abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 januari 2017 @ 09:51:20 #76
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_167971221
Reformatorisch dagblad haalt ook de site offline op zondag. Heerlijk, een dag in de week geen ellende via het nieuws. ;)
pi_167971388
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 09:50 schreef AchJa het volgende:
Maar dat heb ik nog liever dan doorslaan naar de andere kant waarbij iedereen maar geacht wordt om 24/7 te werken zonder dat er ook maar iets van een tegenprestatie tegenover staat.
Mee eens. Ik vind het best dappere pogingen hoor van de Grefo's. Het is een tegengeluid tegen de neoliberale 24-uurs econonomie 7 dagen per week. En dat nog graag "flex" ook. On demand.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 8 januari 2017 @ 10:22:29 #78
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_167971484
Flexibel als in onzeker over je inkomen als werknemer ja. Grote vooruitgang van de afgelopen jaren. :')

Ga je ook steeds meer bij defensie zien. Funest voor de loyaliteit van je mensen.
  zondag 8 januari 2017 @ 10:28:37 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_167971563
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:13 schreef Bart2002 het volgende:

Mee eens. Ik vind het best dappere pogingen hoor van de Grefo's. Het is een tegengeluid tegen de neoliberale 24-uurs econonomie 7 dagen per week. En dat nog graag "flex" ook. On demand.
Dat gaat toch ook nergens over. En als de SGP dat een beetje weet te blokkeren (dan maar op basis van geloof) vind ik dat prima.
pi_167971624
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat gaat toch ook nergens over. En als de SGP dat een beetje weet te blokkeren (dan maar op basis van geloof) vind ik dat prima.
Ik heb altijd wel bewondering voor de principiële mens die naar haar principes leeft. Maar dan zonder al teveel "zendingsdwang". Dus graag niet op zondagochtend vroeg aan de deur de principes komen opdringen. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 8 januari 2017 @ 10:34:20 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_167971634
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:22 schreef detaris het volgende:
Flexibel als in onzeker over je inkomen als werknemer ja. Grote vooruitgang van de afgelopen jaren. :')

Ga je ook steeds meer bij defensie zien. Funest voor de loyaliteit van je mensen.
Klopt, zeker binnen defensie is dat ook funest voor de onderlinge werksfeer en verhoudingen. Gewoon op de kazerne valt het dan nog wel mee maar tijdens oefeningen en inzet is het killing.
  zondag 8 januari 2017 @ 10:34:55 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_167971641
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb altijd wel bewondering voor de principiële mens die naar haar principes leeft. Maar dan zonder al teveel "zendingsdwang". Dus graag niet op zondagochtend vroeg aan de deur de principes komen opdringen. :)
Dat doen ze dan ook niet, dat is voorbehouden aan de Jehova's en die komen op zaterdag.
pi_167971661
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat doen ze dan ook niet, dat is voorbehouden aan de Jehova's en die komen op zaterdag.
Is het waarachtig? Ik heb ze hier al een jaar of 10 niet gezien. Dus het zou kunnen dat mijn geheugen me in de steek laat.

Maar nu graag weer on-topic mensen! :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 8 januari 2017 @ 10:39:13 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_167971697
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is het waarachtig? Ik heb ze hier al een jaar of 10 niet gezien. Dus het zou kunnen dat mijn geheugen me in de steek laat.

Maar nu graag weer on-topic mensen! :D
Ik ging toch even googlen want ik begon ook te twijfelen, maar ze kennen geen weekenden, feestdagen, verjaardagen etc. De zaterdag en zondag zijn voor hun gewoon "werkdagen"... Bij ons kwamen ze altijd op zaterdag maar zondag gebeurt dus ook gewoon las ik, dat bepalen ze zelf. Ze zoeken gewoon een dag uit waarvan ze denken dat de meeste mensen thuis zijn. Meestal wordt dat een dag in het weekend dus.
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:46:35 #85
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_168078387
quote:
'Hoe kun je werken als ze je een tampon noemen?'

Dertien militairen en ex-militairen dienen vandaag een klacht in tegen hun eigen werkgever omdat ze de seksistische opmerkingen en discriminerende 'grappen' zat zijn.

De militairen werken bij verschillende afdelingen binnen de krijgsmacht, maar hebben het gevoel dat ze niet veilig kunnen werken. Een van de klagers is een Antilliaanse militair die geregeld voor 'aapje' is uitgemaakt of tijdens discussies te horen kreeg dat hij 'terug moest naar de apenrots'. Een Marokkaanse medewerker moest maar op een 'jihadvlucht stappen en niet meer terugkomen'. Een vrouw kreeg meermaals naar haar hoofd geslingerd dat ze een 'tampon' zou zijn of werd voor 'verbanddoos' uitgemaakt als ze haar mond moest houden.

Officiële klacht
Deze mensen willen serieus worden genomen en kunnen werken in een veilige omgeving
Advocaat Michael Ruperti
De militairen hebben zo genoeg van de vaak 'grappig' bedoelde, maar denigrerende opmerkingen, dat ze zich de afgelopen maanden beklaagden bij het Multicultureel Netwerk Defensie en advocaat Michael Ruperti. Hij stapt nu namens dertien ontstemde (oud-)militairen naar de Inspecteur-Generaal der Krijgsmacht om een officiële klacht in te dienen.

Onderhuids gevoel
Volgens Ruperti is het moeilijk om strafrechtelijk iets tegen de opmerkingen te doen. ,,Het is soms op het randje van discriminatie, maar veel vaker wordt het onderhuids gevoeld. Tegen iemand die zegt 'je doet weer emotioneel' kun je geen aangifte doen, maar een vrouw die dat verwijt krijgt voelt zich wel gedenigreerd.''

Lang niet iedereen durft in te gaan tegen collega's die over de schreef gaan met foute opmerkingen. Maar militairen die dat wel doen, krijgen volgens Ruperti lang niet altijd het gevoel dat er iets met hun klacht wordt gedaan.

Volgens de advocaat beperken de klachten zich niet tot de dertien militairen die nu naar de klachtencommissie stappen. Sinds 2011 meldt zich bijna maandelijks iemand vanwege een verziekte werksfeer. Niet iedereen maakt er werk van, uit angst dat dit gevolgen heeft voor hun loopbaan.

Machocultuur
De klachten van de militairen staan niet op zich. Het leger krijgt vaker het verwijt vooral een mannenbolwerk te zijn waar een machocultuur heerst. Vooral groepen die in de minderheid zijn, zoals vrouwen, homo's en allochtonen kunnen het er moeilijk hebben.

Defensie wil weten wat er precies aan de hand is en liet in kaart brengen hoe de sfeer is tussen militairen en hoe minderheden zich staande houden. Morgen maakt het Sociaal en Cultureel Planbureau de resultaten bekend van een steekproef onder 8300 personeelsleden en tientallen interviews.
Bron

Hebben we een multicultureel netwerk bij Defensie? :{
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:57:47 #86
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_168078700
Ik hoorde op de radio dat Defensie een einde moest maken aan het seksisme binnen de organisatie. Dacht eerst ''Mooi het werd tijd dat de sporteisen en uitzendbescherming eindelijk eens worden gelijk getrokken''. Kwam toch van een koude kermis thuis op dat punt :')
  donderdag 12 januari 2017 @ 16:07:49 #87
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_168078961
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:57 schreef Erasmo het volgende:
Ik hoorde op de radio dat Defensie een einde moest maken aan het seksisme binnen de organisatie. Dacht eerst ''Mooi het werd tijd dat de sporteisen en uitzendbescherming eindelijk eens worden gelijk getrokken''. Kwam toch van een koude kermis thuis op dat punt :')
Lijkt mij ook wel wat. Gewoon een gedegen planning opstellen en de komende 10 jaar niet meer op uitzending. :') !!!
pi_168125772
Defensie wil band met samenleving versterken

DEN HAAG - Een meer flexibele krijgsmacht die veel nauwer met de samenleving is verbonden. Dat is het doel van een nieuwe opzet die Defensie de komende jaren wil invoeren, schrijft minister Jeanine Hennis-Plasschaert vrijdag aan de Tweede Kamer.

Reservisten krijgen een grotere rol binnen het militaire apparaat, net als het bedrijfsleven. Het nieuwe beleid (het Total Force Concept) moet er voor zorgen dat de krijgsmacht wordt versterkt en sneller kan inspelen op nieuwe ontwikkelingen en dreigingen. In de Kamer was aangedrongen op invoering van dit concept.

Door de banden met het bedrijfsleven aan te halen komt er meer expertise binnen en wordt tegelijk de band met de samenleving sterker. Door het delen van capaciteiten en materieel kunnen ook kosten worden bespaard. Verder hoopt het ministerie dat met het nieuwe concept schaarse functies sneller worden vervuld.

Geen nieuw concept

Het concept is niet helemaal nieuw voor het ministerie. Dat werkt al samen met onder meer ziekenhuizen en regionale opleidingscentra. Maar met de nieuwe plannen worden reservisten en bedrijven veel nauwer betrokken bij de inzet van de krijgsmacht. Ook wil Defensie meer gaan samenwerken met universiteiten en hogescholen.

Reservisten krijgen verder meer mogelijkheden. Ze kunnen straks in aanmerking komen voor vacatures bij de krijgsmacht die intern niet zijn op te vullen. Verder moet het voor zzp'ers makkelijker zijn om reservist te worden. En militairen moeten juist weer tijdelijk aan de slag kunnen bij bedrijven om zo nieuwe ervaringen op te doen.

Wetgeving aanpassen

De komende jaren moeten stappen volgen om dit mogelijk te maken bijvoorbeeld door wet- en regelgeving aan te passen. In 2020 moet Defensie dan een ,,substantieel groter aandeel flexibele krachten" kennen, aldus Hennis. Het initiatief zal volgens haar niet leiden tot verdringing van zittend personeel.

telegraaf
pi_168125789
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 12:01 schreef AchJa het volgende:
Defensie wil band met samenleving versterken

DEN HAAG - Een meer flexibele krijgsmacht die veel nauwer met de samenleving is verbonden. Dat is het doel van een nieuwe opzet die Defensie de komende jaren wil invoeren, schrijft minister Jeanine Hennis-Plasschaert vrijdag aan de Tweede Kamer.
Dat de binding met de samenleving zou gaan verdwijnen hadden we al gezegd met het opschorten van de opkomstplicht, wat dus ook gebeurde... Dat dit 20 jaar na dato opeens een issue blijkt te zijn is mij een raadsel, of men leeft echter onder een steen daar in het Haagsche.

Daarbij, als je als ministerie al decennia lang loopt te bezuinigen op je departement waarbij vooral het personeel het kind van de rekening is geworden moet je niet vreemd opkijken dat de samenleving de neus optrekt voor defensie en er niks mee te maken wil hebben. Als je een waardeloos bezuingings- en (personeels)beleid voert op het allerlei gebieden zal ook geen mens zich iets meer gaan verdiepen in defensie.

quote:
Door de banden met het bedrijfsleven aan te halen komt er meer expertise binnen en wordt tegelijk de band met de samenleving sterker. Door het delen van capaciteiten en materieel kunnen ook kosten worden bespaard. Verder hoopt het ministerie dat met het nieuwe concept schaarse functies sneller worden vervuld.
Voor zover ik weet zit de schaarste vooral in medisch en technisch personeel. Drie keer raden wat er in die hoek gebeurt is de afgelopen 10/15 jaar met alle reorganisaties, centralisaties etc... MGD'en die allemaal gecentraliseerd zijn op 1 kazerne in de regio derhalve personeel op straat. En wat te denken van de techneuten, vroeger mochten die zelf sleutelen maar tegenwoordig (kijk naar de Amarok als voorbeeld) is alles uitbesteed met leasecontract aan civiele bedrijven... Ergo, ook daar personeel op straat...

Ook dit was allemaal al voorspeld toen men met onderhoudscontracten met de industrie op de proppen kwam... En nu is het huilen? Ga toch weg, een boterberg op de politieke hoofden.

quote:
Het concept is niet helemaal nieuw voor het ministerie. Dat werkt al samen met onder meer ziekenhuizen en regionale opleidingscentra. Maar met de nieuwe plannen worden reservisten en bedrijven veel nauwer betrokken bij de inzet van de krijgsmacht. Ook wil Defensie meer gaan samenwerken met universiteiten en hogescholen.
ROC'a vergelijken met Universiteiten en Hogescholen? Denken ze nou echt dat de hoger opgeleiden net zo makkelijk te indoctrineren zijn als de ROC klanten? Je eigen "AMO" betalen en daarna maar hopen dat je door de keuring komt en dan nog is defensie niet verplicht om je aan te stellen... Man, man, man.

quote:
Reservisten krijgen verder meer mogelijkheden. Ze kunnen straks in aanmerking komen voor vacatures bij de krijgsmacht die intern niet zijn op te vullen. Verder moet het voor zzp'ers makkelijker zijn om reservist te worden. En militairen moeten juist weer tijdelijk aan de slag kunnen bij bedrijven om zo nieuwe ervaringen op te doen.
Militairen tijdelijk bij bedrijven plaatsen... Ik weet precies hoe dat in de praktijk gaat uitpakken met dat "tijdelijk"... Nul komma nul rechten maar wel een hoop plichten. En ik weet precies wat de achterliggende gedachte is, het moet goedkoper... Dus je bent gewoon een bezuinigingsverlengstuk.

quote:
De komende jaren moeten stappen volgen om dit mogelijk te maken bijvoorbeeld door wet- en regelgeving aan te passen. In 2020 moet Defensie dan een ,,substantieel groter aandeel flexibele krachten" kennen, aldus Hennis. Het initiatief zal volgens haar niet leiden tot verdringing van zittend personeel.
Er zal wel eoa constructie verzonnen worden dat het zittend personeel ook een soort jobhopper gaat worden tussen defensie en burgermaatschappij zodat eea op papier prima klopt vwb verdringing maar dat je als defensiemedewerker vandaag niet weet waar je volgende week werkt...

Dit soort oplossingen van de politiek dient met argusogen bekeken te worden en ik mag hopen dat de bonden hier bovenop zitten. Want gezien de resultaten uit het verleden dienen politieke oplossingen maar 1 doel en dat is bezuinigen.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:15:05 #90
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_168128328
Eerste stappen naar de wegwerpmilitair. Lekker goedkoop, dat dan wel weer.
pi_168128380
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 16:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, wees maar niet bang.
Het is ook niet best dat wij zodoende steeds maar weer de USA-economie versterken in plaats van die van ons. Hoe langer wij ons afhankelijk opstellen van hen hoe groter de achterstand wordt, we hadden ook in deze tijd een gedeelte van die achterstand kunnen inlopen. Of anders misschien eens investeren in een Europees drone-programma, als drones de bemande luchtvaart zouden gaan vervangen...


Offtopic
quote:
Dat werkt al samen met onder meer ziekenhuizen en regionale opleidingscentra.
Wat is er mis met MBO-scholen in plaats van "regionale opleidingscentra"? Wel zo gemakkelijk (kort) en duidelijk. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:57 schreef Erasmo het volgende:
Ik hoorde op de radio dat Defensie een einde moest maken aan het seksisme binnen de organisatie. Dacht eerst ''Mooi het werd tijd dat de sporteisen en uitzendbescherming eindelijk eens worden gelijk getrokken''. Kwam toch van een koude kermis thuis op dat punt :')
Beide zijn even fout. Ook bij de politie hoeven vrouwen aanzienlijk minder te presteren dan mannen, nog meer minder dan wat biologisch te verantwoorden is, en daar liggen de fysieke eisen toch al laag, je hoeft niet goed te zijn in sport om die te halen, je moet simpelweg een beetje sporten om eraan te voldoen. :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-01-2017 14:26:57 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_168128926
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 14:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

ROC...
Fair enough m.b.t. het kort zijn. :)
Het verwondert mij dat ze in Nederland zo met de naampjes hebben gespeeld. Net als dat ineens het LBO het VBO werd en vervolgens samen met het MAVO het VMBO werd. Al dat gespeel met etiketten. 8)7
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 15 januari 2017 @ 22:25:14 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_168177834
CDA wil miljard extra voor defensie

BARNEVELD - Als het aan het CDA ligt, komt er de komende kabinetsperiode ongeveer een miljard euro extra voor defensie. Het CDA-congres is zaterdag in Barneveld akkoord gegaan met een aanscherping van het verkiezingsprogramma daartoe.

Het congres wil verder dat de ov-kaart voor studenten behouden blijft. Volgens het verkiezingsprogramma zou er een trajectkaart moeten komen voor studenten, die alleen het vervoer tussen woon- en studieplaats vergoedt.

Ook besloot het CDA-congres de invoering van de maatschappelijke dienstplicht die in het programma wordt bepleit aan te scherpen. Die moet meteen voor alle jongeren gaan gelden. In het conceptprogramma stond dat eerst jongeren die ,,een extra zetje nodig hebben" aan de beurt zouden komen.

Het CDA-congres nam verder een resolutie aan om te zoeken naar meer middelen voor de politie. Het congres drukte niet door dat het eigen risico voor chronisch zieken moet verdwijnen. Het nam genoegen met de toezegging van partijleider Sybrand Buma dat gewerkt zal worden aan een flinke verlaging van het eigen risico.

NHD

En zsm naar de 2%:

  zondag 15 januari 2017 @ 22:29:31 #95
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_168178023
tja... het CDA. :')
Het verraad van Rutte 1 alweer vergeten zeker
  zondag 15 januari 2017 @ 23:11:41 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 16 januari 2017 @ 00:07:24 #97
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_168181068
Ik zie het CDA best wel scoren met die dienstplicht fantasie van ze, dat is echt zo'n onderbuik onderwerp wat je op verjaardagen vaak aan moet horen, dat dat alles wel op zou lossen enzo.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 16 januari 2017 @ 00:21:01 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_168181307
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:07 schreef Pumatje het volgende:
Ik zie het CDA best wel scoren met die dienstplicht fantasie van ze, dat is echt zo'n onderbuik onderwerp wat je op verjaardagen vaak aan moet horen, dat dat alles wel op zou lossen enzo.
Absoluut, ze zullen er best mee scoren en dat vind ik opzich niet eens erg icm hun "extra geld naar defensie" verhaal. Maar als ze denken dat ik op ze ga stemmen hebben ze het goed mis.
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 07:19:26 #99
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 16 januari 2017 @ 10:03:51 #100
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_168184391
Dat extra geld voor Defensie kan dan meteen naar het heropvoedkamp van Rijkswege dienstplicht ideetje van het CDA. Wat een klucht.. :{w
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')