag 30 november 2016 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Almere, dus hoogstwaarschijnlijk een luchtkasteel. Ze hebben ook al zo'n mooie schaatsbaan
Er staat ook daadwerkelijk een luchtkasteelquote:Op woensdag 30 november 2016 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Almere, dus hoogstwaarschijnlijk een luchtkasteel. Ze hebben ook al zo'n mooie schaatsbaan
Veel hoge snelheidsbochten. Die is ontworpen voor de Red Bullsquote:Op woensdag 30 november 2016 11:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)-nederland-in-almere
Site zelf ligt plat
[ afbeelding ]
Ik kan er slecht tegen als iemand met van die grote plannen komt, en dan van die bizar belabberde stukjes op de site zetquote:Op woensdag 30 november 2016 11:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)-nederland-in-almere
Site zelf ligt plat
[ afbeelding ]
"WRX world championship rallycross" spant wel de kroon. Alsof je een stadion wilt bouwen voor het "WK wereldkampioenschap voetbal" ofzoquote:"Naast het Grand Prix-circuit is Race Park Almere een paradijs voor alle speedfreaks want ook de CIK-FIA world championship karting, de MXGP world championship motocross, de WRX world championship rallycross en het IJSBA world championship jet ski zullen jaarlijks te bewonderen zijn."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |