Perrons verbieden.quote:Op maandag 28 november 2016 17:32 schreef Anthonie24 het volgende:
Wat voor maatregelen zouden er getroffen kunnnen worden om dit gevaar te verminderen?
Struikelen verbieden lijkt me handiger.quote:
Mensen verbieden nog handiger.quote:Op maandag 28 november 2016 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Struikelen verbieden lijkt me handiger.
kijk dit bedoel ik dus. hoe kan het toch dat die stomme deuren dat niet decteren? dat is toch onbegrijpelijk?quote:Op maandag 28 november 2016 17:38 schreef autoknutselaar het volgende:
'Heb weleens iemand klem zien zitten tussen de deur. Rotterdam blaak. Iemand trok aan de noodrem. Best gevaarlijk dus. Als de trein de tunnel in gereden was had die meneer wel een probleem gehad denk ik.
echt waar?quote:Op maandag 28 november 2016 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Struikelen verbieden lijkt me handiger.
really?quote:Op maandag 28 november 2016 17:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mensen verbieden nog handiger.
Omdat dat een kapitaal kost, en je er als treinconducteur of -machinist vanuit moet kunnen gaan dat mensen niet zo debiel zijn om na het fluitje in de trein te gaan springen.quote:Op maandag 28 november 2016 17:43 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
kijk dit bedoel ik dus. hoe kan het toch dat die tomme deuren dat niet decteren? dat is toch onbegrijpelijk?
Ze hebben op zich wel een meneer met een fluitje die kijkt of er niemand tussen zit. Als je daarna nog probeert in te stappen is het wel een beetje eigen schuld. Dat ik het zag was ook wel een jaar of 10 geleden .Misschien zit er tegenwoordig wel een sensor in ik weet he tniet.quote:Op maandag 28 november 2016 17:43 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
kijk dit bedoel ik dus. hoe kan het toch dat die tomme deuren dat niet decteren? dat is toch onbegrijpelijk?
Helaas verwachten we dat bedrijven als de NS de debielen tegen zichzelf beschermen.quote:Op maandag 28 november 2016 17:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat dat een kapitaal kost, en je er als treinconducteur of -machinist vanuit moet kunnen gaan dat mensen niet zo debiel zijn om na het fluitje in de trein te gaan springen.
We? Wie, we?quote:Op maandag 28 november 2016 17:50 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Helaas verwachten we dat bedrijven als de NS de debielen tegen zichzelf beschermen.
maar die mensen bestaan nou eenmaal. niemand wil nog een half uur gaan wachten op de volgende trein.quote:Op maandag 28 november 2016 17:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat dat een kapitaal kost, en je er als treinconducteur of -machinist vanuit moet kunnen gaan dat mensen niet zo debiel zijn om na het fluitje in de trein te gaan springen.
Survival of the fittestquote:Op maandag 28 november 2016 17:32 schreef Anthonie24 het volgende:
Die mensen zouden kunnne struikelen en dan zouden ze tussen het peron en de wegrijdende trein kunnen vallen.
een conducteur moet dat toch allemaal in de gaten hebben lijkt mij. soms gaat het allemaal zo snel dat een conducteur onmogenlijk allemaal heeft kunnen zien.quote:Op maandag 28 november 2016 17:50 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Helaas verwachten we dat bedrijven als de NS de debielen tegen zichzelf beschermen.
de deuren moeten alles kunnen decteren. een hand of arm moet gewoon gezien worden door de machinist die lekker in zijn cabine zit. dat die veiligheid nu ontbreekt vind ik echt te belachelijk voor woorden.quote:Op maandag 28 november 2016 17:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Autodeuren constateren dat ook niet. Stukje eigen verantwoordelijkheid. Iedereen weet dat je na D fluit niet meer in of uit mag stappen.
Waarom vind jij dat mensen geen eigen verantwoordelijkheid hoeven te hebben? Die mafketels zorgen voor vertraging. Als het af en toe fout gaat zullen minder mensen het risico nemen. Als het beveiligd wordt gaan veel meer mensen tussen dichtgaande deuren springen. Dat zorgt weer voor meer vertraging.quote:Op maandag 28 november 2016 17:56 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
de deuren moeten alles kunnen decteren. een hand of arm moet gewoon gezien worden door de machinist die lekker in zijn cabine zit. dat die veiligheid nu ontbreekt vind ik echt te belachelijk voor woorden.
dat kan wel zo wezen, maar treindeuren moeten gewoon alles kunnen decteren. een arm of been of.....nou ja, noem maar op. het moet gewoon allemaal gezien kunnen worden door de machinist. en de conducteur moet dat ook allemaal in de gaten houden. daar is een conducteur toch voor??quote:Op maandag 28 november 2016 17:58 schreef Geerd het volgende:
daarom mag je ook niet meer instappen na het fluitsignaal
treinen hebben sowieso vaak vertraging. daar kun je de reizigers niet altijd te schult van geven.quote:Op maandag 28 november 2016 17:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Waarom vind jij dat mensen geen eigen verantwoordelijkheid hoeven te hebben? Die mafketels zorgen voor vertraging. Als het af en toe fout gaat zullen minder mensen het risico nemen. Als het beveiligd wordt gaan veel meer mensen tussen dichtgaande deuren springen. Dat zorgt weer voor meer vertraging.
joh. heel grappig allemaal.quote:Op maandag 28 november 2016 18:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is ook afhankelijk van eventuele vertraging. Als de trein te laat is en iemand steekt maar een beetje buiten de trein, dan is het in principe beleid om gewoon door te rijden
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aren-waren-vreselijkquote:Klem tussen treindeur: vrouw verloor beide benen. 'Eerste jaren waren vreselijk'
Klem tussen treindeur: vrouw verloor beide benen. 'Eerste jaren waren vreselijk'
Ze was nog maar 19 jaar toen ze haar beide benen verloor nadat ze met haar hand vast kwam te zitten tussen een deur van een Sprinter. "De eerste jaren waren echt vreselijk. Het was een gruwelijk ongeluk."
Het incident is nu bijna 18 jaar geleden. De vrouw uit Velserbroek is nu 38. Al die jaren wist ze anoniem te blijven. En ook vandaag de dag wil de vrouw, die nu in Velsen woont, zelf niet met de media praten. "Omdat het nog altijd heftig is voor haar. Ook al is het zo lang geleden", zegt Emma Kostense, jarenlang de advocaat en nog altijd woordvoerder van de vrouw.
Gruwelijke gebeurtenis
Kostense heeft nog regelmatig contact met het slachtoffer en herinnert zich ieder detail van de gruwelijke gebeurtenis als de dag van gisteren, ook al is het jaren geleden. "Omdat het zo'n ontzettend heftig en dramatisch ongeluk was", legt ze uit. "Het is één van de heftigste treinongelukken in ons land."
Vandaag maakte NS bekend strengere regels te gaan invoeren voor het instappen. Na het fluitje van de conducteur mag niemand meer de trein in. Jaarlijks gaat het 30 keer mis en raken mensen gewond doordat ze klem komen te zitten tussen treindeuren. Het verhaal van de 19-jarige studente is een uitzondering, omdat zij haar beide benen verloor: in de meeste gevallen lopen slachtoffers alleen kleine verwondingen op.
Treindeur
De vrouw was in de bloei van haar leven toen het ongeluk gebeurde, vertelt advocaat Kostense. Ze studeerde in Maastricht. Had haar hele leven nog voor haar liggen. "Ze stond op die bewuste dag in 1998 op het station in Santpoort-Noord. Ze was onderweg naar huis. Op de één of andere manier was ze met haar hand tussen de treindeur van de stilstaande Sprinter gekomen."
Het slachtoffer kon zich niet losrukken. Met de rest van haar lichaam stond ze buiten op het perron. De conducteur, die in het achterste treinstel stond, zag haar worsteling. De trein stond toen nog stil, vertelt Kostense. "De conducteur wilde contact maken met de machinist, maar het lukte niet om verbinding te leggen. Daarom liep de conducteur via het perron naar voren. Om de machinist te waarschuwen."
Terwijl de conducteur over het perron liep, zette de machinist de trein in beweging. Hij zag de conducteur niet. Het slachtoffer zat nog altijd vast met haar hand en moest rennen. Steeds harder, om de trein bij te kunnen houden. "Op een gegeven moment is ze onder de trein gevallen. Andere passagiers zagen het gebeuren. Ze hebben aan de noodrem getrokken."
Benen geamputeerd
Toen de trein stilstond, heeft een marinier het meisje samen met een paar andere passagiers onder de trein vandaan gehaald en eerste hulp verleend. "Die marinier heeft haar benen afgebonden. Dat had hij geleerd in het leger. Hij heeft daar later nog een onderscheiding voor gekregen."
De vrouw verloor haar beide benen en kreeg twee protheses. "Het was heel zwaar en heel pijnlijk allemaal. Vooral die eerste jaren na het ongeluk."
Enorme schadevergoeding
Het was al snel duidelijk dat ze niets aan het ongeluk had kunnen doen. "De conducteur kon de machinist niet bereiken. Dat is een grove fout geweest. De NS is daar als werkgever aansprakelijk voor gesteld. De zaak heeft jaren geduurd."
Het slachtoffer heeft uiteindelijk een enorme schadevergoeding gekregen. Hoeveel, wil advocaat Kostense niet zeggen. Lokale media hadden het destijds over 'ruim een miljoen'.
Die zak met geld heeft haar wel geholpen, weet Kostense. "Ze kon daardoor een nieuwe opleiding beginnen en veel reizen. Ze kon de dingen doen die ze leuk vond en dat heeft haar goed gedaan. Al was het ongeluk natuurlijk vreselijk voor haar."
Genieten
Kostense heeft de vrouw laatst nog gesproken. "Het gaat goed met haar. Ze is opgewekt, al is ze het ongeluk nooit vergeten. Iedere dag wordt ze eraan herinnerd. Maar ze heeft haar leven opgepakt en kan weer genieten van de mooie dingen."
Nou bedankt.quote:Op maandag 28 november 2016 18:29 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik bedoelde niet jou.ik bedoelde al die andere fokkers.
er moeten gewoon maatregelen getroffen worden om het veiliger te maken.quote:Op maandag 28 november 2016 18:32 schreef summer2bird het volgende:
Misschien maar niet meer naar buiten gaan, TS. Veels te gevaarlijk allemaal.
ja klopt, ik had het al gelezen. erg he?quote:Op maandag 28 november 2016 18:32 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aren-waren-vreselijk
ik maak maar een geintje vriend!!!! jij bent uiteraard de aller aardigste van heel FOK!quote:
Ja, ik ha een ander bron in gedachten maar dat is 14 jaar terug.quote:Op maandag 28 november 2016 18:38 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ja klopt, ik had het al gelezen. erg he?
quote:Op maandag 28 november 2016 18:38 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ja klopt, ik had het al gelezen. erg he?
"Op de één of andere manier was ze met haar hand tussen de treindeur van de stilstaande Sprinter gekomen."quote:Op maandag 28 november 2016 18:32 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aren-waren-vreselijk
quote:Op maandag 28 november 2016 18:38 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik maak maar een geintje vriend!!!! jij bent uiteraard de aller aardigste van heel FOK!
waarom zou dit niet waar kunnen zijn. als het echt zo druk is kunnen zulke dingen echt gebeuren hoor.quote:Op maandag 28 november 2016 18:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
[..]
"Op de één of andere manier was ze met haar hand tussen de treindeur van de stilstaande Sprinter gekomen."
Zomaar.. vanuit het niets.. was ik laatst rondjes aan het rennen..poedelnaakt.. op een stadsbus..
Ja tuurlijk kan dat gebeuren.. net zoals fok er nu mee kan ophouden.. of de wereld.. of er springt iemand voor een trein..quote:Op maandag 28 november 2016 18:42 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
waarom zou dit niet waar kunnen zijn. als het echt zo druk is kunnen zulke dingen echt gebeuren hoor.
waarom zouden de deuren niet wat veiliger gemaakt kunnen worden. een hand of arm moet gewoon gezien kunnen worden door de machinist....en de conduteur!!! je kan niet alle schult bij aan de reiziger geven. duh!!!quote:Op maandag 28 november 2016 18:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja tuurlijk kan dat gebeuren.. net zoals fok er nu mee kan ophouden.. of de wereld.. of er springt iemand voor een trein..
Als het te druk is wacht je maar op de volgende.. je leert als kind zelf gevaren inschatten.. of niet.. en dan kan het wel eens misgaan..
Ik zou eerst eens lezen wat je typt voor je post..quote:Op maandag 28 november 2016 18:48 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
waarom zouden de deuren niet wat veiliger gemaakt kunnen worden. een hand of arm moet gewoon gezien kunnen worden door de machinist....en de conduteur!!! je kan niet alle schult bij aan de reiziger geven. duh!!!
schult.quote:Op maandag 28 november 2016 18:03 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
treinen hebben sowieso vaak vertraging. daar kun je de reizigers niet altijd te schult van geven.
je doet net alsof vetragingen belangrijker zijn dan veiligheid.
als ik dan toch eigen verantwoordelijheid moet nemen dan mag ik dus gewoon zwart rijden. op het dak springen. en dat alles zonder boete te krijgen. maar die boete krijg ik toch ook gewoon??
dus wat voor verantwoordelijheid bedoel je eigenlijk??
moet ik het soms uitspelen?!?.....................DE DEUREN MOETEN ALLES KUNNEN DECTEREN. MAAKT GEEN MOER UIT OF MENSEN WEL OF NIET MOGEN INSTAPPEN NA HET FLUITSIGNAAL.quote:Op maandag 28 november 2016 18:51 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
schult.![]()
![]()
Na het fluiten mag je niet meer instappen. Een boete is sowieso een slecht argument betreffende eigen verantwoordelijkheid; als ik bij jou iets uit je handen sla bewust krijg ik toch ook geen boete, maar misschien wel een mep van jou. Als ik na het fluiten in de trein spring krijg ik ook geen boete, maar misschien wel commentaar van de conducteur en/of ik kom klem te zitten.
Nee, dat moet helemaal niet.quote:Op maandag 28 november 2016 18:54 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
moet ik het soms uitspelen?!?.....................DE DEUREN MOETEN ALLES KUNNEN DECTEREN. MAAKT GEEN MOER UIT OF MENSEN WEL OF NIET MOGEN INSTAPPEN NA HET FLUITSIGNAAL.
Je hoeft niet zo te schreeuwen, flip fluitketel.quote:Op maandag 28 november 2016 18:54 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
moet ik het soms uitspelen?!?.....................DE DEUREN MOETEN ALLES KUNNEN DECTEREN. MAAKT GEEN MOER UIT OF MENSEN WEL OF NIET MOGEN INSTAPPEN NA HET FLUITSIGNAAL.
waar het om gaat is dat de deuren alles moeten kunnnen decteren!!!quote:Op maandag 28 november 2016 18:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens lezen wat je typt voor je post..
Verder: de treinen gewoon niet laten bewegen is nog veiliger..
Huizen moesten ze ook verbieden trouwens.. daar gebeuren ook vreselijke ongelukken..
Oh das wel handig.. als de deuren van de trein kunnen zien of mn wasmachine al klaar is en dat mn kip in de oven gedraaid moet worden... en dat er iemand voor de deur staat.. en hoe lekker ze dan is, want anders geef ik mn kip aan een ander..quote:Op maandag 28 november 2016 18:54 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
moet ik het soms uitspelen?!?.....................DE DEUREN MOETEN ALLES KUNNEN DECTEREN. MAAKT GEEN MOER UIT OF MENSEN WEL OF NIET MOGEN INSTAPPEN NA HET FLUITSIGNAAL.
jawel. dat moet helemaal wel.quote:
quote:Op maandag 28 november 2016 18:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh das wel handig.. als de deuren van de trein kunnen zien of mn wasmachine al klaar is en dat mn kip in de oven gedraaid moet worden... en dat er iemand voor de deur staat.. en hoe lekker ze dan is, want anders geef ik mn kip aan een ander..
En het zou ook wel makkelijk zijn als de deuren konden aangeven wie er een soa heeft en hoeveel lucht er in mijn banden zit...
waar het om gaat is dat NS een verantwoordelijheid heeft.quote:Op maandag 28 november 2016 18:55 schreef ijs_beer het volgende:
Zullen we dan ook iedereen maar preventief inpakken in bubbeltjesplastic?
Tja de deuren van de trein kunnen dat helaas nog niet detecteren, anders wist je dat ze er al hangen of dat ik helemaal geen zolderkamer heb.. of juist wel..quote:Op maandag 28 november 2016 18:55 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
hang lekker slingers op in je zolderkamer ofzo.
Nee dat kan niet gebeuren. Dan heb je gewoon even stoer willen doen en je arm door de deur geduwd. Lullig afgelopen, maar nog steeds volledig je eigen schuld.quote:Op maandag 28 november 2016 18:42 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
waarom zou dit niet waar kunnen zijn. als het echt zo druk is kunnen zulke dingen echt gebeuren hoor.
en daarin handelen ze afdoende, er is namelijk iemand die controleert af alle deuren goed dicht zijn. En er is het systeem groene lamp, die ziet de machinist en gaat niet branden als de deuren niet volledig dicht zijn.quote:Op maandag 28 november 2016 18:58 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
waar het om gaat is dat NS een verantwoordelijheid heeft.
Klopt, daarom blaast te conducteur op een fluitje. Om jou te waarschuwen dat de deuren dichtgaan.quote:Op maandag 28 november 2016 18:58 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
waar het om gaat is dat NS een verantwoordelijheid heeft.
Er bestaat ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid. We zijn hier geen VS, zeg. Dus na fluitsignaal niet proberen in te stappen en niet je handen naar binnen steken voor wie weet wat als de conducteur de deuren gaat sluiten. Beetje afstand houden. Allemaal heel normaal. Gaat ook miljoenen keren per jaar (meer dan 1,5 miljoen reizigers per dag!!) prima, op die paar mensen na die voor de Darwin award gaan.quote:Op maandag 28 november 2016 18:58 schreef Anthonie24 het volgende:
waar het om gaat is dat NS een verantwoordelijheid heeft.
onzin. GVB tram deuren hebben wel zulke gevoelige deuren en ze hebben ook niet voorduurend vertraging. sterker nog.....GVB trams rijden meer optijd dan NS treinen.....gek he??quote:Op maandag 28 november 2016 19:01 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
en daarin handelen ze afdoende, er is namelijk iemand die controleert af alle deuren goed dicht zijn. En er is het systeem groene lamp, die ziet de machinist en gaat niet branden als de deuren niet volledig dicht zijn.
Als je die deuren zo gevoelig gaat maken dat ze elke papiertje dat er tussen zit detecteert, zullen ze waarschijnlijk om de dag in storing schieten.
Thanks, pannekoek. Treindeuren moeten misschien aan andere eisen voldoen dan tramdeuren, door de hogere snelheid die de treinen behalen.quote:Op maandag 28 november 2016 19:05 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
onzin. GVB tram deuren hebben wel zulke gevoelige deuren en ze hebben ook niet voorduurend vertraging. sterker nog.....GVB trams rijden meer optijd dan NS treinen.....gek he??![]()
dat NS veel vertragingen heeft ligt gewoon aan NS zelf sukkel.
Om over trappen maar niet te spreken. Weet je wel hoeveel trapongevallen we per jaar hebben? En op stations krijg je rennende mensen op trappen of mensen die meer met hun smartphone bezig zijn dan trap lopen. Dat geeft veel meer letsel en doden dan de trein. Iedereen verplicht met de lift. Of helm op op de trap.quote:Op maandag 28 november 2016 19:04 schreef ijs_beer het volgende:
Ja nou, en hoe zit het dan met supermarktschuifdeuren en roldeuren....
ach hou toch op joh! geloof je deze onzin nou zelf.quote:Op maandag 28 november 2016 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt, daarom blaast te conducteur op een fluitje. Om jou te waarschuwen dat de deuren dichtgaan.
Roltrappen zijn een uitvinding van de duivel.quote:Op maandag 28 november 2016 19:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Om over trappen maar niet te spreken. Weet je wel hoeveel trapongevallen we per jaar hebben? En op stations krijg je rennende mensen op trappen of mensen die meer met hun smartphone bezig zijn dan trap lopen. Dat geeft veel meer letsel en doden dan de trein. Iedereen verplicht met de lift. Of helm op op de trap.
Het is trouwens schuld, met een d.quote:Op maandag 28 november 2016 19:07 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ach hou toch op joh! geloof je deze onzin nou zelf.
je doet net alsof het totaal niet erg is als iemand zwaar gewond raakt als degene (door eigen schult) tussen de deur komt.
ga toch weg.
ik heb het nu TOCH NIET OVER TRAPPEN!!!!! dit topic gaat over treindeuren!!!!quote:Op maandag 28 november 2016 19:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Om over trappen maar niet te spreken. Weet je wel hoeveel trapongevallen we per jaar hebben? En op stations krijg je rennende mensen op trappen of mensen die meer met hun smartphone bezig zijn dan trap lopen. Dat geeft veel meer letsel en doden dan de trein. Iedereen verplicht met de lift. Of helm op op de trap.
boeit mij geen ene reet!!!quote:Op maandag 28 november 2016 19:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het is trouwens schuld, met een d.
Je had het over tramdeuren..quote:Op maandag 28 november 2016 19:08 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik heb het nu TOCH NIET OVER TRAPPEN!!!!! dit topic gaat over treindeuren!!!!
Maar die veroorzaken ZELDEN (ik kan dat ook!quote:Op maandag 28 november 2016 19:08 schreef Anthonie24 het volgende:
ik heb het nu TOCH NIET OVER TRAPPEN!!!!! dit topic gaat over treindeuren!!!!
ik dacht dat trollen hier in dit subfora verboden was?quote:Op maandag 28 november 2016 19:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar die veroorzaken ZELDEN (ik kan dat ook!) problemen, de trap veroorzaakt HEEL VEEL ongevallen en doden.
Beantwoord mijn vraag godverdomme.quote:Op maandag 28 november 2016 19:11 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik dacht dat trollen hier in dit subfora verboden was?
ja is goed.....hier komt mijn antwoord dan.....quote:Op maandag 28 november 2016 19:12 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Beantwoord mijn vraag godverdomme.
wat verstandig van jou.quote:Op maandag 28 november 2016 19:12 schreef ijs_beer het volgende:
Ik ben bloedserieus. Maar goed, ik kijk dan ook gewoon uit m'n doppen bij het instappen.
Is dat de nieuwe treindeur?quote:Op maandag 28 november 2016 19:14 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ja is goed.....hier komt mijn antwoord dan.....
[ afbeelding ]
Dat doe jij altijd achter het station?quote:Op maandag 28 november 2016 19:14 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ja is goed.....hier komt mijn antwoord dan.....
[ afbeelding ]
nee, dat is mijn bolle reed die jullie omstebeurd mogen kussen.quote:
Tr gemacht. Je mag biet bedreigen.quote:Op maandag 28 november 2016 19:16 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
nee, dat is mijn bolle reed die jullie omstebeurd mogen kussen.
neen. ik ben een man met geld en macht. ik hoef niet opzoek te gaan naar avontuur en plezier.quote:Op maandag 28 november 2016 19:16 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dat doe jij altijd achter het station?
dat heb ik ook niet gedaan. ik heb helemaal niemand bedreigd.quote:Op maandag 28 november 2016 19:17 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Tr gemacht. Je mag biet bedreigen.
Koop dan gewoon die treindeuren voor de NS of verplicht het ze..quote:Op maandag 28 november 2016 19:18 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
neen. ik ben een man met geld en macht. ik hoef niet opzoek te gaan naar avontuur en plezier.
ja, ik ben idd uitgesproken met jou Zolderkamer. fijne avond nog.quote:Op maandag 28 november 2016 19:19 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Koop dan gewoon die treindeuren voor de NS of verplicht het ze..
Koop je me uit?quote:Op maandag 28 november 2016 19:20 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ja, ik ben idd uitgesproken met jou Zolderkamer. fijne avond nog.
Je wenst hem dood. Vind je dat normaal?quote:Op maandag 28 november 2016 19:19 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
dat heb ik ook niet gedaan. ik heb helemaal niemand bedreigd.![]()
ik kan wel janken nu.
ik had mij dit allemaal zo anders voorgesteld.![]()
jij bent echt niet goed wijs man....ik heb helemaal niemand doodgewenst. je liegt leugenaar.quote:Op maandag 28 november 2016 19:22 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Je wenst hem dood. Vind je dat normaal?
Zoek even hulp aub.
ik sta een beetje perplex eigenlijk. ik had mij deze discusie heel anders voorgesteld.quote:
anders wij wel.quote:Op maandag 28 november 2016 19:26 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik sta een beetje perplex eigenlijk. ik had mij deze discusie heel anders voorgesteld.
Ja dat krijg je er nou van als treindeuren niet alles kunnen detecteren..quote:Op maandag 28 november 2016 19:26 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik sta een beetje perplex eigenlijk. ik had mij deze discusie heel anders voorgesteld.
ga toch weg joh.quote:Op maandag 28 november 2016 19:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja dat krijg je er nou van als treindeuren niet alles kunnen detecteren..
Man.. ondertussen vergaat de halve wereld door die krengen..
Niet denken dat ik niet meer reageer hoor.. maar ik ben even een hapje eten..quote:Op maandag 28 november 2016 19:36 schreef Anthonie24 het volgende:
Zolderkamer en Achterlijke_struisvogel, willen jullie ophouden mijn topic te verneuken AUB?
alvast vriendelijk bedankt!!
bij NS is er tijdens de spits ook een hoop vertragingen. ik weet dat omdat ik altijd met de trein naar school ga.quote:Op maandag 28 november 2016 19:58 schreef ITrade het volgende:
In een Duitse trein laatst opgemerkt dat er dus wel een detectie aanwezig is. Dus je mag niet in de deuropening staan want dan gaat de deur gewoon niet dicht. Tijdens de spits was er bij elke halte dus een vertraging omdat hier wel telkens mensen stonden...
Uh die trein is nogal donker gewoon rangeerdeelquote:Op maandag 28 november 2016 20:00 schreef Anthonie24 het volgende:
wat zijn ze bij NS toch een stel koekebakkers. dit mag helemaal niet eens. totaal niet veilig dit.
jaa jaa!!!! zie je nou hoe onverantwoord dit is. je kan nu moeilijk zegen dat het de schuld van de reizigers is toch?quote:
Maar dit zijn geen deuren. Wel slordig natuurlijkquote:Op maandag 28 november 2016 20:05 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
jaa jaa!!!! zie je nou hoe onverantwoord dit is. je kan nu moeilijk zegen dat het de schuld van de reizigers is toch?
Een reiziger in korte broek en hemd met plastic tas is geen reiziger.. Dat is iemand in dienst van de NS.. het is degene die zorgt dat de onaangename geur in de trein op peil blijft..quote:Op maandag 28 november 2016 20:05 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
jaa jaa!!!! zie je nou hoe onverantwoord dit is. je kan nu moeilijk zegen dat het de schuld van de reizigers is toch?
ik ook van jou hoor. BTW volgens mij is er iets met mijn acount aan de hand. ik kan geen smileys meer posten....en ook geen filmpjes meer hier neer zetten.quote:
Je hebt zojuist een boze smiley geplaatst.quote:Op maandag 28 november 2016 21:03 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik ook van jou hoor. BTW volgens mij is er iets met mijn acount aan de hand. ik kan geen smileys meer posten....en ook geen filmpjes meer hier neer zetten.
jawel maar dat heb ik zelf gedaan zonder dat ik dat rijtje smileys onder de balk heb gebruikt. maar nu komt iedere keer als ik iets post ook mijn ip adres in beeld. ik snap niet hoe dat kan.quote:Op maandag 28 november 2016 21:06 schreef Kittekop het volgende:
[..]
Je hebt zojuist een boze smiley geplaatst.
Als we dan toch serieus gaan doen (quote:Op dinsdag 29 november 2016 01:01 schreef WebHawk het volgende:
Maar even een serieus antwoord dan? Tussen de deuren van vrijwel alle treinen zitten rubberen sleuven. Deze zorgen ervoor dat ze goed afsluiten en geen lucht doorlaten enzo.
[ afbeelding ]
Dit is vrij stevig en dik rubber, en in het systeem dat de deuren doet sluiten zit een detectie die de deur tijdelijk weer opent als er iets tussen zit. Probeer maar eens als je op een rustig station staat met het knopje zelf de deur te sluiten en terwijl je in de trein staat de deur tegen te houden door er aan de binnenkant tegenaan te duwen (dus niet met je hand tussen de deuren in hé, smurf!)
Zolang die rubberen sleuven tegen elkaar aan komen is de deur ver genoeg dicht om hem te kunnen vergrendelen. Omdat dat rubber een beetje buigbaar is, 'deukt het in' op het moment dat er iets duns tussen zit, waardoor de deur met hele dunne objecten ertussen wel kan vergrendelen. Papier of een plastic tasje kan dus prima (eens zien gebeuren met iemand die vervolgens z'n boodschappen weg zag rijden), en een paar vingers klaarblijkelijk ook. Zodra het dikker wordt dan dat, sluit de deur niet maar opent deze weer en valt de druk weg. Ik vermoed dat het met een pols als niet lukt, maar ik ga het niet testen, en ik adviseer je om dit ook niet te doen
Naast dit beveiligingsmechanisme is er nog een veel betere beveiliging; en dat is dat een conducteur nooit een vertrekbevel mag geven voor hij van de volledige trein gezien heeft dat alle deuren dichtzitten en er niemand tussen vastzit. Daarnaast zit er bij ieder stel deuren een noodrem waar hij (of reizigers) de trein mee stil kunnen zetten bij noodgevallen.
Gelukkig zijn dit uitzonderingssituaties. Ik zal eerlijk zeggen dat ik het niet exact weet, maar ik weet wel dat de deur vanwaar de conducteur de deuren sluit altijd langer open blijft (deze moet hij zelf, los sluiten). Ik kan me dus voorstellen dat een conducteur de overige deuren sluit, door zijn nog open deur kijkt of de rest goed dichtzit en er niemand op het perron in paniek raakt omdat er iemand of iets tussenzit.quote:Op dinsdag 29 november 2016 01:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als we dan toch serieus gaan doen (), hoe gaat dat hier dan? Bij iedere deur een conducteur aan de binnenkant van de trein?
[ afbeelding ]
Ja precies.. hij zal de trein wel bijlangs lopen en de zelfbedieningsknoppen vergrendelen lijkt me.. Zal ook wel wat personeel links en rechts proberen om mensen niet tegen de trein te laten leunen ed..quote:Op dinsdag 29 november 2016 01:19 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dit uitzonderingssituaties. Ik zal eerlijk zeggen dat ik het niet exact weet, maar ik weet wel dat de deur vanwaar de conducteur de deuren sluit altijd langer open blijft (deze moet hij zelf, los sluiten). Ik kan me dus voorstellen dat een conducteur de overige deuren sluit, door zijn nog open deur kijkt of de rest goed dichtzit en er niemand op het perron in paniek raakt omdat er iemand of iets tussenzit.
De conducteur vergrendelt met zijn sleutel de knoppen van alle deuren behalve die van hemzelf. Die vergrendelt pas als hij die ook heeft gesloten. De sleutel die hij hiervoor gebruikt en het vergrendelen is overigens hetzelfde systeem wat er voor zorgt dat bij de machinist een belletje rinkelt zodat hij weet dat hij kan vertrekken. Vertrekken zonder de deuren te sluiten is dus niet mogelijk.quote:Op dinsdag 29 november 2016 01:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja precies.. hij zal de trein wel bijlangs lopen en de zelfbedieningsknoppen vergrendelen lijkt me.. Zal ook wel wat personeel links en rechts proberen om mensen niet tegen de trein te laten leunen ed..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |